Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Автореферати дисертацій (20)Книжкові видання та компакт-диски (112)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю812.25$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 75
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Шило А. В. 
Пластика и текст в художественной деятельности / А. В. Шило. - Х. : Основа, 1997. - 260 c. - Библиогр.: 208 назв. - рус.

Рассматриваются закономерности формирования визуального образа в пластическом мышлении и создания на его основе изображения. На большом историческом материале моделируется пластическое отношение художника к изображаемому им миру как интеллектуальная способность и как образотворческая деятельность. Выделяется его конструктивный элемент - "маска". Исследуется ее структура и функции в канонической и неканонической системах художественной деятельности. Делается вывод о социально-культурной соотнесенности двух-вербальной и иконической -знаковых систем как механизме создания, сохранения и трансляции во времени пластического образа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ100.62 + Щ103(4РОС)6-5 + Ю812.252

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586298 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Пундик Я. Л. 
Елементи поетики художнього образу у початковій архітектурній освіті : Автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.01 / Я. Л. Пундик; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. - Х., 1999. - 20 c. - укp.

Дисертацію присвячено проблемі освоєння художніх аспектів архітектурного проектування в початковій архітектурній освіті. Розроблено модель вираження художнього образу як методичного засобу для використання в початковій архітектурній освіті. Визначено типологію навчальних завдань з питань освоєння художніх аспектів архітектурного професіоналізму - елементів поетики архітектури, зокрема, метафори як елементарної знакової конструкції, здатної виконувати роль структурної та семантичної основ художнього образу. Удосконалення моделювання як несучої структури навчального проектування пов'язано з освоєнням процедури інтерпретації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н.р.(4УКР)3 + Щ112р(4УКР)2 + Ю812.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА307370 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Левченко Н. О. 
Трансформації образності в мистецтві ХХ століття : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.08 / Н. О. Левченко; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. - К., 2000. - 17 c. - укp.

Досліджено феномен художньої культури в онтологічному вимірі. Доведено, що онтологічні трансформації художньої культури XX ст. відтворюються стильовою парадигмою творчості, яку можна описати у рамках таких напрямків творчості, як модерн, авангард, сюрреалізм, соцреалізм та постмодерн. Встановлено, що видова диференціація просторових мистецтв здійснюється як архітектуроцентристський проект. З'ясовано, що видовищні мистецтва еволюціонують у напрямку глобального планетарного інформаційного синтезу, де домінують комп'ютерні технології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.25 + Щ03(0)6-239

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА309321 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Богата Л. М. 
Символ у функціонуванні соціального організму : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.03 / Л. М. Богата ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2001. - 20 c. - укp.

Визначено природу символу, його когнітивні можливості та механізм функціонування в комунікативно-пізнавальній сфері соціальних систем. Розглянуто поняття символу, символічного тексту з використанням положень діалектичної методології, комунікативного трактування соціокультурних процесів, досліджуваних у рамках синергетичного підходу. З'ясовано, що символ є засобом виявлення та пізнання навколишньої дійсності, дозволяє виявити внутрішню сутність тієї системи, яку він представляє, є загальнокультурною категорією і має право бути включеним до групи базових концептів синергетичної парадигми. Встановлено можливість продуктивного використання символу під час формування управлінських впливів на соціальну систему.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю224.23 + Ю812.252.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА313639 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Пригода Т. М. 
Феномен пластичного в культурі: естетико-філософський аналіз : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.08 / Т. М. Пригода; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2001. - 18 c. - укp.

Проведено естетико-філософський аналіз феномену пластичного в культурі. Пластичне розглянуто як естетико-онтологічну категорію, яка визначає деякий єдиний конфігуративний образ людини і світу. Виражальні характеристики пластичного відображають феномен первинної присутності у світі. Людина та світ осмислюється як цілісна метаморфоза буття, мислительно-тілесні інтенції якого виявляються в екстатичній тілесності, тексті, пластичному образотворенні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.25 + Ю811.15 + Ю812.453.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА313616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Частник О. С. 
Універсальне і специфічне в просторово-часовій символіці українського та ірландського традиційного мистецтва (порівняльно-семіотичний аналіз) : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.01 / О. С. Частник; Харк. держ. акад. культури. - Х., 2001. - 20 c. - укp.

Класифіковано український та ірландський орнаментальний та епічний матеріал на підставі структурно-семантичних інваріантів - умовно-графічних ідей центричності, бінарності, тернарності. Здійснено просторово-часову інтерпретацію систематизованого матеріалу. Виявлено характер інваріантних системних зв'язків просторово-часової символіки традиційного мистецтва України та Ірландії шляхом міжвидової та крос-культурної взаємоінтерпретації (пошуків універсального). Визначено способи та характер варіантного, образно-конкретного втілення універсальних просторово-часових схем української та ірландської традиційної символіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4Укр)-17 + Щ103(4іРЛ)-17 + Ю812.252.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315581 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Даренський В. Ю. 
Специфіка художнього освоєння історії : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.08 / В. Ю. Даренський; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2001. - 18 c. - укp.

Здійснено естетико-філософський аналіз специфіки художнього освоєння історії. Доведено, що моделювання історичної дійсності в мистецтві відбувається відповідно до категорій загально-людського переживально-оцінювального досвіду, визначеного в естетичних критеріях, що призводить до універсалізації змісту конкретної історичної дійсності на рівні переживання та моральної оцінки. Розглянуто специфіку видів і жанрів мистецтва як форми художнього відображення історичної дійсності, а художній твір як її остаточну модель, що створює ефект її переносу з твору на історичну реальність, яка в ньому відображена.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА316570 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Колесник О. С. 
Міфопоетичне відтворення архетипу : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.08 / О. С. Колесник; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2002. - 16 c. - укp.

Розглянуто філософсько-естетичні засади концептуального аналізу специфіки архетипів у міфопоетичній творчості та міфологізованому мистецтві. Проаналізовано аналітичний, компаративний, генетичний, структурно-типологічний та функціонально-соціологічний методи дослідження індоєвропейської міфології та її відтворення у мистецтві. Доведено адекватність символічної інтерпретації міфології як засобу естетичної інтеграції трьох рівнів буття - особистісного, соціального та космічного. Обгрунтовано доцільність конвертування міфопоетичної опозиції "світ людей - інший світ" у психологічну опозицію "свідомість - колективне позасвідоме" та можливість естетичного вивчення архетипного образу Потойбічного Світу, створеного певним етносом, як автопортрета колективного позасвідомого даного народу у міфі, фольклорі, мистецтві. Розглянуто міфопоетичне уявлення про художню творчість як відтворення онтологічного архетипу-прецеденту. Досліджено характер реміфологізації сучасної художньої культури, шляхи її естетичного аналізу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю225.5 + Ю812.252.2 + Ш3(0)-60

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА321890 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Мосенцева Т. С. 
Симулятивність та інтертекстуальність у просторовій метафориці : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.04 / Т. С. Мосенцева; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2002. - 20 c. - укp.

Здійснено комплексний аналіз лінгвофілософських і культурологічних аспектів ідеї інтертекстуальності. Визначено інтертеоретичний та міждисциплінарний характер оформлення концепту "інтертекст", а також його варіативність, зумовлену труднощами концептуалізації інтертекстуальності як "явища". Виділено напрямок, пов'язаний з критикою репрезентаційної моделі мови та проблемою "симулятивності позначення". Умотивовано сполучення підходу до тексту як до "множинного" (децентрованого, несамототожного, відкритого наступним трансформаціям-"переписуванням") та ідеї дискурсивної "розрізненості" природної мови. Висвітлено адекватність метафоричного вираження "проблемної сутності" інтертексту. Уточнено спосіб співвідношення "множинного тексту" та "безлічі текстів", підстави варіативності інтертекстуальних практик, характер метаморфоз суб'єктивності скріптора. Запропоновано варіанти метафори й обгрунтовано доцільність її використання для аналізу культурних явищ, спрямованих на "збільшення відмінностей" та "толерантність до Іншого".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.252.2 + Ш1в2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА317759 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Мазурчук А. Ф. 
Про символ і його сприйняття в художніх системах / А. Ф. Мазурчук // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 6. - С. 96-99. - укp.

Представлено символ як смислову характеристику декоративного твору та як невід'ємну частину загальногокультурного процесу.

Представлено символ как смысловую характеристику декоративного произведения и как неотъемлемую часть общекультурного процесса.

A symboll as semantic performance of decorative product. The integral part of the socially cultural process.


Ключ. слова: символ, художні системи
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.252.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Бондар С. В. 
Інтерпретація як реконструкція смислового змісту тексту (філософсько-естетичний аналіз) : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.08 / С. В. Бондар; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2003. - 15 c. - укp.

Визначено інтерпретацію як складний інтелектуальний процес, комплексну форму аналізу, що є взаємодією смислових цілісностей, їх якісне перетворення та реконструкцію. Доведено, що вона грунтується на розумінні як способі людського буття, має репрезентативний характер, пов'язана з мовними структурами, логічним описом і висловлюванням; обумовлюється індивідуальними характеристиками інтерпретатора, його системою цінностей, соціокультурним контекстом. Зазначено, що метою інтерпретації є самовизначення індивідуальності, її самореалізація та самоутвердження. Встановлено, що метафора та іронія є художніми засобами даного феномену, які доповнюють один одного. Виявлено, що метафора - основний спосіб смислоутворення, іронія - загальна спрямованість свідомості інтерперетатора. Досліджено, що перша зумовлює такі характеристики інтерпретації, як антропометричність, діалогічність, об'єктивацію у мові індивідуальних сутнісних характеристик особистості, притаманного їй способу осмислення та розуміння, орієнтує на створення цілісного образу світу; друга - активний, критичний її характер,вводить ціннісну систему та мету інтерпретації, розкриває можливість і перспективи індивідуального переосмислення смислового змісту тексту, свободу у виборі шляхів творчої самореалізації. Встановлено, що даний аналіз свідчить про наявність зв'язку між появою ірраціонального та креативного моментів інтерпретації та домінуванням у ній естетичного елементу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю251.518.3 + Ю811.52 + Ю812.252.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА324316 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Савченко В. В. 
Візуальний переклад літературного тексту : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.08 / В. В. Савченко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2003. - 15 c. - укp.

Розглянуто явище візуального перекладу літературного тексту, що визначається як трансвидовий художній переклад між словом і зображенням та є одним з малодосліджених виявів художнього мислення. Простежено передумови загальноестетичного тлумачення явища перекладу. На базі структуралістських концепцій з'ясовано суть процесу трансвидового художнього перекладу як певного переструктурування оригіналу. На основі аналізу візуального перекладу літературного тексту визначено трирівневу структуру трансвидового перекладу, яка складається з художнього смислу, тексту та мови. Доведено, що об'єктивною основою функціонування перекладності є універсалії художнього мислення, розкрито їх типологію та форми візуальної репрезентації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.252.2 + Ю812.271.2 + Ш407

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА324630 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Пушонкова О. А. 
Візуальне мислення у контексті культурно-історичного підходу / О. А. Пушонкова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2003. - № 1. - С. 3-10. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Наголошено, що суттєві зміни способів естетичного сприйняття у добу постмодерну обумовлюють необхідність розгляду метафори візуального мислення у контексті культурно-історичного підходу.

Акцентировано, что существенные изменения способов эстетического восприятия в эпоху постмодернизма обусловливают необходимость рассмотрения метафоры визуального мышления в контексте культурно-исторического подхода.

Essential changes of ways of aesthetic perception in epoch of a postmodernism cause necessity of consideration of a metaphor of visual thinking for a context of the cultural - historical approach.


Ключ. слова: сприйняття, візуальне мислення, культурно-історичний підхід, репрезентація, форми художнього бачення
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.131.1 + Ю812.252.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Лоліна Н. А. 
Ідея різних інформаційних каналів в розумінні мистецтва орнаменту: естетичний аспект / Н. А. Лоліна // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2004. - № 8. - С. 56-66. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Проаналізовано питання орнаментального мистецтва як засобу комунікації та носія інформації, а також розуміння його художнього змісту як складної полісемантичної комунікативно-інформаційної системи. Ключовими моментами цієї проблеми є аналіз основних компонентів орнаменту та дослідження особливостей орнаментального мистецького доробку.

Проанализирован вопрос орнаментального искусства как средства коммуникации и источника информации, понимание его художественного смысла как сложной полисемантической коммуникативно-информационной системы. Основными моментами рассматриваемой проблемы становятся анализируемые главные компоненты построения орнамента, а также исследование особенностей наследия орнаментального искусства.

For a public consideration is proposed the scientific article that's made out the analysis of ornamentation Arts question that is considered as means of the communication and a source of information. Ornament is considered in its turn as a complicatedmulti-semantically found out system with originally deep and composed hardly artistic sense. There're main components of constructed scheme of ornaments, and also characteristics of its art is looked though in the proposed article. The question is touched by author is coming out as a really actual because of deep interest to the problematic topic of information showed out by sociality.


Ключ. слова: орнаментальне мистецтво, культура, сучасність, мистецький доробок, інформація, інформаційне джерело, інформаційні канали, семантика, аналіз культурних цінностей
Індекс рубрикатора НБУВ: Щ124 + Ю812.252.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ніколаєвська Ю. В. 
Символ Дзеркала в музиці: від метафори до метафізики образу : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.03 / Ю. В. Ніколаєвська; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2004. - 18 c. - укp.

На підставі аналізу положень загальної теорії символу та положень музичної семіотики запропоновано інваріантну структуру музичного символу як художнього виміру. Висвітлено семантичні та логічні функції Дзеркала як предмета культури. Вивчено специфіку виявів принципу Дзеркала в музиці, систематизовано функції Дзеркала в музичному творі (ідею, образ, метафору, техніку, символ). Досліджено музикознавчу проблематику в аспектах: співвідношення Дзеркала та інтерпретації (виконавської та слухацької), інтроспекції та сприйняття, свідомості та мислення, символізація музичного тексту та мовлення. Існуючу ієрархію виявів дзеркала в музиці доповнено новими категоріями - своєрідними синонімами Дзеркала, які є ключовими для осягнення символу Дзеркала в музиці: свідомість автора; "Я - Свідомість", тип спілкування ("Я - Я"; "Я - Інший"). Запропоновано концепцію, за якою ключове поняття "Я - Свідомість" пов'язане з духовною сутністю авторського "Я" та "героя" твору як його відображення. Розглянуто ідею належності Дзеркала до метафізичних символів культури. Для музичного мистецтва такий феномен визначено як символ особливого різновиду. Розглянуто семантичні функції Дзеркала як образу Людини. Зведено всі існуючі дефініції та запропоновано модель Дзеркала як об'єкта музичного мистецтва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ310.13 + Ю812.252.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА328701 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Карпенко Г. В. 
Концепт символу у західноєвропейській культурі кінця XIX - початку XX століть (на матеріалі текстів французької культури) : Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.04 / Г. В. Карпенко; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. - Сімф., 2004. - 19 c. - укp.

Запропоновано трактування концепту символу як визначальної засади художньої культури. Доведено, що даний концепт започаткувався у Платонівській "ідеї" прекрасного, однак він фактично був протосимволом, з якого надалі розвинувся концепт символу. Етимологічна багатозначність концепту символу дозволила запропонувати положення, що символ, розвиваючись, мав характеристики: алегоричну, знакову, образну, емблематичну, аналогічну, які надалі проявлялися як самостійні символічні форми. За цього символічна компонента є наявною в кожній з цих форм і стає їх якістю. Зазначені характеристики виявляють межі взаємозв'язку, тобто символічна компонента зв'язує тканину семіозису культури й водночас має якість його різних форм. Запропоновано трактування синестезії та сугестії як основи символістського світочуття та засобів втілення символів у художній творчості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.252.2 + Ч111.156

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА333054 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Горбунова Н. В. 
Чому без мови не буде розуміння. Інтелектуально-лінгвістичний аспект проблеми формування естетичної логосфери / Н. В. Горбунова // Гуманіт. науки. - 2005. - № 1. - С. 41-47. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито сутність поняття "естетична логосфера", визначено структурні компоненти естетичної логосфери, розглянуто інтелектуально-лінгвістичний аспект формування естетичної логосфери.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.4 + Ю812.252.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23366 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мітіна В. О. 
Логіка побудови художньої структури / В. О. Мітіна // Вісн. Держ. акад. керів. кадрів культури і мистец.. - 2005. - № 4. - С. 14-20. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.25

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж22799 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
19.

Опанасюк О. П. 
Структурна феноменологія і типологія форм художнього образу : Автореф. дис... канд. мистецтвознав. : 17.00.01 / О. П. Опанасюк; Нац. муз. акад. України ім. П.І.Чайковського. - К., 2005. - 20 c. - укp.

Проведено дослідження структурної динаміки процесуального та субстанційного буття художнього образу. Визначено структуру процесу становлення культур, що включає чотири періоди: символічний, класичний, романтичний та інтенціональний. Доведено існування аналогічної четверної закономірності у структуруванні творчого процесу, зміст якої визначено термінами "принцип", "становлення", "означення", "спосіб існування". Визначено базовий принцип формування мистецьких явищ, реалізація якого передбачає виявлення та збереження єдиної ознаки (образу, ефекту). Запропоновано структурну модель художнього образу, зміст якої складає відношення тріади та тетрактиди. Розроблено типологію форм художнього образу й охарактеризовано зміст кожної з них. Вперше здійснено порівняльне дослідження закономірностей становлення культури, творчого процесу та художнього образу та виявлено спільний принцип їх формування, зміст якого розкривають структурно-смислові відношення складових тетрактиди.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.25 + Ч111.155

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336993 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Коваль О. В. 
Иконические возможности культурных концептов и их живописные аналоги / О. В. Коваль // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2005. - № 5. - С. 107-113. - Библиогр.: 19 назв. - рус.

Розглянуто питання співвідношення теорії мови та теорії мистецтва як формалізації поняття "живописний аналог культурного концепту", його матеріально-духовної паралелі, алоконцепту, а також здійснено спробу визначити інтерпретанту естетичного знаку у контексті семіотики культури, мови та мистецтва.

Рассмотрен вопрос общности теории языка и теории искусства в плане формализации понятия "живописный аналог культурного концепта", понимаемый как его материально-духовная параллель или алоконцепт, а также осуществлена попытка определения интерпретанты эстетического знака в контексте семиотики культуры, языка и искусства.

In the article the idea of picturesque clone cultural concepts is esteemed and the attempt implements to give him formal definition.


Ключ. слова: культурный концепт, концептуальный анализ, принцип аналогии, знак, образ, семиотика, искусство
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.252.2 + Щ140.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського