Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (114)Автореферати дисертацій (26)Журнали та продовжувані видання (132)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю91$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 289
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Розпутна М. В. 
Філософські погляди Джона Дьюї в контексті діяльності Метафізичного клубу : автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.05 / М. В. Розпутна; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. - Київ, 2024. - 18 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(7СПО)6-652 + Ю91(7СПО)6-755

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА453858 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Кечур Р. 
Психоаналітичні теорії розвитку : навч. посіб. / Р. Кечур, Х. Турецька, О. Яскевич; Український католицький університет. - Львів : Місіонер, 2023. - 127 c. - Бібліогр. в кінці гл. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(4/8)5/6-736.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА867203 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
3.

Чорноус О. В. 
Вплив антропонімів (погляд психіатрів та психологів кінця ХIХ ст. - початку ХХ ст.) / О. В. Чорноус // Зап. з укр. мовознавства : зб. наук. пр. - 2023. - Вип. 30. - С. 353-366. - Бібліогр.: 32 назв. - укp.

Пропонована наукова розвідка має на меті проаналізувати наукову спадщину психіатрів, психологів кінця ХIХ - початку ХХ ст., у фокусі уваги яких перебували випадки нав'язливого потягу або неконтрольованого страху щодо антропонімів, різноманітні емоційні реакції, викликані антропонімами, ситуації впливу особових імен та прізвищ на поведінку носія. Об'єктом дослідження є антропоніми як базові складники онімної системи; предметом дослідження - вплив антропонімів на різні аспекти життя носія на основі випадків, описаних у наукових працях психіатрів, психологів кінця ХIХ ст. - початку ХХ ст. З-поміж методів здебільшого послуговуємося методом аналізу наукової літератури, а також описовим і порівняльним. У результаті аналізу описаної в наукових розвідках консультативної практики психіатрів кінця ХIХ ст. було виявлено антропоніми в новому світлі - як предмет ірраціональної пристрасті (ономатоманія) або страху (ономатофобія). Небажані думки про імена, на переконання тодішніх лікарів, мали істотний негативний вплив на повсякденне життя їхніх пацієнтів, утім їхні сучасні колеги висловлюють сумніви щодо такого потенціалу антропонімів. У наступні роки дедалі частіше описуються дивні зв'язки між антропонімами та носіями, що в той чи той спосіб впливали на їхню поведінку: носії наслідували якості чи характер, "закладений" в імені або, навпаки, намагалися цілковито викреслити антропонім з пам'яті. У колі наукових проблем постають питання навмисної трансформації антропонімів задля розв'язання професійних чи побутових проблем, глибинні мотиви номінаторів, що впливають на їхній вибір імені для немовляти, а також механізм забування власних назв. У новому ракурсі постають імена, здатні викликати потужні асоціації, у такий спосіб впливаючи на різні аспекти життя носія, а також слугувати засобом маніпуляцій під час комунікації, демонструючи повагу чи зневагу до їхнього носія. Заслуговують також на увагу спроби психологів дати відповідь на питання щодо можливої кореляції імені та особистісних характеристик носія. У дослідженнях 20-х років на основі зібраних попередниками випадків несвідомого впливу імені на поведінку носія були запропоновані три категорії, де такий вплив є найбільш помітним: загальний вплив на характер і поведінку, професійну сферу, а також особисті стосунки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-316.2 + Ю91(0)52 + Ю937-953.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Данилюк І. В. 
Експериментальна психологія : навч. посіб. / І. В. Данилюк, Н. І. Буркало; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. - Київ : Ліра-К, 2023. - 231 c. - Бібліогр.: с. 229-231 - укp.

Висвітлено основні етапи становлення експериментальної психології. Наведено методологічні основи наукового дослідження; види наукових досліджень; структуру та логіку психологічного дослідження; розглянуто етику психологічних досліджень. Наведено класифікацію методів психологічного дослідження. Розглянуто основні дослідницькі стратегії в психології; специфіку основних компонентів експерименту: гіпотези, вибірки, змінних. Описано особливості вимірювання та шкалювання психічних явищ; специфіку планування експерименту в психології та інтерпретації результатів експериментального дослідження.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 с25 я73 + Ю91-714 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА869761 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Kultaieva M. D. 
Miracle as a message: cosmological, anthropological and educational implications = Диво як послання: космологічне, антропологічне та освітнє значення / M. D. Kultaieva, L. M. Panchenko // Антропол. виміри філос. дослідж. : зб. наук. пр. - 2022. - Вип. 22. - С. 26-35. - Бібліогр.: 33 назв. - англ.

Мета роботи - передбачено пояснити в релігійному, секулярному та постсекулярному контекстах функціональний потенціал концептуалізації дива як тексту або повідомлення з мотивувальним ефектом. Теоретичний базис. Процеси зачаклування та розчаклування світу на філософському грунті аналізували Макс Вебер, Ернст Тугендхат, Александр Гепперт і Тіль Кеслер. Діалектичний підхід до аналізу дива та метафори економічних, соціальних, політичних чи освітніх див детально аналізують представники франкфуртської школи (Теодор Адорно, Макс Горкгаймер, Вальтер Беньямін) та їхні послідовники Юрген Габермас і Петер Слотердайк, описуючи культурні процеси постсекуляризму. Логіку культурної та соціальної репрезентації дивовижних подій та їхніх описів можна здійснити шляхом поєднання герменевтичного аналізу з функціоналістичним підходом за моделлю Нікласа Лумана та дискурсивною етикою Карла-Отто Апеля. Наукова новизна. Бажані в суспільстві культурні, соціальні та політичні ситуації нерідко виникають неочікувано, раптово, що провокує характеризувати їх як диво. Утім, в основі появи таких ситуацій лежать правила здійснення соціальної комунікації, зокрема ті, які передбачають асиметричне спілкування із запитаннями, що потребують відповіді. Диво постає в момент перетворення асиметричної комунікації на симетричну: кожне конкретне диво-явище потребує свого метафоричного осмислення й інтерпретації як послання. Висновки: запропоновано аналіз феномену дива в космологічному, антропологічному та освітньому аспектах. До розгляду дива в його об'єктивних і суб'єктивних репрезентаціях внесено й деякі тенденції, які були закріплені комунікативним поворотом сучасної філософії. Семантику дива проаналізовано за відповідними проблемними полями. Функціональність дива досліджено на його здатності показувати орієнтацію для сучасних суспільств з їх тенденцією до постсекулярності. Злиття домодерності та пізньої модерності враховано для описання семантики дива відповідно до їхньої комунікаційної функціональності. На основі семантики дива як світових і космічних подій пояснено діалектику зачаклування та розчаклування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91-738 + Ю969.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж74194 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Історія психології: від витоків до епохи просвітництва : [підруч. для здобувачів освіти ступеня бакалавра освіт.-проф. програми 053 Психологія]. Ч. 1 / Н. М. Токарева. - Кривий Ріг, 2022. - 382, [1] c. - укp.

Висвітлено загальні закономірності та розкрито сенс формування предмету психологічної науки - від уявлень мислителів стародавнього світу до концептуальних підходів науковців епохи Просвітництва. Розглянуто динаміку та логіку розвитку психологічних теорій, наукових ідей у контексті загальної історії культури. Процесуальні виміри становлення психології охарактеризовано як поле діяльності видатних вчених, біографічні нариси про яких доповнюють інформаційний континуум представленого курсу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: В359161/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Наукова школа академіка, фундатора генетичної психології Сергія Дмитровича Максименка / ред.: С. П. Яланська. - Київ : Видавництво Людмила, 2021. - 423 c. - Бібліогр.: с. 401-423 - укp.

Ювілейна книга присвячена видатному науковцю - академіку, українському психологу, фундатору наукової школи генетичної психології Сергію Дмитровичу Максименку. Висвітлено аспекти наукової діяльності вченого всеукраїнського та міжнародного рівня. Представлено основні здобутки наукової школи видатного вченого, розкрито анотації дисертацій на здобуття наукового ступеня кандидата психологічних наук та доктора психологічних наук. Розкрито теоретичні засади діяльнісного опосередкування особистісного розвитку в контексті експериментально-генетичного, генетико-моделювального, генетико-креативного методів генетичної психології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(4УКР)-715 Максименко С.

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО38434 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Матеріали міждисциплінарного круглого столу, присвяченого 95-річчю від дня народження видатного українського психолога, фундатора вітчизняної історико-психологічної науки Володимира Роменця "Тенденції розвитку психології в Україні: історія та сучасність" (TDPUHM), 20 травня 2021 року / ред.: І. В. Данилюк, І. В. Ващенко, Г. К. Юрчинська, Н. І. Погорільська, Д. Є. Предко, Р. Ю. Синельников; Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Українська психологічна асоціація, Інститут психології імені Г. С. Костюка, Національна академія педагогічних наук України, Інститут соціальної та політичної психології. - Київ : Ліра-К, 2021. - 101 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp. - англ.

Висвітлено провідні ідеї у творчій спадщині фундатора вітчизняної історико-психологічної науки Володимира Роменця, визначено їхнє місце і роль в історичному поступі психологічної думки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91 я434(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА848089 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Максименко Сергій Дмитрович: особистість починається з любові : біобібліогр. покажч. / уклад.: А. М. Маслюк, І. М. Євченко, А. В. Шинкаренко, С. Р. Басараба, А. Г. Хоптій; Національна академія педагогічних наук України, Інститут психології імені Г. С. Костюка. - Київ : Видавництво Людмила, 2021. - 335 c. - укp.

Наведено відомості про життя та науково-педагогічну та психологічну діяльність доктора психологічних наук, професора, академіка, дійсного члена НАПН України, директора Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України, заслуженого діяча науки і техніки України Сергія Дмитровича Максименка. Подано вичерпний перелік наукового доробку вченого. Покажчик приурочено до 80-річчя від дня народження науковця зі світовим ім’ям.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91 г(4УКР) д Максименко С. я2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА857114 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Погорільська Н. І. 
Історія психології : навч. посіб. / Н. І. Погорільська, Р. Ю. Синельников; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. - Київ : Київський університет, 2021. - 223 c. - Бібліогр.: с. 219-222 - укp.

Розглянуто основні періоди розвитку світової та вітчизняної психологічної науки в широкому науковому та культурному контексті - від виникнення психологічних ідей у стародавньому світі до огляду сучасних напрямів психологічних досліджень. Проаналізовано первісні уявлення про психічне, психологічні ідеї Стародавнього Сходу, Античності, Середньовіччя, Відродження та в епоху наукової революції. Увагу приділено психологічним особливостям епохи Просвітництва та передумовам становлення психології як науки. Досліджено школи української психології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(0)3/6 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА871362 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Integrative personal psychology : coll. mononogr. / G. O. Gorban , N. O. Guba, G. Malyna, V. I. Meniailo, N. O. Mosol, M. G. Tkalych, Yu. V. Zhelezniakova. - Lviv : Liha-Pres, 2020. - 150 c. - Бібліогр. в кінці ст. - англ.

New economic conditions and social-psychological processes that are taking place now in Ukraine increase the importance of searching for more efficient ways of improving personality education system. The urgency of effective solving the problems related to personal-oriented communication in the context of family interaction is increasing every year. With the development of a personality-centered approach the number of issues related to the field of communication has significantly increased recently. This is due to the fact, that the formation of self-awareness (as the most important factor of individuality and activity of an individual) is impossible without interpersonal communication.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91-735.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ІВ228577 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Kharchenko Yu. V. 
Topology of "unique" and its impact on the construction of social virtuum = Топологія "унікального" та її вплив на конструювання соціального віртуума / Yu. V. Kharchenko // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2020. - № 1. - С. 43-46. - Бібліогр.: 9 назв. - англ.

Топологія унікального, його соціальна природа та суперечність із уявним кібернетичним віртуумом аналізуються в термінах онтології, трансцендентології, соціальної філософії та топології. Це стало основною метою дослідження. Ключовим методологічним підходом у даному дослідженні є топологія. У роботі показано, що термінологія топології достатньо складна і багатовекторна, а її варіативні визначення значимі з огляду на семантику. Результатом дослідження стало підтвердження, що унікальне має полісемантичний відтінок і є різнобарвним в контексті побудови синонімічного ланцюга. Обговорення. Показано, що з точки зору єдності та багатоманітності, кожна одиничність є по-своєму унікальною, але при цьому вона є безкінечною множиною одиничностей. У висновках продемонстровано, що поєднання фізичної, духовної та соціальної природи людини репрезентує її унікальну сутність. Людина, у свою чергу, здатна помітити явище унікального, виділити його з-поміж інших явищ, екстраполювати унікальне в площину індивідуального та колективного цілепокладання. Унікальне, як наслідок, є складною топологічною конструкцією, метричні властивості якої визначити практично неможливо через те, що це абстракція.


Індекс рубрикатора НБУВ: С. в + Ю91-735.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Волков С. А. 
Инсайтное научение как форма развития исследовательской способности студентов / С. А. Волков // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки : наук. дослідж., досвід, пошуки: зб. наук. пр. - 2020. - Вип. 36. - С. 23-34. - Библиогр.: 12 назв. - рус.

Предложено теоретическое обоснование методического приема продуктивного обучения магистрантов наиболее быстрому решению исследовательских проблем в период подготовки и написания дипломной работы. Рассмотрена способность к исследованию как качество студента и условие успешного достижения научной цели и основываясь на практическом опыте, автор считает необходимым использование и развитие когнитивных способностей. Формирование у студентов творческого подхода к научно-поисковой работе связано с активизацией интеллектуального потенциала, направленностью деятельности преподавателя на самоорганизацию сознания студента, под которой мы понимаем самопроизвольное упорядочение хаотично перемежающихся идей в результате предшествующей "готовности" к этому, обусловленной в основном установкой преподавателя, или через состояние настроенности на исполнение присутствующего в сознании интенционального акта. Микропространство самоорганизации, т.е. когнитивная способность и окружающая среда, является, на наш взгляд, условием для непроизвольного, внезапного нахождения решения исследовательской проблемы и порождения собственной идеи. Это и есть описываемое в статье научение путем инсайта (озарения). Теория инсайта восходит к гештальт психологии и основывается на изучении психики человека как особого рода структуры и функциональной системы, а сам инсайт трактуется как феномен в решении проблемы. Инсайтное научение в нашем случае представлено как метод и форма развития исследовательской способности, когнитивный, непредсказуемый акт получения быстрого результата в процессе решения проблемной ситуации, однако, интенционально присутствующий в сознании в виде программы поиска "недостающего звена" в представлении проблемы в целом. Способность к инсайту в образовательном процессе актуализируется с помощью манипулирования сознанием студентов, сопровождающегося ключевыми конструктами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.252.45 + Ю937.24 + Ю91-735

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Волков С. А. 
Инсайтное научение как форма развития исследовательской способности студентов / С. А. Волков // Викладання мов у вищ. навч. закл. освіти на сучас. етапі. Міжпредмет. зв'язки : наук. дослідж., досвід, пошуки: зб. наук. пр. - 2020. - Вип. 36. - С. 23-34. - Библиогр.: 12 назв. - рус.

Предложено теоретическое обоснование методического приема продуктивного обучения магистрантов наиболее быстрому решению исследовательских проблем в период подготовки и написания дипломной работы. Рассмотрена способность к исследованию как качество студента и условие успешного достижения научной цели и основываясь на практическом опыте, автор считает необходимым использование и развитие когнитивных способностей. Формирование у студентов творческого подхода к научно-поисковой работе связано с активизацией интеллектуального потенциала, направленностью деятельности преподавателя на самоорганизацию сознания студента, под которой мы понимаем самопроизвольное упорядочение хаотично перемежающихся идей в результате предшествующей "готовности" к этому, обусловленной в основном установкой преподавателя, или через состояние настроенности на исполнение присутствующего в сознании интенционального акта. Микропространство самоорганизации, т.е. когнитивная способность и окружающая среда, является, на наш взгляд, условием для непроизвольного, внезапного нахождения решения исследовательской проблемы и порождения собственной идеи. Это и есть описываемое в статье научение путем инсайта (озарения). Теория инсайта восходит к гештальт психологии и основывается на изучении психики человека как особого рода структуры и функциональной системы, а сам инсайт трактуется как феномен в решении проблемы. Инсайтное научение в нашем случае представлено как метод и форма развития исследовательской способности, когнитивный, непредсказуемый акт получения быстрого результата в процессе решения проблемной ситуации, однако, интенционально присутствующий в сознании в виде программы поиска "недостающего звена" в представлении проблемы в целом. Способность к инсайту в образовательном процессе актуализируется с помощью манипулирования сознанием студентов, сопровождающегося ключевыми конструктами.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.252.45 + Ю937.24 + Ю91-735

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Маслюк А. М. 
Становлення психологічної думки в українській діаспорі XX століття : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.01 / А. М. Маслюк; Національна академія педагогічних наук України, Інститут психології імені Г. С. Костюка. - Київ, 2020. - 39 c. - укp.

Деталізовано основні категоріально-понятійні контури феномену української діаспори, розглянуто концептуальні позиції історично-психологічної зумовленості становлення психологічної думки в українській діаспорі XX століття. Виокремлено осередки функціонування української психологічної думки в діаспорі XX ст. в Європі, США, Канаді та Австралії. Розроблено періодизацію становлення Українського вільного університету, яка включає в себе чотири етапи. Проаналізовано особливості розвитку психологічних знань на кожному етапі інституційного становлення освітньої установи. Виявлено дату викладу першого курсу психології в українській діаспорі XX ст. в Європі й західній діаспорі в цілому. Запропоновано вважати 1919 рік роком народження психології в українській еміграції. Встановлено дату систематичного викладання психології як окремої дисципліни в навчальних закладах української діаспори XX ст. в Європі. Здійснено порівняльний аналіз психологічних здобутків української діаспори та української радянської психології XX ст. (на прикладі Інституту психології імені Г. С. Костюка НАПН України). Запропоновано періодизацію становлення розвитку української психологічної думки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(=411.4)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА445374 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Кальницька Ю. С. 
Історія соціальної психології в Україні: друга половина XIX - початок XX ст. : монографія / Ю. С. Кальницька; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т соц. та політ. психології. - Київ : Талком, 2019. - 147 c. - Бібліогр.: с. 116-139 - укp.

Висвітлено результати першого і наразі єдиного дослідження, що мало на меті відтворення загальної картини, послідовності та логіки становлення соціально-психологічної думки в Україні у другій половині XIX - на початку XX ст. Проаналізовано інтелектуальну спадщину видатних мислителів і науковців, що працювали в Україні, — як широковідомих (наприклад, М. П. Драгоманова та І. Я. Франка), так і призабутих (наприклад, М. Я. Грота та Б. О. Кістяківського). З'ясовано значення тогочасної української інтелектуальної спадщини для перспектив розвитку соціальної психології в сучасних умовах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(4УКР)5 + Ю951

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА838015 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Зварич І. М. 
Екзистенційна та гуманістична психологія : навч. посіб. / І. М. Зварич, Г. В. Чуйко, Т. А. Колтунович; ред.: В. Г. Панко; Чернівец. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. - Чернівці : Рута, 2019. - 495 c. - укp.

Наведено факти біографії, проаналізовано основні теоретичні положення, ідеї, переконання, позиції та погляди, запропоновані представниками екзистенційної та гуманістичної психології, а також методи, прийоми і техніки надання людям психологічної допомоги. Основну увагу зосереджено на непересічному значенні екзистенційної та гуманістичної психології для теоретичної підготовки, майбутньої практичної діяльності майбутніх психологів і для формування їх світогляду.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91(0)6-740 я73 + Ю91(0)6-743 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА835834 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Психологічне забезпечення професійної діяльності фахівців сектору безпеки : навч. посіб. / Н. Г. Іванова, О. І. Фармагей, О. О. Паливода, Ю. М. Шиделко, В. А. Бараннік, В. І. Строгій; Нац. акад. СБУ. - Київ : Нац. акад. СБУ, 2019. - 244 c. - укp.

Розкрито зміст та особливості психологічного забезпечення професійної діяльності персоналу безпекових інституцій. Розглянуто психологічні засади оптимізації діяльності фахівців сектору безпеки та виконання ними професійних завдань в екстремальних умовах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю912.9-69 я73-1 + Ю937.26-42 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА834886 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Осипенко В. А. 
Основи психоаналізу : навч.-метод. посіб. для студентів вищ. мед. закл. освіти / В. А. Осипенко, Л. А. Любіна, М. П. Тимофієва; ВДНЗ України "Буков. держ. мед. ун-т". - Чернівці, 2019. - 227 c. - Бібліогр.: с. 196-200 - укp.

Висвітлено основні положення психоаналітичної теорії 3. Фройда та його послідовників, провідні тенденції, стратегії та технології сучасного психодинамічного підходу. Зазначено, що вивчення основ психоаналізу сприяє розвитку знань з актуальних психологічних проблем терапевтичної взаємодії лікаря й пацієнта, враховуючи систему несвідомих мотивів поведінки особистості, спонукає до свідомого розуміння й осмислення психічних процесів та поведінки особистості пацієнта, надає можливість орієнтуватись і правильно обирати різноманітні стратегії та тактики в діагностиці та лікуванні, що забезпечує формування науково-психологічного мислення майбутніх медичних фахівців.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю91-736 я73-1 + Р357.1 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА833941 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Конвалюк У. В. 
Теоретичні засади персонології вокального мистецтва естради / У. В. Конвалюк // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Культурологія : наук. зб. - 2019. - Вип. 31. - С. 108-114. - Бібліогр.: 28 назв. - укp.

Досліджено персоналістичні моделі, запропоновані представниками психоаналізу, аналітичної психології, структурною психологією, екзистенціалізмом, дослідниками суб'єкта і інтерсуб'єктності. Акцентована увага на культурологічній праці О. Старовойтенко про життя особистості в культурі, розробці нею персонології як "науки синтезу". Взявши за основу авторське визначення поняття "персоносфера" Г. Хазагерова, запропоновано власну інтерпретацію терміну "персоносфера української пісенної естради". Завдяки національній персоносфері української пісенної естради, яка зберігає образи всіх її діячів і образи, створені ними, можна краще розуміти власну культуру. Така персоносфера об'єднує творчі особистості цього сегменту культури, робить їх зрозумілими один одному, полегшує спілкування з ними.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ364.14(4УКР)-8 + Ю91(0)-736 + Ю945.442-711 + Ч111.155

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського