Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (10)Книжкові видання та компакт-диски (64)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю217.1$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 43
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Юр'єва-Пековець О. В. 
Проблема соціокультурних змін у ціннісній свідомості молоді / О. В. Юр'єва-Пековець // Мультиверсум. Філософ. альм. - 2001. - Вип. 22. - С. 12-18. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю671.1*423.122 + Ю217.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70616 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
2.

Хобта І. П. 
Ціннісні орієнтації та їх роль у житті людини / І. П. Хобта // Вісн. Держ. агроекол. акад. України. - 1999. - № 1-2. - С. 231-235. - укp.

Статтю присвячено аксіологічному аспекту проблеми життя людини в системі суспільних відносин. Роль ціннісних орієнтацій у даному процесі розкрито шляхом звернення до таких феноменів, як оцінка, цінності, система цінностей, вибір та ціннісні орієнтації. Такий підхід забезпечує розуміння проблеми сенсу життя людини.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.1 + С5*5*332.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69750 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ильенковские чтения - 2006 : Материалы VIII междунар. науч. конф., 20 - 21 апр. / ред.: Г. В. Лобастов; Филос. о-во "Диалектика и культура", Нац. авиац. ун-т. - К. : НАУ, 2006. - 364 c. - рус.

Рассмотрены проблемы идеального в контексте ее исторических трансформаций, этические и эстетические явления идеального, педагогические концепции Э.В.Ильенкова, вопросы современного образования, противоречия естествознания в пространстве интеграции наук. Освещены особенности формирования личности при слепоглухоте в аспекте проблемы искусственного и естественного интеллекта, семантических трансформаций сущности понятия Бога в истории. Показана роль разделения труда в становлении чувства прекрасного, охарактеризован процесс идеализации как существование монизма действительности. Раскрыты некоторые аспекты понимания сущности мышления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4РОС)6-8 Ильенков Э.В.я431(0) + Ю217.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА677237 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Федорченко Ю.  
Проблема субстантивації конституентів та ідеї розуму / Ю. Федорченко // Філософ. думка. - 2006. - № 1. - С. 25-39. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.1 + Ю225.37

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
5.

Сокурянская Л. Г. 
Студенчество на пути к другому обществу: ценностный дискурс перехода : Моногр. / Л. Г. Сокурянская; Харьк. нац. ун-т им. В.Н.Каразина. - Х., 2006. - 576 c. - Библиогр.: с. 551-575 - рус.

Проанализирована динамика ценностей студенческой молодежи. Раскрыты различия в ценностном дискурсе студенческой молодежи двух "поколений независимости", охарактеризованы феномены "модернизации" и "постмодернизации" ценностных ориентаций постсоветских студентов, рассмотрены особенности актуализации их субъективных характеристик. Факторная обусловленность этих процессов исследована на социетальном, групповом, институциональном и личностном уровнях. Изложены основные положения авторской мини-теории ценностного поля личности, разработанной на основе концептуализации результатов качественных исследований. Раскрыты причины и возможные социальные последствия ценностной амбивалентности индивидуального сознания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР) + Ю217.1 + С5*421.251

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА683895 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бескаравайний С. С. 
Світогляд і світ людини : монографія / С. С. Бескаравайний, В. Г. Бондаревський, О. П. Варшавський, В. О. Гузенко, О. Л. Журавель, В. П. Капітон; Дніпропетр. держ. фін. акад. - Д., 2008. - 324 c. - укp.

Розглянуто світогляд як систему принципів, знань, ідеалів, цінностей, надій, вірувань, поглядів на зміст і мету життя, що визначають діяльність людини. Проаналізовано особливості міфологічного, релігійного, наукового світогляду. Увагу приділено філософському розумінню людини і смислу її буття. Розкрито естетичні аспекти та аксіологічні засади світогляду, висвітлено зв'язок правової та моральної свідомості у їх загальнолюдському вимірі.

Рассмотрено мировоззрение как система принципов, знаний, идеалов, ценностей, надежд, верований, взглядов на содержание и цель жизни, определяющих деятельность человека. Проанализированы особенности мифологического, религиозного, научного мировоззрения. Уделено внимание философскому пониманию человека и смысла его бытия. Раскрыты эстетические аспекты и аксиологические основы мировоззрения, освещена связь правового и морального сознания в их общечеловеческом измерении.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.1 + Ю216.2 + Э210.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА704750 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Петрушенко О.  
Порівняльна характеристика ідеалу та утопії як утворень свідомості / О. Петрушенко // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2006. - № 550. - С. 72-76. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Доведено, що ідеал і утопія, попри подібність їх змісту та функцій, постають різними утвореннями свідомості. Проведено їх порівняльний аналіз та окреслено їх провідні характеристики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.1 + Ю6*327.311

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Полисаєв О. П. 
Суспільний ідеал як складова трансісторичності міфологічної свідомості / О. П. Полисаєв // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2009. - № 1. - С. 161-165. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто міф, як традиційний, так і сучасний, який "контролює" дійсність, світ реального буття людини і суспільства з позицій ідеалу - космічного універсального порядку. Ідеї та уявлення про перспективи розвитку людини і суспільства одержують статус ідеалу лише за умови набуття безпосередньо суспільного хварактеру, а будь-який ідеал, що функціонує в суспільстві, є суспільним, безвідносно до відображуваного об'єкта в різних формах життєдіяльності людей, інтегруючи в собі естетичний, моральний, релігійний, науковий та інші аспекти його відтворення в суспільній свідомості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.1 + Ю6*31-723.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Михайлова Л. М. 
Ціннісні орієнтації особистості: структурно-функціональний аналіз / Л. М. Михайлова // Освіта на Луганщині. - 2009. - № 1. - С. 63-68. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Розкрито сутність понять "цінності", "ціннісні орієнтації" на підставі філософських, соціологічних та психолого-педагогічних досліджень; визначено місце ціннісних орієнтацій у структурі особистості; названо їх основні функції у процесі становлення й розвитку особистості як соціальної істоти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.232 + Ю217.1 + С5*5*333.1-723.4*122.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Сугробова Ю. Ю. 
Динаміка формування ціннісного світу молодіжної культури України : Автореф. дис... канд. філософ. наук / Ю. Ю. Сугробова; Таврійськ. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. - Сімф., 2007. - 18 c. - укp.

Проведено дослідження цінностей молодіжної культури. Виявлено, що молодіжна культура передбачає специфічне розуміння соціальних функцій індивіда, проявом якого є прагнення створити свій життєвий світ, виробити власні регулятивні установки та форми самоздійснення, що відрізняються від загальноприйнятих норм поведінки. Встановлено, що прагнення до альтернативного способу життя теоретично фіксується й аналізується за допомогою поняття "сфера формування цінностей". Відзначено, що утворені в даній сфері ціннісні установки не мають однозначного соціального змісту, їх соціальна значущість може мати негативне й позитивне вираження. Проаналізовано соціальні характеристики суб'єкта молодіжної культури сучасного українського суспільства. В ієрархії потреб даного суб'єкта виявлено домінування вітальних цінностей, а характерною рисою особистості є життєздатність як екзистенціальна стратегія, пов'язана з можливістю людини протистояти обставинам і не підкорятися принципам колективної поведінки. Особливу увагу приділено питанню відродження національних традицій української культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.1 + Ю6*671.1*423.122 + Ч111.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349913 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Смаль І. І. 
Метатеорія свідомості: аксіологічний аспект : Автореф. дис... канд. філософ. наук / І. І. Смаль; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2007. - 20 c. - укp.

Досліджено метатеорію свідомості в аксіологічних вимірах духовно-культурного життя, умови специфічно-унікального буття людини в реаліях соціальної дійсності. Обгрунтовано положення, що зміст свідомості як феномен буття характеризується взаємодією в ній внутрішнього та зовнішнього, суб'єктивного й об'єктивного досвіду в його індивідувальних і суспільних трансформаціях. Важливим аспектом онтології свідомості є предметність, визначеність ціннісних орієнтацій, що утворює ідеал особистості. Розкрито суть свідомості у співвідношенні з понятттям "ментальність", наявність якого зумовлює феномен національної свідомості. Доведено, що національно свідома людина втілює до практики національного буття загальнолюдські цінності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*622.221 + Ю217.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА349487 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Корнієнко О. М. 
Національні цінності особистості: сутність та особливості формування : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.03 / О. М. Корнієнко; Київ. ун-т ім.Т.Шевченка. - К., 1998. - 18 c. - укp. - рус.

Дисертацію присвячено питанням формування національної визначеності особистості. Встановлено, що передумовою національної самовизначеності особистості є вироблення нею національної самосвідомості. Разом з тим, особистість отримує національну визначеність, лише включаючись у внутрішню структуру спільноти, враховуючи діалектику етнічних і соціальних ролей особистості, яка реалізується за допомогою культури взагалі, мови, релігії, мистецтва, історії, ідеології зокрема.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.1 + Ю6*32в055 + Т537.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА302964 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Литовченко В. П. 
Проблема ідеалу в українській дохристиянській міфології : автореф. дис... канд. філософ. наук / В. П. Литовченко; НДІ українознав. МОН України. - К., 2008. - 17 c. - укp.

Досліджено зміст феномену ідеалу шляхом вивчення продуктів духовної творчості населення України дохристиянської доби. Виявлено та проаналізовано простір розгортання ідеалу як цілісної системи у бутті окремої особистості, колективу, сім'ї. Визначено функції та специфічні риси ідеалу у давньоруському суспільстві. З'ясовано та проаналізовано підходи до ідеалу, його висвітлення науковцями сфери історії та філософії. У контексті світоглядної системи давнього населення України розглянуто різновиди та формовияв уявлень про ідеал наших далеких предків. З'ясовано наявність у ньому об'єктивного та суб'єктивного, свідомого та несвідомого змістів. Показано, що ідеал посідав одне з головних місць у формуванні цілісної особистості предків сучасних українців, їх матеріальної та духовної культури. Ідеали населення України дохристиянської доби зазнали переосмислення на засадах християнської релігії, але за цього зберегли власну автентичну основу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.1 + Т52(23=УКР)-7

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА356776 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Янковський С. В. 
Система конкретного ідеал-реалізму в контексті російського релігійно-філософського ренесансу : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / С. В. Янковський; Донец. нац. ун-т. - Донецьк, 2004. - 19 c. - укp.

Доведено, що політематичні інтелектуальні дискусії стали підгрунтям для утворення особливого метафізичного спрямування у російській філософській думці ідеал-реалізму, що остаточно визначилося на початку XX ст. Його засади було викладено у працях М.Лосського та С.Франка. Упродовж наступних десятиліть ідеал-реалізм набув вигляду своєрідної філософської системи - конкретного ідеал-реалізму. На початку 1920-х рр. вона вважалася зразком російської академічної філософської традиції, а у вирішенні проблем гносеології, теорії цінностей, антропологічної проблематики, соціально-філософських проблем успішно конкурувала з панівними течіями російської філософії, поступово набуваючи визнання в Європі та Америці. Зауважено, що провідним мотивом гносеології ідеал-реалізму є визначальна роль інтуїтивного пізнання. Онтологія ідеал-реалізму містить оригінальне персоналістичне вчення про субстанційного діяча; існування є витвором творчого прагнення і ствердження цінностей відносно їх сили та рангу. Це було б неможливим поза феноменом свободи волі, яка становить суть соціально-історичної та філософської атропологій у системі конкретного ідеал-реалізму. Наявність духовної свободи виправдовує існування людини як апокаліптичного виміру всесвіту, висвітлення кінцевої мети його існування (causa finais).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.1 + Ю3(4РОС)5/6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА330961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Ярошенко А. О. 
Формування духовних цінностей в сучасній вищій школі засобами гуманітарних наук (соціально-філософський аспект) : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / А. О. Ярошенко; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К., 2003. - 17 c. - укp.

З використанням комплексного підходу переосмислено методологічну основу концепції аксіологічного тлумачення освіти та сформовано відповідну науково-теоретичну базу впровадження системи гуманітарної освіти та формування цінностей у сучасній вищій школі засобами гуманітарних наук. Розроблено практичні рекомендації щодо побудови міждисциплінарної теоретико-методологічної моделі ціннісного підходу до гуманітарної освіти у вищій школі, яка адекватно відтворює механізми вровадження ціннісної складової свідомості як фактора світогляду сучасного суспільного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*148:Ч30 + Ю217.1 + Ч481.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА326176 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Слоневська І. Б. 
Формування фундаментальних цінностей майбутнього педагога засобами зарубіжної літератури : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / І. Б. Слоневська; АПН України. Ін-т вищ. освіти. - К., 2002. - 18 c. - укp.

Висвітлено поняття "фундаментальні цінності" в контексті формування аксіологічного світогляду майбутнього педагога, їх роль у культурі як сфері реалізації людських цінностей засобами мистецтва та літератури. Досліджено роль фундаментальних цінностей у становленні української молоді, зокрема, у формуванні особистості вчителя, в ракурсі соціально-культурної динаміки українського суспільства: дореволюційного, радянського, пострадянського. Визначено концептуальні засади моделі літературної освіти, вимоги до неї в контексті нової освітньої парадигми та роль зарубіжної літератури в формуванні фундаментальних цінностей особистості майбутнього педагога, розроблено філософську модель літературної освіти в предметному полі навчальної дисципліни "Зарубіжна література" та запропоновано конкретні шляхи оптимізації даного процесу. Висвітлено аксіологічний аспект викладнання зарубіжної літератури, який виявляється через систему реалізації функцій: аксіологічно-кореляційної, полікультурної, творчо-конструктивної, пізнавально-систематизувальної.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю217.1 + Ю6*622 + Ш5(0) р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА321483 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Молодиченко В. В. 
Модернізація цінностей в українському суспільстві засобами освіти (філософський аналіз) : монографія / В. В. Молодиченко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : Знання України, 2010. - 384 c. - Бібліогр.: 371 назв. - укp.

Проаналізовано сучасні процеси розвитку освіти в контексті формування та трансформації ціннісних орієнтирів (ЦО) особистості. Розглянуто проблему співвідношення національних та загальнолюдських цінностей в освітніх системах. Особливу увагу приділено проблемі вибору цінностей і ролі освіти у процесі формування ЦО студентів. Визначено соціокультурну динаміку цінностей у контексті державної освітньої політики.

Проанализированы современные процессы развития образования в контексте формирования и трансформации ценностных ориентиров (ЦО) личности. Рассмотрена проблема соотношения национальных и общечеловеческих ценностей в образовательных системах. Внимание уделено проблеме выбора ценностей и роли образования в процессе формирования ЦО студентов. Определена социокультурная динамика ценностей в контексте государственной образовательной политики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в055 + Ю217.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА731518 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Молодиченко В. В. 
Соціокультурна динаміка цінностей у дискурсі модернізації освіти : автореф. дис. ... д-ра філос. наук : 09.00.10 / В. В. Молодиченко; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - К., 2010. - 32 c. - укp.

Розглянуто проблему модернізації цінностей в українському суспільстві засобами освіти. Висвітлено системні реформування вищої освіти, розкрито теоретичні засади розвитку вищої освіти України в XXI столітті, визначено економічні складові, напрямок і порядок проведення системних реформ. Обгрунтовано необхідність інтеграції вищої освіти України в європейський освітній простір. Визначено співвідношення соціалізації та самоконструювання у процесі формування сучасної особистості. Розкрито зміст соціокультурної динаміки цінностей як предмету державної освітньої політики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в055 + Ю217.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА377846 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Бадюл О. С. 
Трансформація ціннісних установок особистості в освітньому процесі : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.10 / О. С. Бадюл; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. - О., 2010. - 16 c. - укp.

Виявлено й обгрунтовано з позицій філософії освіти особливості трансформації ціннісних установок особистості в сучасному освітньому процесі. Визначено, що ціннісні орієнтації особистості - особистісні вибори ідеалів, особистісна спрямованість на світ цінностей, побудова їх індивідуальної ієрархії, включення їх у цілі та мотиви життєдіяльності. Ціннісні установки особистості - цілеспрямований вплив соціуму на формування освітньої орієнтації особистості. Окреслено сутність трансформації ціннісних установок у межах сучасної освітньої парадигми, зв'язок між трансформаціями ціннісних установок особистості й освітнім процесом. Аргументовано вплив сучасних суспільних трансформаційних процесів на систему освіти, що виявляється в посиленні її ролі як джерела ідей, нового знання, технології, інформації; усвідомленні імперативу виживання та глобальної відповідальності за свої дії, що визначається мірою духовного в кожній людині; урізноманітненні соціальних укладів суспільства, що зумовлює потребу в гнучкості мислення, сприйняті світу та діалозі культур.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в2:Ю2 + Ю217.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА378087 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Скібіна О. В. 
Формування ціннісних уявлень про ідеал педагога в студентів університету у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / О. В. Скібіна; Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Луганськ, 2010. - 20 c. - укp.

Розкрито історико-педагогічний аспект проблеми, визначено понятійно-категоріальний апарат, теоретичні засади дослідження, сутність та структуру ціннісних уявлень студентів університету щодо ідеалу педагога, особливості формування ціннісних уявлень майбутніх фахівців у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін за сучасних умов університетської освіти. Обгрунтовано педагогічні умови формування ціннісних уявлень щодо ідеалу педагога у студентів університету в процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін. Розроблено комплексну програму формування ціннісних уявлень щодо ідеалу педагога в студентів у процесі вивчення психолого-педагогічних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481,02 + Ю217.1 + Ю937.231

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА375783 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського