Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (9)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (80)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>K=КРОСВОРД$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Кельман М. С. 
Загальна теорія права (з схемами, кросвордами, тестами) : Підруч. для студ. вищ. навч. закл. / М. С. Кельман, О. Г. Мурашин; Нац. акад. внутр. справ України. - К. : Кондор, 2002. - 353 c. - укp.

Висвітлено питання загальної теорії права з урахуванням сучасного стану вітчизняної та зарубіжної юридичної науки. Проаналізовано зміни в теорії права української державності і галузевого законодавства. Описано структуру та ефективність механізму правового регулювання.

Освещены вопросы общей теории права с учетом современного состояния отечественной и зарубежной юридической науки. Проанализированы изменения в теории права украинской государственности и отраслевого законодательства. Описаны структура и эффективность механизма правового регулирования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х0я73-1

Шифр НБУВ: ВА629609 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гриньова М. В. 
Формування мислення у підлітків при викладанні зоології : Навч.-метод. посіб. / М. В. Гриньова, С. В. Страшко, Л. А. Животовська, С. П. Пескун. - Полтава : АСМІ, 2002. - 336 c. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Висвітлено механізм мислення як фізіологічний і психічний процес, розкрито поняття і чинники розумового розвитку, види мислення. Представлено дидактичні пакети, які містять лабораторні роботи, тестові завдання, кросворди, ребуси, що сприяють кращому засвоєнню навчального матеріалу з зоології.

Освещён механизм мышления как физиологический и психический процесс, раскрыты понятия и факторы умственного развития, виды мышления. Представлены дидактические пакеты, которые состоят из лабораторных работ, тестовых заданий, кроссвордов, ребусов, способствующие лучшему усвоению учебного материала по зоологии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е6 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА640095 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Смик Н.  
Кросворд: у чому його загадка? / Н. Смик // Слово і час. - 2004. - № 2. - С. 60-65. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-31

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Автор і авторство у словесній творчості : зб. наук. пр. / ред.: Н. М. Шляхова; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. - О. : Поліграф, 2007. - 412 c. - укp.

Визначено тенденції розвитку світової літературно-теоретичної думки, спрямовані на "повернення автора", розглянуто існуючі теорії автора в сучасному літературознавстві. Проаналізовано особливості вираження авторської свідомості у різножанрових творах епічного, драматичного та ліричного родів літератури, зокрема, романах В.Набокова "Відчай", Ю.Яновського "Майстер корабля", В.Шевчука "Кросворд".

Определены тенденции развития мировой литературно-теоретической мысли, направленные на "возвращение автора", рассмотрены существующие теории автора в современном литературоведения. Проанализированы особенности выражения авторского сознания в разножанровых произведениях эпического, драматического и лирического родов литературы, в частности, романах В.Набокова "Отчаяние", Ю.Яновского "Мастер корабля", В.Шевчука "Кроссворд".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.15я43 + Ш5(0)-34я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА693779 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Атаманчук П. С. 
Методичні основи управління навчанням фізики : Моногр. / П. С. Атаманчук, О. М. Семерня; Кам'янець-Подільський держ. ун-т. - Кам'янець-Подільський, 2005. - 195 c. - Бібліогр.: с. 185-190. - укp.

Висвітлено питання теоретичного обгрунтування та практичної розробки методичних засад управління процесом навчання фізики засобами оперативного та тематичного контролю за умов заданих цільових установок та особистісних орієнтацій. Розглянуто дидактичні засоби оперативного контролю результатів навчання, зокрема, фізичні диктанти, завдання еталонного характеру, кросворди. Наведено матеріали для тематичного контролю, а саме, експериментальні завдання та задачі, а також додаткові завдання пошуково-творчого характеру.

Освещены вопросы теоретического обоснования и практической разработки методических основ управления процессом обучения физике средствами оперативного и тематического контроля с учетом заданных целевых установок и личностных ориентаций. Рассмотрены дидактические средства оперативного контроля результатов обучения, в частности, физические диктанты, задания эталонного характера, кроссворды. Приведены материалы для осуществления тематического контроля, а именно: экспериментальные задания и задачи, а также дополнительные задания поисково-творческого характера.


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)-3,021

Шифр НБУВ: ВА674056 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Титова Н. М. 
Система оцінювання навчальних досягнень з креслення майбутніх вчителів трудового навчання : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. М. Титова; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2011. - 21 c. - укp.

Вперше розроблено й обгрунтовано систему оцінювання навчальних досягнень з креслення майбутніх вчителів трудового навчання із врахуванням дидактичних можливостей модульно-рейтингових і тестових методик, що сприяє підвищенню якості навчальної діяльності студентів. Розроблено навчально-контрольний програмний комплекс з курсу "Креслення", що містить теоретичний матеріал відповідного змісту, комплект тестових завдань і кросвордів, програмно-педагогічне забезпечення тощо. Розкрито підходи до оцінювання навчальних досягнень як важливої складової сучасної вищої освіти та специфіку оцінювання навчальних досягнень з креслення студентів педагогічних ВНЗ. Вдосконалено критерії та показники оцінювання навчальних досягнень майбутніх фахівців на заняттях з креслення. Набуло подальшого розвитку положення про оцінювання навчальних досягнень студентів засобами інформаційно-комунікаційних технологій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж11 р(4УКР)3-38

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА383661 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Кучер А. В. 
Організація праці в аграрних підприємствах: дидактичні ігри, тренінг, тематичні кросворди : навч. посіб. / А. В. Кучер; М-во аграр. політики та прод. України, Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В. Докучаєва. - Х. : ХНАУ, 2012. - 220 c. - укp.

Відображено систему рольових і ділових ігор, під час розробки яких поєднано весь навчальний матеріал наскрізним сюжетом, з застосованням імітаційного моделювання управлінських й організаційно-виробничих ситуацій. Ще одна особливість дидактичних ігор полягає в тому, що під час їх розробки реалізовано елементи оцінно-ситуаційного підходу, який з педагогічного погляду дозволяє інтенсифікувати навчальний процес, наприклад, шляхом залучення студентів, які під час рольової або ділової гри не є активними її учасниками, а виступають лише спостерігачами, до експертно-оцінної діяльності, тим самим активізуючи їх пізнавальну діяльність і спостережливість та формуючи відповідні вміння. Наведено тренінгову технологію "Формування вмінь професійної самоорганізації економіста-аграрника", що включає три компоненти: самоорганізація економіста в системі організації праці в аграрних підприємствах (інформаційно-пізнавальний компонент), комплект методик для діагностики особливостей самоорганізації, сприйняття й ефективності використання часу, тайм-менеджменту й часової компетентності (діагностичний компонент), тренінг формування вмінь самоорганізації економіста-аграрника (корекційно-розвивальний компонент). Подано навчальні розробки студентів, виконані під науковим керівництвом і за участю автора. Уміщено збірку економічних кросвордів для самоконтролю знань студентів з окремих тем дисципліни "Організація та нормування праці".


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)321-642 в610.6 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762892 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Курдибайло В. 
Система розвивальних завдань з історії на уроках систематизації та узагальнення знань, умінь та навичок у V - VI класах / В. Курдибайло // Проблеми дидактики історії. - 2009. - Вип. 1. - С. 124-132. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розкрито роль і місце розвивальних завдань на уроках систематизації й узагальнення знань, умінь і навичок. Визначено особливості їх застосування на уроках історії в V - VI класах. Проаналізовано особливості та структуру уроку даного типу. З'ясовано основні види розвивальних завдань - кросворд, хронологічні задачі, дидактичні ігри, схеми, таблиці. Зазначено, що на сучасному етапі розвитку шкільної освіти традиційне навчання має замінитися розвивальним. Рекомендовано удосконалювати зміст навчально-методичної літератури з історії для V - VI класів новими видами розвивальних вправ.

Раскрыты роль и место развивающих заданий на уроках систематизации и обощения знаний, умений и навыков. Определены особенности их применения на уроках истории в V - VI классах. Проанализированы особенности и структура урока данного типа. Выяснены основные виды розвивающих заданий - кроссворд, хронологичесие задачи, дидактические игры, схемы, таблицы. Подчеркнуто, что на современном этапе развития школьного образования традиционное обучение должно заменяться розвивающим. Рекомендовано усовершенствовать содержание учебно-методической литературы по истории для V - VI классов новыми видами розвивающих упражнений.


Індекс рубрикатора НБУВ: С.р(4УКР)-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73652 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Мельничук Л. Б. 
Роль школи у превентивному вихованні молодших школярів / Л. Б. Мельничук // Наука і освіта. - 2009. - № 10. - С. 203-205. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Обгрунтовано сутність, методи та форми превентивного виховання в практиці роботи початкової школи. Висвітлено процес впровадження дослідно-експериментальної технології превентивного виховання із застосуванням його інтерактивних форм і методів, спрямованих на підвищення рівня знань, умінь і навиків протидії негативним явищам і формування відповідальної поведінки. Наведено приклади тематичних бесід превентивного спрямування, диспутів, рольових ігор, ситуативних вправ. Виокремлено форми виховної роботи з превентивного виховання молодших школярів у навчальній діяльності, а саме: відкриті й інтегровані уроки, різні форми роботи з книгою, написання творів на превентивну тематику, розгадування кросвордів, пісенні конкурси, ігри, розваги тощо. Визначено перспективи подальших наукових розвідок з пріоритетних напрямів превентивного виховання.

Обоснована сущность, методы и формы превентивного воспитания в практике работы начальной школы. Освещен процесс внедрения опытно-экспериментальной технологии превентивного воспитания с применением его интерактивных форм и методов, направленных на повышение уровня знаний, умений и навыков противодействия негативным явлениям и формирование ответственного поведения. Приведены примеры тематических бесед превентивного направления, диспутов, ролевых игр, ситуационных упражнений. Выделены формы воспитательной работы по превентивному воспитанию младших школьников в учебной деятельности, а именно: открытые и интегрированные уроки, различные формы работы с книгой, написание сочинений на превентивную тематику, разгадывание кроссвордов, песенные конкурсы, игры, развлечения и др. Определены перспективы дальнейших научных исследований по приоритетным направлениям превентивного воспитания.

Grounded nature, methods and forms of preventive education in the practice of primary school. Illuminated the process of introducing an experimental technology of preventive education with its interactive forms and methods aimed at increasing the knowledge and skills counteract negative phenomena and the formation of responsible behavior. The examples of thematic conversations preventive direction, debates, role plays, situational exercises. Isolated forms of educational work on preventive education of primary school children in educational activities, namely: open and integrated lessons, and various forms of work with books, writing essays on preventive topics, solving a crossword puzzle, singing contests, games, entertainment, etc. The prospects for further research in priority areas of preventive education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.1 + Ч421.352.26

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бригідир А. 
Екологія - новий спосіб мислення / А. Бригідир // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2010. - № 4. - С. 141-144. - укp.

Висвітлено актуальну проблему формування екологічної культури, ріст масової екологічної свідомості, пошук оптимальних форм реалізації екологічних цінностей. Розглянуто основні завдання екологічної освіти та виховання. Визначено способи розвитку мислення в підростаючого покоління в Тернопільській загальноосвітній школі № 11. Охарактеризовано нові програми з біології профільного навчання в старших класах, використання міжпредметних зв'язків у межах класно-урочної системи. Розкрито значення гри в процесі формування екологічної культури, ефективність якої залежить від ряду факторів. Зазначено, що найбільш поширеними серед учнів є настільні ігри: екологічні кросворди, ребуси, чайнворди; рухливі: ігри-змагання, естафета ерудитів та рольові ігри. Досліджено значення екологізації та інтеграції навчально-виховного процесу для розвитку екологічного мислення й екологічної культури, формування цілісного підходу до явищ і предметів та до всього життя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Б1 р(4УКР)2-31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Курдибайло В. 
Система розвивальних завдань на уроці вивчення нового матеріалу у 5 класі з теми "Українська козацька держава другої половини ХVII століття. Література та письмові джерела про І. Мазепу" / В. Курдибайло // Нова пед. думка. - 2009. - № 4. - С. 98-100. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито особливості використання системи розвивальних завдань з історії на різних етапах уроку вивчення нового матеріалу (НМ) у п'ятому класі. Досліджено характер і зміст розвивальних завдань з історії на кожному етапі уроку вивчення НМ. Охарактеризовано особливості та структуру уроку вивчення НМ. З'ясовано значення розвивальних завдань з історії на уроках вивчення НС у п'ятому класі. Розроблено систему розвивальних завдань з історії на кожен етап уроку вивчення НМ "Українська козацька держава другої половини ХVII ст. Література та письмові джерела про І. Мазепу". Зазначено, що саме від ефективності проведення уроків вивчення НМ у подальшому визначається рівень узагальненості сформованих знань учнів, рівень проникнення в сутність навчального матеріалу й операційну структуру пізнавальної діяльності, тому на уроках вивчення НМ ефективним буде впровадження розвивальних завдань (ребусів, кросвордів, хронологічних завдань, порівняльних таблиць, схем, загадок тощо). Акцентовано, що на сучасному етапі розвитку шкільної історичної освіти ще не розроблено чіткої системи розвивальних завдань для різних типів уроків, тому необхідно удосконалювати навчально-методичну літературу, підручники, доповнювати їх новими видами розвивальних вправ.

Раскрыты особенности использования системы развивающих заданий по истории на разных этапах урока изучения нового материала (НМ) в пятом классе. Исследован характер и содержание развивающих заданий по истории на каждом этапе урока изучения НМ. Охарактеризованы особенности и структура урока изучения НМ. Выяснено значение развивающих заданий по истории на уроках изучения НМ в пятом классе. Разработана система развивающих заданий по истории на каждый этап урока изучения НМ "Украинская казацкая держава второй половины ХVII в. Литература и письменные источники об И. Мазепе". Указано, что именно от эффективности проведения уроков изучения НМ в дальнейшем определяется уровень обобщенности сформированных знаний учащихся, уровень проникновения в сущность учебного материала и операционную структуру познавательной деятельности, поэтому на уроках изучения НМ эффективным будет внедрение развивающих заданий (ребусов, кроссвордов, хронологических задач, сравнительных таблиц, схем, загадок и т.д.). Отмечено, что на современном этапе развития школьного исторического образования еще не разработано четкой системы развивающих заданий для различных типов уроков, поэтому необходимо совершенствовать учебно-методическую литературу, учебники, дополнять их новыми видами развивающих упражнений.

In this article described the features in lesson of learning a new materials. Analyzed specificity of developing tasks from history in lessons of learning fn education materials in 5th from, investigated character anal content of developing tasks fromhistory in every stages of lesson a new anal education materials.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т. р(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Стефанович Т. О. 
Тематичний кросворд як інтерактивний засіб вивчення термінології навчальної дисципліни / Т. О. Стефанович // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2013. - № 775. - С. 35-38. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Проаналізовано доцільність застосування кросвордів у навчальному процесі вищої школи. Розглянуто особливості створення кросворду за допомогою модуля JCross програми Hot Potatoes і проблеми його інтеграції у Moodle.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.46 с51

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Бенера В. 
Про впровадження інтелектуальних мовленнєвих ігор у сучасну практику дошкільної освіти / В. Бенера // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-тер. зб. - 2008. - Вип. 14. - С. 15-19. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито види інтелектуальних мовленнєвих ігор для старших дошкільників, визначено педагогічні умови їх використання в сучасному освітньому закладі.

Раскрыты виды интеллектуальных языковых игр для старших дошкольников, определены педагогические условия их использования в современном учебном заведении.

The article reveals the kinds of intellectual speech games for the children of elder preschool age, the pedagogical conditions for their usage in a modern education institution are created.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.375.4 + Ч411.334

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Мельник Н. С. 
Оптимізація науково-педагогічного процесу зі спеціальності "терапевтична стоматологія" шляхом удосконалення самостійної роботи студентів / Н. С. Мельник // Архів клініч. медицини. - 2013. - № 1. - С. 112-114. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Наведено системний підхід до вдосконалення самостійної роботи студентів - написання есе, літературний огляд за темою, яка вивчається, складання глосарію або кросворда. Для студентів запропоновано підготовку та захист презентації, проведення командних проектів. Одним із нових видів удосконалення навчального процесу є проведення тренінгів і майстер-класів. Визначено складові частини забезпечення самостійної роботи студентів: удосконалене методичне забезпечення, різні фантомні класи для проведення практичних навичок. Описано варіанти і методи самостійної роботи студентів, як ефективної складової професійної підготовки майбутнього фахівця.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР) р863

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24388 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Грошово-кредитні системи зарубіжних країн : навч. посіб. / З.В. Герасимчук, Н.І. Корецька, Н. С. Різник, В.Л. Галущак; Луц. нац. техн. ун-т. - Херсон : ОЛДІ-плюс, 2015. - 570 c. - Бібліогр.: с. 522-546, в кінці розд. - укp.

Висвітлено зміст, структуру, призначення, функції та завдання грошово-кредитних систем в зарубіжних країнах. Запропоновано авторські підходи до структури подання навчально-методичного матеріалу навчальної дисципліни "Грошово-кредитні системи зарубіжних країн". Розкрито історичні аспекти розвитку грошей та кредиту та механізми регулювання грошово-кредитних відносин і охарактеризовано інфраструктуру кредитної системи. Запропоновано питання до практичних занять, тестові завдання, питання для дискусії, теми для рефератів, кросворди, питання до самостійного опрацювання, запитання для самоконтролю та список рекомендованої літератури.


Індекс рубрикатора НБУВ: У526.21 я73 + У526.26 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА797591 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Хижняк І. А. 
Методичні аспекти розроблення й застосування електронних посібників із мови для початкової школи / І. А. Хижняк // Інформ. технології в освіті : зб. наук. пр. - 2016. - Вип. 28. - С. 72-83. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Обгрунтовано важливу роль застосування в початковій школі засобів електронної лінгвометодики, зокрема найбільш численного їх виду - електронних лінгвістичних посібників, що, на думку автора, реалізуються в навчальному процесі через електронні засоби трьох основних груп: наочні (мультимедійні презентації, інфографіка, інтерактивні плакати та ін.); практичні (навчально-мовні ігри, мовні тренажери, інтерактивні кросворди та ін.); навчальні (навчально-мовні посібники та ін.). Електронні посібники кожної групи та різновиду мають специфічні методичні особливості щодо їх створення та застосування в початковій школі, які описано в статті. Звернено увагу і на процес проектування й технічної реалізації електронних лінгвістичних посібників самим учителем за допомогою загальнодоступного програмного забезпечення, що дозволить йому врахувати типові особливості класу, його гендерну специфіку, інтереси молодших школярів, опрацювати додаткові краєзнавчі відомості тощо. У підсумку автор формулює загальні вимоги, яких має дотримуватися вчитель початкової школи під час створення й застосування електронних посібників: доступність, цікавість для молодшого школяра, застосування мультимедіа, гіперпосилань, інтерактивність, дотримання загальних етапів створення електронного посібника, передбачувана методика роботи учня з електронним посібником, національно-патріотична тематика оформлення, мовна зразковість та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-911.2 + Ш141.14-911.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73466 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Ілясова Ю. С. 
Застосування ІКТ у професійній підготовці майбутніх молодших медичних спеціалістів під час вивчення фахових дисциплін психіатричного профілю / Ю. С. Ілясова // Інформ. технології в освіті : зб. наук. пр. - 2018. - Вип. 3. - С. 46-57. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проаналізовано поняття "інформаційно-комунікаційні технології" (ІКТ). Висвітлено переваги та недоліки використання ІКТ у освітньому процесі. Наголошено на важливості та необхідності впровадження в українську медичну освіту ІКТ. Проаналізовано поняття "ментальні карти". Показано застосування ментальних карт та онлайн сервісу LearningApps у процесі професійної підготовки майбутніх молодших медичних спеціалістів під час вивчення дисциплін психіатричного профілю, зокрема "Психіатрія та наркологія", "Медсестринство в психіатрії та наркології" та "Неврологія і психіатрія". Розглянуто особливості організації та проведення підсумкових занять з вказаних дисциплін. Продемонстрована структура підсумкового заняття, яка представлена у вигляді сучасного інноваційного засобу і ментальної карти. Представлено методику проведення підсумкового заняття, де студенти працюють на інтерактивній дошці та за комп'ютером, виконуючи завдання, які показані в структурі ментальної карти: розв'язують ситуаційні завдання, тести, кросворди, ігрові онлайн вправи і демонструють практичні навички. Наголошено, що використання цієї методики в осівтньому процесі зможе підвищити якість професійної підготовки майбутніх молодших медичних спеціалістів. Зроблено висновок про те, що ІКТ є основними інструментами модернізації медичної освіти та економічного зростання нашого суспільства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73466 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Хміль-Чуприна В. В. 
Ігрові форми промоції художньої літератури як ефективна стратегія популяризації читання / В. В. Хміль-Чуприна // Держава та регіони. Сер. Соц. комунікації. - 2019. - № 3. - С. 79-83. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Під час проведеня дослідження було використано комплекс методів дослідження: теоретичні - аналіз і синтез, індукція й дедукція, порівняння, аналогія, зіставлення - для з'ясування стану розробленості проблеми, визначення понятійно-категоріального апарату; узагальнення та систематизації наукових положень; спеціальні - структурний контент-аналіз ЗМК - для дослідження інструментів і засобів опосередкованої реклами книжок, зокрема, ігрових форм промоції літератури в медіа. Ігрові форми є дієвим засобом промоції книжкових видань та пропагування читання. Інтернет-ЗМК поступово актуалізують цей формат, але поки що не завжди системно. Найбільш популярними в українських медіа є інтерактивні тестування стосовно художньої літератури. Майже не представлені в українських медіа інші інтерактивні ігрові форми, зокрема, літературні конкурси, вікторини, кросворди літературної тематики тощо. Ігрові форми роботи з аудиторією сприяють популярності ЗМК, адже вони належать до форм налагодження зворотного зв'язку. Результати запровадження ігрових форм промоції літератури в межах реалізації проекту "Книга у віртуальному просторі", який інтегрував діяльність освітніх, соціокультурних, книготорговельних установ Кременчука та міських медіа, свідчать про те, що такі форми є перспективними для популяризації читання серед молоді. Проведене дослідження не вичерпує всіх аспектів проблеми популяризації читання шляхом упровадження ігрових форм промоції літератури. Як перспективні напрями подальших досліджень визначено формування інтересу до читання й читацької компетентності під час участі в літературних конкурсах, а також нові форми популяризації читання в соціальних мережах. Досліджено потенціал ігрових форм промоції художньої літератури в засобах масової комунікації та простежено реалізацію проекту "Книга у віртуальному просторі" в Кременчуцькому національному університеті ім. Михайла Остроградського. Результати дослідження можуть бути використані для розроблення різноманітних ігрових форм популяризації читання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш409

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23244/соц.комун. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Kovacheva A. 
Innovative technology for mastering mathematical concepts and mathematical terms = Інноваційна технологія оволодіння математичними поняттями та математичними термінами / A. Kovacheva // Фіз.-мат. освіта. - 2020. - № 4. - С. 27-29. - Бібліогр.: 7 назв. - англ.

Наведено педагогічний досвід використання числових і словесних кросвордів на уроці математики в середній школі. Кросворди є одним із безлічі енігматичних засобів, які мають місце в навчанні, але для їх ефективного застосування необхідний багатий педагогічний досвід. Технології реалізації кросвордів дуже багаті і вчитель сам може вибрати найбільш вдалу для його учнів. Ідея застосування кросвордів полягає в тому, щоб підтримати процес навчання, з одного боку, забезпечуючи учням більш високий рівень розуміння, більш тривале запам'ятовування та застосування математичних знань на практиці, а з іншого боку - надає можливість значно урізноманітнити методи, засоби та технології навчання. Щоб школярі зуміли набути навичок застосування отриманих математичних знань у практичних ситуаціях, необхідно спочатку оволодіти стабільним рівнем теоретичних знань - умовою, яка залежить, перш за все, від роботи вчителя. Успіх вчителя - це результат різноманітності інструментів і методів, які він застосовує в своїй роботі, а також його здатності представити знання учням таким чином, щоб заінтригувати та спровокувати їх здатність самостійного мислення. Огляд існуючих підручників, збірників і книг для вчителів математики показує, що кількість математичних кросвордів у них дуже мала і вони в основному числові. Аналіз практики навчання показує, що можливості цих інструментів недооцінюються, з одного боку, через відсутність готових кросвордів, а з іншого - через замалий досвід вчителів вміло використовувати кросворди в межах реальних умов навчання математики. Мета - викликати інтерес, підвищити активність і мотивацію учнів, вирішуючи числові та словесні кросворди на уроці математики. Цей педагогічний досвід був апробований експериментальним дослідженням, результати якого показують, що запропоновані та застосовані числові та словесні кросворди в навчанні експериментальної групи семикласників сприяють поліпшенню результатів навчання математики в кінці 7-го класу. Доказом цього є результати не тільки проведених у межах дослідження тестів, але і отримані результати в межах проведення "Національного зовнішнього оцінювання" в червні 2020 р.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1 р21-35

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Мовознавство   
20.

Ущаповська І. 
Уживання збірних іменників на позначення фауни (на матеріалі публікацій англомовних сайтів новин) / І. Ущаповська, К. Муштай // Філол. трактати. - 2021. - 13, № 2. - С. 82-94. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Досліджено сутність збірних іменників, які традиційно визначаються як іменники, що позначають групу предметів або живих істот. На сьогодні велика кількість збірних іменників зустрічається у багатьох різноманітних джерелах: граматичних підручниках для школярів, кросвордах, збірниках наукових працях, публіцистичних текстах тощо. Проте це далеко не повний їх перелік. У вжитку залишилися ті збірні іменники, які пройшли випробування часом в процесі їх історичного розвитку. Незважаючи на те, що збірні іменники досить вживані в розмовній мові, проте більшість з них не включено в сучасні словники, навіть після століть використання. Керівник відділу онлайн-словників Oxford University Press Кетрін Соанс пояснює цей факт так: "Нам знадобляться докази справжнього використання в наших базах даних, перш ніж ми розглянемо можливість додавання їх до одного з наших словників". Тому для більшості іменників немає словникових статей, як "от amurderofcrows, вони сприймаються лише як лінгвістичні курйози" (Gale). Завдяки своїй незвичній формі та гумористичному характеру збірні іменники сприймаються як оказіональні авторські одиниці. Цей факт доведено проведеним аналізом фактичного матеріалу англомовних сайтів. Базисом утворення збірних іменників на позначення фауни були певні асоціацій та характеристики окремих видів тварин, чим й обумовлюється їх незвичне звучання. Хоч і деякі збірні назви груп тварин були видуманими, вони збагатили лексику сучасної розмовної англійської мови та використовуються у різних публікаціях. Доведено, що в утворенні збірних іменників на позначення фауни максимально застосовуються асоціації пов'язані з формою предмету, якістю, тобто характеристиками тварин та забобонам, а також стилістичні прийоми: алітерація, гра слів та метафора. Актуальність їх використання підтверджено в контексті аналізу публіцистичних статей англомовних сайтів. Корпус збірних іменників на позначення фауни збільшується як за рахунок вторинної номінації, так і за допомогою продуктивних моделей словотворення, зокрема суфіксації. Встановлено, що клас квантифікаторів є відкритим класом слів, склад якого безперервно поповнюється новими збірними іменниками на позначення фауни через зміни екстралінгвістичного характеру, що відбуваються в житті людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-212.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100384 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського