Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (4)Автореферати дисертацій (13)Книжкові видання та компакт-диски (15)
Пошуковий запит: (<.>K=ОРНАМЕНТИК$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 54
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Нікішенко Ю. І 
Орнамент як етнокультурна категорія / Ю. І Нікішенко // Наук. зап. НаУКМА. Теорія та історія культури. - 2000. - Т. 18. - С. 65-69. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто функціонування орнаментики в етнічній культурі. Орнаменти досліджено як етнокультурну та етномистецьку категорії. Приділено увагу різним аспектам (синхронному та діахронному) побутування орнаментів у культурі; співвідношенню орнаментів етнічних і традиційних; визначенню орнаментики як певного етнічного коду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т597.222

Шифр НБУВ: Ж69184 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Рахно К.  
"Овесець": до семантики мотиву традиційної орнаментики гончарних виробів Лівобережної України / К. Рахно // Нар. творчість та етнографія. - 2005. - № 4. - С. 89-95. - Бібліогр.: 55 назв. - укp.

Наведено відомості про важливий елемент рослинного коду української традиційної культури, один з найбільш міфологізованих злаків - овес. Проаналізовано численні контексти використання вівса в обрядах родинного циклу та фрагменти традиційних вірувань. Сакралізація зумовила входження мотиву "овесець" до знакової системи розпису гончарних виробів Лівобережної України, який символізував ідею нерозривної єдності основних моментів життя людини.

Представлены сведения о важном элементе растительного кода украинской традиционной культуры, одном из наиболее мифологизированных злаков - овсе. Проанализированы множественные контексты использования овса в обрядах семейного цикла и фрагменты традиционных верований. Сакрализация обусловила вхождение мотива "овесец" в знаковую систему росписи гончарных изделий Левобережной Украины, который символизировал идею неразрывного единства основных моментов жизни человека.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т594.171.2 + Щ124.3(4Укр)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27482 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Котлінська Л. Г. 
Особливості розшифровки орнаментики в клавірних творах Й.С.Баха : Метод. рек. / Л. Г. Котлінська; Ніжин. держ. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин : Вид-во НДУ ім. М.Гоголя, 2005. - 26 c. - Бібліогр.: с. 26. - укp.

Висвітлено історію розвитку мистецтва орнаментики в епоху розквіту клавесинізму (XVII - XVIII ст.). Визначено роль мелізмів у старовинній музиці та розглянуто різні підходи щодо їх виконання, зокрема імпровізаційний та підпорядкований певним правилам. Встановлено основні принципи розшифровки орнаментики в клавірних творах Й.С.Баха. Здійснено порівняльний аналіз їх відомих редакцій і запропоновано варіант відтворення, адекватний особливостям бахівського стилю та технічним можливостям виконання.

Освещена история развития искусства орнаменталистики в эпоху расцвета клавесинизма в XVII - XVIII ст. Определена роль мелизмов в старинной музыке и рассмотрены различные подходы к их исполнению, в частности импровизационный и подчиненный определенным правилам. Установлены основные принципы расшифровки орнаменталистики в клавирных произведениях Й.С.Баха. Осуществлен сравнительный анализ их известных редакций и предложен вариант исполнения, адекватный особенностям баховского стиля и техническим возможностям исполнителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4НІМ)4-81 Бах Й.С. + Щ315.4 р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р104594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Єрмолін О. Л. 
Розвиток бойківської кераміки та орнаментики на прикладі досліджень в м. Галич Івано-Франківської області / О. Л. Єрмолін // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 7. - С. 37-42. - Бібліогр.: 1 назв. - укp.

Розглянуто кераміку з Галича, з розкопок Галицького замку. Висвітлено сподівання, що буде знайдено ще чимало цікавих знахідок й матеріалу до вивчення гончарної справи на Прикарпатті.

Представлен обзор керамики из Галича, из раскопок Галичского замка. Высказано предположение, что будут найдены еще немало интересных находок и материала к изучению гончарного дела на Прикарпатье.

The browse of ceramics from Galich, from pipettings Galich of the latch is represented. It is possible to hope, that many interesting finds and stuff to study pottery on by Carpathian Mts will be retrieved.


Ключ. слова: гончар, кераміка, історія, археологія, мистецтво
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ125.13(4укр333)

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сьомі Сумцовські читання : Зб.матеріалів наук. конф. з міжнар. участю "Історія та археол. Слобожанщини в музеях Харківщини. До 100-річчя відкриття Салтів. культури", 12 квіт. 2001 р. / упоряд.: О. Д. Івах; Упр. культури Харк. облдержадміністрації, Сумцовські читання (7; 2001). - Х. : Вид-во ХНАДУ, 2002. - 114 c. - укp.

Висвітлено проблеми музейної справи та краєзнавства співробітників музею, вчених вузів, краєзнавців Харківщини. Розглянуто літописне місто Донець як археологічну пам'ятку ХІІІ ст. Описано приватні мистецькі колекції Слобожанщини кінця XV - початку XIX ст. У контексті соціально-культурної сфери громадського музею висвітлено проблеми патріотичного виховання молоді. Проаналізовано орнаментики колекції писанок Харківського історичного музею. Розглянуто проблеми перебудови експозиції літературно-меморіального музею Г.С.Сковороди.

Освещены проблемы музейного дела и краеведения сотрудников музея, ученых вузов, краеведов Харьковского региона. Рассмотрен летописный город Донец как археологический памятник ХІІІ ст. Описаны частные художественные коллекции Слобожанщины конца XV - начала XIX ст. В контексте социально-культурной сферы общественного музея освещены проблемы патриотического воспитания молодежи. Проанализированы орнаменты коллекции писанок Харьковского исторического музея. Рассмотрены проблемы перестройки экспозиции литературно-мемориального музея Г.С.Сковороды.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т4(237УКР-9СЛО)я431 + Т3(4УКР-4ХАР)л61 + Т3(4УКР52)я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА624302 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

100 років колекції державного музею українського народного декоративного мистецтва : Зб. наук. пр. Вип. 40 / ред.: Н. Розсошинська; Держ. музей укр. нар. декор. мистец., Голов. упр. культури і мистец. Київ. міськдержадмін., Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Рильського, Київ. держ. ін-т декор.-приклад. мистец. і дизайну ім. М.Бойчука. - К. : АРтЕк, 2002. - 247 с. - укp.

Розглянуто питання історії мистецького музейництва в Києві та інших містах України, висвітлено його суспільну роль. Проаналізовано багатогранну діяльність фундаторів Державного музею українського народного декоративного мистецтва - М.Білашівського, Д.Щербаківського та В.Щербаківського. Значну увагу приділено загальним проблемам розвитку, дослідження та популяризації декоративного мистецтва, зокрема, новітнім електронним засобам. Описано особливості орнаментики народної вишивки Буковинського Поділля в альбомі "Народне мистецтво Галичини і Буковини (1916 - 1917 рр.). Розкрито історичні передумови створення музею І.Гончара.

Рассмотрены вопросы истории художественного музееведения в Киеве и других городах Украины, освещена его общественная роль. Проанализирована многогранная деятельность фундаторов Государственного музея украинского народного декоративного искусства - М.Билашивского, Д.Щербаковского и В.Щербаковского. Значительное внимание уделено общим проблемам развития, исследования и популяризации декоративного искусства, в частности, новейшим электронным средствам. Описаны особенности орнамента в народной вышивке Буковинского Подолья в альбоме "Народное искусство Галиции и Буковины (1916 - 1917-е гг.). Раскрыты исторические предпосылки создания музея И.Гончара.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ123(4Укр)л61я43 + Щ12я54(4Укр-2К)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72107 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Селівачов М.  
Нове дослідження словацької орнаментики / М. Селівачов // Нар. творчість та етнографія. - 2003. - № 3. - С. 112-113. - укp.

Охарактеризовано книгу словацької дослідниці О.Данглової про символічний смисл декору та його еволюцію у контексті європейської цивілізації з часів неоліту. Зазначено, що цінною особливістю книги є виявлення знаково-символічного та естетично-художнього значення розглянутого матеріалу.

Охарактеризована книга словацкой исследовательницы О.Дангловой о символическом смысле декора и его эволюции в контексте европейской цивилизации со времён неолита. Указано, что ценной особенностью книги являетя выявление знаково-символической и эстетическо-художественной стороны рассмотренного материала.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ124.3(4Сла)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27482 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Герій О. О. 
Арниковий цвіт чи виноградна лоза: до питання номінації орнаментальних мотивів [Електронний ресурс] / О. О. Герій // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 6. - С. 74-81. - Бібліогр.: 11 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2006/

Доведено, що поширений в орнаментиці храмів і рукописів Київської Русі мотив п'ятипелюсткової квітки є стилізованим варіантом зображення виноградної лози. Правильна назва цього мотиву пояснює його семантику та сталу закономірність зображення на предметах християнського культу.

Доказано, что распространенный в орнаментике храмов и рукописей Киевской Руси мотив пятилепесткового цветка является стилизованным вариантом изображения виноградной лозы. Верное название этого мотива объясняет его семантику и устойчивую закономерность изображения на предметах христианского культа.

The research tries to prove, that the 5-petal flower's pattern in Kiev Rus' church and manuscript decoration is a type of the vine depiction. The correct name of this pattern expleins its semantics and stable regularity of the depiction on the Christian objects.


Ключ. слова: орнамент, мотив виноградної лози, Київська Русь
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ124.3(4УКР)414

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Селівачов М. Р. 
Лексикон української орнаментики (іконографія, номінація, стилістика, типологія) = Lexicon of ukrainian ornamentation (iconography, nomination, styles, typology) : Навч. посіб. / М. Р. Селівачов; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Рильського НАН України, Київ. держ. ін-т декорат.-приклад. мистец. і дизайну ім. М.Бойчука, Музей укр. нар. декорат. мистец. - К. : Ред. вісн."АНТ", 2005. - 399 c. - (Пр. наук. т-ва ім. М.Трохименка; Вип. 15). - укp.

Досліджно генезу, історію, еволюцію форм і стилістику в орнаментиці текстилю, кераміки, різьблення, декоративних малювань та інших видів прикладного мистецтва. На базі комплексного аналізу широкого кола дежерел традиційну орнаментику розглянуто як особливу систему художньої інформації. Визначено та описано її домінантні мотиви, розглянуто їх семантику. На підставі зіставлення графіки візуальних знаків та їх лексичних позначень у народних назвах візерунків розкрито зміст орнаменту, показано етнічні особливості асоціативного мислення, визначено головні та другорядні компоненти мотива. Розглянуто дискусійні питання етнокультурного районування, типології та класифікації народної орнаментики. Наведено словник елементів і мотивів українських орнаментів (1 500 ст.).

Исследованы генезис, история, эволюция форм и стилистика в орнаментации текстиля, керамики, резьбы, декоративных рисунков и других видов прикладного искусства. На базе комплексного анализа большого объема источников традиционную орнаментацию рассмотрено как особенную систему художественной информации. Определены и описаны ее доминантные мотивы, рассмотрена их семантка. На основе сопоставительного изучения графики визуальных знаков и их лексического обозначения в народных названиях узоров раскрыто содержание орнамента, показаны этнические особенности ассоциативного мышления, опредлены главные и второстепенные компоненты мотива. Рассмотрены дискуссионные вопросы этнокультурного районирования, типологии и классификации народного орнамента. Приведен словарь элементов и мотивов украинских орнаментов (1 500 ст.).


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ124.3(4УКР) + Т52(23=УКР)-72 я2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА678012 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Одробінський Ю. В. 
Орнаментальні мотиви степових менгірів кіммерійського періоду VIII ст. до н.е. [Електронний ресурс] / Ю. В. Одробінський // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 7. - С. 109-116. - Бібліогр.: 7 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2006/

Досліджено пластичні особливості та елементи декорування антропоморфних стел кіммерійської монументальної скульптури на території Причорномор'я. Визначено основні види та художні особливості орнаменту.

Исследованы пластические особенности и элементы декорирования антропоморфных стел киммерийской монументальной скульптуры на территории Причерноморья. Обозначены основные виды и художественные особенности орнаментики.

The article deals with the Cimmerian monumental sculpture in the Black Sea area. The main issue draws attention to the research of plastic characteristic features and elements of decoration of the anthropomorphous stellas and updated where the main types and artistic expression of the Cimmerian ornamental design are accentuated.


Ключ. слова: мистецтвознавчий аналіз, монументальна скульптура, умовність і антропоморфізм, космогонічне уявлення, геометричний орнамент
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ136.13(0)324.3 + Щ124 + Т4(2)263.120.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Рушник: символ, образ, знак : Матеріали третьої наук.-практ. конф.: доп. та повідомл., 13 листоп. 2004 р. / ред.: Т. Кара-Васильєва; Кролевец. райрада, Кролевец. райдержадмін. Сум. обл. від. культури, Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Рильського, Кролевец. район. краєзн. музей. - Глухів, 2004. - 93 c. - укp.

Проаналізовано художньо-функціональну роль рушників, особливості орнаментики і символіки кролевецького рушника. Висвітлено стильову еволюцію, варіантність мотивів у межах емоційно-образної системи, процес збагачення новими мотивами зі збереженням давніх образних структур, генезу рушників. Розглянуто питання трансформації та переосмислення системи оберегової заклинальної символіки.

Проанализированы художественно-функциональная роль украинского рушныка, особенности орнаментики и символики кролевецкого рушныка. Освещены стилевая эволюция, вариантность мотивов в пределах эмоционально-образной системы, процесс обогащения новыми мотивами с сохранением древних образных структур, генезис рушныков. Рассмотрены вопросы трансформации и переосмысления системы талисманной заклинающей символики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т52(23=УКР)-4я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА670532 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кириченко М. А. 
Український народний декоративний розпис : Навч. посіб. / М. А. Кириченко. - К. : Знання-Прес, 2006. - 228 c. - Бібліогр.: с. 227-228. - укp.

Наведено відомості про розвиток українського декоративно-прикладного мистецтва. Висвітлено історію становлення народного малярства, зокрема декоративного настінного розпису культових приміщень (церков), жител і надвірних господарських споруд. Проаналізовано його тематику, а також принципи формотворення та орнаментики. Представлено найвищі досягнення майстрів українського народного декоративного розпису, наведено численні ілюстрації, показано особливості техніки виконання малярських праць. Розглянуто настінний розпис, станковий живопис і графіку, а також розпис по дереву і писанкарство.

Представлены сведения о развитии украинского декоративно-прикладного искусства. Освещена история становления народной живописи, в частности декоративной настенной росписи культовых помещений (церквей), жилищ и дворовых хозяйственных сооружений. Проанализирована его тематика, а также принципы формообразования и орнаментики. Представлены наивысшие достижения мастеров украинской народной декоративной росписи, приведены многочисленные иллюстрации, показаны особенности техники исполнения живописных работ. Рассмотрены настенная роспись, рисовки, станковая живопись и графика, а также роспись по дереву и писанки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ120.806.3(4УКР) я7 + Щ143(4УКР)0 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА670394 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Селівачов М. Р. 
Лексикон української орнаментики (іконографія, номінація, стилістика, типологія) = Lexicon of ukrainian ornamentation : навч. посіб. / М. Р. Селівачов; Ін-т мистецтвознавств., фольклористики та етнології ім. М.Рильського НАН України, Київ. нац. ун-т культури і мистец., Київ. держ. ін-т декор.-приклад. мистец. і дизайну ім. М.Бойчука. - 2-ге вид., допов. та випр. - К. : АНТ, 2009. - 407 c. - (Пр. наук. т-ва ім. М.Трохименка; Вип. 18). - Бібліогр.: с. 347-366. - англ.

Розглянуто генезу, історію, еволюцію форм і стилістики в орнаментиці текстилю, кераміки, різьблення та інших видів декоративного мистецтва. Наведено результати дослідження традиційної української орнаментики як особливої системи художньої інформації. На підставі зіставлення графіки візуальних знаків та їх лексичних позначень у народних назвах візерунків розкрито зміст орнаменту, виділено його домінантні мотиви, визначено етнічні особливості асоціативного мислення. Наведено словник елементів і мотивів української народної орнаментики (1 500 ст.), розглянуто дискусійні питання її етнокультурного районування, типології та класифікації.

Рассмотрены генезис, история, эволюция форм и стилистики в орнаменте текстиля, керамики, резьбы и других видов декоративного искусства. Изложены результаты исследования традиционного украинского орнамента как особой системы художественной информации. На основе сопоставления графики визуальных знаков и их лексических обозначений в народных названиях узоров раскрыто содержание орнамента, выделены его доминантные мотивы, определены этнические особенности ассоциативного мышления. Приведен словарь украинского народного орнамента (1 500 ст.), рассмотрены дискуссионные вопросы ее этнокультурного районирования, типологии и классификации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ124.3(4УКР) + Т597.2 + Т52(23=УКР)-72 + Ш141.14:Щ124

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА718737 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Істоміна Г. В. 
Мистецтво народної кераміки Волині другої половини ХІХ - ХХ ст. : монографія / Г. В. Істоміна; НАН України, Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. - Рівне : Волин. обереги, 2009. - 232 c. - Бібліогр.: с. 199-213. - укp.

Розглянуто історію виникнення й основні етапи розвитку мистецтва народної кераміки Волині як цілісного історико-культурного явища. Зроблено огляд розвитку гончарства даного регіону у другій половині XIX - XX ст., описано технології формоутворення та декорування народної кераміки, виявлено її художньо-стилістичні особливості, розглянуто найпоширеніші мотиви орнаментики. Здійснено типологічний аналіз асортименту волинської народної кераміки. До наукового обігу введено нові відомості про народних майстрів і гончарні осередки Волині.

Рассмотрена история возникновения и основные этапы развития искусства народной керамики Волыни как целостного историко-культурного явления. Проведен обзор развития гончарства данного региона во второй половине XIX - XX ст., описаны технологии формообразования и декорирования народной керамики, выявлены ее художественно-стилистические особенности, рассмотрены наиболее распространенные мотивы орнаментики. Проведен типологический анализ ассортимента волынской народной керамики. В научный оборот введены новые сведения о народных мастерах и гончарных центрах Волыни.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ125.13(4УКР-9ВОЛ)5/6

Шифр НБУВ: ВА718904 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Мистецтвознавчий автограф / ред.: Г. Г. Стельмащук. - Л., 2008. - 432 с. - (Зб. наук. пр. каф. історії і теорії мистец. Львів. нац. акад. мистец.; Вип. 3). - укp.

Проаналізовано внесок Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України в українську культуру. Визначено взаємозв'язок католицького та православного світобачення в канонічній системі релігійного мистецтва греко-католиків. Висвітлено особливості розвитку Закарпатської школи живопису в контексті соціалістичного реалізму, художньо-стилістичні особливості сакрального живопису видатного українського маляра А. Монастирського. Наведено схеми вазонових мотивів в орнаментиці косівської кераміки другої половини ХХ ст. Розглянуто джерела формування стилістичних особливостей орнаментики архітектури Львова другої половини XVI - першої половини XVII ст.

Проанализирован вклад Института искусствоведения, фольклористики и этнологии им. М.Т.Рыльского НАН Украины в украинскую культуру. Определена взаимосвязь католического и православного мировидения в канонической системе религиозного искусства греко-католиков. Освещены особенности развития Закарпатской школы живописи в контексте социалистического реализма, художественно-стилистические особенности сакральной живописи выдающегося украинского живописца А. Монастырского. Приведены схемы вазоночных мотивов в орнаментике косовской керамики второй половины ХХ ст. Рассмотрены источники формирования стилистических особенностей орнаментики архитектуры Львова второй половины XVI - первой половины XVII ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр) я54

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73181 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент : зб. наук. пр. Вип. 3 / ред.: В. М. Мадзігон; Ін-т педагогіки АПН України, Нац. акад. образотв. мистец. та архіт., Мист. ін-т худож. моделювання та дизайну ім. С.Далі. - К., 2008. - 324 с. - укp.

Проаналізовано проектно-художню творчість як інтеграцію мистецтва та технічної творчості. Визначено місце антропоморфних мотивів української народної орнаментики в знаковій системі національного графічного дизайну. Висвітлено методологічні проблеми художньо-педагогічної освіти, складові успішної діяльності учителя образотворчого мистецтва, мистецько-творчий компонент як важливу складову сучасної професійної підготовки художників-живописців. Викладено інноваційні підходи до організації комплексної мистецької підготовки дизайнерів. Розкрито соціальні, економічні, культурно-естетичні аспекти дизайн-освіти. Описано модель підготовки дизайнерів до викладацької діяльності в системі вищої професійної освіти.

Проанализировано проектно-художественное творчество как интеграция искусства и технического творчества. Определено место антропоморфных мотивов украинской народной орнаментики в знаковой системе национального графического дизайна. Освещены методологические проблемы художественно-педагогического образования, слагаемые успешной деятельности учителя изобразительного искусства, художественно-творческий компонент как важная слагаемая современной профессиональной подготовки художников-живописцев. Изложены инновационные подходы к организации комплексной художественной подготовки дизайнеров. Раскрыты социальные, экономические, культурно-эстетические аспекты дизайн-образования. Описана модель подготовки дизайнеров к преподавательской деятельности в системе высшего профессионального образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10р(4УКР)3я54

Шифр НБУВ: Ж73277 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Сучасні проблеми дослідження, реставрації та збереження культурної спадщини : зб. наук. пр. з мистецтвознав., архітектурознавства і культурології. Вип. 5 / ред.: В. Д. Сидоренко; Ін-т пробл. сучас. мистец. Акад. мистец. України. - К. : Фенікс, 2008. - 400 с. - укp.

Проаналізовано регіональні особливості архітектури бароко на Слобожанщині, орнаментику архітектури Львова другої половини XVI - першої половини XVII ст. як віддзеркалення естетичних уподобань східноєвропейської спільноти ранньомодерного періоду. Розглянуто питання інтеграції пам'яток архітектури та містобудування у сучасному соціокультурному контексті. Висвітлено роль ікони Богородиці Холмської у відновленні "животворного духу" української церкви. Описано соціокультурні трансформації процесу становлення культурно-просвітницьких інституцій та мистецької освіти на Катеринославщині у першій чверті ХХ ст.

Проанализированы региональные особенности архитектуры барокко в Слобожанском регионе, орнаментика архитектуры Львова второй половины XVI - первой половины XVII ст. как отражение эстетических вкусов восточноевропейского союза раннемодерного периода. Рассмотрены вопросы интеграции памяток архитектуры и градостроения в современном социокультурном контексте. Освещена роль иконы Богородицы Холмской в восстановлении "животворящего духа" украинской церкви. Описаны социокультурные трансформации процесса становления культурно-просветительских институций и художественного образования в Катеринославском регионе в первой четверти ХХ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4УКР) я54

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72899 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Акчурина-Муфтиева Н.  
Терминологический словарь крымскотатарского декоративно-прикладного искусства / Н. Акчурина-Муфтиева; РВУЗ "Крым. инж.-пед. ун-т", Ин-т искусствоведения, фольклористики и этнологии им. М.Рыльского НАН Украины. - Симф. : Крымучпедгиз, 2007. - 120 c. - Библиогр.: с. 115-118 - рус.

Приведено 570 крымскотатарских наименований предметов искусства, техник их исполнения, элементов и мотивов крымскотатарской народной орнаментики. Поданы их уточненная русская транслитерация и дословный перевод, указана территориальная (южнобережная, горная, степная) принадлежность понятий и терминов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ123(4УКР-6КРИ=ТАТ)я212 + Ш163.294-434:Щ123

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА711372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Аль-Найрат Хасан Мухаммад Салех 
Вплив народних традицій на формоутворення предметно-просторового середовища сучасного житла (на прикладі країн Аль-Шама) : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 05.01.03 / Аль-Найрат Хасан Мухаммад Салех; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - Х., 2005. - 18 c. - укp.

Досліджено роль традицій у формоутворенні предметно-просторового середовища (ППС) житла у країнах Аль-Шама, а також виявлено тенденції розвитку цього явища. Здійснено аналіз і систематизацію сучасних літературних витоків, картографічних, проектно-планувальних і статистичних матеріалів, а також натурні обстеження, структурно-планувальне моделювання, експериментальне проектування. Висвітлено історичний розвиток ППС та визначено основні принципи традиційної організації житла, з'ясовано основні принципи формоутворення ППС. Зауважено, що пріоритетним напрямком формоутворення ППС є інтерпретація та застосування на практиці традиційних архітектурних форм, декору, орнаментики й оздоблювальних матеріалів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(53)6-17 + Щ128.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА337076 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Акчуріна-Муфтієва Н. М. 
Декоративно-прикладне мистецтво кримських татар ХV - першої половини ХХ ст. (етапи розвитку, типологія, стилістика, художні особливості : автореф. дис... д-ра мистецтвознав. : 17.00.06 / Н. М. Акчуріна-Муфтієва; Львів. нац. акад. мистец. - Л., 2009. - 36 c. - укp.

Висвітлено історію формування кримськотатарського декоративно-ужиткового мистецтва у XV - першій половині XX ст., проведено його комплексне дослідження як принципово важливого та характерного різновиду національної художньої культури. Сформовано концепцію декоративності кримськотатарського мистецтва з урахуванням різних історико-культурних нашарувань, усього художнього досвіду, набутого протягом віків населенням Криму. Простежено еволюцію художньо-виражальних засобів творення форм і декору виробів. Визначено типи виробів і розроблено класифікацію орнаментів кримськотатарського декоративно-ужиткового мистецтва, проведено їх аналіз як цілісної художньої системи, до наукового обігу введено широкий фактологічний матеріал. Наведено характеристику кримськотатарського символічного контексту основних орнаментальних мотивів. Створено мистецтвознавчий словник кримськотатарського декоративно-ужиткового мистецтва й орнаментики відповідно до лексичного звучання, побутового призначення та символічного контексту. З'ясовано, що національну самобутність кримськотатарського декоративно-ужиткового мистецтва від часів прийняття Ісламу визначили етнічні традиції, стиль і канони ісламського мистецтва. Зроблено висновок про необхідність урахування у процесі вивчення мистецької й архітектурної спадщини кримськотатарського народу його етнічних традицій, що склалися у взаємозв'язку з сусідніми причорноморськими народами та традицій мусульманської культури, що сформувалися протягом століть.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ123(4УКР-6КРИ=тат)4/6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА362631 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського