Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Ж.р(4УКР)3-366$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
Категорія:    
1.

Андрющук А. А. 
Профессионально-ориентированные системы тестирования / А. А. Андрющук, И. Л. Глемб; Восточноукр. гос. ун-т. - 2-е изд., перераб. и доп. - Луганск, 1999. - 82 c. - Библиогр.: 38 назв. - рус.

Рассмотрены основные принципы организации довузовской профориентации. Детально проанализирована система тестирования на базе решения задач с ротацией исходных данных. Большое внимание уделено машинной графике в автоматизации процесса проектирования, классификации задач конструкторского проектирования, а также автоматизации оформления конструкторской и технологической документации. Показано, что применение тестов для оценки профессионализма - это тот объективный инструмент, с помощью которого можно оценивать различные нововведения в организацию учебного процесса. Разработанный программный продукт позволяет осуществлять промежуточный и итоговый контроль знаний и умений студентов по профессионально-ориентированным дисциплинам с ротацией исходных данных и применением машинной графики на примере направления базового высшего образования "Инженерная механика".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.284 + Ж.р(4УКР)3-366

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597119 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Калюжна Т. М. 
Організаційно-педагогічні умови застосування освітньо-наукового порталу в системі екстернатної підготовки фахівців у технічному університеті : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Т. М. Калюжна; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К., 2009. - 20 c. - укp.

Досліджено теоретичні основи запровадження системи безперервної освіти у технічному університеті. Проаналізовано особливості формування такої вітчизняної системи у контексті Болонської конвенції. Запропоновано схему організації безперервної освіти у технічному унверситеті: довузівська підготовка - додипломна освіта - післядипломна освіта. Обгрунтовано роль і місце сучасних інформаційно-комунікаційних систем у навчальному процесі вищої технічної школи. Визначено переваги інформаційних освітньо-наукових порталів. Запропоновано підходи, які базуються на принципах декомпозиції виділення окремих компонент готовності майбутнього випускника до виконання професійних функцій. Досліджено особливості організації екстернатної підготовки фахівців у технічному університеті та сформульовано положення педагогічної концепції дистанційного доступу екстернів до освітньо-наукових ресурсів ВНЗ. Розроблено вимоги до організаційного та програмно-методичного супроводу порталу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.65 + Ч481.202 + Ж.р(4УКР)3-366

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА362849 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Холмська Г. Д. 
Методика проектування програмно-педагогічних засобів з матеріалознавчих дисциплін : автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г. Д. Холмська; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т педагогіки НАПН України. - К., 2011. - 20 c. - укp.

Розглянуто методичні основи проектування програмно-педагогічних засобів (ППЗ) з матеріалознавчих дисциплін, які забезпечують ефективну інтеграцію комп'ютерних програм навчального призначення з матеріалознавства у цілісний навчально-методичний комплекс інженерної підготовки. Обгрунтовано поліструктурну модель ППЗ, яка базується на взаємозв'язку інтелектуально-логічного та змістовно-інтегративного компонентів, що ефективно впливають на формування професійних якостей інженерів. Відзначено, що особливе місце серед ППЗ належить мультимедійним електронним підручникам і посібникам, в яких поєднуються різноманітні комплексні форми подання й опрацювання навчального матеріалу: відео-, аудіо-, комп'ютерні, телекомунікаційні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-366

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА380756 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Матвієнко Р. М. 
Особливості функціонування сучасних комп'ютерних тренажерних комплексів / Р. М. Матвієнко, Л. О. Сав'юк // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Число. - 2012. - № 1. - С. 305-308. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Наведено особливості функціональної структури сучасних комп'ютеризованих тренажерних комплексів, обгрунтовано важливість їх розробки та впровадження у навчальний процес студентів технічних спеціальностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-366

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Добровська Л. М. 
Електронний навчально-методичний комплекс як засіб пізнання та організації навчання в технічних ВНЗ / Л. М. Добровська // Педагогіка і психологія. - 2011. - № 3. - С. 32-41. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено актуальне питання щодо створення та впровадження в навчальний процес електронних навчально-методичних комплексів. Звернено увагу на проблеми, що виникають у процесі роботи викладача з електронними засобами навчання. Проаналізовано етапи розроблення педагогічних програмних засобів. З'ясовано критерії, які висуваються до електронних навчально-методичних комплексів, розглянуто основні риси їх проектування. Охарактеризовано емпіричний і теоретичний підходи до проектування навчальних програм. Визначено структурні елементи електронного навчально-методичного комплексу дисципліни. Узагальнено результати власного дослідження з метою визначення властивостей та основних складових електронних навчально-методичних комплексів, застосування яких позитивно впливає на розвиток інтелектуального потенціалу студентів, формування вмінь самостійного здобуття знань, здійснення інформаційно-навчальної дослідницької діяльності, а отже, сприяє підвищенню ефективності навчального процесу в технічному ВНЗ і якості професійної освіти майбутніх інженерів загалом.

Освещен актуальный вопрос создания и внедрения в учебный процесс электронных учебно-методических комплексов. Обращено внимание на проблемы, возникающие в процессе работы преподавателя с электронными средствами обучения. Проанализированы этапы разработки педагогических программных средств. Выяснены критерии, предъявляемые к электронным учебно-методическим комплексам, намечены основные черты их проектирования. Охарактеризованы эмпирический и теоретический подходы к проектированию учебных программ. Определены структурные элементы электронного учебно-методического комплекса дисциплины. Обобщены результаты собственного исследования с целью определения свойств и основных составляющих электронных учебно-методических комплексов, применение которых положительно влияет на развитие интеллектуального потенциала студентов, формирование умения самостоятельного приобретения знаний, осуществления информационно-учебной исследовательской деятельности, а следовательно, способствует повышению эффективности учебного процесса в техническом ВУЗ и качества профессионального образования будущих инженеров в целом.

lighted topical issue of establishing and implementing the educational process of electronic teaching materials. Attention is paid to problems arising in the process of teaching with e-learning. Analyzed stages of development of educational software. Clarified the criteria for electronic teaching materials, outlines the main features of their design. Characterized by empirical and theoretical approaches to the design of training programs. Determine the structural elements of electronic educational-methodical complex of discipline. Summarizes the results of their own investigations to determine the properties and the basic components of electronic teaching materials for use positively affects the development of intellectual potential of students, theformation of independent learning skills, implementation of information and academic research, and consequently enhances the effectiveness of the training process in technical university and the quality of professional education of future engineers in general.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253 + Ж.р(4УКР)3-366

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Загородня Т. М. 
Інформаційна технологія підтримки прийняття рішень при побудові комп'ютеризованих систем навчання студентів технічних спеціальностей : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / Т. М. Загородня; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". - Харків, 2014. - 20 c. - укp.

Дослідження присвячено підвищенню ефективності та якості побудови навчальних модулів з використанням інформаційної технології підтримки прийняття рішень у процесі побудови комп'ютеризованих систем навчання студентів технічних спеціальностей. Проаналізовано наукові досягнення в області підвищення ефективності навчання з урахуванням модульної системи і компетентнісного підходу, сформульовано основні вимоги до розробки інформаційної технології для викладацького складу з метою вдосконалення процесу навчання студентів технічних спеціальностей, зокрема, майбутніх інженерів. Створено математичну модель технічної навчальної дисципліни, що враховує фактори, які впливають на ефективність навчання. Запропоновано розробку і впровадження відповідної інформаційної технології підтримки прийняття рішень, яка дозволяє проводити оптимізацію процесу навчання студентів технічних спеціальностей з урахуванням певних обмежень з метою формування у майбутніх фахівців найвищого рівня компетенцій. Оптимізовано параметри навчального процесу для студентів заочної форми навчання, які вивчають дисципліну "Теоретичні основи електротехніки", що дозволяє підвищити сформований рівень компетентностей на 20 - 35 %. Запропоновано методику вдосконалення процесу прийняття рішень для розв'язання слабоформалізованих, малоструктурованих завдань з розпливчастими обмеженнями, неповними та нечіткими даними.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-366

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА411239 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Кузнецов Ю. 
Учебно-исследовательская лаборатория малогабаритных станков с компьютерным управлением на модульном принципе / Ю. Кузнецов // Техн. науки та технології. - 2016. - № 1. - С. 15-23. - Библиогр.: 21 назв. - рус.

Запропоновано ідеологію наскрізної підготовки технічної інтелектуальної еліти в нерозривному ланцюгу придбання знань, умінь і практичних навичок: дошкільна, середня, вища освіта - виробництво - аспірантура і докторантура. Розглянуто різні освітні засоби в технічних ВНЗ. Акцент зроблено на використанні сучасного малогабаритного (настільного) обладнання з комп'ютерним керуванням та їх вузлів, які можна придбати і виготовити власними силами за модульним принципом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4Укр)3-366

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101341 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Рогач А. О. 
Апаратно-програмна реалізація автоматизованих лабораторних практикумів віддаленого доступу / А. О. Рогач, Л. О. Сав'юк // Вісн. Вінниц. політехн. ін-ту. - 2015. - № 5. - С. 152-159. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто способи організації автоматизованих лабораторних практикумів з використанням віддаленого доступу в структурі систем дистанційного навчання інженерного рівня. Обгрунтовано економічну та практичну доцільність використання вибраних апаратно-програмних засобів реалізації практикумів такого призначення. Наведено практичні результати апробації практикумів віддаленого доступу на прикладі Web-орієнтованого лабораторного стенда вивчення режимів роботи та динамічної ідентифікації термодинамічного об'єкта з розподіленими параметрами. Зроблено висновки щодо необхідності апаратної та програмної модернізації розробленого інструментального засобу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-366 + Ж.р(4УКР)3-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68690 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Тарасов Д. 
Формування розкладу занять з використанням технологій відеолекцій у навчально-консультаційних центрах Львівської політехніки / Д. Тарасов, З. Коваль // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2017. - № 879. - С. 107-114. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто питання формування розкладу занять з використанням технологій відеолекцій у навчально-консультаційних центрах (НКЦ) Львівської політехніки з метою підвищення ефективності застосування технічного, кадрового, навчально-методичного фінансового та інших видів забезпечення процесів дистанційного навчання. Запропоновано моделі оптимального використання ресурсного забезпечення дистанційного навчання. Розроблено рекомендації, які нададуть змогу підвищити якість використання ресурсного забезпечення та навчання у НКЦ загалом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-366

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Пасов Г. 
Анімаційне моделювання гідроциліндрів та пневмокамер для створення прямолінійного поступального руху / Г. Пасов, В. Венжега // Техн. науки та технології. - 2018. - № 4. - С. 34-40. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Сучасна освіта має бути яскравою, чіткою, швидкою й дешевою. Використання анімаційного моделювання і надає змогу досягти цього. Освіта є основою будь-якого суспільства. Нині у процесі вивчення різноманітних навчальних дисциплін використовується багато джерел різноманітної інформації: підручники, посібники, журнали, Інтернет. За сучасних умов широкі можливості відкриває використання у навчальному процесі персональних комп'ютерів (ПК) і високоінтелектуальних програмних продуктів. Традиційно під час засвоєння будь-якої навчальної дисципліни студент має вивчити її на лекціях, лабораторних та практичних заняттях. Але при цьому як методичний наочний матеріал використовуються, здебільшого, ілюстрації зовнішнього вигляду, будови та конструкції різноманітних механізмів у вигляді двовимірних статичних схем елементів. Саме використання ПК та відповідних програмних продуктів і надає змогу вдосконалити навчальний процес (та освіту загалом), надаючи йому інтенсивності та інтерактивного змісту. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Для вдосконалення навчального процесу необхідно запропонувати анімаційні моделі для створення прямолінійного поступального руху за допомогою гідроциліндрів і пневмокамер. Мета роботи - демонстрація можливостей анімаційного моделювання прямолінійного поступального руху механізмів за допомогою гідроциліндрів і пневмокамер. У Чернігівському національному технологічному університеті (ЧНТУ) на кафедрі "Автомобільний транспорт та галузеве машинобудування" для вивчення навчальних дисциплін "Підйомно-транспортне обладнання і роботи", "Спеціалізований рухомий склад автотранспортних і вантажно-розвантажувальних машин", "Обладнання та транспорт механоскладальних цехів", "Промислові роботи", "Металообробне обладнання" розроблено навчальні продукти: "Анімація роботи гідроциліндрів для створення прямолінійного поступального руху" та "Анімація роботи пневмокамер для створення прямолінійного поступального руху". Анімацію розроблено для лабораторій "Промислові роботи" з реальними роботами: МП-11, М10П, М20П, РМ-01 та "Металообробне обладнання". Запропоновані програмні продукти надають змогу зробити процес навчання більш яскравим, наочним та дешевим. Дані продукти мають деяке обмеження, зокрема відсутня можливість інтерактивного керування цими механізмами. Тому перспективним напрямком подальших досліджень є створення візуалізації впливу конструктивних та експлуатаційних параметрів на роботу механізмів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-366

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101341 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Демиденко М. І. 
Мобільний навчальний комплекс / М. І. Демиденко // Системи упр., навігації та зв'язку. - 2019. - Вип. 1. - С. 112-115. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Забезпечення якісного проведення всіх видів навчальних занять для студентів інженерних спеціальностей (особливо ІТ) вимагає серйозних капіталовкладень (проектор, мережа, комп'ютерна техніка, і т.п.). Крім тогочастина студентів може використовувати гаджети під час занять не за призначенням. Отже, актуальним є завдання залучення обчислювальних потужностей мобільних пристроїв у навчальному процесі. Мета роботи - реалізувати мобільний навчальний комплекс з використання пристроїв слухачів, розробити методику його використання. Підібрано ефективне комунікаційне обладнання, серверне та клієнтське програмне забезпечення. Сформульвано вимоги та розробити відсутнє програмне забезпечення. Розробити методику використання технології для різних типів навчальних занять. Провести апробацію, з метою визначення оптимальної конфігурації обладнання та максимальної кількості слухачів, задіяних в мобільному навчальному комплексі. Для реалізації концепції мобільного навчального комплексу необхідно: створити автономну локальну мережу. Знайти або реалізувати програмні засоби візуалізації навчального контенту. Знайти або реалізувати засоби для проведення практичних і лабораторних занять. Знайти або реалізувати засоби для контролю знань. Усі зазначені засоби повинні бути незалежними від електричної мережі. Висновки: в роботі запропонована технологія та методика використання мобільних пристроїв в навчальному процесі. Обгрунтований вибір обладнання, протоколів, програмного забезпечення. Визначено оптимальні технічні характеристики серверних та клієнтських пристроїв для різних типів навчальних занять. Спроектовано та розроблено програмне забезпечення для тестового контролю знань для ОС Android. Проведено апробацію на прикладі дисциплін спеціальності "Комп'ютерні науки" пов'язаних з програмуванням. За результатами пробації визначено оптимальну кількість слухачів мобільного навчального комплексу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-366

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73223 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Semjon J. 
Proposal of robotized cell with robot Kuka KR 6 for educational purposes = Пропозиція роботизованого робочого місця з роботом Kuka KR 6 для навчальних цілей / J. Semjon, M. Kocan // Техн. науки та технології. - 2019. - № 4. - С. 49-54. - Бібліогр.: 9 назв. - англ.

Питання використання роботизованих робочих місць для навчання студентів технічних галузей є надзвичайно актуальним. Це надає змогу збільшити зайнятість студентів на ринку праці не лише для потреб сьогодення, але й для майбутнього. Розробка та реалізація навчального робототехнічного робочого місця дають можливість готувати студентів відповідно до їх потреб та сучасних знань. Мета рішення - розробити навчальне робоче місце для обробки, обладнане роботом Kuka KR6 та пневматичним ефектором. Ефектор з трьома пальцями SMC дозволяє утримувати та переносити предмети з максимальним зусиллям затиску 130 Н. В той же час робоче місце дозволяє розміщувати оброблювані об'єкти в загальній кількості на 32 позиціях. Використання кутових промислових роботів поширилося і в інші галузі промисловості, де їх використовували лише час від часу. Це створює потребу в додатковому персоналі, здатному програмувати робота і налаштувати технологію для конкретної проблеми роботизованого робочого місця. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Покращення знань студентів або перепідготовка працівників створює передумови для їх кращого застосування в технічній практиці. Можливість реалізувати спеціалізовані програми на роботах промислового рівня готує студентів виконувати свою роботу без необхідності додаткового навчання, економлячи витрати та час для роботодавців. Мета дослідження - розробити навчальне робототехнічне робоче місце з метою підготовки студентів відповідно до конкретних потреб роботодавців. Робоче місце дозволяє використовувати інші пневматичні захоплювачі, також можливо підключити загалом до 16 входів і виходів для з'єднання з іншими периферійними пристроями. Робот також може використовуватися для створення програми в середовищі ROS, що, в свою чергу, створює необхідність використання пристрою Kinect для виявлення неорієнтованих компонентів. Використання робота, чия система управління KR C4 є однією з найсучасніших, дозволяє студентам підготуватися до потреб практики в найближчому майбутньому. Після закінчення навчання студент може програмувати он-лайн роботи Kuka для промислового використання. Висновки: висвітлено розробку та створення навчального роботизованого робочого місця для створення програм з використанням пневматичного захвату. Конструкція та використання шахової дошки надає можливість створити велику кількість можливих комбінацій для навчальних цілей. Це створює хорошу передумову для адаптації навчання до конкретних потреб групп, що навчаються. Використання горизонтальної та похилої площини навчить учнів використовувати систему координат інструменту або зовнішньої бази при програмуванні. З цієї причини програмування руху робота по правильній траєкторії є більш складним і покращує просторове сприйняття учнями робочої області робота.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-366 + З965.941

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101341 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Chukhray A. 
The engineering skills training process modeling using dynamic Bayesian nets = Моделювання процесу навчання інженерним навичкам з використанням динамічних байєсівських мереж / A. Chukhray, О. Havrylenko // Радіоелектрон. і комп'ютер. системи. - 2021. - № 2. - С. 87-96. - Бібліогр.: 15 назв. - англ.

Предмет дослідження - процес інтелектуального комп'ютерного навчання інженерним навичкам. Мета роботи - моделювання процесу навчання інженерним навичкам в інтелектуальних комп'ютерних навчальних програмах за допомогою динамічних байесівських мереж. Завдання: запропонувати підхід до моделювання процесу навчання інженерним навичкам. Оцінити рівень студентських компетенцій шляхом розгляду умінь складати алгоритми виконання інженерних завдань і вмінь їх застосовувати. Створити структуру динамічної байєсівської мережі процесу навчання. Вибрати значення для таблиць умовних ймовірностей. Вирішити завдання фільтрації, прогнозування та ретроспективного аналізу. Виконати моделювання розробленої динамічної байєсівської мережі з використанням спеціального середовища Genie 2,0. Використовуваними методами є методи теорії ймовірностей і методи виведення в байесівських мережах. Отримані наступні результати: представлена розробка динамічної байєсівської мережі для навчального процесу на основі рішення інженерних задач. Розглянуто математичні розрахунки для задач імовірнісного виведення, таких як фільтрація, прогнозування, згладжування. Рішення завдання фільтрації дозволяє оцінити поточний рівень компетентності студента після отримання останніх ймовірностей розробки алгоритму і його чисельних розрахунків поставленого завдання. Передбачено розподіл ймовірностей моделі процесу навчання. Зроблено оцінку кількості додаткових ітерацій, необхідних для досягнення необхідного рівня компетенції. Ретроспективний аналіз дозволяє отримати згладжену оцінку рівня компетентності, яка була отримана після виконання попереднього примірника завдання і після наявності нових додаткових можливостей. Рішення описаних задач імовірнісного виведення дає можливість надати правильну інформацію про процес навчання для інтелектуальних комп'ютерних навчальних систем. Це допомагає отримувати належний зворотний зв'язок і відслідковувати рівень компетентності студентів. Розроблена методика ядра імовірнісного виведення може бути використана в якості основи для моделі прийняття рішень для автоматизованого процесу навчання. Висновки: наукова новизна полягає в тому, що динамічні байєсовські мережі застосовані до нового класу задач, пов'язаних з моделюванням навчання інженерним навичкам в процесі виконання алгоритмічних завдань.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.826 + Ж.р(4УКР)3-366

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24450 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського