Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (26)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ313(4НІМ)6$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 5
Представлено документи з 1 до 5

      
Категорія:    
1.

Мошненко О. О. 
Відчуження в музиці / О. О. Мошненко; Нац. парлам. б-ка України. Інформ. центр з питань культури та мистец. - К., 2007. - 47 c. - Бібліогр.: с. 45-47. - укp.

Охарактеризовано духовну ситуацію, що визначає культурне життя у сучасному індустріальному суспільстві. На підставі концепції Э.Фромма про відчуження людини у суспільстві, головною метою економічного розвитку якого стає процес накопичення капіталу, проведено філософський аналіз даної проблеми. Розкрито місце музики у відчуженому суспільстві.

Охарактеризована духовная ситуация, которая определяет культурную жизнь в современном индустриальном обществе. На примере концепции Е.Фромма об отчуждении человека в обществе, главной целью экономического развития которого становится процесс накопления капитала, проведен философский анализ данной проблемы. Раскрыто место музыки в отчужденном обществе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(7США)6-736.5 + Щ313(4НІМ)6-6 в

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р111050 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Балакірова С. Ю. 
Естетика музичного постмодернізму (на матеріалі творчості К.Штокгаузена та М.Кагеля) : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.08 / С. Ю. Балакірова; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2002. - 19 c. - укp.

Визначено роль музичної естетики як важливого компонента у формуванні постмодерністської теорії Тексту. Досліджено, що естетика музичного постмодернізму (ЕМП) створює концепцію музичного твору як тексту та потребує застосування певних методологічних принципів, а саме методів текстового аналізу Р.Барта, М.Фуко та деконструкції Ж.Дерріда. Доведено, що колажність репрезентує постмодерністську ідею інтертекстуальності, відбиває постмодерністське прагнення до естетизації дійсності (концепція світового концерту К.Штокгаузена, явища конкретної музики М.Кагеля, К.Штокгаузена). Визначено, що ЕМП втілює принципи онтологічної концепції мистецтва пізнього М.Гайдеггера, яким обгрунтовано необхідність аналізу мистецтва в аспекті істини буття, а художнього твору - у контексті здійснення істини. Розглянуто концепцію іронії М.Кагеля у контексті теорії іронії Р.Рорті, Ж.Дерріда, Ф.Джеймсона, Ч.Дженкса. Висвітлено зв'язки між естетичними принципами постмодернізму та східними теоріями мистецтва у контексті діалогу Захід - Схід. Розкрито специфіку часопростору у постмодерністських творах відкритих форм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.283.6 + Ю812.453.1 + Щ313(4НІМ)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА321956 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Крицька І. О. 
Особливості творчого мислення К.Штокгаузена: серіальність, музичний час, метод медіації : автореф. дис... канд. мистецтвознав. / І. О. Крицька; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2008. - 19 c. - укp.

Обгрунтовано концепцію творчого мислення К.Штокгаузена (музичного, художнього, наукового, філософського, міфопоетичного) як цілісного феномену культури другої половини XX - початку XXI ст. Тип мислення композитора визначено як серіальний, розкрито сутність його фундаментальної категорії - музичного часу та базового методу медіації. На підставі вивчення музично-теоретичних і філософсько-естетичних досліджень композитора, а також фортепіанної музики 1950-х років - початку XXI ст., зокрема, творів "Клавірштюк XI", "Природні тривалості", "Третя година", "Групи", "Міри часу", "Вознесіння", "Перша година" мегациклу "Звук" розкрито цілісність музично-філософського світогляду та творчості К.Штокгаузена, визначено константи творчого мислення митця у контексті їх історичних і культурологічних передумов, проаналізовано нову естетику звуку, розглянуто теорію музичного часу та її трансформацію в композиційний метод. Досліджено генезу алеаторики з серіальної й електронної музики. На підставі введення принципу випадковості проаналізовано основні етапи формування нової поетики можливості в мистецтві. Представлено першу музикознавчу інтерпретацію останнього творчого проекту К.Штокгаузена - мегациклу "Звук", розпочатого у 2004 р. Наведено результати дослідження останнього фортепіанного твору композитора - "Природні тривалості" (2005 - 2006 рр.), розроблено й апробовано метод мобільного аналізу алеаторичної музики, мета якого - зафіксувати змінність версій, виявити ступінь вираженості потенціалу багатозначності "тексту" та визначити естетичний рівень кожної реалізації. Сформульовано термінологічний апарат для опису художніх явищ нової музики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4НІМ)6-81 Штокгаузен К. + Щ310,0 + Щ31г(4НІМ)6 д Штокгаузен К.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА356033 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Сташевська І. О. 
Ідеологія молодіжного музичного руху як чинник трансформації музично-педагогічної парадигми в Німеччині 1900 - 1933 рр. / І. О. Сташевська // Гуманіт. науки. - 2009. - № 1. - С. 96-101. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Висвітлено проблематику, що стосується унікального феномену молодіжного музичного руху, що виник у Німеччині на початку минулого століття та сприяв кардинальним змінам громадської думки з приводу цінності музики й музичної просвіти в процесі особистісного та суспільного розвитку. Розкрито роль ідеології молодіжного музичного руху у процесі трансформації музично-педагогічної парадигми в Німеччині 1900 - 1933 рр.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 р(4НІМ)3 + Щ313(4НІМ)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23366 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кириченко А. Д. 
Концепція ''світового театру'' в оперній творчості німецьких композиторів другої половини XX - початку XXI століття : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / А. Д. Кириченко; Одес. нац. муз. акад. ім. А.В. Нежданової. - Одеса, 2016. - 16 c. - укp.

Досліджено концепцію німецького "світового театру" як ідейно-художнього феномену, що обіймає якість вираження та драматургії німецької опери другої половини XX - початку XXI ст. - на матеріалі опер Б. А. Ціммермана, А. Раймана, И. Відмана та ін. Німецький світовий театр утворює закономірне і, одночасно, парадоксальне явище світової культури. Національна ідея, як дещо "всеосяжне", як закарбування еклектики "світової імперії", з якою об’єктивно пов’язана історія європейських і неєвропейських народів, - все це утворює актуалізовані у XX ст. явища культури та художнього світу. У другій половині XX ст. опера транспонується із вагнерівського наскрізного дійства в зручні для широкого слухача номерні структури і, відсуваючи сутність симфонізму, у Х. В. Хенце, на інтермедії. Тенденцію, яка намітилася щодо "побутовизму" сюжету опери, що зберігає міфологенну всеосяжність, спостерігається в несподівано різкому парадоксальному вираженні у Циммермана, твори якого симптоматично склалися на грані авангарду/поставангарду. Німецький світовий театр А. Раймана зміщується до домінування світового на рівні сюжетно-образних позицій, тоді як німецьке визначається стилістикою речитативних і декламаційних наповнень, показових для оперної поствагнерівської традиції. Творчість Й. Відмана демонструє зживання ідей німецького світового театру як антитези вагнерівського ентузіастичного пафосу піднесення німецького світу. Опери Й. Відмана фіксують межі німецького світового театру й апробованої класикою "літературної опери".


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4НІМ)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА422152 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського