Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (15)Книжкові видання та компакт-диски (130)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч433.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 131
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Покутнева С. А. 
Особенности развивающего обучения слепых учащихся младших классов / С. А. Покутнева; Ин-т дефектологии АПН Украины. - К., 1998. - 68 c. - (Б-ка тифлопедагога). - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Существующее сегодня содержание специального обучения на коррекционных занятиях по развитию познавательной деятельности слепых учащихся младших классов не отвечает задачам развивающего обучения, которое в настоящее время является стратегией развития начального образования в целом. Разрыв между специальным и общим в содержании обучения незрячих значительно усложняет усвоение последними современной школьной программы и не способствует их должному развитию, создает трудности для учителей при подаче слепым школьникам программного материала по предметам общеобразовательного цикла. Поэтому делается акцент на обновление содержания специального обучения слепых учащихся на специальных коррекционных уроках по развитию познавательной деятельности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.221

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА586004 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Давиденко Е. В. 
Особенности физической адаптации школьников - инвалидов по зрению / Е. В. Давиденко, Л. А. Огорелкова // Физ. воспитание студ. творч. спец. - Х., 2001. - № 5. - С. 30-33. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Підкреслено актуальність наукового обгрунтування методологічних особливостей адаптивного фізичного виховання школярів-сліпих і зі слабким зором за умов спеціалізованих інтернатів з метою підвищення оздоровчої ефективності процесу їх адаптації до повсякденного життя.


Ключ. слова: физическое воспитание, школьники, интернат, социальная реабилитация
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69873 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Єракова Л.  
Диференційований підхід до навчання рухових дій на уроках фізичної культури в спеціалізованій школі-інтернаті для дітей з вадами зору [Електронний ресурс] / Л. Єракова // Теорія і методика фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 1. - С. 71-73. - Бібліогр.: 7 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2005/

Розглянуто особливості навчання рухових дій дітей з важкою патологією зору на уроках фізичної культури, а також специфіку застосування диференційованого підходу до навчання дітей з різним ступенем втрати зору за умов спільного навчання у школі-інтернаті.

Рассмотрены особенности обучения двигательным действиям детей с тяжелой патологией зрения на уроках физической культуры, а также специфика применения дифференцированного подхода к обучению детей с разной степенью потери зрения в условиях совместного обучения в школе-интернате.

This article is devoted to features of teaching motor skills of children with a heavy pathology of sight at lessons of physical culture. The specifity of application of the differentiated approach to teaching children with a different degree of loss of sight in conditions of joint teaching at school-boarding is considered.


Ключ. слова: рухові дії, діти з вадами зору
Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.670.2 + Ч433.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16967 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Вавіна Л. С. 
Компенсаторно-розвивальні функції змісту освіти з рідної мови учнів зі складним дефектом / Л. С. Вавіна; Ін-т дефектології АПН України. - К. : ВО Укрфітосоціоцентр: БФ"Візаві", 2001. - 57 c. - Бібліогр.: 48 назв. - укp.

Наведено результати дослідження актуальної проблеми сучасної дефектології - вивчення, навчання і підготовки до адаптації в суспільстві дітей зі складним дефектом, зокрема, зі значними порушеннями зору, які поєднуються з інтелектуальною недостатністю. Проаналізовано відомі факти про онтогенетичний розвиток даної категорії учнів, виявлено психофізичні особливості й досвід корекційного навчання. Висвітлено концептуальні підходи до визначення компенсаторно-корекційних функцій змісту їх мовної освіти, розкрито наукові засади його функціонування та реалізації мети, завдань, структурних компонентів змісту навчання української мови.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6 + Ч435.241.6 + Ш141.4-917

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА619567 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Силантьев Д. О. 
Методика начальной спортивной тренировки по плаванию со слабовидящими детьми школьного возраста : Учеб. пособие для студ. фак. физ. воспитания и учителей-дефектологов, тренеров по инвалид. спорту / Д. О. Силантьев, Н. Г. Байкина; Запорож. гос. ун-т. - Запорожье, 2001. - 97 c. - Библиогр.: с. 86-95 - рус.

Раскрыты особенности методики начальной спортивной подготовки по плаванию со слабовидящими детьми младшего школьного возраста. Определены критерии отбора слабовидящих детей в группы начальной спортивной подготовки. Описаны игры и упражнения, направленные на совершенствование отдельных элементов техники спортивного плавания детей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.94-34я73-5 + Ч433.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА617804 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Комп'ютерні технології та вища освіта людей з особливими потребами. Дистанційне навчання в системі соціально-трудової реабілітації : Зб. наук. доп. і ст. / уклад.: Л. В. Коваленко. - К. : Вища школа, 2002. - 255 c. - укp.

Висвітлено методи навчання, письма, читання незрячих від стародавніх часів до епохи комп'ютерних технологій. Наведено способи та методи використання комп'ютера людьми з вадами зору на роботі та в побуті. Розглянуто проблеми, з якими стикаються незрячі абітурієнти, студенти, викладачі та інші користувачі, наведено рекомендації щодо їх розв'язання. Проаналізовано особливості створення сприятливих умов для одержання незрячими вищої освіти, а також супроводу тотально незрячих студентів у їх навчальному процесі.

Освещены методы обучения, письма, чтения незрячих с древнейших времен до эпохи компьютерных технологий. Приведены способы и методы использования компьютера людьми с дефектами зрения на работе и в быту. Рассмотрены проблемы, с которыми сталкиваются незрячие абитуриенты, студенты, преподаватели и другие пользователи, приведены рекомендации по их решению. Проанализированы особенности создания благоприятных условий для получения незрячими высшего образования, а также сопровождения тотально незрячих студентов в их учебном процессе.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970р(4УКР)3 я43(4УКР) + Ч433.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА633254 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Дичко В. В. 
Корекційні рухові дії у фізичній реабілітації школярів з порушеннями зору / В. В. Дичко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 3. - С. 67-74. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Зазначено, що ефективним фактором оптимізації якості корекційного навчання рухових дій школярів з порушенням зору буде резервний розвиток точності рухів та ОКД, оскільки традиційні методи навчання рухам сліпих дітей не відповідають їх можливостям і не забезпечують достатньої якості. Найбільш перспективними в цьому відношенні можуть бути дослідження, спрямовані на виявлення можливостей актуалізації і цілеспрямованого розвитку мовлення, розробку спеціального словника термінів; застосування спеціальних заходів наочної інформації, що розраховані на додаткове сприйняття абсолютно сліпими та дотикове і зорове - сліпими із залишковими контурним зором; урахування вікових особливостей формування точності рухів, ОКД та визначення їх позиції в організації ефективної педагогічної системи корекційного навчання рухових дій, побудови поетапного корекційного навчання рухових дій учнів молодших класів з вадами зору, яке б дозволило врахувати складну структуру дефекту, зони їх індивідуального психофізичного розвитку; рівень мовленнєвого забезпечення проективного навчання; особливості формування точності рухів, оцінно-контрольних дій, просторової орієнтації, позитивної дидактико-реабілітаційної мотивації.

Отмечено, что эффективным фактором оптимизации качества двигательных действий школьников с нарушениями зрения является резервное развитие точности движений и ОКД, поскольку традиционные методы обучения движениям слепых детей не отвечают их возможностям и не обеспечивают достаточного качества. Наиболее перспективными в этом отношении могут быть исследования, направленные на проявление возможностей актуализации целенаправленного развития речи, развития специального словаря терминов; изучения возможностей применения специальных мероприятий наглядной информации, которые рассчитаны на прикосновение и зрение - слепыми с остаточным контурным зрением; исследование половых особенностей формирования точности движений, ОКД и определения их позиции в организации еффективной педагогической системы коррекционного изучения двигательных действий; построение поэтапного коррекционного изучения двигательных действий учащихся младших классов с нарушением зрения, которое б позволило учесть сложную структуру дефекта; зоны их индивидуального психофизического развития; уровень речевого обеспечения проективного обучения; особенности формирования точности движений, оценочно-контрольных действий, пространственной ориентации; позитивной дидактико-реабилитационной мотивации.

The effective factor of quality's optimization of the correction training of the motion actions of the partially blind schoolchildren will be the reserve development of the movement and ACA. As for as traditional educational methods of teaching children's movements do not coincide with their possibilities and don't ensure sufficient quality. We may point out the most perspective researches in this respect, directed on:to reveal the possibilities of the actualization ad the purposeful development of speech, elaboration of the special means of visual information, with a depended upon the groping perception by the absolutely blind, as will as groping and visual - by the blind with the remaining contour sight; to investigate age peculiarities of formingof movements accuracy, ACA; and to denote their position in pedagogical system's organizing of correction training of the motion actions; to build stage by stage correction training of motion actions of the junior I form pupils with the founts of sight that makes it possible to take into account the complex structure of defect;zones of their individual psychophysical development, the level of speech ensuring of the project training;peculiarities of forming movements accuracy, appraisal - control actionsspatial orientation positive didactic rehabilitation motivation.


Ключ. слова: точність рухів, контрольні дії, корекційне навчання
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Синьова Є. П. 
Рельєфно-крапкове письмо сліпих. Шрифт Л.Брайля : Навч. посіб. для спец. "Дефектологія" / Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2003. - 112 c. - укp.

Охарактеризовано унікальну систему рельєфно-крапкового шрифту, вивчення якої дозволяє зрозуміти значення писемності в житті та діяльності сліпих людей, свідомо оволодіти навичками письма і читання, методикою навчання цьому незрячих людей різних вікових категорій.

Охарактеризована уникальная система рельефно-точечного шрифта, изучение которой позволяет понять значение письменности в жизни и деятельности слепых людей, сознательно овладеть навыками письма и чтения, методикой обучения этому незрячих людей разных вековых категорий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА639004 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Череватенко О.  
Дидактика проведения коррегирующих занятий с детьми с нарушением зрения (косоглазием) / О. Череватенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 23. - С. 358-363. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Зазначено, що відновлення зорового сприйняття у дітей, які страждають на косоокість, найбільш ефективне в ранньому дитячому віці та може здійснюватися протягом учбового процесу в дошкільних і шкільних установах.

Указано, что восстановление зрительного восприятия у детей, страдающих косоглазием, наиболее эффективно в раннем детском возрасте и может осуществляться в течение учебного процесса в дошкольных и школьных учреждениях.

Renewal of visual perception at children suffering by a cross-eye, most effectively in early child's age and can be carried out during an educational process in preschool and school establishments.


Ключ. слова: косоглазие, амблиопия, дидактические мероприятия
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Внук В.  
Коррекция психической напряженности у детей-инвалидов зрения в процессе игровой терапии / В. Внук, Е. Приступа, Т. Приступа, Е. Болях // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 24. - С. 101-110. - Библиогр.: 9 назв. - рус.

Виявлено особливості впливу ігрової терапії на параметри психічної напруженості у дітей-інвалідів зору.

Установлены особенности влияния игровой терапии на параметры психической напряжённости у детей-инвалидов зрения.

The influence of the game therapy over the parameters of the psychical strain of the children with the sight disability was discovered.


Ключ. слова: напряженность, инвалиды зрения, игровая терапия
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6 + Р733.67-57

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Шмалей С. В. 
Адаптивные занятия физической культурой детей с дефектом зрения / С. В. Шмалей // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2007. - № 6. - С. 303-305. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

Приведено обоснование структуры, задач, видов, форм и содержания адаптивных занятий физической культурой детей с дефектом зрения на примере ритмических упражнений и лечебной физической культуры. Обоснована необходимость учета при планировании и проведении занятий особенностей организма учащихся (пониженных функциональных возможностей, замедленности адаптации к физическим нагрузкам). В зависимости от вида и глубины зрительной патологии, деформации опорно-двигательного аппарата, функциональных возможностей разработаны рекомендации по применению физических упражнений в разной последовательности и дозировке.

Наведено обгрунтування структури, задач, видів, форм і змісту адаптивних занять фізичною культурою дітей з дефектами зору на прикладі ритмічних вправ і лікувальної фізичної культури. Обгрунтовано необхідність врахування під час планування та проведення занять особливостей організму учнів (знижених функціональних можливостей, сповільненості адаптації до фізичних навантажень). Залежно від виду та глибини зорової патології, деформації опорно-рухового апарата та функціональних можливостей розроблено рекомендації щодо застосування фізичних вправ у різній послідовності та дозуванні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6 + Р354.11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж694111 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Дичко В. В. 
Методика формування точності, контролю і самоконтролю у сліпих школярів у процесі корекційного фізичного виховання : Навч. посіб. для студ. / В. В. Дичко; Півд. наук. центр АПН України. - О., 2005. - 83 c. - Бібліогр.: 90 назв. - укp.

Викладено теоретичні, експериментальні та методичні засади побудови концептуальної моделі корекційного навчання рухових дій школярів з порушенням зору. Обгрунтовано ефективну методику розвитку школярів даної категорії самоконтролю за якістю рішення рухових, трудових та побутових ситуацій. Розглянуто закономірності сенсорного забезпечення прояву точності рухів та їх зв'язок з самоконтролем у школярів з порушенням зору та методику цілеспрямованого формування точності, контролю і самоконтролю у сліпих школярів у процесі корекційного навчання рухових дій.

Изложены теоретические, экспериментальные и методические основы построения концептуальной модели коррекционного обучения двигательных действий школьников с нарушением зрения. Обоснована эффективная методика развития школьников данной категории самоконтроля по качеству решения двигательных, трудовых и бытовых ситуаций. Рассмотрены закономерности сенсорного обеспечения проявления точности движений и их связь с самоконтролем у школьников с нарушением зрения и методика целенаправленного формирования точности, контроля и самоконтроля у слепых школьников в процессе коррекционного обучения двигательным действиям.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА668275 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Применение информационных технологий в образовании слепых : Сб. материалов междунар. науч. конф., 14 - 18 нояб. 2005 г., Киев / ред.: С. А. Васин. - К. : Предприятие "Колорит", 2005. - 196 c. - рус.

Рассмотрены вопросы о повышении уровня преподавания с использованием информационных технологий в школах для слепых детей, а также сотрудничество специалистов по информационным технологиям и ученых-тифтологов как необходимая составляющая оптимизации компьютерной грамотности учащихся школ слепых и слабовидящих. Освещены проблемы информационного образования инвалидов по зрению в Украине, показана роль государства и общественных организаций в информатизации жизни данной категории населения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.253 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА670540 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Бессарабова О. В. 
Розвиток пізнавальної діяльності у слабозорих дітей із затримкою мовного розвитку засобами ігор / О. В. Бессарабова // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2007. - № 6. - С. 26-30. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто методику розвитку пізнавальної діяльності (сприйняття, мислення, пам'яті) на заняттях зі слабозорими дітьми з затримкою мовного розвитку. Встановлено, що розвиток пізнавальної діяльності у дітей та їх інтеграція в суспільство відбуваються успішно за умов здійснення інтегративного навчання за спеціально розробленими тестами, програмами та використання моделі й спеціально організовавної ігрової взаємодії.

Рассмотрена методика развития познавательной деятельности (восприятия, мышления, памяти) на занятиях со слабовидящими детьми с задержкой речевого развития. Установлено, что развитие познавательной деятельности у детей и их интеграция в общество будут протекать успешно при условии осуществления интегративного обучения по специально разработанным тестам и программам, а также использовании модели и специально организованного игрового взаимодействия.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.2 + Ю983.51 + Ч433.243

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж694111 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Єракова Л. А. 
Диференційоване фізичне виховання сліпих і слабкозорих школярів в умовах спеціалізованого інтернату : Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 / Л. А. Єракова; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. - К., 2005. - 19 c. - укp.

Запропоновано метод соціалізації слабкозорих школярів на основі їх залучення до керування навчальним процесом сліпих однокласників на уроках фізичного виховання за умов спеціалізованої школи-інтернату. Адаптовано сучасну технологію фітнесу оздоровчої спрямованості для сліпих і слабкозорих учнів, що підвищує їх мотивацію до занять фізичними вправами. Обгрунтовано технологію початкового етапу навчання руховим діям сліпих і слабкозорих дітей з урахуванням ступеня втрати зору. Відповідно до вимог теорії тестів адаптовано систему оцінки фізичної підготовленості сліпих і слабкозорих школярів. Розроблено практичні рекомендації щодо впровадження диференційованого фізичного виховання сліпих і слабкозорих школярів за умов спеціалізованого інтернату. На підставі аналізу та систематизації сучасних емпіричних досліджень доповнено дані щодо стану здоров'я сліпих і слабкозорих школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА339488 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Криличенко О. В. 
Корекція витривалості школярів з вадами зору засобами фізичної культури : автореф. дис... канд. пед. наук / О. В. Криличенко; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2007. - 20 c. - укp.

Виявлено вікові закономірності динаміки розвитку витривалості (загальної, швидкісної, силової - динамічної) у школярів з вадами зору. Розроблено педагогічну технологію корекції та розвитку витривалості у структурі їх просторової ситуативної орієнтації, складовими елементами якої є спеціальні корекційні дидактичні комплекси для вдосконалення витривалості таких школярів з порушенням зору з урахуванням індивідуально дозованих рухових режимів і особливостей зорового сприйняття дітьми. Описано методи проведення контролю за станом зорових функцій під час виконання фізичних вправ. Виокремлено етапи та методи розвитку витривалості з урахуванням індивідуальної зорової вади дитини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6 + Ч511.147

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА355069 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Тиха Е. В. 
Корекція психічного розвитку в процесі навчання молодших школярів з аномаліями зору : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Е. В. Тиха; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2001. - 19 c. - укp.

Досліджено процеси формування психіки дітей з аномаліями зору та виявлено чинники, що обумовлюють її становлення. Розглянуто особливості структури дефекту, способи формування його компенсації, а також запропоновано шляхи становлення особистості дитини з обмеженими візуальними можливостями як інтеріорізоване ставлення до нього найближчого оточення. Запропоновано використання експериментально-генетичного методу у системі шкіл тифлологічної спрямованості, на підставі основних положень якого обгрунтовано необхідність об'єднання прийомів психокорекції та навчання. Наведено технологічну схему корекції психічної діяльності учнів молодших класів спеціалізованих шкіл-інтернатів для сліпих та слабозорих дітей на прикладі планування навчального процесу з іноземної мов, а також серію завдань, що складають технологічну схему психокорекційного навчання. Надано оцінку його успішності на підставі порівняння об'єктивних кількісних та якісних характеристик когнітивних і особистісно-характерологічних особливостей діяльності учнів з глибокими аномаліями функціонування зорової системи. На підставі проведених досліджень розроблено методичні рекомендації (для психологів, педагогів та батьків) щодо забезпечення гармонійного розвитку молодших школярів з вадами зору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.221.0 + Р128.94-385 + Р733.645.093.3-57 + Ю948.23

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА316479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Силантьєв Д. О. 
Корекція фізичного розвитку слабозорих дітей засобами плавання : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.03 / Д. О. Силантьєв; Ін-т дефектології АПН України. - К., 2001. - 19 c. - укp.

Досліджено актуальну для теорії та практики тифлопедагогіки проблему корекції фізичного розвитку засобами плавання дітей з слабким зором. Результати теоретичних досліджень присвячені аналізу проблеми ранньої корекції фізичного розвитку таких дітей з частковою втратою зору під впливом занять плавання. На базі проведеного дослідження розроблено й адаптовано комплекс, що нараховує 37 тестових методик і який дозволив виявити особливості фізичного розвитку, фізичної підготовленості, функціонального стану організму слабозорих дітей під впливом систематичних занять плавання. Розроблено початкову методику навчання та спортивних тренувань з плавання з дітьми молодшого шкільного віку, які мають поганий зір. На підставі експериментального матеріалу, одержаного завдяки різнобічному та комплексному дослідженню, виявлено позитивний вплив плавання на функціональні показники центральної нервової системи, кардіо-респіраторної системи, варіаційної пульсометрії дітей з слабким зором. Для проведення цілеспрямованої корекції фізичного розвитку та функціонального стану організму дітей з зазначеними вадами розроблено спеціальну систему методичних прийомів і засобів початкового навчання та спортивних тренувань з плавання, що базується на використанні комплексу збережених аналізаторів. На заключному етапі дослідження - під час апробації розробленої системи початкового навчання та спортивних тренувань з плавання з дітьми, які мають вади зору, доведено її ефективність для корекції фізичного розвитку, рухових якостей і функціонального стану організму дітей молодшого шкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА313102 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Малюхова Н. І. 
Особливості конкретизації уявлень слабозорих розумово відсталих учнів про оточуючий світ (на основі їх предметно-практичної діяльності) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.03 / Н. І. Малюхова; Ін-т дефектології АПН України. - К., 1999. - 18 c. - укp.

Дисертацію присвячено актуальній проблемі формування та конкретизації уявлень розумово відсталих учнів з слабким зором про явища та об'єкти неживої природи на основі їх предметно-практичної діяльності. Встановлено, що уявлення даної категорії дітей про довкілля мають специфічні особливості, серед яких переважають ті, що зумовлені інтелектуальним недорозвитком. Особливо недосконалими є їх уявлення про неживу природу, які характеризуються неповнотою, нечіткістю, розбіжністю слова та реального образу, а у значної кількості дітей взагалі відсутні. Відзначено принципову можливість запобігання даним недолікам за умов спеціальної організації їх практичної та розумової діяльності на полісенсорній основі. Експериментально перевірено та обгрунтовано ефективність використання в процесі розвитку та конкретизації уявлень даної категорії дітей про неживу природу різних засобів практичної діяльності: предметно-практичних дій, гри, малювання та вербальних вправ. Доведено їх коригувальний вплив на формування у розумово відсталих учнів молодших класів зі слабким зором уявлень про предмети та явища неживої природи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.25 + Ч435.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА311434 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Купрас В. В. 
Педагогічне керівництво роботою з книгою учнів початкових класів зі зниженим зором : автореф. дис... канд. пед. наук / В. В. Купрас; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2008. - 24 c. - укp.

Вперше в Україні досліджено проблеми педагогічного керівництва роботою з книгою учнів початкових класів зі зниженим зором. Розроблено й апробовано модель комплексного педагогічного керівництва процесом самостійної читацької діяльності учнів та експериментально перевірено методику її реалізації у початкових класах спеціальної загальноосвітньої школи для дітей зі зниженим зором. Досліджено вплив якісного педагогічного керівництва на даний процес. Вивчено основні передумови розвитку самостійної читацької діяльності в учнів молодшого шкільного віку. Визначено рівень розвитку читацької самостійності в учнів початкових класів зі зниженим зором як показника якості педагогічного керівництва роботою з книгою. Виявлено, що розроблена методика забезпечує підвищення рівня сформованості навичок самостійної читацької діяльності учнів зі зниженим зором за умов якісного педагогічного корекційно спрямованого керівництва даним процесом. Ефективність запропонованої методичної системи обгрунтовано теоретично й підтверджено експериментально.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.221.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА357764 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського