Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (6)Книжкові видання та компакт-диски (94)Журнали та продовжувані видання (66)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.211$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 57
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Муращенко О. В. 
Підготовка вчителів початкових класів у системі післядипломної освіти до інтегрованого навчання молодших школярів : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. В. Муращенко; Запорізький національний університет. - Запоріжжя, 2021. - 20 c. - укp.

Розкрито й охарактеризовано сутність, зміст і структуру готовності вчителів початкових класів (далі – ВПК) до інтегрованого навчання молодших школярів (далі - МШ), визначено особливості її розвитку в умовах післядипломної освіти. Розроблено й апробовано комплекс педагогічних умов, спрямованих на підготовку ВПК у системі післядипломної освіти до інтегрованого навчання МШ, а саме: 1) створення інтеграційного освітнього простору закладу післядипломної педагогічної освіти в процесі курсового та міжкурсового періодів підготовки ВПК до реалізації інтегрованого навчання МШ, 2) структурування змісту підготовки ВПК до реалізації інтегрованого навчання шляхом побудови модульної програми, 3) розвиток їх професійної мобільності шляхом упровадження в процес підготовки до реалізації інтегрованого навчання технології діяльнісного підходу та методів активного навчання. Визначено педагогічні умови впроваджено в процес післядипломної освіти ВПК на основі спецкурсів "Підготовка ВПК у системі післядипломної освіти до інтегрованого навчання", "Технології інтегрованого навчання МШ" у межах підвищення кваліфікації; супровідних тренінгів "Організація інтегрованого навчання МШ в освітньому просторі Нової української школи", "Нова українська початкова школа", майстер-класів "Тематичне навчання: педагогічне проектування навчальних планів і програм", "Застосування інтелект-карт у системі реалізації діяльнісного підходу навчання МШ", вебінару "Організація освітнього процесу в початковій школі: інтегроване навчання" на міжкурсовому етапі підготовки ВПК відповідно до вимог Концепції "Нова українська школа".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78 + Ч421.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА448432 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Лавренова М. 
Моделювання уроку в початковій школі: ретроспективний аналіз / М. Лавренова, Н. Лалак, Т. Молнар, Л. Фенчак // Пед. інновації: ідеї, реалії, перспективи : зб. наук. пр. - 2021. - Вип. 2. - С. 76-81. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Порушено проблему моделювання уроку в початковій школі. На основі аналізу наукової, методичної та енциклопедичної літератури авторами було здійснено ретроспективний аналіз і розкрито сутнісні характеристики понять "модель", "моделювання", "модель уроку", "моделювання уроку". Зазначено, що дефініції "моделювання уроку", "проєктування уроку" та "конструювання уроку" вченими тривалий час уживалися як синонімічні та розмежовувати їх почали нещодавно. Питання організації діяльності учнів на уроці хвилювали вчителів-практиків одвічно, однак проблема моделювання уроку набула особливої актуальності з розвитком педагогічної думки наприкінці ХХ - початку ХХI століття. У контексті сьогодення ведеться полеміка щодо модернізації уроку. Акцентовано увгу на поєднанні традиційного й інноваційного підходів до уроку як основної організаційної форми навчання здобувачів початкової освіти. Урок є частиною життя учня та вчителя, проживання якої має демонструвати високу загальнолюдську культуру, забезпечувати становлення ціннісних орієнтацій. Доведено, що для якісної професійної підготовки майбутнього вчителя до моделювання уроку в початковій школі необхідні: загальнодидактичні знання законів, принципів, основних категорій, сутності освітнього процесу, змісту, структури, можливих форм і методів його організації; дидактико-методичні вміння проєктувати уроки в початковій школі; розвинена здатність до рефлексивної діяльності; педагогічна майстерність.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71506 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Voloshchuk I. 
Special educational programs for gifted = Спеціальні освітні програми для обдарованих / I. Voloshchuk, Ya. Rudyk // Освіта та розвиток обдар. особистості. - 2019. - № 2. - С. 5-12. - Бібліогр.: 36 назв. - англ.

Здійснено аналіз навчальних стратегій, які можуть використовувати учителі в роботі з обдарованими дітьми. Переважно зазначені стратегії стосуються у чнів молодшої та старшої середньої школи. Водночас вони можуть бути використані і в навчанні студентської молоді. Причому головну увагу приділено аналізу спеціальних освітніх програм для учнів молодшої та старшої середньої школи. Зокрема розглянуто такі спеціальні освітні програми, як школа у школі, а також інші неінклюзивні програми. З наведеного аналізу зрозуміло, що спеціальні освітні програми для обдарованих мають різний характер. Одні з них спрямовані на підвищення ефективності навчання в системі їх формальної освіти, як то організація їх прискореного чи збагаченого навчання в гомогенних або гетерогенних освітніх середовищах відповідно. інші спеціальні освітні програми спрямовані на надання обдарованим консультативних послуг. Проте в найширше розглянуто програми, які присвячені наданню обдарованим індивідам додаткових освітніх послуг. На завершення акцентовано на декількох програмах для учителів, які працюють з обдарованими, та наводяться результати контент-аналізу спеціальних освітніх програм для останніх.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100965 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сарієнко В. 
Особливості використання інформаційних технологій у початковій школі / В. Сарієнко // Молодь і ринок. - 2015. - № 7. - С. 36–40. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

На основі аналізу вікових особливостей учнів-початківців та змісту інформаційних технологій, визначених Державним стандартом загальної початкової освіти, розкрито й описано основні особливості використання інформаційних технологій у початковій школі й зазначено про потребу щодо врахування їх у ході підготовки до професійної діяльності учителів початкової школи. Визначено основні особливості використання сучасних інформаційних технологій у початковій школі: пропедевтичний характер курсу інформатики у початковій школі, пріоритет ігрової діяльності у початковій школі, врахування вікових фізіологічних і психологічних особливостей учня-початківця, дотримання санітарних норм під час користування комп’ютерною технікою, адаптація дитини до форм пізнавальної діяльності з використанням комп’ютера, у тому ж числі й ознайомлення з відповідною термінологією і знаковою системою.

На основе анализа возрастных особенностей учащихся начальных школ и содержания информационных технологий, определенных Государственным стандартом общего начального образования, раскрыты и описаны основные особенности использования информационных технологий в начальной школе. Указана потребность в учете их при подготовке к профессиональной деятельности учителей начальной школы. Определены основные особенности использования современных информационных технологий в начальной школе: пропедевтический характер курса информатики в начальной школе, приоритет игровой деятельности в начальной школе, учет возрастных физиологических и психологических особенностей учеников начинающих школ; соблюдение санитарных норм при пользовании компьютерной техникой, адаптация ребенка к формам познавательной деятельности с использованием компьютера, в том же числе и ознакомление с соответствующей терминологией и знаковой системой.

The article reveals the content of information technologies defined by State standard of primary education on the basis of the analysis on primary school age characteristics.The author determines the main features of using the information technologies in primary school and comes to the conclusion to take them in consideraion in the process of primary teachers training.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Якименко С. І. 
Впровадження інтегрованої технології в освітній процес школи І ступеня / С. І. Якименко // Пед. науки. - 2015. - Вип. 67. - С. 483-488. - Бібліогр.: 8 назв - укp.

Розглянуто питання впровадження інтегрованої технології в освітній процес середньої ЗОШ І ступеня. Порушено проблему вагомості інтегрованої технології у складі педагогічної системи, а також розкрито особливості впровадження інтегрованої технології в освітній процес школи І ступеня. Встановлено значні переваги, що сучасний освітній процес школи І ступеня одержує у процесі впровадження інтегрованої технології.

Рассмотрены вопросы внедрения интегрированной технологии в образовательный процесс средней общеобразовательной школы I ступени. Поднята проблема значимости интегрированной технологии в составе педагогической системы, а также раскрыты особенности внедрения интегрированной технологии в образовательный процесс школы I степени. Установлены значительные преимущества, получаемые современным образовательным процессом школы при внедрении интегрированной технологии.

The problem presented of implementation of integrated technology in the educational process of secondary school of the first degree. Addresses the issue of the importance of integrated technology as part of the educational system and discloses the features of the implementation of integrated technology in the educational process of the school of the first degree. Significantdegree of advantages for modern educational process of the school because of the implementation of integrated technology is analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Зимульдінова А. 
Підготовка майбутніх учителів початкових класів до здійснення інтегрованого вивчення предметів за галузями знань / А. Зимульдінова, Г. Філь // Молодь і ринок. - 2014. - № 8. - С. 89-94. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено проблему теоретичної та практичної підготовки майбутніх учителів початкових класів до здійснення інтегрованого вивчення предметів за галузями знань у початкових класах. Зосереджено увагу на формуванні в учителів умінь будувати інтегровані уроки за змістом навчальних дисциплін та за видами мовленнєвої діяльності. Розроблено орієнтовні інтегровані завдання з української мови, (розвитку мовлення), читання, природознавства, музичної та образотворчої діяльності для учнів III класу. Доведено їх ефективність у процесі роботи над моделюванням інтегрованих уроків. Визначено види завдань інтегрованого характеру для учнів III класу: читання текстів, складання діалогів; конструювання нових текстів-описів, розповідей, міркувань; виразне читання текстів; сприймання картин до прочитаних уривків творів; прослуховування музики до прочитаних творів; читання текстів у ролях, драматизація та інсценізація прочитаного; створення словесних та графічних малюнків за прочитаними художніми творами.

Освещена проблема теоретической и практической подготовки будущих учителей начальных классов к осуществлению интегрированного изучения предметов по отраслям знаний в начальных класах. Сосредоточено внимание на формировании в учителей умений строить интегрированные уроки соответственно содержанию учебных дисциплин и по видам речевой деятельности. Разработаны ориентировочные интегрированные задания по украинскому языку, (развитию речи), чтения, естествознания, музыкальной и изобразительной деятельности для учащихся III класса. Доказана их эффективность в процессе работы над моделированием интегрированных уроков. Выделены виды задач интегрированного характера для учащихся III класса: чтение текстов, составление диалогов; конструирование новых текстов-описаний, рассказов, рассуждений; прослушивание музыки к прочитанным произведениям; чтение текстов в ролях, драматизация и инсценировка прочитанного; создание словесных и графических рисунков по прочитанным художественным произведениям.

The article deals with the problem of theoretical and practical training of primary school teachers to implement an integrated study of subjects by the fields of knowledge at primary school; focuses on building teachers’ skills of creating integrated lessons by the content of disciplines and by speech activity. training, integrated lesson, integrated learning, interdisciplinary connections, future primary.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Білокопитова М. В. 
Функціональні особливості та структура програмних засобів персоналізації навчального плану / М. В. Білокопитова // Мат. та комп'ют. моделювання. Сер. Техн. науки. - 2014. - Вип. 11. - С. 199-204. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Наведено набір програмних засобів з описаними функціями, які дозволяють проводити персоналізацію навчального плану з урахуванням індивідуальних особливостей та рівня підготовки учня.

The article presented a set of software tools with the described features that allow personalization of the curriculum based on individual characteristics and level of the student.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73557:Техн.н. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Айрикян А. И. 
Дидактико-технологический аспект составления школьных учебных планов / А. И. Айрикян // Наша шк.. - 2013. - № 4. - С. 12-17. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

Представлен учебный план как официальный нормативный документ, единственный для всех уровней и профилей образовательного процесса и обязательный для всех учебных заведений. Обоснованы такие виды учебных планов, как базовые, типовые, рабочие, экспериментальные. Охарактеризованы основные недостатки рабочих учебных планов. Проанализированы основные задачи элективных курсов, среди которых главными являются расширение знания по изучаемым предметам, обеспечение более высокого уровня надпредметных компетенций, формирование и развитие познавательного интереса к учебным предметам, учебной деятельности.

Розглянуто навчальний план як офіційний нормативний документ, єдиний для всіх рівнів і профілів освітнього процесу і обов'язковий для всіх навчальних закладів. Обґрунтовано такі види навчальних планів, як базові, типові, робочі, експериментальні. Виділено основні недоліки робочих навчальних планів. Проаналізовано головні завдання елективних курсів, серед яких головними є розширення знання з досліджуваних предметів, забезпечення більш високого рівня надпредметних компетенцій формування і розвиток пізнавального інтересу до навчальних предметів, навчальної діяльності.

Curriculum presented as an official standard document, only for all levels and profiles of the educational process and mandatory for all educational institutions. Substantiated these types of curricula as basic, standard, workers, experimental. Highlighted the major drawbacks of working curricula. Analyzed the main tasks of elective courses, of which there is a major expansion of knowledge of the subjects studied, providing a higher level of competence formation and development of cognitive interest in academic subjects, learning activities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Лєснікова Ю. В. 
Діяльнісний підхід - основа "перезавантаження" технологічної освіти в школі / Ю. В. Лєснікова // Пед. вісн.. - 2013. - № 3. - С. 48-49. - Бібліогр.: 3 назви. - укp.

Обґрунтовано впровадження нових стандартів в освіту на основі потреб соціально-економічного, культурного та духовного розвитку суспільства. Охарактеризовано процес формування освітнього ринку та переорієнтації суспільства на споживача освітніх послуг. Роз’яснено основні положення нового Державного стандарту освіти та його фундаментальні засади. Розкрито кореляції застосування діяльнісного та компетентнісного підходів до навчання згідно з новим Державним стандартом освіти. Уточнено зміст феномену «діяльнісний підхід» та «компетентнісний підхід» в шкільній освіті. Визначено роль та місце загальної технологічної освіти школярів за умов сучасного розвитку виробництва та технологічного прогресу. Відображено тенденцію переходу від предметного до проблемно-орієнтованого навчання. Сформульовано вимоги щодо вдосконалення технологічної освіти для забезпечення результативності професійної підготовки. Відзначено потребу в оновленні технологічної освіти для виховання шанобливого ставлення до праці у школярів.

Обосновано внедрение новых стандартов в образовании на основе потребностей социально-экономического, культурного и духовного развития общества. Охарактеризован процесс формирования образовательного рынка и переориентации общества на потребителя образовательных услуг. Разъяснены основные положения нового Государственного стандарта образования и его фундаментальные принципы. Раскрыты корреляции применения деятельностного и компетентностного подходов в обучении согласно новому Государственному стандарту образования. Уточнено содержание феномена «деятельностный подход» и «компетентностный подход» в школьном образовании. Определены роль и место общего технологического образования школьников в условиях современного развития производства и технологического прогресса. Отражена тенденция перехода от предметного к проблемно-ориентированному обучению. Сформулированы требования совершенствования технологического образования для обеспечения результативности профессиональной подготовки. Отмечена потребность в обновлении технологического образования для воспитания уважительного отношения к труду у школьников.

Grounded is the introduction of new standards in education based on the needs of socio-economic, cultural and spiritual development of society. Characterized is the formation of the educational market and reorient society to consumer education. Offered are the explanations on the basic provisions of the new state education standards for its fundamental principles. Revealed are the use correlations of activity and competence approaches to learning according to new state education standards. Detailed is the content of the phenomenon of "activity approach" and "competence approach" in school education. Determined is the role and place of general technology education students at the modern development of production and technological progress. Displayed is the tendency to move from subject to problem-based learning. Formulated are the requirements to improve technological education to ensure the effectiveness of training. Noted is the need to update technology education to develop the respectful attitude to work at the school.


Індекс рубрикатора НБУВ: ^BЧ421.211

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Лисенко М. 
Безперервна освіта: реалії та перспективи / М. Лисенко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2013. - № 5. - С. 52-55. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено досвід роботи педагогічного колективу НВК № 7 м. Дніпродзержинськ, що творчо впроваджує в навчально-виховний процес закладу інноваційні технології, розробляє та реалізує практико-орієнтовані екологічні проекти з метою вирішення екологічних та соціально-економічних проблем. Розглянуто розроблений ним проект «Квітковий дивоцвіт», який є системою екологічної освіти та виховання, що здійснюється у системі міжпредметних зв’язків безперервно протягом усього періоду навчання з урахуванням економічного профілю закладу. Зосереджено увагу на змісті чотирьох рівнів екологічного виховання. Охарактеризовано особливості моделей реалізації економічної освіти в НВК: одно-, багатопредметної і змішаної. Констатовано, що впровадження безперервної освіти у навчально-виховний процес створює умови для всебічного розвитку школярів і сприяє формуванню їхнього світогляду.

Освещен опыт работы педагогического коллектива УВК № 7 г. Днепродзержинск, который творчески внедряет в учебно-воспитательный процесс учреждения инновационные технологии, разрабатывая и реализуя практико-ориентированные экологические проекты с целью решения экологических и социально-экономических проблем. Представлен разработанный им проект «Квітковий дивоцвіт», представляющий собой систему экологического образования и воспитания, который осуществляется в системе межпредметных связей непрерывно в течение всего периода обучения с учетом экономического профиля заведения. Внимание сосредоточено на содержании четырех уровней экологического воспитания. Охарактеризованы особенности моделей реализации экономического образования в УВК: одно-, многопредметной и смешанной. Констатировано, что внедрение непрерывного образования в учебно-воспитательный процесс создает условия для всестороннего развития школьников и способствует формированию их мировоззрения.

It is pointed out in the article that the main objective of teaching and educational, also scientific research activities of pedagogical collective-complex is creation of comfort conditions for non-stop education. It is demonstrated how, introducing innovative technologies into teaching and educational process, teachers can work on elaboration and realization practically oriented ecological projects with aim to solve in active way ecologic, and social and economic problems. Ecological education and upbringing are realized in a system of cross-curriculum connections and shapes without intermission during all the period of education according to economical profile, selected by institution.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Биков В. Ю. 
Інформаційна підтримка реалізації міжпредметного підходу в шкільній освіті [Електронний ресурс] / В. Ю. Биков, О. В. Овчарук // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2013. - № 5. - С. 1-9. - Бібліогр.: 13 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/904/683

Розглянуто місце і роль інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у реалізації міжпредметного підходу в системі загальної середньої освіти. Охарактеризовано форми і засоби використання ІКТ і засобів навчання у викладанні предметів і предметних галузей у шкільній освіті. Розкрито поняття комп’ютерної грамотності у контексті міжнародних підходів, зокрема Рамки ЮНЕСКО з ІКТ компетентності для вчителів. Виокремлено проблеми і перешкоди, які нині виділяють вчителі під час упровадження ІКТ в школі, зокрема в реалізації міжпредметного підходу. Ознайомлено з програмними продуктами провідних компаній, як ІВМ, Microsoft, Google, що забезпечують підтримку впровадження ІКТ у навчальний процес і сприяють професійному розвитку вчителів.

Рассмотрены место и роль информационно-коммуникационных технологий (ИКТ) в реализации межпредметного подхода в системе общего среднего образования. Раскрыты формы и средства использования ИКТ в преподавании предметов и предметных сфер в школьном образовании. Выделены проблемы и препятствия, которые сегодня выделяют учителя при внедрении ИКТ в школе, в особенности при реализации межпредметного подхода. Рассмотрены программные продукты ведущих компаний, как, например, ІВМ, Microsoft, Google, которые обеспечивают поддержку внедрения ИКТ в учебный процесс и содействуют профессиональному развитию учителей.

The article deals with the place and the role of information and communication technologies in the interdisciplinary approach fulfillment in the system of secondary education. The ICT forms and tools application in the process of school learning subjects and content areas are revealed. The problems and obstacles are discovered by teachers in particular through interdisciplinary approach realization. The programming products are described such as those proposed by ІВМ, Microsoft, Google corporations which ensure support of learning process and promote the professional teacher development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211.5 + Ч421.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Войтович О. 
Підготовка майбутніх учителів природничих дисциплін до реалізації міжпредметних зв’язків у педагогічній діяльності / О. Войтович // Нова пед. думка. - 2012. - № 3. - С. 137-139. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Описано дидактичні умови підготовки майбутніх учителів до використання міжпредметних зв’язків у навчальному процесі. Надано теоретичне обгрунтування дидактичних умов підготовки майбутнього вчителя, здатного до впровадження взаємозв’язків природничих дисциплін у навчальний процес у загальноосвітній школі. Увагу приділено проблемі оволодіння молодим вчителем знаннями та вміннями з навчальних дисциплін. Узагальнено, що перед викладачами вищої школи сьогодні стоїть завдання підготувати вчителя до створення атмосфери продуктивного пізнання на уроці. Підкреслено, що для цього майбутній педагог повинен оволодіти арсеналом компетенцій з різних предметів і лише на їх основі він зможе проявити свою компетентність, а саме – творчо використати навчальні та виховні прийоми та нові методики для всебічного розвитку особистості.

Описаны дидактические условия подготовки учителей к использованию межпредметных связей в учебном процессе.

Didactic terms of preparation of teachers are described to the use of intersubject connections in an educational process.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ч421.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Пастирська І. Я. 
Інтеграція змісту предметів природничого і гуманітарного циклів як загальнопедагогічна проблема (кінець XX - початок XXI століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. Я. Пастирська; Хмельниц. нац. ун-т. - Хмельницький, 2012. - 20 с. - укp.

Досліджено розвиток інтеграційних процесів в освіті на межі ХХ - ХХІ ст. Системно проаналізовано та з'ясовано теоретичні передумови процесу становлення та розвитку педагогічної інтеграції в освіті, виявлено стан практики та характерні особливості інтеграції змісту навчальних предметів у досліджуваний період. Здійснено авторську періодизацію інтеграційних процесів наприкінці XX - початку XXI ст. (етап становлення інтеграції як педагогічної категорії, аналітико-практичний етап, теоретико-методологічний етап, теоретико-методичний етап внутрішньоциклової інтеграції, теоретико-методичний етап міжциклової інтеграції). Висвітлено досвід внутрішньоциклової інтеграції гуманітарних та природничих дисциплін. Виявлено сутність та особливості інтеграції змісту предметів гуманітарного та природничого циклів наприкінці XX - початку XXI ст. Обгрунтовано загальнопедагогічний масштаб проблеми та визначено перспективи її генезису. Розроблено спеціальний курс щодо застосування результатів інтеграційних досліджень для науковців та аспірантів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА394201 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Пироженко Л. 
Становлення предметів загальної середньої освіти у 30-х роках ХХ ст. / Л. Пироженко // Іст.-пед. альм.. - 2012. - Вип. 2. - С. 125-128. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Проаналізовано наукові пошуки щодо реформування змісту загальної середньої освіти і створення його предметної структури в контексті перебудови вітчизняної школи 1930-х рр. ХХ ст. Розглянуто провідні тенденції побудови змісту шкільної освіти та основні вимоги до побудови шкільних навчальних програм. Здійснено історико-педагогічне осмислення дидактичного досвіду минулого в аспекті сучасних освітніх парадигм.

Проанализированы научные исследования по реформированию содержания общего среднего образования и создания его предметной структуры в контексте перестройки отечественной школы 1930-х гг. Рассмотрены ведущие тенденции построения содержания школьного образования и основные требования к построению школьных учебных программ. Осуществлено историко-педагогическое осмысление дидактического опыта прошлого в аспекте современных образовательных парадигм.

Analyzed research on curriculum reform of secondary education and the creation of its subject structure in the context of the restructuring of the national school 30s. Presented by leading the trend of constructing the content of school education and basic requirements for the construction of the school curriculum. Carried historical and didactic pedagogical understanding of past experience in the aspect of modern educational paradigms.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211 + Ч33(4УКР)62

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ковтун Н. О. 
До питання про введення інтегрованих уроків у початкових класах / Н. О. Ковтун // Наука і освіта. - 2012. - № 1. - С. 193-195. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Актуалізовано необхідність дослідження проблеми системності у викладанні основ шкільних наук за допомогою внутрішньопредметних та міжпредметних зв'язків з метою формування цілісного світогляду і світосприйняття молодших школярів, стимулювання їх інтересу до навчання. Розглянуто деякі аспекти проведення інтегрованих уроків у початкових класах ЗОШ, проаналізовано умови і доцільність їх використання у навчальній діяльності. Охарактеризовано шляхи міжпредметної інтеграції в початковій школі.

Актуализирована необходимость исследования проблемы системности в преподавании основ школьных наук при помощи внутрипредметных и межпредметных связей с целью формирования целостного мировоззрения и мировосприятия младших школьников, стимулирования их интереса к учебе. Рассмотрены некоторые аспекты проведения интегрированных уроков в начальных классах общеобразовательной школы, проанализированы условия и целесообразность их использования в учебной деятельности. Охарактеризованы пути межпредметной интеграции в начальной школе.

The article disclose some aspects of using integrative lessons at primary comprehensive school; analyzes conditions and feasibility of their use; determines ways of interdisciplinary integration at primary school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Війчук Т. 
Генезис поняття "міжпредметні зв'язки" у педагогічній науці та практиці / Т. Війчук // Молодь і ринок. - 2012. - № 8. - С. 74-76. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто основні етапи розвитку поняття "міжпредметні зв'язки" (МПЗ) та узагальнено різні підходи до його означення. Продемонстровано МПЗ як один з основних принципів навчання, що сприяє координації та систематизації навчального матеріалу, формуванню в учнів інтегрованих знань та умінь, виробленню навичок їх набуття в різних видах діяльності, і що реалізується через систему загальних методів пізнання природи спільними діями вчителів різних предметів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Мухін М. 
Гуманістична сутність педагогічних переконань і освітньої практики В. О. Сухомлинського / М. Мухін, І. Добрянський // Рідна шк.. - 2012. - № 8/9. - С. 13-19. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Проаналізовано педагогічні переконання В. О. Сухомлинського та досвід роботи очолюваної ним Павлиської школи, основними компонентами організаційних та змістових аспектів якої є принцип "єдність навчання і виховання", технологія розвитку самодіяльності вихованців, модель колективу, домінантою якої є автономне "Я", взаємодія школи та сім'ї, технологія поєднання наукових методів та досвіду народної педагогіки, культурно-історичних традицій і звичаїв. Охарактеризовано основні складові навчально-виховного процесу Павлиської школи, основні напрями педагогічної взаємодії учителів, учнів і батьків, зокрема: сімейне виховання (Батьківська школа) та трудове виховання. Підкреслено актуальність сухомлиністики як важливого етапу в розвитку гуманістичної парадигми в світовій педагогіці.

Проанализированы педагогические убеждения В. А. Сухомлинского и опыт работы возглавляемой им Павлышской школы, основными компонентами организационных и содержательных аспектов которой являются принцип "единство обучения и воспитания", технология развития самодеятельности воспитанников, модель коллектива, доминантой которой становится автономное "Я", взаимодействие школы и семьи, технология сочетания научных методов и опыта народной педагогики, культурно-исторических традиций и обычаев. Охарактеризованы основные составляющие учебно-воспитательного процесса Павлышской школы, основные направления педагогического взаимодействия учителей, учеников и родителей, в частности: семейное воспитание (родительская школа) и трудовое воспитание. Подчеркнута актуальность сухомлинистики в развитии гуманистической парадигмы в мировой педагогике.

In the article the analysis of pedagogical beliefs of the great humanist V. O. Sukhomlynskyi and the experience of work led by him Pavlysh School. Multifaceted activity of the teacher and innovator is regarded as an important stage in the development of humanistic traditions in world pedagogy.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ч421.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Добриця М. В. 
Шляхи реалізації міжпредметного підходу на уроках історії / М. В. Добриця // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 22, ч. 3. - С. 89-94. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Наведено аналіз методичних розробок міжпредметних уроків з історії сучасних учителів України, розміщених у фаховій методичній літературі. Висвітлено вимоги до проведення міжпредметних уроків, на основі яких учителі реалізують міжпредметний підхід. Наведено способи постановки мети та цілей міжпредметних уроків, методи та прийоми навчання, охарактеризовано рівень самостійності та активності учнів, емоційності учителя, застосування проблемного підходу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211.5 + Т. р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Дьяченко М. В. 
Про інтегративне навчання іноземної мови в школі / М. В. Дьяченко // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 22, ч. 1. - С. 118-123. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто питання інтегративного навчання іноземної мови в школі. Зазначено щодо особливості та перспективи інтегрованих курсів у профільній школі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211.5 + Ш12-912

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Нефедов Л. И. 
Метод выбора вариативной составляющей учебного плана в многопрофильном среднем учебном заведении / Л. И. Нефедов, В. А. Беспалый // Вестн. ХНАДУ. - 2012. - Вып. 56. - С. 20-25. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Разработан метод выбора перечня дисциплин вариативной составляющей учебного плана в многопрофильном среднем учебном заведении на основе экспертных оценок, который позволяет формализовать процесс выбора дисциплин и повысить объективность принятия решений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.211 + Ч421.204

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69103 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського