Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (36)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ323(4УКР)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 27
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Тітов В. С. 
Народні подільські танці / В. С. Тітов; Хмельниц. упр. культури облдержадміністрації. - Хмельницький, 2000. - 152 c. - укp.

Подано опис основних положень та рухів п'ятнадцяти подільських танців (хороводів, побутових, жартівливих і сюжетних танців). Окремі з них викладено в першооснові, а більшу частину - у обробці хореографів. Наведено опис і малюнки подільських костюмів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ325(4УКР38) + Щ323(4УКР)6-85 Тітов В. + Т597.25 + Т52(23=УКР7,35)-725

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА597734 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Друковані праці викладачів та співробітників Харківської державної академії культури (1947 - 1998) : Бібліогр. покажч. Ч. 2 / ред.: І. О. Вовченко, І. М. Фоменко; Харк. держ. акад. культури. - Х., 2004. - 108 c. - укp.

Наведено покажчик наукових праць викладачів факультетів "Народне музичне мистецтво" і "Режисерсько-хореографічний" Харківської державної академії культури за період 1947 - 1998 рр.

Приведен указатель научных трудов преподавателей факультетов "Народное музыкальное искусство" и "Режиссерско-хореографический" Харьковской государственной академии культуры за период с 1947 по 1998 гг.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч11я1 + Щ313(4УКР)0 я1 + Щ323(4УКР)я1

Рубрики:

Шифр НБУВ: С10112 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Шевчук А. С. 
Українські музично-хореографічні традиції як засіб музично-рухового розвитку старших дошкільників : Моногр. / А. С. Шевчук. - Фастів : Поліфаст, 2005. - 330 c. - Бібліогр.: с. 193-210. - укp.

Висвітлено проблеми відновлення українських музично-хореографічних традицій (МХТ), наповнення їх сучасним науковим змістом з метою забезпечення єдності національної освіти та культури. Розкрито психолого-педагогічні аспекти музично-рухового розвитку старших дошкільників, а також сутність функціонування українських МХТ, визначено їх педагогічний потенціал. Охарактеризовано репертуар українських хороводів, танців, ігор, рухливих забав репродуктивно-продуктивної спрямованості, художні перекази до них. Описано методи організації музично-рухової діяльності на підставі особистісно-орієнтованого підходу до дітей.

Освещены проблемы обновления украинских музыкально-хореографических традиций (МХТ), наполнения их современным музыкальным содержанием с целью обеспечения единства национального образования и культуры. Раскрыты психолого-педагогические аспекты музыкально-двигательного развития старших дошкольников, а также сущность функционирования украинских МХТ и определен их педагогический потенциал. Охарактеризован репертуар украинских хороводов, танцев, игр, двигательных забав репродуктивно-производительной направленности, а также художественные переводы к ним. Описаны методы организации музыкально-двигательной деятельности на основе личностно-ориентированного подхода к детям.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(4УКР) + Щ318.553(4УКР) + Ч411.355.23 + Ч411.355.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА660590 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Волков М. К. 
Геній національного танцю : Моногр. / М. К. Волков. - Черкаси : Брама, 2006. - 155 c. - Бібліогр.: 120 назв. - укp.

Проаналізовано творчість видатного українського хореографа, балетмейстера, педагога, кінорежисера Авраменка В.К. на основі газетних та журнальних статей, особистих архівних матеріалів.

Проанализировано творчество видного украинского хореографа, балетмейстера, педагога, кинорежиссера Авраменко В.К. на основе газетных и журнальных публикаций, личных архивных материалов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(4УКР)6-85Авраменко,В. + Щ364.2-68

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА684742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кокуленко Б.  
Мистецтво танцю у творчості Т.Г.Шевченка / Б. Кокуленко // Нар. творчість та етнографія. - 2008. - № 1. - С. 15-23. - Бібліогр.: 23 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 + Щ323(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж27482 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
6.

Кравчук О. Г. 
Художність театрального дійства в сучасному хореографічному мистецтві [Електронний ресурс] / О. Г. Кравчук // Вісн. Міжнар. Слов'ян. ун-ту. Сер. Мистецтвознавство. - 2006. - 9, № 1. - С. 22-25. - Бібліогр.: 20 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2006/

Розглянуто феномен театральної художності, досліджено компоненти художньої довершеності театрального дійства: атрибутику видовищності та святковість. Зосереджено увагу на універсалізації впливу художності театрального дійства на сучасний танець в контексті розвитку хореографічного мистецтва.

Рассмотрен феномен театральной художественности, изучены компоненты художественного совершенства театрального действия: атрибутика зрелищности, праздничность. Акцентировано внимание на универсализации влияния художественности театрального действия на современный танец в контексте развития хореографического искусства.

In clause the author views the phenomenon of theatre artistic, analyzes the components of theatre sight's artistic perfection. The article presents the universal theatre influence on modern dance and choreography art.


Ключ. слова: художність, видовище, хореографічне мистецтво
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(4УКР)6-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16622/мист Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Станішевський Ю.  
Українець Серж Лифар - зірка світового балету : монографія / Ю. Станішевський; Акад. мистец. України, Нац. акад. театр опери та балету України ім. Т.Г.Шевченка, Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України, Київ. муніцип. акад. танцю ім. С.Лифаря. - К. : Сучасність, 2009. - 92 c. - Бібліогр.: с. 91. - укp.

Висвітлено творчий і життєвий шлях відомого українського танцівника та хореографа С. Лифаря, який понад тридцять років очолював французький балет і був художнім керівником і головним балетмейстером театру Гранд-Опера. Проаналізовано самобутнє мистецтво та багатогранну діяльність С. Лифаря, розкрито його вплив на розвиток балетного театру світу. Подано інформацію про найбільш талановитих учнів майстра.

Освещен творческий и жизненный путь известного украинского танцовщика и хореографа С. Лифаря, который более тридцати лет возглавлял французский балет, был художественным руководителем и главным балетмейстером театра Гранд-Опера. Проанализированы самобытное искусство и многогранная деятельность С. Лифаря, раскрыто его влияние на развитие балетного театра мира. Дана информация о наиболее талантливых учениках мастера.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(4УКР)6-8 Лифар С. + Щ335.423(4ФРА)-8 Лифар С.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА718758 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Фриз П. І. 
Хореографічна культура як чинник творчого розвитку особистості дитини : автореф. дис... канд. мистецтвознав. / П. І. Фриз; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. - Л., 2007. - 18 c. - укp.

Досліджено хореографічну культуру як соціокультурний чинник творчої діяльності та розвитку особистості дитини. Визначено шляхи розв'язання суперечності між потребами сучасного розвитку хореографії та традиційною системою методів, що забезпечують формування даної культури. Обгрунтовано, що на процес створення хореографічного образу музично-танцювальними засобами впливають чинники ментально-психологічного та ідейно-художнього порядку, які мають певну специфіку в межах класичного та народно-сценічного танцю. Розкрито процес модифікації та трансформації сучасної лексики, структури руху. Визначено лексичні новоутворення, що виникають внаслідок ускладнення наявних форм рухів або модифікації окремих елементів з ресурсів класичного та народно-сценічного танцю. Розроблено навчальні завдання для розвитку танцювальної імпровізації, у яких враховано вікові особливості дитини. Ці завдання сприяють удосконаленню її творчої пам'яті. Обгрунтовано їх необхідність для гармонічного поєднання у діяльності хореографа-балетмейстера специфіки образної мови танцювального образу, інтерпретації змісту й імпровізації форми, наочності як основи вдосконалення хореографічних рухів, системності викладання з використанням різноманітних форм роботи з дітьми у вирішенні проблеми "межі" послідовності психофізичних навантажень як бази поступового засвоєння хореографічної культури й усвідомлення синтетичної основи хореографічного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(4УКР) + Щ32 р(4УКР)2 + Ю984.545 + Ю952.2-734

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА354543 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Вадясова Н. В. 
Мистецько-педагогічна школа видатного діяча української культури Мирослава Вантуха / Н. В. Вадясова, В. Г. Чернець, В. Д. Шульгіна; Нац. акад. кер. кадрів культури і мистец. - К. : НАКККіМ, 2012. - 149 с. - Бібліогр.: с. 75-82 - укp.

Висвітлено творчу діяльність видатного українського митця у галузі народної хореографії, Героя України, генерального директора та художнього керівника Національного заслуженого академічного ансамблю танцю України імені П. Вірського М. М. Вантуха. Проаналізовано процес становлення національної хореографії та узагальнено досвід діяльності вітчизняних митців у галузі народного хореографічного мистецтва країни. Розкрито життєвий і творчий шлях М. М. Вантуха. Визначено й обгрунтовано основні чинники та етапи становлення особистості митця, його внесок у розвиток українськоїі народної хореографії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(4УКР)6-85 Вантух М.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА763556 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Благова Т. 
Хореографічне мистецтво у системі професійної освіти України 20-х рр. ХХ ст. / Т. Благова // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 5. - С. 155-163. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Актуалізовано дослідження особливостей фахової хореографічної підготовки у системі освіти України. Здійснено аналіз процесів становлення і розвитку системи професійної мистецької освіти в Україні 1920-х рр. Висвітлено стратегічні завдання, принципи організації освіти в галузі мистецтва, а також визначено основні тенденції хореографічної підготовки в школах мистецтва різних типів. Підсумовано, що фахову хореографічну освіту в 1920-х рр. забезпечували профшколи, профільні відділення театральних навчальних закладів, які готували, передусім, виконавців, артистів балету, а професійна підготовка балетмейстерів, інструкторів-педагогів була не на часі. Зазначено, що характерними тенденціями розвитку хореографічної освіти у визначений історичний період були її ступеневість і практична спрямованість.

Актуализировано исследование особенностей профессиональной хореографической подготовки в системе образования Украины. Осуществлен анализ процессов становления и развития системы профессионального образования в сфере искусства в Украине 1920-х гг. Освещены стратегические задачи, принципы организации образования в области искусства, а также определены основные тенденции хореографической подготовки в школах искусства разных типов. Подытожено, что профессиональное хореографическое образование в 1920-х гг. обеспечивали профшколы, профильные отделения театральных учебных заведений, которые готовили, прежде всего, исполнителей, артистов балета, а профессиональная подготовка балетмейстеров, инструкторов-педагогов была не ко времени. Указано, что характерными тенденциями развития хореографического образования в определенный исторический период были ее ступенчатость и практическая направленность.

The author researches the process of becoming and development of the system of professional training in the field of art in Ukraine in the 20-ies of the XXth century. She analyzes the structure, main tasks, principles of the organization of the artistic education and peculiarities of the choreographic training in different types of art schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(4УКР)61 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Луговенко Т. Г. 
Дитячі аматорські колективи народного танцю в контексті розвитку хореографічної культури України XX - початку XXI століття : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.01 / Т. Г. Луговенко; Київ. нац. ун-т культури і мистец. - К., 2012. - 16 c. - укp.

Вперше у вітчизняному мистецтвознавстві проведено комплексне дослідження діяльності дитячих аматорських колективів народного танцю в контексті розвитку хореографічної культури України у радянський період і за часів незалежності. Запропоновано періодизацію розвитку таких колективів, подано класифікацію сценічних творів, поставлених у дитячих колективах народного танцю. Визначено шляхи взаємодії професійних і дитячих аматорських колективів народного танцю. Виявлено основні проблеми діяльності даних колективів у період незалежності України. Введено до наукового обігу нові матеріали, що збагачують палітру розвитку дитячого танцювального аматорства в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(4УКР) + Щ732.02(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА387430 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Бортник К. В. 
Рецепції культурних героїв у постановках українських хореографів другої половини XX ст. : автореф. дис. ... канд. мистецтвознав. : 26.00.04 / К. В. Бортник; М-во культури України, Харк. держ. акад. культури. - Х., 2012. - 20 c. - укp.

Досліджено українське хореографічне мистецтво другої половини XX ст. Розкрито ціннісні еталони та тенденції українського культурно-історичного процесу, важливе значення серед яких відведено культурним героям: Прометею та його наступникові Спартаку, Орфею та Дон Жуану. Проаналізовано сюжети й образи міфотворчості, в яких простежено постійний діалог традицій та новацій. Виявлено систему культуротворчих факторів у їх співвідношенні та взаємозв'язку з історією й сьогоденням української та світової культури. Визначено сучасні тенденції та перспективи процесу культурного схрещування, в основі якого - духовно-змістова основа українського етносу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(4УКР)63-32 + Щ335.423(4УКР)63-32

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА389788 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Марусик Н. І. 
Василь Авраменко – плюси і мінуси творчої діяльності / Н. І. Марусик // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 58. - С. 73-78. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Подано узагальнення й аналіз життєвого шляху та мистецького доробку видатного українського хореографа В. Авраменка, визначення його ролі в пропаганді українського народного танцю у світовому просторі. З’ясовано причини забуття його творчої хореографічної спадщини в сьогоденні.

Проведены обобщение и анализ жизненного пути и художественного задела выдающегося украинского хореографа В. Авраменко, определена его роль в пропаганде украинского народного танца в мировом пространстве. Выяснены причины забвения его творческого хореографического наследства в настоящем.

Gneralizes and analyses the life and creative work of the famous Ukrainian choreographer Vasyl Avramenko. Defines his role in popularizing the Ukrainian folk dance in the world, and determines the cause of his choreographic heritage falling into alleviation nowadays.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(4УКР)-8 Авраменко, В.

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Гузун Т. У. 
Здобутки українського хореографічного мистецтва в 30 - 70 рр. ХХ століття / Т. У. Гузун, М. С. Гузун // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2010. - Вип. 52. - С. 106-109. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано актуальні питання розвитку українського хореографічного мистецтва, створення дитячого балетного театру для дітей різного віку в українських хореографічних школах. Вивчено досвід минулих десятиліть і сучасні відкриття, що цікаво й різнопланово проявляється у творчості майстрів балету.

Проанализированы актуальные вопросы развития украинского хореографического искусства, создания детского балетного театра для детей разного возраста в украинских хореографических школах. Изучен опыт прошлых десятилетий и современных открытий, который интересно и разнопланово проявился в творчестве мастеров балета.

In the article the topical questions of Ukrainian choreographic art development, the creation of child ballet theatre for the children of different age in Ukrainian dance schools are analysed. The experience of the past decades and contemporary discoveries being interestingly and variegated displayed in the ballet masters' creative activity are studied.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(4УКР)6 + Щ338.5(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Чілікіна Н. О. 
Просторова композиція хореографічних творів / Н. О. Чілікіна // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2007. - № 3. - С. 81-87. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Узагальнено можливі види та прийоми просторової композиції, які використовують сучасні балетмейстери України. Виявлено, що різні види побудови хореографічного твору (горизонтальний (лінійний), вертикальний та діагональний) обумовлюють характер його сприйняття глядачами (спокійно-статичний, піднесений, збуджувально-динамічний). Наведено класифікацію художніх прийомів побудови хореографічного твору, які використовують з метою досягнення візуальних ефектів, що мають певне образно-смислове навантаження, за умов активного розвитку драматургічної дії. Подано приклади використання та показано вплив на глядача таких прийомів розкриття змісту танцю, як дроблення, ускладнювання, нарощування, контраст, зміна темпу, накладення, подвійне прискорення або зниження темпу, спрямування сценічної дії від особистого до загального, від загального до особистого. Розкрито сутність і проаналізовано приклади використання автономних художніх прийомів.

Обобщены возможные виды и приемы пространственной композиции, которые используются современными балетмейстерами Украины. Установлено, что различные виды построения хореографического произведения (горизонтальный (линейный), вертикальный и диагональный) обусловливают характер его восприятия зрителями (спокойно-статический, возвышенный, возбуждающе-динамический). Приведена классификация художественных приемов построения хореографического произведения, которые используются с целью достижения визуальных эффектов, имеющих определенную образно-смысловую нагрузку, в условиях активного развития драматургического действия. В частности, приведены примеры использования и показано влияние на зрителя таких приемов раскрытия содержания танца, как дробление, усложнение, наращивание; контраст; изменение темпа; точка восприятия; накладывание (наложение); двойное ускорение или снижение темпа; направление сценического действия от личного к общему, от общего к личному. Раскрыта сущность и проанализированы примеры использования автономных художественных приемов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ320.58 + Щ323(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Горбатова Н. О. 
Традиції класичного танцювального мистецтва в Україні (кінець XIX - початок XX ст.) / Н. О. Горбатова // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2007. - № 2. - С. 90-97. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Визначено джерела, шляхи та умови становлення традицій українського класичного танцювального мистецтва. Наведено характеристику побутових народних танців з пісенним супроводом, старовинних хороводів-веснянок, гагілок, купальских ігор, а також ілюстративних і сюжетних танців як джерел формування українського класичного танцювального мистецтва, розглянуто їх структуру, особливості виконання та виражальні засоби. Досліджено історію створення шкільних, кріпацьких і "вільних" театрів, показано їх роль у формуванні традицій національної балетної культури. Висвітлено творчу діяльність балетної трупи Київського театру, відкритого у 1867 р. З'ясовано, що на початку XX ст. в балетмейстерській творчості набули поширення тенденції до активного використання, театралізації та технічного удосконалення українських народних танців, які перетворилися у важливий засіб драматичної виразності. З'ясовано, що використання різних жанрів і видів танцювального фольклору значно сприяло розвитку національної балетної культури.

Рассмотрены источники, пути и условия становления традиций украинского классического танцевального искусства. Приведена характеристика бытовых народных танцев с песенным сопровождением, старинных хороводов, гагилок, купальских игр, а также иллюстративных и сюжетных танцев как источников формирования украинского классического танцевального искусства, рассмотрена их структура, особенности исполнения, средства создания и выражения художественных образов. Исследована история создания школьных, крепостных и "вольных" театров, показана их роль в формировании традиций национальной балетной культуры. Освещена творческая деятельность балетной труппы Киевского театра, открытого в 1867 г. Установлено, что в начале XX ст. в балетмейстерском творчестве сформировались тенденции к активному использованию, театрализации и техническому совершенствованию украинских народных танцев, раскрыта их роль как важного средства драматического выражения. Показано, что использование различных жанров и видов танцевального фольклора значительно способствовало развитию национальной балетной культуры.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(4УКР)53

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Самохвалова А. В. 
Хореографічна мініатюра: до питання історії становлення і розвитку / А. В. Самохвалова // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2007. - № 3. - С. 76-81. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Наведено загальну характеристику хореографічної мініатюри як однієї з форм сценічного втілення творчого задуму хореографа-митця, висвітлено історію її розвитку у XX ст. Розглянуто прийоми втілення хореографічної мініатюри "декадентського" стилю. Показано вплив нового жанру естрадного танцю на розширення можливостей хореографічної мініатюри. Висвітлено творчу діяльність видатних вітчизняних балетмейстерів П.П.Вірського та М.О.Болотова. Досліджено основні етапи виникнення та становлення класичної варіації. Показано вплив варіаційної форми танцю на виникнення його нового жанру - хореографічного монологу, розглянуто засоби його сценічного втілення.

Приведена общая характеристика хореографической миниатюры как одной из форм сценического воплощения творческого замысла хореографа, освещена история ее развития в XX ст. Рассмотрены приемы воплощения хореографической миниатюры "декадентского" стиля. Показано влияние нового жанра эстрадного танца на расширение возможностей хореографической миниатюры. Освещена деятельность выдающихся отечественных балетмейстеров П.П.Вирского и М.О.Болотова. Исследованы основные этапы возникновения и становления классической вариации. Показано влияние вариационной формы танца на возникновение его нового жанра - хореографического монолога, рассмотрены средства его сценического воплощения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ364.25 + Щ323(4УКР)6-8 + Щ320.56

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Лата Н. А. 
Вплив філософсько-естетичних концепцій на становлення та розвиток української танцювальної культури за часів козаччини / Н. А. Лата // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2008. - № 1. - С. 40-44. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Проаналізовано вплив філософсько-естетичних концепцій на становлення та розвиток української танцювальної культури за часів козаччини. Доведено, що саме у даний період національного відродження, єдності та свободи козаччина акумулювала та стимулювала розвиток танцю у галузь танцювального мистецтва, визначила характер козацьких танців та їх формування у самостійну течію української танцювальної культури.

Пронализировано влияние философско-эстетических концепций на становление и развитие украинской танцевальной культуры во времена казачества. Доказано, что именно в данный период национального возрождения, единения и свободы казачество аккумулировало и стимулировало развитие танца в отрасль танцевального искусства, определило характер казацких танцев и их формирование в самостоятельную отрасль украинской танцевальной культуры.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(4УКР)46 + Ю8в

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Бігус О. О. 
Народно-сценічна хореографія Пикарпатського регіону : монографія / О. О. Бігус; Київ. нац. ун-т культури і мистецтв. - Київ : Ліра-К, 2015. - 180 c. - Бібліогр.: с. 163-180 - укp.

Вперше комплексно проаналізовано стан наукового висвітлення народно-сценічної хореографії Прикарпатського регіону. Визначено особливості становлення хореографічних традицій Прикарпаття. Досліджено обряди, звичаї та фольклор як основу народного танцювального мистецтва краю. Охарактеризовано сценічно-хореографічний досвід у контексті розвитку видовищних форм на прикладі творчих біографій відомих хореографів Прикарпаття. Виявлено історико-географічний та етнографічний фактори процесів культурної консолідації населення, які відіграли важливу роль у формуванні української нації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ323(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА808743 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Чурпіта Т. 
Хореографічна діяльність Михайла Дудка в 1920 - 1950-х роках / Т. Чурпіта // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту ім. В. Гнатюка. Сер. Мистецтвознавcтво. - 2017. - № 1. - С. 153-164. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розглянуто виконавську діяльність артиста балету, балетмейстера, заслуженого артиста РСФРР М. Дудка в Державному академічному театрі опери і балету (ДАТОБ) протягом 1920 - 1930-х рр. та в період Другої світової війни під час роботи художнім керівником Гатчинської концертно-балетної трупи. Основну увагу приділено причинам та передумовам його ув'язнення за роботу на окупованих територіях, особливостям життя і творчості артиста за колючим дротом виправно-трудового табору системи ГУЛАГ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ335.423(4УКР)6-85 + Щ323(4УКР)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/Мист. Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського