Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (51)Книжкові видання та компакт-диски (328)Журнали та продовжувані видання (88)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю940.3$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 365
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Даніліч А. А. 
Динаміка індивідуально-типологічних рис та якостей студентів в процесі навчання в вищому навчальному закладі / А. А. Даніліч // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 39-41. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Рассмотрен один из аспектов общей социально-психологической адаптации личности, в частности, к обучению в высшем учебном заведении. Исходя из позиций выделения индивидуально-типологических черт личности и динамики их изменения в ходе обучения, проанализированы результаты исследования студентов с помощью теста Кеттелла. Осуществлен сравнительный анализ усреднённых профилей личности студентов различных факультетов вуза и курсов обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.14 + Ю940.3-213.1 + Ч481.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гавенко В. Л. 
Исследование динамики изменения психологического состояния студентов в процессе обучения / В. Л. Гавенко, И. М. Соколова // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 28-31. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Розглянуто динаміку зміни психологічного стану студентів перших років навчання у вищому учбовому закладі. За допомогою методики вивчення та оцінки скарг, психічних змін і розладів у студентів, а також кореляційного аналізу виявлено своєрідність даної динаміки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-213.1 + Ч481.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Винниченко Н. А. 
К вопросу о тревожности обучаемых / Н. А. Винниченко // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 54-59. - рус.

Розглянуто вплив нетрадиційного навчання англійської мови на тривожність тих, кого навчають. Експериментально обгрунтовано висновок щодо характеру тривожності та причин її зміни.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.216с + Ю940.302 + Ш12-91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Носков В. И. 
Мотивация умственной активности студента / В. И. Носков // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 126-133. - рус.

Висвітлено актуальні питання мотивації та самореалізації особистості за умов навчальної діяльності вузу на основі гуманістичних принципів. З метою оптимізації навчальної діяльності студентів проаналізовано мотиви, термінальні цінності вибору пріоритетних сфер життя, рівня фізичного розвитку в процесі всього навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22 + Ю940.3-513 + Ю936.13-723

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Савченко С. М. 
Мотиваційна обумовленість успішного навчання іноземним мовам / С. М. Савченко // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 292-297. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Сделана попытка на основе анализа научной литературы теоретически обосновать вопросы мотивационной обусловленности успешного обучения иностранным языкам таких возрастных категорий, как юношество и взрослый возраст. Понимание мотивов познавательной деятельности и представление о механизме их создания имеют очень важное значение для обучения личности.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030 + Ю940.302 + Ш12-91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Неперервна професійна освіта: проблеми, пошуки, перспективи / ред.: І. А. Зязюн; АПН України. Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. - К. : Віпол, 2000. - 636 c. - укp.

Розглянуто проблеми неперервної професійної освіти за сучасних умов, проблеми, пошуки і перспективи основних тенденцій розвитку неперервної професійної освіти та її психолого-педагогічні закономірності. Висвітлено психологічну структуру особистості як основу систематизації професійно важливих якостей фахівця, теоретико-методологічні засади професійного становлення вчителя, проблему виховання морально-правової відповідальності педагога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 + Ю940.3 + Ю941.19

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА598883 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гальченко В. Н. 
Определение обучающего эффекта упражнений на основе сопоставительного анализа операционального состава действий / В. Н. Гальченко // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 31-34. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Проаналізовано граматичні вправи з точки зору їх навчального ефекту, що трактується як адекватність дій студентів реальним комунікативним завданням. Запропоновано алгоритм розв'язання граматичних вправ. Порівняно традиційні класичні вправи та ті, що побудовані на системно-діяльнісному підході.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.321-231 + Ш12-913.32

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Балабанова Л. М. 
Перцентильні стандарти та їх використання в оцінці направленості адаптаційного реагування людини / Л. М. Балабанова // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 7-10. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Рассмотрены вопросы количественной оценки параметров, которые характеризуют направленность адаптационных процессов у студентов в начальный период их обучения в вузе. Приведены преимущества перцентильных стандартов в адекватной интерпретации нормативных параметров и их использования в построении индивидуального "психофизиологического профиля" человека.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-213.1 + Ч481.22

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Евдокімова О. О. 
Процес запису лекцій: психологічні характеристики та умови ефективності / О. О. Евдокімова // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 55-59. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

На материале обучения студентов-иностранцев записи лекций проанализированы психологические компоненты данного процесса и их взаимосвязь. Определены критерии отбора студентами информации при записи лекций. Рассмотрены факторы, которые облегчают и, наоборот, затрудняют отбор текстового материала.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.32 + Ч481.252.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Шелегова Л. Л. 
Психологические барьеры и возможные пути их преодоления в процессе обучения / Л. Л. Шелегова // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 330-336. - Библиогр.: 22 назв. - рус.

Розглянуто проблеми психологічних бар'єрів, їх висвітлення в сучасній психологічній літературі, вплив на процес навчання та можливі шляхи їх подолання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.03 + Ю940.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Шелегова Л. Л. 
Психологические основы обучения взрослых (на опыте совместных семинаров НБУ и Банковских академий Германии по повышению квалификации сотрудников и преподавателей) / Л. Л. Шелегова // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 186-192. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Проаналізовано основні психологічні проблеми професійного навчання дорослих, що розглядались на спільних українсько-німецьких та українсько-американських семінарах у рамках проекту Європейського суспільства "Тасис", Національної ради з економічної освіти США.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ю936.13 + Ч441

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Психологічна адаптація студентів першого курсу до умов навчання у вищому закладі освіти : Зб. наук. ст. / Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. - Луцьк : РВВ "Вежа", 1999. - 92 c. - укp.

На підставі використання матеріалів прикладних досліджень, психологічних тренінгів і консультацій розглянуто теоретико-методологічні аспекти вивчення проблеми психологічної адаптації студентів до умов навчання у вузі, конкретні методики практичної психологічної роботи - діагностичні, консультативні, тренінгові. Проаналізовано механізми психологічної адаптації, явища успішної та неуспішної адаптації, визначено найбільш характерні адаптаційні типи. Подано характеристику деяких типових проблем, з якими першокурсники звертаються до практичного психолога.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-7 я43 + Ю952.14 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА595453 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Балабанова Л. М. 
Системные принципы детерминации психофизиологических взаимоотношений у студентов первых лет обучения в вузе / Л. М. Балабанова // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 18-24. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Розглянуто питання психофізіологічних взаємовідношень у студентів у період їх адаптації до умов вищої школи. Для цього було досліджено особливості особистості студентів за допомогою тесту ММРІ і рівень кров'яного тиску на правій руці. Кореляційний аналіз довів, що кров'яний тиск (136 мм рт. ст.) може виступати як фактор, що компенсує психоемоційне напруження у цих студентів .


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-994 + Ю954

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Кондратенко Н. Е. 
Традиционные и проблемные модели обучения / Н. Е. Кондратенко, М. П. Карпенко // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 128-132. - Библиогр.: 4 назв. - рус.

Наведено схеми-характеристики пізнавальних моделей процесу навчання: фронтальна, тренінгова, відкрита трансформаційна, ситуаційна, комп'ютерна, віртуальна, інформаційно-когнітивна, а також їх зв'язок із засобами навчання і формами здобутих знань.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.3 + Ю940.3с36 + Ю984.03с36

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Євдокімова О. О. 
Психологія іншомовної текстової діяльності : Моногр. / О. О. Євдокімова, Т. Б. Хомуленко. - Х. : ПП Вид-во "Нове сл.", 2004. - 154 c. - Бібліогр.: с. 144-153. - укp.

Розглянуто особливості іншомовної текстової діяльності (ІТД) з урахуванням надбань психологів у галузі вивчення проблем текстової та мнемічної діяльності та іншомовних здібностей, а також забезпечення ефективного функціонування ІТД за умов формувального експерименту. Запропоновано структуру ІТД і визначено рівні її сформованості. Наведено методику визначення рівня розвитку ІТД у студентів у процесі створення різних видів текстів.

Рассмотрены особенности иноязычной текстовой деятельности (ИТД) с учетом достижений психологов в области изучения проблем текстовой и мнемической деятельности и иноязычных способностей, а также обеспечения эффективного функционирования ИТД в условиях формирующего эксперимента. Предложена структура ИТД и определены уровни ее сформированности. Приведена методика определения уровня развития у студентов при написании различных видов текстов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.132-46 + Ю940.302.217 + Ш12-9

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА664738 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Бышевец Н. Г. 
Психолого-педагогические аспекты преподавания информатики в вузах физкультурного профиля / Н. Г. Бышевец // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 5. - С. 38-45. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Розглянуто питання удосконалення процесу викладання предмета "Інформатика" у ВНЗ фізкультурного профілю, з урахуванням психологічних особливостей студентів.

Рассмотрены вопросы совершенствования процесса изучения предмета "Информатики" в ВУЗ физкультурного профиля с учетом психологических особенностей слушателей.

This article considers the problems of improving process of computer science studying in high educational establishments with physical culture profile on the accounting student's psychological peculiarities.


Ключ. слова: информационные технологии, педагогические технологии, компьютерные технологии, психолого-педагогические аспекты, специфика
Індекс рубрикатора НБУВ: З970р + Ю940.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Баранник Н. О. 
Психолого-педагогічні засади розвитку мовленнєвих умінь студентів-філологів / Н. О. Баранник // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2005. - № 21. - С. 18-26. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто питання про співвідношення умінь і навичок у цілому і про стилістичні вміння зокрема. Розкрито психолого-педагогічні умови розвитку граматико-стилістичних умінь студентів.

Рассмотрены вопросы о соотношении умений и навыков в целом и о стилистических умениях в частности. Раскрыты психолого-педагогические условия развития грамматико-стилистических умений студентов.

The article deals with some aspects of the skills and habits correlation on the whole and with the stylistic skills in particular. It exposes psychological and pedagogical conditions of grammar and stylistic skills development of students.


Ключ. слова: стилістичні вміння, граматико-стилістичні вміння, мовленнєва діяльність, етапи породження мовленнєвої діяльності, чуття мови
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-211.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Грицай О.  
Психолого-педагогічні основи використання інформаційних технологій у навчальному процесі ВНЗ фізичної культури [Електронний ресурс] / О. Грицай // Теорія і методика фіз. виховання і спорту. - 2002. - № 2-3. - С. 41-45. - Бібліогр.: 10 назв. - укp. - Режим доступу: /articles/2002/

Висвітлено основні напрямки використання інформаційних технологій у навчальному процесі інститутів фізичної культури, резерви комп'ютера як засобу навчання й підвищення ефективності навчального процесу. Розглянуто психолого-педагогічні аспекти комп'ютерного навчання у ВНЗ.

Освещены основные направления использования информационных технологий в учебном процессе институтов физической культуры, резервы компьютера как средства обучения и повышения эффективности учебного процесса. Рассмотрены психолого-педагогические аспекты компьютерного обучения в ВУЗ.

Major directions of informational technologies utilization during educational process of physical culture institutes reserves of computer as meaus of education and enhancement of educational process efficiency are described. Psychologopedagogical aspects of computer education are also considered.


Ключ. слова: основи, технології, навчальний процес
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51р30-253.1 + Ю940.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16967 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Скрипченко О. В. 
Психолого-педагогічні основи навчання : Навч. посіб. для викл. психології і педагогіки, асп. / О. В. Скрипченко, О. С. Падалка, Л. О. Скрипченко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - 2-е вид., доповн. та переробл. - К. : Укр. Центр духов. культури, 2005. - 712 c. - укp.

Досліджено психолого-педагогічні засади навчання, розглянуто умови ефективності та якості навчально-виховного процесу. Проведено системно-структурний і функціональний аналіз сучасних форм і методів навчання. Розкрито зміст понять "научіння, навчання, учіння", розглянуто їх види та наведено класифікацію. Встановлено основі принципи побудови освітньої системи, розглянуто Закон України "Про освіту". Проаналізовано педагогічні концепції відомих вітчизняних учених-педагогів щодо структурування навчальної діяльності. Розглянуто питання професійного становлення та діяльності учителя. Охарактеризовано змістово-інформаційні, цільові, мотиваційні, операційні, емоційно-вольові, комунікативні, контрольно-оцінювальні складові навчальної діяльності. Обгрунтовано необхідність урахування особистих, психічних і вікових особливостей учнів у навчально-виховному процесі. Розглянуто основні дидактичні принципи навчання та сучасні наукові методи проведення психологічних і педагогічних досліджень.

Исследованы психолого-педагогические основы учебного процесса, рассмотрены факторы и условия повышения его эффективности и качества. Проведен системно-структурный и функциональный анализ современных форм и методов обучения. Раскрыто содержания понятий обучения, образования, учения, рассмотрены их виды и приведена классификация. Установлены основые принципы построения образовательной системы, приведен Закон Украины "Об образовании". Проанализированы педагогические концепции известных отечественных ученых-педагогов о структурировании учебной деятельности. Рассмотрены вопросы профессионального становления и деятельности учителя. Охарактеризованы содержательно-информационные, целевые, мотивационные, операционные, эмоционально-волевые, коммуникативные, контрольно-оценочные составляющие учебной деятельности. Обоснована необходимость учета личностных, психических и возрастных особенностей учащихся в учебно-воспитательном процессе. Рассмотрены основные дидактические принципы обучения и современные научные методы проведения психологических и педагогических исследований.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314 я73 + Ю940.3 я73 + Ю984.03 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА663545 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Потапова В. Д. 
Гуманітарна орієнтація психолога-фахівця / В. Д. Потапова; Донец. нац. ун-т. - Донецьк : ТОВ "Юго-Восток, Лтд", 2001. - 254 c. - Бібліогр.: с. 247-254. - укp.

Визначено суть понять гуманізації, гуманітаризації, психологічної культури, нестандартно-стимульованих ситуацій, психомистецького підходу. За результатами експериментально-дослідницької роботи розглянуто види діяльності фахівця (пізнавальну, комунікативну, практично-відтворювальну та культурно-створювальну), проаналізовано етапи особистісно-професійного росту, розглянуто складові психологічної культури, професійні властивості та здатності. Охарактеризовано психомистецькі ситуації з метою усвідомлення "цеглинок" психіки, духовного збагачення особистості. Обговорено особливості використання ефекту спорідненості, а також процесу розв'язання психологічних задач.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ю941.199 + Ч30в01

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА619593 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського