Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (24)Книжкові видання та компакт-диски (158)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>U=ч421.252$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 152
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Шпортенко В. А. 
Развитие форм организации обучения в общеобразовательной школе:(историко-теоретический аспект) : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / В. А. Шпортенко; Украинский педагогический университет имени М. П. Драгоманова. - К., 1994. - 163 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: ч421.252

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС45512 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Шпортенко В. А. 
Развитие форм организации обучения в общеобразовательной школе:(историко-теоретический аспект) : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / В. А. Шпортенко; Украинский педагогический университет имени М. П. Драгоманова. - К., 1994. - 163 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: ч421.252

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС45512 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
3.

Шпортенко В. А. 
Развитие форм организации обучения в общеобразовательной школе:(историко-теоретический аспект) : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / В. А. Шпортенко; Украинский педагогический университет имени М. П. Драгоманова. - К., 1994. - 163 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: ч421.252

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС45512 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
4.

Шпортенко В. А. 
Развитие форм организации обучения в общеобразовательной школе:(историко-теоретический аспект) : Дис...канд.пед.наук:13.00.01 / В. А. Шпортенко; Украинский педагогический университет имени М. П. Драгоманова. - К., 1994. - 163 c. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: ч421.252

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС45512 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Пожар Н. В. 
Групові форми організації пізнавальної діяльності старшокласників в умовах інформатизації навчання : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. В. Пожар; Харків. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 1999. - 18 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено проблемі пошуку ефективних форм організації пізнавальної діяльності старшокласників в умовах інформатизації навчання. Визначено сутність та види групових форм, обгрунтовано особливості групової роботи учнів в умовах інформатизації навчання, визначено основні вимоги до організації групової роботи. Науково обгрунтовано етапи її організації. Експериментально підтверджено позитивний вплив організації групової роботи на якість знань учнів (повноту, глибину та усвідомленість), рівень засвоєння знань в залежності від характеру самостійної діяльності учнів, рівень розвитку пізнавального інтересу, характер взаємовідносин учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Ч421.252

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА306198 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Волинський В. П. 
Використання графопроектора в поєднанні з іншими засобами навчання / В. П. Волинський, Ю. О. Жук // Педагогіка і психологія. - 1999. - № 2. - С. 39-42. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

На основании результатов экспериментальных исследований определена сравнительная эффективность различных методик применения графопроектора в комплексе с другими средствами обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Михальчук Н. О. 
Психологічні умови ефективності дискусії як форми навчальної роботи (на матеріалі курсу "Світова література") : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. О. Михальчук; АПН України; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. - К., 2001. - 16 c. - укp.

Розкрито основні умови ефективності дискусії як форми навчальної роботи на уроках світової літератури. Обгрунтовано принципи організації навчальної дискусії, згідно з засадами гуманізації шкільної освіти. Визначено критерії ефективності навчальної дискусії: рівні знань школярів з предмета "Світова література", оволодіння вміннями та навичками, необхідними для вивчення світової літератури та досвідом творчої діяльності; ставлення до навчальних дискусій; рівні ініціативності й оригінальності думок і суджень школярів; рівні розвитку мислительних операцій учнів та вміння обгрунтовувати висловлені думки. Проаналізовано особливості формальної структури діалогу підлітків і зміст смислових зв'язків між послідовним висловлюванням учнів, спрямованість їх висловлювань. Виділено групи прийомів, за допомогою яких можна обгрунтувати власну точку зору - змістовні та незмістовні. Внаслідок проведеного аналізу встановлено основні психологічні умови, які впливають на ефективність навчальної роботи - активізацію, завдяки відповідним діям вчителя, мислення школярів, вдосконалення їх мислительних операцій, розвиток критичного ставлення до власної точки зору та думок інших учнів і вчителя, здатність розуміти та усвідомлювати висловлення партнерів у спілкуванні, обгрунтовувати власні судження, задавати питання, формулювати сумніви, вносити власні ідеї та пропозиції, виправляти висловлювання інших учасників дискусії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.13 + Ч421.314

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА314239 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сивенко Л. М. 
Дидактичні ситуації та їх роль в розвитку розумових здібностей школярів / Л. М. Сивенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 22. - С. 21-28. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Доведено, що систематичне проведення уроків-диспутів допомагає учням оволодіти новими вміннями, необхідними для подолання дидактичних труднощів. Ефективність уроку з використанням дидактичних ситуацій обумовлена загальною творчою діяльністю учителя та учнів, знаходженням нових способів вирішення дидактичних ситуацій, розвитку розумових здібностей школярів у цілому.


Ключ. слова: дидактична ситуація, розумові здібності, розумова діяльність, школярі, творче мислення
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Сивенко Л. М. 
Дидактичні ситуації як компонент педагогічного процесу / Л. М. Сивенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - Х., 2001. - № 24. - С. 44-51. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Доведено, що систематичне проведення уроків-диспутів допомагає учням оволодіти новими вміннями, необхідними для вирішення дидактичних ситуацій. Ефективність уроку з використанням дидактичних ситуацій обумовлена загальною творчою діяльністю учителя і учнів, знаходженням нових способів вирішенням дидактичних ситуацій, розвитком розумових здібностей школярів у цілому.


Ключ. слова: дидактична ситуація, розумові здібності, розумова діяльність, школярі, творче мислення
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Калініна Л. В. 
Формування умінь групового спілкування за допомогою дебатів / Л. В. Калініна, О. О. Закшевська // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2001. - Вип. 8. - С. 38-41. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Подано види дебатів, виділено три групи умінь, необхідних учням для проведення дебатів. Показано три етапи формування умінь групового спілкування: переддискусійний, дискусійний та самостійно-дискусійний.

Даны виды дебатов, выделены три группы умений, необходимых ученикам для проведения дебатов. Показаны три этапа формирования умений группового общения: преддискуссионный, дискуссионный и самостоятельно-дискуссионный.

The article contains the division of debates into three kinds, the description of three groups of skills, necessary for debates and shows three stages of communication skills formation: pre-discussing, discussing and independent discussing.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.14

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Івашкевич Е. З. 
Розвиток у старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності (на матеріалі курсу "Світова література") : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Е. З. Івашкевич; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2002. - 18 c. - укp.

Визначено діалогічні якості пізнавальної діяльності особистості: толерантність по відношенню до інших, навіть протилежних точок зору; здатність обгрунтовувати свою позицію; здатність до співпраці з партнерами по спілкуванню в процесі розв'язання завдань; здатність аналізувати свої судження, порівнювати їх з точкою зору партнера по спілкуванню; здатність до творчого розв'язання проблемних завдань. Доведено, що педагогічний вплив учителя на старшокласників сприяє діалогічному наповненню мотиваційної, змістової, операційної сторін пізнавальної діяльності через заохочення суб'єкт-об'єктної взаємодії партнерів по спілкуванню, постановку творчих завдань і проблемних ситуацій; стимулювання пізнавальної активності учнів у процесі організації навчальних дискусій. З'ясовано характеристики пізнавальної ситуації, які активізують мислення особистості та розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності: проблемність, що спричинюється неоднозначністю умов творчого завдання і, таким чином, активізує мисленнєву діяльність учня; когнітивний дисонанс, який виникає у разі виникнення проблеми, розв'язати яку за допомогою вже існуючого засобу-стереотипу неможливо. Визначено основні засоби змістових, дискретних, інтелектуально-рефлексивних, особистісно-рефлексивних впливів на розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності старшокласників. Визначено психолого-педагогічні умови ровитку в старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності: активізацію завдяки відповідним педагогічним впливам учителя мислення школярів, удосконалення їх мислительних операцій, розвиток критичного ставлення

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.202 + Ч421.252.6 + Ш5(0) р2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА321438 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Броннікова С. М. 
Формування мовленнєвої культури молодших школярів засобами мистецтва : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / С. М. Броннікова; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2002. - 20 c. - укp.

Досліджено теоретико-методологічні засади формування, а також суть та структуру мовленнєвої культури молодших школярів у контексті духовної культури особистості, визначено її критерії та рівні сформованості. Обгрунтовано роль естетики слова, взаємодії мистецтв у формуванні мовлення, мовленнєвої культури особистості. Проаналізовано психологічні основи процесу її формування з урахуванням специфіки сучасного культурно-мовленнєвого простору, виховного потенціалу культурно-мовленнєвих ситуацій. Обгрунтовано суть педагогічних технологій використання мистецтва у мовленнєвому розвитку школярів молодшого віку. Розроблено відповідні рекомендації для вчителів і вихователів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-911.37 + Ч421.252.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА321418 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Нечволод Л. І. 
Педагогічні умови впровадження робочих зошитів з друкованою основою в процес індивідуалізації навчання школярів : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.09 / Л. І. Нечволод; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 2002. - 20 c. - укp.

На підставі результатів аналізу теоретичних джерел уточнено місце робочих зошитів як засобу індивідуалізації процесу навчання, функції зошитів, а також розроблено класифікацію завдань стосовно робочих зошитів з друкованою основою (РЗДО) відповідно до рівнів навченості. Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови успішності використання РЗДО в індивідуальному процесі навчання, які забезпечують позитивні зміни в характері мотивації навчання, сприяють підвищенню якості знань, формуванню загальноінтелектуальних умінь, розвитку пізнавальної активності та самостійності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.7 + Ч421.252.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА321342 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Білогур В. Є. 
Впровадження ділової гри "найслабкіша ланка" у навчальну практику ДДІФКІС / В. Є. Білогур // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2002. - № 4. - С. 19-23. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Запропоновано нову форму поточного контролю знань у вигляді гри під назвою "найслабкіша ланка". Проведено експериментальне дослідження впливу зміни характеру навчальної діяльності на розуміння основних базових категорій на прикладі розуміння категорії "здоров'я".


Ключ. слова: ділова гра, "найслабкіша ланка", здоров'я
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.46

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Котлярова Л. Т. 
Восприятие графического изображения как условие развития индивидуальных творческих особенностей мышления у младших подростков / Л. Т. Котлярова // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 12. - С. 96-98. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Досліджено сприйняття графічного зображення підлітками під час вирішення образотворчого завдання. Зазначено, що розвиток у процесі навчання індивідуальних особливостей розумової діяльності запобігає більш успішному вирішенню образотворчих завдань.

Исследовано восприятие графического изображения подростками при решении изобразительной задачи. Отмечено, что развитие в процессе обучения индивидуальных особенностей мыслительной деятельности способствует более успешному решению творческих изобразительных задач.

The article deals with the research of graphic pictures' perception by teenagers during the solution of the fine arts' problem. Development of mental activity individual peculiarities favours to a more successful solution of creative fine arts' problems.


Ключ. слова: восприятие, мышление, индивидуальные особенности, изобразительная задача, руководство
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.542 + Ч421.252.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Бійчук Г. Л. 
Формування українського національного характеру старшокласників у процесі вивчення літератури : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / Г. Л. Бійчук; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2003. - 20 c. - укp.

Формування українського національного характеру особистості розглянуто як процес якісних змін усіх його складових в ієрархії ціннісних орієнтацій особистості, актуалізації архетипів колективного підсвідомого українського етносу: землі, матері, батька, дому, Бога, "воїна-землероба", засвоєння особистістю національного ідеалу та ідентифікації з ним, формування вольових якостей характеру (внутрішньої організованості, дисциплінованості, цілеспрямованості, активності, сміливості, наполегливості, впевненості у собі). Встановлено, що оволодіння учнями змістом морально-етичних і літературознавчих понять, вироблення відповідних умінь і навичок самоаналізу, аналізу особливостей національного характеру письменника та його героїв сприяє формуванню образу представника своєї національної спільноти та ідеалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р20 + Ч421.252.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА324306 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Волошина Н. Й. 
Ми є. Були. І будем ми! Виховання національної самосвідомості учнів засобами художньої літератури : Навч.-метод. посіб. / Н. Й. Волошина, Т. О. Яценко, Н. М. Логвіненко, І. В. Одинець, С. О. Жила, З. О. Шевченко, Г. Л. Бійчук, А. М. Фасоля, А. Л. Ситченко, А. В. Градовський; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Ленвіт, 2003. - 215 c. - укp.

Розкрито сутність національної свідомості, описано форми та методи її формування у процесі родинного виховання, під час вивчення фольклорних традицій в українській літературі та аналізу спадщини митців. Висвітлено взаємозв'язок української літератури та західноєвропейської.

Раскрыта сущность национального сознания, описаны формы и методы ее формирования в процессе семейного воспитания, во время изучения фольклорных традиций в украинской литературе и анализа наследия деятелей. Освещена взаимосвязь украинской литературы и западноевропейской.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р20 + Ч421.252.6 + Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА641536 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Черній В. С. 
Виховання культури людських взаємин в учнів 5 - 8-х класів у процесі вивчення художньої літератури : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.02 / В. С. Черній; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 2003. - 20 c. - укp.

Розглянуто ефективні методи та прийоми роботи стосовно виховання культури людських взаємин в учнів середнього шкільного віку. Встановлено, що пріоритетними є методи дискусійного характеру, виразного читання, творчих завдань. Відзначено, що запропонована методика істотно підвищує ефективність виховання культури людських взаємин в учнів. Визначено, що виховання культури людських взаємин в учнів V - VIII класів у процесі вивчення української літератури сприяє вдосконаленню навчального процесу, стимулює інтелектуальні процеси.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)р2 + Ч421.252.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА324400 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Рудницька Н. Ю. 
Використання вчителями краєзнавчого матеріалу в навчально-виховному процесі: історико-педагогічний аспект / Н. Ю. Рудницька // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2003. - Вип. 12. - С. 230-233. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Подано ретроспективу використання вчителями шкіл Волині краєзнавчого матеріалу у своїй діяльності.

Дана ретроспектива использования учителями школ Волыни краеведческого материала в своей деятельности.

The article suggests a retrospective account of using Lokal Lore material by Volyn school teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Фелющенко І. В. 
Формування творчої особистості старшокласників засобам світової художньої культури : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І. В. Фелющенко; Херсон. держ. ун-т. - Херсон, 2004. - 20 c. - укp.

Розроблено, обгрунтовано та реалізовано педагогічну технологію формування творчої особистості старшокласників засобами світової художньої культури. Уточнено сутність понять "творча особистість" і "світова художня культура". Удосконалено критерії та показники вимірів впливу світової художньої культури на сформованість творчої особистості старшокласників. Експериментально обгрунтовано доцільність та ефективність використання розробленої технології формування творчої особистості старшокласників засобами світової художньої культури.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.3 + Ч421.252.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА333742 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського