Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (23)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч489.514(4Пол)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 34
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Сітарська Б.  
Теоретичні і методологічні засади дидактичних завдань з педагогіки у процесі підготовки та вдосконалення вчителів : Моногр. / Б. Сітарська. - К. : Основа, 2005. - 363 c. - Бібліогр.: с. 317-346. - укp.

Проаналізовано сучасний стан підготовки педагогічних кадрів у період реформування освітньої системи у Польщі. Розглянуто навчальні плани та програми психолого-педагогічної освіти вчителів на межі XX - XXI ст. Розроблено нову концепцію педагогічного навчання на базі використання дидактичних завдань, сформованих у контексті різноманітних ситуацій. Визначено зміст основних понять і наведено типологію дидактичних завдань. Розглянуто особливості інтеграції психологічного та педагогічного змісту в дидактичних завданнях, розроблено методику проведення дидактичного експерименту. Наведено приклади застосування сучасних методів та аудіовізуальних засобів у процесі реалізації дидактичних завдань.

Проанализировано современное состояние процесса подготовки педагогических кадров в период осуществления реформ образовательной системы в Польще. Рассмотрены учебные планы и программы психолого-педагогического образования учителей на рубеже XX - XXI ст. Разработана новая концепция педагогического образования на основе выполнения дидактических заданий, сформированных в контексте разнообразных ситуаций. Раскрыто содержание основных понятий и приведена типология дидактических заданий. Рассмотрены особенности интеграции психологического и педагогического компонентов в дидактических заданиях, разработана методика проведения дидактического эксперимента. Приведены примеры использования современных методов и аудиовизуальных средств в процессе реализации дидактических заданий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч489.514(4ПОЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА662056 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Muszkieta R.  
The model of polish teacher of physical education = Модель польського викладача фізкультури / R. Muszkieta, P. Olesniewicz, Y. Prystupa // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2006. - № 5. - С. 152-155. - Библиогр.: 12 назв. - англ.

Обговорено проблему пошуку оптимальної моделі викладача. Розглянуто сучасні передові погляди викладачів на різні рівні освіти й дослідження в цій галузі. Розглянуто стан практики й індивідуальність викладачів у польських школах.

Обсуждена проблема поиска оптимальной модели преподавателя, включая учителя физкультуры. Рассмотрены современные передовые взгляды преподавателей на различных уровнях образования и разнообразия исследования в этой области. Рассмотрено состояние практики преподавателей и индивидуальность преподавателей в польских школах.

Pedeutologs, educators, psychologists, and didactics have been searching for a model of teacher, including P.E. teacher. Considering current challenges for teachers at different levels of education and diversity of research in this area, we can hardlyshow such a model. We can take note of conditions of teachers' practice and teachers' personality at Polish schools. This paper presents chosen aspects.


Ключ. слова: teacher of physical education, parts and task teacher educational challenges
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч514(4ПОЛ)п91 + Ч489.514(4ПОЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Muszkieta R.  
Will the polish teacher of physical education cope educational expectations? = Чи бажають польські вчителі фізичного виховання боротися за освітні очікувані результати? / R. Muszkieta, P. Olesniewicz, Y. Prystupa // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2006. - № 4. - С. 204-210. - Библиогр.: 27 назв. - пол.

В 1999 р. у Польщі проведено реформу системи освіти. Це стосувалося програм, систем оцінювання знань студента, фінансування й незалежності шкільних директорів. Проаналізовано істотні позитивні зміни, що відбувалися в освіті, вказано на певні недоліки.

В 1999 г. в Польше проводилась реформа системы образования. Это затронуло программу, систему оценивания знаний студента, финансирования и независимость школьных директоров. Проанализированы существенные положительные изменения в образовании, указаны некоторые проблемы.

In 1999 there was a reform of education system introduced in Poland. It encompassed curriculum, evaluation system of student's development, financing, and autonomy of school directors. After 6 years we have noticed significant and positive changes in education, however there are still a few "weak" links. One of those "weak" links is teacher itself, professionally well-educated, but very little creative, duplicating education schemas, very little paid, reluctant to change. This is why, it is so difficult to predict the effects of that reform in several years time.


Ключ. слова: physical education, teacher, competences, the reform of system of education
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4ПОЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Педагогічна освіта в Україні і Польщі: реалії та перспективи = Pedagogiczna oswiata na Ukrainie i w Polsce: realia i perspektywy : зб. наук. пр. / ред.: Д. Герцюк, Р. Куха. - Л., 2008. - 347 c. - укp.

Розглянуто питання становлення та розвитку педагогічної освіти в Україні та Польщі. Висвітлено актуальні проблеми теорії та практики підготовки педагогічних кадрів у контексті євроінтеграційних процесів. Проаналізовано сучасні аспекти педагогічної етики вчителя, систему професійної підготовки соціального педагога, дилеми університетської освіти вихователів дитячих садків, організацію взаємодії викладача та студента у контексті оновленої педагогічної парадигми. Увагу приділено реформуванню системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації педагогів, що працюють з дітьми з особливими освітніми проблемами. Розкрито сучасні підходи до історичної освіти студентської молоді.

Рассмотрены вопросы становления и развития педагогического образования в Украине и Польше. Освещены актуальные проблемы теории и практики подготовки педагогических кадров в контексте евроинтеграционных процессов. Проанализированы современные аспекты педагогической этики учителя, система профессиональной подготовки социального педагога, дилеммы университетского образования воспитателей детских садов, организацию взаимодействия преподавателя и студента в контексте обновленной педагогической парадигмы. Уделено внимание реформированию системы подготовки, переподготовки и повышения квалификации педагогов, работающих с детьми с особыми образовательными проблемами. Раскрыты современные подходы к историческому образованию студенческой молодежи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)я43 + Ч489.514(4ПОЛ)я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА713162 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Морітз Я.  
Система професійної підготовки вчителя і шляхи її оптимізації в умовах розвитку сучасної освіти в Польщі : Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Я. Морітз; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2004. - 43 c. - укp.

Виявлено базові передумови та об'єктивну необхідність проведення освітніх реформ у Польщі. Обгрунтовано теоретичну концепцію оновлення шляхів і засобів професійної підготовки вчительських кадрів за умов вищої школи. Запропоновано оптимальну дидактико-виховну систему професійного навчання студентів. Розкрито зміст понять "професійна підготовка", "професіоналізм", "система професійної підготовки", "персоналістична педагогіка". Обгрунтовано доцільність функціонування структурно-змістової моделі вчителя за умов реформування освіти (складовими якої є нові структура шкільної освіти, термін навчання та учбові дисципліни, двох- і трьохпредметне навчання, оновлена за змістом і функціональними обов'язками Карта вчителя). Визначено пріоритетні напрямки, форми і зміст організаційно-методичного забезпечення системи професійної підготовки вчителя (надання інформаційної та психолого-педагогічної допомоги, кадрове та програмно-методичне забезпечення реформованої системи, гармонізацію впливу різних факторів на якісний рівень вчителя). Обгрунтовано основні етапи та тенденції розвитку і впровадження реформи освіти у Польщі у досліджуваний період та особливості діяльності навчально-виховних педагогічних закладів різного типу, виявлено підвищення мотиваційно-ціннісного ставлення студентів до майбутньої професії. Визначено особливості різних моделей управління процесом формування професійних якостей учителя-вихователя. Сформовано теоретичні засади та запропоновано нову структурно-функціональну модель навчання студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4ПОЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА333893 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Юрчук Л. М. 
Стан і тенденції розвитку системи післядипломної педагогічної освіти у Польщі : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л. М. Юрчук; АПН України. Ін-т вищ. освіти. - К., 2003. - 20 c. - укp.

Виявлено головні чинники зовнішнього та внутрішнього впливу на діяльність і розвиток базової та післядипломної педагогічної освіти Польщі у період суспільних деформацій, висвітлено дискусію 1980-х рр. представників уряду й опозиційної педагогічної громадськості щодо стратегії розвитку національної освіти; зміни у законодавстві та перехід до державно-громадського керування освітою в 1989 - 1991 рр., а також розбудову та демократизацію педагогічної освіти у 1990-х рр. Проаналізовано досвід Польщі щодо освітньої інтеграції до Європейського Союзу. Детально досліджено розвиток системи післядипломної освіти соціалістичної Польщі, ознаки та рівень запозичення радянської моделі освіти. Охарактеризовано сучасну теоретичну модель професійно-педагогічної підготовки вчителів у даній країні, рівень її втілення до системи двоступеневої вищої освіти, рекомендованої Болонською декларацією 1999 р. Висвітлено еволюцію вимог до педагогічних працівників; розвиток недержавної системи післядипломної педагогічної освіти; відповідність польських дипломів європейським стандартам. Розроблено пропозиції щодо формування концепції державно-громадського керування освітою в країні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4ПОЛ)78

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА328236 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Сітарська Б.  
Теоретичні і методологічні засади дидактичних завдань з педагогіки у процесі підготовки та вдосконалення вчителів : Автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Б. Сітарська; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2005. - 46 c. - укp.

Розглянуто проблему формулювання дидактичних завдань у процесі фахової підготовки вчителя. Досліджено стратегію професійної підготовки майбутніх педагогів у контексті розвитку педагогічно-психологічної освіти в Польщі на межі XX та XXI ст. і загальних цивілізаційних принципів. Встановлено, що ефективність стратегії навчання та фахової піготовки майбутніх вчителів за допомогою дидактичних завдань полягає в здобутті студентами знань та умінь у процесі навчальної діяльності, під час розв'язання проблем і переживання змісту. Обгрунтовано доцільність використання дидактичних завдань у процесі навчання та фахової підготовки майбутніх вчителів, що сприяє формуванню їх асертивних якостей і педагогічної компетенції, розвиває вміння дискутувати та переконувати. Встановлено позитивний вплив процесу сприйняття та рецепції студентами та викладачами дидактичних завдань на підвищення ефективності навчання. Розглянуто методи удосконалення професійного рівня вчителів після одержання диплома під час роботи в навчальному закладі. Проведено кількісний та якісний аналіз емпіричного матеріалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч489.514(4ПОЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА337112 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Левовицький Т.  
Професійна підготовка і праця вчителів / Т. Левовицький; НАПН України, Пол.-укр. культ. т-во м. Маріуполя. - К.; Маріуполь : Рената, 2011. - 119 c. - Бібліогр.: с. 98-113 - укp.

Висвітлено актуальні проблеми професійної підготовки та праці вчителів у Республіці Польща. Розглянуто загальні концепції та підходи до формування стандартів професійної підготовки вчителів. Увагу приділено проблемам навчання вчителів за двома спеціальностями, змінам в професійних функціях та змісті професійної діяльності вчителя, особливостям конструювання програм навчання за умов двоступеневої (бакалавр і магістр) підготовки, а також умовам праці та можливостям підвищення кваліфікації педагогів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4ПОЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС51391 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Шевчук Л. О. 
Формування інформаційної компетентності майбутніх учителів у вищих навчальних закладах Республіки Польща : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Л. О. Шевчук; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. - Умань, 2011. - 20 c. - укp.

Вперше обгрунтовано організаційно-педагогічні умови формування інформаційної компетентності майбутніх педагогів у ВНЗ Республіки Польща: організаційні, педагогічні умови на змістовому рівні. Проведено компаративний аналіз рівня сформованості інформаційної компетентності студентів педагогічних закладів освіти Польщі та України. Розроблено показники, критерії і рівні сформованості інформаційної компетентності. Запропоновано практичні рекомендації щодо підвищення рівня інформаційної компетентності майбутніх учителів у ВНЗ України. Уточнено поняття "компетентність", "компетенція", "спеціальна компетентність", "загальна компетентність", "інформаційна компетентність", "інформатична компетентність".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.253 + Ч489.514(4ПОЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА379175 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Вільчковський Е. С. 
Профілактика голосу у вчителів фізичного виховання / Е. С. Вільчковський, А. Е. Вільчковська, В. Р. Пасічник // Фіз. виховання, спорт і культура здоров'я у сучас. сусп-ві. - 2009. - № 3. - С. 24-27. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто питання профілактики захворювань голосового апарату у вчителів фізичного виховання. Надано методичні поради щодо раціонального використання голосу на уроках фізкультури. Показано досвід польських педагогічних ВНЗ в емісії голосу в майбутніх педагогів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч514(4УКР) п91 + Ч489.514(4ПОЛ) + Р684-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Шевчук Л. О. 
Роль компетентнісного підходу до підготовки вчителя для інформаційного суспільства / Л. О. Шевчук // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 145. - С. 143-146. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто роль компетентнісного підходу у підготовці вчителя для інформаційного суспільства у вищих навчальних закладах Республіки Польща. Окреслено ключові компетенції вчителя для інформаційного суспільства. Зроблено висновок, що компетентнісний підхід є умовою формування інформаційної компетентності майбутніх педагогічних фахівців.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.253 + Ч489.514(4ПОЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Вознюк О. В. 
Системне узагальнення концептуальних підходів до професійно-педагогічної підготовки: здобутки польських та українських науковців / О. В. Вознюк // Укр. полоністика. - 2011. - Вип. 8. - С. 96-107. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Проаналізовано концептуальні підходи до професійно-педагогічної підготовки сучасного педагога, розроблені польськими та українськими науковцями; зроблено спробу узагальнити матеріал дослідження у контексті системно-синергетичного підходу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР) + Ч489.514(4ПОЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24990 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Лук’янова Л. Б. 
Підготовка організаторів навчання дорослих у Польщі / Л. Б. Лук’янова // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 4. - С. 240-248. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано еволюцію категорії "організатор навчання дорослих", висвітлено сучасну типологію працівників освіти дорослих, представлену у працях польських науковців. Визначено статус і коло професійних обов’язків андрагогів, а також їх завдання та функції на різних етапах розвитку освіти дорослих в Польщі.

Проанализирована эволюция категории "организатор обучения взрослых", раскрыта современная типология работников образования взрослых, представленная в исследованиях польских ученых. Определен статус и круг профессиональных обязанностей андрагогов, а также их задачи и функции на разных этапах развития образования взрослых в Польше.

The article deals with the problem of evolution of the category of adult education organizer. The current typology of adult educators presented in the works of Polish scientists has been highlighted. The status and the range of professional duties of andragogues as well as their tasks and functions at different stages of development of adult education in Poland have been defined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4ПОЛ) + Ч489.518

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Монько Р. М. 
Історичний аналіз становлення системи підготовки вчителів «техніки та інформатики» в республіці Польща / Р. М. Монько // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2011. - № 3. - С. 385-390. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розкрито особливості системи трудової підготовки у Республіці Польща в ХХ – на початку ХХІ ст. Охарактеризовано форми підготовки вчителів техніки та інформатики. Зосереджено увагу на системі підготовки педагогів після освітньої реформи 1999 р., зокрема на запровадженні двоступеневої підготовки вчительських кадрів. Окреслено можливості одержання додаткових спеціальностей у рамках технічного виховання.

Раскрыты особенности системы трудовой подготовки в Республике Польша в период ХХ - начало ХХІ вв. Охарактеризованы формы подготовки учителей техники и информатики в 1990-х годах. Сосредоточено внимание на системе подготовки педагогов после образовательной реформы1999 г., в частности на внедрении двухступенчатой подготовки учительских кадров. Очерчены возможности получения дополнительных специальностей в рамках технического воспитания.

The features of the system of labour preparation in the period of XX-XXІ age are exposed. The forms of preparation of teachers of technique and informatics in 90-th of ХХ age are described in the article. Concentrated attention on the system of preparation of teachers after educational reform of 1999, in particular on introduction of the two degrees preparation of teaching personnel’s. Possibilities of receipt of additional specialities within the framework of technical education are outlined in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4ПОЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Юрчук Л. 
Система післядипломної педагогічної освіти Польщі / Л. Юрчук // Післядиплом. освіта в Україні. - 2006. - № 2. - С. 82-87. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто термінологію, якою користуються освітні інстанції Польщі: донавчання, удосконалення. Надано вказівки щодо головних форм і варіантів післядипломної освіти вчителів, які увійшли у державну програму розвитку освіти у Польщі. Проаналізовано структуру системи вдосконалення вчителів на момент відновлення демократичних засад і в перші роки суспільних трансформацій. Досліджено головні чинники, які визначають напрями змін у системі підвищення кваліфікації вчителів та структурні компоненти реформи післядипломної освіти вчителів. Висвітлено 14 завдань польських закладів системи післядипломної педагогічної освіти та 7 завдань воєводських закладів удосконалення. Визначено установи, які забезпечують неперервну освіту педагогічних працівників: Центральний осередок вдосконалення вчителів, Учительський центр в Любліні тощо. Розкрито нововведення реформ: особливості реалізації грантової політики, зовнішнє екзаменування, практику вдосконалення вчителів у рамках спецпроектів ЄС, зокрема "Леонардо да Вінчі".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4ПОЛ)78

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Андрощук І. 
Навчання e-learning як інноваційна стратегія професійного розвитку вчителів Польщі / І. Андрощук // Післядиплом. освіта в Україні. - 2010. - № 2. - С. 80-81. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4ПОЛ)78 + Ч481.253.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24944 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
17.

Кучай О. 
Підготовка майбутнього вчителя інформатики в Польщі та Україні: порівняльний аналіз / О. Кучай // Рідна шк.. - 2011. - № 3. - С. 66-69. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Проаналізовано головні тенденції зміни системи педагогічної освіти Польщі та України. Розглянуто їх загальні риси й охарактеризовано відмінності. Визначено сутність поняття компетенції. Обгрунтовано типи компетенцій, які потрібно сформувати у вчителя для досягнення поставлених цілей. Зазначено, що професійна компетентність предбачає постійне підвищення кваліфікації, пошук можливостей для найбільш повного розкриття себе в професії, самостійність, відповідальність, здатність до інноваційної діяльності.

Определены изменения системы педагогического образования Польши и Украины. Рассмотрены их общие черты и охарактеризованы различия. Определена сущность понятия компетенции. Обоснованы типы компетенций, которые необходимо сформировать в учителя для достижения поставленных целей. Указано, что профессиональная компетентность определяет постоянное повышение квалификации, поиск возможностей для наиболее полного раскрытия себя в профессии, самостоятельность, ответственность, способность к инновационной деятельности.

Determined to change the system of teacher education in Poland and Ukraine. Discussed their similarities and differences described. The essence of the concept of competence. Substantiated types of competencies that are necessary to form the teacher toachieve goals. Indicated that professional competence predate ongoing training, explore opportunities for the fullest disclosure of himself in the profession, independence, responsibility, ability to innovate.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР) + Ч489.514(4ПОЛ) + З970 р3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Вінєцька К. 
Підготовка професіоналів-учителів відповідно до нових суспільних вимог / К. Вінєцька, І. Боровик // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2008. - № 3. - С. 104-113. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Наведено результати теоретичного та статистичного дослідження ефективності сучасної підготовки педагогів у Польщі, зокрема, у Вищій педагогічній школі зв'язку польського вчительства у Варшаві. Розглянуто ситуацію випускників ВНЗ на польському ринку праці із відгуками щодо навчання молодих педагогів. Проаналізовано історичні причини якісної та кількісної стагнації якості вищої освіти та докторантури в країні.

Представлены результаты теоретичного и статистического исследования эффективности современной подготовки педагогов в Польше, в частности в Высшей педагогической школе связи польского учительства в Варшаве. Рассмотрена ситуация выпускников вузов на польском рынке труда с отзывами об обучении молодых педагогов. Проанализированы исторические причины качественной и количественной стагнации высшего образования и докторантуры в стране.

The peculiarities and problems of professionals-teachersТ training under the modern conditions of the society development are researched.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4ПОЛ) к94

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Біницька К. М. 
Порівняльний аналіз системи вищої педагогічної освіти в Україні та республіці Польща у контексті Болонської угоди / К. М. Біницька // Пед. освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка : зб. наук. пр. - 2012. - № 17. - С. 14-18. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто систему вищої педагогічної освіти України та Республіки Польща за умов приєднання країн до єдиного європейського освітнього простору. Проаналізовано проблеми педагогічної освіти, зумовлені вступом України та Республіки Польща до Болонського освітнього простору. Визначено особливості розвитку та реформування вищої педагогічної освіти в цих країнах. З’ясовано, що система вищої педагогічної освіти Республіки Польща за останнє десятиліття пройшла складний шлях реформації, який доцільно взяти за зразок у ході реформування вищих педагогічних навчальних закладів України. Досліджено основні засади розвитку системи вищої педагогічної освіти в Республіці Польща, які грунтуються на системі законодавчих актів і нормативних положень, що дозволило стверджувати: основним правовим актом, який регулював діяльність вищих педагогічних шкіл у Республіці Польща був Закон про вище шкільництво, Карта вчителя, яка регулює позицію професійного рівня вчителів. Встановлено, що підготовка педагогічних кадрів у Республіці Польща відбувається в університетах, академіях, вищих педагогічних школах, педагогічних коледжах. Керівництво ВНЗ здійснюється Міністерством народної освіти Республіки Польща, з яким співпрацює Центральна рада з вищої освіти, що складається з обраних представників ВНЗ і наукової громадськості. Зроблено висновок, що сучасна система управління сферою освіти розвивається як державно-громадська, враховуючи регіональні особливості, тенденції до зростання автономії навчальних закладів, конкурентноспроможності освітніх послуг.

Рассмотрена система высшего педагогического образования Украины и Республики Польша в условиях присоединения стран к единому европейскому образовательному пространству. Проанализированы проблемы педагогического образования, обусловленные вступлением Украины и Республики Польша в Болонское образовательное пространство. Определены особенности развития и реформирования высшего педагогического образования в этих странах. Константировано, что система высшего педагогического образования республики Польша за последнее десятилетие прошла сложный путь реформации, который можна взять за образец при реформировании высших педагогических учебных заведений Украины. Основные принципы развития системы высшего педагогического образования в республике Польша базируются на системе законодательных актов и нормативных положений: Закон о высшей школе, Карта учителя, которая регулирет позицию профессионального уровня учителей. Показано, что подготовка педагогических кадров в Республике Польша происходит в университетах, академиях, высших педагогических школах, педагогических коледжах. Оговорено, что руководство ВУЗ осуществляют Министерство народного образования Республики Польша и Центральный совет высшего образования, который состоит из избранных представителей ВУЗ и научной элиты. Сделан вывод, что современная система управления сферой образования развивается в Польше как государственно-общественная с учетом региональных особенностей, тенденций к возростанию автономии учебных заведений.

The article studies the systems of higher pedagogical education of Ukraine and the Republic of Poland under the conditions of joining the countries to the unified European educational space. The article analyzes the problems of pedagogical education, coursed by the entry of Ukraine and the Republic of Polandinto Bologna educational space. Consider the system of higher pedagogical education in Ukraine and the Republic of Poland in terms of accession countries to the common European educational space. The problems of teacher education, due to the entry of Ukraine and the Republic of Poland in the Bologna educational space. Meaning especially the development and reform of higher pedagogical education in these countries. Konstantiruetsya fact that the system of higher pedagogical education of the Republic of Poland for the past decade was a difficult way of the Reformation, which can be taken as a model for the reform of higher educational institutions of Ukraine.The basic principles for the development of higher pedagogical education in the Republic of Poland is based on a system of laws and regulations: Law on Higher Education, Map teachers who reguliret position professional level of teachers. We prove that the training of teachers in the Republic of Poland is the universities, academies, schools, higher teacher, teaching college. Stated that the management of higher education carried out by Ministry of Education of the Republic of Poland and the Central Rada of higher education, which consists ofchosen representatives of higher education and scientific elite. It is concluded that the current system of management education sector is developing in Poland as a public-public, regardless of the regional characteristics, tendencies to desc institutional autonomy.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)7 + Ч489.514(4ПОЛ)7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73131 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Сурина И. А. 
Особенности профессиональной подготовки учителей в польских ВУЗах / И. А. Сурина // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 421-425. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Раскрыты особенности общей структуры и содержания профессиональной подготовки педагогов в польской системе высшего образования. Отмечено, что одними из востребованных учительских специальностей являются предшкольное и начальное образование со знанием английского языка. Особое внимание уделено практической (инструментальной) подготовке студентов, учебно-воспитательной, учебно-методической, научно-исследовательской деятельности в рамках ВУЗ. Описаны противоречия между существующей системой образования и объективными факторами развития польского общества: уровень безработицы, конкуренция, трудовая миграция. Подчеркнута актуальность новой модели обучения, предполагающей увеличение автономности ВУЗ в построении программ образования, совершенствовании механизмов управления на всех уровнях, выделении элитных ВУЗ, упрощении процесса научной карьеры и увеличения мобильности научных кадров, приведении стандартов обучения в соответствие с требованиями европейских стандартов.

Розкрито особливості загальної структури та змісту професійної підготовки педагогів у польській системі вищої освіти. Відзначено, що одними із затребуваних учительських спеціальностей є дошкільна і початкова освіта з викладанням англійської мови. Особливу увагу приділено практичній (інструментальній) підготовці студентів. Розглянуто специфіку навчально-виховної, навчально-методичної, науково-дослідної діяльності в межах ВНЗ. Описано протиріччя між існуючою системою освіти й об'єктивними факторами розвитку польського суспільства: рівень безробіття, конкуренція, трудова міграція. Підкреслено актуальність нової моделі навчання, що передбачає збільшення автономності ВНЗ у побудові програм освіти, вдосконалення механізмів управління на всіх рівнях, виділення елітних ВНЗ, спрощення процесу наукової кар'єри і збільшення мобільності наукових кадрів, приведення стандартів навчання у відповідність до вимог європейських стандартів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4ПОЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського