Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (32)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ03(0)6-2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія:    
1.

Огнєва Т. К. 
Відбиток часу у дзеркалі буття : монографія / Т. К. Огнєва. - К. : Академвидав, 2008. - 216 c. - (Монограф). - укp.

Висвітлено розвиток українського модернізму у контексті європейських модерністських тенденцій у культурі, літературі, театральному й образотворчому мистецтві, архітектурі. Розглянуто його основні ознаки, напрями (кубізм, футуризм, експресіонізм, абстракціонізм, дадаїзм, сюрреалізм), модерністське світовідчуття творчої еліти. Проаналізовано вплив радянського тоталітарного режиму на український модернізм. Увагу приділено літературним альманахам і журналам в Україні у період 1920 - 1930 рр., зокрема, "Гарт", "Молодняк", "Літературний ярмарок", "Пролітфронт", "Життя й революція", "Критика", "Нова Генерація".

Освещено развитие украинского модернизма в контексте европейских модернистских тенденций в культуре, литературе, театральном и художественном искусстве, архитектуре. Рассмотрены его основные признаки, направления (кубизм, футуризм, экспрессионизм, абстракционизм, дадаизм, сюрреализм), модернистское мироввоззрение творческой элиты. Проанализировано влияние советского тоталитарного режима на украинский модернизм. Внимание уделено литературным альманахам и журналам в Украине периода 1920 - 1930 гг.: "Гарт", "Молодняк", "Литературный ярмарок", "Пролитфронт", "Жизнь и революция", "Критика", "Новая Генерация".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-328.8 + Щ03(0)6-239 + Щ03(4УКР)61-239

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА703216 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Алфьорова З. І. 
Межі видимого. Становлення візуального мистецтва : монографія / З. І. Алфьорова; Харк. держ. акад. культури. - Х., 2008. - 268 c. - Бібліогр.: с. 247-267. - укp.

Висвітлено проблему теоретичного обгрунтування трансформацій у сфері візуального в контексті розуміння сучасних візуальних арт-практик. Визначено основні соціокультурні та мистецтвознавчі умови становлення візуального мистецтва. Розглянуто такі питання, як архаїчна топографія бачення, трансгресивний характер постмодернізму, трансвидимість інформаційного суспільства, мультимедійне середовище розвитку сучасного візуального мистецтва.

Освещена проблема теоретического обоснования трансформаций в сфере визуального в контексте понимания современных визуальных арт-практик. Определены основные социокультурные и искусствоведческие условия становления визуального искусства. Рассмотрены такие вопросы, как архаическая топография видения, трансгрессивный характер постмодернизма, трансвидимость информационного общества, мультимедийная среда развития современного визуального искусства.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ03(0)6-239 + Ю812.283.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА699252 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Костенко Т. В. 
Постмодернизм - эпоха или художественный язык? [Електронний ресурс] / Т. В. Костенко // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2006. - № 10. - С. 70-75. - Библиогр.: 5 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2006/

Розглянуто витоки виникнення поняття постмодернізм та його транскультурні межі. Узагальнено головні концептуальні засади явища, запропоновано можливість різноманітних визначень.

Рассмотрены истоки возникновения понятия постмодернизм и его транскультурные границы. Обобщены основные концептуальные аспекты явления, дана возможность различных определений.

In article are considered headwaters of the arising the notion postmodernism and its cultural borders. Will generalized main conceptual aspects of the phenomena, is offered possibility of the different determinations.


Ключ. слова: постмодернизм, либеральность, плюрализм, метафоричность мышления
Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.221.889 + Щ03(0)6-239 + Ю812.283.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Чернов Д. В. 
Современность и классика: в продолжение спора о древних и новых [Електронний ресурс] / Д. В. Чернов // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2007. - № 5. - С. 163-172. - Библиогр.: 13 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2007/

Розглянуто загальнотеоретичні проблеми сучасного мистецтва. Підкреслено неоднозначність поняття класики у сучасній культурі.

Рассмотрены общетеоретические проблемы современного искусства. Подчеркнуто отношение современной культуры к классике.

The author studies modern theoretical issues of artistic developments. The author discusses the modern approaches to the notion "Classics".


Ключ. слова: Современное искусство, классическое искусство, традиция, архаизм, футуризм, авангард, символизм, символическая форма, время, вечность, религиозное искусство, прошлое, будущее, настоящее
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ03(0)6-221

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кохан Т. Г. 
Експресіонізм в контексті видової специфіки мистецтва : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.01 / Т. Г. Кохан; Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец. - К., 2002. - 19 c. - укp.

Досліджено процес становлення експресіонізму в західноєвропейській культурі початку XX ст., визначено його найважливіші ознаки. Проаналізовано шляхи поширення експресіонізму в багатьох видах мистецтва, що зумовило відображення в творах літератури, музики, живопису, театру, кінематографа складних психо-фізіологічних станів людини (тривожності, страху смерті, крику, болю, божевілля, передчуття трагедії). Встановлено, що експресіонізму властива тенденція синтезу видів мистецтва (живопис - танець, живопис - музика, література - живопис), яка виразно модифікується у синтез як співтворчість і збагачує мистецьку практику. Вперше в українському мистецтвознавстві цілісно проаналізовано досвід використання експресіоністичних художньо-виражальних засобів у таких видах мистецтва, як живопис, театр, кіно, хореографія та показано, що твори українських митців не копіювали західні моделі, а значною мірою відтворювали національні традиції, витоки яких сягають часів міфо-поетичного світоставлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.34 + Щ03(0)6-234

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА318067 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Левченко Н. О. 
Трансформації образності в мистецтві ХХ століття : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.08 / Н. О. Левченко; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. - К., 2000. - 17 c. - укp.

Досліджено феномен художньої культури в онтологічному вимірі. Доведено, що онтологічні трансформації художньої культури XX ст. відтворюються стильовою парадигмою творчості, яку можна описати у рамках таких напрямків творчості, як модерн, авангард, сюрреалізм, соцреалізм та постмодерн. Встановлено, що видова диференціація просторових мистецтв здійснюється як архітектуроцентристський проект. З'ясовано, що видовищні мистецтва еволюціонують у напрямку глобального планетарного інформаційного синтезу, де домінують комп'ютерні технології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.25 + Щ03(0)6-239

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА309321 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Мєднікова Г. С. 
Ціннісно-адаптаційний потенціал мистецтва постмодерну в аспекті некласичної естетики : Автореф. дис... д-ра філософ. наук : 09.00.08 / Г. С. Мєднікова; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2005. - 36 c. - укp.

Досліджено ціннісно-адаптаційний потенціал постмодерністського мистецтва, у контексті його нових філософсько-естетичних парадигм, функцій, колажно-монтажного принципу створення образу, руйнування видових, жанрових меж, зближення з життям та показано небувалу за глибиною і масштабом трансформацію світогляду людини. Розглянуто адаптаційні можливості сучасного мистецтва, закладені у новій концепції творчості постмодернізму, його ігрової, інтерактивної, плюралістичної природи, актуальної суті, яка формує розуміння сенсу існування не заради майбутнього, а вчить знаходити його у суб'єктивності. Зазначено, що радикальний досвід арт-практик розширює і поглиблює розуміння суті та змісту естетичного, трансформуючи традиційний досвід людства за двома головними напрямками: створення естетичного середовища існування людини й усвідомлення духовно-метафізичних основ її повсякденного буття. На підставі аналізу реального функціонування сучасного мистецтва, теоретичного доробку вітчизняних і зарубіжних філософів та естетиків висвітлено трансформацію класичної та формування основної проблематики некласичної естетики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283 + Щ03(0)6-239 + Ю6*328.933*31-725

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА338106 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Берестовская Д. С. 
История художественной культуры Западной Европы и США ХХ века : монография / Д. С. Берестовская. - Симф. : АРИАЛ, 2011. - 224 c. - Библиогр.: 54 назв. - рус.

Проанализированы особенности течений художественной культуры (ХК) Западной Европы и США ХХ ст. Определены традиционализм и новоторство в западной ХК 1900-х гг., многообразие авангарда 1910-х гг. в контексте абстракционизма, экспрессионизма, футуризма и конструктивизма. Описаны архитектура 1920 - 1930 гг., особенности национальной романтики и неоклассики, сюрреализм как художественное течение. Внимание уделено постмодернизму как парадигме западной культуры (ЗК) второй половины ХХ ст., вопросам модернистского возрождения в культуре США 1950-х гг., неореализма в ЗК данного периода, новой эпохи в развитии авангарда и неоавангарда в ЗК 1970 - 1990 гг., а также полифонизма массовой и элитарной культуры ХХ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ03(0)6-2 + Щ03(7СПО)6-2 + Ю8,1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА737059 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Кандзюба М. О. 
Криза автентичності сучасного мистецтва: культурологічний аспект : автореф. дис. ... канд. культурології : 26.00.01 / М. О. Кандзюба; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - К., 2012. - 18 c. - укp.

Мистецтво розглянуто в контексті художніх адеквацій як сутнісну категорію, яка визначає становлення художнього на онтичному й онтологічному рівнях. В межах зіставлення класичного художнього дискурсу та некласичних філософсько-культурологічних теорій мистецтва досліджено трансформацію уявлень про автентичність художнього за умов сучасної культури, зокрема, проаналізовано тісний взаємозв'язок кризи сучасного мистецтва з радикальними трансформаціями сучасної культури. Проаналізовано феномени моди, кітчу та віртуальної реальності як знакові для художнього буття сьогодні. Криза художньої автентичності полягає в загостренні опозиції "класичне-некласичне", відмові від традиційних критеріїв у пізнанні сучасного мистецтва та формуванні нової адекватної моделі його теоретичного осмислення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.162 + Щ03(0)6-2 + Ю812.20

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА387327 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Новобранець О. Б. 
Синтез мистецтв як домінанта культури модернізму (за трагедією для мюзик-холу Мішеля де Гельдерода "Смерть доктора Фауста") / О. Б. Новобранець // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2005. - Вип. 25. - С. 263-269. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Зважаючи на специфіку типової драми-обробки розкрито синтетичний характер модерністського мистецтва і з'ясовано значення особистості митця в оновленні та актуалізації запозичених сюжетів. Розглянуто різні структурні типи інтеграції суміжних мистецтв.

На специфическом примере типичной драмы-обработки в статье раскрыт синтетический характер модернистского искусства и выяснено значение личности художника в обновлении и актуализации заимствованных сюжетов. Рассмотрены различные структурные типы интеграции родственных искусств.

The paper shows the synthetic character of Modernism as a specific example of a typical drama treatment. The role of a literary artist personality in renovation and actualization of some adopted plot has been revealed. Various structure types of related arts integration have been considered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч111.8 + Щ03(0)6-239.1 + Щ364.9(4БЕЛ)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Протас М. О. 
Парадигмальні трансформації мистецтва XX - XXI століть: стильові стратегії формотворення : автореф. дис. ... д-ра мистецтвознавства : 26.00.01 / М. О. Протас; Національна академія мистецтв України, Інститут проблем сучасного мистецтва. - Київ, 2021. - 34 c. - укp.

Досліджено чинники та наслідки парадигмальних трансформацій, що призвели від початку XX ст. до виникнення у світовому масштабі феномену посткультури. Вперше у вітчизняному науковому дискурсі розкрито особливості становлення образотворчого мистецтва, зокрема української скульптури, які детерміновані стильовими парадигмами модернізму, постмодернізму та post-постмодернізму, зокрема в аспекті contemporary art, що у просторі вітчизняного культуротворення віддзеркалилося ентропійними процесами реїфікації мистецької свідомості та формотворчих принципів. Аналітичний фокус на феномені поглиблення кризи мистецтва посткультури детермінований актуальністю в умовах пізньої фази розвитку капіталізму методологічних традицій Франкфуртської філософської школи та світосистемного аналізу І. Валлерстайна, які ефективно діагностують зміни соціально-історичних і культурно-мистецьких явищ. З'ясовано ризики процесів реїфікації, нівелюючих тенденції самоідентифікації національного образотворення, що деформує культурну пам'ять суспільної свідомості, внаслідок чого сучасна світова та вітчизняна скульптура, позбавлена вітальної аури, трансформується у розсудливий дизайн-проєкт, факт чого маніфестує public art post-постмодернізму, що врешті веде до культурної ентропії суспільства споживання. Між тим протягом історичного шляху еволюції української скульптури реєструються закономірності циклового повторення стильоутворювальних стратегій, що графічно візуалізується еволюційною моделлю на засадах Теорії Ф. Шміта. Це верифікує у підсумку твердження, що еволюційний шлях української скульптури ХХ - ХХІ ст. демонструє сталий імператив парадигмально-стильового ресайклінгу, за яким стильовий гештальт доби трансформується та повертається на новому щаблі завдань у загальному русі законоутворювальних енергій методологічної і стилістичної свідомості. Тож знання закономірностей еволюції мистецтва дозволяє кожній національній культурі послідовно опрацьовувати трансцендентні та позитивістські формотворчі стратегії, де саме духовні інтенції формотворення у вільному часі складають пріоритетний напрям творчо-плідного розвитку мистецтва як окремої нації, так і мультикультурної європейської спільноти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ130.5 + Щ03(0)6-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА448218 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського