Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Автореферати дисертацій (10)Книжкові видання та компакт-диски (533)Журнали та продовжувані видання (50)
Пошуковий запит: (<.>U=Г.р21$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 67
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Лабінська О. М. 
Реалізація екологічної складової у навчанні хімії учнів основної школи Словацької Республіки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. М. Лабінська; Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки. - Київ, 2021. - 19 c. - укp.

Здійснено аналіз теоретичних підходів до реформування шкільної хімічної освіти задля виховання молодого покоління з високим рівнем екологічної культури, спроможного вийти зі стану екологічної кризи, подолати споживацьке ставлення до природи шляхом формування нового розуміння взаємовідносин між людиною та довкіллям і входженням України в європейський освітній і науковий простір та, як наслідок, упровадження зарубіжного досвіду екологізації змісту освіти. Показано міжпредметний характер екологізації освітнього простору. Підкреслено, що у процесі набуття учнями екологічної компетентності головна роль належить закладам освіти. Здійснено характеристику форм і методів навчання у процесі реалізації екологічної складової навчання хімії учнів основної школи Словацької Республіки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р(4СЛА) + Г.р21-31

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА448277 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Безносюк Н. С. 
Методика професійно орієнтованого навчання хімії майбутніх учителів трудового навчання та технологій : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. С. Безносюк; Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України. - Київ, 2021. - 20 c. - укp.

Запропоновано методичну систему професійно орієнтованого навчання хімії майбутніх учителів трудового навчання та технологій, яка складається з цільового, мотиваційного, змістового, процесуального та результативно-оцінювального компонентів. У ролі методичних чинників реалізації професійно орієнтованого навчання хімії майбутніх учителів трудового навчання і технологій обґрунтовано: узгодження змісту та структури навчальної дисципліни "Хімія (за професійним спрямуванням)" із дисциплінами циклу професійної підготовки; доповнення курсу хімії професійно орієнтованими знаннями; розв'язування професійно орієнтованих завдань із хімії; включення до лабораторного практикуму дослідів, які демонструють хімічні властивості й одержання речовин, що вивчаються у змісті дисциплін професійної підготовки; розробка навчально-методичного забезпечення вивчення професійно орієнтованого курсу хімії; використання інформаційно-комунікаційних та інноваційних педагогічних технологій навчання. Експериментально перевірено та доведено педагогічну ефективність розробленої методики професійно орієнтованого навчання хімії майбутніх учителів трудового навчання та технологій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-312

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА449325 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Даценко В. В. 
Екологічні аспекти формування хімічних знань у ЗВО / В. В. Даценко // Вісн. ХНАДУ : зб. наук. пр. - 2020. - Вип. 89. - С. 126-131. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано досвід впровадження методичної системи формування екологохімічних знань у практику технічного ЗВО. Доведено, що підвищенню ефективності засвоєння студентами хімічних дисциплін сприяє наявність у них екологічної компоненти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-312 + Г.р21-384

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Форостовська Т. О. 
Педагогічні умови готовності майбутнього вчителя хімії до реалізації професійного самовизначення : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Т. О. Форостовська; Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка. - Кропивницький, 2020. - 20 c. - укp.

Обґрунтовано необхідність використання активних методів навчання як необхідної умови для формування професійного самовизначення майбутніх вчителів хімії. Показано, що активні методи навчання сприяють розвитку їх здібностей до самонавчання і самовдосконалення у професійній сфері, дозволяють студентам розвинути необхідні їм у майбутньому професійні якості, такі як: здатність працювати в команді, проявляти ініціативу, брати на себе відповідальність за рішення, визначати проблеми, ставити завдання і шукати шляхи їх вирішення, розвивати вміння аналізувати нові ситуації і вносити на їх основі корективи в практику. Визначено, що активне навчання є такою організацією та веденням навчального процесу, яка спрямована на всебічну активізацію навчально‐пізнавальної діяльності студентів за допомогою широкого, комплексного, використання як педагогічних (дидактичних), так і організаційно‐управлінських засобів. Відображено педагогічне середовище, яке забезпечує вдосконалення процесу формування самовизначення майбутнього вчителя хімії: гуманізація хімічної освіти, педагогічної практики, формування інформаційно-комунікаційної компетентності, дослідницька робота, застосування інноваційних методів навчання. Встановлено, що зазначені вище показники покращують процес адаптації майбутніх вчителів хімії в умовах динамічного розвитку сучасної педагогічної професії та суттєво впливають на процес їх професійного самовизначення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА445497 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Пшенична Н. С. 
Формування професійних компетентностей майбутніх учителів у процесі вивчення хімії : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. С. Пшенична; Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки. - Київ, 2019. - 20 c. - укp.

Здійснено аналіз теоретичних підходів до вивчення проблеми формування професійних компетентностей майбутніх учителів у процесі вивчення хімії. Розкрито сутність поняття "професійні компетентності майбутніх учителів нехімічних спеціальностей", визначено структурні компоненти (когнітивний, діяльнісний, мотиваційний, методичний), показники та рівні (високий, достатній, середній, низький) досліджуваної якості. Досліджено особливості формування професійних компетентностей майбутніх учителів у процесі вивчення хімії. Теоретично доведено доцільність формування професійних компетентностей у майбутніх учителів фізики, географії, трудового навчання та технологій. Обґрунтовано модель, розроблено і апробовано методику формування професійних компетентностей майбутніх учителів у процесі вивчення хімії. Доведено її ефективність та доцільність впровадження в процес професійної підготовки майбутніх учителів у вищих закладах освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА440807 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Блажко О. А. 
Теоретичні і методичні засади підготовки майбутніх учителів до профільного навчання хімії учнів загальноосвітніх навчальних закладів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / О. А. Блажко; Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогіки. - Київ, 2019. - 35 c. - укp.

Здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано нове вирішення актуальної проблеми теорії і методики навчання хімії – забезпечення профільної хімічної освіти кваліфікованими педагогічними працівниками – шляхом обґрунтування та розроблення теоретичних і методичних засад формування готовності майбутніх учителів до профільного навчання хімії учнів закладів загальної середньої освіти. Обґрунтовано концепцію, в якій визначено основні методологічні підходи, принципи та розроблено методичну систему підготовки студентів до профільного навчання хімії учнів закладів загальної середньої освіти. Визначено сутність та структуру готовності майбутніх учителів до профільного навчання хімії учнів закладів загальної середньої освіти, компонентами якої є мотиваційний, змістовий, процесуальний і рефлексивний. Розроблено й упроваджено в підготовку майбутніх учителів хімії навчально-методичне забезпечення, яке представлено навчально-методичними комплектами та електронними навчально-методичними комплексами з дисциплін "Методика навчання хімії у старшій профільній школі" та "Методика організації допрофільної підготовки з хімії учнів основної школи". Доведено доцільність та педагогічну ефективність розробленої методичної системи підготовки майбутніх учителів до профільного навчання хімії учнів закладів загальної середньої освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА439281 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Шестакова Л. Г. 
Интегрированные уроки "Математика и химия" в среднем профессиональном образовании / Л. Г. Шестакова, О. В. Сурсякова // Фіз.-мат. освіта. - 2018. - № 3. - С. 109-112. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Интегрированный урок можно использовать в профессиональном образовании. Под интегрированным понимается урок, для проведения которого привлекается учебное содержание и формируются образовательные результаты по двум и более дисциплинам. Рассмотрены особенности и значимость интегрированных уроков "математика и химия" для получения профессиональных навыков в среднем профессиональном образовании. Рассмотрены особенности интегрированных уроков "математика и химия" в рамках образовательного процесса в Соликамском горно-технологическом техникуме. Методы исследования: теоретическим анализом проблемы и изучением практического опыта организации интегрированных уроков (занятий); описание опыта организации интегрированных уроков на базе техникума. Интегрированные уроки требуют предварительного анализа программ каждого предмета и выделения связанных тем. Готовятся интегрированные уроки двумя преподавателями. Они требуют четкой структуры и регламента. План урока тщательно соблюдается. Продумываются возможные проблемы и пути их преодоления. К проектированию урока можно привлекать обучающихся. Требуется продумать и рационально разместить необходимое оборудование. Оно не должно мешать работе второго преподавателя и обучающихся, отвлекать от урока. Планирование интегрированного урока согласовывается с администрацией техникума. Интегрированные уроки способствуют формированию представлений о единой научной картине мира, развивают потенциал самих обучающихся, логику их мышления, формируют умения сравнивать, повышают познавательный интерес, служат развитию воображения, внимания, речи и памяти. Установление межпредметных связей через интегрированные уроки способствует преодолению формальности в усвоении содержания и делает знания более гибкими.


Індекс рубрикатора НБУВ: В1р21-312 + Г.р21-312

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101424 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Нечипуренко П. П. 
Інформаційно-комунікаційні технології як засіб формування дослідницьких компетентностей старшокласників у профільному навчанні хімії : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.10 / П. П. Нечипуренко; Луганський національний університет імені Тараса Шевченка. - Старобільськ, 2017. - 20 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-353 + Ч421.253.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА453921 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
9.

Актуальні питання підготовки майбутнього вчителя хімії: теорія і практика : зб. наук. пр. Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф., присвяч. 15-річчю створення каф. хімії у Вінниц. держ. пед. ун-ті ім. М. Коцюбинського, 25 - 27 берез. 2015 р., Вінниця / ред.: О. А. Блажко; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.М. Коцюбинського, НАПН України, Ін-т вищ. освіти, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, Полтав. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. - Вінниця : Нілан, 2015. - 203 c. - укp.

Обгрунтовано місце хіміко-лабораторної практики у підготовці майбутнього вчителя хімії. Розглянуто можливості підвищення ефективності формування знань з біоорганічної хімії на основі принципу візуалізації. Охарактеризовано вимоги до рівнів підготовки учителя хімії. Приділено увагу педагогічній практиці як складовій професійної підготовки вчителя хімії профільної школи. Показано місце мультимедійних презентацій у системі сучасних засобів навчання хімії. Досліджено ефективність сорбції іонів важких металів зі стічних вод палигорськітом черкаського родовища. Визначено фізико-хімічні особливості клейстеризації крохмалю. Проаналізовано сучасні підходи до вивчення номенклатури геометричних ізомерів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА794450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Грабовий А. 
Дослідницька діяльність учнів з хімії в загальноосвітніх навчальних закладах / А. Грабовий // Рідна шк.. - 2014. - № 7. - С. 52-57. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

У контексті переорієнтації середньої освіти зі знаннєвої парадигми на компетентнісну, підґрунтям якої є діяльнісний та особистісно орієнтований підходи, обґрунтовано науково-теоретичні основи організації навчально-дослідницької діяльності учнів з хімії. Зосереджено увагу на методиці організації дослідницької діяльності учнів з хімії в загальноосвітніх навчальних закладах. Охарактеризовано типи дослідницьких завдань у межах учнівського хімічного експерименту: копіювальні, частково-пошукові, дослідницькі, індивідуально-диференційовані, домашні. Запропоновано приклади експериментальних завдань з хімії, що спрямовані на формування дослідницьких умінь школярів. Визначено та деталізовано основні напрями вдосконалення дослідницької діяльності учнів з хімії. Констатовано, що дослідницька діяльність учнів на будь-якому етапі навчання хімії є ефективним засобом підвищення їхньої зацікавленості навчанням.

В контексте переориентации среднего образования со знаниевой парадигмы на компетентностную, основой которой является деятельностный и личностно ориентированный подходы, освещены научно-теоретические основы организации учебно-исследовательской деятельности учащихся по химии. Внимание сосредоточено на методике организации исследовательской деятельности учащихся по химии в общеобразовательных учебных заведениях. Охарактеризованы типы исследовательских задач в рамках ученического химического эксперимента: копировальные, частично-поисковые, исследовательские, индивидуально-дифференцированные, домашние. Предложены примеры экспериментальных заданий по химии, направленные на формирование исследовательских умений школьников. Определены и детализированы основные направления совершенствования исследовательской деятельности учащихся по химии. Констатировано, что исследовательская деятельность учащихся на любом этапе обучения химии является эффективным средством повышения их заинтересованности обучением.

The article deals with the methodology of research students in chemistry in secondary schools. Consider the types of experiences within the student's chemical experiment. An example of laboratory experiments aimed at improving the research skills of students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-36

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Хринюк Н. 
Комп'ютерні технології в шкільній хімічній освіті: проблеми та шляхи впровадження / Н. Хринюк // Рідна шк.. - 2014. - № 10. - С. 37-39. - Бібліогр.: 3 назви. - укp.

Розглянуто проблему впровадження комп'ютерних технологій в хімічну освіту. Проаналізовано сучасний стан інформатизації сучасного навчально-виховного процесу у школі під час викладання хімії. Надано методичні рекомендації щодо підготовки уроків із використанням сучасних комп'ютерних технологій. Розкрито роль нетрадиційних форм і методів у навчально-виховному процесі для активізації навчальної діяльності учнів, стимуляції пізнавальної активності та самостійності. Обгрунтовано необхідність перебудови стилю мислення вчителів, що пов'язано з впливом особистості вчителя на формування в учнів інтересу до предмета.

Рассмотрена проблема внедрения компьютерных технологий в химическое образование. Проанализировано современное состояние информатизации современного учебно-воспитательного процесса в школе при преподавании химии. Представлены методические рекомендации по подготовке уроков с использованием современных компьютерных технологий. Раскрыта роль нетрадиционных форм и методов в учебно-воспитательном процессе для активизации учебной деятельности учащихся, стимуляции познавательной активности и самостоятельности. Обоснована необходимость перестройки стиля мышления учителей, что связано с влиянием личности учителя на формирование интереса к предмету.

The problems concerning introduction of computer technologies in chemical education are considered in the article. The current state of informatization of modern educational process at school during teaching chemistry is analysed. Guidelines concerning preparation of lessons using modern computer technology are presented. The article reveals the role of non-traditional forms and methods in educational process for stimulating learning activities of pupils, their cognitive activity and independence. The author remarks about the necessity to restructure the style of teachers’ thinking; it is connected with the influence of a teacher’s personality on the formation of pupils’ interest in a subject.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-353

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Лабінська О. М. 
Екологічна складова змісту загальної хімії в основній школі Словацької Республіки / О. М. Лабінська, В. І. Староста // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2014. - № 3. - С. 129-134. - Бібліогр.: 11 назв - укp.

Розглянуто екологічну складову змісту загальної хімії в основній школі Словацької Республіки на прикладі тем: "Класифікація речовин та їх властивості", "Вода", "Повітря", "Паливо". Показано, що такий підхід до формування змісту шкільної хімічної освіти спрямований на усвідомлення учнями: особливого значення хімії як науки для формування екологічного світогляду; хімічних знань як необхідного елемента уявлень про цілісність навколишнього світу; власної причетності до екологічних проблем довкілля, необхідності жити в гармонії з природою.

Рассмотрена экологическая составляющая содержания общей химии в основной школе Словацкой Республики на примере тем: "Классификация соединений и их свойства", "Вода", "Воздух", "Топливо". Показано, что такой подход к формированию содержания школьного химического образования направленный на осознание учениками: особенного значения химии как науки для формирования их экологического мировоззрения; химических знаний как необходимого элемента представлений о целостности окружающего мира; личной причастности к экологическим проблемам окружающей среды; необходимости жить в гармонии с природой.

The ecological constituent of the content of General Chemistry at secondary schools of Slovak Republic is considered with the example of such themes as: 'Classification of substances and their properties', 'Water', "Air', and 'Fuel'. It has been shown in this research, that such an approach to the formation of the content of school chemical education is aimed at school student’s recognition of the special value of Chemistry as a science forming the ecological outlook; chemical knowledge as a core element of the knowledge of the integrity of the surrounding world; personal involvement into the ecological problems of the environment, necessity to live in harmony with nature.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Науменко О. М. 
Інтернет-ресурси і підвищення якості шкільної хімічної освіти [Електронний ресурс] / О. М. Науменко // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2013. - № 2. - С. 56-63. - Бібліогр.: 8 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/808/607

Розглянуто питання застосування Інтернет-ресурсів з метою підвищення якості шкільної хімічної освіти. Якість освіти трактується як процес і як результат. Із позицій процесу, якість освіти – це стан системи освіти в цілому й умови освітньої діяльності у кожному навчальному закладі зокрема; як результат – вказує на відповідність рівня підготовки учнів вимогам Державного стандарту освіти і чинних освітніх програм, здатність задовольняти освітні запити особистості, відповідати потребам суспільства і держави. Зазначається, що розвиток системи шкільної освіти потребує постійного оновлення технологій, прискореного впровадження інновацій, швидкої адаптації до економічних і технологічних змін у світі.

Рассмотрен вопрос применения Интернет-ресурсов с целью повышения качества школьного химического образования. Качество образования трактуется как процесс и как результат. С позиций процесса, качество образования - это состояние системы образованияв целом и условия образовательной деятельности в каждом учебном заведении в частности; как результат - указывает на соответствие уровня подготовки учеников требованиям Государственного стандарта образования и действующих образовательных программ, способность удовлетворять образовательные запросы личности, отвечать потребностям общества и государства. Отмечается, что развитие системы школьного образования требует постоянного обновления технологий, ускоренного внедрения инноваций, быстрой адаптации к экономическим и технологическим изменениям в мире.

The problem of Internet-resources usage aiming to improve the quality of school chemical education is examined in the article. Quality of education is interpreted as a process and as a result. From positions of process, quality of education is the state of the system of education on the whole and conditions of educational activity in every educational establishment in particular; as a result ? specifies compliance with the level of students preparation to the requirements of the State standard of education and operating educational programs, ability to satisfy the educational queries of personality, to meet the needs of society and the state. It is noted, that development of the school system requires constant updating of technologies, speed-up introduction of innovations, and rapid adaptation to the economic and technological changes in the world.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-353

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Самойленко П. В. 
Засоби діагностики якості психолого-педагогічної підготовки магістрів природничих наук (хімія) у педагогічному університеті : навч. посіб. для студ. ВНЗ / П. В. Самойленко, О. В. Білоус. - К. : Слово, 2013. - 225, [1] c. - Бібліогр.: с. 217-[226] - укp.

Висвітлено теоретичні засади психолого-педагогічної підготовки магістрів природничих наук (хімія). Запропоновано засоби діагностики якості психолого-педагогічної підготовки майбутніх учителів хімії та викладачів вищої школи. Наведено методики психодіагностики як засоби діагностики, розвитку й саморозвитку особистості студента.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21 р3 + Ч489.511.203 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА764832 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Резніченко Л. В. 
Програма AutoDock Vina як засіб навчання майбутніх учителів природничих дисциплін [Електронний ресурс] / Л. В. Резніченко // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2013. - № 6. - С. 149-161. - Бібліогр.: 17 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/928/694

Висвітлено проблему впровадження засобів комп’ютерних технологій у процес навчання майбутніх учителів природничих дисциплін, зокрема учителів хімії. Обгрунтовано важливість комп’ютерного моделювання під час дослідження хімічних процесів і явищ. Розкрито особливості процесу молекулярного докінгу як одного з методів комп’ютерного моделювання. Запропоновану програму для молекулярного докінгу AutoDock Vina розглянуто як засіб підвищення ефективності навчання майбутніх учителів хімії. Окреслено теоретичні положення та запропоновано практичні рекомендації щодо формування у студентів навичок роботи з програмним продуктом AutoDock Vina.

Освещена проблема внедрения средств компьютерных технологий в процесс обучения будущих учителей естественных дисциплин, в частности учителей химии. Обоснована важность компьютерного моделирования при исследовании химических процессов и явлений. Раскрыты особенности процесса молекулярного докинга как одного из методов компьютерного моделирования. Предлагаемая программа для молекулярного докинга AutoDock Vina рассмотрена как средство повышения эффективности обучения будущих учителей химии. Определены теоретические положения и предложены практические рекомендации по формированию у студентов навыков работы с программным продуктом AutoDock Vina.

The article deals with the problems of implementation of the computer technology in training of future teachers of chemistry. The author proves the importance of the computer simulation method for the research of chemical processes and phenomena and considers the peculiarities of the molecular docking process. AutoDock Vina is viewed as the way to activate the cognitive activity of the students and to encourage their research. Theoretical concepts and practical recommendations on the formation of thestudents' skills while working with the software AutoDock Vina, designed for molecular docking, are defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-353

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Деркач Т. М. 
Середовище програмування NetLogo у навчанні хімії [Електронний ресурс] / Т. М. Деркач, Н. В. Стець // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2013. - № 6. - С. 96-110. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/933/697

Розглянуто переваги та можливості застосування середовища програмування NetLogo для вивчення хімічних дисциплін в університеті. Розроблені в NetLogo комп'ютерні моделі використано для організації самостійної роботи студентів у вивченні газових законів у рамках курсу неорганічної хімії. Описано особливості моделей, наведено приклади інструкцій для роботи з ними, методичних рекомендацій для викладачів, завдань для студентів, у тому числі і графічних. Показано, що застосування комп’ютерного моделювання значно покращує розуміння теми у всіх студентів, незалежно від рівня їх базової підготовки з хімії.

Рассмотрены преимущества и возможности применения среды программирования NetLogo в обучении химическим дисциплинам в университете. Созданные в NetLogo компьютерные модели использованы в процессе самостоятельной работы студентов при изучении газовых законов в рамках курса неорганической химии. Описаны особенности моделей, приведены краткие инструкции по работе с ними, методические рекомендации для преподавателей, примеры заданий для студентов. Показано, что применение компьютерного моделирования значительно улучшает понимание темы у всех студентов, независимо от уровня их базовой подготовки по химии, а также работу учащихся с графическими заданиями.

Advantages and scope for application of NetLogo programming environment in chemical discipline instruction have been considered for university curricula. Computer models designed by means of NetLogo language have been used for students’ self-administering tests to study gas laws within the frames of university course of inorganic chemistry. Model features, brief manuals as well as teachers’ guides and some examples of students’ tasks have been described. The use of computer modelling significantly improves both students’ understanding of a considered theme and work with graphics tasks. The effect is independent of the level of students’ basic training in chemistry.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-353

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Тукало М. Д. 
Електронні освітні ресурси для Інтернет-підтримки сучасного уроку хімії в профільній школі [Електронний ресурс] / М. Д. Тукало // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2013. - № 4. - С. 57-65. - Бібліогр.: 14 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/848/641

Подано матеріал про деякі сучасні електронні освітні ресурси, які можуть бути використані завдяки мережі Інтернет для інформаційної підтримки сучасного уроку хімії в профільних класах. Привернуто увагу до навчального хімічного експерименту як засобу пізнання. Відтворено основні мотиваційні характеристики щодо посилення зацікавленості суб’єктів навчання в їх пізнавальній і практичній діяльності, у формуванні їх самостійності і творчому саморозвитку. Прокоментовано прогнози щодо створення комплексу умов для посилення творчого потенціалу учнів у системі сучасного навчального середовища.

Представлен материал о некоторых современных электронных образовательных ресурсах, которые могут быть использованы благодаря сети Интернет для информационной поддержки современного урока химии в профильных классах. Привлечено внимание к учебному химическому эксперименту как средству познания. Воспроизведены основные мотивационные характеристики по усилению заинтересованности субъектов обучения в их познавательной и практической деятельности, в формировании их самостоятельности и творческом саморазвитии. Прокомментированы прогнозы по созданию комплекса условий для усиления творческого потенциала учащихся в системе современной учебной среды.

This article contains material of some modern electronic educational resources that can be used via the Internet to support the modern chemistry classes in specialized school. It was drawn attention to the educational chemical experiments as means of knowledge; simulated key motivational characteristics to enhance students interest for learning subjects, their cognitive and practical activity in the formation of self-reliance and self-creative; commented forecasts for creating of conditions to enhance the creative potential of students in a modern learning environment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Жирна О. 
Розроблення завдань для проведення моніторингових досліджень рівня сформованості базових знань учнів з хімії / О. Жирна, Н. Титаренко // Рідна шк.. - 2012. - № 10. - С. 23-27. - укp.

Розглянуто на прикладі завдань, створених для дослідження рівня сформованості базових хімічних знань учнів VIII класу, різні види завдань з хімії, які розробляються в Центрі науково-освітніх інновацій та моніторингу й використовуються як інструментарій під час проведення моніторингових досліджень в загальноосвітніх навчальних закладах м. Київ. Визначено державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів з хімії за навчальними темами. Подано приклади завдань різного рівня складності з хімії для восьмих класів загальноосвітніх навчальних закладів.

Рассмотрены, на примере задач, созданных для исследования уровня сформированности базовых химических знаний учащихся VIII класса, различные виды задач по химии, которые разрабатываются в Центре научно-образовательных инноваций и мониторинга и используются как инструментарий при проведении мониторинговых исследований в общеобразовательных учебных заведениях Киева. Определены государственные требования к уровню общеобразовательной подготовки учащихся по химии по учебным темам. Представлены примеры заданий разного уровня сложности по химии для восьмых классов общеобразовательных учебных заведений.

Consider, for example, the problems created for the study of the level of formation of the basic chemical knowledge of students in grade 8, the different types of chemical problems that are being developed at the Center for Scientific and Educational Innovation and monitoring and are used as a tool in conducting monitoring studies in secondary schools in Kiev . Defined government requirements to the level of general education students in chemistry on educational topics. We show examples of different levels of complexity in chemistry for eight classes of secondary schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-381

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Трубчаніна О. 
Упровадження ідей В. О. Сухомлинського в практику формування валеологічної компетентності шляхом реалізації оздоровчої функції шкільної хімічної освіти / О. Трубчаніна, Р. Чернишова // Рідна шк.. - 2012. - № 7. - С. 50-53. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Висвітлено досвід роботи Родинської ЗОШ № 8 м. Красноармійська щодо формування валеологічної компетентності учнів засобами хімічної освіти відповідно до педагогічної концепції В. О. Сухомлинського. Визначено хіміко-валеологічні поняття, які є основою системи валеологічних знань. Окреслено умови, за яких реалізуються завдання формування валеологічної компетентності школярів. Наведено приклади уроків хімії, на яких реалізуються принципи педагогіки співробітництва, фізкультпаузи. Зосереджено увагу на авторській програмі профілактики вживання алкоголю молоддю, яка пройшла апробацію в групах секції хіміко-біологічного відділення МАН. Розглянуто фрагмент заняття "Пивний алкоголізм. Склад пива та його вплив на організм".

Освещен опыт работы Родинской ООШ № 8 г. Красноармейска по формированию валеологической компетентности учащихся средствами химического образования в соответствии с педагогической концепцией В. А. Сухомлинского. Определены химико-валеологические понятия, которые составляют основу системы валеологических знаний. Названы условия, при которых реализуются задачи формирования валеологической компетентности школьников. Приведены примеры уроков химии, на которых реализуются принципы педагогики сотрудничества, физкультпаузы. Сосредоточено внимание на авторской программе профилактики употребления алкоголя молодежью, которая прошла апробацию в группах секции химико-биологического отделения МАН. Рассмотрен фрагмент занятия "Пивной алкоголизм. Состав пива и его влияние на организм".

The article analyzed the experience of the work of the Rodynske Secondary School № 8 in the formation of valeological competence of the pupils by means of chemical education according to the pedagogical concept of V. O. Sukhomlynskyi. The notions thatform the basis of the system of valeological knowledge are identified. Showed the fragment of classes devoted to prevention alcohol consumption among adolescents.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч421.354.5 + Г.р21-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Грабовий А. К. 
Теоретико-методичні засади навчального хімічного експерименту в загальноосвітніх навчальних закладах : монографія / А. К. Грабовий. - Черкаси : ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, 2012. - 375 c. - Бібліогр.: 388 назв - укp.

Висвітлено теоретичні та методичні засади навчального хімічного експерименту (ХЕ) у ЗНЗ. Проведено аналіз даної проблеми в історичному аспекті з урахуванням вітчизняного та зарубіжного досвіду. Викладено концептуальні підходи до оновлення змісту, методики організації та проведення ХЕ в ЗНЗ. Подано інформацію про функції та класифікацію навчального ХЕ, методику проведення лабораторних дослідів та практичних робіт з хімії. Розглянуто модульне навчання та рейтинговий контроль навчальних досягнень студентів як чинники формування експериментально-методичних компетенцій майбутніх учителів. Запропоновано методику підготовки майбутніх учителів хімії до проведення ХЕ в ЗНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-363

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА752167 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського