Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (13)Книжкові видання та компакт-диски (196)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш85$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 123
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Бока О. В. 
Комунікативна спрямованість ономастичної лексики англомовного казкового дискурсу на дітей різного віку / О. В. Бока // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2006. - Вип. 28. - С. 118-121. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Вивчено семантичні та структурні особливості власних імен в англомовному казковому дискурсі. Проаналізовано комунікативну спрямованість власних імен до адресата. Звернено увагу на адекватність власних імен та інтенції наратора. Розкодування авторської інтенції сприяє повному розумінню твору.

Изучены семантические и структурные особенности собственных имен в англоязычном сказочном дискурсе. Проанализирована их коммуникативная направленность на адресат. Акцентировано внимание на адекватность собственных имен и интенции нарратора. Раскодирование авторских интенций способствует полному пониманию произведения.

The paper deals with semantic and structural characteristics of proper names in English fairy-tale discourse. Communicative orientation of proper names, narrator's intentions into that and orientation of proper names towards addressee are analyzed in the work. Decoding author's intentions helps to understand the work completely.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш83(0)943.21-357 + Ш85(0)943.21-357

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Будугай О. Д. 
Пригодницько-шкільна повість для дітей 1960 - 1980-х років: жанрові особливості (О.Огульчанський, Б.Комар, А.Давидов) : автореф. дис... канд. філол. наук / О. Д. Будугай; Херсон. держ. ун-т. - Херсон, 2007. - 20 c. - укp.

У світоглядному, естетичному, композиційно-сюжетному, образному, хронотопічному та мовностилістичному аспектах визначено жанрові особливості різновиду пригодницько-шкільної повісті. Запропоновано термін "пригодницько-шкільна повість" з урахуванням українських і зарубіжних традицій формування цього жанрового різновиду, а також типологічної спорідненості повістей. У контексті українського літературного процесу 1960 - 1980-х рр. зроблено аналіз пригодницько-шкільних повістей для дітей О.Огульчанського, Б.Комара, А.Давидова. Здійснено сучасну реінтерпретацію пригодницько-шкільних повістей даного періоду, в ідейному змісті яких втілені загальнолюдські цінності та специфіка української ментальності. Запропоновано розглядати пригодницько-шкільну повість як діалог прози для дітей та педагогіки. На підставі аналізу архівних матеріалів уточнено окремі факти життя та творчості дитячих письменників, висвітлено історію написання та видання маловідомих повістей, їх роль в українському літературному процесі. Виявлено та проаналізовано специфіку читацької рецепції досліджених повістей. Визначено тенденцію розвитку даного жанрового різновиду в сучасному літературному процесі. Систематизовано та доповнено результати досліджень вітчизняних і зарубіжних науковців стосовно теорії жанрів, жанрових різновидів середньої прози.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)6-334

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА354180 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Антипчук Н. В. 
Журнал "Молода Україна": місце і роль у розвитку української дитячої літератури : автореф. дис... канд. філол. наук / Н. В. Антипчук; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Досліджено історію виникнення та діяльності журналу "Молода Україна" упродовж усього періоду його існування. У контексті українського національного відродження здійснено спробу показати вплив часопису на розвиток дитячої літератури та літературного життя. Висвітлено значущість журналу для української культури в цілому. Розглянуто питання специфічного дитячого наративу в українській літературі на прикладі проаналізованих творів. У журналі реалізовано концепцію дитинства, що зумовлювала довірливе спілкування дорослих і дітей, у межах культурного проекту, що грунтувався на універсальних уявленнях про природу істини, добра, користі, порядності, краси, а також утверджував національні цінності за умов дискримінації української мови та культури. Співробітниками часопису були О.Пчілка, Л.Українка, Г.Григоренко, С.Черкасенко, Н.Кибальчич, С. Васильченко, М.Рильський.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)5-319 + Ч612.4(4УКР)722 г

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА354786 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Гнідець У. С. 
Ідеальний реципієнт у творі для дітей "Нескінченна історія" Міхаеля Енде / У. С. Гнідець // Вісн. Львів. ун-ту. Сер. Інозем. мови. - 2007. - Вип. 14. - С. 210-217. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто модифікації поняття ідеального реципієнта-дитини на прикладі роману для дітей "Нескінченна історія" німецького письменника Міхаеля Енде.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4НІМ)-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж28852/ін.м. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Українська і польська література для дітей та юнацтва : зб. наук. пр. / уклад.: Т. П. Левчук; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. - Луцьк : РВВ "Вежа", 2007. - 251 с. - (Волинь філол.: текст і контекст; Вип. 3). - укp.

Проаналізовано дитячу та молодіжну пресу Волині 1920 - 1930 рр. Описано поетичний образ Л.Українки в художньому каноні дитячої літератури даного регіону, образ кота в українській ліриці. Визначено національну домінанту в літературній казці української діаспори. Розкрито народний колорит казок Д.Павличка, роль української літературної казки в контексті світової літератури.

Проанализированы детская и молодежная пресса Волыни 1920 - 1930 гг. Описаны поэтический образ Л.Украинки в художественном каноне детской литературы данного региона, образ кота в украинской лирике. Определена национальная доминанта в литературной сказке украинской диаспоры. Раскрыты народный колорит сказок Д.Павлычка, роль украинской литературной сказки в контексте мировой литературы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4Укр)-3я43 + Ш85(4Пол)-3я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73363 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Думанська М. І. 
Особливості перекладацької творчості Марії Грінченко для дітей (на прикладі казки Г. К. Андерсена "Соловейко") / М. І. Думанська // Вісн. Сум. держ. ун-ту. Сер. Філол. науки. - 2007. - 1, № 1. - С. 26-31. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено теоретичне та практичне значення перекладацької творчості Марії Грінченко. Показано оригінальність перекладних текстів письменниці, доведено їх потенційну здатність до сучасного видавничого втілення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)5-4 + Ш85(4ДАН)-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69231/філол. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Попова І. І. 
Використання у дошкільному закладі художніх творів для дітей письменників української діаспори / І. І. Попова // Наука і освіта. - 2008. - № 1/2. - С. 225-228. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Проаналізовано твори для дітей письменників української діаспори. Подано їх орієнтовну тематику для використання у дошкільному закладі.

Проанализированы сочинения для детей писателей украинской диаспоры. Подана их ориентировочная тематика для использования в дошкольном учреждении.

The article deals with the compositions for children of writers of the Ukrainian diaspora. Their rough subjects for use in preschool establishment is sent. Corresponding conclusions by results of research are made.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.21 + Ш85(4/8=УК)р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Монке О. С. 
Підготовка майбутніх фахівців до організації художньо-мовленнєвої діяльності в дошкільних закладах освіти / О. С. Монке // Наука і освіта. - 2008. - № 1/2. - С. 68-71. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто теоретичні основи української дитячої літератури та художньо-мовленнєвої діяльності. Показано взаємозв'язок між авторським курсом "Дитяча література" та іншими курсами. Розкрито предмет та об'єкт курсу, його завдання.

Рассмотрены теоретические основы украинской детской литературы и художественно-речевой деятельности. Показана взаимосвязь между авторским курсом "Детская литература" и другими курсами. Раскрыт предмет и объект курса, его задания.

The article deals with the theoretical bases of the Ukrainian children's literature and art - speech activity. The interrelation between an author's rate " the Children's literature " and other rates is shown. The subject and object of a rate, its task is opened.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)р20/р30 + Ч489.518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Герасименко Н.  
Наші підлітки - жертви С.Кінга / Н. Герасименко // Слово і час. - 2008. - № 4. - С. 43-49. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)6-334

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27444 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
10.

Папуша О. М. 
Дитяча література в епоху глобалізації: Гаррі Поттер і проект гомогенізації читача / О. М. Папуша // Гуманіт. науки. - 2008. - № 1. - С. 66-77. - Бібліогр.: 27 назв. - укp.

Рассмотрены многочисленные, прежде всего, художественные факторы, существенным образом определяющие высокую степень популярности и читабельности романов Дж. К. Ролинг, в которых повествуется о приключениях Гарри Поттера.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4ВЕЛ)-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23366 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Бока О. В. 
Власні імена як компресовані тексти-носії когнітивної інформації (на матеріалі казки Дж. Роулінг "Гаррі Поттер і орден Фенікса") / О. В. Бока // Вісн. Сум. держ. ун-ту. Сер. Філол. науки. - 2008. - № 1. - С. 15-19. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено власні імена, які розглянуто як компресовані тексти, що містять кодовану когнітивну інформацію про власника імені, його статус та суспільно-історичне становище взагалі. Вплив лінгвальних та екстралінгвальних чинників на семантичну наповненість власних імен дозволяє виділити їх денотативне та конототивне значення, що може бути імпліковане чи експліковане у власному імені. Декодування компресованої у власних іменах інформації спрямоване на повне розуміння посилання, переданого наратором.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4ВЕЛ)-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69231/філол. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Вавілова І. В. 
Дитяча література як засіб формування особистості дитини (друга половина XIX - початок XX ст.) : автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. В. Вавілова; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2008. - 22 c. - укp.

Проаналізовано стан дослідженості проблеми формування особистості дитини періоду друга половина XIX - початок XX ст. Розкрито суть поняття "дитяча література", наявна у сучасній педагогічній і літературознавчій термінології. Досліджено теоретичні питання розвитку дитячої літератури у вітчизняній педагогіці зазначеного періоду, розкрито її специфіку та функції. Визначено роль дитячої періодики у становленні та розвитку літератури для дітей. Показано її специфіку та розглянуто функції. Розкрито роль дитячої періодики у становленні та розвитку літератури для дітей. Виокремлено вимоги до художніх текстів книг для позакласного читання та навчальної літератури. Узагальнено досвід використання дитячої літератури як засобу формування особистості дитини у шкільній практиці другої половини XIX - початку XX ст, способи її опрацювання. Визначено напрями освітньо-просвітницької роботи в діяльності прогресивно налаштованої педагогічної громадськості з питань популяризації дитячої літератури. Виявлено особливості методико-педагогічної роботи з питань організації дитячого читання та формування читацької культури школярів. Висвітлено перспективи за сучасних умов досвіду стосовно впливу дитячої літератури на формування підростаючих поколінь. Виявлено прогностичні тенденції використання дитячої літератури як засобу формування особистості дитини у загальноосвітніх закладах сьогодення України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21 + Ч33(4УКР)52 + Ш85(4УКР)5-3,0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА362398 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Ткаченко Л. В. 
Виховні концепти й особливості поетики української дитячої поезії початку ХХ ст. (на матеріалі творчості Марійки Підгірянки, Олександра Олеся, Миколи Вороного) : автореф. дис... канд. філол. наук : 10.01.01 / Л. В. Ткаченко; Херсон. держ. ун-т. - Херсон, 2008. - 20 c. - укp.

Проаналізовано віршовану творчість для дітей М. Підгірянки, О. Олеся, М. Вороного в аспектах педагогічної спрямованості та поетикальної майстерності. З'ясовано місце пісні та музики у поезії М. Підгірянки, охарактеризовано виховні концепти та художні особливості віршів поетеси у контексті їх жанрової специфіки та діалогічних засад. Проаналізовано драматичну казку "В чужому пір'ю", особливу увагу приділено сюжету та його параболізації, драматургічній майстерності авторки. Образ квітів у ліриці О. Олеся інтерпретовано у контексті дитячого сприймання. Охарактеризовано провідні педагогічні мотиви лірики та вірошованих казок, розкрито їх естетичну оригінальність. Книгу "Княжа Україна" розглянуто як художньо-навчальний феномен літератури для підлітків. Проведено дослідження ліро-епічних творів М. Вороного, запропоновано інтерпретацію поеми "Євшан-зілля" на філософському, психологічному, ейдетичному, хронотопічному рівнях авторської художньої рецепції літописної легенди. Охарактеризовано образ панни у ліриці поета, громадські та віталістичні аспекти мотиву юнацтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)53-335

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА360194 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Гнідець У. С. 
Специфіка комунікації в літературі для дітей та юнацтва (на матеріалі сучасної німецькомовної прози) : автореф. дис... канд. філол. наук / У. С. Гнідець; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. - Сімф., 2008. - 20 c. - укp.

Проведено комплексний аналіз специфіки літературної комунікації у німецькомовній літературі для дітей та юнацтва, зміни комунікативної парадигми в ній у період від 1970-х рр. до сьогодення. Обгрунтовано суть поняття літератури для дітей і юнацтва на базі комунікативної теорії дієвості. Визначено головні принципи здійснення комунікації в літературі для дітей та юнацтва, а саме: ідейне збагачення наративу, бінарність, рівноправність і самодостатність комунікантів, візуалізацію образу дитини як ідеального реципієнта, що є літературним явищем, зумовленим його власною природою як безпосереднім центром причинно-наслідкового зв'язку всієї комунікативної інтеракції у тексті. Проаналізовано твори видатних німецькомовних письменників У.Вьольфель, П.Гертлінга, О.Пройслера, М.Енде, Ю.Шубігера з метою з'ясування специфіки комунікативного процесу на внутрішньо-текстовому рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(0)943.24-334

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА356107 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Олійник І. Д. 
Україномовні переклади збірки Редьярда Кіплінга "Just So Stories": рецепція, інтерпретація, оцінювання : автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / І. Д. Олійник; Терноп. нац. пед. ун-т ім. Володимира Гнатюка. - Т., 2009. - 20 c. - укp.

У ході дослідження на матеріалі україномовних перекладів збірки Р. Кіплінга "Just So Stories" здійснено поліаспектний аналіз рецепції, інтерпретації та оцінювання дитячих творів у перекладах. Актуальність і новизна дослідження зумовлені застосуванням компаративістської методології до аналізу периферійного явища літературної полісистеми - літератури для дітей, що зазнає значної трансформації за іншомовного прочитання. У центрі уваги - найважливіші аспекти літературних творів для дітей, які стають "каменем спотикання" для перекладачів, а отже, вимагають компаративістичного роз'яснення в світлі перекладацької критики: рецепції, інтерпретації, оцінювання. Розглянуто інтерпретаційні версії Євгенії Бондаренко, М. Йогансена, В. Панченка, Ю. Сірого, Л. Солонька, В. Ткачкевича, Варвари Чередниченко, Ю. Шкрумеляка та ін. Предметом дослідження, зокрема, стали жанрова парадигма, озвучене читання, відповідність між ілюстративним (візуальним) та текстуальним (вербальним) елементами книги та інші показники літератури для дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4ВЕЛ)-4 Кіплінг Р. 418.7 + Ш85(4УКР)6-318.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА368286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Баранюк І. Г. 
Виховний потенціал казок В. О. Сухомлинського / І. Г. Баранюк // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2009. - Вип. 148. - С. 151-154. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розкрито виховний потенціал казок В. О. Сухомлинського.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-214 + Ш85(4УКР)6-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Кусий Л. М. 
Михайло Таранько - редактор і видавець українських часописів та книжкових серій для дітей і молоді (1919 - 1939 рр.) : автореф. дис... канд. наук із соц. комунікацій: 27.00.05 / Л. М. Кусий; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т журналістики. - К., 2009. - 18 c. - укp.

Уперше в українській історіографії на підставі залучення до наукового обігу значної кількості архівних матеріалів і друкованих джерел комплексно досліджено редакторську та видавничу діяльність М. Таранька. Проаналізовано структуру, зміст, проблемно-тематичні напрями, жанрову специфіку часописів "Світ дитини" та "Молода Україна", розглянуто умови їх функціонування. Досліджено типо-видову структуру та тематичну наповненість книжкових серій М. Таранька "Діточа Бібліотека", "Бібліотека для молодіжи", "Бібліотека "Молодої України", "Повістева Бібліотека", "Популярна Бібліотека". З'ясовано репертуар його видавництва. Проаналізовано визначні твори учасників літературного процесу міжвоєнного двадцятиліття, які співпрацювали з М. Тараньком. Доведено новаційність окремих його видавничих проектів. Висвітлено біографію М. Таранька.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.3(4УКР)6-8 Таранько, М. + Ш85(4УКР)6-39

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА363028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Чобанюк В. Я. 
"Недитяча" дитяча література: художня картина світу в романі Марини та Сергія Дяченків "Дика енергія. Лана" / В. Я. Чобанюк // Прикарпат. вісн. НТШ. Сер. Слово. - 2009. - № 2. - С. 158-165. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Досліджено фантастичний роман Марини і Сергія Дяченків "Дика енергія. Лана", звернений в першу чергу до молодого покоління.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)941.12-4 + Ш85(4УКР)6-4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Резніченко Н. А. 
Українська проза для дітей 60 - 80-х років XX століття (жанрово-стильові модифікації) : автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Н. А. Резніченко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2009. - 18 c. - укp.

Висвітлено жанрово-стильові модифікації українського письменства для дітей 1960 - 1980-х рр. як складову всієї літератури. У світоглядному, естетичному, композиційно-сюжетному, образному, хронотопному аспектах вивченно жанрово-стильові особливості малодосліджених прозових творів для дітей. Розкрито індивідуальну творчу специфіку, багатогранність стилю художньої прози В. Нестайка, Я. Стельмаха, О. Гончара, В. Близнеця, Г. Тютюнника, Є. Гуцала, принципи творення дитячих характерів. Визначено три домінантні жанрово-стильові модифікації (пригодницьку, лірико-імпресіоністичну, інтелектуально-психологічну прозу) масиву літератури для дітей зазначеного періоду. Висвітлено тенденції розвитку літератури для дітей та виявлено розмаїття творчих пошуків прозаїків, різноманітності форм і способів художнього освоєння дійсності, які свідчать, що у письменстві для юного читача утвердилася система жанрів, принципи типізації, які були проявом загальної тенденції українського письменства другої половини XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)6-334

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА363315 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Будугай О. Д. 
Аксіологічні та жанрові параметри пригодницько-шкільної повісті для дітей 1960 - 1980-х років : монографія / О. Д. Будугай; Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди. - Переяслав-Хмельниц. : СКД, 2009. - 160 c. - Бібліогр.: 253 назв. - укp.

Обгрунтовано термін "пригодницько-шкільна повість" (ПШП) з урахуванням українських і закордонних традицій формування малодослідженого в генології жанрового різновиду. Розглянуто ПШП як діалог прози для дітей і педагогіки, аксіологічні параметри повістей. Визначено жанрові особливості ПШП на естетичному, композиційно-сюжетному, образному, хронотопічному та мовностилістичному рівнях. Здійснено сучасну реінтерпретацію ПШП 1960 - 1980-х рр., в ідейному змісті яких втілені загальнолюдські цінності й специфіка української ментальності. Проаналізовано ПШП для дітей І. Сенченка, О. Огульчанського, Б. Комара, А. Давидова, І. Кирія, В. Фіялка у контексті українського літературного процесу даного періоду. Висвітлено творчість дитячих письменників, історію написання і видання маловідомих в літературному процесі повістей. Визначено специфіку читацької рецепції досліджуваних творів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)6-334

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА741671 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського