Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (4)Наукова електронна бібліотека (4)Автореферати дисертацій (47)Книжкові видання та компакт-диски (116)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=ФОРТЕПІАНО$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 160
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Клименко В. Б. 
Ігрові структури в музиці: естетика, типологія, художня практика : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / В. Б. Клименко; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 1999. - 16 c. - укp.

Дисертацію присвячено розробці теоретичних положень ігрових структур в музиці на основі екстраполяції загальних ігрових принципів в галузі музичної творчості. Досліджено етапи формування європейських концепцій гри. На основі положень філософсько-естетичних ігрових теорій визначено сучасне розуміння гри як універсалії. Розкрито за множинністю зовнішніх ігрових модифікацій наявність спільних ігрових принципів. На основі іманентних ігрових закономірностей вичленовано можливі варіанти структури гри. Теоретично розроблено і введено поняття "ігрової структури в музиці"; запропоновано типологізацію ігрових структур за принципами взаємодії їх складових елементів: ігрова структура "змагання" (принцип змагання), ігрова структура "мозаїки" (принцип комбінаторики), ігрова структура "містифікації" (принцип амбівалентності). Розроблену методику аналізу за допомогою ігрових структур апробовано на матеріалі фортепіанного циклу "П'ять пальців" та "Гімну" з "Серенади in A" І.Стравинського; Сонати для скрипки і фортепіано G-dur, Концерту для фортепіано з оркестром G-dur М.Равеля; Концерту N2 для скрипки з оркестром М.Скорика.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.71 + Ю812.453.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА306849 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Польська І. І. 
Проблеми жанрової типології фортепіанного виконавства / І. І. Польська // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 171-180. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Визначено та проаналізовано деякі типологічні характеристики жанрових різновидів, що існують у фортепіанному мистецтві. Основними типологічними різновидами фортепіанного виконавства є сольне фортепіанне виконавство, ансамблеве виконавство, яке включає такі жанрові сфери: суто фортепіанні ансамблі; ансамблі за участю фортепіано; фортепіанне виконавство з музичним колективом (оркестром чи хором), що теж має два типи - концертування з оркестром і участь у колективному оркестровому (хоровому) виконавстві.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Новічкова Т. В. 
Спогади про вчителя (до 100-річчя з дня народження Р.С.Горовиць) / Т. В. Новічкова // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 159-162. - укp.

Висвітлено прийоми і принципи методики гри на фортепіано видатного педагога Регіни Самійлівни Горовиць - викладача-методиста відділу спеціального фортепіано Харківського державного музичного училища ім. Б.М.Лятошинського.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-7(4Укр)6-83 Горовиць

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Зав'ялова О. К. 
Ансамблеве мислення Бетховена. I соната для фортепіано та віолончелі N 4, op. 102 N 1 / О. К. Зав'ялова // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 181-192. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему формування ансамблевих основ жанру віолончельної сонати в творчості Л. ван Бетховена. Нововведеннями Бетховена є використання поліфонічних засобів музичного розгортання в сонатно-симфонічному циклі й ансамблевий тип мислення композитора. Перша соната op. 102 дає уявлення про бетховенські принципи в камерно-інструментальному жанрі пізнього періоду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.041-03(4Нім)5-81 Бетховен

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Некрасов Ю. І. 
Комплексне навчання гри на фортепіано : Навч.-метод. посіб. / Ю. І. Некрасов; Одес. держ. консерваторія ім. А.В.Нежданової. - О. : АстроПринт, 2000. - 148 c. - Бібліогр.: 133 назв. - укp.

Розглянуто шляхи формування музично-педагогічного мислення у професійній діяльності на рівні висунутих вимог, роль і місце засобів наочності у процесі навчання. Висвітлено особливості застосування зорових і комбінованих засобів наочності, конкретних слухових засобів навчання. Визначено загальну структуру застосування засобів наочності у різних жанрах. Проаналізовано суб'єктивно-психологічні передумови виконавської інтерпретації, питання використання елементів музичної критики у навчанні як педагогічних важелів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-7 р (4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА603032 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Чернявська М. С. 
Муціо Клементі: "Прогрес фортепіано - імітація оркестру..." / М. С. Чернявська // Культура України. Мистецтвознав. - Х., 2000. - Вип. 6. - С. 149-159. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Клементі зробив значний і багатогранний внесок в розвиток фортепіанного мистецтва. Він одним з перших розкрив нові звукові можливості фортепіано і переваги його перед клавесином. Кращі твори композитора-піаніста містять у собі глибину музичної думки, визначену промовистість і художній зміст. У них знайшов своє втілення "симфонічний" склад його мислення, одним з яскравих прикладів якого є словнозвісна "Патетична сцена". Клементі сприяв своїми фортепіанними творами виникненню піанізму нового типу, що дало змогу новому фортепіано вийти на широку концертну естраду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4Іта)51-81 Клементі

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Середенко А. М. 
Камерно-інструментальна творчість К.Шимановського (до проблеми індивідуального стилю композитора) : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / А. М. Середенко; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2001. - 16 c. - укp.

Проаналізовано провідні художньо-естетичні тенденціїпершої третини XX ст, що стали важливим стилеутворювальним фактором творчих пошуків Шимановського, виявлено особливе місце камерно-інструментальних жанрів у його творчому доробку. Стиль композитора "акумулював" різні традиції, пошуки та варіанти стилістики. Хоча кожен з періодів творчості Шимановського має власну специфіку, завжди зберігаються стабільні риси стилю творів автора. Досліджено твори для скрипки і фортепіано, а також два квартети, які відображають головні етапи творчої еволюції композитора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ПОЛ)6-81Шимановський К. + Щ315.23-0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА314408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сирятський В. О. 
Піаністична спадщина Мусоргського в контексті європейської фортепіанної культури : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / В. О. Сирятський; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2001. - 19 c. - укp.

Вперше докладно та всебічно проаналізовано піаністичну реформу Мусоргського та її вплив на подальший розвиток фортепіанного мистецтва. Висвітлено шлях композитора до піаністичної реформи та її обумовленість характерними рисами його особистості, пов'язаними з відмінними акцентуйованими якостями темпераменту митця. Розглянуто проблему використання Мусоргським виразових можливостей свого "нового" фортепіано для розбудови музичної форми та досліджено основні тенденції в інтерпретації найвидатнішого фотепіанного твору Мусоргського - "Картинки з виставки".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-03(4Рос)5-81Мусоргський М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315862 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Пруднікова О. І. 
Вплив педагогічного спілкування на професійну підготовку студентів музичних училищ : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. І. Пруднікова; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. - К., 2001. - 20 c. - укp.

Висвітлено проблеми впровадження до системи підготовки майбутніх викладачів з класу фортепіано системи заходів щодо розвитку вмінь педагогічного спілкування. З'ясовано, що успішність роботи за вказаним фахом прямо пропорційно залежить від якості розвитку вмінь педагогічного спілкування. Дидактично обгрунтувано можливості та шляхи впровадження до системи підготовки студентів музичних училищ теоретико-експериментальної програми підготовки, яка грунтується на глибокому вивченні педагогічної діяльності видатних музикантів-педагогів та класичних педагогічних технологіях. Показано взаємозв'язок між рівнем сформованості у педагога здатності до емпатії та особливостями розгортання ним комунікативної взаємодії, а також між розвитком у нього саморефлексії та особливостями педагогічного спілкування. Розроблено й апробовано методику, спрямовану на розвиток вмінь педагогічного спілкування, що відповідає принципам суб'єкт-суб'єктної організації даного процесу. Визначено основні принципи та підходи до організації професійної підготовки студентів музичних училищ, спрямованої на актуалізацію та формування їх професійної готовності до оволодіння мистецтвом виконання через провідну роль слова.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч479.511.203 + Щ31р21(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315223 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Педагогічні пошуки в галузі мистецької освіти в Україні на межі третього тисячоліття: традиції, сучасність, перспективи : Зб. тезів за матеріалами Всеукр. наук.-практ. конф. (Луганськ, 4 - 6 квіт. 2001р.) / ред.: О. М. Мамченко; Держ. метод. центр навч. закл. культури і мистец. - Луганськ, 2001. - 226 c. - (Мистец. освіта). - укp.

Висвітлено проблеми розробки та використання нових педагогічних технологій і методик у мистецьких навчальних закладах України. Розглянуто загальні питання мистецької освіти. Викладено деякі аспекти та особливості адаптації юнаків і дівчат до навчання у вищих навчальних закладах культури та мистецтв І - ІІ рівнів акредитації. Розкрито психологічні засади розвитку музичної обдарованості. Проаналізовано взаємозв'язок загальної психології, музичної психології та методики навчання в процесі підготовки до державного испиту. Використано "педагогіку співробітництва" в процесі формування фахівців культури. Застосовано модульну систему організації навчання та рейтингового контролю знань студентів з дисципліни "Методика викладання гри на фортепіано". Висвітлено напрямки роботи центру підвищення кваліфікації у системі інформаційного забезпечення мистецької освіти. Удосконалено зміст і технологію підготовки кадрів для документально-інформаційної сфери. Наведено новий підхід до краєзнавчої підготовки бібліотечних фахіців. Розглянуто деякі питання інформаційного забезпечення бібліотечної освіти. Досліджено деякі проблеми реалізації нових шляхів формування спеціаліста бібліотечної справи за сучасних умов. Описано сучасні напрямки хореографії ХХ ст. та їх походження. Викладено концепцію становлення та розвитку духовної особистості художника.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4УКР)3я431 + Щ32р(4УКР)3я431 + Щ10р(4УКР)3я431 + Ч73р я431(4УКР)

Шифр НБУВ: ВА606573 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Чернявська М. С. 
З історії формування фортепіанної фактури / М. С. Чернявська // Культура України. Мистецтвознав.. - Х., 2001. - Вип. 8. - С. 144-152. - Бібліогр.: 28 назв. - укp.

Висвітлено аспекти формування фортепіанної фактури в період виникнення та вдосконалення фортепіано, обгрунтовано музикознавчий та виконавський погляди на музичну фактуру.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-1 + М762.2г

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Касьяненко Л. О. 
Виконавська інтерпретація фактури прелюдій Ф.Шопена : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Л. О. Касьяненко; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2001. - 17 c. - укp.

Досліджено проблему виконавської інтерпретації фактури на прикладі трактування "Прелюдій" opаторії 28 для фортепіано Ф.Шопена. Вперше комплексно розглянуто питання виразного потенціалу виконавської інтерпретації фортепіанної фактури. Проаналізовано й узагальнено систему засобів виразності, що використовуються для виконавського втілення фактури твору. Розроблено понятійний апарат, адекватний меті, завданням і методиці дослідження. Синтезовано наукові досягнення дослідження фактурних явищ у галузі теоретичного музикознавства та теорії музичного виконавства. Виявлено та проаналізовано стильові витоки "Прелюдій", закорінених у музиці епохи бароко. Запропоновано жанрову класифікацію твору, що не дублює існуючі підходи. Визначено та проаналізовано певні тенденції трактувань музичного твору, а також питання виразних можливостей та нескінченної множини виконавської інтерпретації фортепіанної фактури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.052.4-03(4ПОЛ)5-81 Шопен + Щ315.472-712

Шифр НБУВ: РА313805 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Тарчинська Ю. Г. 
Формування у студентів-інструменталістів навичок виразного виконання в процесі вивчення курсу "Загальне фортепіано" : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ю. Г. Тарчинська; Київ. нац. ун-т культури і мистец. - К., 2002. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано для оптимізації виховання інтерпретатора-піаніста першочергову важливість процесу раціонального формування його звукотворчої культури. Виявлено критерії оцінки сформованості та досліджено стан оволодіння навичками виразного виконання як міри осмислення та використання студентами інших спеціальностей тих засад, що забезпечують виразність музичної інтерпретації нотного тексту. Доведено, що ефективність навчання в класі загального фортепіано зростає завдяки цілеспрямованому формуванню в майбутніх фахівців базового виконавського досвіду та музично-художнього осмислення, зокрема, системи ігрових прийомів, що сприятимуть стилістично виправданому звукотворенню в інтерпретації фортепіанної музики різних мистецьких напрямів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-713 + Щ315.42-7р(4Укр)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА318290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Бєлікова В. В. 
Оптимізм високого мистецтва : Моногр. / В. В. Бєлікова. - Кривий Ріг : КДПУ: І.В.І., 2002. - 140 c. - Бібліогр.: с. 137-138. - укp.

Висвітлено життєвий шлях і творчу діяльність Б.М.Фільц - видатної української композиторки. Проаналізовано її твори інструментальної музики, написані для інших оркестрових інструментів, зокрема, "Колискову", "У лісі" - для гобоя, "Новелету" - для арфи, "Імпровізацію" - для бандури та фортепіано, "Антилопи", "Гірську мелодію" - для баяна. Наведено нотний матеріал пісень "Ялинка", "Бабуся-Ягуся", "Два хлопчики".

Освещены жизненный путь и творческая деятельность Б.М.Фильц - выдающегося украинского композитора. Проанализированы ее произведения инструментальной музыки, написанные для других оркестровых инструментов, в частности, "Колыбельная", "В лесу" - для гобоя, "Новеллета" - для арфы, "Импровизация" - для бандуры и фортепиано, "Антилопы", "Горная мелодия" - для баяна. Предложен нотный материал песен "Елочка", "Бабушка-Ягушка", "Два мальчика".


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)6-81 Фільц Б.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС37354 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Скляров О. Д. 
Методика викладання курсу фортепіано. Формування і розвиток виконавчих навичок студентів : Навч. посіб. для вищ. навч. закл. культури і мистец. / О. Д. Скляров; Харк. держ. акад. культури. - Х., 2002. - 79 c. - Бібліогр.: с. 74-77. - укp.

З використанням порівняльного аналізу творів композиторів різних стилів та епох запропоновано методику викладання курсу фортепіано для студентів музичних спеціалізацій. Наведено методи творчої активізації їх поліфонічного мислення у виконавчій практиці вузів культури.

С учетом сравнительного анализа произведений композиторов различных стилей и эпох предложена методика изложения курса фортепиано для студентов музыкальных специальностей. Приведены методы творческой активности их полифонического мышления в исполнительной практике вузов культуры.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-7р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА635708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Некрасов О. І. 
Життя в музиці : Документ. моногр. / О. І. Некрасов; Нац. спілка композиторів України, Нац. всеукр. муз. спілка, Донец. держ. муз. акад. ім. С.С.Прокоф'єва. - К.; Донецьк, 2003. - 212 c. - укp.

З використанням джерел періодичних видань висвітлено значний період мистецького шляху О.Некрасова - композитора, заслуженого діяча мистецтв України. Розглянуто деякі епізоди художнього життя майстра - роботу у Національній Спілці композиторів України, участь у композиторських з'їздах, пленумах, музичних фестивалях, творчих звітах, а також гастрольних подорожах. Вміщено творчій звіт Т.Хреннікова (композитора, Героя соціалістичної праці, народного артиста СРСР, лауреата Ленінської та Державних премій), який включав відомості про Концерт N 3 для фортепіано з оркестром, Концерт N 2 для віолончелі з оркестром, а також музику до балету "Гусарська балада".

С использованием источников периодических изданий освещен значительный период художественного пути А.Некрасова - композитора, заслуженного деятеля искусств Украины. Рассмотрены некоторые эпизоды художественной жизни мастера - работа в Национальном Союзе композиторов Украины, участие в композиторских съездах, пленумах, музыкальных фестивалях, творческих отчетах, гастроельных поездках. Помещен творческий отчет Т.Хренникова (композитора, Героя социалистического труда, народного артиста СССР, лауреата Ленинской и Государственных премий), который включал данные о Концерте N 3 для фортепиано с оркестром, Концерте N 2 для виолончели с оркестром, а также музыке к балету "Гусарская баллада".


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)6-81Некрасов

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА643104 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Теорія і методика мистецької освіти : Зб. наук. пр. Вип. 4 / ред.: О. П. Щолокова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2003. - 176 с. - укp.

Висвітлено актуальні проблеми професійної підготовки вчителів. Розкрито методичні засади науково-педагогічного керівництва підготовкою магістерської роботи, теоретичні аспекти формування індивідуального стилю діяльності майбутнього викладача музики, його професіоналізму, герменевтичний аспект художньої інтерпретації. Викладено сучасні підходи до формування педагогічної майстерності та розвитку творчих якостей студентів. Описано феномен метафори у професійній підготовці студента-музиканта. Проаналізовано формування навичок самостійної роботи студентів в класі фортепіано. Визначено шляхи формування музичної культури школярів. Наведено методичні рекомендації щодо музичного виконавства та естетичного виховання молоді.

Освещены актуальные проблемы профессиональной подготовки учителей. Раскрыты методические основы научно-педагогического руководства подготовкой магистерской работы, теоретические аспекты формирования индивидуального стиля деятельности будущего преподавателя музыки, его профессионализма, герменевтический аспект художественной интерпретации. Изложены современные подходы к формированию педагогического мастерства и развития творческих качеств студентов. Описан феномен метафоры в профессиональной подготовке студента-музыканта. Проанализировано формирование навыков самостоятельной работы студентов в классе фортепиано. Определены пути формирования музыкальной культуры школьников. Приведены методические рекомендации в области музыкального исполнительства и эстетического воспитания молодежи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4Укр)

Шифр НБУВ: Ж70858 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Ревенко Н. В. 
Фортепіанна творчість українських композиторів у контексті розвитку музичної культури України (80 - 90-ті роки ХХ століття) : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.01 / Н. В. Ревенко; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. - К., 2004. - 20 c. - укp.

Виявлено провідні тенденції розвитку музичного мистецтва України 1980 - 1990 рр. та особливості його регіональної репрезентації. Систематизовано науково-методологічні рівні аналізу фортепіанної творчості українських композиторів. Розроблено типологію парадигм творчості, на підставі якої здійснено теоретичний аналіз значного масиву нових фортепіанних творів українських композиторів останніх десятиліть. Визначено риси оновлення "образу фортепіано" в українській музичній культурі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314.42-03(4УКР)6-81 + Щ313(4УКР)64-6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА330118 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Культурологія та мистецтвознавство : Зб. ст. / ред.: Т. К. Гуменюк; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського, Київ. держ. вище муз. уч-ще ім. Р.М.Глієра. - К., 2005. - 289 с. - (Київ. музикознавство; Вип. 18). - укp. - рус.

Проаналізовано роль музики у контексті естетичних концепцій німецької філософії Нового часу. Розглянуто питання історії формування нонконформістського руху у світовому культурному контексті. Визначено позастильові фактори формування пізнього композиторського стилю, шляхи формування та стилістичну еволюцію української сонати для скрипки та фортепіано. Розкрито концептуальні засади мистецької освіти в процесі європейської інтеграції.

Проанализирована роль музыки в контексте эстетических концепций немецкой философии Нового времени. Рассмотрены вопросы истории формирования нонконформистского движения в мировом культурном контексте. Определены внестилевые факторы формирования позднего композиторского стиля, пути формирования и стилистическая эволюция украинской сонаты для скрипки и фортепиано. Раскрыты концептуальные основы художественного образования в процессе европейской интеграции.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.0/2 + Щ313(0)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70190 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Повзун Л. І. 
Наукові і художні аспекти мистецької діяльності піаніста-концертмейстера : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. / Л. І. Повзун; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. - К., 2005. - 16 c. - укp.

Досліджено концертмейстерську діяльність піаніста як феномен ансамблевої творчості, яку розглянуто в аспекті науково-класифікаційних настанов та художньо-творчої орієнтації на виконавську цілісність унікальності інтерпретації авторського задуму. Ансамблеву творчість концертмейстера представлено як узагальнення досвіду піаніста та виконавців на струнно-щипкових народно-академічних інструментах. Обгрунтовано концепцію концертмейстерської майстерності як носія режисерських функцій у виконавському процесі. На базі поєднання музикознавчих і культурологічно-етимологічних підходів наведено нову методику (тонус-ідея). Усвідомлення художнього цілеспрямування діяльності піаніста-концертмейстера запропоновано визначати як ансамблеву гру на основі тонус-ідеї виконавського рішення. Наведене поняття сприяє розвитку ідеї асаф'євського поштовху, початку розгортання живого процесу музикування. Введено класифікацію тембрально-фактурних якостей клавірного звучання в їх історично-генетичній обумовленості. Проаналізовано твори В.Івка, Б.Міхеєва, А.Білошицького, В.Підгорного, В.Власова, О.Циганкова для народних інструментів і фортепіано, які були виконані на Міжнародних і Національних конкурсах, фестивалях, концертах, хоча специфіка їх ансамблевого співвідношення з клавіром у музикознавстві не вивчалась.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.42-7 + Щ315.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА341191 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського