Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (20)Книжкові видання та компакт-диски (186)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ315.7$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 121
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Горовой С. Г. 
Технология и искусство игры на тромбоне : Комплекс. анализ исполнит. процесса / С. Г. Горовой; Донец. гос. консерватория им. С.С.Прокофьева. - Донецк, 1998. - 218 c. - Библиогр.: 155 назв. - рус.

Дается комплексное рассмотрение исполнительского процесса на тромбоне. Анализируются объективные закономерности звукообразования и звукоизвлечения на тромбоне и на этой основе определяются закономерности управления звучанием инструмента, что в свою очередь позволяет подойти сознательно к решению исполнительских проблем. Рассматриваются пути развития исполнительского аппарата и профилактика профзаболеваний, основные принципы формирования исполнительского мастерства музыканта, критерии мастерства, роль навыков самоконтроля и т.п.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.732-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587412 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Посвалюк В. Т. 
Трубачи Киева. Прошлое и настоящее = The trumpeters of Kiev: past and present/ V.Posvaliuk : Ист.-биогр. очерк / В. Т. Посвалюк; Пер.: А. Мельничук; Ин-т искусствоведения, фольклористики и этнологии им. М.Ф.Рыльского НАН Украины. - 2-е изд., перераб. и доп. - К., 2000. - 82 c. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Впервые рассмотрен большой этап истории исполнительства на трубе в Киеве с середины прошлого столетия до сегодняшнего времени. Представлены интересные биографические факты из жизни выдающихся музыкантов-трубачей прошлого, а также молодого поколения трубачей, живущих и работающих в настоящее время. Дан анализ и творческая оценка исполнительства известных музыкантов, выявлена творческая преемственность поколений киевской школы исполнительства на трубе и др.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.731-03(4УКР-2К)-83

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597089 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Круль П. Ф. 
Національне духове інструментальне мистецтво українського народу: Малодосліджені сторінки історії / П. Ф. Круль; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2000. - 324 c. - Бібліогр.: с. 296-324. - укp.

Розглянуто історичну типологію національного інструментарію України, етнологічну основу української рогової музики, а також історичні витоки та функціонування українських музичних інструментальних цехів. Досліджено етнофольклорні джерела української оркестрово-виконавської культури, охарактеризовано національний духовий інструментарій як домінантний засіб українського музичного стилеутворення тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.7-03(4УКР) + Т597.24 + Т52(23=УКР)-724

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597090 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Круль П. Ф. 
Генезис духового та ударного інструментального виконавства України : Автореф. дис... д-ра мистецтвознав. : 17.00.01 / П. Ф. Круль; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2001. - 30 c. - укp.

Простежено генезу духового та ударного музичного мистецтва в Україні та узагальнено різноманітні фактологічні дані з рукописних і друкованих першоджерел, мемуарної літератури, досліджень і публікацій з історії побуту та культури українського народу, архівних документів, що поєднують велику кількість раніше невідомих фактів. Розглянуто етапи історичного становлення та розвитку духових та ударних інструментів. Охарактеризовано світовий фонд духового інструментарію. Запропоновано методику археографічного опрацювання пам'яток.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.7-73(4Укр) + Щ315.8-73(4Укр)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА316898 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Рудчук Ю. А. 
Духова музика України у XVIII - XIX століттях : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.01 / Ю. А. Рудчук; Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец. - К., 2001. - 19 c. - укp.

Досліджено вплив духового виконавства на розвиток інструментальної музики та музичної педагогіки в Україні XVIII - XIX ст., виявлено специфічні ознаки національної традиції у процесах формування професійних форм духового виконавства. Набули подальшого розвитку характеристики творчих взаємозв'язків української духової музики з європейською музикою XVIII - XIX ст. на рівні її стильових ознак. Введено до наукового обігу нові джерельні матеріали, невідомі імена видатних виконавців, які відіграли значну роль в музичній культурі України в XVIII - XIX ст. Розкрито поняття "українська духова музика" в категоріях культуротворчої діяльності даного періоду. Розглянуто особливості духової виконавської практики (розмаїття оркестрових, сольних і ансамблевих форм аматорського та професійного музикування на духових інструментах), фахового навчання, виробництва духового інструментарію, концертної діяльності і "репертуарної" творчості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.73(4УКР)4/5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА316518 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Посвалюк В. Т. 
Київська школа виконавства на трубі: історичні та методичні аспекти : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / В. Т. Посвалюк; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. - К., 2001. - 21 c. - укp.

Вивчено основні етапи загальної еволюції функцій та різновидів труби. Розглянуто духове виконавство й освіту в Києві від стародавніх часів до сьогодення, обгрунтовано наявність давніх вітчизняних традицій гри на духових інструментах, досліджено діяльність оркестрів Київського військового корпусу, а також, так званих, "братств" або "цехів" - перших осередків фахового духового виконавства та музичного зібрання в Україні, кріпацьких капелій та оркестрів у панських маєтках України кінця XVII - XIX ст. Висвітлено діяльність музичних навчальних закладів Києва з часу їх заснування, а також яскравих представників Київської школи, від попередників і засновників до наступних визначних музикантів. Визначено роль та наведено принципи методики професора В.М.Яблонського - одного з фундаторів і багаторічного лідера Київської школи, розглянуто роль його учнів та послідовників І.М.Кобця та М.В.Бердиєва в утвердженні та розширенні традицій даної школи. Проведено порівняльний аналіз сучасного стану розвитку вітчизняного та зарубіжного виконавства та педагогіки в цій галузі музичного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.73-7(4Укр-2К)-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА316387 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Горовой С. Г. 
Механізм становлення якісного звука в процесі навчання гри на тромбоні / С. Г. Горовой // Культура України. Мистецтвознав.. - Х., 2001. - Вип. 8. - С. 206-212. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Зазначено, що функціонуванням звукового апарату тромбоніста в процесі звукодобування управляє комплекс органів чуття. Під час гри на інструменті музикант одночасно передчуває кожний звук, його звучання, отримує почуттєву інформацію про функціонування звукового апарату, відчуває вібраційні явища та рухи повітря органа дихання. Зроблено висновок, що в роботі над звуком кожний вчитель повинен застосувати різні прийоми та методики для формування професійної психіки свого учня.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.732-7р + Ю945.442

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Карпяк А. Я. 
Флейтове мистецтво в музичній культурі Львова (19 - 20 ст.) : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / А. Я. Карпяк; Нац. муз. акад. ім. П.І.Чайковського. - К., 2002. - 21 c. - укp.

Проаналізовано джерела львівської флейтової школи, її зв'язки з іншими регіональними та національними флейтовими школами. Досліджено розвиток флейтового виконавства Львова у всіх формах його вияву (оркестровому, ансамблевому, сольно-концертному). Охарактеризовано зв'язок львівської флейтової школи з творчістю композиторів (зроблено теоретичний та виконавський аналіз творів, розглянуто концертний репертуар флейтистів). Визначено характерні риси львівської флейтової школи. Висвітлено виконавську та педагогічну діяльність найвидатніших флейтистів Львова. Детально розглянуто історію Львівської державної музичної академії на фоні широкої палітри музичного життя міста протягом XIX - XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.722.3(4Укр-2Лво)5/6 + Щ313(4Укр-2Лво)5/6-6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА319038 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Гишка І. С. 
Формування амбушура трубача (традиції та базинг) : Дослідж. / І. С. Гишка; Львів. держ. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. - Л. : ЗУКЦ, 2002. - 135 c. - Бібліогр.: 107 назв. - укp.

Викладено оригінальну методичну концепцію вдосконалення окремих компонентів виконавського апарату духовика, науково-теоретичні підходи до питання звукоутворення. Розкрито музично-акустичні засади звукотвірного процесу гри на трубі, анатомо-фізіологічні передумови. Описано анатомію та фізіологію м'язової системи обличчя, дихальної системи. Розглянуто традиційні методи формування звукотвірних компонентів виконавського апарату трубача. Висвітлено методику формування амбушура трубача на основі базингу. Наведено спеціальні вправи для освоєння та реалізації базингової методики.

Представлена оригинальная методическая концепция усовершенствования отдельных компонентов исполнительского аппарата духовика, изложены научно-теоретические подходы к вопросу звукообразования на трубе. Раскрыты музыкально-акустические основы звукотворческого процесса на трубе, анатомо-физиологические предпосылки. Описаны анатомия и физиология мышечной системы лица, дыхательной системы. Рассмотрены традиционные методы формирования звукотворческих компонентов исполнительского аппарата трубача. Освещена методика формирования амбушура трубача на основе базинга. Приведены специальные упражнения с целью освоения и реализации базинговой методики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.731-7р-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА634318 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Ли Фан. Фан 
К проблеме совершенствования исполнительских навыков трубача / Фан. Фан Ли // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 8. - С. 184-190. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Розглянуто проблеми удосконалення виконавських навичок сурмача, оволодіння ним навичок виконавської техніки виразних засобів.

Рассмотрены проблемы совершенствования исполнительских навыков трубача, овладения им навыков исполнительской техники выразительных средств.

Article is devoted to problems of perfection of performing skills of the trumpeter, mastering of skills of performing technical equipment of expressive means by it.


Ключ. слова: трубач, исполнительские навыки
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.732-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Буркацький З. П. 
Інструктивно-художній матеріал в системі формування майстерності кларнетиста : Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / З. П. Буркацький; Одес. держ. муз. акад. ім. А.В.Нежданової. - О., 2004. - 16 c. - укp.

Запропоновано концепцію віртуозної гри на кларнеті у співвідношенні з різними сферами інструментального та вокального виконавства. Виділено історичну неминучу стилістичну детермінованість віртуозної техніки гри на кларнеті зі стилістичною періодизацією в інших видах творчості та мистецтва. Зібрано та експериментально апробовано інструктивно-художні матеріали у вигляді трьох збірок етюдів для узагальнення методичних прийомів і традицій викладання віртуозної гри в Одеській державній музичній академії імені А.В.Нежданової. Вперше здійснено виконавський аналіз музичних творів для кларнета Л.Шпора, К.Вебера, Д.Россіні, Е.Денисова.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.725-713

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА333162 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Вовк Р. А. 
Історія, акустична природа і виразні можливості аплікатури кларнета : Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / Р. А. Вовк; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2004. - 19 c. - укp.

Вивчено історію кларнета, його інструменти-попередники в країнах Стародавнього Сходу, Античного Світу, середньовічної Європи, розглянуто кларнет Й. Деннера, а також - шалюмо у XVII ст. Висвітлено головні етапи формування та розвитку аплікатури кларнетів французької та німецької систем, різновиди сучасних кларнетів, характерні тенденції подальшого розвитку кларнетової аплікатури. Досліджено акустичну природу та конструктивні засади аплікатури кларнета, а також особливості його конструкції та функціонування кожної з п'яти груп ігрових отворів, акустичну самобутність кожного з п'яти регістрів кларнета. Розглянуто виразні можливості аплікатури у сферах традиційних і нетрадиційних засобів виразності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.725-3-713

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА332821 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Богданов В. О. 
Трактування духових інструментів в "Українській симфонії" Е. Ванжури кінця XVIII ст. / В. О. Богданов // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 5. - С. 12-28. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

An object of research in given clause{article} is the treatment of wind instruments in "The Ukrainian symphony" E.Vanzhury.


Ключ. слова: духові інструменти, Е. Ванжура, симфонія
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.010-03(4УКР)4-81 + Щ315.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Мочурад Б. І. 
Концерт для труби з оркестром в аспекті жанрово-стильової еволюції : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Б. І. Мочурад; Львів. держ. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. - Л., 2005. - 19 c. - укp.

Здійснено комплексний аналіз високохудожньої концертної літератури з метою її актуалізації для труби як сольного інструмента з широкою амплітудою виразових можливостей. Уперше в українському музикознавстві висвітлено взаємозв'язок дослідженого жанру та основних етапів еволюції труби як оркестрового інструмента, вивчено формування виконавських джерел, а також вдосконалення моделей інструмента. Запропоновано стильову типологію жанру в європейській музичній культурі, здійснено музикознавче дослідження 38-ми концертів, розглянуто проблеми їх інтерпретації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.731-712 + Щ315.042-712

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336656 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Гишка І. С. 
Звукотворчий компонент трубного виконавства: традиції та базинг : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / І. С. Гишка; Львів. держ. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. - Л., 2005. - 18 c. - укp.

Комплексно досліджено звуковий фактор як визначальний компонент трубного виконавства. На підставі всебічного аналізу доведено, що саме звук, його естетичні критерії є головним рушієм розвитку інструмента. Теоретично обгрунтовано оволодіння базингом як специфічним технічним засобом звуковидобування. Уперше у світовій практиці виконавства на мідних духових інструментах створено цілісну методику формування та вдосконалення амбушура трубача. Виявлено суттєві ергономічні переваги базингу за його застосування у грі. Вивчено художньо-виразовий потенціал базингу та його вплив на оновлення композиторської та виконавської творчості. Запропоновано поглиблене розуміння специфічних особливостей музичної акустики, зокрема, питань диференціації єдиної акустичної системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.73-713

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА337623 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Посвалюк В. Т. 
Історія виконавства на трубі. Київська школа (друга половина XIX - XX ст.) : Навч. посіб. для вищ. навч. закл. культури і мистец. / В. Т. Посвалюк; М-во культури і мистец. - К., 2005. - 159 c. - Бібліогр.: 89 назв. - укp.

Проаналізовано шляхи і передумови формування київської школи трубачів в історичному аспекті, розглянуто питання її становлення та розвитку, основні етапи загальної еволюції функцій і різновидів труби. Висвітлено діяльність оркестрів Київського військового корпусу, "братств" та "цехів" - перших осередків фахового духового виконавства і музичного зібрання в Україні наприкінці XVII - XIX ст. Охарактеризовано діяльність музичних навчальних закладів Києва, внесок виконавців і педагогів, українських, російських та зарубіжних композиторів у створення концертного та педагогічного репертуару

Проанализированы пути и предпосылки формирования киевской школы трубачей в историческом аспекте, рассмотрены вопросы её становления и развития, основные этапы общей эволюции функций и разновидностей трубы. Освещена деятельность оркестров Киевского военного корпуса, "братств" и "цехов" - первых центров профессионального духового исполнительства и музыкального собрания в Украине конца XVII - XIX ст. Охарактеризована деятельность музыкальных учебных заведений Киева, раскрыт вклад исполнителей и педагогов, украинских, российских и зарубежных композиторов в создание концертного и педагогического репертуара.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.731-73(4УКР-2К)5/6-29я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА682056 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Марценюк Г. П. 
Тромбон: історія і сьогодення : Навч. посіб. / Г. П. Марценюк; Київ. нац. ун-т культури і мистец. - К., 2006. - 104 c. - Бібліогр.: с. 100-103. - укp.

Розглянуто історію виникнення та розвитку тромбона, розкрито особливості його використання у виконавській практиці, зокрема в ансамблевій та оркестровій творчості західноєвропейських, російських та українських композиторів. Досліджено процес розширення функцій музичного інструменту та удосконалення його конструкції. Висвітлено основні етапи становлення та розвитку французької, англійської, німецької, чеської, американської, російської та української виконавських шкіл гри на тромбоні, наведено відомості про життя та творчу діяльність відомих педагогів і виконавців.

Рассмотрена история возникновения и развития тромбона, раскрыты особенности его использования в исполнительской практике, в часности в ансамблевом и оркестровом творчестве западноевропейских, российских и украинских композиторов. Исследован процесс расширения функций музыкального инструмента и усовершенствования его конструкции. Освещены основные этапы становления и развития французской, английской, немецкой, чешской, американской, российской и украинских исполнительных школ игры на тромбоне, приведены сведения о жизни и творческой деятельности известных педагогов и исполнителей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.732 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА675786 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Громченко В. В. 
Роль українських музично-культурних звершень у розвитку кларнетового виконавства в Європі XVIII ст. / В. В. Громченко // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2006. - № 3. - С. 62-66. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.725-73(4УКР) + Щ315.725-73(4)4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
19.

Крижанівський Ф. 
Темброво-функціональне значення тромбону в музиці епохи романтизму / Ф. Крижанівський // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2006. - № 4. - С. 54-59. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(0)4/5-224 + Щ315.732-712

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
20.

Понькіна А. М. 
Соната для саксофона Ю. Іщенка в контексті проблеми традицій і новаторства [Електронний ресурс] / А. М. Понькіна // Вісн. Міжнар. Слов'ян. ун-ту. Сер. Мистецтвознавство. - 2006. - 9, № 1. - С. 56-60. - Бібліогр.: 9 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2006/

Розглянуто особливості розвитку жанру інструментальної сонати для саксофона в творчості сучасних українських композиторів на прикладі Сонати для саксофона-альта і фортепіано Ю. Іщенка. Досліджено співвідношення традицій і новаторства у контексті культурно-історичних закономірностей розвитку даного жанру в Україні.

Рассмотрены особенности развития жанра инструментальной сонаты для саксофона в творчестве современных украинских композиторов на примере сонаты для саксофона-альта и фортепиано Ю. Ищенко. Основное внимание концентрируется вокруг проблемы соотношения традиций и новаторства в контексте культурно-исторических закономерностей развития данного жанра на Украине.

Peculiarity of genre development of instrumental sonata for saxophone increative work of modern Ukrainian composers is examined in this article. It is based on the exampl of sonata for saxophone-alto and piano by Y. Ishchenko. The principal attention is concentrated round the problem of correlation between tradition and innovation in context of cultural and historical regularity in development of given genre in Ukraine.


Ключ. слова: саксофон, жанр, соната, традиції, новаторство
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)6-81 + Щ315.726-041

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16622/мист Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського