Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (10)Автореферати дисертацій (78)Книжкові видання та компакт-диски (463)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.352.13$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 423
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Томчук М. І. 
Психологічні основи військово-патріотичного виховання учнів / М. І. Томчук, В. В. Шевченко. - Миколаїв : Вид. від. МФ НаУКМА, 1999. - 123 c. - Бібліогр.: 98 назв. - укp.

Розкриваються психологічні особливості військово-патріотичного виховання як складової загального виховного процесу, пропонуються психологічна структура готовності особистості до патріотичної діяльності, рівні її розвитку, подається характеристика сучасної військової служби та військового колективу. Наводяться результати експериментального вивчення готовності старших підлітків та юнаків до військово-патріотичної діяльності, пропонуються принципи, психолого-педагогічні засоби вдосконалення процесу виховання майбутніх захисників України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.133 + Ц4,8(4УКР)915.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА590548 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Шеремет И. И. 
Роль школы в формировании политической нации Украины / И. И. Шеремет // Вісн. Харк. нац. ун-ту ім. В.Н. Каразіна. Соціол. дослідж. сучас. сусп-ва: методологія, теорія, методи. - 2000. - № 462. - С. 33-35. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Розглянуто проблеми розбудови національної школи, де створюється для учнів відповідне духовне середовище, яке сприяє найефективнішому засвоєнню здобутків свого народу та світової цивілізації, виховується у школярів етнічна самосвідомість та культура, що сприяє формуванню громадської зрілості, а виховання толерантності до інших є початком розвитку особистості громадянина демократичної держави.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ступарик Б.  
Сутність і мета національного виховання / Б. Ступарик // Людинозн. студії / Дрогобиц. держ. пед ун-т ім. І.Франка. - 2000. - Вип. 1(9). - С. 97-108. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Простежено еволюцію ідеї національних шкіл та виховання, сформульовано їх мету і завдання за сучасних умов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70595 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кушка Б.  
Аспекти національно-патріотичного виховання у французькій літературній спадщині кінця ХІХ століття / Б. Кушка // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 14. - С. 32-39. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Підкреслено проблему національно-патріотичного виховання французької та української молоді. Розкрито аспекти національно-патріотичного виховання в творчій спадщині педагога, драматурга, громадського діяча Поля Деруледа. Показано вплив історичних подій на виховання підростаючого покоління.

Показан вклад творческой деятельности Поля Деруледа на морально-этическое воспитание молодежи. Раскрыт исторический факт борьбы украинского народа во французском культурном наследии.

The dramatic play entitled "the Hetman" by Pierre Deroulede and its significance for the spiritual enrichment of nation. The article deals with the little - known fact of staging the play "the Hetman" by Pierre Deroulede in the "Odeon" as well as withthe ideological, aesthetic and enlightening functions of the latter.


Ключ. слова: виховання, література, спадщина, історія
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ФРА)5 + Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Бенца О. І. 
Громадянське виховання учнівської молоді в спадщині діячів освіти Закарпаття (1919 - 1939 рр.) : Моногр. / О. І. Бенца. - Дрогобич : Коло, 2004. - 231 c. - Бібліогр.: 390 назв. - укp.

Висвітлено проблеми громадянського виховання учнівської молоді Закарпаття в 1919 - 1939 рр. в контексті полікультурного освітнього простору. Проаналізовано суспільно-політичні та економічні передумови розвитку національної системи виховання і шкільництва, внесок українських діячів освіти Закарпаття в розробку теоретичних та практичних засад громадянського виховання в зазначений період. Розкрито зміст, описано форми і методи громадянського виховання учнівської молоді.

Освещены проблемы гражданского воспитания ученической молодежи Закарпатья в 1919 - 1939 гг. в контексте поликультурного образовательного пространства. Проанализированы общественно-политические и экономические предпосылки развития национальной системы воспитания и школьного дела, вклад украинских деятелей образования Закарпатья в разработку теоретических и практических основ гражданского воспитания в указанный период. Раскрыто содержание, описаны формы и методы гражданского воспитания ученической молодежи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА660751 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Кириченко О. В. 
Національно-патріотичне виховання дітей-сиріт та дiтей, позбавлених батькiвської опiки на традиціях українського козацтва у процесі підготовки до захисту Вітчизни / О. В. Кириченко, Т. В. Шокотко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 18. - С. 19-25. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розглянуто структуру та зміст навчально-виховної програми для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківської опіки, на традиціях українського козацтва у процесі підготовки до захисту Вітчизни.

Рассмотрены структура и содержание учебно-воспитательной программы для детей-сирот и детей, лишенных родительской опеки, на традициях украинского казачества в процессе подготовки к защите Отечества.

The article considers the structure and content of the teaching - bringing up programme for orphan-children as well as children deprived parents care (based on Ukrainian kossacks traditions in the process of training to defend the Motherland).


Ключ. слова: діти-сироти, українське козацтво, козацький вишкіл, козацька педагогіка
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313(4УКР) + Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Національно-патріотичне виховання молодших школярів засобами українського етнодизайну : Зб. наук. пр. міжрегіон. студ. наук.-практ. конф., 24 - 26 листоп. 2004 р. / Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. Пед. ф-т, Упр. освіти і науки Житомир. облдержадмін., Коростиш. пед. коледж ім. І.Франка, Бердич. пед. уч-ще. - Житомир : Вид-во ЖДУ, 2004. - 198 c. - укp.

Розглянуто проблеми національно-патріотичного виховання молодших школярів засобами українського мистецтва в психолого-педагогічному контексті. Проаналізовано досвід використання народних мистецтв на уроках образотворчого мистецтва, художньої праці, рідної мови, читання, математики. Розкрито еколого-естетичні засади виховання школярів.

Рассмотрены проблемы национально-патриотического воспитания младших школьников средствами украинского искусства в психолого-педагогическом контексте. Проанализирован опыт применения народных искусств на уроках изобразительного искусства, художественного труда, родного языка, чтения, математики. Раскрыты эколого-эстетические основы воспитания школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч313(4УКР) + Щ123(4УКР)р2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА657856 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гончаренко О. С. 
Основні напрямки виховної роботи з формування у старшокласників позитивного ставлення до служби в Збройних силах України / О. С. Гончаренко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 10. - С. 75-78. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

На основі зробленого аналізу педагогічних джерел та спеціальних досліджень визначено основні напрями виховної роботи з питань формування у юнаків позитивного ставлення до служби в армії.

На основе сделанного анализа педагогических источников и специальных исследований определены основные направления воспитательной работы с вопросов формирования у юношей положительного отношения к службе в армии.

The certain main trends of education work concerning the question of forming men's positive attitude towards army service are identified in this article on the basis of the analysis of pedagogical sources and special investigation.


Ключ. слова: озброєні сили України, старшокласник, патріотичне виховання
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.133

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Кириченко О. В. 
Шляхи удосконалення лицарсько-патріотичного виховання допризовників засобами військово-козацької підготовки / О. В. Кириченко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 22. - С. 154-158. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Визначено психолого-педагогічні та організаційно-методичні аспекти удосконалення допризовної підготовки старшокласників на основі військово-козацьких традицій українського народу.

Определены психолого-педагогические и организационно-методические аспекты усовершенствования допризывной подготовки старшеклассников на основе военно-казацких традиций украинского народа.

The phicology-pedagogical and organizing-methodical improvement aspects for senior pupils' pre-conscription training on the basic of military- cossaks' traditions of Ukrainian people are defined in this article.


Ключ. слова: лицарська духовність, патріотизм, військово-козацькі традиції українського народу, допризовна підготовка старшокласників, кодекс честі Захисника Вітчизни
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Гнатюк В. М. 
Управління системою національного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів / В. М. Гнатюк. - К. : Вид-во "Сталь" Укрдіпроектстальконструкція ім. В.М.Шимановського, 2001. - 299 c. - Бібліогр.: с. 286-297. - укp.

Розкрито педагогічні засади створення та функціонування ефективної системи національного виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Запропоновано методики вивчення та самовивчення стану підготовки суб'єктів управління з метою національного виховання учнів. Визначено комплекс педагогічно доцільних наукових підходів до управління системою національного виховання учнів. Розглянуто критерії оцінки її ефективності та рівнів національно вихованої особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА613619 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Волошина Н. Й. 
Ми є. Були. І будем ми! Виховання національної самосвідомості учнів засобами художньої літератури : Навч.-метод. посіб. / Н. Й. Волошина, Т. О. Яценко, Н. М. Логвіненко, І. В. Одинець, С. О. Жила, З. О. Шевченко, Г. Л. Бійчук, А. М. Фасоля, А. Л. Ситченко, А. В. Градовський; Ін-т педагогіки АПН України. - К. : Ленвіт, 2003. - 215 c. - укp.

Розкрито сутність національної свідомості, описано форми та методи її формування у процесі родинного виховання, під час вивчення фольклорних традицій в українській літературі та аналізу спадщини митців. Висвітлено взаємозв'язок української літератури та західноєвропейської.

Раскрыта сущность национального сознания, описаны формы и методы ее формирования в процессе семейного воспитания, во время изучения фольклорных традиций в украинской литературе и анализа наследия деятелей. Освещена взаимосвязь украинской литературы и западноевропейской.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р20 + Ч421.252.6 + Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА641536 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Формування активної життєвої позиції молодого громадянина України : Наук.-допом. бібліогр. покажч. / ред.: П. І. Рогова; АПН України. Держ. наук.-пед. б-ка України, Київ. нац. екон. ун-т. - К., 2002. - 141 c. - укp.

Розглянуто питання громадянськості, громадянського виховання підростаючого покоління, його самоактивності та самовдосконалення. Систематизовано наукові пошуки та дослідження провідних учених Академії педагогічних наук України, педагогів ВНЗ, учителів-практиків. Наведено прогресивні технології виховання громадянина. Проаналізовано особливості розвитку потреби трудової активності, ініціативи, підприємництва, готовності до соціальної творчості.

Рассмотрены вопросы гражданства, гражданского виспитания подрастающего поколения, его самоактивности и самосовершенствования. Систематизированы научные поиски и исследования ведущих ученых Академии педагогических наук Украины, педагогов ВУЗ, учителей-практиков. Приведены прогрессивные технологии воспитания гражданина. Проанализированы особенности развития потребности трудовой активности, инициативы, готовности к социальному творчеству.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА643103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Завалевський Ю. І. 
Громадянське виховання старшокласників: проблеми, досвід, перспективи : Навч.-метод. посіб. / Ю. І. Завалевський; Наук.-метод. центр серед. освіти. - К., 2003. - 103 c. - Бібліогр.: с. 95-103. - укp.

Розкрито загальні засади громадянського виховання старшокласників, його зміст та організацію. Описано особливості громадянського становлення учнів у процесі виховної діяльності. Наведено витяги з державних документів та нормативно-правових актів про громадянськість. Висвітлено тематику виховних заходів для учнів старших класів, основні громадянські цінності.

Раскрыты общие основы гражданского воспитания старшеклассников, его содержание и организация. Описаны особенности гражданского становления учеников в процессе воспитательной деятельности. Приведены выписки из государственных документов и нормативно-правовых актов о гражданственности. Освещены тематика воспитательных мероприятий для учеников старших классов, основные гражданские ценности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА645637 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Дерев'янко Н.  
Теоретичні засади формування громадської культури школярів : Моногр. / Н. Дерев'янко; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ : Плай, 2002. - 199 c. - Бібліогр.: с. 150-171. - укp.

З використанням системного підходу запропоновано структурно-функціональну модель формування громадської культури (ГК) особистості, описано механізм ціннісно-нормативної регуляції громадської поведінки особи. Наведено методику виявлення рівня розвитку ГК школярів, визначено педагогічні умови реалізації даного концептуального підходу у практичній діяльності освітніх працівників.

С учетом системного подхода предложена структурно-функциональная модель формирования общественной культуры (ОК) личности, описан механизм ценностно-нормативной регуляции общественного поведения лица. Приведена методика определения уровня развития ОК школьников, определены условия реализации данного концептуального подхода в практической деятельности работников образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА655586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Петронговський Р. Р. 
Теорія і практика формування патріотизму старшокласників : Моногр. / Р. Р. Петронговський; Житомир. держ. пед. ун-т ім. І.Франка. - Житомир : Полісся, 2003. - 192 c. - укp.

Проаналізовано стан проблеми формування патріотизму старшокласників у філософській, соціологічній, психологічній, історико-педагогічній та педагогічній літературі. Розкрито суть поняття патріотизму у сучасних гуманітарних науках. Розглянуто структуру та динаміку розвитку почуття патріотизму у дітей та молоді.

Проанализировано состояние проблемы формирования патриотизма старшеклассников в философской, социологической, психологической, историко-педагогической и педагогической литературе. Раскрыто содержание понятия патриотизма в современных гуманитарных науках. Рассмотрены структура и динамика развития чувства патриотизма у детей и молодежи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА645986 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Іова В. Ю. 
Формування громадянської культури особистості : Навч.-метод. посіб. / В. Ю. Іова, Т. І. Люріна; Упр. освіти і науки Хмельниц. облдержадмін., Хмельниц. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти. - Кам'янець-Поділ. : Абетка, 2003. - 171 c. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Розкрито концептуальні засади формування громадянської культури старшокласників у позакласній роботі, розглянуто питання методичного забезпечення процесу її формування. Висвітлено організаційно-педагогічні основи та зміст роботи клубу старшокласників "Громадянознавство". Наведено інформаційний довідник "Молодіжний рух".

Раскрыты концептуальные основы формирования гражданской культуры старшеклассников в процессе внеклассной работы, рассмотрены вопросы методического обеспечения её формирования. Освещены организационно-педагогические основы и содержание работы клуба старшеклассников "Граждановедение". Приведен информационный справочник "Молодежное движение".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА650794 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: виховання громадянина / ред.: В. І. Сипченко; Слов'ян. держ. пед. ун-т. - Слов'янськ, 2007. - 227 с. - (Гуманізація навч.-вихов. процесу: наук.-метод. зб.; Вип. 37, ч. 2). - укp.

Висвітлено питання громадської освіти та виховання учнів і студентів. Розглянуто проблему гуманізації вищої освіти у контексті професійно-орієнтованого становлення особистості фахівця. Викладено діяльнісний підхід до проблеми виховання патріота-громадянина в педагогіці В.Сухомлинського та сучасній школі. Проаналізовано педагогічні умови формування елементів громадянської культури у дітей 5 - 6-ти років за допомогою малювання. Розкрито психолого-педагогічний аспект формування мовленнєвої компетентності вчителів. Визначено напрямки модернізації структури та змісту шкільної іншомовної освіти.

Освещены вопросы общественного образования и воспитания учеников и студентов. Рассмотрена проблема гуманизации высшего образования в контексте профессионально-ориентированного становления личности специалиста. Изложен деятельностный подход к проблеме воспитания патриота-гражданина в педагогике В.Сухомлинского и современной школе. Проанализированы педагогические условия формирования элементов гражданской культуры у детей 5 - 6-летнего возраста с помощью рисования. Раскрыт психолого-педагогический аспект формирования речевой компетентности учителей. Определены направления модернизации структуры и содержания школьного иноязычного образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 + Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: виховання громадянина / ред.: В. І. Сипченко; Слов'ян. держ. пед. ун-т. - Слов'янськ, 2007. - 182 с. - (Гуманізація навч.-вихов. процесу: наук.-метод. зб.; Вип. 37, ч. 1). - укp.

Проаналізовано спадщину В.Сухомлинського в контексті розвитку сучасного громадянського суспільства. Розглянуто питання виховання громадянина та громадянського виховання школярів, визначено гендерну компоненту їх виховання, вплив знань іноземної мови на процес формування громадянськості в учнів. Висвітлено гуманістичну концепцію виховання особистості, проблеми морального та валеологічного виховання, самоосвіти, управління процесом шкільного виховання. Викладено акмеологічний підхід до формування особистості в педагогічній системі В.Сухомлинського.

Проанализировано наследие В.Сухомлинского в контексте развития современного гражданского общества. Рассмотрены вопросы воспитания гражданина и гражданского воспитания школьников, определены гендерная компонента их воспитания, влияние знаний иностранного языка на процесс формирования гражданственности у учеников. Освещены гуманистическая концепция воспитания личности, проблемы морального и валеологического воспитания, самообразования, управления процессом школьного воспитания. Изложен акмеологический подход к формированию личности в педагогической системе В.Сухомлинского.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч33(4УКР)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Василь Сухомлинський у діалозі з сучасністю: виховання громадянина / ред.: В. І. Сипченко; Слов'ян. держ. пед. ун-т. - Слов'янськ, 2007. - 190 с. - (Гуманізація навч.-вихов. процесу: наук.-метод. зб.; Вип. 37, ч. 3). - укp.

Проаналізовано роль громадських і соціальних інституцій у вихованні громадян. Розглянуто питання підготовки молодих вчителів до впровадження в практику ідей В.Сухомлинського, соціалізації молоді в контексті активізації діяльності органів студентського самоврядування, виховання патріотизму шкільної молоді у процесі позашкільної роботи. Визначено особистісне самоствердження як фактор формування гуманістичної спрямованості в ранньому юнацькому віці. Висвітлено проблеми соціалізації особистості, громадянського виховання в епоху інформаційного суспільства.

Проанализирована роль общественных и социальных институций в воспитании граждан. Рассмотрены вопросы подготовки молодых учителей к внедрению в практику идей В.Сухомлинского, социализации молодежи в контексте активизации деятельности органов студенческого самоуправления, воспитания патриотизма школьной молодежи в процессе внешкольной работы. Определено личностное самоутверждение как фактор формирования гуманистической направленности в раннем юношеском возрасте. Освещены проблемы социализации личности, гражданского воспитания в эпоху информационного общества.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч33(4УКР)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Ращенко А. В. 
Виховання національної самосвідомості учнів у позашкільних навчальних закладах / А. В. Ращенко // Позашк. освіта та виховання. - 2007. - № 1. - С. 31-36. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено окремі вікові періоди становлення національної самосвідомості. Розглянуто фактори, що впливають на вироблення основних орієнтирів особистості. За результатами проведеної практичної роботи визначено умови, необхідні для виховання національної самосвідомості у підлітків у позашкільних навчальних закладах. Проаналізовано невирішені питання у його здійсненні. Описано розроблену орієнтовну програму для позашкільних навчальних закладів за тематикою, спрямованою на формування національної самосвідомості. За результатами апробації розробленої програми у навчально-виховному процесі такого закладу зроблено висновок про підвищення в учнів рівня національної самосвідомості в експериментальній групі у порівнянні з контрольною.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.387

Рубрики:

...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського