Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (8)Книжкові видання та компакт-диски (53)Журнали та продовжувані видання (16)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ313(4ФРА)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 26
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Проблеми взаємодії мистецтва, педагогіки та теорії і практики освіти. Г.Берліоз та світова культура : Зб. наук. пр. Вип. 12 / ред.: Л. І. Шубіна; Харк. держ. ін-т мистец. ім. І.П.Котляревського. - Х., 2003. - 340 с. - рус.

Проанализирован опыт музыкальной культуры Франции как объект исторического музыковедения. Освещена история Парижской консерватории первой четверти ХІХ в. Изложена художественная концепция жизни в опере Э.Денисова "Пена дней". Раскрыты литературные аспекты симфонического творчества французского композитора Г.Берлиоза. Описаны особенности интерпретации музыки для кларнета французских композиторов ХХ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4фра)5-81БерліозГ.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69990 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Михайлова О. В. 
Неоклассическая линия в камерно-вокальном творчестве Франсиса Пуленка [Електронний ресурс] / О. В. Михайлова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2007. - № 2. - С. 89-100. - Библиогр.: 14 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2007/

Рассмотрена взаимосвязь лирики Ф.Пуленка с традицией французской вокальной музыки. Основное внимание уделено жанровому генезису миниатюр композитора, которые базировались на музыкальных и поэтических достижениях XVI - XVIII вв.

Розглянуто взаємозв'язок лірики Ф.Пуленка з традицією французької вокальної музики. Головну увагу приділено жанровому генезису мініатюр композитора, які базувались на музичних і поетичних досягненнях XVI - XVIII ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)6-81 + Щ314.043

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Луковська С. В. 
Вокальні мініатюри К.Дебюссі на слова П.Верлена в контексті камерно-вокальної творчості композитора : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / С. В. Луковська; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2005. - 18 c. - укp.

Проведено дослідження вокальних мініатюр К.Дебюссі на вірші П.Верлена у контексті камерно-вокальної творчості композитора. Виявлено специфіку музичної інтерпретації літературного першоджерела й особливості взаємодії поетичної системи оригіналу з художньо-естетичними принципами композитора. Вперше досліджено багаторівневі зв'язки К.Дебюссі та П.Верлена й обгрунтовано ймовірніть не лише творчих, але й особистих контактів митців-новаторів. З використанням відповідних методик дослідження поетичного тексту запропоновано самостійні методи аналізу поезії П.Верлена на семантичному, фонетичному, метричному та синтаксичному рівнях, що дозволило виявити особливості розвитку жанру вокальної мініатюри у творчості К.Дебюссі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)5-81 Дебюссі К. + Щ314.043 + Ш5(4ФРА)-4 Верлен П. 86

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336140 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Антонець О. А. 
Еволюція салонної музики в європейській культурі : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. / О. А. Антонець; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. - Х., 2006. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему еволюції салонної музики з загальною картиною походження, виявленням її особливостей, закономірностей і етапів розвитку в європейській культурі. З'ясовано хронологічні межі функціонування салону як самобутнього художньо-культурного феномену. Висвітлено традиції фортепіанного салонного музикування як складової загальнокультурної традиції. Розглянуто салонний репертуар різних історичних періодів. Уперше салонне мистецтво охарактеризовано як форму об'єктивізації особливого типу комунікації, в якому музика реалізує комунікативний акт.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)44-6 + Щ315.42-03(4/8)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА346397 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Власенко І. М. 
Фортепіанний стиль М.Равеля: композиторський текст і виконавська інтерпретація : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / І. М. Власенко; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2002. - 16 c. - укp.

Розглянуто метафорично-художню суть композиторського стилю М.Равеля в синтезі з виконавською "метафорою" художньої цілісності музичного образу. Проаналізовано оригінальну методику стильового аналізу музичного твору на засадах метафоричного розуміння суті художнього вираження. Створено порівняльні таблиці виконавських засобів у різних інтерпретаціях щодо фортепіанних творів Равеля першого періоду творчості, п'єс, які рідко виконуються. Виділено характерні для композиторського стилю М.Равеля ритмоінтонації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4Фра)5-81 Равель М. + Щ315.42-03(4Фра)5-81 Равель М. + Щ315.42-712

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА318924 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ринденко О. В. 
Авторські коментарі та ремарки як культурний феномен у фортепіанній творчості Олів'є Мессіана : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / О. В. Ринденко; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. - К., 2010. - 17 c. - укp.

Досліджено фортепіанну творчість Олів'є Мессіана (1908 - 1992 рр.) у ракурсі культурологічної та текстологічної проблематики. Розглянуто вербальні компоненти музичного тексту - авторські коментарі та ремарки як особливий культурний феномен в фортепіанній культурі XX ст. Запропоновано комплексний підхід, який включає висвітлення творчості композитора в динаміці культурологічних контекстів та особливостей композиторської, музикознавчої та виконавської інтерпретації тексту його фортепіанних творів. Простежено генез феномену коментаря у фортепіанному мистецтві та систематизовано різноманітні прояви автокоментування у творчості О. Мессіана. Доведено, що автокоментар виступає фактором цілісності композиторського стилю, з яким пов'язано авторське програмування інтерпретації творів і пан-програмність творчої парадигми митця.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)6-81 Мессіан О. + Щ315.42-03(4ФРА)6-81 Мессіан О.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА377524 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Михайлова О. В. 
Поетика камерно-вокальної лірики Франсіса Пуленка : автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О. В. Михайлова; Харк. держ. ун-т мистец. ім. І.П.Котляревського. - Х., 2009. - 19 c. - укp.

Досліджено поетику камерно-вокальної лірики Ф.Пуленка. Розкрито властивості вокальної мелодії та фортепіанного супроводу, їх співвідношення та рольові функції відповідно до характеру поетичних образів і стильової своєрідності поетичної мови. Простежено зв'язок вокальних творів Ф.Пуленка з корінням національної музичної культури, зокрема з традицією французської chanson. Виявлено принципи циклізації вокальних мініатюр композитора. Розглянуто динаміку авторських художніх прийомів у контексті індивідуального поетичного стилю. Запропоновано нову періодизацію вокальних творів, створених Ф.Пуленком для голосу та фортепіано. Результати проведеного дослідження можуть бути використані в навчальних курсах "Історія світової музичної культури", "Аналіз музичних творів", "Історія і теорія музичного виконавства", а також для професійної підготовки музикознавців, композиторів, музичних критиків і виконавців у класах камерного співу та концертмейстерської майстерності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)6-81 Пуленк Ф. + Щ314.043-3(4ФРА)6-81 Пуленк Ф. + Щ310.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА366959 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Жаркова В. Б. 
Прогулки в музыкальном мире Мориса Равеля (в поисках смысла послания Мастера) : монография / В. Б. Жаркова. - К. : Автограф, 2009. - 527 c. - Библиогр.: 342 назв. - рус.

Проанализировано творчество М. Равеля - представителя французской культуры конца ХІХ - начала ХХ ст. в культурно-историческом контексте. Представлена концепция творчества М. Равеля, исповедовавшего доктрину дендизма, на основе архивных и библиографических материалов. Освещены специфика французского вокального жанра, особенности музыкальной интерпретации М. Равелем стихотворений Р. де Марэ, П. Верлена, С. Малларме, К. Маро, Ш. Леконта де Лиля, Э. Верхарна.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)5-81Равель,М.

Шифр НБУВ: ВА726178 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Данченко Н. Г. 
Специфіка комунікації у квартетній творчості французьких композиторів кінця XIX - першої половини XX століття : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Н. Г. Данченко; Харк. нац. ун-т мистец. ім. І.П. Котляревського. - Х., 2011. - 17 c. - укp.

Введено до наукового обігу маловивчені квартетні твори французьких композиторів кінця XIX - першої половини XX ст. Обгрунтовано музичну проксеміку та комунікативну організацію струнного квартету. Виявлено комунікативні структури квартету як виконавського колективу. Зазначено, що квартетна творчість французьких композиторів - це унікальний звуковий світ, породжений вишуканими відбиттями жанрової моделі у "дзеркалі" смаку й елегантності, властивих представникам французької культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)6 + Щ315.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА382408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Жаркова В. Б. 
Творчість Моріса Равеля: музичні тексти і комунікативний контекст : автореф. дис. ... д-ра мистецтвознав. : 17.00.03 / В. Б. Жаркова; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2010. - 30 c. - укp.

Визначено смислоутворювальне значення комунікативного контексту в процесі розуміння музичних текстів композитора, проведено періодизацію творчості М. Равеля. Розкрито художні засади кожного творчого етапу, виявлено специфіку перетину тексту та різних типів контекстів у пізньому періоді творчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)5/6-81 Равель М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА373807 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Даньшина В. Б. 
Французький музичний театр від бароко до класицизму (на матеріалі творчості Жана-Батіста Люллі та Жана-Філіппа Рамо) : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / В. Б. Даньшина; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. - О., 2010. - 18 c. - укp.

Розглянуто музично-театральну культуру Франції останньої третини XVII - першої половини XVIII ст. в аспекті естетичних ідей, стильових процесів і закономірностей жанрового розвитку музичного театру. Вперше в українському мистецтвознавстві проаналізовано в зазначених аспектах оперну творчість двох видатних представників французької оперної школи Ж.-Б. Люллі та Ж.-Ф. Рамо. Показано, що класицистичні риси, що формувалися у їх мистецтві, не вступали у протиріччя із переважанням суто барокового відчуття життя і з бароковим принципом світло-тіні. У синтетичному театрі Ж.-Б. Люллі та Ж.-Ф. Рамо окремі мистецтва сполучаються за принципом поліфонічного багатоголосся. Різкі зміни емоційно-образних планів музики, прийоми розвитку та композиційно-структурна сторона опери обумовлюють принцип монтажної драматургії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.3(4ФРА)4 + Щ313(4ФРА)4-81 Люллі Ж.-Б. + Щ313(4ФРА)4-81 Рамо Ж.-Ф.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА370679 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Уланова С. І. 
Музичне просвітництво XІX століття (Франція) : монографія / С. І. Уланова; М-во культури України, Нац. акад. кер. кадрів культури і мистец. - К., 2012. - 223 c. - Бібліогр.: 53 назв - укp.

Висвітлено розвиток музично-просвітницьких ідей та інститутів у Франції XIX ст. як невід'ємної частини її політичного, соціального та культурного життя. Особливу увагу приділено характеристикам просвітницького потенціалу композиторської творчості, виконавської практики, громадських рухів і об'єднань, а також аналізу альтернативних проектів і утопій, спрямованих на подолання політичної заангажованості та консерватизму традиційної системи музичної освіти, яка склалася у цій країні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)5 + Щ31 р(4ФРА)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА763492 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Леонтьєва Н. І. 
Імпресіоністська мова етюдів К. Дебюссі : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Н. І. Леонтьєва; Харк. нац. ун-т мистец. ім. І.П. Котляревського. - Х., 2013. - 16 c. - укp.

Здійснено аналіз Етюдного опусу К. Дебюссі як імпресіоністської новації в історії фортепіанної техніки та як поетичного виразника impressions, враження від споглядання "чутного пейзажу" (К. Дебюссі). На шляху до поетики образу синтезовано дані зовнішніх зв'язків етюдного опусу (обставин створення, висловів самого композитора і свідчень його сучасників, інтертекстуальних відносин етюдних текстів з попередньою спадщиною К. Дебюссі) з внутрішніми, тобто даними конкретних аналізів мови двох зошитів (особливостями фактурно-звукового аспекту, мелодики, ритму, гармонії, поліфонії, форми-структури, драматургії). Образний світ Етюдів 1 - 12 подано як світ музичних марин, озвучених етюдів моря, позначено різні семантичні фігури (фігура бурхливої хвилі, дрібної морської брижі, виблискуючих рибок та ін.). Виявлено імпресіоністські прийоми "ігрової логіки відмінності", логіки вислизання з визначеності, чи то параметр мови (малюнок арабески, структура вертикалі, тощо), чи то спосіб взаємодії рук піаніста, пальцева фігура або фактор топографії інструмента.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)5-81 Дебюссі К. + Щ315.158.2-233

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА404696 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Жаркіх Т. В. 
"Poèmes pour Mi" як втілення творчого універсуму О. Мессіана : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / Т. В. Жаркіх; Харків. нац. ун-т мистецтв ім. І.П. Котляревського. - Харків, 2013. - 16 c. - укp.

Вперше в музикознавстві виявлено специфіку творчої особистості О. Мессіана як універсального генія й особливості її розкриття у циклі "Poèmes pour Мі". Встановлено й обгрунтовано такі іпостасі творчої особистості композитора як homo religiosus, homo philosophum, homo poeticum, homo musicum, homo pictore, homo scolaris. Визначено роль вокально-поетичного циклу як квінтесенції творчих ідеалів О. Мессіана. Декодовано музично-поетичні символи циклу "Poèmes pour Мі". Встановлено специфікацію співвідношення французьких і російських фонем у вокально-поетичному циклі. Уточнено роль камерно-вокальних циклів у системі творчої спадщини О. Мессіна, періодизацію його творчості у розвиток концепцій В. Єкімовського, О. Сущені, Г. Заднєпровської, Г. Хаймовського.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)6-81 Мессіан О. + Щ314.043

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА404703 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ваш Ю. В. 
Французька танцювальна музика епохи Бароко для клавіра: специфіка виконання : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Ю. В. Ваш; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. - К., 2012. - 16 c. - укp.

Розглянуто особливості стилю танцю французького Бароко на прикладі клавірних п'єс французьких композиторів. З'ясовано їх танцювальну природу, обгрунтовано необхідність для музикантів-виконавців знань з основ хореографії Бароко для вірного визначення танцювальних жанрів того часу та точної їх інтерпретації. Надано пояснення основної складової ритмічної організації барокових Па (Pas) - Мувман (mouvement). Ритмічну характеристику Па подано у вигляді ритмоформули, за допомогою якої музикант-виконавець має можливість ідентифікувати характер танцю, його афект. Зазначено, що знання Па і його ритмічної характеристики суттєво допомагають клавесинистам відобразити у виконанні на інструменті притаманні їй риси танцювальності, не зазначені в нотному тексті. За допомогою музично-хореографічного аналізу розібрано основні танці з клавірних сюїт (Буре, Гавот, Менует, Паспьє, Жига, Паскалія, Фолія та ін.). Доведено, що вільне володіння ритмоформулами танцювальної музики часів Бароко є необхідним для відображення основного засобу виразності в інтерпретації клавірної музики епохи Бароко - ритмічної драматургії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)4-211 + Щ318.55(4ФРА)4-67

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА387784 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Краснощок К. Ю. 
Композиторська інтерпретація художньо-естетичного спадку Жана Кокто в творчості представників французького модернізму XX століття : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / К. Ю. Краснощок; Харк. нац. ун-т мистец. ім. І. П. Котляревського. - Х., 2012. - 16 с. - укp.

Виявлено закономірності композиторської інтерпретації художньо-естетичного спадку Ж. Кокто в музичному мистецтві французького модернізму XX ст. Визначено парадигматичну роль митця в формуванні творчих методів та принципів Е. Саті, Ф. Пуленка, А. Онеггера, Д. Мійо, Л. Дюрея, Ж. Оріка. Охарактеризовано феномен паризької богеми в трактуванні Ж. Кокто і композиторів "Групи Шести". Обгрунтовано специфіку синтезу мистецтв у композиторських реалізаціях спадку Ж Кокто на підставі комплексного аналізу маловивчених творів: балету "Парад" та віршу на музику "Танцюристка" Е. Саті, cinema-балету "Бик на даху" Д. Мійо, пісні "Тореадор", вокального циклу "Кокарди", монологу "Дама з Монте-Карло" Ф. Пуленка тощо. Доповнено систему методів та принципів властивих французькому музичному модернізму.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)6-239 + Ю812.283

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА394205 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Нечепуренко В. Ю. 
Вокальна творчість Габріеля Форе: шляхи формування жанру mélodie : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / В. Ю. Нечепуренко; Нац. муз. акад. України ім. П.І. Чайковського. - Київ, 2015. - 17 c. - укp.

Виявлено специфіку втілення жанру mélodie в камерно-вокальних циклах Г. Форе різних періодів творчості. Визначено принципи жанру mélodie та шляхи його формування у французькій вокальній музиці другої половини XIX ст. Розглянуто феномен французького салону другої половини століття як середовище побутування жанру. Виявлено особливості роботи композитора з поетичним текстом у вокальних творах у різні періоди творчості. Проаналізовано вокальні цикли Г. Форе в аспекті специфіки прочитання поетичних текстів П. Верлена, Ш. Ван Лерберга і Р. де Брімон.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)5-81 Форе Г.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА416095 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Березуцкий В. И. 
Был ли Гектор Берлиоз опиумным наркоманом? / В. И. Березуцкий, М. С. Березуцкая // Укр. мед. часоп.. - 2018. - № 1. - С. 61-64. - Библиогр.: 64 назв. - рус.

Изучены обстоятельства жизни, болезни и творчества знаменитого французского композитора Г. Берлиоза в аспектах возможного влияния употребления опиума. С целью ретроспективной диагностики опиумной зависимости, а также для оценки возможности ее влияния на творчество композитора проведен патографический анализ публикаций, содержащих сведения о состоянии здоровья Г. Берлиоза на протяжении его жизни. Изучение автобиографии, работ биографов - современников композитора, а также аналитических исследований специалистов по ретроспективной диагностике показало, что Г. Берлиоз со студенческих лет периодически принимал опиум в терапевтических дозах в качестве обезболивающего и снотворного средства. Опиумная аддикция сформировалась у композитора лишь в последние 10 - 15 лет жизни на фоне протекающего с выраженным болевым синдромом заболевания желудочно-кишечного тракта. Однако написанные в то время произведения композитор создавал в периоды ремиссии заболевания, поэтому они не несут каких-либо признаков влияния применения опиума.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р645.021.13 + Щ313(4ФРА)5-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15767 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Жарких Т. В. 
"Poemes pour mi" как воплощение творческого универсума О. Мессиана : монография / Т. В. Жарких. - Харьков : ХНУИ им. И.П. Котляревского, 2018. - 187 c. - Библиогр.: с. 149-171 - рус.

Отмечено, что исследование личности О. Мессиана и его наследия переосмысливается в XXI столетии и выходит на новый уровень, как в отечественном, так и зарубежном музыковедении. Научная новизна предложенного исследования заключается в том, что в нем представлен анализ творческой личности французского Мастера как универсального гения, в образе которого, подобно средневековым традициям, синтезированы ипостаси музыканта, поэта, философа, ученого-орнитолога. Раскрыты такие актуальные для современной науки вопросы, как: пересмотр периодизации вокального наследия композитора, толкование вокального цикла "Poemes pour Mi" как пророческого предчувствия будущих творческих достижений в области стилистики композиторского письма, драматургии, воплощение автобиографических событий в художественном мире произведения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)6-8 Мессиан О.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА825126 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Асатурян А. С. 
Камерно-вокальний стиль К. Дебюссі у контексті музичного символізму : автореф. дис. ... канд. мистецтвознавства : 17.00.03 / А. С. Асатурян; Харків. нац. ун-т мистецтв ім. І.П. Котляревського. - Харків, 2017. - 19 c. - укp.

Вивчено особливості камерно-вокального стилю К. Дебюссі у контексті явища "музичний символізм". Вперше у вітчизняному музикознавстві ця проблема вирішується на новому рівні з урахуванням досліджень минулих років, але з комплексним охопленням всіх складових mélodies К. Дебюссі як стилеутвоюючої домінанти його творчого мислення. Розглянуто й узагальнено основні стилістичні "блоки" камерно-вокального стилю К. Дебюссі - "омузичення" поезії символістів (П. Верлен, С. Малларме, Ш. Бодлер), старофранцузької поезії (Т. Л'Ерміт, Ф. Війон), власних прозових текстів. Залучено до музикознавчого дискурсу твори, які раніше у такому контексті не розглядалися. Визначено, що символістська вокальна лірика є домінантою та провідним жанром творчого стилю К. Дебюссі. Вона стає ключовим моментом його звукового новаторства. Із множинності чинників, взятих композитором за основу, насамперед національно-французьких, виникає художній сплав нової стильової якості, що стає одним з еталонних зразків жанру вокально-фортепіанної мініатюри у світовій музичній практиці XX - початку XXI ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4ФРА)5-81 Дебюссі

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА428850 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського