Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (45)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>U=С.р(4УКР)3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 24
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах : Зб. наук. пр. Вип. 8 / ред.: О. П. Гнідан; Нац. авіац. ун-т. Гуманіт. ін-т. - К., 2004. - 295 с. - укp.

Проаналізовано вплив соціопрагматичних факторів на особливості вживання і трактування мовних одиниць. Висвітлено культурологічний аспект викладання української мови, семантико-функціональний аспект дендронімічних денотатів у системі перифрастичних найменувань в поетичних творах першої половини ХХ ст. Визначено категорії національного буття в поезії Ліни Костенко, художні особливості сатири у романі Ч.Діккенса "Важкі часи" та повісті Л.Мартовича "Забобон", ідейно-естетичну концепцію творчості драматурга О.Коломійця.

Проанализировано влияние социопрагматических факторов на особенности употребления и трактования речевых единиц. Освещены культурологический аспект преподавания украинского языка, семантико-функциональный аспект дендронимических денотатов в системе перифрастических наименований в поэтических произведениях первой половины ХХ ст. Определены категории национального бытия в поэзии Лины Костенко, художественные особенности сатиры в романе Ч.Диккенса "Тяжелые времена" и рассказа Л.Мартовича "Предрассудок", идейно-эстетическая концепция творчества драмматурга А.Коломийца.


Індекс рубрикатора НБУВ: С.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71779 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах : Зб. наук. пр. Вип. 9 / ред.: О. Д. Гнідан; Нац. авіац. ун-т. Гуманіт. ін-т. - К., 2004. - 291 с. - укp.

Розглянуто проблему формування етикетної лексики в системі сучасної англійської мови. Висвітлено семантичні особливості лексики суспільно-політичного дискурсу в антропоцентричній перспективі, питання ономасіологічної нормотвірності соматичних евфемізмів в історії англійської мови. Описано експресивну функцію індивідуально-авторських новаторів у поетичному дискурсі, особливості функціонування репрезентативних суфіксів системи англійського словотвору, лексико-стилістичні особливості мови ділових документів. Проаналізовано значення візуального сприйняття в процесі формування мнемонічних навичок дитини.

Рассмотрена проблема формирования этикетной лексики в системе современного английского языка. Освещены семантические особенности лексики общественно-политического дискурса в антропоцентрической перспективе, вопросы ономасиологического нормообразования соматических эвфемизмов в истории английского языка. Описаны экспрессивная функция индивидуально-авторских новаторов в поэтическом дискурсе, особенности функционирования репрезентативных суффиксов системы английского словообразования, лексико-стилистические особенности языка деловых документов. Проанализировано значение визуального восприятия в процессе формирования мнемонических навыков ребенка.


Індекс рубрикатора НБУВ: С.р(4Укр)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71779 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції "Перспективи розвитку соціогуманітарних наук у класичних університетах" (соціологія, психологія, педагогіка) : Зб. наук. пр. / ред.: В. Б. Євтух; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка, "Перспективи розвитку соціогуманітарних наук у класичних університетах" (соціологія, психологія, педагогіка), всеукраїнська науково-практична конференція. - К., 2004. - 292 c. - укp.

Проаналізовано об'єкт, предмет і методи психологічної науки, деякі аспекти стандартизації психологічної освіти в університетах України. Розглянуто актуальні проблеми підготовки педагогічних кадрів, реформування системи вищої освіти, особливості нових інформаційних технологій навчання. Охарактеризовано питання соціологічної культури в сучасному суспільстві, деякі теорії суспільства та проблеми соціального успіху. Розкрито сучасні глобалізаційні процеси та місце філософії в освітянському просторі.

Проанализирован объект, предмет и методы психологической науки, некоторые аспекты стандартизации психологического образования в университетах Украины. Рассмотрены актуальные проблемы подготовки педагогических кадров, реформирования системы высшего образования, особенности новых информационных технологий обучения. Охарактеризованы вопросы социологической культуры в современном обществе, некоторые теории общества и проблемы социального успеха. Раскрыты современные глобализационные процессы и место философии в образовательном пространстве.


Індекс рубрикатора НБУВ: С.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА659890 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Педагогіка та психологія / ред.: Г. Г. Філіпчук. - Чернівці : Рута, 2001. - 208 с. - (Наук. вісн. Чернів. ун-ту; Вип. 128). - укp.

Викладено засади формування економічної культури у вищій школі за умов інформаційного суспільства. Описано психологічні основи засвоєння учнями екологічних знань на уроках географії. Висвітлено особливості модульної організації навчального процесу під час підготовки педагогічних кадрів у системі професійної освіти. Розглянуто проблеми в роботі соціального педагога з молоддю адиктивної поведінки. Розкрито соціокультурні передумови зародження українського шкільництва в Австралії. Визначено роль громадських організацій у роботі з дітьми, молоддю та різними типами сімей, охарактеризовано інноваційні форми організації навчання, що сприяють формуванню творчої активності майбутніх педагогів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314я54(4Укр)3 + Ю9в2:430я54(4Укр)3 + С.р(4Укр)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69219 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах : Зб. наук. пр. Вип. 4 / ред.: В. П. Андрущенко, О. Д. Гнідан; Нац. авіац. ун-т. - К., 2002. - 195 с. - укp.

Розглянуто питання мовознавства, літературознавства та культурології. Описано процеси взаємодії різномовних термінів у системах машинного перекладу. Викладено основні підходи до розвитку українського літературного мовлення учнів у позакласній роботі. Висвітлено особливості термінологічної лексики субмови економіки. Значну увагу приділено проблематиці та поетиці Шекспірівських комедій, проблемам та засобам сучасного філософського розуміння символів скіфської культури.

Рассмотрены вопросы языковедения, литературоведения и культурологии. Описаны процессы взаимодействия разноязычных терминов в системах машинного перевода. Изложены основные подходы к развитию украинской литературной речи учеников во внеклассной работе. Освещены особенности терминологической лексики субязыка экономики. Значительное внимание уделено проблематике и поэтике Шекспировских комедий, проблемам и средствам современного философского понимания символов скифской культуры.


Індекс рубрикатора НБУВ: С.р(4УКР)3 + Ш.я54(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71779 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Круть П. П. 
Місце і роль кафедр соціально-гуманітарного циклу в удосконаленні навчально-виховного процесу на етапі реформування воєнної організації та правоохоронних органів держави / П. П. Круть // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 11. - С. 29-35. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.

Проаналізовано роль соціально-гуманітарних кафедр в процесі удосконалення навчально-виховної роботи.

Проанализирована роль социально-гуманитарных кафедр в процессе совершенствования учебно-воспитательной работы.

The activity is dedicated to the analysis of a role social - humanitarian of stands during perfecting educational of activity.


Ключ. слова: психологія, навчально-виховна робота
Індекс рубрикатора НБУВ: С.р(4Укр)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах : Зб. наук. пр. Вип. 7 / ред.: О. П. Гнідан; Нац. авіац. ун-т. Гуманіт. ін-т. - К., 2003. - 256 с. - укp.

Висвітлено когнітивно-культурологічні концепти та дискурсні стратегії іноземномовної лінгводидактики. Розкрито інтеракціональний аспект питальності в англо-американському діловому дискурсі на основі сучасної американської художньої прози. Проаналізовано роль психо-, нейролінгвістики в дискурсознавстві. Описано специфіку сучасної англійської мови Індії в лексико-семантичному, синтаксичному та стилістичному аспектах. Розглянуто актуальні питання уніфікації та стандартизації юридичних термінів, особливості архаїзації терміноодиниць української термінології державного управління.

Освещены когнитивно-культурологические концепты и дискурсные стратегии иноязычной лингводидактики. Раскрыт интеракциональный аспект вопросности в англо-американском деловом дискурсе на основе современной американской художественной прозы. Проанализирована роль психо-, нейролингвистики в дискурсоведении. Описана специфика современного английского языка Индии в лексико-семантическом, синтаксическом и стилистическом аспектах. Рассмотрены актуальные вопросы унификации и стандартизации юридических терминов, особенности архаизации терминоединиц украинской терминологии государственного управления.


Індекс рубрикатора НБУВ: С.р(4Укр)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71779 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Науково-методичні поради з викладання соціогуманітарних дисциплін / ред.: Н. А. Шип; Укр. акад. зовніш. торгівлі. Каф. суспіл. наук. - К., 2003. - 60 c. - укp.

Висвітлено загальнотеоретичні та навчально-методичні проблеми викладання соціогуманітарних дисциплін, які охоплюють основні види навчального процесу: лекції, семінарські (практичні) заняття, самостійну роботу студентів. Наведено конкретні приклади з досвіду застосування новітніх освітніх технологій, проаналізовано особливості проявів бюрократії в курсі "Соціологія організацій та управління".

Освещены общетеоретические и учебно-методические проблемы преподавания социогуманитарных дисциплин, включающие основные виды учебного процесса: лекции, семинарские (практические) занятия, самостоятельную роботу студентов. Приведены конкретные примеры опыта применения новейших образовательных технологий, проанализированы особенности проявлений бюрократии в курсе "Социология организаций и управления".


Індекс рубрикатора НБУВ: С.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА644245 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

85 років освітнього шляху. Сторінки історії Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії : Матеріали Всеукр. наук.-практ. конф., 5 - 6 жовт. 2006 р. / ред.: В. Є. Берека; Хмельниц. облрада, Хмельниц. гуманіт.-пед. акад. - Хмельниц. : ХГПА, 2006. - 282 c. - укp.

Проаналізовано історичний розвиток Хмельницької гуманітарно-педагогічної академії в контексті освітнього простору Поділля й України, розглянуто актуальні питання оптимізації навчально-виховного процесу в закладах освіти та ступеневої підготовки педагогів у вищих навчальних закладах. Розкрито соціально-педагогічні аспекти супроводу навчального процесу з використання сучасних інформаційних технологій. Описано особливості формування мовленнєвої культури майбутніх вчителів іноземної мови, фахової компетентності майбутнього вчителя музики, підготовки педагога до правовиховної діяльності в освітньому комплексі садок - школа.

Проанализировано историческое развитие Хмельницкой гуманитарно-педагогической академии в контексте образовательного пространства Подолья и Украины, рассмотрены актуальные вопросы оптимизации учебно-воспитательного процесса в заведениях образования и ступенчатой подготовки педагогов в высших учебных заведениях. Раскрыты социально-педагогические аспекты сопровождения учебного процесса с использованием современных информационных технологий. Описаны особенности формирования речевой культуры будущих учителей иностранного языка, специальной компетенции будущего учителя музыки, подготовки педагога к правозащитной деятельности в образовательном комплексе детский сад - школа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)710 + С.р(4УКР)3 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС42912 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Павлова В. В. 
Підготовка магістрантів і аспірантів гуманітарних спеціальностей до застосування засобів математичної статистики : Автореф. дис... канд. пед. наук / В. В. Павлова; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2007. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему підготовки магістрантів й аспірантів гуманітарних спеціальностей до застосування засобів математичної статистики у науковій роботі. Розглянуто теоретичні засади та специфіку використання засобів математичної статистики дослідниками гуманітарних спеціальностей. Конкретизовано сутність і структуру математико-статистичної грамотності магістрантів й аспірантів гуманітарних спеціальностей щодо застосування засобів математичної статистики. Встановлено критерії, показники, ознаки прояву рівнів сформованості даного феномена. Визначено педагогічні умови, розроблено й експериментально апробовано методичне забезпечення процесу підготовки магістрантів й аспірантів гуманітарних спеціальностей до застосування засобів математичної статистики у науково-дослідній роботі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С.р(4УКР)3 в

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА350233 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Койчева Т. І. 
Підготовка майбутніх учителів гуманітарних спеціальностей як тьюторів для системи дистанційної освіти : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / Т. І. Койчева; Південноукр. держ. пед. ун-т (м. Одеса) ім. К.Д.Ушинського. - О., 2004. - 20 c. - укp.

Визначено та науково обгрунтовано суть поняття "функції тьютора в системі дистанційної освіти". З'ясовано показники та критерії оцінки професійно-педагогічної готовності вчителя до виконання ним функцій тьютора в системі дистанційної освіти. Охарактеризовано рівні прояву даної готовності. Розкрито етапи розвитку та становлення освіти даного типу. Виокремлено моделі її функціонування залежно від мети освіти, взаємодії слухача та викладача. Розроблено та експериментально апробовано зміст і методику процесу навчання, спрямованого на формування тьюторських функцій у майбутніх учителів-гуманітаріїв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + С.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА328648 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Вознюк О. М. 
Формування системи гуманітарних інтегрованих знань студентів технічних університетів : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. М. Вознюк; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. - Вінниця, 2004. - 21 c. - укp.

Вперше обгрунтовано модель формування системи гуманітарних інтегрованих знань студентів технічних університетів, елементами якої є логічно завершені блоки інтегрованих знань. Розглянуто особливості інтеграції гуманітарних знань, встановлено критерії їх відбору, обгрунтовано зміст і методи вивчення гуманітарного метапредмета. Сформовано концептуальні засади інтеграції знань з гуманітарних дисциплін у технічних університетах, серед яких принципово важливими є стійка тенденція до інтеграції та збільшення блоків гуманітарних знань, необхідність урахування специфіки професійної діяльності майбутнього інженера. Обгрунтовано зміст і методи вивчення гуманітарного інтегрованого метапредмета "Культурологічна підготовка інженера", який містить монокурс "Культурологія", інтегрований курс "Основи психології та педагогіки" та тематичний модуль "Мовленнєва культура інженера". Удосконалено теоретичні засади інтеграції та систематизації знань у вищих навчальних закладах та основні методичні принципи викладання гуманітарних дисциплін у технічних університетах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С.р(4УКР)3 + Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА333942 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Значенко О. П. 
Формування інформаційної культури майбутніх учителів гуманітарних дисциплін : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. П. Значенко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2005. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему формування інформаційної культури майбутніх учителів гуманітарних дисциплін та їх готовність до використання нових інформаційних технологій в навчальному процесі та для самоосвіти. Проаналізовано стан проблеми у вітчизняних та зарубіжних дослідженнях, присвячених професійній підготовці учителів гуманітарних дисциплін. Розроблено методику формування інформаційної культури майбутніх учителів гуманітарних дисциплін, яка базується на поетапному та послідовному оволодінні основами роботи на персональному комп'ютері та засвоєнні психолого-педагогічних і організаційно-методичних основ ефективного використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання. Виділено інформаційні вмінння як складові інформаційної культури педагога. Відзначено, що інформаційні вміння користувача передбачають оволодіння інформаційно-комунікаційними технологіями, а інформаційні вміння вчителя поєднують психолого-педагогічні та організаційно-методичні вміння ефективно використовувати інформаційно-комунікаційні технології у навчальному процесі. Визначено чотири рівні сформованості інформаційної культури студентів гуманітарних факультетів, наведено критерії їх оцінювання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + С.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336412 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Ліннік О. О. 
Методика викладання освітньої галузі "Людина і світ" : навч. посіб. / О. О. Ліннік; МОН України. - К. : Слово, 2010. - 248 c. - Бібліогр.: 67 назв. - укp.

Розглянуто науково-теоретичні засади, форми, методи та засоби викладання освітньої галузі "Людина і світ" у початковій школі. Розкрито сутність методики природознавства як самостійної науки, охарактеризовано етапи її історичного розвитку та зв'язок з іншими науками. Визначено цілі, принципи та зміст курсу "Я і Україна". Розкрито методичні аспекти вивчення дисципліни, сучасні вимоги до матеріального забезпечення викладання курсу. Увагу приділено проблемі виховання екологічної культури молодших школярів. Наведено шляхи використання інноваційних технологій у процесі викладання освітної галузі "Людина і світ". З'ясовано можливості застосування технології розвивального навчання, ТРВЗ-технології, технології формування дослідницької поведінки, технології інтерактивного навчання, проектної технології, технології інтегрованого навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: С.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА736661 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Михайличенко О. В. 
Методика викладання суспільних дисциплін у вищій школі : навч. посіб. / О. В. Михайличенко; Сум. держ. пед. ун-т ім. А.С.Макаренка. - Суми, 2009. - 122 c. - укp.

Розглянуто основний зміст організації навчального процесу з суспільних дисциплін у ВНЗ. Наведено інформацію про види навчання у вищій школі, зокрема, лекції, практичні, семінарські та лабораторні заняття, консультації. Увагу приділено методиці викладання суспільних дисциплін у ВНЗ, системі організації науково-дослідної роботи студентів, видам і виконанню наукових студентських робіт, а також порядку подання дипломних і магістерських робіт до захисту.

Рассмотрено основное содержание организации учебного процесса по общественным дисциплинам в ВУЗ. Дана информация о видах обучения в высшей школе, в частности, лекциях, практических, семинарских и лабораторных занятиях, консультациях. Уделено внимание методике преподавания общественных дисциплин в ВУЗ, системе организации научно-исследовательской работы студентов, видам и выполнению научных студенческих работ, а также порядку подачи дипломных и магистерских работ к защите.


Індекс рубрикатора НБУВ: С.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА728411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Король С. В. 
Професійна спрямованість гуманітарної підготовки фахівців інженерного профілю в університетах : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / С. В. Король; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. - Т., 2011. - 22 c. - укp.

Вперше розроблено модель професійно спрямованої гуманітарної підготовки, яка містить такі компоненти: соціальне замовлення, мету, зміст, принципи, методи та засоби; особливості підготовки та педагогічні підходи тощо. Доведено необхідність поглибленого використання професійно-спеціальної основи у змісті дисциплін гуманітарного циклу, а також вдосконалення методичних аспектів професійної спрямованості гуманітарної підготовки студентів. Розкрито й уточнено сутність поняття "професійна спрямованість гуманітарної підготовки майбутніх фахівців інженерного профілю". Вдосконалено сутнісні характеристики компетенцій, які формуються у процесі професійно спрямованої гуманітарної підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С.р(4УКР)3 + Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА382363 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Мельничук І. М. 
Особливості викладання курсу «Історія української культури» iноземним студентам-медикам / І. М. Мельничук, Л. М. Романишина, О. В. Яцишина // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2012. - № 2. - С. 114-118. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Обгрунтовано необхідність дослідження особливостей вивчення суспільних наук іноземними студентами медичних ВНЗ. На прикладі курсу «Історія української культури» зроблено аналіз основних аспектів викладання гуманітарних дисциплін у системі вищої медичної освіти України загалом та у Тернопільському державному медичному університеті ім. І. Я. Горбачевського зокрема. Визначено особливості адаптації іноземних студентів до українського соціально-культурного простору у процесі вивчення суспільних наук. Запропоновано деякі можливі шляхи покращання сприйняття та засвоєння навчального матеріалу іноземними студентами-медиками.

Обоснована необходимость исследования особенностей изучения общественных наук иностранными студентами медицинских ВУЗ. На примере курса «История украинской культуры» произведен анализ основных аспектов преподавания гуманитарных дисциплин в системе высшего медицинского образования Украины в целом и в Тернопольском государственном медицинском университете им. И. Я. Горбачевского в частности. Выделены особенности адаптации иностранных студентов к украинскому социально-культурному пространству в процессе изучения общественных наук. Предложены некоторые возможные пути улучшения восприятия и усвоения учебного материала иностранными студентами-медиками.

The analysis of the main aspects of humanities teaching in the system of higher medical education of Ukraine in general and, in particular, in Ternopil I. Horbachevsky National Medical University was made on the example of the course of “Ukrainian Culture History”. The peculiarities of foreign students’ adaptation to the Ukrainian socio-cultural environment in the process of social sciences studying are defined. Some possible ways of improvement of foreign medical students’ perception and learning ofeducational materials are proposed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)48 + С.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Адабашев Б. В. 
Актуальні проблеми гуманітаризації професійної підготовки сучасного інженера-педагога / Б. В. Адабашев, І. І. Мороз // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2012. - № 34/35. - С. 55-61. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Здійснено аналіз літератури з проблем гуманітаризації професійної підготовки сучасного інженера-педагога. Як один із варіантів обгрунтовано доцільність підготовки інженерів-педагогів у технічних університетах на прикладі РВНЗ «Кримський інженерно-педагогічний університет». Запропоновано методичні рекомендації викладачам ВНЗ з підготовки інженерів-педагогів з урахуванням посилення їх гуманітарної складової.

Осуществлен анализ литературы по проблемам гуманитаризации профессиональной подготовки современного инженера-педагога. В качестве одного из вариантов обоснована целесообразность подготовки инженеров-педагогов в технических университетах на примере РВУЗ «Крымский инженерно-педагогический университет». Предложены методические рекомендации преподавателям ВУЗ по подготовке инженеров-педагогов с учетом усиления их гуманитарной составляющей.

This paper deals with the analysis of the literature on the humanization problems of the modern teacher-engineers. As one of the alternative for the expediency of the training of engineers and educators at technical universities the author shows the sample of "Crimean Engineering and Pedagogical University." The article proposed guidelines for teachers of universities for training engineers and educators to enhance their view of the humanitarian component.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.21 + С.р(4УКР)3 + Ж.р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Авхутська С. О. 
Формування полікультурної компетентності майбутніх учителів історії у процесі професійної підготовки : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / С. О. Авхутська; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. - Умань, 2013. - 19 c. - укp.

Досліджено проблеми формування полікультурної компетентності майбутніх учителів історії у процесі професійної підготовки. Обгрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови формування полікультурної компетентності майбутніх учителів історії у процесі професійної підготовки. Розроблено модель цього процесу, що містить цільовий, змістовий, організаційно-діяльнісний та контрольно-результативний блоки. Уточнено структурні компоненти, критерії та показники рівнів сформованості полікультурної компетентності майбутніх учителів історії. Виявлено особливості професійної підготовки майбутніх учителів історії в контексті полікультурності. Розкрито значення історії для формування полікультурності особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + С.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА398059 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Старєва А. 
Розвиток методичної підготовки майбутнього вчителя-суспільствознавця: 80-ті роки ХХ століття / А. Старєва // Нова пед. думка. - 2013. - № 3. - С. 128-131. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Здійснено ретроспективний аналіз проблеми впливу розвитку шкільного суспільствознавства на методичну підготовку майбутнього вчителя суспільствознавства в переломний для української науки й освіти час – 1980-ті pp., з огляду на зміни в політичному, економічному, суспільному житті України, що викликані подіями демократизації українського суспільства. Охарактеризовано компоненти змісту професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів-суспільствознавців. У результаті аналізу навчальних планів, програм, навчально-методичної літератури 1980-х рр. з’ясовано, що тогочасна методична підготовка вчителя суспільствознавства була багатосторонньою системою, що об’єднувала взаємозумовлені підсистеми: суспільно-політичну (на засадах марксистсько-ленінської теорії), спеціально-наукову, психолого-педагогічну та загальнокультурну. Констатовано, що системна методична підготовка вчителя-суспільствознавця у ті роки відповідала вимогам тогочасної школи, держави, українського суспільства.

Осуществлен ретроспективный анализ проблемы влияния развития школьного обществоведения на методическую подготовку учителя обществоведения в переломное для украинской науки и образования время – 1980-тые гг., с учетом изменений в политической, экономической, общественной жизни Украины, вызванных событиями демократизации украинского общества. Охарактеризованы компоненты содержания профессионально-педагогической подготовки будущих учителей-обществоведов. В результате анализа учебных планов, программ, учебно-методической литературы 1980-х гг. выяснено, что методическая подготовки учителя обществоведения в то время была многосторонней системой, объединяющей взаимообусловлены подсистемы: общественно-политическую (на основе марксистско-ленинской теории), специально-научную, психолого-педагогическую и общекультурную. Констатировано, что системная методическая подготовка учителя-обществоведа в те годы отвечала требованиям тогдашней школы, государства, украинского общества.

Reformation of methodological training of a future social science teacher cannot be carried out without considering the experience of the past, leading ideas, methods which provided the high level of a teacher s readiness to professional activity. In the article the analysis of the problem of influence of school social science development in the 80's of the XX century is carried out. Some possible positive factors to be used now are defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: С.р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського