Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (35)Книжкові видання та компакт-диски (266)Журнали та продовжувані видання (9)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч489.513$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 210
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Бібліографічний покажчик друкованих праць співробітників НПУ імені М.П.Драгоманова за 1990 - 1999 рр. Вип. 5 / Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2009. - 420 c. - укp.

Наведено друковані праці співробітників НПУ імені М.П. Драгоманова. Проаналізовано праці з різних кафедр університету, а саме: загальноуніверситетської, фізичного виховання, історичного факультету, післядипломної освіти та психолого-педагогічної профорієнтації, української, іноземної філології, педагогічного факультету, фізико-математичного, природничо-географічного, дефектологічного, музико-педагогічного, педагогічно-індустріального.

Изложены напечатанные работы сотрудников НПУ имени М.П. Драгоманова. Проанализированы труды из разних кафедр университета, а именно: общеуниверситетской, физического воспитания, исторического факультета, последипломного образования и психолого-педагогической профориентации, украинской, иностранной филологии, педагогического факультета, физико-математического, естественно-географического, дефектологического, музыкально-педагогического, педагогико-индустриального.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)-8 я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: В351634/5 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Пріоритетні напрямки розвитку наукової думки в XXI столітті : зб. наук. праць за матеріалами V Міжнар. наук.-практ. конф. до Дня науки України, 19 трав. 2023 р. / ред.: О. Ф. Каракасіді, О. М. Капля, А. О. Нерубасська, І. Жуковскі, З. П. Шарлович, І. А. Топалова, В. М. Пьохов, О. А. Золотарьова; Міжрегіональна Академія управління персоналом, Міжнародна Академія Прикладних Наук в Ломжі, Державний університет інтелектуальних технологій і зв'язку. - Одеса : Лерадрук, 2023. - 380 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Збірник присвячено 25-річному ювілею Одеського інституту ПрАТ "ВНЗ "Міжрегіональна Академія управління персоналом (МАУП)". Видано малим тиражем, в електронному форматі з яким можна ознайомитись на сайті Одеського інституту ПрАТ "ВНЗ "МАУП". Щорічно Міжнародна науково-практична конференція на тему "Перспективні напрями розвитку наукової думки в XXI столітті" проходить до Дня науки України. Зазначено, що V Міжнародна науково-практична конференція відбулася в Одеському інституті МАУП у змішаному форматі напередодні 25-річного ювілею Одеського інституту. Розглянуто широкий спектр сучасних проблем, представлених у наукових статтях трьох розділів цього наукового збірника. Окреслено зміст державної служби, аналіз соціального часу в контексті "Філософії історії" Гегеля, роль параюристів системи безоплатної правової допомоги в умовах воєнного стану, значення дотримання авторського права для науковців, інші питання. Проаналізовано інвестиційні потоки під час війни, актуальність та сучасні виклики забезпечення репродуктивних прав людини, психологічні аспекти безвідповідальності та безкарності як початку кінця людяності та людства. Висвітлено проблеми агресії в сучасній психології та психіатрії, соціально-психологічні проблеми, зокрема алкогольну залежність, досліджено психологічні проблеми подружніх відносин, психологічні наслідки використання соцмереж дітьми. Визначено становлення поняття "емпатія", психологічні особливості поведінки працівників в умовах змін, проблеми соціального впливу. Зроблено аналіз нинішнього етапу інтеграції України в Євросоюз, нових викликів трудової міграції в умовах сучасної війни, міжнародно-правового механізму притягнення до відповідальності Росії за міжнародні злочини в Україні. Розкрито кримінологічні концепції про співвідношення соціального та біологічного в жіночій злочинності, концепції юридичних фактів, презумпцій та фікцій в теорії права.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР-4ОДЕ-2О) я431(0)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА863822 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бугрій В. С. 
Історична освіта і наука в Сумському державному педагогічному університеті імені А. С. Макаренка (1924 - 2019) : монографія / В. С. Бугрій. - Суми : Цьома С. П., 2023. - 334 c. - Бібліогр.: с. 316-331 - укp.

Зауважено, що монографія є першою спробою систематизованого дослідження процесу становлення та розвитку історичної освіти і науки в Сумському державному педагогічному університеті імені А. С. Макаренка. Викладено історіографію та джерельну базу дослідження. Висвітлено історію створення Сумських вищих трирічних педагогічних курсів та реорганізації їх у Сумський педагогічний технікум, охарактеризовано організаційно-змістові засади історичної освіти в них. Розкрито вплив суспільно-політичної ситуації на повсякденне життя студентів і викладачів соціально-економічного відділення Сумського інституту соціального виховання. Увагу приділено матеріально-побутовим і соціально-ідеологічним практикам студентів і викладачів істориків Сумського педагогічного інституту, змісту історичної освіти та історичних наукових досліджень, впливу реформаційних чинників на організаційні засади професійної історичної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР-4СУМ-2С)710 + Ч489.513(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА869454 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Завальнюк О. М. 
Українські вчені та політкомісари в історії Кам'янець-Подільського інституту народної освіти (1921-1930 рр.): персональний вимір : [монографія] / О. М. Завальнюк, Д. Р. Яблонська; Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. - Кам'янець-Подільський : Рута, 2022. - 405 c. - Бібліогр.: с. 319-342 - укp.

Подано короткий нарис про десятирічну історію Камꞌянець-Подільського інституту народної освіти. Представлено понад три десятки портретів керівників/комісарів, українських вчених, які у різний час працювали в цьому виші, отримали перший досвід підготовки радянських педагогічних кадрів та реалізовували певні наукові завдання. Наведено біографічні дані, що стосуються і інших періодів їхнього життя та діяльності, зокрема трагічної долі під час сталінських репресій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6 + Ч489.514(4УКР-4ХМЕ-2КАМ)710

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА864612 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Човрій С. Ю. 
Організаційно-педагогічні особливості системи підготовки вчителів у Закарпатті (кінець ХVІІІ - 40-і роки ХХ століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / С. Ю. Човрій; Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського. - Вінниця, 2021. - 20 c. - укp.

Досліджено на основі системного ретроспективного аналізу організаційно-педагогічні особливості системи підготовки вчителів Закарпаття в контексті державно-територіальної приналежності закарпатських земель наприкінці XVIII - 40-их роках XX століття (Габсбурзької монархії (до 1804 p.), Австрійської імперії (1804-1867 pp.), Австро-Угорської монархії (1867-1919 pp.), Чехословацької республіки (1919-1938 pp.), Угорщини (1939-1944 pp.)), обґрунтовано періодизацію процесу становлення та розвитку закладів підготовки вчителів Закарпаття наприкінці XVIII - 40-их роках XX століття: І етап (друга половина XVIII століття - 1919 р.) - зародження закладів педагогічної освіти та нормативно- правового регулювання їх діяльності, II етап (1919-1938 pp.)- організаційно-педагогічне реформування системи педагогічної освіти в контексті умов полікультурного регіону, III етап (1939-1944 pp.) - ідейно-патріотична спрямованість змісту підготовки вчителів у педагогічних закладах. Визначено особливості організації та змісту теоретико-практичної підготовки вчителів у закладах педагогічної освіти Закарпаття досліджуваного періоду та систематизовано основні тенденції в їх розвитку відповідно до розробленої періодизації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР) + Ч489.518

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА452763 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Анатолій Олексійович Копилов. Особистість у вимірі епохи. Спогади. Дослідження : зб. матеріалів наук.-практ. конф. Вип. 3 / / [уклад.: В. А. Дубінський, В. С. Степанков (відп. ред.)] ; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. Івана Огієнка Науково-практична конференція "Особистість у вимірі епохи (до 80-річчя від дня народження професора Анатолія Копилова)" . - Б.м., 2021. - 255 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Вміщено матеріали III Всеукраїнської науково-практичної конференції "Особистість у вимірі епохи (до 85-річчя від дня народження професора Анатолія Копилова)", яка відбулася 22 вересня 2021 року в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка. Матеріали друкуються в авторській редакції. Висвітлено питання: роль особи в історії; проблеми теорії і методології історії, історіографії та джерелознавства; проблеми всесвітньої історії; проблеми історії України; питання філософії, політології і соціології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6-8 Копилов А.О. я431(4УКР) + Т3 д(477)Копилов, А.О. я434

Рубрики:

Шифр НБУВ: В356564/3 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

"Прошу не отказать...": звернення до влади вчених-гуманітаріїв Харківського університету та членів їхніх родин на початку 1920-х років / ред.: С. І. Посохов, А. Горак, В. Ю. Іващенко, С. М. Куделко, О. Г. Павлова, В. В. Петровський; уклад.: Ю. А. Кісельова; Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна. - Харків : ХНУ імені В. Н. Каразіна, 2021. - 115 c. - (Джерелознавчі зошити; зошит 7). - Бібліогр. в підрядк. прим. - укp. - рус.

Наведено документи, що зберігаються у фонді Всеукраїнського комітету сприяння вченим в Центральному державному архіві вищих органів влади та управління України. Серед документів звернення та листи, які надають інформацію про умови життя та потреби харківських науковців і членів їхніх родин на початку 1920-х років. Зауважено, що документи фонду мають великий інформаційний потенціал, який ще не вичерпаний у дослідженнях з історії інтелігенції та науки радянського періоду, перш за все у антропологічному вимірі. Більше того, звернення до них потенційно спроможне допомогти формулюванню нових дослідницьких питань, збагачуючи уявлення про складні механізми взаємодії науковців та влади, ціннісні стандарти та стратегії солідарності всередині наукового співтовариства. Документи фонду є унікальними з погляду на те, що вони дають змогу дослідити дискурсивні канали виявлення науковцями як історичними акторами практик засвоєння нових умов їхнього життя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч216(4УКР-4ХАР-2Х)1/2 г + Ч213(4УКР-4ХАР-2Х)6 + Ч489.513(4УКР-4ХАР-2Х)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА868471 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Павло Романович Чамата : біогр. нарис / ред.: Л. В. Савенкова; упоряд.: Н. І. Тарасова; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2019. - 85, [1] c. - (Серія "Ректори НПУ ім. М. П. Драгоманова"Ректори НПУ ім. М. П. Драгоманова). - укp.

Біографічний нарис серії “Ректори НПУ імені М. П. Драгоманова” присвячений директору Київського державного педагогічного інституту імені О. М. Горького (нині Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова) у 1946-1951 рр, кандидату педагогічних наук Павлу Романовичу Чаматі. Представлено списки бібліографії вченого та біографічні матеріали зі світлинами з родинних архівів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР-2К)6-8 Чамата П. Р.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА865379 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Бачинська М. В. 
Педагогічна і науково-методична діяльність Н. Й. Волошиної (1940-2010 рр.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / М. В. Бачинська; Хмельницька гуманітарно-педагогічна академія. - Хмельницький, 2019. - 20 c. - укp.

Здійснено комплексний і системний аналіз педагогічної і науково-методичної діяльності Н. Волошиної (1940 – 2010 рр.). Подано характеристику передумов, чинників та особливостей становлення Н. Волошиної як педагога, ученої та методиста. Висвітлено біографічні відомості про Н. Волошину. Охарактеризовано періоди її педагогічної і науково-методичної діяльності. Визначено, узагальнено й обґрунтовано загальнопедагогічні ідеї Н. Волошиної щодо духовно-морального, національно-патріотичного та естетичного виховання учнівської молоді. Охарактеризовано погляди вченої щодо потенційних можливостей літературної освіти для формування всесторонньо розвинених учнів. Висвітлено бачення вченої-педагога щодо шляхів ефективного формування творчо зорієнтованої особистості. Досліджено погляди Н. Волошиної щодо особливостей упровадження прогресивного методичного досвіду в процес підготовки майбутніх педагогів закладів загальної середньої освіти в Україні. Обґрунтовано актуальність провідних науково-педагогічних ідей ученої в контексті освітньо-виховних завдань сучасної школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6-8 Волошина Н.Й.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА439726 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Янісів Ю. О. 
Розвиток інноваційних процесів у вищій педагогічній освіті Польщі (кінець XX - початок XXI століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Ю. О. Янісів; Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. - Київ, 2018. - 16 c. - укp.

У дисертаційному дослідженні здійснено грунтовний аналіз наукових джерел, на підставі якого виокремлено напрями наукової розробки означеної проблеми: дослідження тенденцій реформування сучасної вищої педагогічної освіти Польщі; дослідження організаційно-змістових аспектів професійної підготовки майбутніх учителів у сучасних вищих педагогічних закладах Польщі; компаративні дослідження розвитку вищої педагогічної освіти Польщі та України означеного періоду; праці, присвячені вивченню інноваційних процесів у сучасній педагогічній освіті. Визначено перспективи використання позитивного польського досвіду професійної підготовки майбутніх педагогів в умовах розвитку інноваційних процесів в Україні: європеїзація педагогічної освіти шляхом упровадження європейських освітніх стандартів у зміст вищої педагогічної освіти; децентралізація управління системою педагогічної освіти, надання автономії вищим педагогічним навчальним закладам; удосконалення ступеневої підготовки педагогічних кадрів у вищих педагогічних навчальних закладах шляхом унормування нормативно-законодавчої бази; впровадження компетентісного підходу в процес підготовки майбутніх вчителів; збільшення у навчальних планах кількості годин на викладання навчальних курсів професійно-практичної підготовки; підвищення ролі практичного навчання у системі підготовки педагогічних кадрів; надання пріоритетності у виборі форм і методів навчання проблемно-проектно-орієнтованим з використанням інтернет- технологій та засобів; надання пріоритетності самостійній діяльності студентів, залучення їх до науково-дослідної роботи; надання кожному студенту права і реальної можливості вибору індивідуальної освітньої траєкторії з урахуванням власних інтересів, здібностей, прагнень та потреб; стимулювання мобільності викладачів і студентів вищих педагогічних закладів освіти з метою вивчення і творчого використання передового педагогічного досвіду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4ПОЛ)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА435627 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Березанська І. М. 
Розвиток вищої педагогічної освіти України в 2002-2014 рр. (на матеріалах вузів I-II рівнів акредитації): історіографія : автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.06 / І. М. Березанська; Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди. - Переяслав-Хмельницький, 2018. - 22 c. - укp.

Здійснено комплексне історіографічне дослідження розвитку вищої педагогічної освіти України в 2002-2014 рр. (на матеріалах вузів І-ІІ рівнів акредитації). Автором запропоновано і теоретично обгрунтовано періодизацію досліджуваної теми, проаналізовано науковий доробок учених щодо розвитку вищої педагогічної освіти України, зокрема вузів І-II рівнів акредитації. Виявлено і систематизовано основні групи історіографічних джерел, визначено якісний рівень їх репрезентативності. Розроблено рекомендації та окреслено подальші перспективні напрями наукових досліджень, які передбачають вивчення історії вищої освіти України XXI ст. під кутом зору тотальної історії, впливу її на всі сфери життя держави, людини, суспільства, формування ментальних рис української культури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА436313 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кючюк Д. Р. кизи 
Організаційно-педагогічні умови підготовки вчителів у вищих навчальних закладах Республіки Туреччина в умовах інтеграційних процесів (друга половина XX - початок XXI століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Д. Р. кизи Кючюк; Житомир. держ. ун-т ім. І. Франка. - Житомир, 2017. - 20 c. - укp.

Вперше здійснено цілісний комплексний аналіз підготовки вчителів Республіки Туреччина в умовах інтеграційних процесів (кінець XX - початок XXI ст.) та обгрунтовано шляхи використання позитивного досвіду країни у вітчизняній системі вищої освіти. Визначено організаційно-педагогічні умови, етапи становлення та модернізації вищої педагогічної освіти Туреччини. Виявлено й обгрунтовано тенденції реформування підготовки вчителя в Республіці Туреччина в умовах євроінтеграційних процесів. Розкрито особливості моделей підготовки вчителів у Республіці Туреччина й Україні. Визначено перспективи їх взаємозбагачення. Введено в науковий обіг вітчизняної педагогічної науки нові факти та поняття, що характеризують підготовку вчителя в системі вищої освіти Туреччини. Удосконалено методи порівняльного педагогічного дослідження. Подальшого розвитку набули положення щодо модернізації вищої педагогічної освіти в Україні з урахуванням досвіду підготовки вчителя у Республіці Туреччина в умовах євроінтеграційних процесів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(5ТУЕ)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА429456 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Нелін Є. В. 
Тенденції розвитку вищої педагогічної освіти Італії (кінець XX - початок XXI століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Є. В. Нелін; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. - Умань, 2017. - 20 c. - укp.

Дисертацію присвячено історико-порівняльному аналізу тенденцій розвитку вищої педагогічної освіти Італії наприкінці XX - початку XXI століття. Досліджено політичні, соціально-економічні та культурні передумови розвитку педагогічної освіти, її законодавча база, висвітлено історичні традиції італійської освіти. На підставі автентичних матеріалів розкрито планетарні, регіональні та виключно державні тенденції розвитку вищої педагогічної освіти Італії, зміст і основні напрями державного регулювання процесу підготовки вчителів. Проаналізовано діяльність освітніх інституцій з підготовки педагогічних кадрів, висвітлено основний зміст педагогічної освіти, підвищення кваліфікації вчителів. Проаналізовано особливості соціального статусу учителя в Італії, розглянуто можливості впровадження успішного італійського досвіду в сучасну систему вищої педагогічної освіти України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4ІТА)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА430586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Западинська І. Г. 
Професійна підготовка вчителів гуманітарних спеціальностей у системі педагогічної освіти України (друга половина XIX - початок XX століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І. Г. Западинська; ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди". - Переяслав-Хмельницький, 2016. - 21 c. - укp.

Наведено теоретичне узагальнення і нове рішення наукового завдання, яке полягало у визначенні сутності та змісту професійної підготовки вчителів гуманітарних спеціальностей у системі педагогічної освіти другої половини XIX - початку XX ст. Наддніпрянської України та виявленні шляхів використання позитивного історичного досвіду в модернізації сучасної вітчизняної педагогічної освіти. Розкрито соціально-гуманітарні чинники становлення та розвитку системи педагогічної освіти України протягом досліджуваного періоду: витіснення української мови з усіх сфер громадського життя; активна політика культурної асиміляції населення; падіння кріпосницького ладу й інтенсивний розвиток промисловості; розвиток філософсько-педагогічних поглядів щодо ідеалу вчителя та його суспільних функцій; вплив на вітчизняну науку прогресивних ідей західноєвропейської педагогіки; підвищення вимог суспільства до особистості вчителя, його професійно-педагогічної підготовки. Виявлено тенденції розвитку професійної підготовки вчителів гуманітарних спеціальностей у системі педагогічної освіти другої половини XIX — початку XX ст. Наддніпрянської України: створення у ВНЗ кафедр педагогіки, інтеграція загальнонаукової університетської та педагогічної освіти; розробка авторських програм з навчальних дисциплін загальнонаукового та спеціального (фахового) циклів; обгрунтування педагогічної освіти як спеціальної післяуніверситетської та створення у зв’язку з цим педагогічних курсів на базі університетів. Визначено перспективи творчого використання прогресивних ідей педагогічних закладів другої половини XIX - початку XX ст. Наддніпрянської України в удосконаленні сучасної підготовки вчителів гуманітарних спеціальностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)5 + С. р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА420798 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Сорочинська Т. А. 
Реформування професійної підготовки майбутнього вчителя початкових класів у педагогічних закладах Рівненщини (1939 - 1964 рр.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Т. А. Сорочинська; Рівнен. держ. гуманітар. ун-т. - Рівне , 2015. - 19 c. - укp.

Проаналізовано шляхом історико-педагогічного дослідження передумови, основних напрямів і шляхів реформування професійної підготовки майбутнього вчителя початкових класів (ПК) у педагогічних закладах Рівненщини (1939 - 1964 рр.). Визначено головні тенденції становлення та розвитку системи педагогічної освіти в Рівненській області у контексті суспільно-політичних змін 1939 р. Розкрито організаційно-педагогічні особливості діяльності навчальних педагогічних закладів. З'ясовано роль керівництва та викладацького колективу в здійсненні перетворень у змісті педагогічного процесу. Проаналізовано зміст навчально-виховної роботи педагогічних закладів Рівненщини в контексті реформування професійної підготовки вчителя ПК. З'ясовано зміну співвідношення загальної та професійної підготовки упродовж досліджуваних років. Визначено форми та методи формування професійної компетентності майбутнього педагога. Окреслено можливості творчого використання досвіду реформування професійної підготовки майбутнього вчителя ПК у сучасній теорії та практики педагогічної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР-4РІВ)6 + Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА416857 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Міщенко І. В. 
Польська педагогічна освіта в умовах коренізації та утвердження тоталітаризму в Правобережній Україні : автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / І. В. Міщенко; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка. - Кам'янець-Подільський, 2015. - 20 c. - укp.

Проведено комплексне історичне дослідження польської педагогічної освіти за умов коренізації й утвердження тоталітаризму в Правобережній Україні. З'ясовано суспільно-політичні передумови розвитку педагогічної освіти польського населення та надано характеристику чинників її становлення. Відтворено та грунтовно розкрито процес функціонування та знищення в Правобережній Україні польської педагогічної освіти. Вивчено питання діяльності Польського педагогічного інституту в Києві, а також технікумів і робітничих факультетів при ньому. Охарактеризовано професійно-діловий потенціал колективу інституту. Висвітлено долі професорсько-викладацького складу, репресованого тоталітарним режимом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР9=ПОЛ)61-7 + Т3(4УКР34)61-56 + Ч489.513(4УКР=415.3)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА415685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Назаренко О. В. 
Науково-педагогічна спадщина вчених Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова (20 - 50-ті роки XX століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. В. Назаренко; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ, 2015. - 24 c. - укp.

Вперше комплексно досліджено науково-педагогічної спадщини вчених Національного педагогічного університету ім. М. П. Драгоманова (НПУ), у 1920 - 1950-х рр. Розглянуто роль науково-педагогічної діяльності викладачів закладу у реформуванні та побудові системи національної освіти України 1920-х рр. Для цілісного вивчення дитини важливими були дослідження викладачів у галузі експериментальної педагогіки: дитяча праця, працездатність учнів на уроках, метод тестування, вплив середовища на розвиток дітей, дитячі інтереси, профорієнтація. Визначено основні напрями науково-педагогічних ідей учених у 1920 - 1950-х рр. У дидактичній спадщині виокремлено проблему організаційних форм навчання: особливості використання Дальтон-плану, проектної форми, екскурсійного навчання, навчання за комплексними програмами, класно-урочної системи. Досліджено ідеї розумового, морального, трудового, фізичного, естетичного, сімейного виховання у працях науковців закладу. Узагальнено історико-педагогічну спадщину викладачів та підкреслено їх внесок у розвиток історії вітчизняної педагогічної науки. Проаналізовано ідеї вчених-педагогів щодо вимог до особистості педагога та його професійної діяльності. Встановлено роль науковців у розробки проблем професійно-педагогічної підготовки педагогів: покращання викладання педагогічних дисциплін, посилення уваги до практичної підготовки, формування необхідних майбутньому педагогові вмінь та навичок. Зроблено висновки щодо актуальності педагогічної спадщини вчених НПУ ім. М. П. Драгоманова 1920 - 1950-х рр. в освітньому просторі сьогодення: ідеї національної освіти, всебічне вивчення дитини у процесі навчання та виховання, проблема індивідуального підходу до учнів, удосконалення педагогічної підготовки, роль учителя в суспільстві та навчально-виховному процесі та ін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА418130 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Стражнікова І. В. 
Історіографія розвитку педагогічної науки у дослідженнях Західного регіону України (друга половина XX - початок XXI століття) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / І. В. Стражнікова; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. - Тернопіль, 2015. - 39 c. - укp.

Цілісно висвітлено історіографію розвитку педагогічної науки в дослідженнях Західного регіону України другої половини XX - початку XXI ст. Проаналізовано теоретико-методологічні засади дослідження. З'ясовано особливості іституціоналізації педагогічної науки в західноукраїнському вимірі. Розглянуто підходи радянських і сучасних науковців до історії розвитку освіти, теорії та практики навчання та виховання, освітньо-виховної діяльності громадських організацій на західноукраїнських землях, функціонування наукових шкіл. Окреслено специфіку персоналістського напряму в дослідженнях з історії педагогічної думки в регіоні. Визначено два основні періоди розвитку педагогічної науки Західного регіону України. Показано шляхи та можливості творчого використання історико-педагогічного досвіду, відображеного в педагогічних та різнопрофільних дослідженнях другої половини XX - початку XXI ст., у процесах реформування освіти та розвитку педагогічної науки в сучасній Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР3)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА417775 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Проніков О. К. 
Теоретичні та методичні основи підготовки майбутніх учителів фізичної культури у вищих педагогічних навчальних закладах України (друга половина XX - початок XXI століття) : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.01 / О. К. Проніков; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. - Тернопіль, 2014. - 40 c. - укp.

Обгрунтовано теоретичні та методичні основи підготовки майбутніх учителів фізичної культури у педагогічних ВНЗ України другої половини XX - початку XXI ст. Процес навчання студентів на факультетах фізичного виховання визначено як відкриту, саморегулюючу систему, що розглядається у предметній, функціональній та історичній площинах. Розроблено з урахуванням суспільно-політичних, культурно-історичних, соціокультурних, педагогічних детермінант періодизацію генезису системи підготовки майбутніх учителів фізичної культури у педагогічних ВНЗ України: І етап (1946 - 1970 pp.) - становлення, II етап (1971 - 1991 pp.) - стабілізаційний; III етап (1992 - 2010 рр.) - модернізаційний. Розкрито організаційні та процесуально-змістові особливості підготовки вчителів фізичної культури. Визначено можливості використання набутого позитивного досвіду в умовах сучасної вищої школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч514(4УКР) п91 + Ч489.513(4УКР)63/64

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА411585 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Яценко В. В. 
Проблема підготовки кадрів для дошкільної освіти в історії вітчизняної педагогічної думки (початок XX століття - 1941 р.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / В. В. Яценко; Хмельниц. гуманітар.-пед. акад. - Хмельницький, 2014. - 20 c. - укp.

Уперше на основі аналізу документальних джерел та відповідної науково-педагогічної літератури визначено етапи становлення й розвитку системи підготовки кадрів для дошкільної освіти в історії вітчизняної педагогічної думки початку XX ст. - 1941 p. Виявлено перспективи використання педагогічних ідей минулих років у сучасній системі підготовки педагогічних кадрів для такої освіти. Розкрито специфіку розвитку та становлення системи підготовки кадрів дошкільної освіти в історії вітчизняної педагогічної думки. З'ясовано передумови становлення ідей підготовки дошкільних працівників. Уточнено зміст, форми та методи підготовки кадрів зазначеної освіти відповідно до визначених етапів. Подальшого розвитку набули питання використання історичного досвіду підготовки дошкільних кадрів за сучасних умов. Уведено до наукового обігу невідомі й маловідомі архівні матеріали, документи, факти, що збагачують сучасні знання щодо змісту, форм, методів, напрямів та особливостей підготовки кадрів для цієї освіти в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6 + Ч481.518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА410146 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського