Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (26)Книжкові видання та компакт-диски (147)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю948.25$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 135
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Тарасун В. В. 
Науково-методичні основи формування знань, умінь та навичок у дітей з труднощами у навчанні : Наук.-метод. посіб. / В. В. Тарасун; Ін-т дефектології АПН України. - К., 1998. - 104 c. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Розкриваються причини труднощів у навчанні школярів молодшого шкільного віку з психічним та мовленнєвим недорозвитком. Визначаються шляхи й особливості формування у них початкових лінгвістичних і математичних знань, умінь та навичок.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.2 + Ч437.92 + Ю948.25-355

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587359 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Хохліна О. П. 
Психолого-педагогічні основи корекційної спрямованості трудового навчання учнів з обмеженими розумовими можливостями : Автореф. дис... д-ра психол. наук : 19.00.08 / О. П. Хохліна; Ін-т дефектології АПН України. - К., 2000. - 41 c. - укp.

З'ясовано системну сутність корекційно-розвивальної роботи у процесі спеціальної освіти та сформульовано концептуальну модель дослідження даного психолого-педагогічного феномена. Теоретично обгрунтовано психологічний зміст формування усвідомленого навчання як передумови корекційно-розвивальної роботи у спеціальному освітньому закладі для дітей з обмеженими розумовими можливостями. Визначено сутність предмета корекційно-розвивального впливу на учнів з обмеженими розумовими можливостями у процесі трудового навчання. Досліджено психологічні особливості прояву розумової сфери у дітей з різним рівнем інтелектуального розвитку як предмета корекційно-розвивального впливу у процесі трудового навчання. Виявлено й експериментально апробовано змістові лінії та особливості формування компонентів розумової сфери у дітей з обмеженими розумовими можливостями. Розроблено дидактично-методичне, змістове та організаційне забезпечення формування в учнів розумової сфери як цілісну педагогічну технологію корекційно-розвивальної роботи засобами трудового навчання. Розглянуто систему психолого-педагогічних умов забезпечення корекційної спрямованості трудового навчання учнів з обмеженими розумовими можливостями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25-355 + Ч435.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311331 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Шмаргун В. М. 
Психолого-педагогічна корекція затримки психічного розвитку дітей молодшого шкільного віку (на основі занять фізичними вправами в умовах загальноосвітньої школи) : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / В. М. Шмаргун; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2000. - 19 c. - укp.

Досліджено проблему корекції затримки психічного розвитку дітей молодшого шкільного віку, побудованої на основі спеціальної рухової діяльності. З'ясовано, що такі корекційні заняття впливають на розвиток інтелекту дітей. Дослідження розширює уявлення відносно структури інтелектуального дефекту даних дітей. Встановлено вірогідні зв'язки загального розвитку та ментальної швидкості з розвитком функцій програмування, регуляції та контролю рухів рухового аналізатора. Доведено, що корекційні рухові заняття позитивно впливають на функції когнітивних структур, їх здібності до диференціації та інтеграції сигналів, а також є досить ефективними у формуванні функцій рухового аналізатора. Зроблено висновок, що у процесі корекційного навчання дітей даної категорії слід, перш за все, приділяти увагу кінестетичному фактору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.645.095-541 + Ю948.25-734-82 + Ч421.354

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА310752 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дмитрієва І. В. 
Корекція художнього сприймання розумово відсталих підлітків засобами образотворчого мистецтва : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.03 / І. В. Дмитрієва; Ін-т дефектології АПН України. - К., 2002. - 19 c. - укp.

Подано цілісну психологічну характеристику особливостей художнього сприймання учнями старших та середніх класів допоміжної школи творів живопису різних жанрів (зокрема, виявлено своєрідність емоційно-особистісного ставлення розумово відсталих підлітків до образотворчого мистецтва, визначено показники, критерії та рівні розвитку в них художнього сприймання). Зазначено найбільш вагомі у корекційному відношенні педагогічні умови активізації інтелектуальної діяльності та емоційної сфери розумово відсталих підлітків у процесі художньо-естетичного виховання на уроках образотворчого мистецтва та у позакласній роботі (поетапне формування художнього сприймання; використання спеціальних корекційних прийомів педагогічного управління пізнавальною діяльністю учнів). Удосконалено критерії відбору творів живопису для роботи з учнями 5 - 6-х класів допоміжної школи, а також теорію корекційної спрямованості навчально-виховного процесу допоміжної школи на основі особистісного підходу до розумово відсталих учнів, формування в них вищих психічних функцій, забезпечення єдності їх інтелектуального та емоційного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.355.22 + Ю948.25 + Ю983.402.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА319105 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кузнєцов А. М. 
Психологічні особливості адаптації розумово відсталих першокласників до навчання : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.08 / А. М. Кузнєцов; Ін-т дефектології АПН України. - К., 2002. - 19 c. - укp.

Наведено модель і теоретично обгрунтовано виокремлення факторів, компонентів, які входять до моделі психолого-соціальної адаптації розумово відсталих першокласників до навчання, а також виокремлено структурні одиниці кожного фактора. Визначено основні труднощі, які ускладнюють розвиток структурних одиниць даних факторів, та шляхи оптимізації процесу адаптації у розумово відсталих першокласників. Розроблено методичні рекомендації з даної прблеми для вчителів, вихователів, медичних працівників, які працюють у допоміжній школі, а також для батьків дітей з розумовою відсталістю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч435.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА318992 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Лазоренко Т. М. 
Психологічна адаптація до процесу навчання дітей 6 - 8 років із затримкою психічного розвитку : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.08 / Т. М. Лазоренко; Ін-т дефектології АПН України. - К., 2002. - 21 c. - укp.

Висвітлено проблему психологічної адаптації до навчання дітей дошкільного і молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку (ЗПР). Акцентовано увагу на адаптації наукової та міждисциплінарної проблеми, розкрито її зв'язок із психічним здоров'ям, проаналізовано критерії соціально-психологічної адаптації до школи, а також сучасні результати досліджень ЗПР, описано особливості їх прояву. Визначено структурні компоненти механізму психологічної адаптації до навчання у дітей 6 - 8 років із ЗПР, основними компонентами якого є: психічний стан (пізнавальна діяльність та емоційний стан), фізичний та соматичний стани. Виявлено рівні психологічної адаптації у дітей із ЗПР. Проведено апробацію механізму за умов функціонального об'єднання "школа - дитячий садок". Доведено високу ефективність застосування механізму психологічної адаптації в корекційній роботі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч435.91 + Ч435.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА319420 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Шебанова В. І. 
Діагностика та корекція агресивної поведінки молодших школярів з порушеннями психічного розвитку : Автореф. дис... канд. психол. наук / В. І. Шебанова; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2002. - 18 c. - укp.

Проаналізовано психологічні підходи до феномену дитячої агресивності. Розглянуто особливості дітей з порушеннями психічного розвитку на підставі саногенного підходу з урахуванням клінічних, психологічних та педагогічних позицій. Теоретично обгрунтовано діагностичний інструментарій для виявлення особливостей агресивної поведінки в молодших школярів з порушеннями психічного розвитку. Запропоновано та апробовано методики: "Тест ситуацій" і "Опитувальник форм агресивного реагування". Проаналізовано дані констатуючого та формуючого експериментів. Встановлено, що перебільшення деструктивної агресії за реактивним типом у паттерні поведінки учнів класів інтенсивної педагогічної корекції пов'язане з потенціально агресивним відчуттям та потенціально агресивною інтерпретацією, що формуються під впливом комплексу негативних факторів мікросоціального середовища. Теоретично обгрунтовано концептуальну модель психокорекції агресивної поведінки молодших школярів з порушеннями психічного розвитку, експериментально підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3 + Р733.64-5 + Ю948.25 + Ю983.620.2-81

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС320700 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Висковатова Т.  
Умственная отсталость и параолимпийский спорт [Електронний ресурс] / Т. Висковатова // Наука в олимп. спорте. - 2002. - № 2. - С. 30-35. - Библиогр.: 7 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2002/

Зазначено, що розумову відсталість можно розглядати як одну з нозологічних одиниць паралімпійського спорту. Однак перепоною до цього є відсутність кількісних критеріїв психологічного діагностування, які б дозволяли проводити адекватний відбір в національні спортивні команди. Вирішенням цієї повсякденної проблеми займаються психологи України та інших країн.

Отмечено, что умственная отсталость может рассматриваться как одна из нозологических единиц параолимпийского спорта. Однако преградой к этому есть отсутствие количественных критериев психологического диагностирования, которые бы разрешали проводить адекватный отбор в национальные спортивные команды. Решением этой повседневной проблемы занимаются психологи Украины и других стран.

Educational lack off could value as one of nozological ones of Paralympical sport. Though hardship is a missing of criterions of psychological diagnostic, which would able to make adequate choose in National sports teams. Decision of this is the work of many psychologists of Ukraine and other countries.


Ключ. слова: умственная отсталость, спорт, диагностирование
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.29 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24615 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Стадненко Н. М. 
Нариси з олігофренопсихології : Навч. посіб. для спец. "Дефектологія" / Н. М. Стадненко, М. П. Матвєєва, А. Г. Обухівська; ред.: Н. М. Стадненко; Кам'янець-Поділ. держ. пед. ун-т. - Кам'янець-Поділ., 2002. - 199 c. - Бібліогр.: 90 назв. - укp.

Висвітлено особливості пізнавального та особистісного розвитку учнів допоміжної школи, сучасне бачення проблеми діагностики розумової відсталості. Висновки щодо специфіки психічного розвитку дітей-олігофренів підкріплено детальним описом та аналізом результатів відповідних експериментальних досліджень та спостережень.

Освещены особенности познавательного и личностного развития учеников вспомогательной школы, современное видение проблемы диагностики умственной отсталости. Выводы относительно специфики психического развития детей-олигофренов подкреплены подробным описанием и анализом результатов соответствующих экспериментальных исследований и наблюдений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435 я73 + Ю948.25 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА637521 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бойко Г. М. 
Підготовка підлітків із синдромом Дауна до психосоціальної інтеграції в суспільство : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / Г. М. Бойко; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2003. - 24 c. - укp.

Виявлено базальні (інтеграційні) показники: психофізичні, фізичні та соціальні. Розроблено якісні та кількісні критерії їх сформованості та розглянуто як інтеграційний показник, який визначає рівень готовності до можливості самостійного проживання в суспільстві. З метою формування достатнього інтеграційного рівня у підлітків з синдромом Дауна створено систему психолого-педагогічної підготовки, яка містить: розвиток психічних функцій, зокрема, розумової та фізичної працездатності; етико-естетичне виховання; соціальне формування особистості, що передбачає проведення консультативної роботи з сім'єю. Ефективність системи підтверджено результатами порівняльного аналізу констатуючого та формуючого експериментів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ю952.1 + Р11(4УКР)442.861

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА324988 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Харченко Л.  
Характеристика психомоторики молодших школярів з легкою формою розумової відсталості / Л. Харченко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 24. - С. 42-47. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Досліджено рівень розвитку та особливості психомоторних здібностей учнів віком 9 - 10 років з легкою формою розумової відсталості.

Исследован уровень развития и особенности психомоторных способностей у учеников в возрасте 9 - 10 лет с лёгкой формой умственной отсталости.

In this article the level of development and peculiarities of psychomotorics abilities of slightly mentally lagged younger-school-aged children (9-10 years old) are investigated.


Ключ. слова: розумова відсталість, психомоторні здібності, тести
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221 + Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Висковатова Т. П. 
Психологические особенности подростков с отклонениями в психическом развитии : Учеб.-метод. пособие по юрид. психологии / Т. П. Висковатова; Юж. науч. центр АПН Украины. - О., 2003. - 59 c. - Библиогр.: 22 назв. - рус.

Изложены современные взгляды на задержку психического развития, раскрыто понятие об отклонениях и их основные виды. Рассмотрены психологические особенности следствия по делам несовершеннолетних.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю947.1-734 я73 + Ю948.25 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА638793 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Романенко О. В. 
Особливості формування Я-образу у школярів з церебральним паралічем : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.08 / О. В. Романенко; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2003. - 21 c. - укp.

З використанням комплексної діагностичної методики виявлено специфічні шляхи формування Я-образу в дітей з церебральним паралічем від молодшого шкільного до підліткового віку: когнітивну спрощеність різноаспектних уявлень про власне Я; недостатню автономія когнітивних та афективних структур; уповільненість формування Я-ідеального як конструкту, відмінного від Я-реального; порушення адекватності у сприйнятті власної особистості; проблематичність позитивного самоприйняття внаслідок інтеріоризації чужих негативних ставлень; включення захисно-компенсаторних механізмів, що впливає на усвідомленість уявлень про себе. З урахуванням виявлених особливостей Я-образу у школярів з церебральним паралічем розроблено психокорекційну програму, яка є єдиною структурованою системою в сукупності послідовних блоків. На підставі результатів апробації цієї програми показано, що розроблена методика цілеспрямованого впливу на формування Я-образу у хворих дітей зумовлює позитивні зміни в їх самосвідомості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2-734 + Ю948.25 + Р733.627.709.3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА324574 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Компанець Н. М. 
Формування довільної поведінки у молодших школярів із затримкою психічного розвитку : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / Н. М. Компанець; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2004. - 20 c. - укp.

Розроблено графічну модель довільного поведінкового акту молодших школярів з затримкою психічного розвитку. Доведено залежність перебігу цілісного поведінкового акту від формуючого впливу на структурні компоненти (усвідомлення задачі, мотивацію та самостимуляцію, вироблення плану дій, оперативне контролювання за ходом виконання завдання, кінцевий самоконтроль). Психологічно обгрунтовано використання системи комплексних вправ для формування довільної поведінки досліджених школярів під час навчального процесу. Розвинуто системно-структурний підхід щодо аналізу довільного поведінкового акту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч435.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА332663 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Бастун Н.  
Право розумово відсталих підлітків та молоді на особисте життя : Посіб. / Н. Бастун, С. Лукомська; Благод. фонд "Паростки". - К. : В.Главник, 2004. - 40 c. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Проаналізовано міжнародну та національну нормативно-правову базу щодо захисту прав розумово відсталих людей на особисте життя, наведено результати моніторингу стану дотримання їх прав на особисте життя. Висвітлено особливості психосексуального розвитку розумово відсталих дітей та підлітків.

Проанализированы международная и национальная нормативно-правовая база по защите прав умственно отсталых лиц на личную жизнь, приведены результаты мониторинга состояния соблюдения их прав на личную жизнь. Освещены особенности психосексуального развития умственно отсталых детей и подростков.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х911.42 + Х809(4УКР)342 + Ю948.25 + С5*423.3 + Ч435.358

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р103441 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Проскурняк О. І. 
Соціально-психологічна адаптація учнів молодших класів допоміжної школи-інтернату : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.08 / О. І. Проскурняк; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2004. - 18 c. - укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження проблеми соціально-психологічної адаптації розумово відсталих дітей, здійснене на основі вивчення психолого-педагогічних умов забезпечення корекційного впливу на учнів початкових класів допоміжної школи-інтернату під час проведення позакласної виховної роботи. З'ясовано сутність соціально-психологічної адаптації розумово відсталих дітей, визначено та вивчено її структурні компоненти (спілкування, міжособистісні стосунки, психологічний клімат), досліджено прояви дезадаптації. Розроблено адаптаційно-розвивальну програму для учнів молодших класів, спрямовану на усунення проявів дезадаптації, розвиток адаптаційних можливостей та підвищення рівня адаптації, доведено ефективність її використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14-734 + Ю948.25 + Ч435.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА331249 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Колодич О. Б. 
Сучасні підходи до вивчення мовленнєвої діяльності / О. Б. Колодич // Педагогіка і психологія. - 2004. - № 4. - С. 55-60. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Исследованы вопросы современных подходов к изучению речевой деятельности и развитию речевой компетентности у детей с задержкой психического развития в украинской и зарубежной психологии и психолингвистике.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Назаревич В. В. 
Психологічні особливості корекції поведінки соціально дезадаптованих дітей дошкільного віку із затримкою психічного розвитку : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.08 / В. В. Назаревич; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2005. - 20 c. - укp.

Проведено теоретичне та практичне дослідження проявів соціальної дезадаптації дітей дошкільного віку з затримкою психічного розвитку (ЗПР) в закладах інтернатного типу. Визначено особливості взаємодії факторів соціальної дезадаптації, методи та форми їх корекції. Запропоновано комплексну діагностику соматичної, афективної, інтелектуальної, мотиваційної та поведінкової сфери у дітей з ЗПР у перші шість місяців перебування в новому середовищі. Виявлено основні поведінкові прояви та форми соціальної дезадаптації. Обгрунтовано концептуальні принципи виховної роботи та розроблено корекційну програму, спрямовану на подолання проявів соціальної дезадаптації. Проведено апробацію запропонованої методики педагогічної діяльності у закладах інтернатного типу, використання якої сприяє зменшенню рівня затримки психічного розвитку, адаптації поведінки, значному зростанню соціально-комунікативної активності, а також нормалізації афективної та мотиваційної сфери.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14-734 + Ю948.25 + Ч435.91

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА334849 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Скрипник Т. В. 
Раннє прогнозування труднощів у навчанні дошкільників з церебральними паралічами : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.08 / Т. В. Скрипник; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2005. - 22 c. - укp.

Розроблено систему нейропсихологічних і психолого-педагогічних засобів раннього прогнозування труднощів у навчально-пізнавальній діяльності дітей з церебральним паралічем й обгрунтовано шляхи превентивного впливу на їх розвиток. Систематизовано сучасні підходи щодо питань методології наукового прогнозування та, прогностичної спрямованості психолого-педагогічних досліджень. Запропоновано новий підхід щодо опрацювання проблеми раннього прогнозування труднощів у навчанні дітей з ДЦП на основі нейропсихологічної концепції про сукцесивно-симультанні структури, які у будь-якій діяльності забезпечують перебіг двох принципово відмінних типів сприймання та переробки інформації. Розроблено комплекс завдань для дослідження стану розвитку синтетичної діяльності дітей віком 2,5 - 3,5 роки. Визначено закономірності становлення синтезів у ранньому онтогенезі у нормі та з'ясовано особливості їх функціонування у дітей з ДЦП. На підставі виявлених помилок, допущених під час виконання завдань діагностичного комплексу, встановлено їх нейропсихологічні чинники та систематизовано групи найближчих і віддалених труднощів відповідно до різновидів пізнавальних дій (перцептивних, мнемічних і мисленнєвих), що забезпечуються сукцесивними або симультанними структурами. Розроблено програму корекційно-превентивного впливу, основу якої становлять аналітична складова сукцесивно-симультанних структур як достатньо зріла у дітей з ДЦП та система корекційно-розвивальних засобів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч439.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА340184 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Хохліна О. П. 
Проблема дослідження рольової поведінки підлітків з вадами розумового розвитку / О. П. Хохліна, С. Л. Горбенко // Педагогіка і психологія. - 2005. - № 1. - С. 83-88. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Раскрыта суть основных вопросов проблемы исследования ролевого поведения подростков с недостатками умственного развития с целью постановки задач экспериментального исследования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.3 + Ю948.25с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського