Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (4)Книжкові видання та компакт-диски (132)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.221.266$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
Категорія:    
1.

Шутяк В. Г. 
Методика трудового навчання в початкових класах : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / В. Г. Шутяк; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2001. - 278 c. - укp.

Розглянуто основні завдання та зміст трудового навчання молодших школярів, особливості та структуру уроку, принципи і методи трудового навчання. Акцентовано увагу на принципі політехнізму й активних методів для стимулювання трудової та пізнавальної діяльності. Висвітлено основні етапи підготовки вчителя до уроків, планування трудового процесу учнями, методику навчання трудових операцій з ручної обробки матеріалів. Наведено рекомендації щодо організації позакласної роботи, суспільно корисної праці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.266р

Шифр НБУВ: ВА616498 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Ковальчук А. Ф. 
Трудове навчання і художня праця з практикумом : Навч.-метод. посіб. для студ. / А. Ф. Ковальчук; Кам'янець-Поділ. держ. ун-т. - 2-е вид., доповн. і переробл. - Кам'янець-Поділ. : Абетка, 2006. - 178 c. - Бібліогр.: 48 назв. - укp.

Розглянуто питання обробки паперу і картону, волокнистих та текстильних матеріалів. Викладено методику трудового навчання в початкових класах, висвітлено завдання і методи трудового навчання, структуру та особливості планування уроків трудового навчання і підготовки вчителів до уроків.

Рассмотрены вопросы обработки бумаги и картона, волокнистых и текстильных материалов. Изложена методика трудового обучения в начальных классах, освещены задания и методы трудового обучения, структура и особенности планирования уроков трудового обучения и подготовки учителей к урокам.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.266я73

Шифр НБУВ: ВА678272 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Колесник Н. Є. 
Система підготовки майбутніх учителів початкових класів до організації художньо-технічної творчості учнів : монографія / Н. Є. Колесник; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. - Житомир, 2008. - 292 c. - Бібліогр.: с. 219-244. - укp.

Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблем підготовки майбутніх учителів початкових класів до організації художньо-технічної творчості учнів. Розкрито історико-педагогічний аспект становлення художньо-технічної творчості учнів в Україні та за кордоном. Визначено художньо-технічний компонент у змісті професійної освіти вчителя. Запропоновано модель та технологію підготовки майбутніх учителів до організації художньо-технічної творчості учнів.

Приведены результаты теоретико-экспериментального исследования проблем подготовки будущих учителей начальных классов к организации художественно-технического творчества учеников. Раскрыт историко-педагогический аспект становления художественно-технического творчества учащихся в Украине и за рубежом. Определен художественно-технический компонент в содержании профессионального образования учителя. Предложены модель и технология подготовки будущих учителей к организации художественно-технического творчества учеников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.221.266р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА707679 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Дупак Н. В. 
Виховання культури праці молодших школярів у процесі навчальної трудової діяльності : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Н. В. Дупак; Ін-т педагогіки АПН України. - К., 1999. - 16 c. - укp.

Розглянуто актуальну проблему виховання культури праці молодших школярів у процесі навчальної трудової діяльності. Визначено дидактичні умови, розроблено зміст і систему педагогічних засобів, що забезпечують ефективне виховання культури праці учнів початкової школи. Теоретично обгрунтовано і підтверджено практично розробку та моделювання організаційних форм змісту і засобів виховання культури праці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА308071 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Гуцан Л. А. 
Виховання у молодших школярів позитивного ставлення до традицій і звичаїв українського народу у процесі художньо-трудової діяльності : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / Л. А. Гуцан; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2005. - 20 c. - укp.

Здійснено теоретичне обгрунтування та запровоновано нове вирішення проблеми виховання у молодших школярів позитивного ставлення до українських трудових традицій та звичаїв. На підставі вивчення матеріалів психолого-педагогічних досліджень даного питання уточнено сутність і взаємозв'язок понять "традиція", "звичай", "обряд", "ритуал" та "свято", що визначають зміст народної системи трудового виховання підростаючих поколінь. Визначено основні напрямки удосконалення художньо-трудової діяльності учнів сучасної початкової школи. Досліджено чинники та умови формування позитивного ставлення молодших школярів до трудових традицій і звичаїв українського народу, охарактеризовано структуру, встановлено показники та критерії визначення рівня вихованості означеної особистісної якості. Розроблено методику виховання у молодших школярів позитивного ставлення до трудових традицій і звичаїв українського народу на базі впровадження у виховну практику інтегрованого курсу "Український етнодизайн", в якому теоретичні матеріали навчальних дисциплін "Художня праця", "Я та Україна", "Музика та хореографія" вдало об'єднано та доповнено елементами українських традицій та звичаїв. Доведено необхідність динамічного оформлення соціального середовища розвитку дитини атрибутами календарно-обрядових свят українського народу протягом навчального року. Розроблено метод художніх проектів, який синтезує художньо-ігрову взаємодію вчителя та учнів у процесі відтворення українських календарно-обрядових свят.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.266 + Ч421.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА339403 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Носаченко Т. Б. 
Формування в молодших школярів конструктивних умінь у процесі навчання образотворчого мистецтва і художньої праці : Автореф. дис... канд. пед. наук / Т. Б. Носаченко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2006. - 20 c. - укp.

Досліджено проблему формування у молодших школярів конструктивних умінь засобами образотворчого мистецтва та художньої праці. Розглянуто колірно-графічну та предметно-пластичну образотворчу діяльність як важливу внутрішню якість повноцінно сформованої особистості учнів у сензитивний період їх розвитку. Розкрито сутність дитячого художнього проектування, спрямованого на формування даного особистісного утворення як сукупності емоційних, розумових і психомоторних дій, результатом яких є утворення словесних образів, графічних схем, пошукових макетів з різних пластичних матеріалів. Доведено, що процес формування в учнів початкової школи конструктивних умінь найбільш ефективний за таких умов: інтегрованого змісту навчального матеріалу з образотворчого мистецтва та художньої праці, створення динамічного предметно-розвиваючого середовища, використання ігрового методу художнього проектування та суб'єкт-суб'єктної взаємодії вчителя й учнів у процесі навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10р(4УКР)2-3 + Ч421.221.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА342721 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Старовойт Л. В. 
Методика творчого розвитку молодших школярів у процесі трудового навчання та художньої праці : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Л. В. Старовойт; Черніг. держ. пед. ун-т ім. Т.Г. Шевченка. - Чернігів, 2009. - 20 c. - укp.

Обгрунтовано сутність поняття "творчий розвиток дитини у процесі праці" й основних його елементів. Розкрито зміст та особливості творчого розвитку учнів на уроках трудового навчання та художньої праці. Виявлено педагогічні умови творчого розвитку молодших школярів у процесі трудового навчання та художньої праці: установка на адекватне сприймання естетичного потенціалу декоративно-ужиткового мистецтва молодшими школярами; збагачення мотивації творчої діяльності молодших школярів на даних уроках шляхом трансформації когнітивного змісту в емоційний; диференційоване використання творчих завдань на уроках трудового навчання та художньої праці; поліхудожній підхід до творчої діяльності учнів у процесі трудового навчання та художньої праці. Теоретично обгрунтовано та перевірено методику творчого розвитку молодших школярів у процесі трудового навчання та художньої праці.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.266 + Ч421.220 + Ю984.54

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: РА374161 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Тименко В. П. 
Методика трудового навчання: технічної і художньої праці. Теоретичні засади і емпіричний досвід початкової дизайн-освіти : метод. посіб. / В. П. Тименко, В. В. Вдовченко; АПН України, Ін-т обдар. дитини. - К. : Інформ. системи, 2009. - 332 c. - (Початк. дизайн-освіта). - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розкрито теоретико-методичні основи дизайн-освіти (ДО), її сутність і функції, джерельну базу теорії і практики неперервної ДО, зміст та організаційні засади початкової ДО, наукові засади розробки цілісного змісту. Описано методику трудового навчання (ТН) технічної і художньої праці (ТХП), наведено критерії навчальних досягнень учнів з ТН ТХП. Висвітлено перспективи розвитку початкової ДО в контексті ігрового дизайну (ІД) для дітей-індіго в початковій школі, методичних засобів мистецького і технічного ІД, ТН і мовної та математичної ДО, розкрито етнічні особливості ІД у педагогічних ВНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.266 р + Ж182 р(4УКР)2-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА743441 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Крикун І. Є. 
Проблема формування працелюбства в учнів початкових класів у вітчизняній педагогічній думці (друга половина XIX - початок XX століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. Є. Крикун; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х., 2011. - 20 c. - укp.

Систематизовано погляди зарубіжних і вітчизняних педагогів окресленого історичного періоду щодо суті, шляхів та способів формування працелюбства в учнів початкової школи. Визначено етапи й адекватні їм провідні тенденції розвитку проблеми формування працелюбства в учнів початкової школи у педагогічній теорії досліджуваного періоду. На підставі аналізу історико-педагогічної літератури, архівних джерел і публіцистичних матеріалів виявлено й узагальнено досвід формування працелюбства в учнів початкових шкіл досліджуваного періоду, що здійснювався за такими напрямами: використання виховного потенціалу навчальної праці (зміст освіти, методи навчання, внутрішкільна організація, предмети трудового навчання), відображення питань формування працелюбства в учнів початкових шкіл на сторінках педагогічної преси; звернення до надбань етнопедагогіки. Встановлено перспективи творчого використання набутого досвіду з формування працелюбства в учнів початкових класів за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Ч421.221.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА381980 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Продан Т. 
Застосування інтерактивних технологій у вирішенні питань методики трудового навчання (з досвіду) / Т. Продан // Наша шк.. - 2009. - № 1. - С. 58-61. - укp.

Наведено результати досвіду запровадження різних форм інтерактивного навчання студентів Білгород-Дністровського педучилища на заняттях з методики трудового навчання. Підсумовано, що метод презентації значно підвищує ефективність засвоєння навчального матеріалу, метод "мозковий штурм" доцільно використовувати на початку розв'язання проблеми, метод уроків-дискусій забезпечує розвиток критичного мислення, поглиблення знань з даної проблеми тощо, використання ділової гри в початковій школі допомагає з'ясувати складні поняття, зацікавити певним видом діяльності. Під час групової роботи майбутні вчителі вчаться розподіляти увагу та керувати роботою кожної групи, кожного виконавця ролі, відзначається вища якість знань та практичних результатів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч479.511.24 + Ч421.221.266 р + Ж6 р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Муртазаєва Е. М. 
Особливості художньої праці в початковій школі з кримськотатарською мовою навчання / Е. М. Муртазаєва // Педагогіка і психологія. - 2005. - № 1. - С. 57-64. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Раскрыты особенности художественного труда в начальных классах, способствующего воспроизведению национальных материально-культурных ценностей крымскотатарского народа и формирующего этническую личность.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Хомярчук А. П. 
Розвиток творчої особистості молодших школярів на заняттях із художньої праці / А. П. Хомярчук // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2005. - Вип. 21. - С. 248-250. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розкрито ефективність інтегрованого курсу " Художня праця" в розвитку творчої особистості молодших школярів, відзначено можливості міжпредметних зв'язків під час вивчення курсу в досягненні даної мети, встановлено ряд завдань для вирішення проблеми.

Раскрыто преимущество интегрированного курса "Художественный труд" в развитии творческой личности младших школьников, отмечены возможности межпредметных связей во время изучения курса для достижения данной цели, предложен ряд заданий для решения проблемы.

The article reveals the effectiveness of the integrated course (i.e."Handicrafts") in the process of developing creative personalities of junior students outlined also are the possibilities of intersubject relations while studying the discipline in order to achieve the set goal. The paper offers some problem solving tasks.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Огієнко Д. П. 
Трудове навчання у початкових класах: можливості інтегрованого викладання / Д. П. Огієнко // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2005. - Вип. 21. - С. 217-218. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Проаналізовано можливості інтегрованого підходу до викладання трудового навчання у початковій школі і доведено його ефективність.

Проанализировано содержание учебных предметов "Чтение" и "Трудовое обучение" и доказана целесообразность интегрированного подхода к их изучению.

The author analyses the content of "Reading Studies" and "Handicraft Studies" and proves the appropriateness of integrated approach to learning the subjects.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Колесник Н. Є. 
Трудове виховання молодших школярів у контексті ідей А. Макаренка / Н. Є. Колесник // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2008. - Вип. 40. - С. 73-76. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано проблему трудового виховання молодших школярів у контексті ідей А. Макаренка, уточнено сутність трудового виховання, висвітлено зміст і значення трудового виховання в сім'ї, розкрито зв'язок праці та освіти в педагогічній системі педагога. Висвітлено соціальний досвід вихованців дитячих колективів у процесі трудової діяльності, визначено виховні можливості організації праці молодших школярів.

Проанализированы проблемы трудового воспитания младших школьников в контексте идей А. Макаренко, уточнена суть трудового воспитания, освещено содержание и значение трудового воспитания в семье, раскрыта связь труда и образования в педагогической системе педагога. Освещен социальный опыт воспитанников детских коллективов в процессе трудовой деятельности, обозначены воспитательные возможности организации труда младших школьников.

In the article the analysis of junior schoolboys labour education problem is presented in the context of A. Makarenko's ideas; the essence of labour education is specified; the content and value of labour education in family is reflected; the connection of labour and education is exposed in the pedagogical system of a teacher. The social experience of children groups' alumnus is analysed in the process of labour activity; educational possibilities of junior schoolboys' labour organization are marked.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-213 + Ч421.221.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Колесник Н. Є. 
Педагогічна майстерність майбутніх учителів початкових класів на уроках трудового навчання: історико-педагогічний аспект / Н. Є. Колесник // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2010. - Вип. 50. - С. 99-103. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Висвітлено історико-педагогічний аспект педагогічної майстерності майбутніх учителів початкових класів на уроках трудового навчання, окреслено сутність та зміст проблеми дослідження; розкрито основні ідеї видатних учених, педагогів, митців, державних діячів ХІХ - ХХ ст. щодо формування педагогічної майстерності на уроках трудового навчання, художньої та технічної праці. Визначено шляхи оновлення педагогічної майстерності та творчого впровадження в практику ВНЗ.

Освещен историко-педагогический аспект педагогического мастерства будущих учителей начальных классов на уроках труда, очерчена сущность и содержание проблемы исследования; раскрыты основные идеи выдающихся ученых, педагогов, художников, государственных деятелей ХІХ - ХХ ст. относительно формирования педагогического мастерства на уроках трудового обучения, художественного и технического труда. Определены пути обновления педагогического мастерства и творческого внедрения в практику ВУЗ.

In the article the historical-pedagogical aspect of pedagogical skill of future teachers of primary school is presented on the lessons of labour studies; essence and maintenance of research problem is set; the basic ideas of prominent scientists, teachers, artists, statesmen of 19-20th centuries on forming of pedagogical skill on the lessons of labour studies are exposed: artistic and technical labour; certainly ways of updating the pedagogical skill and creative introduction in practice of higher educational institution.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.42 + Ч421.221.266.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Шутяк В. Г.  
Про зміст трудового навчання в початкових класах / В. Г. Шутяк // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 5 (48). - С. 129-132. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Зазначено, що зміст освіти – один з найважливіших компонентів процесу навчання. Проаналізовано програму з трудового навчання для молодших школярів, яка розроблена на основі нового Державного стандарту початкової загальної освіти. Подано рекомендації щодо вдосконалення змісту трудового навчання в початкових класах.

Отмечено, что содержание образования – один из важнейших компонентов процесса обучения. Проанализирована программа трудового обучения для младших школьников, разработанная на основе нового Государственного стандарта начального общего образования. Даны рекомендации по совершенствованию содержания трудового обучения в начальных классах.

The article deals with the importance of the content of education as one of the most important element of the process of education. It indicates that functions of the content are depicted in programs of each subject. It analyzes the latest Crafts program for junior schoolchildren that have been developed on the ground of the new State Standard in Elementary Education, gives recommendations, which, if being taken into account, will contribute to the improvement of the content of Crafts education in elementary school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Образцова О. М. 
Аналіз результатів експериментальної роботи з формування творчих здібностей молодших школярів у навчанні ручної праці / О. М. Образцова // Пед. науки : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 62. - С. 128-134. - Бібліогр.: с. 134 - укp.

Проаналізовано результати експерименту з формування творчих здібностей молодших школярів у навчанні ручної праці через реалізацію щаблевої структури розвитку креативності учнів.

Проанализированы результаты эксперимента по формированию творческих способностей младших школьников в обучении ручному труду путем реализации ступенчатой структуры развития креативности учеников.

Analysed the results of the experiment on the development of creative abilities of primary school children in the training manual work through the implementation of structure development creativity of pupils.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.266

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського