Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (6)Книжкові видання та компакт-диски (90)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.350.4$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 44
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Пащенко В. О. 
А.Макаренко, релігія, церква. Новий підхід до старої проблеми / В. О. Пащенко // Педагогіка і психологія. - 1998. - № 1. - С. 137-146. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Насколько актуальны взгляды А. Макаренко на религию и церковь для школьной практики и религиеведческого образования подрастающего поколения? Исследование наследия педагога-новатора, по-мнению автора, дает несколько поучительных выводов по этой проблематике.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 + Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Мищишин І. Я. 
Моральне виховання української молоді в процесі співпраці школи, греко-католицької Церкви і громадськості (Галичина, кін. ХІХ - 30-і роки ХХ ст.) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. Я. Мищишин; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. - Т., 1999. - 20 c. - укp. - рус.

Аналізується та узагальнюється теорія і практика морального виховання української молоді в Галичині (кін. ХІХ - 30-і роки ХХ ст.) у процесі співпраці школи, греко-католицької Церкви і громадськості. Особлива увага приділяється висвітленню положень теорії морально-релігійного виховання, обгрунтованих видатними представниками Церкви, а також розгляду форм, методів і засобів морального виховання молоді в освітньо-виховних інституціях та громадських організаціях під опікою духовенства, досліджуються основні напрямки соціально-опікунської і меценатської діяльності української Церкви.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3) + Ч421.350.4 + Э377.109(4УКР)-36-026.8

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА306227 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Вихрущ А. В. 
Основи християнської педагогіки / А. В. Вихрущ, В. М. Карагодін, Т. Д. Тхоржевська. - Т. : Освіта, 1999. - 168 c. - Бібліогр.: с. 129-140. - укp.

Розглянуто теоретичні основи християнської педагогіки. Значну увагу приділено змісту, формам і методам морального виховання. Проаналізовано вплив християнства на розвиток класичної педагогіки. Досліджено особливості системи виховання у педагогічній думці IV - XI століть.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-124|Ч30/49 + Э37-43 + Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА596594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Верещак Є. П. 
Уроки мудрості / Є. П. Верещак // Педагогіка і психологія. - 2001. - № 1. - С. 119-122. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Показано, что одним из средств противостояния таким отрицательным явлениям, как рост преступности, вседозволенность, безнравственность, поток бульварной литературы, ужасы и развратные сцены на кино- и телеэкранах является введение в массовую школу обязательного предмета христианской этики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Э37-43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Репецька О. А. 
Виховання християнських чеснот у дівчат-підлітків засобами нової української літератури : Автореф. дис...канд. пед. наук: 13.00.07 / О. А. Репецька; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ, 2001. - 24 c. - укp.

Визначено шляхи та засоби ефективного виховання християнських чеснот у дівчат-підлітків, що реалізуються через засвоєння ними курсу нової української літератури, отримання культурологічних, літературних і релігійних знань як елементів світової культури. Вивчено позитивний досвід гуманістичної діяльності церкви та соціальних інституцій. Виявлено типові протиріччя, що є рушійними силами процесу виховання християнських чеснот у дівчат-підлітків.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ш5(4Укр)р20

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА315590 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сейко Н. А. 
Сутність та можливості корекції девіантної поведінки дитини в контексті християнської моделі моральності / Н. А. Сейко // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2002. - Вип. 9. - С. 168-171. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Обгрунтовано можливості використання теоретичного та практичного потенціалу християнської виховної моделі у процесі корекції проблемної поведінки дітей та підлітків.

Обоснованы возможности использования теоретичного и практического потенциала христианской воспитательной модели в процессе коррекции социально отклоняющегося поведения детей и подростков.

The author substantiates possibilities of theoretical and practical potentials of Christian educational model in the correction process of socially deviated behavior of children and teenagers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Э37-124:ч30/49

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Геник Л. Я. 
Релігійно-моральне виховання в українських навчальних закладах Східної Галичини кінця XIX - початку XX століття : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.07 / Л. Я. Геник; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2003. - 22 c. - укp.

На підставі аналізу архівних джерел, історико-педагогічної, теологічної, філософської літератури досліджено процес релігійно-морального (християнського) виховання молоді в українських навчальних закладах Східної Галичини, що дало змогу узагальнити теоретико-методологічні засади зазначеного виховання в навчальних закладах Галичини (кінця XIX - початку XX ст.). Розкрито реалізацію основних завдань релігійно-морального виховання в навчальному процесі. Проаналізовано зміст, форми та методи релігійно-морального виховання у позашкільній діяльності та визначено їх особливості. Розкрито обов'язки класного керівника та визначено роль священників-катехитів як співорганізаторів виховного процесу досліджуваного періоду. Виявлено форми й методи діяльності молодіжних і церковних товариств ("Сокіл", "Січ", "Пласт", Марійські дружини). Запропоновано способи застосування цього напрямку виховання у процесі відродження української системи виховання шляхом впровадження курсу "Основи релігієзнавства".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)52 + Ч421.350.4 + Э377.109(4УКР)-35-021.733

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА325972 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Скільський Д. М. 
Християнське виховання в педагогіці Я.-А. Коменського / Д. М. Скільський // Педагогіка і психологія. - 2005. - № 1. - С. 131-138. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Рассмотрен один из главных вопросов в теории воспитания Я. А. Коменского - христианское воспитание.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ч33(4ЧЕХ)42-271

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Бабій М. 
Релігійний компонент у світській школі за умов свободи совісті: український і міжнародний правовий контекст / М. Бабій // Філос. освіти. - 2006. - № 1. - С. 209-214. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто позитивні та негативні наслідки інкорпорації релігійного компонента в систему світської освіти та корелятивність цього процесу з принципами свободи совісті, українськими й міжнародними правовими нормами.

Рассмотрены положительные и отрицательные последствия инкорпорации религиозного компонента в систему светского образования и коррелятивность этого процесса с принципами свободы совести, украинскими и международными правовыми нормами.

Positive and negative consequences of the religious component incorporation into the secular education are examined in the article. It is shown the correlation of this process with the principles of liberty of consciousness, Ukrainian; and international legal norms.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Саннікова Т. В. 
Духовне виховання молодших підлітків засобами християнської етики : Автореф. дис... канд. пед. наук / Т. В. Саннікова; Ін-т пробл. виховання АПН України. - К., 2007. - 20 c. - укp.

Розкрито зміст понять "духовність", "духовне виховання", "духовна вихованість". Теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено психолого-педагогічні умови, що забезпечують ефективність духовного виховання молодших підлітків засобами християнської етики. Охарактеризовано структуру духовної вихованості, встановлено критерії духовного виховання. Проаналізовано сучасний стан і визначено особливості духовного виховання молодших підлітків засобами християнської етики. Розроблено теоретичні підходи, зміст, форми та методи духовного виховання у факультативному курсі "Християнська етика" та позакласній доброчинній діяльності загальноосвітньої школи. Запропоновано методику духовного виховання молодших підлітків засобами християнської етики, експериментально підтверджено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ч421.331.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА350573 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Котломанітова Г. О. 
Релігійне виховання в історії шкільної освіти України (60-ті роки XIX ст. - 30-ті роки XX ст.) : автореф. дис... канд. пед. наук / Г. О. Котломанітова; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. - Івано-Франківськ, 2007. - 20 c. - укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз еволюції релігійного виховання в історії шкільної освіти України, зокрема, у 1860 - 1930-[ рр. З'ясовано стан дослідженості проблеми. Виявлено передумови еволюції релігійного виховання в історії шкільної освіти України зазначеного періоду, а саме: вплив державної ідеології та шкільної урядової політики, суспільно-політичної та громадсько-педагогічної думки стосовно релігійного виховання у навчально-виховних закладах. Установлено роль Церкви, державних і громадських інституцій, які брали участь у процесі виховання підростаючого покоління. Розроблено періодизацію релігійного виховання у закладах шкільної освіти України з 1860-х рр. до 1930-х рр. Визначено головні тенденції кожного періоду. З'ясовано особливості змісту, методів, форм і засобів даного виховання у початковій і середній школі України у складі Російської імперії (1860 - 1917 рр.) та УНР (1917 - 1920 рр.). Висвітлено антирелігійну пропаганду у навчально-вихованому процесі радянської школи з 1920 р. до кінця 1930-х рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ч33(4УКР)5 + Ч33(4УКР)6 + Э370.9(4УКР)-112.68

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА354024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Саннікова Т. В. 
Духовно-моральне виховання підлітків на заняттях з християнської етики / Т. В. Саннікова // Наша шк.. - 2008. - № 4. - С. 119-121. - укp.

Розкрито методику духовно-морального виховання підлітків засобами християнської етики. Окреслено складові методики духовного виховання та галузі знань, матеріали з яких використовуються у змісті уроків з християнської етики. Охарактеризовано етапи методики занять з християнської етики. Рекомендовано застосування інтерактивних методів навчання "мозковий штурм", метод інтерв'ю, метод оборони, дискусії, рольові ігри, коментування фахівця, метод групових дискусій, спілкування в парах, підготовка повідомлень, інсценізація, обговорення проблемних життєвих ситуацій, а також використання музики, співу, малювання, ліплення, виготовлення виробів певної тематики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-43 + Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Химич Н. 
Ціннісні засади християнства у поглядах видатних класиків педагогічної думки на духовно-моральне виховання підростаючого покоління / Н. Химич // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-тер. зб. - 2008. - Вип. 14. - С. 261-264. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

На основі ретроспективного аналізу педагогічної спадщини видатних класиків зарубіжної та вітчизняної педагогіки доведено необхідність і важливість використання християнських цінностей в духовно-моральному становленні особистості. Показано цілющу силу впливу християнства на підростаюче покоління. Акцентовано увагу на необхідності впровадження християнських цінностей в систему національної освіти.

На основе ретроспективного анализа педагогического наследия выдающихся классиков зарубежной и отечественной педагогики доказана необходимость и важность использования христианских ценностей в духовно-моральном становлении личности. Показана целительная сила влияния христианства на подрастающее поколение. Акцентировано внимание на необходимости внедрения христианских ценностей в систему национального образования.

In article on the basis of the retrospective analysis of a pedagogical heritage outstanding classics foreign and domestic pedagogics necessity and importance of use of Christian values for spiritual-moral of becoming the person is proved. Curative force of influence of Christianity on rising generation is submitted. The attention to necessities of introduction of Christian values in system of national education is accented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4/8) + Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Палій С. М. 
Проблеми повернення вітчизняної педагогіки до християнських цінностей / С. М. Палій // Пед. пошук. - 2008. - № 4. - С. 56-60. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано головні проблеми відродження національної освіти на основі християнської моралі. Наголошено на актуальності і своєчасності запровадження на сучасному етапі освітньо-культурного розвитку України курсів духовно-морального спрямування в загальноосвітніх навчальних закладах, навчальні програми до яких побудовано на основі "Національної програми виховання дітей та учнівської молоді в Україні". Розглянуто науково-методологічні та освітньо-пізнавальні принципи національної християнської педагогіки: структурності, доступності, послідовності, любові до ближнього, індивідуалізації, демократичності, оптимізації, достовірності та аргументованості, диференційованості, історико-етнічної ідентичності. Висвітлено досвід деяких областей України щодо формування в молоді правил та принципів християнської етики спілкування і стосунків між людьми, звичаїв доброчесного життя, вибору правильної орієнтації в різних життєвих ситуаціях.

Проанализированы главные проблемы возрождения национального образования на основе христианской морали. Отмечена актуальность и своевременность внедрения на современном этапе образовательно-культурного развития Украины курсов духовно-морального направления в общеобразовательных учебных заведениях, учебные программы к которым построены на основе "Национальной программы воспитания детей и учащейся молодежи в Украине". Рассмотрены научно-методологические и образовательно-познавательные принципы национальной христианской педагогики: структурности, доступности, последовательности, любви к ближнему, индивидуализации, демократичности, оптимизации достоверности и аргументированности, дифференцированности, историко-этнической идентичности. Освещен опыт некоторых областей Украины по формированию у молодежи правил и принципов христианской этики общения и отношений между людьми, обычаев добродетельной жизни, выбора правильной ориентации в различных жизненных ситуациях.

Analyzed the main problems of the revival of the national education based on Christian morality. Noting the pertinence and timeliness of implementation at the present stage of educational and cultural development of Ukraine's course of spiritual and moral direction in the secondary schools, education programs that are based on through the National Education Program for children and students in Ukraine.Consider the scientific and methodological and educational and cognitive principles of the national Christian pedagogy: structural, accessibility, consistency, love of neighbor, personalization, democracy, optimization, reliability and validity, differentiation, historical and ethnic identity. Highlighted the experience of some regions of Ukraine for young people to the rules and principles of Christian ethics of communication and human relations, customs, virtuous life, choosing the proper orientation in various life situations, etc.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Э211.733

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Тхоржевська Т. Д. 
Православне виховання в історії педагогіки України : моногр. / Т. Д. Тхоржевська; Київ. нац. лінгв. ун-т. - 2-ге вид., доповн. та переробл. - К. : Фенікс, 2008. - 431 c. - Бібліогр.: с. 399-431. - укp.

Розглянуто православну систему виховання як педагогічне явище в контексті загального розвитку виховної й освітньої справи в Україні. Визначено основні тенденціїї розвитку теорії та практики виховання дітей на засадах православної моралі. Висвітлено українські православні освітньо-виховні традиції та перспективи.

Рассмотрена православная система воспитания как педагогическое явление в контексте общего развития воспитательного и образовательного процесса в Украине. Определены главные тенденции развития теории и практики воспитания детей на основе православной морали. Освещены украинские православные образовательно-воспитательные традиции и перспективы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР) + Ч421.350.4 + Э372-681

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА695867 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Онищенко В. Д. 
Ноологічні виміри розвитку духовного потенціалу учнів / В. Д. Онищенко // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 3. - С. 173-182. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

На підставі науково-педагогічних, філософсько-педагогічних і філософсько-богословських здобутків у контексті завдань християнського виховання молоді за умов незалежної України обговорено проблему формування християнської духовності, християнських морально-духовних цінностей. Акцентовано увагу на християнському вченні про дух і духовність, духовне пізнання - християнсько-філософській ноології, висвітлено її основні категорії. Описано можливості розвитку та синергетичні аспекти розвитку морально-духовного, духовно-естетичного та смислотворчого потенціалу особистості у навчально-виховному процесі.

На основании научно-педагогических, философско-педагогических и философско-богословских исследований в контексте задач христианского воспитания молодежи в условиях независимой Украины обсуждена проблема формирования христианской духовности, христианских морально-духовных ценностей. Акцентировано внимание на христианском учении о духе и духовности, духовном познания - христианско-философской ноологии, освещены ее основные категории. Описаны возможности развития и синергетические аспекты развития нравственно-духовного, духовно-эстетического и смыслотворческого потенциала личности в учебно-воспитательном процессе.

With the help of scientific and pedagogical, philosophical and pedagogical and philosophical and theological developments within the context of Christian education of youth in independent Ukraine, discussed the formation of Christian spirituality, Christian moral and spiritual values. Focuses on the Christian doctrine of the spirit and spirituality, the spiritual knowledge Ц the Christian philosophical noologii, highlights its main categories. We describe the development opportunities and synergisticaspects of the development of moral and spiritual, spiritual, aesthetic and smislotvorchogo individual potential in the educational process. It is concluded that for successful development of moral and spiritual, spiritual, aesthetic, creative and strong-willed and smislotvorchih abilities of students, their social and professional integration is necessary to use the entire value-semantic supermarket pedagogy as a science and art.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Горецька А. 
Предмети релігійного спрямування у навчальних закладах Східної Галичини кінця ХІХ - початку ХХ століття / А. Горецька, І. Олійник // Нова пед. думка. - 2009. - № 3. - С. 9-11. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Досліджено досвід духовного виховання у системі освіти Східної Галичини та акцентовано увагу на актуальності запровадження предметів релігійно-морального спрямування в навчальних закладах в нових історичних умовах. На основі історико-педагогічних та філософських праць розглянуто значення релігійного становлення молоді як складової частини системи виховання, методики викладання основ християнської віри та моралі з урахуванням психолого-педагогічних вимог. Розкрито роль духовенства у відродженні духовних традицій. Виявлено на негативні фактори впливу російської православної церкви в українських школах та у період панування Австро-Угорської монархії. Виокремлено основні завдання християнського виховання. Проаналізовано структуру релігійно-морального виховання, в якій через викладання релігійних предметів та форми позакласної роботи формувались етична, когнітивна, емоційна, теософічна складові світогляду підростаючого покоління.

Исследован опыт духовного воспитания в системе образования Восточной Галиции и акцентировано внимание на актуальности внедрения предметов религиозно-нравственного направления в учебных заведениях в новых исторических условиях. На основе историко-педагогических и философских трудов рассмотрены значение религиозного становления молодежи как составной части системы воспитания, методики преподавания основ христианской веры и морали с учетом психолого-педагогических требований. Раскрыта роль духовенства в возрождении духовных традиций. Указаны негативные факторы влияния русской православной церкви в украинских школах и в период господства Австро-Венгерской монархии. Выделены основные задачи христианского воспитания. Проанализирована структура религиозно-нравственного воспитания, в которой через преподавание религиозных предметов и формы внеклассной работы формировались этические, когнитивные, эмоциональные, теософические, составляющие мировоззрения подрастающего поколения.

Studied the experience of spiritual education in the educational system in Eastern Galiciya and to emphasize the relevance of the introduction of objects of religious and moral direction in the educational institutions in the new historical conditions. On the basis of historical and pedagogical and philosophical essays discuss: the importance of religious formation of youth as an integral part of education, methods of teaching the foundations of Christian faith and morality in the light of psychological and pedagogical requirements, the role of clergy in the revival of spiritual traditions. It is pointed out the negative influences of the Russian Orthodox Church in Ukrainian schools and during the rule of the Austro-Hungarian monarchy. The basic problem of Christian education. We analyzed the structure of religious and moral education, which through the teaching of religious subjects and forms of extracurricular work formed an ethical, cognitive, emotional components of theosophical outlook of the younger generation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)52 + Ч421.350.4 + Э370.9(4УКР3)-67

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22868 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Крупська О. І. 
Ставлення до батьків як чинник розвитку релігійних уявлень осіб юнацького віку : автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. І. Крупська; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 2009. - 20 c. - укp.

Наведено результати теоретичного й емпіричного дослідження особливостей релігійних уявлень у контексті ставлення до батьків. Розкрито зміст основних понять і подано їх співвідношення. Розглянуто та систематизовано основні теоретичні підходи щодо формування релігійності та релігійних уявлень. Здійснено переклад і адаптацію певних методик. Проведено емпіричне дослідження й опрацювання даних за математично-статистичними методами. Доведено, що релігійні уявлення у представників однієї релігії можуть суттєво відрізнятися та бути взаємопов'язаними зі ставленнями до батьків. З'ясовано, що уявлення про батьків (про взаємини з ними) переносяться на релігійні уявлення та зумовлюють певне ставлення до Бога Отця, Богородиці й Ісуса Христа, до релігії загалом і позарелігійних містичних вчень. Позитивне ставлення до батьків сприяє формуванню позитивного розуміння Абсолюту. З'ясовано, що ставлення до обох батьків зумовлюють певне уявлення про Бога Отця й Ісуса, на розуміння Богородиці відображаються ставлення лише до матері.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.4 + Ч491.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА365985 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Артерчук Т. О. 
Релігійне виховання у закладах загальної середньої освіти ФРН (друга половина ХХ - початок ХХІ сторіччя) : навч.-метод. посіб. / Т. О. Артерчук; Нац. ун-т "Острозька акад.". - Острог : ПП ДМ, 2010. - 178 c. - укp.

Охарактеризовано систему релігійного виховання учнів у закладах загальної середньої освіти Німеччини. Сформовано розуміння основних понять (релігія, релігійність, релігійне виховання), теоретико-методологічних засад (релігійної педагогіки) та концепції релігійного виховання учнівської молоді у ФРН. Описано форми (викладання конфесійних та екуменістичних уроків релігії), зміст і методи (відображені у програмах і підручниках з релігії) релігійного виховання на різних етапах його розвитку. Надано можливість осмислити релігійне виховання у Німеччині з точки зору його розвитку засобами історико-педагогічного знання, націлити студентів на творчий пошук шляхів застосування елементів німецького досвіду в процесі духовно-морального виховання учнівської молоді в Україні.

Охарактеризована система религиозного воспитания в заведениях общего среднего образования Германии. Сформировано понимание основных понятий (религия, религиозность, религиозное образование), теоретико-методологических основ религиозной педагогики и концепции религиозного образования ученической молодежи ФРГ. Описаны формы (изложение конфессионных и экуменистических уроков религии), содержание и методы (отображены в программах и учебниках по религии) религиозного воспитания на разных этапах его развития. Предоставлена возможность осмыслить религиозное воспитание в Германии с точки зрения его развития средствами историко-педагогических знаний, нацелить студентов на творческий поиск путей использования элементов немецкого опыта в процессе духовно-морального воспитания ученической молодежи в Украине.


Індекс рубрикатора НБУВ: Э211.733 + Ч421.350.4(4НІМ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА733704 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Роль науки, релігії та суспільства у формуванні моральної особистості. Релігійні цінності як фактор формування соціальної ідентичності : матеріали ХХVIII Міжнар. наук.-практ. конф., 26 листоп. 2010 р., Донецьк / ред.: С. Б. Іванова; Нац. акад. наук України, Донец. облдержадмін., Держ. ун-т інф-ки і штуч. інтелекту, Ін-т пробл. штуч. інтелекту МОН України і НАН України. - Донецьк : Наука і освіта, 2010. - 284 c. - укp. - рус.

Розглянуто тези учасників конференції, присвячені актуальним проблемам України в контексті викликів часу, релігійно-суспільної ситуації в українському соціумі та державно-церковних відносин, а також вирішенню сучасних педагогічних проблем, що визначають формування моральної особистості. Висвітлено питання релігійних цінностей та збереження довкілля. Визначено духовно-моральний потенціал традиційних релігій у формуванні толерантності майбутніх педагогів. Показано роль релігії у формуванні націольної свідомості українців. Розглянуто вплив християнської моралі на ставлення суспільства до дітей з особливими потребами. Осмислено природу як релігійну цінність в контексті розвитку соціальної держави. Розглянуто духовно-релігійну складову державоутворення України, соціально-політичні конфлікти в сучасному світі та безпеку життєдіяльності, роль і місце сучасної освіти в процесі формування соціальної ідентичності.

Приведены тезисы учасников конференции, посвященные актуальным проблемам Украины в контексте вызова времени, религиозно-общественной ситуации в украинском социуме и государственно-церковных отношений, а также решению современных педагогических проблем, определяющих формирование моральной личности. Освещены вопросы религиозных ценностей и сохранения окружения. Определен духовно-моральный потенциал традиционных религий в формировании толерантности будущих педагогов. Показана роль религии в формировании национального сознания украинцев. Рассмотрено влияние христианской морали на отношение общества к детям с особенными потребностями. Осмыслена природа как религиозная ценность в контексте развития социального государства. Рассмотрены духовно-религиозная составляющая государственного образования Украины, социально-политические конфликты в современном мире и безопасность жизнедеятельности, роль и место современного образования в процессе формирования социальной идентичности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.3 я431 + Ч421.350.4 я431 + Ч210.5 я431 + Э211.07 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА734155 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського