Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (4)
Пошуковий запит: (<.>K=EDU<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Моклюк М. О. 
Методика використання елементів дистанційних технологій у процесі навчання фізики в загальноосвітніх навчальних закладах : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / М. О. Моклюк; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2009. - 20 c. - укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)2-27,022

Шифр НБУВ: РА365733 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Лаврищева Е. М. 
Технология электронного обучения базовым аспектам программной инженерии / Е. М. Лаврищева // Управляющие системы и машины. - 2012. - № 5. - С. 51-62. - Библиогр.: 41 назв. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-018.02 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14024 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
3.

Дементієвська Н. П. 
Використання інтернет-ресурсів для навчального експерименту з курсу фізики середньої школи [Електронний ресурс] / Н. П. Дементієвська. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 3. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/692/501

Зазначено, що використання віртуального комп'ютерного моделювання фізичних процесів і явищ стає все популярнішим серед учителів природничих наук. Таке моделювання для навчального експерименту має низку дидактичних переваг і потребує вдосконалення методики використання в сучасній школі. Для того, щоб комп'ютерне моделювання було успішним у педагогічному плані, потрібне дотримання цілої низки умов. Педагоги всього світу співпрацюють на веб-сайті Phet (http://phet.colorado.edu/), що пропонує науково обгрунтовані й ефективні комп'ютерні симуляції для вивчення предметів природничого циклу на різних мовах світу, а також елементи методики їх використання в середній школі.

Отмечено, что использование виртуального компьютерного моделирования физических процессов и явлений становится все более популярным среди учителей естественных наук. Такое моделирование для учебного эксперимента имеет ряд дидактических преимуществ и требует совершенствования методики использования в современной школе. Для того чтобы компьютерное моделирование было успешным в педагогическом плане, требуется соблюдение целого ряда условий. Педагоги всего мира сотрудничают на сайте Phet (http://phet.colorado.edu/), который предлагает научно обоснованные и эффективные компьютерные симуляции для изучения предметов естественнонаучного цикла на разных языках мира, а также элементы методики их использования в средней школе.

Using virtual computer simulation of physics processes and phenomena is becoming increasingly popular among teachers of science around the world. Such simulation for school experiment has several advantages, but teaching needs improvement of methodology for using in modern school. In order to computer simulations were successful in education it requires compliance with a number of conditions. Educators around the world collaborate on the web site Phet (http://phet.colorado.edu/), which provides science-based and effective computer simulations for studying the natural sciences in different languages, as well as the methodology for use in secondary school.


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2-253.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Лавріщева К. М. 
Компонентне програмування. Теорія і реалізація / К. М. Лавріщева // Пробл. програмув.. - 2012. - № 4. - С. 3-18. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Компонентне програмування (КП) є різновидом збирального програмування, де роль елементів зборки відіграє програмний компонент чи компонент повторного використання (КПВ, reuse) й інтерфейс. Для програмування КПВ розроблено теорію моделювання предметної області за об'єктами, подання їх функцій компонентами й інтерфейсами з формальними анотаціями для їх збереження в бібліотеках, необхідних різним програмним системам. Математичний апарат КП - це моделі, методи, алгебра об'єднання і змінювання КПВ, алгебричні системи перебудови типів даних КПВ та моделі варіабельності і взаємодії СПС. Теоретичні аспекти КП автоматизовані на веб-сайті інструментально-технологічного комплексу (http://sestudy.edu-ua.net).


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-018

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16833 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Пономаренко Л. 
Нове бібліографічне видання "Микола Іванович Пирогов - видатний хірург, педагог і громадський діяч" у серії "Видатні педагоги світу" / Л. Пономаренко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2012. - № 4. - С. 49-50. - укp.

Висвітлено діяльність Державної науково-педагогічної бібліотеки України ім. В. О. Сухомлинського щодо своєчасного та якісного науково-інформаційного забезпечення суб’єктів педагогічної науки, освіти та практики бібліографічною інформацією про прогресивні ідеї відомих педагогів. Зазначено, зокрема, що в одній із трьох серій "Видатні педагоги світу" вже підготовлено та видано сім ґрунтовних біобібліографічних видань, присвячених життю і діяльності таких педагогів, як В. О. Сухомлинський (2002, 2008), Я. А. Корчак (2003), А. С. Макаренко (2008), К. Д. Ушинський (2010), С. Ф. Русова (2010), М. І. Пирогов (2011). Зосереджено увагу на останньому біобібліографічному виданні "Микола Іванович Пирогов - видатний хірург, педагог і громадський діяч", упорядкованому колективом науковців названої бібліотеки і присвяченому 200-річному ювілею всесвітньовідомого вченого та талановитого педагога. Розкрито структуру покажчика, який складається з семи розділів та науково-допоміжного апарату, і налічує 903 позиції бібліографічних описів видань з ІІ половини ХІХ ст. до 2010 р. Зауважено, що для найбільш повного відображення праць М. І. Пирогова, літератури про його життя та діяльність до покажчика внесено бібліографічні записи з електронних каталогів Російської державної бібліотеки та наукової бібліотеки Московського державного університету ім. М. Ломоносова, Наукової електронної бібліотеки eLIBRARY.RU. Наголошено про наявність електронної версії покажчика, яка розміщена на порталі ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського на сторінках інформаційно-бібліографічного ресурсу "Видатні педагоги України і світу" (http://www.library.edu-ua.net/scientific_information_work/suhomlynskiy/).

Отражена деятельность Государственной научно-педагогической библиотеки Украины им. В. А. Сухомлинского по своевременному и качественному научно-информационному обеспечению субъектов педагогической науки, образования и практики библиографической информацией о прогрессивных идеях известных педагогов. Указано, в частности, что в одной из трех серий "Выдающиеся педагоги мира" уже подготовлено и издано семь фундаментальных биобиблиографических изданий, посвященных жизни и деятельности таких педагогов, как В. А. Сухомлинский (2002, 2008), Я. А. Корчак (2003 ), А. С. Макаренко (2008), К. Д. Ушинский (2010), С. Ф. Русова (2010), Н. И.Пирогов (2011). Сосредоточено внимание на последнем биобиблиографическом издании "Николай Иванович Пирогов - выдающийся хирург, педагог и общественный деятель", составленном коллективом научных сотрудников названной библиотеки и посвященном 200-летнему юбилею всемирно известного ученого и талантливого педагога. Раскрыта структура указателя, который состоит из семи разделов и научно-вспомогательного аппарата, и насчитывает 903 позиции библиографических описаний изданий со II половины XIX в. до 2010 года. Отмечено, что для наиболее полного отражения работ Н. И. Пирогова, литературы о его жизни и деятельности в указатель внесены библиографические записи электронных каталогов Российской государственной библиотеки и научной библиотеки Московского государственного университета им. М. Ломоносова, Научной электронной библиотеки eLIBRARY.RU. Отмечено о наличии электронной версии указателя, которая размещена на портале ГНПБ Украины им. В. А. Сухомлинского на страницах информационно-библиографического ресурса "Выдающиеся педагоги Украины и мира" (http://www.library.edu-ua.net/scientific_information_work/suhomlynskiy/).

Covers the activities of the State Scientific Pedagogical Library of Ukraine V. Sukhomlinsky for timely and quality of scientific and information support for teaching the subjects of science, education and practice of bibliographic information on the progressive ideas of famous teachers. Pointed out, in particular, that in one of the three episodes of "Outstanding teacher of the world" has been prepared and published seven fundamental bibliographical publications on the life and work of teachers, as V. A. Sukhomlinsky (2002, 2008), J. A. Korczak ( 2003), A. S. Makarenko (2008), K. D. Ushinskii (2010), S. F. Rusova (2010), N. I. Pirogov (2011). Focused attention on the last edition biobibliographic "Nikolai Ivanovich Pirogov - a distinguished surgeoneducator and social activist", compiled by a team researchers called the library and the 200th anniversary of the world-renowned scientist and a talented teacher. Discovery of the structure index, which consists of seven chapters and scientific auxiliary apparatus, and has 903 positions bibliographic publications with II floor. XIX c. to 2010. Observed that the order to fully understand the work of N. I. Pirogov, the literature on his life and work in the index included bibliographic records online catalogs of the Russian State Library and the Science Library of the Moscow State University, the Scientific Electronic Library eLIBRARY.RU. Noted the presence of the electronic version of the index, which is placed on the portal GNPB Ukraine named. V. A. Sukhomlinsky pages of information and bibliographic resources "outstanding teacher of Ukraine and the World" (http://www.library.edu-ua.net/scientific_information_work/suhomlynskiy/).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч739.819:Ч30 + Ч33(4УКР)51-271 я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Довідник для батьків 2007 - 2008 рр. Об'єднаний шкільний округ San Juan // Постметодика. - 2008. - № 6. - С. 4-59. - укp.

Представлено "Довідник для батьків", створений у шкільному округу Сан-Жуан (США, округ Каліфорнія), освітня політика якого побудована на тісних зв'язках між батьками, педагогічними колективами, учнями та населенням. Висвітлено перелік правил округу: шкільний календар, інформацію про безпеку у школах, а також ідеї, які допоможуть батькам бути відповідальними та зацікавленими. Зазначено, що "Довідник", перекладений кількома мовами, однією з яких є українська, розміщено на офіційному сайті освітнього округу Сан-Жуан за адресою http//www.sanjuan.edu/.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч494(7СПО)я2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Кириченко О. Л. 
Статистичні характеристики деяких зон Інтернету та їх дослідження / О. Л. Кириченко, С. Е. Остапов, І. Я. Кановський // Вост.-Европ. журн. передовых технологий. - 2013. - № 6/12. - С. 91-96. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Досліджено статистичні характеристики складних мереж на прикладі WWW-простору. Описано методику дослідження за допомогою написаного програмного забезпечення для збирання статистичної інформації веб-сторінок. Досліджено сегменти net.ua, edu.ua українського та сегмент ac.il - ізраїльського web-простору. Доведено адекватність методики та одержаних результатів. Зроблено порівняння одержаних результатів з літературними даними.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.312.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Лавріщева К. М. 
Підхід до формального подання онтології життєвого циклу програмних систем / К. М. Лавріщева // Вісн. Київ. нац. ун-ту. Сер. Фіз.-мат. науки. - 2013. - Спец. вип. - С. 94-102. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Запропоновано застосування онтологічного підходу до формального опису життєвого циклу (ЖЦ) програмних систем (ПС) з метою реалізації семантики його процесів для подальшої генерації варіантів ЖЦ для виготовлення різних видів ПС. Обгрунтовано засоби онтології щодо подання моделі життєвого циклу стандарту ISO/IEC 12207, включаючи основні, організаційні та керуючі класи процесів. Одержано графічне представлення моделі ЖЦ засобами предметно-орієнтованої мови DSL та правилами інтелектуалізації знаній в системі Protege. Для процесу тестування надано онтологічний опис понять в термінах Protege і його семантики в мові програмування Ruby. Кінцевий результат опису онтології ЖЦ наведено у мові XML. Одержаний опис ЖЦ і програму тестування відображено в інструментально-технологічному комплексі веб-сайту http://sestudy.edu-ua.net) технологічною лінією.


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-018.10

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28079/фіз.-мат. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Рейдало В. С. 
Педагогічні умови формування методичної компетентності майбутніх викладачів української літератури / В. С. Рейдало // Наука і освіта. - 2014. - № 5. - С. 266-271. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Визначено самостійні, взаємопов’язані змістово-часові періоди формування методичної компетентності: професійне самовизначення, професійне становлення, професійна адаптація, в структурі яких виділено компоненти: мотиваційний (інтерес до діяльності, прагнення успіху); емоційний (впевненість, бажання, відповідальність); інтелектуальний (розуміння завдань, обов’язків, знання та вміння); вольовий (зібраність, здатність мобілізуватися, зосередженість, відволікання від дій, що заважають, подолання сумнівів, остраху). Розглянуто педагогічні умови процесу формування методичної компетентності майбутніх фахівців: організація навчально-виховного процесу у ВНЗ на засадах особистісно-зорієнтованого та компетентнісного підходу до навчання; створення нової навчальної програми з "Методики викладання української літератури у вищій школі" та спецкурсу; врахування психолого-педагогічних особливостей студентського віку, особистості студента та його здібностей; реорганізація системи проведення педагогічної практики; науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу; готовність науково-педагогічного складу ВНЗ до навчання та виховання майбутніх фахівців. Обгрунтовано визначені умови, а саме: організація навчально-виховного процесу вищої школи на засадах особистісно-орієнтованого та компетентнісного підходів до навчання. Розроблено навчальні програми з дисципліни "Методика викладання української літератури у вищій школі" та спецкурсу "Методична лабораторія майбутнього викладача української літератури", що враховують основи особистісно-зорієнтованої та компетентнісної освіти.

Определены самостоятельные, взаимосвязанные содержательно-временные периоды формирования методической компетентности, в частности: профессиональное самоопределение, профессиональное становление, профессиональная адаптація. Обозначены структурные компоненты: мотивационный (интерес к деятельности, стремление к успеху); эмоциональный (уверенность, желание, ответственность); интеллектуальный (понимание задач, обязанностей, знания и умения); волевой (собранность, способность мобилизоваться, сосредоточенность, отвлечение от ненужных действий, преодоление сомнений, страха). Рассмотрены педагогические условия процесса формирования методической компетентности будущих специалистов: организация учебно-воспитательного процесса в ВУЗ на основе личностно-ориентированного и компетентностного подхода к обучению; создание новой учебной программы по методике преподавания украинской литературы в высшей школе и спецкурса; учета психолого-педагогических особенностей студенческого возраста, личности студента и его способностей; реорганизация системы проведения педагогической практики; научно-методическое обеспечение учебно-воспитательного процесса; готовность научно-педагогического состава ВУЗ к обучению и воспитанию будущих специалистов. Разработаны учебные программы по дисциплине "Методика преподавания украинской литературы в высшей школе" и спецкурс "Методическая лаборатория будущего преподавателя украинской литературы", учитывающие основы личностно-ориентированного и компетентностного образования.

In Ukraine, the Masters course is in the process of formation, but its role in the modernization of higher school is great. The main task of the system of methodical training of future teachers of Ukrainian literature is the creation of appropriate conditions in the Masters course for organization the effective training of students. The article examines the problems of pedagogical conditions of formation of methodical competence of future teachers of Ukrainian literature at pedagogical university. In our study, we follow the idea that pedagogical conditions are the combination of external and internal factors of educational process, which on the one hand, ensure the achievement of the students the necessary level of formation of a particular type of professional competence, and the other – enhance the effectiveness of the edu-cational process.The author presents the analysis views of scientistson category "pedagogical conditions" and explains the nature of each of these conditions and offers the ways of implementation in the educational process of higher education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р30-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Піх З. Г. 
Наукові розробки Національного університету "Львівська політехніка" / З. Г. Піх // Наука та інновації. - 2015. - № 1. - С. 40-48. - укp.

Developments of scientists from Lviv Polytechnic National University in the last five years providing the outline of the level of scientific achievements and testifying the ability of the University to work effectively to meet the needs of a market economy are presented. More information about Lviv Polytechnic National University scientific developments can be found at nauka.lp.edu.ua.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч214(4УКР-4ЛЬВ-2Л)731

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25189 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Лейко У. М. 
Вариации магнитной асимметрии Солнца / У. М. Лейко // Кинематика и физика небес. тел. - 2016. - 32, № 6. - С. 56-67. - Библиогр.: 16 назв. - рус.

Представлены результаты исследования северо-южной асимметрии солнечной активности и солнечных магнитных полей. Для исследования использованы временные ряды крупномасштабного магнитного поля Солнца как звезды и полярного магнитного поля Солнца (1975 - 2015 гг., http://wso.stanford.edu), площади солнечных пятен (1875 - 2015 гг., http://solarscience.msfc.nasa.gov/greenwch. shtml). На основе анализа кумулятивной суммы временных рядов северо-южной асимметрии площади солнечных пятен выделен долговременный цикл северо-южной асимметрии солнечной активности (мелкомасштабных магнитных полей, тороидального компонента) длительностью около 140 лет. Сравнительный анализ вариаций кумулятивных сумм рядов суточных значений общего магнитного поля Солнца как звезды и асимметрии суточных значений площади солнечных пятен на временном интервале 1975 - 2015 гг. показал, что крупномасштабное магнитное поле Солнца возможно также имеет такой долговременный цикл. Вариации асимметрии крупномасштабных и мелкомасштабных полей Солнца до 2005,5 г. происходили синхронно, после этого момента - в противофазе.


Індекс рубрикатора НБУВ: В652.49

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14258 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Sabala M. 
Kolos, stypa, legitka, czyli o slowniku jezyka studentow Uniwersytetu Warszawskiego = Колос, стипа, легітка, або про словник мови студентів Варшавського університету / M. Sabala, A. Zurek // Укр. полоністика. - 2015. - Вип. 12. - С. 72-78. - пол.

Представлено проект електронного Словника мови студентів Варшавського університету, який доступний на сторінці www.studenckamowa.uw.edu.pl. Здійснено коротку характеристику метафор, неосемантичних конструкцій, запозичень та гібридних структур, які використовують студенти на позначення університетських реалій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.53-913

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24990 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Ястремська С. О. 
Організація та здійснення дистанційного навчання студентів магістратури навчально-наукового інституту медсестринства Тернопільського державного медичного університету імені І. Я. Горбачевського / С. О. Ястремська // Фіз.-мат. освіта. - 2017. - № 4. - С. 132-137. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто теорію та практику використання технологій дистанційного навчання в системі вищої медсестринської освіти. Виокремлено загальні положення організації дистанційної форми навчання, запропоновано структуру лекцій, семінарських і практичних занять, форми та зміст контролю засвоєння практичного та теоретичного матеріалу згідно з вимогами Болонського процесу щодо підготовки майбутніх магістрів сестринської справи у вищих медичних навчальних закладах. Наведено приклад роботи з дистанційним курсом, створеним в електронному інформаційному освітньому середовищі навчально-наукового інституту медсестринства Тернопільського державного медичного університету імені І. Я. Горбачевського (http://dl.tdmu.edu.ua - розроблене засобами LMS Moodle). Висвітлено процес організації дистанційного освітнього процесу. Окреслено вимоги щодо технічного та програмного забезпечення та робочого місця студента.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)р2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Ткачук Г. В. 
Зарубіжний досвід реалізації змішаного навчання / Г. В. Ткачук // Фіз.-мат. освіта. - 2018. - № 1. - С. 98-102. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Проаналізовано зарубіжний досвід реалізації змішаного навчання в системі освіти зарубіжних країн. Серед усіх країн світу визначено навчальні заклади Європи та США, в яких змішане навчання, застосування засобів ІКТ, реалізація новітніх стратегій навчання, пов'язаних з електронним навчанням впроваджується протягом 10 - 15 років і починалось з проведення різноманітних семінарів, форумів, конференцій, присвячених цій новій педагогічній проблемі. Проаналізовано діяльність консорціуму "Online Learning Consortium" щодо розгляду проблеми змішаного навчання. Консорціум щороку організовує конференції, на яких розглядаються питання організації навчального процесу, проблем і труднощів, які виникають при впровадженні певної педагогічної моделі змішаного навчання, а також перспектив розвитку змішаного навчання в закладах вищої освіти. Охарактеризовано досвід США та окремих європейських країн, зокрема Фінляндії, Німеччини, Великобританії, Швеції, Бельгії, Швейцарії, Китаю тощо. Виявлено, що змішане навчання утворилось на базі дистанційного навчання, а проведені численні дослідження ефективності традиційного, онлайн-навчання та змішаного навчання визначили перспективність і результативність методик змішаного навчання. Приділено увагу міжнародним проектам щодо впровадження змішаного навчання, в яких беруть участь країни всього світу. Відомими проектами є такі міжнародні проекти як Comenius 2.1, Erasmus + "Curriculum for Blended Learning", Online4EDU, Horizon Project тощо. В межах цих проектів відбувалось формулювання педагогічної доцільності змішаного навчання, проектування курсу змішаного навчання, організація дискусійних заходів щодо реалізації змішаного навчання, розробка навчальних планів тощо. В окремих країнах проводились внутрішні проекти, серед яких доцільно відмітити тематичне дослідження "Змішане навчання у фламандській вищій освіті" ("Blended Learning in Flemish Higher Education"), проведене у 2014 р. Бельгійською Фламандською Королівською академією наук, словесності і мистецтв. Таким чином, модернізація освіти в більшості зарубіжних закладів спрямована на реалізацію змішаного навчання, застосування нових засобів інформаційно-комунікаційних технологій, створення електронних ресурсів для забезпечення навчального процесу за методикою змішаного навчання та розробці інноваційних навчальних програм з усіх освітніх напрямків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Даншина С. Ю. 
Інформаційна підтримка проектів землеустрою щодо організації територій земельних часток / С. Ю. Даншина, А. В. Василенко // Радіоелектрон. і комп'ютер. системи. - 2018. - № 2. - С. 33-42. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проблемою розвитку ринку земель України є незакінчена процедура розмежування земель сільськогосподарського призначення. У цей час чинне законодавство сформувало правила виносу земельних ділянок на місцевості, визначивши механізми одержання державного акту на право власності. Аналіз цих правил надав змогу систематизувати вхідні й вихідні дані, скласти їх перелік і визначити виконавців процесу виносу в натурі земельних ділянок. У підсумку одержано узагальнену модель процесу у вигляді контекстної діаграми, позначивши єдину точку зору, суб'єкта й мету моделювання відповідно до вимог нормативних документів. Подальша деталізація процесу в програмі Ramus Edu надала змогу розробити функціональну модель його ключового етапу - процесу розроблення проектів землеустрою. Використання просторово-розподілених даних, необхідність їх оброблення й аналізу дозволила обгрунтувати застосування геоінформаційних систем (ГІС) і створити метод інформаційної підтримки проектів землеустрою з використанням ArcGIS для візуалізації та Excel для здійснення розрахунків. Найскладнішим етапом методу є уточнення площі земельної ділянки за виносу її в натуру через необхідність урахування різної якості земель й їх цільового призначення, що впливають на підсумкову вартість ділянки. Можливі варіанти розрахунку узагальнено в єдиний алгоритм, запропоновано його програмну реалізацію. Узагальнення існуючої інформації на основі ГІС дозволяє створювати комплексне уявлення про територію, що підлягає розмежуванню, і приймати обгрунтовані рішення за виносу земельних ділянок на місцевості. Наведено приклад використання запропонованого методу, що підтверджує можливість його застосування в землевпорядних організаціях. Показано реалізацію деяких його етапів під час розмежування земель, розташованих у П'ятихатському природно-сільськогосподарському районі Дніпропетровської області. Впровадження цього методу надає змогу обгрунтувати попередні рішення щодо меж земельних ділянок і скоротити час на польові роботи за виносу їх у натуру.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-511 ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Зупанець І. В. 
Сучасний стан розробки таблеток, що розпадаються у ротовій порожнині / І. В. Зупанець, О. А. Рубан, Т. Є. Колісник // Укр. біофармацевт. журн. - 2019. - № 3. - С. 6-12. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.

Таблетки, що розпадаються у ротовій порожнині (англ. Orally Disintegrating Tablets, надалі ОDT), є сучасним напрямком розробки твердих лікарських форм (ЛФ). За рахунок швидкої дезінтеграції у малій кількості рідини ODT характеризуються кращою біодоступністю, зручністю у прийомі та меншим токсичним впливом активних фармацевтичних інгредієнтів (АФІ) на печінку завдяки частковому нівелюванню ефекту первинного проходження. Мета роботи - аналіз літературних джерел щодо сучасного стану фармакотехнологічної розробки цієї лікарської форми. Аналіз наукових баз літературних джерел таких як: PubMed, ResearchGate, Academia. edu, Scopus тощо. Розробка препаратів у формі ODT передбачає врахування певних вимог до цієї лікарської форми: достатня механічна міцність поряд зі швидкою дезінтеграцією у невеликій кількості рідини, приємні тактильні та смакові відчуття, вибір оптимального пакування. Досягнення оптимального значення міцності і розпадання можливе за рахунок використання двох прийомів - введення допоміжних речовин (насамперед наповнювачів, зв'язувачів та супердезінтегрантів) та підбору тиску на таблетковій машині. Задовільні тактильні та смакові відчуття ODT забезпечуються маскуванням смаку АФІ шляхом додавання ароматизаторів, коригентів смаку і застосуванню фізико-хімічних методів. Вибір того чи іншого типу та матеріалу пакування визначається фізико-хімічними властивостями АФІ. Висновки: незважаючи на те, що ODT-препарати відносяться до таблетованих лікарських форм, їм притаманні певні специфічні відмінності від традиційних таблеток. Тому їх фармацевтична розробка передбачає особливі підходи та випробування, які є необхідними для успішної реалізації переваг цієї ЛФ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р282.521

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100163 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Мерзлікін С. І. 
Аналітичний огляд побічної дії та летальних наслідків гострих отруєнь нейролептиками та антидепресантами / С. І. Мерзлікін, Т. В. Кучер, В. І. Степаненко, О. Г. Погосян // Укр. біофармацевт. журн. - 2020. - № 2. - С. 14-22. - Бібліогр.: 49 назв. - укp.

Зростання вживання нейролептиків та антидепресантів у багатьох країнах світу призводить до збільшення кількості гострих отруєнь з летальними наслідками. Серед них значна частина припадає на комбіновані отруєння, у тому числі у поєднанні з іншими лікарськими засобами, що значно ускладнює проведення хіміко-токсикологічного аналізу. Мета роботи - проведення аналітичного огляду побічних дій та летальних наслідків гострих отруєнь нейролептиками й антидепресантами, у тому числі за комбінації з іншими препаратами. Аналіз сайтів ehealthme.com і patientsville.com та наукових баз джерел літератури у мережі Інтернет, таких як: Academia.edu, PubMed, ResearchGate, Scopus тощо. За результатами аналізу джерел встановлено, що у період з 2013 по 2018 рр. у світі зареєстровано 5094 випадків побічних дій та 56 летальних отруєнь у разі застосування найбільш вживаних нейролептиків похідних фенотіазинового ряду, а також 6013 випадків побічних дій та 675 летальних отруєнь за застосування трициклічних антидепресантів. Визначено їх основні побічні ефекти та причини смертельних випадків. Підвищує ризик отруєнь нейролептиками та антидепресантами їх комбіноване застосування й одночасний прийом лікарських засобів інших фармакологічних груп, що значною мірою ускладнює проведення хіміко-токсикологічних досліджень для встановлення причини отруєння. Висновки: проведені дослідження визначили фактори підвищення токсикологічної ситуації, що склалася останнім часом у разі застосування нейролептиків та антидепресантів, та обгрунтували розробку методів хіміко-токсикологічного аналізу засобів, які спричинили смертельне отруєння.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р282.70-7

Шифр НБУВ: Ж100163 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мерзлікін С. І. 
Аналітичний огляд побічної дії та летальних наслідків гострих отруєнь нейролептиками та антидепресантами / С. І. Мерзлікін, Т. В. Кучер, В. І. Степаненко, О. Г. Погосян // Укр. біофармацевт. журн. - 2020. - № 2. - С. 14-22. - Бібліогр.: 49 назв. - укp.

Зростання вживання нейролептиків та антидепресантів у багатьох країнах світу призводить до збільшення кількості гострих отруєнь з летальними наслідками. Серед них значна частина припадає на комбіновані отруєння, у тому числі у поєднанні з іншими лікарськими засобами, що значно ускладнює проведення хіміко-токсикологічного аналізу. Мета роботи - проведення аналітичного огляду побічних дій та летальних наслідків гострих отруєнь нейролептиками й антидепресантами, у тому числі за комбінації з іншими препаратами. Аналіз сайтів ehealthme.com і patientsville.com та наукових баз джерел літератури у мережі Інтернет, таких як: Academia.edu, PubMed, ResearchGate, Scopus тощо. За результатами аналізу джерел встановлено, що у період з 2013 по 2018 рр. у світі зареєстровано 5094 випадків побічних дій та 56 летальних отруєнь у разі застосування найбільш вживаних нейролептиків похідних фенотіазинового ряду, а також 6013 випадків побічних дій та 675 летальних отруєнь за застосування трициклічних антидепресантів. Визначено їх основні побічні ефекти та причини смертельних випадків. Підвищує ризик отруєнь нейролептиками та антидепресантами їх комбіноване застосування й одночасний прийом лікарських засобів інших фармакологічних груп, що значною мірою ускладнює проведення хіміко-токсикологічних досліджень для встановлення причини отруєння. Висновки: проведені дослідження визначили фактори підвищення токсикологічної ситуації, що склалася останнім часом у разі застосування нейролептиків та антидепресантів, та обгрунтували розробку методів хіміко-токсикологічного аналізу засобів, які спричинили смертельне отруєння.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р282.70-7

Шифр НБУВ: Ж100163 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Нечитайло В. 
Інформаційний потенціал Інтернет-ресурсів у вивченні проблем грошового обігу України-Гетьманщини / В. Нечитайло // Соціум. Документ. Комунікація. Сер. Іст. науки. - 2019. - Вип. 7. - С. 141-159. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто та проаналізовано інформаційний і науковий потенціал використання інтернет-ресурсів у дослідженні історії грошового обігу в Україні-Гетьманщині, до яких належать: аукціони та форуми "Violity", "New Auction" та "Unc.ua", електронна енциклопедія "Вікіпедія", соціальна мережа для науковців "Academia.edu", соціальна мережа "Facebook", а також приватні канали на "Youtube". Кожен із зазначених сервісів має як свої переваги, так і недоліки. Користуючись інтернет-ресурсами, ми виявили дані, які є новими для нумізматичної науки, що, зокрема, дозволило визначити та зафіксувати раніше неопубліковані різновиди монет Петра I, що виявлені на території Гетьманщини, Це дало можливість ввести до наукового обігу нові факти про знахідки тих монет, що вважались рідкісними у вітчизняній нумізматичній історіографії. Зазначено, що, попри наявні недоліки, специфічні риси та певні ризики у використанні, електронні WEB-ресурси все ж мають вагомий інформаційний та науковий потенціал у дослідженні особливостей грошового обігу Гетьманщини. Вивчення вказаних ресурсів зумовлює можливість введення до наукового обігу фактів та нових даних, що допоможуть виявити раніше невідомі сторінки цього періоду в історії України, а також конкретизувати вже частково висвітлені попередниками моменти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч62 с51 + Ч62 в2:Т

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74618:Іст.н. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Наукові праці науково-педагогічних працівників (2020 рік) : бібліогр. покажч. / ред.: С. Я. Цимбалюк; уклад.: С. Ж. Йовженко, Н. П. Гайдай, Н. П. Фурман; Університет державної фіскальної служби України. - Ірпінь : Університет ДФС Україна, 2021. - 473 c. - (Серія "Наукові здобутки Університету ДФС України"Наукові здобутки Університету ДФС України). - укp.

Бібліографічний покажчик продовжує серію "Наукові здобутки Університету ДФС України". У бібліографічному покажчику систематизовано науковий доробок викладачів Університету за 2020 рік. Покажчик підсумовує та розкриває результати науково-дослідної та навчально-педагогічної роботи професорів і викладачів Університету державної фіскальної служби України за 2020 рік. До нього ввійшли: монографії, підручники, навчальні посібники, статті з періодичних видань, наукові статті, надруковані в збірниках праць конференцій, круглих столів. Матеріал видання розміщений за алфавітом прізвищ авторів і назв публікацій. Обсяг покажчика - 1864 роботи. Електронна версія покажчика розміщена на вебсайті бібліотеки Університету ДФС України за електронною адресою library.nusta.edu.ua.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)201.011 я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА859280 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського