Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (6)Книжкові видання та компакт-диски (90)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.350.4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 44
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Вихрущ А. В. 
Основи християнської педагогіки / А. В. Вихрущ, В. М. Карагодін, Т. Д. Тхоржевська. - Т. : Освіта, 1999. - 168 c. - Бібліогр.: с. 129-140. - укp.

Розглянуто теоретичні основи християнської педагогіки. Значну увагу приділено змісту, формам і методам морального виховання. Проаналізовано вплив християнства на розвиток класичної педагогіки. Досліджено особливості системи виховання у педагогічній думці IV - XI століть.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-124|Ч30/49 + Э37-43 + Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА596594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Тхоржевська Т. Д. 
Православне виховання в історії педагогіки України : моногр. / Т. Д. Тхоржевська; Київ. нац. лінгв. ун-т. - 2-ге вид., доповн. та переробл. - К. : Фенікс, 2008. - 431 c. - Бібліогр.: с. 399-431. - укp.

Розглянуто православну систему виховання як педагогічне явище в контексті загального розвитку виховної й освітньої справи в Україні. Визначено основні тенденціїї розвитку теорії та практики виховання дітей на засадах православної моралі. Висвітлено українські православні освітньо-виховні традиції та перспективи.

Рассмотрена православная система воспитания как педагогическое явление в контексте общего развития воспитательного и образовательного процесса в Украине. Определены главные тенденции развития теории и практики воспитания детей на основе православной морали. Освещены украинские православные образовательно-воспитательные традиции и перспективы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР) + Ч421.350.4 + Э372-681

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА695867 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Репецька О. А. 
Виховання християнських чеснот у дівчат-підлітків засобами нової української літератури : Автореф. дис...канд. пед. наук: 13.00.07 / О. А. Репецька; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2001. - 24 c. - укp.

Визначено шляхи та засоби ефективного виховання християнських чеснот у дівчат-підлітків, що реалізуються через засвоєння ними курсу нової української літератури, отримання культурологічних, літературних і релігійних знань як елементів світової культури. Вивчено позитивний досвід гуманістичної діяльності церкви та соціальних інституцій. Виявлено типові протиріччя, що є рушійними силами процесу виховання християнських чеснот у дівчат-підлітків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ш5(4Укр)р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315590 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Саннікова Т. В. 
Духовне виховання молодших підлітків засобами християнської етики : Автореф. дис... канд. пед. наук / Т. В. Саннікова; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Розкрито зміст понять "духовність", "духовне виховання", "духовна вихованість". Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено психолого-педагогічні умови, що забезпечують ефективність духовного виховання молодших підлітків засобами християнської етики. Охарактеризовано структуру духовної вихованості, встановлено критерії духовного виховання. Проаналізовано сучасний стан і визначено особливості духовного виховання молодших підлітків засобами християнської етики. Розроблено теоретичні підходи, зміст, форми та методи духовного виховання у факультативному курсі "Християнська етика" та позакласній доброчинній діяльності загальноосвітньої школи. Запропоновано методику духовного виховання молодших підлітків засобами християнської етики, експериментально підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА350573 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Мищишин І. Я. 
Моральне виховання української молоді в процесі співпраці школи, греко-католицької Церкви і громадськості (Галичина, кін. ХІХ - 30-і роки ХХ ст.) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. Я. Мищишин; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. - Т., 1999. - 20 c. - укp. - рус.

Аналізується та узагальнюється теорія і практика морального виховання української молоді в Галичині (кін. ХІХ - 30-і роки ХХ ст.) у процесі співпраці школи, греко-католицької Церкви і громадськості. Особлива увага приділяється висвітленню положень теорії морально-релігійного виховання, обгрунтованих видатними представниками Церкви, а також розгляду форм, методів і засобів морального виховання молоді в освітньо-виховних інституціях та громадських організаціях під опікою духовенства, досліджуються основні напрямки соціально-опікунської і меценатської діяльності української Церкви.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3) + Ч421.350.4 + Э377.109(4УКР)-36-026.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА306227 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Котломанітова Г. О. 
Релігійне виховання в історії шкільної освіти України (60-ті роки XIX ст. - 30-ті роки XX ст.) : автореф. дис... канд. пед. наук / Г. О. Котломанітова; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2007. - 20 c. - укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз еволюції релігійного виховання в історії шкільної освіти України, зокрема, у 1860 - 1930-[ рр. З'ясовано стан дослідженості проблеми. Виявлено передумови еволюції релігійного виховання в історії шкільної освіти України зазначеного періоду, а саме: вплив державної ідеології та шкільної урядової політики, суспільно-політичної та громадсько-педагогічної думки стосовно релігійного виховання у навчально-виховних закладах. Установлено роль Церкви, державних і громадських інституцій, які брали участь у процесі виховання підростаючого покоління. Розроблено періодизацію релігійного виховання у закладах шкільної освіти України з 1860-х рр. до 1930-х рр. Визначено головні тенденції кожного періоду. З'ясовано особливості змісту, методів, форм і засобів даного виховання у початковій і середній школі України у складі Російської імперії (1860 - 1917 рр.) та УНР (1917 - 1920 рр.). Висвітлено антирелігійну пропаганду у навчально-вихованому процесі радянської школи з 1920 р. до кінця 1930-х рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ч33(4УКР)5 + Ч33(4УКР)6 + Э370.9(4УКР)-112.68

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА354024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Геник Л. Я. 
Релігійно-моральне виховання в українських навчальних закладах Східної Галичини кінця XIX - початку XX століття : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / Л. Я. Геник; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2003. - 22 c. - укp.

На підставі аналізу архівних джерел, історико-педагогічної, теологічної, філософської літератури досліджено процес релігійно-морального (християнського) виховання молоді в українських навчальних закладах Східної Галичини, що дало змогу узагальнити теоретико-методологічні засади зазначеного виховання в навчальних закладах Галичини (кінця XIX - початку XX ст.). Розкрито реалізацію основних завдань релігійно-морального виховання в навчальному процесі. Проаналізовано зміст, форми та методи релігійно-морального виховання у позашкільній діяльності та визначено їх особливості. Розкрито обов'язки класного керівника та визначено роль священників-катехитів як співорганізаторів виховного процесу досліджуваного періоду. Виявлено форми й методи діяльності молодіжних і церковних товариств ("Сокіл", "Січ", "Пласт", Марійські дружини). Запропоновано способи застосування цього напрямку виховання у процесі відродження української системи виховання шляхом впровадження курсу "Основи релігієзнавства".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)52 + Ч421.350.4 + Э377.109(4УКР)-35-021.733

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА325972 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Крупська О. І. 
Ставлення до батьків як чинник розвитку релігійних уявлень осіб юнацького віку : автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. І. Крупська; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2009. - 20 c. - укp.

Наведено результати теоретичного й емпіричного дослідження особливостей релігійних уявлень у контексті ставлення до батьків. Розкрито зміст основних понять і подано їх співвідношення. Розглянуто та систематизовано основні теоретичні підходи щодо формування релігійності та релігійних уявлень. Здійснено переклад і адаптацію певних методик. Проведено емпіричне дослідження й опрацювання даних за математично-статистичними методами. Доведено, що релігійні уявлення у представників однієї релігії можуть суттєво відрізнятися та бути взаємопов'язаними зі ставленнями до батьків. З'ясовано, що уявлення про батьків (про взаємини з ними) переносяться на релігійні уявлення та зумовлюють певне ставлення до Бога Отця, Богородиці й Ісуса Христа, до релігії загалом і позарелігійних містичних вчень. Позитивне ставлення до батьків сприяє формуванню позитивного розуміння Абсолюту. З'ясовано, що ставлення до обох батьків зумовлюють певне уявлення про Бога Отця й Ісуса, на розуміння Богородиці відображаються ставлення лише до матері.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ч491.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА365985 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Артерчук Т. О. 
Релігійне виховання в закладах загальної середньої освіти ФРН: 1945 - 2005 рр. : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Т. О. Артерчук; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. - Рівне, 2011. - 20 c. - укp.

Проведено системний аналіз становлення та розвитку релігійного виховання в закладах загальної середньої освіти у ФРН в 1945 - 2005 рр. у контексті суспільно-політичних, соціальних та організаційно-педагогічних передумов. На підставі аналізу архівних матеріалів, періодичних видань та німецькомовних джерел досліджено й охарактеризовано основні етапи становлення та розвитку теорії та практики євангельського та католицького релігійного виховання в закладах загальної середньої освіти в ФРН у 1945 - 2005 рр. Розкрито зміст, форми та методи релігійної освіти, розроблено рекомендації щодо застосування досвіду релігійного виховання закладів загальної середньої освіти ФРН у духовно-моральному вихованні українських школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ч424(4НІМ)6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА380503 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Артерчук Т. О. 
Релігійне виховання у закладах загальної середньої освіти ФРН (друга половина ХХ - початок ХХІ сторіччя) : навч.-метод. посіб. / Т. О. Артерчук; Нац. ун-т "Острозька акад.". - Острог : ПП ДМ, 2010. - 178 c. - укp.

Охарактеризовано систему релігійного виховання учнів у закладах загальної середньої освіти Німеччини. Сформовано розуміння основних понять (релігія, релігійність, релігійне виховання), теоретико-методологічних засад (релігійної педагогіки) та концепції релігійного виховання учнівської молоді у ФРН. Описано форми (викладання конфесійних та екуменістичних уроків релігії), зміст і методи (відображені у програмах і підручниках з релігії) релігійного виховання на різних етапах його розвитку. Надано можливість осмислити релігійне виховання у Німеччині з точки зору його розвитку засобами історико-педагогічного знання, націлити студентів на творчий пошук шляхів застосування елементів німецького досвіду в процесі духовно-морального виховання учнівської молоді в Україні.

Охарактеризована система религиозного воспитания в заведениях общего среднего образования Германии. Сформировано понимание основных понятий (религия, религиозность, религиозное образование), теоретико-методологических основ религиозной педагогики и концепции религиозного образования ученической молодежи ФРГ. Описаны формы (изложение конфессионных и экуменистических уроков религии), содержание и методы (отображены в программах и учебниках по религии) религиозного воспитания на разных этапах его развития. Предоставлена возможность осмыслить религиозное воспитание в Германии с точки зрения его развития средствами историко-педагогических знаний, нацелить студентов на творческий поиск путей использования элементов немецкого опыта в процессе духовно-морального воспитания ученической молодежи в Украине.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э211.733 + Ч421.350.4(4НІМ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА733704 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Роль науки, релігії та суспільства у формуванні моральної особистості. Релігійні цінності як фактор формування соціальної ідентичності : матеріали ХХVIII Міжнар. наук.-практ. конф., 26 листоп. 2010 р., Донецьк / ред.: С. Б. Іванова; Нац. акад. наук України, Донец. облдержадмін., Держ. ун-т інф-ки і штуч. інтелекту, Ін-т пробл. штуч. інтелекту МОН України і НАН України. - Донецьк : Наука і освіта, 2010. - 284 c. - укp. - рус.

Розглянуто тези учасників конференції, присвячені актуальним проблемам України в контексті викликів часу, релігійно-суспільної ситуації в українському соціумі та державно-церковних відносин, а також вирішенню сучасних педагогічних проблем, що визначають формування моральної особистості. Висвітлено питання релігійних цінностей та збереження довкілля. Визначено духовно-моральний потенціал традиційних релігій у формуванні толерантності майбутніх педагогів. Показано роль релігії у формуванні націольної свідомості українців. Розглянуто вплив християнської моралі на ставлення суспільства до дітей з особливими потребами. Осмислено природу як релігійну цінність в контексті розвитку соціальної держави. Розглянуто духовно-релігійну складову державоутворення України, соціально-політичні конфлікти в сучасному світі та безпеку життєдіяльності, роль і місце сучасної освіти в процесі формування соціальної ідентичності.

Приведены тезисы учасников конференции, посвященные актуальным проблемам Украины в контексте вызова времени, религиозно-общественной ситуации в украинском социуме и государственно-церковных отношений, а также решению современных педагогических проблем, определяющих формирование моральной личности. Освещены вопросы религиозных ценностей и сохранения окружения. Определен духовно-моральный потенциал традиционных религий в формировании толерантности будущих педагогов. Показана роль религии в формировании национального сознания украинцев. Рассмотрено влияние христианской морали на отношение общества к детям с особенными потребностями. Осмыслена природа как религиозная ценность в контексте развития социального государства. Рассмотрены духовно-религиозная составляющая государственного образования Украины, социально-политические конфликты в современном мире и безопасность жизнедеятельности, роль и место современного образования в процессе формирования социальной идентичности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.3 я431 + Ч421.350.4 я431 + Ч210.5 я431 + Э211.07 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА734155 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Тоцький І. Л. 
Суть моральнісного виховання / І. Л. Тоцький // Наук. вісн. Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. - 2012. - № 7. - С. 79-82. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано моральнісні аспекти виховання молоді. Висвітлено розбіжності між поняттями "моральна" та "моральнісна" людина. Визначено головний пріоритет педагогічно-освітянської діяльності. Зазначено щодо важливості особистого прикладу педагога, його безмежної та щирої любові до Бога та людей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ч421.350.43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Степаненко В. І. 
Сутність і зміст профілактики асоціального впливу релігійних культів на підлітків у соціально-педагогічному середовищі / В. І. Степаненко // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 16. - С. 123-129. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто сутність і зміст профілактики асоціального впливу релігійних культів на підлітків у соціально-педагогічному середовищі, під яким розуміється загальноосвітня школа. Обгрунтовано необхідність використання системного підходу в організації профілактичної роботи за даним напрямом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Онищенко В. Д. 
Ноологічні виміри розвитку духовного потенціалу учнів / В. Д. Онищенко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 3. - С. 173-182. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

На підставі науково-педагогічних, філософсько-педагогічних і філософсько-богословських здобутків у контексті завдань християнського виховання молоді за умов незалежної України обговорено проблему формування християнської духовності, християнських морально-духовних цінностей. Акцентовано увагу на християнському вченні про дух і духовність, духовне пізнання - християнсько-філософській ноології, висвітлено її основні категорії. Описано можливості розвитку та синергетичні аспекти розвитку морально-духовного, духовно-естетичного та смислотворчого потенціалу особистості у навчально-виховному процесі.

На основании научно-педагогических, философско-педагогических и философско-богословских исследований в контексте задач христианского воспитания молодежи в условиях независимой Украины обсуждена проблема формирования христианской духовности, христианских морально-духовных ценностей. Акцентировано внимание на христианском учении о духе и духовности, духовном познания - христианско-философской ноологии, освещены ее основные категории. Описаны возможности развития и синергетические аспекты развития нравственно-духовного, духовно-эстетического и смыслотворческого потенциала личности в учебно-воспитательном процессе.

With the help of scientific and pedagogical, philosophical and pedagogical and philosophical and theological developments within the context of Christian education of youth in independent Ukraine, discussed the formation of Christian spirituality, Christian moral and spiritual values. Focuses on the Christian doctrine of the spirit and spirituality, the spiritual knowledge Ц the Christian philosophical noologii, highlights its main categories. We describe the development opportunities and synergisticaspects of the development of moral and spiritual, spiritual, aesthetic and smislotvorchogo individual potential in the educational process. It is concluded that for successful development of moral and spiritual, spiritual, aesthetic, creative and strong-willed and smislotvorchih abilities of students, their social and professional integration is necessary to use the entire value-semantic supermarket pedagogy as a science and art.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Жигайло Н. 
Ідентичність католицької школи у світлі документів церкви / Н. Жигайло, В. Марко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 5. - С. 190-196. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Відзначено, що у школах спостерігається зниження рівня знань серед учнів, брак духовного аспекту, нерозуміння сутності освіти та ролі педагога-наставника самими вчителями. Вказано, що альтернативою цьому може стати спрямування школи у християнське русло, витоки якого сягають часів зародження перших християнських шкіл. Розглянуто проблему католицьких шкіл в Україні. Встановлено, що література українською мовою, присвячена цій проблемі, відсутня, окрім „Декларації про християнське виховання”. Висвітлено зміст декількох документів, що розглядають питання турботи про католицьку школу: „Католицька школа” розвиває основну думку про місію школи в сучасному світі; „Миряни у школах: свідчення віри” підкреслює важливий внесок вірних, які виконують цінну службу, запропоновану в минулому, яка ще пропонується сьогодні багатьма релігійними конгрегаціями чоловіків і жінок; „Релігійний вимір освіти в католицькій школі” подає певні вказівки , які є загальними, але повинні бути пристосованими до тієї чи іншої ситуації; „Католицька школа на порозі 3-го тисячоліття ” адресована всім, хто залучений до католицького навчання і виховання, і звертається зі словом підтримки і надії. Констатовано, що основним обов’язком католицької школи є виявлення неправдивих цінностей, які існують у суспільстві та не відповідають євангельським, що необхідно створити у кожній католицькій школі особливу родинну атмосферу, де є любов, пошана, розуміння, а навчання має бути вищим і якіснішим, ніж у звичайній школі.

Отмечено, что в школах наблюдается снижение уровня знаний среди учащихся, недостаток духовного аспекта, непонимание сущности образования и роли педагога-наставника самими учителями. Указано, что альтернативой этому может стать направление школы в христианское русло, истоки которого уходят во времена зарождения первых христианских школ. Рассмотрена проблема католических школ в Украине. Установлено, что литература на украинском языке, посвященная этой проблеме, отсутствует, кроме "Декларации о христианском воспитании". Освещено содержание нескольких документов, рассматривающих вопрос заботы о католической школе: "Католическая школа" развивает основную мысль о миссии школы в современном мире; "Миряне в школах: свидетельство веры" подчеркивает важный вклад верующих, которые выполняют ценную службу, предложенную в прошлом, которая еще предлагается сегодня многими религиозными конгрегациями мужчин и женщин; "Религиозное измерение образования в католической школе" дает определенные указания, которые являются общими, но должны быть приспособленными к той или иной ситуации; "Католическая школа на пороге 3-го тысячелетия" адресована всем, кто вовлечен в католическое обучения и воспитания, и обращается со словом поддержки и надежды. Констатировано, что основной обязанностью католической школы является выявление ложных ценностей, которые существуют в обществе и не соответствуют евангельским, что необходимо создать в каждой католической школе особую семейную атмосферу, где есть любовь, уважение, понимание, а обучение должно быть более высоким и качественным, чем в обычной школе.

It is noted that in schools decrease the level of knowledge among students, the lack of the spiritual aspect of education and misunderstanding of the nature of the role of the teacher-mentor teachers themselves. It is indicated that the alternative may be the direction of the school in the Christian mainstream, dating back to the early days of the first Christian schools. The problem of Catholic schools in Ukraine. It is established that the literature in the Ukrainian language, dedicated to this issue, there is no other than the "Declaration on Christian education." Highlight the contents of several documents, are considering taking care of the Catholic school: "The Catholic school is" developing the basic idea of the mission school in the world today, "Lay people in schools: a testimony of faith" emphasizes the important contribution of the faithful, who perform a valuable service, as proposed in the past, which has offered today by many religious congregations of men and women, "The religious dimension of education in a Catholic school" gives some indication of which are common, but should be adapted to any given situation, "The Catholic School on the eve of the third millennium" is addressed to all those involved in Catholic education and upbringing, and refers to the word of support and hope; was found that the primary responsibility of the Catholic school is to identify the false values that exist in society and do not correspond to the Gospel, it is necessary to create in every Catholic school special family atmosphere, where there is love, respect, understanding, and training should be higher and better than regular school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Э375-67,11

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Бабій М. 
Релігійний компонент у світській школі за умов свободи совісті: український і міжнародний правовий контекст / М. Бабій // Філос. освіти. - 2006. - № 1. - С. 209-214. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто позитивні та негативні наслідки інкорпорації релігійного компонента в систему світської освіти та корелятивність цього процесу з принципами свободи совісті, українськими й міжнародними правовими нормами.

Рассмотрены положительные и отрицательные последствия инкорпорации религиозного компонента в систему светского образования и коррелятивность этого процесса с принципами свободы совести, украинскими и международными правовыми нормами.

Positive and negative consequences of the religious component incorporation into the secular education are examined in the article. It is shown the correlation of this process with the principles of liberty of consciousness, Ukrainian; and international legal norms.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Артерчук Т. 
Релігійне виховання учнівської молоді у Німеччині у 80-90-рр. ХХ ст. / Т. Артерчук // Дир. шк., ліцею, гімназії. - 2010. - № 6. - С. 89-100. - укp.

Проаналізовано стан розвитку релігійного виховання в закладах загальної середньої освіти ФРН у 1980 - 1990 рр. Виділено ключові події, які впливали на хід релігійного виховання, визначено його методологічні засади. Розглянуто діяльність педагогів, яким належить особливий внесок у розвиток німецької релігійної педагогіки. Охарактеризовано якісні та кількісні зміни, що відбулися в релігійній ситуації ФРН у даний період. Констатовано, що релігійне виховання учнівської молоді сприяє духовному розвитку окремої особистості та підвищенню морального рівня суспільства.

Проанализировано состояние развития религиозного воспитания в учреждениях общего среднего образования ФРГ в 1980 - 1990 гг. Выделены ключевые события, которые влияли на ход религиозного воспитания, определены его методологические основы. Представлены педагоги, которые внесли особый вклад в развитие немецкой религиозной педагогики. Охарактеризованы качественные и количественные изменения, произошедшие в религиозной ситуации ФРГ в эти годы. Констатировано, что религиозное воспитание учащейся молодежи способствует духовному развитию отдельной личности и повышению морального уровня общества.

The state of religious education in institutions of general secondary education, Federal Republic of Germany in the 1980 - 1990 th years of the twentieth century. Highlights the key events that influenced the course of religious education, to define its methodological foundations. Represented by teachers, who will be a special contribution to the development of German religious pedagogy. Characterized by qualitative and quantitative changes in the religious situation of Germany in these years. Concluded that the experience of religious education for students that promotes the spiritual development of the individual and raise the moral level of society.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)63/64 + Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22620 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Саннікова Т. В. 
Духовно-моральне виховання підлітків на заняттях з християнської етики / Т. В. Саннікова // Наша шк.. - 2008. - № 4. - С. 119-121. - укp.

Розкрито методику духовно-морального виховання підлітків засобами християнської етики. Окреслено складові методики духовного виховання та галузі знань, матеріали з яких використовуються у змісті уроків з християнської етики. Охарактеризовано етапи методики занять з християнської етики. Рекомендовано застосування інтерактивних методів навчання "мозковий штурм", метод інтерв'ю, метод оборони, дискусії, рольові ігри, коментування фахівця, метод групових дискусій, спілкування в парах, підготовка повідомлень, інсценізація, обговорення проблемних життєвих ситуацій, а також використання музики, співу, малювання, ліплення, виготовлення виробів певної тематики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-43 + Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Саннікова Т. В. 
Розвиток в учнів духовності як домінуючого начала морального виховання / Т. В. Саннікова // Наша шк.. - 2010. - № 4. - С. 111-114. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Розглянуто сутність і значення впровадження предметів духовно-морального спрямування в ЗНЗ України для формування ідеалів та морально-етичних цінностей сучасних школярів. На основі опитування учнів загальноосвітніх навчальних закладів м. Одеси щодо наявності ідеалів виявлено, що для більшості учнів матеріальні цінності і матеріальний рівень життя є привабливими, з чим вони і пов'язують свої ідеали. Проаналізовано та узагальнено ієрархію ідеалів підлітків, серед яких на першому місці - наслідування манери спілкуватись та одягатися; на другому місці - соціальний престиж, спортивні досягнення, моральні і вольові якості спортсменів; на третьому місці - зовнішній вигляд кінозірок, манера їх поведінки; четверте місце в рейтингу ідеалів - приклад Ісуса Христа; передостаннє місце - діти, зорієнтовані на національні ідеали; останнє місце - близькі та родичі. Запропоновано шляхи вирішення даної проблеми: введення в навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів предметів духовно-морального спрямування, зокрема основ християнської етики, проведення Всеукраїнської олімпіади "Юні знавці Біблії". Доведено їх актуальність для формування нових ідеалів та високих моральних цінностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Саннікова Т. В. 
Досвід впровадження предметів духовно-морального спрямування в загальноосвітній школі / Т. В. Саннікова // Наша шк.. - 2011. - № 4. - С. 117-120. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Проаналізовано практику країн Євросоюзу, Російської Федерації та України щодо впровадження в навчально-виховний процес загальноосвітніх шкіл предметів релігієзнавчого та духовно-морального спрямування. Уточнено дефініції "релігійна освіта" та "релігієзнавча освіта", визначено їх мету та способи запровадження в загальноосвітній школі. Зосереджено увагу на впровадженні духовного та релігійного виховання в освіті Литви, де представниками всіх традиційних конфесій було створено єдину програму обов'язкового курсу "Релігія" для початкової та середньої ланки школи, а для старших класів - курс "Християнська етика та психологія подружнього життя". Проаналізовано релігійну освіту в Естонії, де участь у розробленні програм брала поряд з відповідними міністерствами і Рада церков Естонії. Зазначено, що з об'єктивних причин програма обов'язкового курсу релігії вводиться не щорічно, а раз на три роки. Наголошено на однобічному характері курсу "Основи православної культури" в Російській Федерації, який знайомить з традиційними православними цінностями без урахування досвіду інших конфесій. Розкрито етапи створення та впровадження предметів духовно-морального спрямування в Україні, над концептуальними засадами яких поряд з відомими вченими-філософами, педагогами і психологами працювали і представники різних конфесій, які існують в Україні. Високо оцінено виданий на базі Національного університету "Острозька академія" навчально-методичний комплекс з Основ християнської етики для V - VI класів загальноосвітніх шкіл.

Проанализирована практика стран Евросоюза, Российской Федерации и Украины по внедрению в учебно-воспитательный процесс общеобразовательных школ предметов религиоведческой и духовно-нравственной направленности. Уточнены дефиниции "религиозное образование" и "религиоведческое образование", определены их цели и способы введения в общеобразовательной школе. Сосредоточено внимание на внедрении духовного и религиозного воспитания в образование Литвы, где представителями всех традиционных конфессий была создана единая программа обязательного курса "Религия" для начального и среднего звена школы, а для старших классов - курс "Христианская этика и психология семейной жизни". Проанализировано религиозное образование в Эстонии, где участие в разработке программ принимал, наряду с соответствующими министерствами, и Совет церквей Эстонии. Указано, что по объективным причинам программа обязательного курса религии вводится не ежегодно, а раз в три года. Отмечен односторонний характер курса "Основы православной культуры" в Российской Федерации, который знакомит с традиционными православными ценностями без учета опыта других конфессий. Раскрыты этапы создания и внедрения предметов духовно-морального направления в Украине, над концептуальными основами которых наряду с известными учеными-философами, педагогами и психологами работали и представители различных конфессий, которые существуют в Украине. Высоко оценен изданный на базе Национального университета "Острожская академия" учебно-методический комплекс по Основам христианской этики для V - VI классов общеобразовательных школ.

Analyzed the practice of the European Union, Russian Federation and Ukraine on introduction in the educational process of theological schools and things spiritual and moral direction. Refined definition of "religious education" and "Religious Education", defined by their goals and methods of administration in secondary school. Concentrated on the implementation of the spiritual and religious education in the education of Lithuania, where representatives of all traditional religions in Lithuania has been a unified program of compulsory course "Religion" for primary and middle schools, and for high school students - the course, "Christian Ethics and psychology of family life." Allocated to religious education in Estonia, where participation in the development of programs hosted, along with relevant ministries and the Council of Churches in Estonia. Indicated that for objective reasons, the mandatory religion course introduces, instead of annually every three years. Marked one-sided character of the course "Fundamentals of Orthodox Culture" in the Russian Federation, which introduces the traditional Orthodox values without taking into account the experience of other faiths. Discloses the steps of creating and implementing things spiritual and moral direction in the Ukraine, the conceptual foundations of which, along with renowned scientists, philosophers, educators and psychologists have worked and representatives of various faiths that exist in Ukraine. Highly rated, issued by the National University "Ostrog Academy", a training complex on the basis of Christian ethics for the V - VI classes in secondary schools.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-43 + Ч421.352 + Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського