Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (118)Автореферати дисертацій (74)Книжкові видання та компакт-диски (658)Журнали та продовжувані видання (100)
Пошуковий запит: (<.>U=О53$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1816
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Аль-Аммори О. М. 
Анализ информационной природы ошибок летного состава на самолетах нового поколения / О. М. Аль-Аммори; Междунар. науч.-учеб. центр информ. технологий и систем НАН Украины и Минобразования Украины. - К. : ООО "Междунар. фин. агентство", 1998. - 42 c. - Библиогр.: 21 назв. - рус.

Снятие аварийности по человеческому фактору на самолетах нового поколения (СНП) при анализе реальных и потенциальных ошибок летного состава (ЛС) требует не ограничиваться анализом так называемых "комплексных" ошибок ЛС. Комплексные ошибки экипажа и их классификация, как известно из мировой практики, создают так называемую "вину ЛС за авиационные происшествия", которые в настоящее время достигают 80-85%. В работе вскрывается природа комплексных ошибок экипажа для СНП (ИЛ-96, ТУ-204, Б-767, А-320 и др.) и показаны пути информационного анализа при исключении профессиональной вины летного состава при возникновении такого рода ошибок на этапе эксплуатации. Рассматриваются основные ограничения, приводящие к тому, что принятие решений на важных этапах полета проходит в условиях логической неопределенности. Проводится анализ информационных ограничений и логических условий функции принятия решений по уходу на второй круг на различных самолетах нового поколения.


Індекс рубрикатора НБУВ: О5р + О53-082.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р84227 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Рябченко В. М. 
Анализ чувстительности дискретной модели фюзеляжного типа по конструктивным параметрам / В. М. Рябченко // Вопр. проектирования и пр-ва конструкций летат. аппаратов. - Х., 2000. - Вып. 19(2). - С. 37-42. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Отримано формули, які дозволяють знайти частинні похідні від внутрішніх зусиль дискретної моделі фюзеляжного типу за конструктивними параметрами. Розрахунок моделі виконано за методом сил з використанням статично невизначеної основної системи, яка має нерозрізні шпангоути.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-044-02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Белинский В. Г. 
Влияние параметров волнового экрана на мгновенные значения подъемной силы движущегося над ним крыла / В. Г. Белинский, П. И. Зинчук // Приклад. гідромеханіка. - 2001. - 3, № 1. - С. 5-11. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

Наведено деякі результати експериментальних досліджень впливу присутності хвильового екрана на аеродинамічні характеристики крила екраноплана. Визначено миттєві значення коефіцієнта підйомної сили крила, що рухається над хвильовим екраном. Оцінено вплив на підйомну силу крила довжини та висоти хвиль хвильового екрана, видовження крила, його кута атаки та відстані до гребнів хвиль. Наведено деякі результати вимірювання сил і моментів на крилі, що рухається над косими хвилями.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-042-011.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16631 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Вопросы проектирования и производства конструкций летательных аппаратов : Сб. науч. тр. Вып. 18(1) / ; Гос. аэрокосм. ун-т им. Н.Е.Жуковского "ХАИ". - Х. : ГАКУ "ХАИ", 2000. - 141 с. - рус.

Рассмотрены организационная и функциональная структуры системы управления качеством авиационной техники Украины, политика в области качества авиационного научно-технического комплекса им. О.К.Антонова, формы и качество поверхности крупномасштабных свободнолетающих моделей самолетов. Проанализированы методы механических испытаний сотовых заполнителей на сдвиг, прочностные и жесткостные свойства углепластиков с различными схемами армирования, исследован процесс шлифования керамических обтекателей летательных аппаратов и др.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Дем'янчук В. С. 
Забезпечення польотів повітряних кораблів : Навч. посіб. для студ. вищ. техн. навч. закл. / В. С. Дем'янчук, І. А. Бакликов, Е. В. Майкова, В. О. Поліщук, Н. Ф. Халімон; Київ. міжнар. ун-т цив. авіації. - К., 2000. - 164 c. - укp.

Проаналізовано вплив метеорологічних умов на показники функціонування аеропорту та повітряних трас. Розглянуто техніко-економічні моделі визначення необхідної кількості злітно-посадочних смуг. Значну увагу приділено електроенергетичному та світлотехнічному забезпеченню, а також підвищенню якості аеронавігаційного обслуговування польотів за умов використання декількох джерел динамічної інформації.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-082.03 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА605458 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Андреева Н. А. 
Исследование возможности управления пограничным слоем на частях летательного аппарата / Н. А. Андреева // Приклад. гідромеханіка. - 1999. - 1, № 3. - С. 77-79. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Наведено результати експериментальних досліджень можливості управління відривним обтіканням на несучих поверхнях літального апарата на основі сигналів термопарного термоанемометра (ТТА) - вимірювача малих швидкостей потоку газу і рідини. Експериментально обгрунтовано гіпотезу про можливість більш ефективного управління механізацією крила, яка грунтується на детальній інформації про становище граничного шару, отриманій системою датчиків ТТА.


Ключ. слова: відривне обтікання, термопарний термоанемометр
Індекс рубрикатора НБУВ: О53-042-11

Шифр НБУВ: Ж16631 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Матвийчук К. С. 
Исследование технической устойчивости движения по взлетно-посадочной полосе самолета при действии бокового ветра / К. С. Матвийчук // Приклад. механика. - 2001. - 37, № 6. - С. 126-136. - Библиогр.: 24 назв. - рус.

Отримано достатні умови технічної стійкості стосовно міри динамічних станів літака, що рухається з великою швидкістю по злітно-посадочній смузі, коли сила ваги літака не набагато перевищує піднімальну силу його крил, за умов значного бокового вітру та довільних початкових розподілів із заданої відносно міри множини початкових значень параметрів процесу. Сформульовано залежність між власними значеннями побудованої додатно означеної квадратичної форми та вказаними критеріями технічної стійкості заданої системи.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-014

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29095 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Минтюк В. Б. 
Исследование устойчивости нервюры с криволинейными поясами при произвольных нагрузках с учетом влияния панелей посредством компенсаторов / В. Б. Минтюк // Вопр. проектирования и пр-ва конструкций летат. аппаратов. - Х., 2000. - Вып. 19(2). - С. 82-88. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Розв'язано задачу стійкості нервюри за умов довільного навантаження криволінійних поясів, пружно взаємодіючих з панелями за допомогою компенсаторів. Стінку підкріплено дискретно розміщеним стояком. Наведено числові розрахунки.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-044-01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69605 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Гаража В. В. 
Конструкция самолетов : Учебник для студ. вузов гражд. авиации / В. В. Гаража; Киев. междунар. ун-т гражд. авиации. - К., 1998. - 523 c. - Библиогр.: 44 назв. - рус.

Изложены основы конструкции гражданских самолетов, условия внешнего нагружения и нормирования нагрузок в соответствии с нормами летной годности гражданских самолетов, методика силового анализа и работа отдельных частей самолета (крыла, элеронов, механизации крыла, оперения, фюзеляжа, шасси), особенности расчета их на прочность. Анализ конструктивно-силовых схем основных агрегатов, образующих конструкцию самолетов, выполнен на базе конструктивных решений отечественной и зарубежной авиационной техники. Рассмотрены новые явления аэроупругости и система основного управления самолетом. Приведены примеры практического приложения теоретических основ конструкции и нагружения самолетов на конкретных образцах авиационной техники.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-02 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС32902 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Синеглазов В. М. 
Моделирование поражения молнией воздушного судна / В. М. Синеглазов, А. В. Мельниченко // Электрон. моделирование. - 2001. - 23, № 1. - С. 112-124. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Запропоновано метод моделювання враження блискавкою повітряного судна, який грунтується на математичному моделюванні фізичного процесу розвитку блискавки поблизу літака. Метод дозволяє визначити точки контакту (входу і виходу) каналу з поверхнею заданої моделі літака у випадку відомого початкового взаємного просторового розташування лідера блискавки і літака.


Ключ. слова: молния, точки контакта, самолет, математическое моделирование
Індекс рубрикатора НБУВ: О53-01-07с31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14163 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Синеглазов В. М. 
Моделирование электромагнитного поля цилиндра, создаваемого током молнии / В. М. Синеглазов, М. П. Мухина // Электрон. моделирование. - 2000. - 22, № 1. - С. 24-30. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Розглянуто задачу математичного моделювання електромагнітних полів, викликаних проходженням імпульсу блискавки обшивкою повітряного судна. Як математичну модель процесу використано рівняння Максвелла. Задачу розв'язано методом інтегральних рівнянь на імпедансних поверхнях.


Ключ. слова: молния, уравнения Максвелла, электромагнитное поле
Індекс рубрикатора НБУВ: О53-082.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14163 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Синеглазов В. М. 
Новый метод определения точек поражения самолета молнией / В. М. Синеглазов, А. В. Мельниченко // Техн. електродинаміка. - 2000. - № 1. - С. 18-22. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Запропоновано новий метод визначення точок враження літака блискавкою. Він базується на математичному моделюванні фізичного процесу розвитку блискавки поблизу літака. Метод дозволяє визначити точки контакту (входу і виходу) каналу блискавки з поверхнею заданої моделі літака за відомим початковим взаємним просторовим розташуванням лідера блискавки і літака.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-082.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14164 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Плахтиенко Н. П. 
Об устойчивости движения самолета по взлетно-посадочной полосе при ветровой нагрузке / Н. П. Плахтиенко, Б. М. Шифрин // Приклад. механика. - 1999. - 35, № 10. - С. 101-107. - Библиогр.: 14 назв. - рус.

Побудовано нелінійну математичну модель плоскопаралельного руху літака, який виникає під час його пробігу на великій швидкості по злітно-посадочній смузі, коли сила ваги літака незначно переважає підйомну силу крила і при наявності бокового вітру. Літак розглянуто як двомасовий механічний об'єкт. Складено систему звичайних диференціальних рівнянь, яка описує поведінку літака. Запропоновано систему трьох фазових змінних, при яких динаміка поперечного руху об'єкта описується системою трьох диференціальних рівнянь першого порядку. Знайдено стаціонарний розв'язок цієї системи і з допомогою критеріїв Рауса--Гурвіца установлено критерій стійкості плоскопаралельного руху літака. Аналіз даних інших авторів дозволяє вважати побудовану математичну модель адекватною деяким об'єктам авіаційної техніки.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-014.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29095 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Бойкова В. А. 
Определение "истинных" параметров объектов по методу предельных оценок / В. А. Бойкова, В. Н. Резниченко, Р. Ф. Хотячук // Систем. технології. - Д., 2000. - Вип. 1(9). - С. 8-15. - Библиогр.: 2 назв. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-01с11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69472 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
15.

Докучаев В. Г. 
Особенности эксплуатации тормозных устройств воздушных судов / В. Г. Докучаев, В. Ф. Скрипка // Вісн. Київ. міжнар. ун-ту цив. авіації. - 1999. - № 2. - С. 228-231. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Выполнен анализ нагруженности тормозных устройств воздушных судов, предложена комплексная методика проведения исследований тяжелонагруженных тормозных устройств, приведены результаты исследований влияния различных эксплуатационных факторов на техническое состояние их фрикционных узлов.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-046.53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70152 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Трофимов В. А. 
Особенности эксплуатационных разрушений деталей шасси самолета АН-124 "Руслан" / В. А. Трофимов, А. Г. Моляр // Фіз.-хім. механіка матеріалів. - 2001. - 37, № 2. - С. 170-174. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Наведено результати досліджень зруйнованих під час експлуатації та ресурсних випробувань осей коліс літака АН-124 "Руслан". Встановлено, що в процесі експлуатації вісь руйнується за міжзеренним механізмом, а під час стендових випробувань - за втомним. На підставі аналізу конструкції шасі та виконаних досліджень зовнішніх факторів запропоновано модель утворення та поширення тріщини в осі колеса. Розроблено низку заходів щодо їх запобігання.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-042.082.1/9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29109 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Шило В. Ф. 
Оценка эффективности использования экранов для снижения воздействия шума самолетов / В. Ф. Шило, О. А. Картышев // Вісн. Київ. міжнар. ун-ту цив. авіації. - 1999. - № 2. - С. 292-297. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

Акустический экран - одно из наиболее эффективных средств снижения воздействия шума транспортных источников, в том числе и авиационных. Их использование уже нашло в мировой практике достаточно большое распространение. Акустическая эффективность экранов зависит от множества факторов, поэтому на стадии проектирования необходимо использовать сложные методические и вычислительные средства их обоснования.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53н64

Шифр НБУВ: Ж70152 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Аль-Аммори А. Н. 
Полифакторные способы анализа опасных полетных ситуаций / А. Н. Аль-Аммори, П. С. Соченко, О. М. Аль-Аммори, Я. Дагман; Междунар. науч.-учеб. центр информ. технологий и систем НАН Украины. - К. : Наук. світ, 2000. - 56 c. - Библиогр.: 37 назв. - рус.

Рассмотрены актуальные вопросы повышения безопасности полетов при эксплуатации самолетов нового поколения в условиях наиболее опасных полетных ситуаций - пожаров авиадвигателей. Разработанные методические основы и подходы имеют теоретическое и прикладное значение при экстремальных ситуациях, которые могут возникать в условиях отказов бортового оборудования и автоматизированных систем управления воздушными судами.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-082.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597555 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Плахтиенко Н. П. 
Поперечные упруго-фрикционные вибрации движущегося по взлетно-посадочной полосе самолета / Н. П. Плахтиенко, Б. М. Шифрин // Приклад. механика. - 2001. - 37, № 5. - С. 136-143. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

Запропоновано розвинуту аналітичну модель плоскопаралельного руху літака вздовж злітно-посадкової смуги за умов бокового вітрового навантаження. Враховано піддатливість внутрішніх в'язей частин літака і нелінійний характер поперечної сили на колесах шасі. Модель слугує на вивчення поперечних пружно-фрикційних вібрацій корпуса й опор шасі літака. Розглянуто стаціонарний режим руху, в якому використано вираз залежності поперечної сили тертя від кута воду у вигляді відрізка синусоїдальної кривої. В явному вигляді отримано умови втрати стійкості руху за Раусом - Гурвіцем. Для конкретного літака розглянуто поперечні вібрації у випадку втрати стійкості стаціонарного руху.


Індекс рубрикатора НБУВ: О53-016.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29095 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Телеш В. Е. 
Практическая аэродинамика самолета АН-32 : Учеб.-метод. пособие / В. Е. Телеш, Н. С. Богуля; Укр. гос. учеб.-сертификац. центр гражд. авиации. - К. : Изд-во КМУГА, 1999. - 167 c. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Изложены вопросы практической аэродинамики самолета Ан-32 с двигателями АИ-20Д. Рассмотрены летные характеристики и особенности устойчивости и управляемости самолета, приведены рекомендации по пилотированию самолета в особых случаях полета. Значительное внимание уделено влиянию силовой установки на летные характеристики самолета. Исследуются особенности криволинейного движения самолета в горизонтальной плоскости, освещается методика выполнения взлета, приводятся основные характеристики набора высоты, а также методика выполнения посадки и др.


Індекс рубрикатора НБУВ: О533.4-082.022-011 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590509 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського