Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (6)Книжкові видання та компакт-диски (46)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч491.352$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 34
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Федорова М. А. 
Формування культури поведінки дітей (6 - 7-ий роки життя) : навч. посіб. / М. А. Федорова; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - Житомир, 2009. - 188 c. - Бібліогр.: 138 назв. - укp.

Розглянуто питання теорії та практики виховання культури поведінки дітей в освітніх закладах. Проаналізовано особливості становлення культури поведінки старших дошкільників і шестирічних першокласників, організацію виховного процесу у навчально-виховних комплексах "школа - дитячий садок".

Рассмотрены вопросы теории и практики воспитания культуры поведения детей в образовательных заведениях. Проанализированы особенности становления культуры поведения старших дошкольников и шестилетних первоклассников, организация воспитательного процесса в учебно-воспитательных комплексах "школа - детский сад".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.25я73 + Ч421.352.25я73 + Ч491.352.25я73

Шифр НБУВ: ВА710970 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Чибишева О. В. 
Совість як складова внутрішньої позиції особистості та її формування в умовах сім'ї / О. В. Чибишева // Освіта на Луганщині. - 2006. - № 2. - С. 76-80. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розглянуто питання формування совісті як елементу позиції особистості за умов сім'ї. Представлено різні погляди на розуміння совісті як соціально-духовного феномену, зроблено наголос на психолого-педагогічних умовах формування совісті в сім'ї.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю702.12 + Ч491.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Червонецька С. С. 
Виховання в сім'ї моральних якостей дітей молодшого шкільного віку засобами природи у Великій Британії : автореф. дис ... канд. пед. наук : 13.00.07 / С. С. Червонецька; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. - Луганськ, 2009. - 20 c. - укp.

Вивчено й узагальнено досвід виховання моральних якостей дітей молодшого шкільного віку у сім'ї на прикладі Великої Британії. У даній країні наявні значні досягнення й усталені традиції сімейного виховання, прищеплення молодому поколінню перевірених життєвою практикою етико-моральних якостей, побудованих у контексті кращих національних і загальнолюдських цінностей. На підставі вивчення урядових матеріалів і документів, прийнятих урядом Великої Британії, аналізу наукової та педагогічної літератури у аспекті захисту дітей, посилення ролі сім'ї у вихованні підростаючого покоління визначено пріоритети у формуванні моральних цінностей дітей молодшого шкільного віку, прищепленні їм поваги до духовних цінностей свого народу, охарактеризовано педагогічні умови його здійснення. Розкрито психофізіологічні особливості дітей молодшого шкільного віку та показано, яким чином британські батьки використовують природний чинник у вихованні в них моральних якостей. Висвітлено аспект застосування різноманітних форм педагогічної просвіти батьків, яка перманентно розвивається за підтримки уряду країни. Узагальнено досвід конструктивної співпраці батьків і педагогів у вихованні моральних якостей дітей молодшого шкільного віку засобами природи. Виявлено та рекомендовано для використання в сімейному вихованні України найбільш перспективні форми, методи та засоби формування етико-моральних якостей дітей молодшого шкільного віку, які з успіхом застосовуються у Великій Британії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч494(4ВЕЛ) + Ч491.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА366566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Авдіянц Г. Г. 
Формування духовних потреб молодших школярів у сім'ї : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / Г. Г. Авдіянц; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2001. - 20 c. - укp.

Визначено теоретико-педагогічні засади формування духовних потреб молодших школярів, проаналізовано процес сімейного виховання, розкрито сутність та зміст понять "духовність", "духовні потреби", досліджено стан духовного розвитку особистості в сучасній сім'ї. Розроблено й апробовано технологію педагогічного забезпечення процесу формування духовних потреб молодшого школяра. Результатами експериментальної роботи доведено ефективність моделі спільної педагогічної діяльності, взаємодії вчителів та батьків у розв'язанні даної проблеми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА314389 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кіян О. І. 
Батьківсько-вчительська взаємодія як чинник морально-духовного виховання молодших підлітків : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / О. І. Кіян; Ін-т пробл. виховання НАПН України. - К., 2010. - 19 c. - укp.

Подано теоретичне узагальнення і нове вирішення проблеми морально-духовного виховання молодших підлітків у батьківсько-вчительській взаємодії. Визначено педагогічні умови підвищення ефективності морально-духовного виховання молодших підлітків у процесі взаємодії батьків і вчителів. Розроблено структуру морально-духовного виховання та визначено компоненти та рівні морально-духовної вихованості молодших підлітків. Уточнено визначення сутності морально-духовного виховання молодших підлітків і батьківсько-вчительської взаємодії. Обгрунтовано доцільність базування цієї взаємодії на провідних ідеях особистісно орієнтованого підходу та гуманістичної педагогіки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352 + Ч491.391

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА378155 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Кузьмич О. А. 
Виховання мовленнєвого етикету у дітей молодшого шкільного віку в сім'ї : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.07 / О. А. Кузьмич; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2010. - 20 c. - укp.

Виділено основні аспекти мовленнєвого етикету, з'ясовано сутність поняття "мовленнєвий етикет дітей молодшого шкільного віку". Обгрунтовано роль сім'ї у вихованні даного явища в молодших школярів. Визначено й охарактеризовано критерії, компоненти та показники вихованості мовленнєвого етикету в молодших школярів, виявлено рівні вихованості даного явища в них. Досліджено сучасну практику виховання мовленнєвого етикету в учнів 1 - 4-х класів за умов сім'ї. Розроблено модель оптимізації процесу виховання мовленнєвого етикету у дітей молодшого шкільного віку в сім'ї.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА369613 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Погрібна Л. В. 
Моральне виховання в сім'ї молодших школярів з нейротичними ускладненнями розвитку : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Л. В. Погрібна; Уман. держ. пед. ун-т ім. П. Тичини. - Умань, 2011. - 20 c. - укp.

Розкрито психолого-педагогічні підходи до проблеми сімейного виховання дітей і зміст поняття нейротизму як ускладнення розвитку дитини. Визначено сутність феномену "моральне виховання дітей з нейротичними ускладненнями розвитку" (НУР), критерії, показники, рівні моральної вихованості молодших школярів з даною патологією. Визначено, теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови морального виховання в сім'ї молодших школярів з НУР (підвищення компетентності учителів початкових класів щодо співпраці з батьками учнів з НУР з метою морального виховання, розробка та запровадження педагогічної просвіти батьків цих учнів щодо морального виховання в сім'ї, урахування в кореляційно-педагогічній роботі особливостей розвитку дітей з нейротичними ускладненнями, гуманістично зорієнтований процес взаємодії школи та сім'ї у моральному вихованні дітей з НУР). Впроваджено корекційно-педагогічний комплекс на основі розробленої експериментальної моделі, яка забезпечує змістово-методичне наповнення процесу морального виховання молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.331.1 + Ч491.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА382024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Муляр Н. М. 
Морально-етичне виховання в українській сім'ї (друга половина XIX - початок XX століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. М. Муляр; Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. І. Франка. - Дрогобич, 2010. - 20 c. - укp.

Розкрито передумови становлення та розвитку української сім'ї, досліджено процес формування цінностей морально-етичного виховання другої половини XIX - початку XX ст. Визначено роль співпраці сім'ї, школи та церкви у процесі формування морально-етичної культури особистості. Проаналізовано практику виховання морально-етичних цінностей дітей та молоді в українській сім'ї означеного століття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352 + Ч493(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА375027 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Кардаш І. М. 
Вплив батьків на виховання духовності дитини / І. М. Кардаш // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2010. - Вип. 183, ч. 4. - С. 62-66. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто питання впливу біоенергетичної пам'яті, генетичної спадковості на наявність моральних і духовних аспектів особистості дитини. Розкрито роль сім'ї у формуванні духовності особистості, впливу духовних інтересів батьків на гармонійний розвиток дитини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Костенко С. Е. 
Особистісно орієнтований підхід до формування моральної поведінки підлітків в сім'ї / С. Е. Костенко // Наук. пр. Донец. нац. техн. ун-ту. Сер. Педагогіка, психологія і соціол. - 2010. - Вип. 7. - С. 190-194. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто особистісно-орієнтований підхід до формування моральної поведінки у підлітків у виховному процесі школи та сім'ї.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч491.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Залізняк А. М. 
Особливості системи підготовки майбутніх вихователів до роботи з батьками з морального виховання старших дошкільників / А. М. Залізняк // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 145. - С. 38-41. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Висвітлено результати та аналіз дослідно-експериментальної роботи щодо підготовки майбутніх вихователів до роботи з батьками з морального виховання дітей старшого дошкільного віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч411.514 + Ч491.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Костенко С. Е. 
Технологічне забезпечення морального виховання молодших школярів у сім'ї / С. Е. Костенко // Наук. пр. Донец. нац. техн. ун-ту. Сер. Педагогіка, психологія і соціол. - 2010. - Вип. 8. - С. 217-226. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто розробку технологічного забезпечення морального виховання підлітків в сім'ї на основі реалізації методу голографічного підходу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352 + Ч491.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69802 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Вежанська М.  
Wieloczynnikowe uwarunkowania wykluczenia spolecznego dzieci i mlodziezy jako aspekty budowania zintegrowanego systemu profilaktyki i resocjalizacji nieletnich / М. Вежанська // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2011. - № 7. - С. 146-151. - Библиогр.: 11 назв. - пол.

Зазначено, що системи ресоціалізації завжди засновані на певних заходах і мають більш або менш обтяжувальні обставини характеру взаємодії. Мінливість умов життя, політичні та економічні умови, а також зміни в технологічному аспекті людського життя створили новий простір для пропаганди відхилень, розпусти та насильства, який можна знайти в Інтернеті. Сім'я є основним середовищем морального розвитку дітей, тож увага має бути приділена комплексній системі підтримки сім'ї та дитини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352 + С5*687.7 + С5*644 + С5*36

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Чумак Л. В. 
Полікультурне виховання учнів середніх класів в умовах родинно-шкільного освітнього простору : монографія / Л. В. Чумак; ред.: А. М. Зубко. - Херсон : КВНЗ "Херсон. акад. неперерв. освіти", 2012. - 275 c. - Бібліогр.: с. 255-275 - укp.

Висвітлено проблему полікультурного виховання учнів середніх класів за умов родинно-шкільного освітнього простору. Актуальність даної проблеми детермінується потребою поліетнічного українського суспільства в молодому поколінні полікультурно вихованих особистостей, яке володіє знаннями з полікультурності, вміннями та навичками гуманного міжнаціонального спілкування, толерантної поведінки та бажанням застосовувати їх у повсякденному житті. Визначено сутність і значення полікультурного виховання підлітків, уточнено цільові орієнтири інтегрованої системи полікультурного виховання у родинно-шкільному просторі. Охарактеризовано організаційно-педагогічні умови, які значно підвищують ефективність формування полікультурно вихованої особистості учня середніх класів у родинно-шкільному освітньому просторі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч491.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА761725 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Чорна О. 
Роль сім'ї у формуванні в молодших школярів шанобливого ставлення до людей / О. Чорна // Рідна шк.. - 2008. - № 11. - С. 37-39. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто проблему формування у молодших школярів шанобливого ставлення до людей. Розкрито значення сім'ї у визначенні особливостей розвитку психіки та первинній соціалізації дітей на найбільш ранньому етапі їх розвитку. Акцентовано увагу на моральних відносинах у сім'ї як джерелі виховання істинно людських взаємин між людьми. Охарактеризовано чинники, пов'язані з сімейним вихованням, які перешкоджають формуванню у молодших школярів шанобливого ставлення до людей, а саме: батьки подають приклад аморальної поведінки, нешанобливого ставлення до людей; відсутність теплої атмосфери в сім'ї, позитивного емоційного зв'язку батьків з дітьми; обмежене спілкування дітей з однолітками, друзями; занадто жертовне або несправедливе ставлення батьків до дітей; звільнення дітей від посильної домашньої праці; створення псевдоавторитету батьків у сім'ї; відсутність у батьків знань про вікові особливості розвитку дитини; недотримання єдиної форми вимог у вихованні дітей; низький рівень педагогічної культури батьків; впевненість батьків у тому, що виховний процес має здійснювати лише школа. Запропоновано правила для батьків, дотримання яких сприятиме формуванню в дитини доброзичливого ставлення до людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352.25 + Ю956-994-06-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Нечерда В. 
Проблема виховання толерантності особистості в контексті профілактики дитячої бездоглядності / В. Нечерда // Рідна шк.. - 2009. - № 5/6. - С. 54-56. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Охарактеризовано сучасний стан дитячої бездоглядності в Україні, яка є головною передумовою соціальної дезадаптації дитини, повної втрати нею моральних орієнтирів і часто безпритульності. Визначено толерантність як одну з гарантій стабільності в сучасному суспільстві та водночас цінністю, необхідною і фундаментальною для формування свідомої особистості, відкритої для складного діалогу із зовнішнім світом. Зазначено важливість ролі батьків, педагогів, психологів у вихованні толерантності, формуванні толерантного ставлення. Розглянуто вікову динаміку розвитку моральних якостей особистості, від яких теж в значній мірі залежить формування толерантності. Констатовано, що навчання і виховання дитини будь-якого шкільного віку має відбуватися через розвиток таких складових толерантності та водночас формування таких якостей особистості, як емпатія (вміння поставити себе на місце іншого), довіра, співчуття, співпереживання, почуття власної гідності та здатності до самопізнання і пізнання іншого.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*422.71*361.2 + Ч491.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Жаровцева Т. Г. 
Сімейний уклад як підгрунтя виховання духовності в дитини дошкільного віку / Т. Г. Жаровцева // Наука і освіта. - 2011. - № 4. - С. 150-152. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто сутність, структуру сімейного укладу як пріоритетного явища та його роль у формуванні духовності дітей дошкільного віку. Надано характеристику поняття "сімейний уклад". Виявлено та охарактеризовано типи сімейного укладу. Виділено групи сімей з різним рівнем психолого-педагогічної культури. Проаналізовано окремі компоненти укладу сім'ї, виявлено залежність між впливом сімейного укладу та формуванням духовності в дітей як інтегральної якості особистості. Зроблено висновок про наявність взаємозв'язку між сімейним укладом і психолого-педагогічною культурою батьків.

Рассмотрена сущность, структура семейного уклада как приоритетного явления и его роль в формировании духовности детей дошкольного возраста. Предоставлена характеристика понятия "семейный уклад". Выявлены и охарактеризированы типы семейного уклада. Выделены группы семей с разным уровнем психолого-педагогической культуры. Проанализированы отдельные компоненты уклада семьи, выявлена зависимость между влиянием семейного уклада и формированием духовности у детей как интегрального качества личности. Сделан вывод о наличии взаимосвязи между семейным укладом и психолого-педагогической культурой родителей.

The essence of the structure of family life as a key phenomenon and its role in shaping the spiritual children of preschool age. Given the characteristics of the concept of "family life". Identified and a characterization of the types of family life. Groups of families with different levels of psychological and educational culture. Analyzed the individual components of the lifestyle of the family, revealed the influence of the relationship between family structure and the formation of spirituality inchildren as an integral quality of the individual. It is concluded that a relationship between family structure and psychological-pedagogical culture of their parents.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352 + Ч491.31

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Будзей С. 
Родинне виховання як важливий чинник в управлінні формування моральних якостей молодших школярів / С. Будзей // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2008. - № 2. - С. 30-33. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто проблему моральних якостей школярів у молодшому шкільному віці, яка потребує найбільш пильної уваги батьків, педагогів і всього суспільства в цілому. На підставі результатів анкетування батьків учнів початкових класів м.Алчевськ зроблено висновок, що батьки надають перевагу розвитку більш раціональних якостей, закриваючи безпосередню сприйняливість чистого та відкритого серця дитини до добра, співчуття, милосердя. Наведено методику роботи з батьками з метою допомоги вихованню високоморальної особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.352 + Ч491.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Журба К. О. 
Виховання патріотизму молодших підлітків у взаємодії сім'ї і школи / К. О. Журба // Пед. вісн.. - 2011. - № 3. - С. 20-22. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Висвітлено проблему формування у школярів патріотизму на сучасному етапі національно-духовного відродження України. Визначено завдання, які виконує українська родина в процесі глобальних, економічних, політичних та культурних змін, що відбуваються в державі. Зазначено, що зміст і структура виховання дають можливість визначити педагогічні умови, найбільш сприятливі для виховання патріотизму особистості молодшого підлітка. Виокремлено умови виховання патріотизму у молодших підлітків, серед яких суспільні, культурні, педагогічні та родинні. Охарактеризовано патріотичний песимістичний тип сім'ї.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.51 + Ч491.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Гаряча С. А. 
Сучасні тенденції взаємодії освітнього закладу з родинами у процесі формування основ етичної культури молодших школярів / С. А. Гаряча // Пед. вісн.. - 2011. - № 3. - С. 33-35. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Визначено роль сім'ї у формуванні особистості дитини та суспільства в цілому. Проаналізовано стосунки дітей з батьками та родиною. Запропоновано нову програму формування педагогічної культури батьків. Обгрунтовано проблемні ситуації між батьками та дітьми. Подано теми індивідуальних консультацій для батьків. Зазначено, що в роботі з батьками позитивним напрямком є активне використання тренінгів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.51 + Ч491.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100396 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського