Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (9)Книжкові видання та компакт-диски (59)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.355.21$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 40
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Драчук Л. І. 
Морально-етичне виховання учнів на традиціях українського народу в процесі вивчення літератури : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. І. Драчук; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2000. - 16 c. - укp.

Доведено, що використання на уроках української літератури у загальноосвітній школі народних традицій, відображених у художній літературі, застосування новітніх ефективних форм і методів організації навчальної діяльності, моделювання виховних ситуацій за допомогою системи поетапного формування моральності значно підвищують рівень морально-етичної вихованості учнів, формують їх морально-етичні ідеали, естетичні смаки, моральні норми поведінки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21 + Ш5(4УКР) р2-34

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА307835 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бакуліна С. Ю. 
Виховання моральних почуттів молодших школярів засобами казок народів світу : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / С. Ю. Бакуліна; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2000. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему виховання моральних почуттів молодших школярів засобами казок народів світу за умов загальноосвітньої школи. Здійснено аналіз філософських, психологічних і педагогічних досліджень, присвячених окремим аспектам даного процесу. Відзначено важливу роль моральних почуттів у формуванні сучасної особистості. Для діагностики вихованості моральних почуттів молодших школярів виділено 4 критерії: понятійний, емоційно-оцінний, емоційно-регулятивний, поведінковий, до кожного з них критеріїв розроблено показники. За результатами констатуючого експерименту визначено вихідні рівні вихованості моральних почуттів молодших школярів: високий, середній та низький. Кожний рівень характеризувався певними якісними ознаками, виявленими на підставі кількісних результатів. Науково обгрунтовано та практично апробовано педагогічну модель виховання моральних почуттів молодших школярів засобами казок народів світу. Педагогічну модель розроблено на основі визначених педагогічних умов: створення фону оптимізму, виявлення морального імпульсу казки й осмислення його динаміки, забезпечення рольового перевтілення школярів у казкових героїв. Розроблено дефініції понять "фон оптимізму", "моральний імпульс" і "ситуація ролі". Розкрито методи та прийоми реалізації виявлених педагогічних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312136 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Болотіна В. Ю. 
Моральне виховання старшокласників у процесі вивчення зарубіжної літератури в загальноосвітній школі : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / В. Ю. Болотіна; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2001. - 17 c. - укp.

Розглянуто питання активізації процесу морального виховання учнів старших класів під час вивчення зарубіжної літератури, пошуку шляхів удосконалення навчально-виховної діяльності старшокласників. Теоретично обгрунтовано, що цілеспрямована робота щодо формування та розвитку в старшокласників морально цінних якостей на уроках та позаурочних заняттях із зарубіжної літератури сприяє виробленню в них стійких моральних переконань. Зроблено висновок: робота з морального виховання старшокласників у процесі вивчення зарубіжної літератури буде плідною, якщо учні не тільки отримають, а й, певною мірою, реалізують засвоєні моральні знання у своїх вчинках, виявлять прагнення до морального самовдосконалення засобами самовиховання. Експериментально підтверджено ефективність використання активних форм навчально-виховної діяльності та міжпредметних зв'язків у процесі вивчення зарубіжної літератури старшокласниками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА313311 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Миропольська Н. Є. 
Мистецтво слова в структурі художньої культури учня: теорія і практика / Н. Є. Миропольська; АПН України. Ін-т пробл. виховання. - К. : Парламент. вид-во, 2002. - 204 c. - Бібліогр.: с. 182-201. - укp.

Висвітлено теоретико-методичні основи формування художньої культури учнів засобами мистецтва слова. Розкрито суть базових понять проблеми, зокрема, естетичної логосфери школи. Показано значення мистецтва слова в структурі художньої культури школярів. Визначено методику та педагогічні умови її формування. Запропоновано концепцію розвитку художньої культури учня за умов естетичної логосфери школи. Виявлено роль феноменів споглядання та переживання як реальних джерел цілісного позитивно-орієнтаційного впливу на учнів.

Освещены теоретико-методические основы формирования художественной культуры учеников средствами искусства слова. Раскрыто содержание базовых понятий проблемы, в частности, эстетической логосфери школы. Показано значение искусства слова в структуре художественной культуры школьников. Определены методика и педагогические условия его формирования. Предложена концепция развития художественной культуры ученика в условиях эстетической логосферы школы. Освещена роль феноменов наблюдения и переживания как реальных источников целостного позитивно-ориентированного влияния на учеников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА624184 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Волкова С. В. 
Формування морально-ціннісних орієнтацій учнів 8 - 9 класів засобами українського та англійського фольклору : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / С. В. Волкова; Херсон. держ. ун-т. - Херсон, 2004. - 20 c. - укp.

Висвітлено історико-методологічні аспекти проблеми формування морально-ціннісних орієнтацій учнів VIII - IX класів засобами українського та англійського фольклору, розкрито суть понять "аксіологія", "цінності", "ціннісні орієнтації особистості", "морально-ціннісні орієнтації підлітка". Визначено основні критерії, умови, зміст і методи діагностики рівня сформованості морально-ціннісних орієнтацій підлітків. Установлено, що сприятливі умови щодо реалізації даної проблеми створює фольклор, у якому в образній і доступній для учнів підліткового віку формі відображено етичні норми та моральні ідеали народу. Доведено, що посиленню морального впливу фольклору на особистість сприяє об'єднання виховних можливостей фольклорного мистецтва різних народів, створення загального соціокультурного простору, єдиного фольклорного середовища українського та англійського народів. Запропоновано організаційно-педагогічну модель, що враховує мету, завдання, етапи та умови процесу формування морально-ціннісних орієнтацій підлітків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350 + Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА332660 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Степанишин Б.  
Дума про школу : Літ. освіта й естет. виховання учнів 5 - 12 класів загальноосвіт. школи / Б. Степанишин. - Рівне : Формат-А, 2004. - 248 c. - укp.

Систематизовані й узагальнені журнальні та газетні статті утворили собою одинадцять тематичних циклів, до яких увійшли праці про найгостріші проблеми літературної освіти учнів та методика викладання української літератури в загальноосвітній школі відомого методиста-україніста Б.І.Степанишина.

Систематизированные и обобщенные журнальные и газетные статьи образовали одиннадцать тематических циклов, в которые вошли труды о самых острых проблемах литературного образования учеников и методика преподавания украинской литературы в общеобразовательной школе известного методиста-украиниста Б.И.Степанишина.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4УКР)01 + Ш5(4УКР) р20 + Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА659676 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Овдійчук Л. М. 
Формування естетичних почуттів старшокласників на основі взаємодії мистецтв у процесі вивчення літератури : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. М. Овдійчук; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2005. - 20 c. - укp.

Науково обгрунтовано й експериментально перевірено методичну систему, як дає змогу вчителю ефективно впливати на естетичні почуття учнів засобами взаємодії мистецтв. Доведено, що використання запропонованої системи уроків (комплексних, театральних, кіноуроків, уроків за "методою Чурльоніса"), які забезпечують певний тип і вид мистецької взаємодії, таблиць "Мистецькі аналогії до програми з української літератури" та "Естетичні уподобання українських письменників", застосування ефективних методів, прийомів і форм роботи сприяють підвищенню в учнів рівня сенсорної культури й естетичного сприймання творів різних мистецтв, активізації інтелектуальної та емоційної сфери (поєднання раціонального та почуттєвого у процесі сприймання), осмисленню власних почуттів у процесі аналізу естетичних почуттів письменника, образу-персонажа, вмінню засобами слова передати духовно-чуттєву насолоду від творів мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР) р20 + Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338224 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Біруля В. В. 
Формування у підлітків ціннісних орієнтацій засобами художньої літератури у позанавчальний час : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В. В. Біруля; Херсон. держ. ун-т. - Херсон, 2005. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано організаційно-педагогічні умови формування ціннісних орієнтацій підлітків у процесі опанування творів художньої літератури у позанавчальний час. Визначено місце та роль цінніснотворчої діяльності у структурі становлення особистості, проведено аналіз теорії та практики формування даного особистісного утворення в учнів старшої школи. Розкрито теоретичні передумови інтенсифікації цінніснотворчого виховання підлітків, підвищення ефективності їх соціалізації. Розроблено кваліметричний механізм діагностики сформованості в підлітків системи ціннісних орієнтацій. Проаналізовано досвід роботи навчально-виховних закладів різного спрямування в аспекті досліджуваної проблеми. Обгрунтовано наукові передумови формування ціннісних орієнтацій підлітків. Розроблено педагогічну систему формування ціннісної сфери дітей підліткового віку засобами художньої літератури у позанавчальний час, визначено комплекс умов її впровадження.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21 + Ч421.382.71:Ш5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА339588 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Башманівська Л. А. 
Забезпечення високої художньо-естетичної освіченості учнів шляхом формування художніх смаків засобами літератури / Л. А. Башманівська // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2005. - Вип. 24. - С. 29-31. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розглянуто проблему забезпечення високої художньо-естетичної освіченості учнів шляхом формування художніх смаків засобами літератури, зокрема літературного краєзнавства.

Рассмотрена проблема обеспечения высокой художественно-эстетической образованности учащихся путем формирования художественных вкусов средствами литературы, в частности литературного краеведения.

The article is concerned with the problem of ensuring pupils' high artistic and aesthetic education by forming artistic tastes by means of literature, literary area studies, in particular.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Горбунова Н. В. 
Український фольклор як один із компонентів дитячої субкультури / Н. В. Горбунова // Гуманіт. науки. - 2005. - № 2. - С. 168-174. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Уточнено сутність понять "дитинство", "дитяча субкультура", визначено шляхи використання українського фольклору як одного з компонентів дитячої субкультури, запропоновано завдання для дітей, які можна використовувати в роботі з фольклорними творами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21 + Ш3(45УКР)-304

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23366 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Семенова М. О. 
Виховання учнів основної і старшої школи засобами фольклористично-етнографічної діяльності : Автореф. дис. канд. пед. наук : 13.00.07 / М. О. Семенова; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. - Луганськ, 2005. - 20 c. - укp.

Розглянуто проблему всебічного виховання учнів основної та старшої школи на основі вивчення, засвоєння та дослідження української традиційної народної культури та відтворення найкращих зразків народного мистецтва. Розроблено методологічні засади процесу засвоєння традиційної народної культури. Проведено історико-теоретичне дослідження сутності фольклористично-етнографічної діяльності й обгрунтовано вимоги щодо її організації. Розроблено й експериментально апробовано методику виховання школярів засобами фольклористично-етнографічної діяльності. Обгрунтовано необхідність проведення навчально-пізнавальної, експедиційної, науково-дослідної та творчої роботи, що сприяє всебічному розвитку школярів та забезпечує їх етнізацію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313(4УКР) + Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА337600 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Гоголь Н. В. 
Формування в учнів 2 - 4 класів естетичної оцінки художнього твору в системі безперервної літературної освіти : навч. посіб. / Н. В. Гоголь; Глухів. держ. пед. ун-т. - Глухів, 2006. - 68 c. - Бібліогр.: с. 63-67. - укp.

Висвітлено теоретичні та методичні засади формування в учнів початкових класів умінь естетично оцінювати художні твори на уроках читання. Розроблено методичну систему роботи над текстом художнього твору з метою розвитку у дітей умінь визначати авторську позицію, усвідомлювати засоби її втілення та висловлювати власне емоційно-оцінне ставлення до сприйнятого. До читанок для II - IV класів на основі текстів природничої тематики розроблено запитання та завдання, що сприятимуть збагаченню емоційно-оцінного досвіду молодших школярів.

Освещены теоретические и методические основы формирования у учащихся начальных классов умений эстетически оценивать художественные произведения на уроках чтения. Разработана методическая система работы над текстом художественного произведения с целью развития у детей умений определять авторскую позицию, выделять средства ее выражения и высказывать собственное эмоционально-оценочное отношение к прочитаному. К учебникам чтения для II - IV классов на основе текстов естественной тематики разработаны вопросы и задания, способствующие обогащению эмоционально-оценочного опыта младших школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33 + Ч421.355.21 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА715156 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Сіваєва Н. П. 
Використання поезії для формування естетичних смаків учнів середньої школи на уроках іноземної мови / Н. П. Сіваєва, Л. В. Темченко // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2006. - Вип. 29. - С. 108-110. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розглянуто питання естетичного виховання учнів на уроках іноземної мови з використанням поетичних творів. Визначено особливості поетичного тексту та запропоновано методику роботи над ним. Наведено зразок літературно-критичного аналізу уривку з поетичного твору.

Рассмотрен вопрос об эстетическом воспитании школьников на уроках иностранного языка с использованием поэтических произведений. Рассмотрены особенности поэтического текста, предложена методика работы над ним. Приведен образец литературно-критического анализа отрывка из поэтического произведения.

The article deals with the problem of aesthetic education of pupils at foreign language lessons using poetry. The features of poetic text are defined and the methodology of work with it is suggested. The example of the literary-critical analysis of the piece of poetry is given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21 + Ш12-912.331

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Кучерук О. А. 
Основи естетичного виховання в шкільному курсі української мови : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О. А. Кучерук; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - Житомир, 2006. - 200 c. - Бібліогр.: 97 назв. - укp.

Розглянуто програму мовно-естетичного виховання школярів, методи і прийоми, спрямовані на виховання почуття прекрасного засобами предмета. Наведено систему мовно-мовленнєвих вправ для формування естетики мовлення учнів, вироблення навичок ефективного спілкування.

Рассмотрены программа языково-эстетического воспитания школьников, методы и приемы, направленные на воспитание чувств прекрасного средствами предмета. Приведена система языково-речевых упражнений для формирования эстетики речи учеников, выработки навыков эффективного общения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-923.1 + Ч421.355.21 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА673633 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Гагарін М. І. 
Виховання морально-естетичних почуттів молодших школярів засобами української народної казки : Автореф. дис... канд. пед. наук / М. І. Гагарін; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему виховання морально-естетичних почуттів молодших школярів засобами української народної казки. Доведено, що найбільш значущими для молодшого школяра є такі морально-естетичні почуття, як доброта, чесність, гумор, товариськість, працелюбність, справедливість, а також почуття прекрасного, патріотизму, милосердя. Обгрунтовано педагогічні умови, що забезпечують ефективність виховання морально-естетичних почуттів молодших школярів засобами української народної казки. Визначено принципи добору фольклорних творів, які забезпечують спрямоване виховання у молодших школярів морально-естетичних почуттів; стимулювання емоційного сприйняття морально-естетичного імпульсу казки; поглиблення ідейно-художнього аналізу твору; організацію рольового перевтілення учнів у казкових персонажів для обігрування морально-естетичного імпульсу казки. Доведено доцільність використання української народної казки як ефективного засобу виховання морально-естетичних почуттів учнів молодшої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА352556 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Драченко В. В. 
Виховання морально-ціннісних орієнтацій підлітків на творах світової художньої культури / В. В. Драченко // Педагогіка і психологія. - 2007. - № 2. - С. 89-97. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Визначено основні етапи побудови процесу виховання морально-ціннісних орієнтацій підлітків засобами творів світових художніх класиків у загальноосвітніх школах і навчальних закладах гуманітарно-естетичного спрямування.

Определены основные этапы построения процесса воспитания морально-ценностных ориентаций подростков посредством сочинений мировой художественной культуры в общеобразовательных школах и учебных учреждениях гуманитарного направления.

The article deals with the basic stages of construction of process of education of moral - valuable orientations of teenagers by means of compositions of world art culture in comprehensive schools and educational establishments of a humanitarian direction . Corresponding conclusions by results of research are made.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)р20 + Ч421.352 + Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Стасюк М. І. 
Психологічні основи мотиваційного аспекту гумору / М. І. Стасюк // Нова пед. думка. - 2007. - Спец. вип. - С. 7-14. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Зроблено огляд теоретичних та емпіричних досліджень у сфері психології почуття гумору. Проаналізовано основні підходи до вивчення сприйняття гумору та особливості його прояву на різних етапах навчання особистості у школі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.403-52 + Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мішеніна Т. 
Формування естетичного світогляду учнів на уроках української мови у контексті національної культури / Т. Мішеніна // Рідна шк.. - 2008. - № 12. - С. 28-30. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Теоретично обгрунтовано умови формування мовної та мовленнєвої компетенції учнів шляхом вироблення в них понять про естетичні категорії, що є складовими загальної культури людини. Наведено технології, що сприяють підвищенню рівня культурознавчої грамотності учнів, роблять можливим процес інтеріоризації естетичних категорій у самовимогу. Розкрито сутність понять "естетика мистецтва", "естетика внутрішнього світу людини", їх змістові характеристики у зв'язку із формуванням гармонійної особистості під час навчання мови та літератури (національної і світової); методику викладання мови з позиції функціонально-стилістичного й комунікативно-діяльнісного аспектів щодо формування культурознавчої грамотності учнів. Запропоновано до використання завдання, якими можуть послугуватися вчителі практики під час організації навчання на уроках рідної мови та літератури, зокрема виявлення естетики сприймання в процесі формування навичок лінгвістичного аналізу тексту. Зазначено, що чим багатшим у людини є зміст її життєвого досвіду, тим більше естетичної інформації вона здатна засвоїти з ідейно-емоційного змісту твору мистецтва.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912 + Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Шевченко Ж. Г. 
Формування в учнів початкових класів навичок виразного читання / Ж. Г. Шевченко // Наша шк.. - 2008. - № 3. - С. 32-34. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Обгрунтовано важливість формування в учнів початкових класів навичок виразного читання як ефективного засобу естетичного виховання і духовного збагачення підростаючого покоління. Проаналізовано методичні матеріали, що спрямовані на ефективне вирішення означеної проблеми, і наведено фрагменти занять з посібників для розвитку виразного читання. Зазначено, що ефективність формування виразного читання залежить від: організації навчального процесу, що забезпечує доброзичливу атмосферу на уроках; мотивації навчальної діяльності; підготовки дидактичного матеріалу; умілого аналізу тексту вчителем.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-911.33 + Ч421.355.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Симоненко С. М. 
Психологічні особливості формування гендерної моделі поведінки у хлопчиків молодшого шкільного віку за допомогою українських народних казок / С. М. Симоненко, І. В. Нападовська // Наука і освіта. - 2008. - № 7. - С. 169-174. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито результати дослідження гендерної самоідентифікації у хлопчиків молодшого шкільного віку, а також формування в них гендерної моделі поведінки за допомогою українських народних казок.

Раскрыты результаты исследования гендерной самоидентификации у мальчиков младшего школьного возраста, а также формирования у них гендерной модели поведения с помощью народной украинской сказки.

It is demonstrated some results of research on gender self-identification of juniour schoolboys, formation of their gender behavioural model via Ukrainian folk tale


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21 + Ю983.402.1 + Ю983.732

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського