Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (5)
Пошуковий запит: (<.>U=О53-05$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
Категорія:    
1.

Азарсков В. М. 
Використання наноструктурної технології у системах штучного інтелекту, що встановлюються в апаратурі на літаках і космічних станціях / В. М. Азарсков, О. Г. Ситник // Електроніка та системи упр. - 2004. - № 2. - С. 130-135. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Зазначено, що сучасний рівень мікро- та нанотехнологій електронних компонентів обчислювальної техніки дозволяє значно поширити коло проблемних задач, що потребують розв'язання. На підставі одержаних результатів досліджень електронних компонентів з використанням мікро- та нанотехнологій запропоновано їх впровадження в системах штучного інтелекту, які встановлюються у складі бортової апаратури літаків і космічних станцій.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-057 + О642-05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72727 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Казак В.  
Метод структурного синтезу регулятора для збереження керованості та стійкості літака в умовах нештатної ситуації у польоті / В. Казак, Д. Шевчук // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2011. - № 710. - С. 280-286. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Запропоновано метод структурного синтезу регулятора для збереження керованості та стійкості літака за умов нештатної ситуації під час польоту.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-014 + О53-05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Квасников В. П. 
Видеосистема обнаружения посторонних объектов на шасси самолета / В. П. Квасников, Р. С. Лобус, М. С. Руднева // Авиац.-косм. техника и технология. - 2007. - № 10. - С. 45-48. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Рассмотрена система видеомониторинга заданного фрагмента самолета с целью обнаружения посторонних объектов, что могут вызвать повреждение или повышенный износ оборудования самолета. Система способна предупреждать экипаж об опасных предметах на взлетной полосе и в случае необходимости выдавать экстренные управляющие сигналы.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-058

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24839 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Волков Д. И. 
Современные требования к программному обеспечению электронных изделий ответственного назначения для авиационной техники / Д. И. Волков, В. М. Грудинкин, В. В. Данилов, Г. С. Ранченко // Авиац.-косм. техника и технология. - 2011. - № 8. - С. 149-152. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

На примере двигательной FADEC рассмотрены требования к её программному обеспечению, а также к процессу его разработки. Внимание уделено практическим аспектам, в частности архитектуре и реализации программного кода. Отмечено значение математической модели при решении задач управления и диагностирования. Показана неразрывность обеспечения требований к ПО и к процессу разработки. Затронуты вопросы проектирования, кодирования и тестирования, а также применяемый инструментарий, начиная с системы контроля версий и заканчивая автоматизированным генерированием электронной документации.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24839 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Хацько Н. Є. 
Методи підвищення точності систем керування рухомими об'єктами на основі використання компенсуючих моделей : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.03 / Н. Є. Хацько; Нац. техн. ун-т "Харків. політехн. ін-т". - Харків, 2014. - 21 c. - укp.

Вперше запропоновано метод підвищення точності керування рухомим об'єктом за рахунок використання компенсаційної моделі дрейфу нуля волоконно-оптичного гіроскопу (ВОГ), яка має поліноміальну залежність від температури, швидкості її зміни та їх добутків, чим відрізняється від відомих. Запропонована структура моделі дозволяє виявити кореляцію дрейфу із таким чинником, як добуток температурних параметрів, що підвищує ефективність компенсації дрейфу. Набув подальшого розвитку метод визначення похибок мікроелектромеханічного акселерометру, що дозволяє ідентифікувати зсув нуля та похибку масштабного коефіцієнта з використанням лабораторного устаткування низької точності, який, на відміну від інших, додатково визначає та враховує похибку самої експериментальної установки. Запропоновано новий метод компенсації впливу зовнішнього магнітного поля на дрейф ВОГ. На відміну від вихідного методу, завдяки якому визначається сама залежність дрейфу від зовнішнього поля, запропонований метод полягає у ідентифікації параметрів цієї залежності за рахунок використання вимірів поля, що створює вплив. Набув подальшого розвитку метод синтезу керувальних функцій за переслідуванням провідної точки за рахунок більш повного врахування аеродинамічних сил, діючих на рухомий об'єкт. Таке врахування стало можливим завдяки розгляду сталих режимів польоту літального апарату та визначенню деяких конструктивних та аеродинамічних параметрів рухомого об'єкту, які, зазвичай, визначаються експериментально. Вперше формалізовано залежність термінальної похибки системою автоматичного управління польотом від параметрів зовнішніх збурювань та узагальненої похибки вимірювального інерційного модуля, що містить змінний параметр синтезу, та досліджено залежність точності термінального керування від значення цього параметру.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-05 + О571.6-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА405689 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Гнатюк С. О. 
Сучасні критичні авіаційні інформаційні системи / С. О. Гнатюк, Д. В. Васильєв // Безпека інформації. - 2016. - 22, № 1. - С. 51-57. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Зауважено, що проблема кібертероризму носить глобальний характер і досить гостро постає у сучасному інформаційному суспільстві. Провідні держави світу все більше уваги приділяють кіберзахисту власних критичних інформаційних ресурсів у різних галузях. У галузі цивільної авіації рівень критичності значно підсилюється підвищеним ступенем зв'язності та взаємодії між наземними системами та повітряними суднами, а впровадження сучасних інформаційних і комунікаційних технологій з одного боку підвищує ефективність діяльності цивільної авіації, проте, з іншого боку, породжує цілу низку нових уразливостей та потенційних загроз. Крім того, жоден із керівних документів щодо забезпечення захисту міжнародної цивільної авіації не містить повний перелік критичних авіаційних інформаційних систем, їх функціональні особливості та рівень критичності - це значно ускладнює аналіз уразливостей таких систем, розробку моделей загроз і порушників, аналіз та оцінку ризиків, а також не надає змоги чітко формалізувати методи захисту таких систем від різного роду кіберзагроз. Здійснено пошук і систематизацію сучасних авіаційних інформаційних систем (інформаційні системи аеронавігаційного обслуговування, бортові інформаційні системи повітряних суден, інформаційні системи авіакомпаній та аеропортів), проведено їх аналіз та виділено базові ознаки для класифікації. Одержані результати будуть використані для подальшої розробки розширеної класифікації та методу визначення рівня критичності авіаційних інформаційних систем.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-05 + З970.40 + Х883.9(4УКР)711.263:О53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100841 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Волошина Н. П. 
Особенности авторизации и оценки стоимости встроенного и прикладного программного обеспечения авиационного применения в Украине / Н. П. Волошина, В. В. Нерубасский // Авиац.-косм. техника и технология. - 2019. - № 7. - С. 183-187. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Констатируется увеличение сложности и стоимости программного обеспечения в авиационной отрасли в последние годы. Отмечается, что АО "Элемент" активно воплощает идеологию защиты программного обеспечения, причем распространяет ее и на структурные элементы компьютерных программ, в том числе являющихся встроенным программным обеспечением для авиации, и программно-технических комплексов для испытаний ГТД. Приводятся ключевые особенности, определяющие необходимость оформления авторства на программное обеспечение авиационного применения, среди которых основной является выполнение квалификационных требований КТ-178 (DO-178/ED-12). Дается определение программного обеспечения как объекта авторского права в соответствии с законодательством Украины. Освещаются сложности защиты составляющих программного обеспечения: кода, алгоритмов, исходных текстов. Указывается, что главной особенностью программного обеспечения авиационного применения является обеспечение требований безопасности. Квалификационные требования КТ-178 (DO-178/ED-12) оказывают существенное влияние на стоимость разработки авиационного программного обеспечения. Упоминаются методические подходы, используемые при оценке имущественных прав на программное обеспечение в соответствии с Национальным стандартом Украины. Приводится краткое описание других подходов при оценке стоимости программного обеспечения, в том числе метод аналогий, исследовательские и эмпирические методы, основанные на математических моделях, статистических данных, нейронных и байесовских сетях и др. При этом конкретные комбинации методов могут быть выбраны исходя из конкретных целей оценки стоимости, что является предметом особого исследования. Дан обзор основных факторов, определяющих рыночную стоимость объекта интеллектуальной собственности. Приведен список основных документов, предоставляемых оценщику программного обеспечения. Отмечен такой важный факт как уровень доверия к оценщику и со стороны разработчиков, и со стороны потребителей. Полученная оценочная стоимость имущественных прав на программное обеспечение может необходима владельцам при продаже Лицензий и, что не менее важно, при определении стоимости новых договоров, в которых предусмотрена разработка программного обеспечения авиационного применения.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-05 + У9(4Укр)305.851.527.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24839 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Функціональні автоматизовані системи та комплекси повітряних суден : навч. посіб. / С. С. Ільєнко, В. П. Захарченко, С. В. Єнчев, А. В. Ільєнко; Нац. авіац. ун-т. - Київ : НАУ, 2019. - 158 c. - Бібліогр.: с. 156-158 - укp.

Розглянуто склад автоматизованих систем і комплексів (авіоніки), систем бортового технічного обслуговування, діагностики та вбудованого контролю, використання проектування елементів повітряних суден у ЗD системах, застосування резервування, показників надійності, зменшення ймовірнісних відмов функціональних систем повітряних суден. Увагу приділено автоматизованій електроенергетичній протиобліднювальній системі повітряного судна. Розглянуто імітаційну цифрову модель світлотехнічної та світлосигнальної систем, а також автоматизованої системи кондиціонування повітря в середовищі моделювання Proteus. Розкрито особливості розрахунку електричних параметрів на основі осцилограм контролера системи вимірювань і випробувань. Висвітлено загальні принципи впровадження CALS-технологій в авіаційну промисловість.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-05 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА834537 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Колесник А. В. 
Розробка моделі знань для інформаційної системи підтримки прийняття рішень авіаційним оператором при виникненні особливих випадків в польоті / А. В. Колесник, А. В. Бойко, Т. Ю. Міщенко, В. М. Руденко // Системи упр., навігації та зв'язку. - 2020. - Вип. 2. - С. 12-16. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Вивчено методи, що дозволяють вирішити проблему невизначеності в процесі побудови систем підтримки прийняття рішень авіадиспетчера при виникненні особливих випадків в польоті. Мета статті - аналіз і обгрунтування вибору математичного апарату для побудови СППР авіадиспетчера. Проаналізовано ряд відомих методів інтелектуального аналізу даних, а саме: еволюційних алгоритмів, нейронних мереж, нечіткої логіки та байєсівських мереж з точки зору доцільності їх застосування при побудови систем підтримки прийняття рішень авіадиспетчера управління повітряним рухом при виникненні особливих випадків в польоті. Використано методи аналізу і синтезу складних інформаційних систем, методи імітаційно-статистичного моделювання. Встановлено, для побудови моделі СППР авіадиспетчера найбільш ефективним є використання апарату байєсівських мереж, який представляє собою перспективний ймовірнісний інструментарій, що дозволяє моделювати складні ієрархічні статичні та динамічні системи. Це обумовлено тим, що на відміну від популярних на даний час моделей "чорних скриньок" байєсівська мережа дозволяє одержати зрозуміле пояснення одержаних висновків, має їх логічну інтерпретацію, надає можливість врахування невизначеностей параметричного, статичного і структурного характеру і, що є особливо важливим, грунтується на фундаментальних положеннях теорії ймовірностей, яка розроблялась не одне сторіччя. Висновки: напрямком подальших досліджень є побудова системи підтримки прийняття рішень авіадиспетчера з використанням байєсівських мереж і технології ймовірнісного програмування.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-05 + О580.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73223 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського