Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (10)
Пошуковий запит: (<.>U=Э211.733$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 10
Представлено документи з 1 до 10

      
Категорія:    
1.

Пхиденко І. С. 
Світоглядна політика в освітянсько-виховному процесі України 70-х - першої половини 80-х рр. ХХ століття (релігієзнавчий аспект) : Автореф. дис... канд. іст. наук : 09.00.11 / І. С. Пхиденко; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. - К., 2001. - 20 c. - укp.

Досліджено світоглядну політику владних структур в освітянсько-виховному процесі України 1970-х - першої половини 1980-х рр. Здійснено аналітичний огляд джерел та висвітлено проблеми, відображені у науковій літературі. Розглянуто заходи щодо створення спеціальної інфраструктури для забезпечення світоглядного виховання учнівської молоді. Показано шляхи і методи формування світогляду учнів у ході навчально-виховного процесу в школах України. Розкрито роль і місце атеїстичного виховання в системі вироблення світоглядних орієнтирів учнівської молоді, проаналізовано у зв'язку з цим зміст та специфіку світоглядних основ, що формувалися радянською системою освіти в Україні, їх наслідки для становлення особистості з точки зору відповідності принципам гуманізму та демократії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э29(4УКР)36-021 + Э211.733 + Ч421.350 + Ч33(4УКР)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА314686 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Возрождение духовности в современном мире: взаимодействие церкви и образования : тез. Всеукр. науч.-практ. конф., 24 - 25 марта 2011 г., Харьков / ред.: А. П. Алексеенко, Т. А. Дмитренко, И. В. Карпенко; Харьк. нац. ун-т им. В.Н. Каразина. - Х., 2011. - 391 c. - рус.

Рассмотрены вопросы духовности и духовной среды в системе образования, формирования православной культуры учащихся общеобразовательных школ. Освещены проблемы воспитания молодежи в периодических изданиях Харьковской епархии второй половины ХІХ ст., формирования духовных ценностей современной молодежы в контексте развития волонтерства. Изложены теоретические подходы к формированию морально-нравственной культуры личности. Проанализирована роль родительской общественности в преодолении духовного кризиса в детско-подростковой среде. Раскрыта стратегия формирования и защиты морали украинского общества. Определены духовно-нравственное и гражданско-патриотическое воспитание молодежи как составляющая формирования трудовой культуры подростков, моральные ценности христианства и пути их формирования в контексте воспитания моральной культуры школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э211.733 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА741722 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Лук'яненко О. В. 
Освячена школа чи освічена паства (світоглядні засади навчання у Великобританії XIX століття) / О. В. Лук'яненко; Полтав. нац. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. - Полтава : Друк. майстерня, 2010. - 96 c. - укp.

Висвітлено місце та роль релігійної та релігієзнавчої освіти у сучасному освітньому просторі. Визначено взаємодію держави та релігійних установ у соціальному середовищі європейських країн. Увагу приділено британській системі освіти за умов динамічної зміни світогляду ХІХ ст. Проаналізовано вплив світоглядних змін на організацію освітнього процесу Великобританії у даний період.

Освещены место и роль религиозного и религиеведческого образования в современном образовательном пространстве. Определено взаимодействие государства и религиозных учреждений в социальной среде европейских стран. Внимание уделено британской системе образования в условиях динамического изменения мировоззрения ХІХ в. Проанализировано влияние мировоззренческих изменений на организацию образовательного процесса в Великобритании в данный период.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ВЕЛ)5 + Э211.733

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА722927 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Артерчук Т. О. 
Релігійне виховання у закладах загальної середньої освіти ФРН (друга половина ХХ - початок ХХІ сторіччя) : навч.-метод. посіб. / Т. О. Артерчук; Нац. ун-т "Острозька акад.". - Острог : ПП ДМ, 2010. - 178 c. - укp.

Охарактеризовано систему релігійного виховання учнів у закладах загальної середньої освіти Німеччини. Сформовано розуміння основних понять (релігія, релігійність, релігійне виховання), теоретико-методологічних засад (релігійної педагогіки) та концепції релігійного виховання учнівської молоді у ФРН. Описано форми (викладання конфесійних та екуменістичних уроків релігії), зміст і методи (відображені у програмах і підручниках з релігії) релігійного виховання на різних етапах його розвитку. Надано можливість осмислити релігійне виховання у Німеччині з точки зору його розвитку засобами історико-педагогічного знання, націлити студентів на творчий пошук шляхів застосування елементів німецького досвіду в процесі духовно-морального виховання учнівської молоді в Україні.

Охарактеризована система религиозного воспитания в заведениях общего среднего образования Германии. Сформировано понимание основных понятий (религия, религиозность, религиозное образование), теоретико-методологических основ религиозной педагогики и концепции религиозного образования ученической молодежи ФРГ. Описаны формы (изложение конфессионных и экуменистических уроков религии), содержание и методы (отображены в программах и учебниках по религии) религиозного воспитания на разных этапах его развития. Предоставлена возможность осмыслить религиозное воспитание в Германии с точки зрения его развития средствами историко-педагогических знаний, нацелить студентов на творческий поиск путей использования элементов немецкого опыта в процессе духовно-морального воспитания ученической молодежи в Украине.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э211.733 + Ч421.350.4(4НІМ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА733704 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Плотников С. А. 
Святорусская педагогика : монография / С. А. Плотников; Приазов. гос. техн. ун-т. - Винница : Новая Кн., 2010. - 472 c. - рус.

Рассмотрены проблемы становления воспитательного идеала в постатеистической системе образования Украины и России на основе традиционных (абсолютных) ценностей восточно-христианской цивилизации, противостоящих релятивистскому подходу к жизнедеятельности человека, установившемуся в секулярную эпоху. Выдвинута идея святорусского патриотического воспитания. Уделено внимание задачам христианской культуры в светском образовании.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч313 + Ч311.350.4 + Э211.733

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА732325 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Триняк М. В. 
Релігійний компонент у виховних та освітніх практиках сучасної України / М. В. Триняк // Наук. зап. Харк. ун-ту Повітр. сил. Соц. філос., психологія. - 2008. - Вип. 2. - С. 87-92. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто позитивні та негативні наслідки впровадження релігійного компоненту в систему світської освіти. Визначено роль релігієзнавчого виховання як фактора регулювання міжконфесійних конфліктів у мультикультурному суспільстві.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.350.4 + Э211.733

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69887 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Возрождение духовности в современном мире: взаимодействие Церкви и образования : тез. II Междунар. науч.-практ. конф., 26 - 27 апр. 2012 г., Харьков / ред.: Т. А. Дмитренко, И. В. Карпенко, С. М. Куделко; Харьк. обл. совет, Харьк. Епарх. Упр. УПЦ, Харьк. нац. ун-т им. В.Н. Каразина. - Х., 2012. - 431 с. - рус. - укp.

Раскрыта роль духовных факторов в подготовке будущих врачей. Приведены формы и методы нравственного воспитания младших школьников в учебной деятельности. Рассмотрена метафорическая карта как эффективное средство развития морально-нравственных качеств студентов. Исследована религиозная литература как источник ценностных ориентаций современной молодежи. Описан опыт проведения занятий в воскресной школе при исправительной колонии в Харьковской области. Проанализирована проблема формирования семейных ценностей в мировоззрении молодежи. Внимание уделено некоторым аспектам морали современного украинского общества. Рассмотрены основные проблемы морально-этического воспитания детей и подростков в контексте православного учения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э211.733 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА763144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Кириченко А. 
Духовне виховання й духовна освіта в авторській школі М.П. Гузика / А. Кириченко // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2010. - № 6. - С. 71-88. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Висвітлено погляди М. Гузика, переконаного в тому, що духовна освіта школярів сьогодні як ніколи є важливою складовою навчально-виховного процесу будь-якої школи. Наведено головне завдання і мету справжньої дієвої школи - духовне відродження дитини з подальшим підпорядкуванням тіла і душі її духові, оновленому Богом. Розглянуто конкретний апробований дидактичний матеріал, який складається з трьох складових освітньо-виховної системи. Подано вислови випускників авторської школи М.П. Гузика (м. Южне, Одеської області). Зроблено висновок, що християнська етика у вихованні підростаючого покоління спрямовує людську думку не тільки зовні, а й дозволяє заглянути вглиб себе, сягнути сокровенного людської душі, піднятись на висоти духовного.

Освещены взгляды М. Гузика, убежденного в том, что духовное образование школьников сегодня как никогда является важной составляющей учебно-воспитательного процесса любой школы. Представлена главная задача и цель настоящей действенной школы - возрождение ребенка с последующим подчинением тела и души его духу, оновленному Богом. Рассмотрен конкретный дидактический материал, состоящий из трех составляющих образовательно-воспитательной системы. Представлены высказывания выпускников авторской школы М.П. Гузика (г. Южное, Одесской области). Сделан вывод, что христианская этика в воспитании подрастающего поколения направляет человеческую мысль не только внешне, но и позволяет заглянуть вглубь себя, достичь сокровенного человеческой души, подняться на высоты духовного.

Аrticle deals with the views of M. Guzik on moral education, which is convinced that the spiritual formation of students today than ever an important component of the educational process of any school. Presents the main task and objective of this effective school - the revival of a child with subsequent submission of body and soul with its spirit, renewed by God. Considered a specific validated instructional material, consisting of first, second and third components of education and educational system. Presents the author's graduate school of speech, MP Guzik, the South, the Odessa region. The conclusion about the meaning of Christian ethics for the education of the younger generation, who directs the human thought not only in appearance but also allows you to look inside themselves, to reach the innermost of the human soul, ascend to the heights of spirituality.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Э211.733

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Палій С. М. 
Проблеми повернення вітчизняної педагогіки до християнських цінностей / С. М. Палій // Пед. пошук. - 2008. - № 4. - С. 56-60. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано головні проблеми відродження національної освіти на основі християнської моралі. Наголошено на актуальності і своєчасності запровадження на сучасному етапі освітньо-культурного розвитку України курсів духовно-морального спрямування в загальноосвітніх навчальних закладах, навчальні програми до яких побудовано на основі "Національної програми виховання дітей та учнівської молоді в Україні". Розглянуто науково-методологічні та освітньо-пізнавальні принципи національної християнської педагогіки: структурності, доступності, послідовності, любові до ближнього, індивідуалізації, демократичності, оптимізації, достовірності та аргументованості, диференційованості, історико-етнічної ідентичності. Висвітлено досвід деяких областей України щодо формування в молоді правил та принципів християнської етики спілкування і стосунків між людьми, звичаїв доброчесного життя, вибору правильної орієнтації в різних життєвих ситуаціях.

Проанализированы главные проблемы возрождения национального образования на основе христианской морали. Отмечена актуальность и своевременность внедрения на современном этапе образовательно-культурного развития Украины курсов духовно-морального направления в общеобразовательных учебных заведениях, учебные программы к которым построены на основе "Национальной программы воспитания детей и учащейся молодежи в Украине". Рассмотрены научно-методологические и образовательно-познавательные принципы национальной христианской педагогики: структурности, доступности, последовательности, любви к ближнему, индивидуализации, демократичности, оптимизации достоверности и аргументированности, дифференцированности, историко-этнической идентичности. Освещен опыт некоторых областей Украины по формированию у молодежи правил и принципов христианской этики общения и отношений между людьми, обычаев добродетельной жизни, выбора правильной ориентации в различных жизненных ситуациях.

Analyzed the main problems of the revival of the national education based on Christian morality. Noting the pertinence and timeliness of implementation at the present stage of educational and cultural development of Ukraine's course of spiritual and moral direction in the secondary schools, education programs that are based on through the National Education Program for children and students in Ukraine.Consider the scientific and methodological and educational and cognitive principles of the national Christian pedagogy: structural, accessibility, consistency, love of neighbor, personalization, democracy, optimization, reliability and validity, differentiation, historical and ethnic identity. Highlighted the experience of some regions of Ukraine for young people to the rules and principles of Christian ethics of communication and human relations, customs, virtuous life, choosing the proper orientation in various life situations, etc.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Э211.733

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Яковишина Т. 
Проблема принципів виховання у творчій спадщині представників релігійного напряму вітчизняної педагогіки (друга половина ХІХ - початок ХХ століття) / Т. Яковишина // Нова пед. думка. - 2009. - № 4. - С. 18-22. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Виявлено та охарактеризовано основні підходи розв'зання проблеми принципів виховання у творчій спадщині видатних представників релігійного напряму вітчизняної педагогіки другої половини ХІХ - початку ХХ ст. на тлі антропологічного та соціоцентричногонапрямів. Розкрито ієрархію цінностей релігійного виховання, яке базується на християнській вірі (на першому місці Бог, потім особистість вихованця), та його принципах за П. Юркевичем (принципах гуманності, урахуванні вікових особливостей, індивідуальності виховання, усебічного розвитку всіх сил виховання, авторитету й любові, поваги до особистості вихованця, самовиховання), за В. Заньковецьким (принципи виведено в дусі християнської антропології, вони пов'язані із спасінням душі), за Ю. Дзеровичемякий виходив із принципів християнської етики (принципах активної і творчої школи, індивідуального розвитку дитини, об'єднання і погодження зусиль держави, сім'ї та церкви у вихованні молоді). Для подальших розвідок запропоновано дослідження проблеми принципів виховання антропологічного та соціоцентричного напрямів вітчизняної педагогіки за зазначеного історичного періоду.

Выявлены и охарактеризованы основные подходы решения проблемы принципов воспитания в творческом наследии выдающихся представителей религиозного направления отечественной педагогики второй половины XIX - начала ХХ вв. на фоне антропологического и социоцентрического направлений. Раскрыта иерархия ценностей религиозного воспитания, в основе которого заложена христианская вера (на первом месте Бог, потом личность воспитанника), и его принципы по П. Юркевичу (принципы гуманности, учета возрастных особенностей, индивидуальности воспитания, всестороннего развития всех сил воспитания, авторитета и любви, уважения к личности воспитанника, самовоспитания), по В. Заньковецкому (принципы выведены в духе христианской антропологии, они связаны со спасением души), по Ю. Дзеровичу, который исходил из христианской этики и морали (принципы активной и творческой школы, индивидуального развития ребенка, объединения и согласования усилий государства, семьи и церкви в воспитании молодежи). Для дальнейших исследований предложено исследование проблемы принципов воспитания антропологического и социоцентрического направлений отечественной педагогики в указанный исторический период.

The problem of principles of an educate interaction is examined in the creative legacy of representatives of religious direction of domestic pedagogies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52 + Э211.733

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського