Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (8)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч461.421$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія:    
1.

Бирка М. Ф. 
Розвиток професійної компетентності викладача інформаційних технологій професійно-технічного навчального закладу : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / М. Ф. Бирка; Ун-т менедж. освіти НАПН України. - К., 2010. - 19 c. - укp.

Розроблено модель розвитку професійної компетентності викладача інформаційних технологій (ІТ) у системі методичної роботи професійно-технічного навчального закладу (ПТНЗ). Розкрито сутність понять "компетенція", "компетентність", "професійна компетентність". Визначено структуру та зміст професійної компетентності викладача ІТ ПТНЗ, основні критерії, умови, зміст і методи розвитку даної компетентності та діагностики їх рівня. Наведено модель розвитку професійної компетентності викладачів ІТ ПТНЗ, що включає цільову, організаційну, змістову, операційно-технологічну та діагностичну складові.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.421 + З970 р(4УКР)3-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА373799 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Вдович С. 
Красномовство викладача ПТНЗ як необхідна складова педагогічної майстерності / С. Вдович // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2007. - № 1. - С. 43-55. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Обгрунтовано значення мови як одного з найголовніших засобів виховання і навчання підростаючого покоління. Розкрито загальні закони риторики - науки про красномовство, та особливості педагогічної риторики. Розглянуто проблему формування комунікативної компетентності викладача ПТНЗ, його комунікативної поведінки та комунікативно-мовної активності. Акцентовано увагу на низькому рівні мовленнєвої культури педагогів ПТНЗ, проблемі чистоти мови. Визначено умови, дотримання яких сприятиме успішному виконанню педагогічних функцій мовлення викладача, забезпеченню професійно-особистісної взаємодії викладача й учня.

Обосновано красноречие преподавателя как важная составляющая педагогического мастерства, одно из главных условий его профессиональной деятельности. Раскрыты роль языка в формировании личности, сущность педагогической риторики и её особенности. Проанализированы понятия "коммуникативная компетентность", "коммуникативное поведение педагога", "коммуникативно-языковая активность".

Teacher's eloquence as an important component of vocational school teacher's skills, one of his/her professional activity's main conditions, is researched. The language role in personality formation is considered in particular. The pedagogical eloquence essence and its specific are determined; the notions of the "communicative competence", "teacher's communicative behavior", and "communicative language activity" are analyzed; the requirements to the teacher's pedagogical communication are considered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.421 + Ш141.4-73

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Русанов Г. 
Особливості управління підвищенням якості професійної діяльності педагогів ПТНЗ / Г. Русанов // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 4. - С. 199-204. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Уточнено поняття підготовки педагога ПТНЗ до професійної діяльності за умов децентралізації професійного навчання як процес і результат засвоєння ним нових професійно-педагогічних знань, умінь, на основі яких відбувається формування його готовності до співпраці з роботодавцями у сфері спільного методичного обгрунтування виробничо-технологічної діяльності. Розглянуто "Комплексну програму підготовки педагогів ПТНЗ до роботи за умов децентралізації управління професійним навчанням" (КППП) у системі післядипломної педагогічної освіти. Зазначено, що оптимальною для проектування програми є модульно-тематична за формою структура з виділенням окремих частин залежно від запропонованих рівнів підвищення кваліфікації за такими питаннями для формування змісту "КППП": інституційний розвиток ПТНЗ; основні підходи до бізнес-планування та маркетингу; забезпечення відповідності проектування навчальних програм вимогам ринку праці, моніторинг фахового успіху випускників ПТНЗ тощо.

Уточнено понятие подготовки педагога ПТУ к профессиональной деятельности в условиях децентрализации профессионального обучения как процесс и результат усвоения им новых профессионально-педагогических знаний, умений, на основе которых происходит формирование его готовности к сотрудничеству с работодателями в сфере совместного методического обоснования производственно-технологической деятельности. Представлена "Комплексная программа подготовки педагогов ПТУ к работе в условиях децентрализации управления профессиональным обучением" (КППП) в системе последипломного педагогического образования. Указано, что оптимальной для проектирования программы является модульно-тематическая по форме структура с выделением отдельных частей в зависимости от предложенных уровней повышения квалификации по таким вопросам для формирования содержания "КППП": институциональное развитие ПТУ; основные подходы к бизнес-планированию и маркетингу, обеспечение соответствия проектирования учебных программ требованиям рынка труда, мониторинг профессионального успеха выпускников ПТУ и т.д.

The author proposes a model that facilitates vocational school teachers' training to their professional activity under decentralized skills training management through in-service training for various categories of trainees.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.421 + Ч489.514(4УКР)78

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Коргун Л. М. 
Дослідження соціально-психологічної перцепції у педагогічних працівників системи профтехосвіти / Л. М. Коргун, В. Шульга // Наука і освіта. - 2006. - № 1/2. - С. 131-134. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Наведено результати дослідження, метою якого було встановлення зв'язку між гендерними особливостями викладачів ПТУ, стажем їх педагогічної діяльності та рівнем розвитку соціально-психологічної перцепції. Визначено, що рівень соціальної перцепції значною мірою пов'язаний з індивідуальними особливостями викладачів, ніж зі стажем їх педагогічної діяльності й гендерними відмінностями.

Приведены результаты исследования, целью которого было установление связи между гендерными особенностями преподавателей ПТУ, стажем их педагогической деятельности и уровнем развития социально-психологической перцепции. Определено, что уровень социальной перцепции значительной мерой связан с индивидуальными особенностями преподавателей, чем со стажем их педагогической деятельности и гендерными отличиями.

The article shows the results of the study, which purpose was a determination of the dependence between gendernity particularities of vocation training school teachers, length of service of their pedagogical activity and level of the development theirsocial-psychological perception. It was determined that level of social perception in greater degree is connected with individual particularity of the teachers, that with length of service their pedagogical activity and gendernity difference.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.421 + Ю953.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Єгорова Є. 
Феномен емоційного вигорання та його прояви в професійній діяльності педагогічних працівників закладів профтехосвіти / Є. Єгорова // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 4. - С. 66-74. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Наведено результати експериментального вивчення синдрому емоційного вигоряння (СЕВ) у педагогічних працівників системи профтехосвіти. Наведено узагальнені дані, проаналізовано показники за окремими фазами: виявлено найбільш суттєві симптоми у формуванні СЕВ, його специфіку в досліджуваній професійній групі. Встановлено, що СЕВ тісно взаємопов'язаний з процесами самоактуалізації особистості, її смисложиттєвими орієнтаціями, професійною мотивацією, особливостями професійної адаптації.

Представлены результаты экспериментального изучения синдрома эмоционального выгорания (СЭВ) у педагогических работников системы профтехобразования. Приведены обобщенные данные, проанализированы показатели по отдельным фазам: выявлены наиболее существенные симптомы в формировании СЭВ, его специфику в исследуемой профессиональной группе. Установлено, что СЭВ тесно взаимосвязан с процессами самоактуализации личности, ее смысложизненными ориентациями, профессиональной мотивацией, особенностями профессиональной адаптации.

The results of experimental study of burnout for teachers of technical schools are presented in the article. Both generalized data and indexes after separate stages are given and analyzed: the most significant symptoms and the specifics of burnout areeduced. It is also ascertained that occupational burnout closely associates with processes of self-actualization of personality, life meanings, professional motivation, peculiarities of professional adaptation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.421 + Ю940.9-52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Люльчик В. 
Пріоритетні напрями формування професійної компетентності викладача коледжу / В. Люльчик // Нова пед. думка. - 2012. - № 1. - С. 276-279. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Теоретично досліджено проблему формування професійної компетентності сучасного викладача ВНЗ I - II рівня акредитації. Окреслено компетенції, якими повинен володіти викладач і шляхи досягнення ним кваліфікації, що вимагається нормативними документами в Україні, зокрема вимогами Державного стандарту підготовки молодшого спеціаліста та з урахуванням вимог Болонської системи. Розмежовано сутнісні поняття, що характеризують кваліфікаційний рівень викладача, а саме: "спеціаліст другої категорії", "спеціаліст першої категорії", "спеціаліст вищої категорії". Обгрунтовано систему компетенцій сучасного викладача. Визначено основні напрями формування професійної компетентності викладача коледжу, зокрема: забезпечення компетентнісних вимог, участь у науково-практичних конференціях, зв'язок з виробництвом, керівництво дипломними проектами.

Теоретически исследована проблема формирования профессиональной компетентности современного преподавателя ВУЗ I - II уровня аккредитации. Определены компетенции, которыми должен обладать преподаватель и пути достижения им квалификации, требуемой нормативными документами Украины, в частности требованиями Государственного стандарта подготовки младшего специалиста и с учетом требований Болонской системы. Разграничены сущностные понятия, характеризующие квалификационный уровень преподавателя, а именно: "специалист второй категории", "специалист первой категории", "специалист высшей категории". Обоснована система компетенций современного преподавателя. Определены основные направления формирования профессиональной компетентности преподавателя колледжа: обеспечение формирования ключевых компетенций, участие в научно-практических конференциях, связь с производством, руководство дипломными проектами.

The problem of professional competence modern instructor I-II accreditation level (college). Outlined competence, which must have teacher and ways to achieve them skills required regulations in Ukraine in view of integration into the European educational space.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Ситніков О. 
Стратегія формування інформаційно-комунікаційного забезпечення розвитку професійної компетентності педагогічних працівників професійної школи / О. Ситніков // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 23. - С. 215-222. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Висвітлено стратегію формування інформаційно-комунікаційного забезпечення розвитку професійної компетентності педагогічних працівників системи професійно-технічної освіти, яка може використовуватися в освітніх середовищах широкого спектра закладів післядипломної педагогічної освіти. Розкрито загальнометодичні, андрагогічні та акмеологічні принципи, на яких базується ця стратегія. Досліджено мотиваційну та цільову складові мотиваційно-цільового компонента інформаційної компетентності педагогічних працівників ПТНЗ. Розглянуто особливості процесу впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у післядипломну педагогічну освіту. Охарактеризовано науково-методичні комплекси, які розроблені для забезпечення підвищення кваліфікації педагогів системи ПТО за заочною та очно-дистанційною формами навчання.

Освещена стратегия формирования информационно-коммуникационного обеспечения развития профессиональной компетентности педагогических работников системы профессионально-технического образования, которая может использоваться в образовательных средах широкого спектра заведений последипломного педагогического образования. Раскрыты общеметодический, андрагогический и акмеологический принципы данной стратегии. Исследованы мотивационная и целевая составляющие мотивационно-целевого компонента информационной компетентности педагогических работников ПТУ. Рассмотрены особенности процесса внедрения современных информационно-коммуникационных технологий в последипломное педагогическое образование. Охарактеризованы научно-методические комплексы, разработанные для обеспечения повышения квалификации педагогов системы ПТО на заочной и очно-дистанционной формам обучения.

The article reports about the strategy of forming of the information and communication developing of the professional competence of vocational school pedagogues ensuring, which is useful for wide spectrum of postgraduate pedagogues education institutions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Оверко Н. 
Розвиток педагогічної майстерності викладачів професійно-технічних навчальних закладів / Н. Оверко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 6. - С. 64-71. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто завдання, які стоять перед ПТНЗ в справі підготовки кваліфікованих робітників. Увагу приділено науковим пошукам у галузі теорії і практики фахового навчання викладачів спеціальних дисциплін, підвищенню рівня їх педагогічної майстерності, науково-творчого потенціалу, рівня загальної та психологічної культури, професіоналізму. Зауважено, що діяльність викладача спеціальних дисциплін у ПТНЗ охоплює: проведення на високому теоретичному рівні навчання майбутніх фахівців із відповідного предмета, забезпечення виконання навчальних програм, використання найбільш ефективних форм, методів і засобів навчання, досягнення міцних і глибоких знань учнів із відповідного предмета.

Рассмотрены задачи, стоящие перед ПТУ в деле подготовки квалифицированных рабочих. Уделено внимание научным исследованиям в области теории и практики профессионального обучения преподавателей специальных дисциплин, повышению уровня их педагогического мастерства, научно-творческого потенциала, уровня общей и психологической культуры, и профессионализма. Отмечено, что деятельность преподавателя специальных дисциплин в ПТУ включает: проведение на высоком теоретическом уровне обучения будущих специалистов по соответствующему предмету, обеспечение выполнения учебных программ, использование наиболее эффективных форм, методов и средств обучения, достижение прочных и глубоких знаний учащихся по соответствующему предмету.

The tasks faced by vocational schools (PTU) in the development of skilled workers. Given this, active research in the theory and practice of training teachers of special subjects, improving their teaching skills, research and creativity, the level of general and psychological culture and professionalism. It is noted that the activities of teachers of special subjects in the vocational schools include: A high-level theoretical training of future specialists in the relevant subject, ensuring that training programs, the use of the most effective forms, methods and means of education, achieving a strong and deep knowledge of students in the relevant subject.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Остапченко Т. Є. 
Конкурси фахової майстерності - приоритетні освітні проекти професійної освіти і компанії Кнауф / Т. Є. Остапченко // Проф.-техн. освіта. - 2013. - № 2. - С. 52-53. - укp.

Охарактеризовано конкурс фахової майстерності як найефективніший спосіб моніторингу якості професійно-технічної освіти. Відзначено переваги проведення конкурсів для творчо обдарованої молоді та освоєння учнями ПТНЗ новітніх методів праці та матеріалів. Надано оцінку організації та змістового наповнення конкурсу професійно-технічної фахової майстерності, який проводиться компанією Кнауф. Наголошено на тому, що такі проекти сприяють підвищенню професійної майстерності та мобільності учнів ПТНЗ. Виявлено, що конкурси фахової майстерності підвищують попит серед учнівської молоді щодо навчання робочих спеціальностей та престиж професійно-технічної освіти. Висвітлено інноваційних характер проведення конкурсів фахової майстерності та їх значення у навчально-виховному процесі ПТО.

Охарактеризованы конкурсы профессионального мастерства как эффективный способ мониторинга качества профессионально-технического образования. Отмечены преимущества проведения конкурсов для творчески одаренной молодежи и освоения учащимися ПТУ новейших методов труда и материалов. Дана оценка организации и содержательного наполнения конкурса профессионально-технического профессионального мастерства, который проводится компанией Кнауф. Отмечено, что такие проекты способствуют повышению профессионального мастерства и мобильности учащихся ПТУ. Обнаружено, что конкурсы профессионального мастерства повышают спрос среди учащейся молодежи на обучение рабочим специальностям и престиж профессионально-технического образования. Освещен инновационный характер проведения конкурсов профессионального мастерства и их значение в учебно-воспитательном процессе ПТО.

Characterized is the phenomenon of competition of professional skill as the most effective way of monitoring the quality of vocational education. Noted are the advantages of competitions for gifted youth and creative development of VET students advanced methods of labor and materials. Estimated are the organization and content of vocational competition of professional skill that is manufactured by Knauf. Emphasized is the fact that these projects enhance the professional skills and mobility of VET students. It is found that the competition of professional skill increased demand among students to study working specialties and prestige of vocational education. Elucidated is the nature of the innovation competition of professional skill and their importance in the educational process of VET.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.421 м

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Заболотна М. М. 
Методична компетентність як складова професіоналізму викладачів / М. М. Заболотна // Проф.-техн. освіта. - 2013. - № 3. - С. 46-49. - Бібліогр.: с. 49. - укp.

Розглянуто структуру та компоненти методичної компетентності як важливої складової професіоналізму викладачів професійно-теоретичної підготовки майбутніх кваліфікованих робітників, яка водночас є передумовою їх успішної методичної діяльності у ПТНЗ. Проаналізовано методичну компетентність викладачів спеціальних предметів ПТНЗ як передумови їхньої успішної методичної діяльності. Обґрунтовано компоненти методичної компетентності, які мають безпосередній вплив на професіоналізм. Проаналізовано три точки зору щодо методичної діяльності педагога.

Рассмотрены структура и компоненты методической компетентности как важная составляющая профессионализма преподавателей профессионально-теоретической подготовки будущих квалифицированных рабочих, которая одновременно является предпосылкой их успешной методической деятельности в ПТУ. Проанализирована методическая компетентность преподавателей специальных предметов ПТУ как предпосылка их успешной методической деятельности. Обоснованы компоненты методической компетентности, которые имеют непосредственное влияние на профессионализм. Представлены три точки зрения, касающиеся методической деятельности педагога.

The structure of components and methodical competence as an important component of professionalism of teachers professionally-theoretical training of future skilled workers, which is also the prerequisite for their successful methodological activities in vocational schools. Analyzed methodological competence Vocational special education teachers as a prerequisite for their successful methodological activities. Reasonably methodical competence components that have a direct impact on professionalism. Are three points of view on the methodological work of the teacher.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Грищенко О. 
Взаємозв'язок інновацій і педагогічної майстерності викладача у навчальному процесі професійної школи / О. Грищенко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2013. - № 2. - С. 68-73. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто взаємозв'язок інноваційних технологій навчання і педагогічної майстерності викладача у навчальному процесі професійної школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.421 + Ч461,01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Чернявська Т. 
Вплив стилю спілкування викладача професійно-технічного навчального закладу на якість знань учнів / Т. Чернявська // Проф.-техн. освіта. - 2014. - № 3. - С. 51-53. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Досліджено залежність активізації пізнавальної діяльності та якості знань учнів від професійного спілкування викладача з вихованцями в ПТНЗ. За результатами опитування визначено та подано у вигляді схеми ставлення учнів до викладачів за трьома параметрами: гностичним (компетентність викладача як фахівця), емоційним (симпатія учнів), поведінковим (взаємодія з учнями). У таблиці відображено вплив стилю педагогічного спілкування викладачів ПТНЗ (загравання, дружба, дистанція) на рівень якості знань учнів з різних предметів. Обгрунтовано значення установки як чинника активної взаємодії людини та соціального середовища в педагогічному спілкуванні для підвищення пізнавальної здібності учнів.

Исследована зависимость активизации познавательной деятельности и качества знаний учащихся от профессионального общения преподавателя с воспитанниками в профессионально-технических учебных заведениях. По результатам опроса определено и представлено в виде схемы отношение учащихся к преподавателям по трем параметрам: гностическому (компетентность преподавателя как специалиста), эмоциональному (симпатия учеников), поведенческому (взаимодействие с учениками). В таблице отражено влияние стиля общения преподавателей ПТУЗ (заигрывание, дружба, дистанция) на уровень знаний учеников по разным предметам. Обосновано значение установки как фактора активного взаимодействия человека и социальной среды в педагогическом общении для повышения познавательной способности учащихся.

The dependence of activation of cognitive activity and the quality of students' knowledge of the professional teacher communication with students in vocational schools. According to the survey identified and presented in the form of a diagram, the ratio of students to teachers on three parameters: the Gnostic (competence of the teacher as a specialist), emotional (sympathy students), behavioral (interaction with the students). The table reflects the influence of the communication style of teachers of vocational schools (flirting, friendship, distance) on the level of knowledge of pupils on different subjects. Justified as a factor in the setting of active interaction between man and the social environment in pedagogical dialogue to improve cognitive ability students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Радкевич О. 
Авторське право педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів / О. Радкевич // Проф.-техн. освіта. - 2014. - № 4. - С. 35-37. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто проблеми авторського права у професійно-технічній освіті (ПТО). Сформульовано зміст авторського права як сукупності суб'єктивних прав особи (педагогічних працівників) на результати творчої діяльності, що виникають у процесі професійної діяльності (створення навчально-методичної продукції) та належать автору (співавторам), або його (їх) правонаступникам. Охарактеризовано суб'єкти та об'єкти авторського права в ПТО. Зазначено, що окрім фізичних осіб (авторів творів науки, літератури, мистецтва), суб'єктами авторського права можуть бути і юридичні особи (ПТНЗ), які набули права на об'єкт авторського права (твір) у процесі договірних відносин або відповідно до закону. Розкрито специфіку подільного та неподільного співавторства педагогічних працівників професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ) на навчально-методичну продукцію. Наголошено, що під подільним співавторством розуміють об'єднання педагогічних працівників ПТНЗ для створення навчально-методичної продукції, в процесі чого кожна частина має самостійне значення і може бути використана на їх власний розсуд. Неподільне співавторство характеризується тим, що створена навчально-методична продукція є цільним продуктом, який втрачає своє змістове та розумове навантаження у разі від'єднання частини твору. Зіставлено поняття "співробітництво" та "співавторство". Виокремлено немайнові та майнові права педагогічних працівників ПТНЗ.

Рассмотрены проблемы авторского права в профессионально-техническом образовании (ПТО). Сформулировано содержание авторского права как совокупности субъективных прав лица (педагогических работников) на результаты творческой деятельности, возникающие в процессе профессиональной деятельности (создание учебно-методической продукции) и принадлежащие автору (соавторам) или его (их) правопреемникам. Охарактеризованы субъекты и объекты авторского права в ПТО. Указано, что кроме физических лиц (авторов произведений науки, литературы, искусства), субъектами авторского права могут быть и юридические лица (ПТУ), которые приобрели право на объект авторского права (произведение) в процессе договорных отношений или в соответствии с законом . Раскрыта специфика делимого и неделимого соавторства педагогических работников профессионально-технических училищ (ПТУ) на учебно-методическую продукцию. Отмечено, что под делимым соавторством понимают объединение педагогических работников ПТУ для создания учебно-методической продукции, в процессе чего каждая часть имеет самостоятельное значение и может быть использована на их собственное усмотрение. Неделимое соавторство характеризуется тем, что созданная учебно-методическая продукция является цельным продуктом, который теряет свою смысловую и умственную нагрузку в случае отсоединения части произведения. Сопоставлены понятия "сотрудничество" и "соавторство". Выделены неимущественные и имущественные права педагогических работников ПТУ.

Problems of copyright of teachers in vocational schools (VS) are considered. Copyright is a complex of human rights (teachers’ rights) on the results of one’s creative activity which appear in the course of professional activity (producing of workbooks) and belong to an author (authors) or his (their) successors. The subjects and objects of copyright in VS are characterized. It is mentioned that subject of copyright can be physical person (scientist, writer, artist) as well as juridical person who has got a right on an object of copyright (work) according to contractual relationships or to the law. The peculiarities of separable and unseparable co-authorships of teachers of vocational schools to workbooks are characterized. It is emphasized that separable co-authorship means a group of teachers of vocational schools who produce workbooks; at the same time each teacher of this group can use a part of work prepared by him at his discretion. Relatively to unseparable co-authorship the produced workbook is a single product which has no sense in case of using a part of it separately. The author compares the notions of "cooperation" and "co-authorship". Non-property and property rights of teachers of VS are determined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Кривильова О. 
Особливості психолого-педагогічної діяльності викладачів професійно-технічних навчальних закладів / О. Кривильова // Молодь і ринок. - 2014. - № 5. - С. 49-52. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розкрито нормативно-правову базу організації діяльності викладачів професійно-технічних навчальних закладів. Проаналізовано сутність їх професійної діяльності та особливості її реалізації на сучасному етапі розвитку освітнього простору. Наведено індивідуально-особистісні (внутрішні) та соціокультурні (зовнішні) фактори успішної професійної діяльності викладачів. Досліджено основні нормативні види діяльності викладачів: методичну, навчальну та організаційну. Розглянуто поняття "професійна компетентність", "інформаційна компетентність", "комунікативна компетентність", "правова компетентність". Зауважено, що сучасна компетентнісна парадигма є практико-орієнтованою у відповідності з цінностями суспільства сталого розвитку.

Раскрыта нормативно-правовая база организации деятельности преподавателей профессионально-технических учебных заведений. Проанализированы сущность их профессиональной деятельности и особенности ее реализации на современном этапе развития образовательного пространства. Приведены индивидуально-личностные (внутренние) и социокультурные (внешние) факторы успешной профессиональной деятельности преподавателей. Исследованы основные нормативные виды деятельности преподавателей: методическая, учебная и организационная. Рассмотрены понятия "профессиональная компетентность", "информационная компетентность", "коммуникативная компетентность", "правовая компетентность". Отмечено, что современная компетентностная парадигма является практико-ориентированной в соответствии с ценностями общества устойчивого развития.

Reveals the legal framework organizing the activities of teachers in vocational schools. Analyzed the nature of their profession, and especially its implementation at the present stage of development of educational space. Given individual and personal (internal) and sociocultural (external) factors of a successful professional work of teachers. The basic regulatory activities of teachers: methodological, and organizational learning. The concept of professional competence, informational competence, communicative competence, legal competence. It is noticed that the modern paradigm of competence-practice-oriented in accordance with the values of a society of sustainable development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.421

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Єрмакова З. І. 
Розвиток комунікативної компетентності викладачів професійно-технічних навчальних закладів у післядипломній освіті : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / З. І. Єрмакова; ПВНЗ "Дніпропетр. ун-т ім. А. Нобеля". - Дніпропетровськ, 2015. - 20 c. - укp.

Розглянуто проблему розвитку комунікативної компетентності (КК) викладачів професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ) у післядипломній освіті. Проаналізовано стан вивченості проблеми розвитку КК педагогів у вітчизняній та зарубіжній педагогічній науки та практики, що дозволило змогу дослідити на фаховому рівні розвиток КК викладачів ПТНЗ. Запропоновано визначення КК викладачів ПТНЗ. Проаналізовано особливостей професійної та комунікативної діяльності викладачів ПТНЗ ї функціонування досліджуваної компетентності. Обгрунтовано й експериментально перевірено ефективність науково-методичного супроводу розвитку КК викладачів ПТНЗ, який містить: організаційно-педагогічні умови розвитку КК викладачів, модель розвитку КК, діагностичний комплекс, який містить критерії, показники, індикатори, рівні розвитку КК викладачів та методики їх вимірювання. Впроваджено методику розвитку КК, яка передбачає поетапність розвитку КК викладачів ПТНЗ та забезпечує єдність форм, методів, прийомів та запропонованого навчально-методичного комплексу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.421 + Ш141.14-913.371.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА417480 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського