Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (3)Автореферати дисертацій (11)Книжкові видання та компакт-диски (255)Журнали та продовжувані видання (37)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч481.21$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 584
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Філіппова Н. М. 
Модель курсу ESP для технічних вищих навчальних закладів (початковий етап) / Н. М. Філіппова // Пед. пробл. техн. і гуманіт. освіти. - Миколаїв, 2000. - Вип. 1. - С. 19-24. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Описано серію посібників COMPASS, яка складається з трьох частин: посібник для першого етапу навчання, посібник для студентів кораблебудівних спеціальностей і граматичний посібник. Основою комунікативних завдань є мета навчання, спрямована на життєві потреби, якій підпорядковані всі сторони навчання: співвідношення знань з уміннями і навичками, вибір прийомів навчання, спосіб подачі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Лазарєв М. О. 
Основи педагогіки : Навч. посіб. для студ. вищ. закл. освіти / М. О. Лазарєв, О. В. Собаєва; Сум. держ. ун-т. - Суми, 2000. - 142 c. - Бібліогр.: 52 назв. - укp.

Наведено основні відомості про важливі проблеми навчально-виховного процесу з урахуванням досягнень психолого-педагогічної науки і практики. Розглянуто принципи, структуру, методи та прийоми навчання й виховання, технології професійного спілкування, способи розв'язання педагогічних ситуацій, проблеми комп'ютерного навчання, неперервної освіти, самоосвіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА598601 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Алексюк А. М. 
Педагогіка вищої освіти України: Історія. Теорія : Підруч. для студ. / А. М. Алексюк; Міжнар. фонд "Відродження". - К. : Либідь, 1998. - 558 c. - (Прогр. "Трансформація гуманіт. освіти в Україні"). - Бібліогр.: 333 назв. - укp.

Викладено концепцію створення інноваційної технології вузівського навчання, що побудована за принципами модульно-тьюторської системи, яка покликана внести такі зміни в організаційні засади педагогічного процесу у вищій школі, які б створили умови для дійсної зміни ролі студента у навчанні (перетворення його з об'єкта в суб'єкт цього процесу), надали б навчально-виховному процесу необхідної гнучкості, сприяли б запровадженню принципу індивідуалізації навчання. Наведено короткі нариси з історії української вищої школи, освіти і педагогіки. Застосування історико-логічного аналізу дало можливість автору здійснити історіософське дослідження теорії і практики сучасної вищої школи України як окремої галузі науково-педагогічного знання, а також сучасної системи вищої освіти розвинутих країн (на прикладі США та Англії). Розглядаються мета, предмет, цілі педагогічного процесу. Охарактеризовано сутність, закономірності, методи, а також спеціалізацію, зміст, планування та організацію навчального процесу у вищій школі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР) я73 + Ч481.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА587736 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Проблеми підручника для вищої школи : Зб. матеріалів наук.-метод. конф., м.Вінниця, 29 - 30 трав. 2001 р. Т. 1 / ред.: Б. І. Мокін; підгот.: Г. П. Котлярова; АПН України. - Вінниця : Універсум-Вінниця, 2001 . - 224 c. - укp.

Висвітлено національну доктрину розвитку освіти України у ХХІ ст. Викладено теоретико-методологічне підгрунтя підготовки підручника для забезпечення особистісно орієнтованої навчальної діяльності у вищій школі. Розкрито філософсько-методологічні засади системи підручників для вищої освіти ХХІ ст. Визначено перспективи використання інтегрованих природничих дисциплін у вищій школі. Наведено нові підходи до створення навчальних посібників для професійно-технічної підготовки спеціалістів за сучасних соціально-економічних умов розвитку країни. Розглянуто проблеми створення навчальних посібників для дистанційного навчання та педагогічне проектування у процесі розробки підручників для вищої школи. Наведено розроблену комплексну систему видання навчально-методичної літератури у вищому учбовому закладі. Проаналізовано проблеми написання підручників і навчальних посібників з економіки. Відображено актуальні питання удосконалення підручників з економічних дисциплін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.215.1я431

Шифр НБУВ: В343974 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Проблеми підручника для вищої школи : Зб. матеріалів наук.-метод. конф., м.Вінниця, 29 - 30 трав. 2001 р. Т. 2 / ред.: Б. І. Мокін; підгот.: Г. П. Котлярова; АПН України. Вінниц. держ. техн. ун-т. - Вінниця : Універсум-Вінниця, 2001. - 222 c. - укp.

Висвітлено основні методологічні проблеми підручника іноземної мови для вищої школи. Викладено загальну концепцію підручника з технічного перекладу. Відображено проблеми підготовки спеціалізованих підручників з англійської мови для студентів вищих технічних навчальних закладів. Визначено місце та роль підручника в навчанні іноземної мови у вузі. Показано шляхи застосування системного та комунікативного підходів до написання підручників з іноземної мови. Описано основні елементи підручника з ділової англійської мови для студентів-економістів заочної форми навчання. Наведено загальні вимоги до формування та вибору українських науково-технічних термінів та укладання фахових словників. Удосконалено інформаційне забезпечення навчального процесу з курсу загальної фізики у педагогічному вищому навчальному закладі. Розкрито основні підходи до реалізації принципів створення підручників. Наведено модель внутрішньої структури вузівського підручника зі спеціальних дисциплін.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.215.1я431

Шифр НБУВ: В343974 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Гуманізація навчально-виховного процесу : Наук.-метод. зб. Вип. 27 / ред.: В. І. Сипченко; Слов'ян. держ. пед. ун-т. - Слов'янськ, 2005. - 186 с. - укp.

Висвітлено проблеми управління системою підготовки педагогічних кадрів для початкової школи у середині ХІХ - на початку ХХ ст. Розглянуто питання модернізації вищої освіти України в контексті Болонського процесу, запровадження кредитно-модульної системи у навчальний процес педагогічного університету, духовного становлення особистості педагогів за сучасних соціокультурних умов. Проаналізовано ефективність педагогічної діяльності комплексу "університет - ліцей". Розкрито зміст і методи роботи класного керівника щодо формування здорового способу життя школярів. Вивчено специфіку роботи шкільного психолога.

Освещены проблемы управления системой подготовки педагогических кадров для начальной школы в середине ХІХ - начале ХХ ст. Рассмотрены вопросы модернизации высшего образования Украины в контексте Болонского процесса, внедрения кредитно-модульной системы в учебный процесс педагогического университета, духовного становления личности педагогов в современных социокультурных условиях. Проанализирована эффективность педагогической деятельности комплекса "университет - лицей". Раскрыты содержание и методы работы классного руководителя относительно формирования здорового способа жизни школьников. Изучена специфика работы школьного психолога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.210я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж69955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гуманітарна освіта в технічних вищих навчальних закладах : Зб. наук. пр. Вип. 10 / ред.: О. Д. Гнідан; Нац. авіац. ун-т. Гуманіт. ін-т. - К., 2005. - 343 с. - укp.

Проаналізовано роль української мови у процесі гуманізації навчального процесу у ВНЗ. Висвітлено особливості семантико-синтаксичної організації заголовків як актуалізацію когерентності в газетному тексті, семантику російських термінів-назв частин мови, семантико-стилістичні особливості прізвищ персонажів у французьких художніх творах. Описано образи природи в поезії Емілі Дікінсон у семантико-когнітивному аспекті. Розкрито причини і наслідки автоцензурування перекладача. Розглянуто питання варіативності граматичного значення роду словацьких іменників. Наведено результати дослідження фольклору українців у Канаді.

Проанализирована роль украинского языка в процессе гуманизации учебного процесса в ВУЗ. Освещены особенности семантико-синтаксической организации заглавий как актуализацию когерентности в газетном тексте, семантика русских терминов-названий частиц языка, семантико-стилистические особенности фамилий персонажей в французских художественных произведениях. Представлены описания образов природы в поэзии Эмили Дикинсон в семантико-когнитивном аспекте. Раскрыты причины и последствия автоцензурирования переводчика. Рассмотрены вопросы вариативности грамматического значения рода словацких существительных. Приведены результаты исследования фольклора украинцев в Канаде.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.210я54(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж71779 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Гороховський О. І. 
Методичні аспекти створення навчальної літератури для дистанційного навчання : Метод. посіб. для авторів дистанц. курсів / О. І. Гороховський; Вінниц. нац. техн. ун-т. - Вінниця, 2004. - 121 c. - укp.

Розглянуто засади планування та розробки курсів для дистанційного навчання (ДН). Визначено характерні риси ДН, основні типи технологій, що використовуються у навчальних закладах нового типу. Проаналізовано етапи проектування навчальних курсів, розкрито зміст понять матеріалу заняття, тесту, інформаційного та композиційного дизайну. Описано види навчальної діяльності, особливості роботи з текстами.

Рассмотрены основы планирования и разработки курсов для дистанционного обучения (ДО). Определены характерные черты ДО, основные типы технологий, использующихся в учебных заведениях нового типа. Проанализированы этапы проектирования учебных курсов, раскрыто содержание понятий материала занятий, теста, информационного и композиционного дизайна. Описаны виды учебной деятельности, особенности работы с текстом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)764 р3 + Ч481.215.1 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА665248 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Носков В. И. 
Приоритеты и проблемы гуманизации высшего образования / В. И. Носков, А. В. Кальянов, О. В. Ефросинина // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 22. - С. 232-239. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

Розглянуто принципи та складові гуманізації навчальної та наукової діяльності, здійснюється оцінка взаємодії учасників навчального процесу в рамках гуманізації суб'єкт-суб'єктних відносин. На основі результатів наукових досліджень встановлені пріоритети та проблеми гуманізації вищої освіти на сучасному етапі її розвитку.

Рассмотрены принципы и составляющие гуманизации учебной и научной деятельности, проведена оценка результативности взаимодействия участников учебного процесса в рамках гуманизации субъект-субъектных отношений. На основе результатов научных исследований установлены приоритеты и проблемы гуманизации высшего образования на современном этапе его развития.

The article concerns the principles and components of humanization of studying and scientific activity. There is also made the interaction resultivness assessment of studying process participants on the basis of subject-subject relations humanization.The priorities and problems of the high education humanization on the modern stage of its development have been established and formed here.


Ключ. слова: Приоритеты, проблемы, принципы, гуманизация высшего образования, субъект-субъектные отношения
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Проблеми гуманізації навчання та виховання у вищому закладі освіти : Матеріали третіх ірпін. міжнар. наук.-пед. читань, 12 - 13 трав. 2005 р. / АПН України, Нац. акад. держ. податк. служби України, Ірпінські міжнародні науково-педагогічні читання на тему: "Проблеми гуманізації навчання та виховання у вищому закладі освіти", (3+ 2005+ Ірпінь). - Ірпінь, 2005. - 512 c. - укp. - рус.

Освещены проблемы оптимизации высшего образования в Украине в контексте европейских измерений, гуманизации технического образования, формирования гуманистического мировоззрения личности в условиях постнеклассических трансформаций образования. Рассмотрены вопросы социальной свободы студента, воспитания лидера в ВУЗ как стимула к саморазвитию личности студента - будущего инженера-руководителя. Определена духовная составляющая в формировании культуры здоровья будущего психолога-педагога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.21 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА664530 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Гуманітарна освіта в технічному університеті: проблеми та перспективи : Матеріали міжнар. наук.-практ. конф. "АВІА-2000" / ред.: Е. В. Лузік; Нац. авіац. ун-т. - К. : ІВЦ Держкомстату України, 2001. - 163 c. - укp.

Висвітлено класифікаційні можливості та перспективи наукового опису економічно-фінансової термінології. Розглянуто специфіку становлення та розвитку української фінансово-кредитної термінології. Проаналізовано принципові вимоги до роботи викладача іноземної мови у процесі навчання перекладу. Наведено етапи загального алгоритму дій та методичних завдань під час обробки науково-технічної іншомовної літератури та підготовки вторинних наукових текстів. Досліджено дидактичні можливості комп'ютерних телекомунікаційних мереж у новому прогресуючому напрямі в системі освіти - дистанційному навчанні з урахуванням методичної специфіки предмета навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.210я431 + С.р(4УКР)я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА611844 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Цимбал Л. Л. 
Особливості навчально-методичних посібників в умовах дистанційного навчання / Л. Л. Цимбал // Соц.-екон. дослідж. в перехід. період. Дистанц. навчання у ХХІ ст.: Щорічник наук. пр. - 2001. - Вип. 27. - С. 158-161. - укp.

Визначено принципи підготовки навчальних матеріалів з дистанційного навчання, зокрема, структурні компоненти посібника з економіки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.215 + У.р3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69299 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Проблеми сучасного підручника середньої і вищої школи : Зб. наук. пр. Вип. 1 / ред.: В. С. Білецький, В. В. Оліфіренко; Донец. філ. центру гуманіт. освіти НАН України, Донец. від-ня наук. т-ва ім. Шевченка. - Донецьк, 2001. - 100 с. - укp.

Розкрито передумови створення першого підручника з української літератури. Наведено наукові вимоги до шкільних підручників з мови. Висвітлено проблеми шкільного підручника в сучасній середній школі. Проаналізовано підручники з гуманітарних дисциплін як навчальні книжки з життєтворчості учнівських особистостей. Описано досвід створення підручників української мови і літератури для шкіл з українською мовою навчання у Польщі. Розглянуто проблеми створення підручника з історії української філософії.

Раскрыты предпосылки создания первого учебника по украинской литературе. Приведены научные требования к школьным учебникам по языку. Освещены проблемы школьного учебника в современной средней школе. Проанализированы учебники по гуманитарным дисциплинам как учебные книги по жизнетворчеству личностей учеников. Описан опыт создания учебников украинского языка и литературы для школ с украинским языком обучения в Польше. Рассмотрены проблемы создания учебника по истории украинской философии.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215 + Ч481.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71996 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Макеев С. А. 
Гуманизация и гуманитаризация высшего образования как процесс самоорганизации / С. А. Макеев // Вісн. Харк. держ. акад. дизайну і мистец. - 2002. - № 6. - С. 15-18. - Библиогр.: 2 назв. - рус.

Дослідженно питання гуманізації та гуманітаризації вищої освіти, а також суспільство як складна система. Розглянуто питання про якості особистості в програмах вдосконалення системи освіти.

Проведено исследование вопроса гуманизации и гуманитаризации высшего образования, а также общества как сложной системы. Рассмотрен вопрос о качествах личности в программах совершенствования системы образования.

Research of a problem of humanisation and liberal education of higher education. A society as a complicated system. A problem on qualities of the person in programs of perfecting of a system of formation.


Ключ. слова: гуманизаци, гуманитаризация, высшее образование, личность
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.210

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Матеріали перших Ірпінських науково-педагогічних читань на тему "Проблеми гуманізації навчання та виховання у вищому навчальному закладі освіти", 22 - 23 трав. 2003 р. / АПН України, Ірпінські науково-педагогічні читання на тему: "Проблеми гуманізації навчаня та виховання у вищому навчальному закладі освіти" (1; 2003). - Ірпінь, 2003. - 411 c. - укp.

Обговорено деякі методологічні аспекти реформування вищої освіти, шляхи гуманізації навчального процесу, гуманістичні аспекти дослідження прояву загальних здібностей до навчання. Розглянуто педагогічні стилі та особливості формування гуманного ставлення до дітей у майбутніх учителів, проблеми професійно-психологічної підготовки співробітників правоохоронних органів, податківців. Викладено проблеми формування національно-духовних цінностей у процесі виховання сучасної молоді.

Обсуждены некоторые методологические аспекты реформирования высшего образования, пути гуманизации учебного процесса, гуманистические аспекты исследования проявления общих способностей к обучению. Рассмотрены педагогические стили и особенности формирования гуманного отношения к детям у будущих учителей, проблемы профессионально-психологической подготовки сотрудников правохранительных органов, налоговиков. Изложены проблемы формирования национально-духовных ценностей в процессе воспитания современной молодёжи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.210

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА639009 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Журавський В. С. 
Болонський процес: головні принципи входження в Європейський простір вищої освіти / В. С. Журавський, М. З. Згуровський; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - К. : Політехніка, 2003. - 200 c. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Подано аналіз структурного реформування системи вищої освіти в країнах Західної, Центральної та Східної Європи в процесі формування єдиного освітнього, наукового і суспільно-економічного простору європейського регіону, що дістав назву Болонського процесу. Розглянуто основні складові структурного реформування вищої освіти, переваги та ризики, які з цими змінами пов'язані.

Представлен анализ структурного реформирования системы высшего образования в странах Западной, Центральной и Восточной Европы в процессе формирования единого образовательного, научного и общественно-экономического пространства европейского региона, который получил название Болонского процесса. Рассмотрены основные составляющие структурного реформирования высшего образования, преимущества и риски, которые с этими изменениями связаны.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.215 + Х916.61(4)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА654218 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Деминская Л. А. 
Дидактические приемы использования межпредметных связей в процессе профессиональной подготовки будущих учителей физической культуры / Л. А. Деминская // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 23. - С. 275-281. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

Запропоновано шляхи використання в професійній підготовці студентів міжпредметних зв'язків, однією з функцій яких є оптимізація учбового процесу, як вирішення одного з завдань вищої школи.

Указано, что одним из решений задач высшей педагогической школы является использование в профессиональной подготовке студентов межпредметных связей, одной из функций которых является оптимизация учебного процесса.

One of decisions of tasks of high pedagogical school, there is the use in professional preparations of students of intersubject communications, one of functions of which is optimization of educational process.


Ключ. слова: межпредметные связи, профессиональная подготовка
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51р30 + Ч481.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Карпенко О. О. 
Методологічні засади дослідження трансформації навчальної книги в умовах інформатизації вищої освіти / О. О. Карпенко // Вісн. Харк. держ. акад. культури: Зб. наук. пр. - 2007. - Вип. 20. - С. 156-164. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Обгрунтовано методологічні засади дослідження трансформації навчальної книги за умов інформатизації освіти як необхідної складової удосконалення її якості.

Раскрыты методологические основы исследования трансформации учебной книги в условиях информатизации образования как необходимой составляющей совершенствования ее качества.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.215.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70200 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Федорченко Л. А. 
Моделирование взаимодействия корпусов текстов учебной программы и лексикографических средств [Електронний ресурс] / Л. А. Федорченко // Вісн. Міжнар. Слов'ян. ун-ту. Сер. Техн. науки. - 2006. - 9, № 1. - С. 30-33. - Библиогр.: 5 назв. - рус. - Режим доступу: /articles/2006/

Запропоновано основні процедури моделювання взаємодій корпусів текстів навчальної програми та лексикографічних засобів з метою лексичної підтримки процесів навчання у ВНЗ.

Предложены основные процедуры моделирования взаимодействия корпусов текстов учебной программы и лексикографических средств с целью лексической поддержки процессов обучения в ВУЗ.

We offer basic procedures of curriculum texts corpora interaction modeling. Also we offer lexicographic tools with the purpose of lexical support of educational processes in high schools


Ключ. слова: моделирование, корпуса текстов, учебный процесс.
Індекс рубрикатора НБУВ: Ш104.2 + Ч481.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16622/тех Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Нове покоління навчальних планів в умовах входження України до Болонського процесу : Матеріали наук.-метод. конф. / Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". - Х., 2006. - 64 c. - Бібліогр.: 64с. - укp.

Висвітлено особливості реалізації положень Болонської декларації в системі вищої освіти та науки України, організації в НТУ "ХПІ" навчального процесу за кредитно-модульною системою (КМС). Розкрито концептуальні засади запровадження нового покоління навчальних планів (НП) з урахуванням цілей Болонського процесу та КМС організації НП. Наведено методичні рекомендації щодо розробки нових НП і внесення змін до чинних НП, а також приклади нового НП, чинного НП, переробленого з урахуванням кредитного виміру обсягів навчальних дисциплін, робочої навчальної програми.

Освещены особенности реализации положений Болонской декларации в системе высшего образования и науки Украины, организации в НТУ "ХПИ" учебного процесса по кредитно-модульной системе (КМС). Раскрыты концептуальные основы внедрения нового поколения учебных планов (УП) с учетом целей Болонского процесса и КМС организации УП. Приведены методические рекомендации по разработке новых УП и внесению изменений к действующим УП, а также примеры нового УП, действующего УП, переработанного с учетом кредитного измерения объемов учебных дисциплин, рабочей учебной программы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) ж я431 + Ч481.211 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО26738 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського