Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (123)Книжкові видання та компакт-диски (196)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш85$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
1.

Підгородецька І. Ю. 
Асоціативно-образне поле КРАСА в контексті української літератури для дітей (друга половина XIX - початок XX ст.): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / І. Ю. Підгородецька ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. — Х., 2011. — 19 с. — укp.

Виділено й проаналізовано елементарні й комплексні одиниці асоціативно-образного поля "краса природи" (космоніми, фітоніми, кольоративи), досліджено їх функції в художніх текстах для дітей. Здійснено парадигматичну класифікацію лексики на позначення "зовнішньої краси людини". Визначено словесно-образні домінанти, що експлікують "духовну красу людини". Досліджено прагматику художніх текстів літератури для дітей у контексті формування у свідомості дитини естетичних та етичних цінностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)5-357
Шифр НБУВ: РА381885 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Кайки М. Ю. 
Вербалізація оцінних значень в російській дитячій літературі середини XX - початку XXI століття: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.02 / М. Ю. Кайки ; Національний педагогічний університет ім. М. П. Драгоманова. — К., 2010. — 20 с.: a-табл. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-71 + Ш85(4РОС)6-357
Шифр НБУВ: РА373478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Ткаченко Л.В. 
Виховні концепти й особливості поетики української дитячої поезії початку ХХ ст. (на матеріалі творчості Марійки Підгірянки, Олександра Олеся, Миколи Вороного): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Л.В. Ткаченко ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2008. — 20 с. — укp.

Проаналізовано віршовану творчість для дітей М. Підгірянки, О. Олеся, М. Вороного в аспектах педагогічної спрямованості та поетикальної майстерності. З'ясовано місце пісні та музики у поезії М. Підгірянки, охарактеризовано виховні концепти та художні особливості віршиків поетеси у контексті їх жанрової специфіки та діалогічних засад. Проаналізовано драматичну казку "В чужому пір'ю", особливу увагу приділено сюжету та його параболізації, образу перекинчика та драматургічній майстерності авторки. Образ квітів у ліриці О. Олеся інтерпретовано у контексті дитячого сприймання. Охарактеризовано провідні педагогічні мотиви лірики та вірошованих казок, розкрито їх естетичну оригінальність. Книгу "Княжа Україна" розглянуто як художньо-навчальний феномен літератури для підлітків. Проведено дослідження ліро-епічних творів М. Вороного, запропоновано інтерпретацію поеми "Євшан-зілля" на філософському, психологічному, ейдетичному, хронотопічному рівнях авторської художньої рецепції літописної легенди. Охарактеризовано образ панни у ліриці поета, громадські та віталістичні аспекти мотиву юнацтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)53-335 +
Шифр НБУВ: РА360194

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Сітко А. В. 
Відтворення комунікативної семантики англійських інтерогативних конструкцій у перекладі: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.16 / А. В. Сітко ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості, тенденції та проблеми відтворення комунікативної семантики інтерогативів у перекладах українською мовою. Виявлено засоби відтворення прагматичних властивостей інтерогативів крізь призму мовленнєвих актів. Вперше на широкому фактичному матеріалі здійснено системний багатоаспектний контрастивний аналіз структури, семантики та прагматики речень аналізованого типу англійської й української мов. Усебічне зіставне дослідження інтерогативних конструкцій дозволяє провести перекладознавчий аналіз речень даного типу, виробити критерії адекватного перекладу художніх текстів, що містять інтерогативи. Охарактеризовано прийоми перекладу англомовних інтерогативів українською мовою. Виділено типи граматичних, лексико-семантичних і прагматичних трансформацій, які простежуються у разі відтворення речень даного типу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(0)943.21-318.37 + Ш85(4УКР)6-318.3
Шифр НБУВ: РА383930 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Потапова А. Є. 
Відтворення стилістичних засобів у перекладі дитячої художньої літератури (на матеріалі українських, німецьких та російських перекладів творів Дж. К. Ролінг): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.16 / А. Є. Потапова ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 20 с. — укp.

Визначено специфічні риси дитячої літератури й особливості її цільової аудиторії, які повинні враховуватись для досягнення адекватного перекладу. Розроблено критерії якісного перекладу творів, призначених для дітей. Запропоновано на етапі доперекладацького аналізу виділяти домінантні риси індивідуального авторського стилю та відтворювати їх у перекладі з позицій функціонального підходу. Стилістичні засоби, виділено як домінантні, поділяються на дві групи: такі, що підлягають прагматичній адаптації та такі, що не підлягають. Визначено роль прагматичної адаптації як обов'язкового для використання інструмента перекладу дитячої літератури. Проаналізовано тактики відтворення таких стилістичних засобів як оніми, засоби створення колориту, метафори, порівняння та фразеологічні одиниці як основні носії образності твору, засоби створення експресивності, стилістично маркована лексика у виконанні чотирьох перекладачів, у результаті чого надано рекомендації щодо вибору оптимальних стратегій та тактик перекладу дитячої літератури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4ВЕЛ)6-4 Ролін| Дж. К. 418.7 + Ш85(4)6-318.37
Шифр НБУВ: РА384059 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Вавілова І.В. 
Дитяча література як засіб формування особистості дитини (друга половина XIX - початок XX ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Вавілова ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2008. — 22 с. — укp.

Проаналізовано стан дослідженості проблеми формування особистості дитини періоду друга половина XIX - початок XX ст. Розкрито суть поняття "дитяча література", наявна у сучасній педагогічній і літературознавчій термінології. Досліджено теоретичні питання розвитку дитячої літератури у вітчизняній педагогіці зазначеного періоду, розкрито її специфіку та функції. Визначено роль дитячої періодики у становленні та розвитку літератури для дітей. Показано її специфіку та розглянуто функції. Розкрито роль дитячої періодики у становленні та розвитку літератури для дітей. Виокремлено вимоги до художніх текстів книг для позакласного читання та навчальної літератури. Узагальнено досвід використання дитячої літератури як засобу формування особистості дитини у шкільній практиці другої половини XIX - початку XX ст, способи її опрацювання. Визначено напрями освітньо-просвітницької роботи в діяльності прогресивно налаштованої педагогічної громадськості з питань популяризації дитячої літератури. Виявлено особливості методико-педагогічної роботи з питань організації дитячого читання та формування читацької культури школярів. Висвітлено перспективи за сучасних умов досвіду стосовно впливу дитячої літератури на формування підростаючих поколінь. Виявлено прогностичні тенденції використання дитячої літератури як засобу формування особистості дитини у загальноосвітніх закладах сьогодення України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355.21 + Ч33(4УКР)52 + Ш85(4УКР)5-3,0 +
Шифр НБУВ: РА362398

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Антипчук Н.В. 
Журнал "Молода Україна": місце і роль у розвитку української дитячої літератури: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Н.В. Антипчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено історію виникнення та діяльності журналу "Молода Україна" упродовж усього періоду його існування. У контексті українського національного відродження здійснено спробу показати вплив часопису на розвиток дитячої літератури та літературного життя. Висвітлено значущість журналу для української культури в цілому. Розглянуто питання специфічного дитячого наративу в українській літературі на прикладі проаналізованих творів. У журналі реалізовано концепцію дитинства, що зумовлювала довірливе спілкування дорослих і дітей, у межах культурного проекту, що грунтувався на універсальних уявленнях про природу істини, добра, користі, порядності, краси, а також утверджував національні цінності за умов дискримінації української мови та культури. Співробітниками часопису були О.Пчілка, Л.Українка, Г.Григоренко, С.Черкасенко, Н.Кибальчич, С. Васильченко, М.Рильський.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)5-319 + Ч612.4(4УКР)722 г +
Шифр НБУВ: РА354786

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Кусий Л.М. 
Михайло Таранько - редактор і видавець українських часописів та книжкових серій для дітей і молоді (1919 - 1939 рр.): автореф. дис... канд. наук із соц. комунікацій: 27.00.05 / Л.М. Кусий ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т журналістики. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Уперше в українській історіографії на підставі залучення до наукового обігу значної кількості архівних матеріалів і друкованих джерел комплексно досліджено редакторську та видавничу діяльність М. Таранька. Проаналізовано структуру, зміст, проблемно-тематичні напрями, жанрову специфіку часописів "Світ дитини" та "Молода Україна", розглянуто умови їх функціонування. Досліджено типо-видову структуру та тематичну наповненість книжкових серій М. Таранька "Діточа Бібліотека", "Бібліотека для молодіжи", "Бібліотека "Молодої України", "Повістева Бібліотека", "Популярна Бібліотека". З'ясовано репертуар його видавництва. Проаналізовано визначні твори учасників літературного процесу міжвоєнного двадцятиліття, які співпрацювали з М. Тараньком. Доведено новаційність окремих його видавничих проектів. Висвітлено біографію М. Таранька.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.3(4УКР)6-8 Таранько, М. + Ш85(4УКР)6-39 +
Шифр НБУВ: РА363028

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Будугай О.Д. 
Пригодницько-шкільна повість для дітей 1960 - 1980-х років: жанрові особливості (О.Огульчанський, Б.Комар, А.Давидов): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / О.Д. Будугай ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2007. — 20 с. — укp.

У світоглядному, естетичному, композиційно-сюжетному, образному, хронотопічному та мовностилістичному аспектах визначено жанрові особливості різновиду пригодницько-шкільної повісті. Запропоновано термін "пригодницько-шкільна повість" з урахуванням, у разі його тлумачення, українських і зарубіжних традицій формування цього жанрового різновиду, а також типологічної спорідненості повістей. У контексті українського літературного процесу 1960 - 1980-х рр. зроблено аналіз пригодницько-шкільних повістей для дітей О.Огульчанського, Б.Комара, А.Давидова. Здійснено сучасну реінтерпретацію пригодницько-шкільних повістей даного періоду, в ідейному змісті яких втілені загальнолюдські цінності та специфіка української ментальності. Запропоновано розглядати пригодницько-шкільну повість як діалог прози для дітей та педагогіки. На підставі аналізу архівних матеріалів уточнено окремі факти життя та творчості дитячих письменників, висвітлено історію написання та видання маловідомих повістей, їх роль в українському літературному процесі. Виявлено та проаналізовано специфіку читацької рецепції досліджених повістей. Визначено тенденцію розвитку даного жанрового різновиду в сучасному літературному процесі. Систематизовано та доповнено результати досліджень вітчизняних і зарубіжних науковців стосовно теорії жанрів, жанрових різновидів середньої прози.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)6-334 +
Шифр НБУВ: РА354180

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Гнідець У.С. 
Специфіка комунікації в літературі для дітей та юнацтва (на матеріалі сучасної німецькомовної прози): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / У.С. Гнідець ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2008. — 20 с. — укp.

Проведено комплексний аналіз специфіки літературної комунікації у німецькомовній літературі для дітей та юнацтва, зміни комунікативної парадгми в ній у період від 1970-х рр. до сьогодення. Обгрунтовано суть поняття літератури для дітей і юнацтва на базі комунікативної теорії дієвості. Визначено головні принципи здійснення комунікації в літературі для дітей та юнацтва, а саме: ідейне збагачення наративу, бінарність, рівноправність і самодостатність комунікантів, візуалізацію образу дитини як ідеального реципієнта, яке є літературним явищем, зумовленим його власною природою як безпосереднім центром причинно-наслідкового зв'язку всієї комунікативної інтеракції у тексті. Проаналізовано твори видатних німецькомовних письменників У.Вьольфель, П.Гертлінга, О.Пройслера, М.Енде, Ю.Шубігера з метою з'ясування специфіки комунікативного процесу на внутрішньо-текстовому рівні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(0)943.24-334 +
Шифр НБУВ: РА356107

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Кердівар Н. І. 
Творчість Миколи Трублаїні і становлення пригодницького жанру в українській літературі першої половини XX ст.: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.01 / Н. І. Кердівар ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено творчість М. Трублаїні та розвиток пригодницького жанру в українській літературі першої половини XX ст. На матеріалі оповідань "Малий посланець", "Крила рожевої чайки", повістей "Лахтак", "Шхуна Колумб" і роману "Глибинний шлях" розглянуто своєрідність творчої манери письменника, зокрема, розкрито особливості романтичного героя пригодницького твору. З'ясовано основні способи розбудови сюжетної інтриги, подано типологію конструктивного та деструктивного персонажів, активізовано поняття "закритого" та "відкритого" тексту. Доведено, що твори М. Трублаїні будуються за схемою "закритого" типу. Вперше здійснено структурний аналіз роману "Глибинний шлях". З'ясовано, що домінуюча роль у романі належить образу наратора, який включений до сфери конструктивного героя і здійснює вагомий вплив на сприйняття подій читачем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)6-4 Трублаїні М. П. 534
Шифр НБУВ: РА377935 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Олійник І.Д. 
Україномовні переклади збірки Редьярда Кіплінга "Just So Stories": рецепція, інтерпретація, оцінювання: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / І.Д. Олійник ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. Володимира Гнатюка. — Т., 2009. — 20 с. — укp.

У ході дослідження на матеріалі україномовних перекладів збірки Р. Кіплінга "Just So Stories" здійснено поліаспектний аналіз рецепції, інтерпретації та оцінювання дитячих творів у перекладах. Актуальність і новизна дослідження зумовлені застосуванням компаративістської методології до аналізу периферійного явища літературної полісистеми - літератури для дітей, що зазнає значної трансформації за іншомовного прочитання. У центрі уваги - найважливіші аспекти літературних творів для дітей, які стають "каменем спотикання" для перекладачів, а отже, вимагають компаративістичного роз'яснення в світлі перекладацької критики: рецепції, інтерпретації, оцінювання. Розглянуто інтерпретаційні версії Євгенії Бондаренко, М. Йогансена, В. Панченка, Ю. Сірого, Л. Солонька, В. Ткачкевича, Варвари Чередниченко, Ю. Шкрумеляка та ін. Предметом дослідження, зокрема, стали жанрова парадигма, озвучене читання, відповідність між ілюстративним (візуальним) та текстуальним (вербальним) елементами книги та інші показники літератури для дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4ВЕЛ)-4 Кіплінг Р. 418.7 + Ш85(4УКР)6-318.3 +
Шифр НБУВ: РА368286

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Резніченко Н.А. 
Українська проза для дітей 60 - 80-х років XX століття (жанрово-стильові модифікації): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Н.А. Резніченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Висвітлено жанрово-стильові модифікації українського письменства для дітей 1960 - 1980-х рр. як складову всієї літератури. У світоглядному, естетичному, композиційно-сюжетному, образному, хронотопному аспектах вивченно жанрово-стильові особливості малодосліджених прозових творів для дітей. Розкрито індивідуальну творчу специфіку, багатогранність стилю художньої прози В. Нестайка, Я. Стельмаха, О. Гончара, В. Близнеця, Г. Тютюнника, Є. Гуцала, принципи творення дитячих характерів. Визначено три домінантні жанрово-стильові модифікації (пригодницьку, лірико-імпресіоністичну, інтелектуально-психологічну прозу) масиву літератури для дітей зазначеного періоду. Висвітлено тенденції розвитку літератури для дітей та виявлено розмаїття творчих пошуків прозаїків, різноманітності форм і способів художнього освоєння дійсності, які свідчать, що у письменстві для юного читача утвердилася система жанрів, принципи типізації, які були проявом загальної тенденції українського письменства другої половини XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)6-334 +
Шифр НБУВ: РА363315

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського