Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (33)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.513.102$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія:    
1.

Толкачева Е. В. 
Оценка умственной работоспособности у младших школьников / Е. В. Толкачева, В. С. Лиходед, В. В. Дорошенко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2007. - № 6. - С. 283-285. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Установлено, что умственная работоспособность детей младшего школьного возраста характеризуется четкой возрастной зависимостью и умственным утомлением более чем у 25 % школьников. Доказано, что умственное утомление ограничивает работоспособность, нарушает продуктивность труда и умственной деятельности, неблагоприятно влияет на функционирование различных органов и, прежде всего, нарушает процессы высшей нервной деятельности.

Встановлено, що розумова працездатність дітей молодшого шкільного віку характеризується чіткою віковою залежністю та розумовою перевтомою більш ніж у 25 % школярів. Виявлено, що розумове стомлення обмежує працездатність, обумовлює зниження продуктивності праці та розумової діяльності, несприятливо впливає на функціонування різних органів і, насамперед, порушує процеси вищої нервової діяльності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102 + Ю983.402.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж694111 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гейко Є. В. 
Психологічні особливості прояву егоцентризму особистості у мисленнєвій діяльності підлітків : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Є. В. Гейко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2001. - 20 c. - укp.

Уточнено поняття "егоцентризм", виокремлено поняття "егоцентризм особистості", визначено його роль як однієї з ключових особистісних детермінант мисленнєвої діяльності у підлітковому віці. Виявлено види, типи, рівневу динаміку, форми й особливості прояву егоцентризму в мисленнєвій, особистісній сферах залежно від рівня. Визначено його позитивні ознаки та негативні наслідки. Досліджено прояв егоцентризму у параметрах мисленнєвої діяльності: продуктивності, організованості, динаміки. Виявлено вплив на рівень сформованості інтелектуальних умінь, особистісні фактори, якості, ставлення до себе в підлітковому віці. Розроблено програму запобігання розвитку та поширенню егоцентризму особистості, його негативних наслідків у мисленнєвій діяльності підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43 + Ю983.513.102

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА316996 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Дорожко І. І. 
Розв'язання лінгвістичних мислительних задач підлітками засобами фразеології : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / І. І. Дорожко; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. - Х., 1999. - 16 c. - укp. - рус.

Дисертація містить аналіз з проблеми "задача" у зарубіжній і вітчизняній літературі. Наведено специфіку розв'язання лінгвістичної задачі на уроках української мови і літератури. Розкрито поняття "спосіб", визначено його роль при розв'язанні задачі. Обгрунтовано, що розв'зання лінгвістичної задачі здійснюється за умов використання фразеологічних засобів. Експериментально перевірено і доведено, що суттєві зміни за рівнями сформованості способів розв'язання лінгвістичних задач засобами фразеології досягнуто завдяки цілеспрямованій навчальній діяльності учнів. Застосування алгоритму, побудованого за системою послідовності "Рух по спіралі", сприяє успішному розв'язанню лінгвістичних мислительних задач.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102 + Ю935.131-231 + Ш141.4-912.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА303619 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Шмаргун В. М. 
Вікові та індивідуальні психосоматичні особливості дітей як предиктори розумового розвитку (молодший шкільний і підлітковий вік) : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / В. М. Шмаргун; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2010. - 39 c. - укp.

Дисертація присвячена вивченню вікових та індивідуальних психосоматичних особливостей розумового розвитку дітей. Обгрунтовано новий напрям психологічної науки "психосоматика норми" та поняття "психосоматичні особливості норми". Наведені результати лонгітюдного порівняльного дослідження вікових та індивідуальних психосоматичних особливостей у формуванні розумових здібностей дітей, що нормально розвиваються, та із затримкою психічного розвитку. У процесі вивчення структури і динаміки інтелекту та когнітивно-стильових ознак, нейродинамічннх якостей ВНД, нейропсихологічних характеристик довільної рухової дії встановлено, що діти порівнюваних груп суттєво відрізняються за сенсорно-перцептивними, сенсомоторними показниками цього комплексу психосоматичних особливостей. З'ясовано інтегральну дію психосоматичних показників на формування і прояв розумових здібностей як багаторівневих сенсорно-перцептивних і сенсомоторних феноменів в ієрархічній структурі ментального розвитку індивіда. Результати дослідження мають практичну значущість для оптимізації навчального процесу, формування у школярів розумових здібностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102 + Ю948.25 + Р733.64-32

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА377142 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Барабаш О. Ю. 
Особливості діагностики творчого мислення школярів / О. Ю. Барабаш // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2011. - 16, вип. 7. - С. 38-44. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Надано теоретико-психологический аналіз та узагальнення психолого-педагогичного досвіду з проблеми діагностики та розвитку творчого потенціалу учнів. У межах дослідження розвиток творчого потенціалу розглянуто як реалізацію людиною власної індивідуальності. На підставі теоретичного аналізу проблеми наведено діагностичні методики для дослідження творчого мислення, які підтвердили свою прогностичну цінність: тест творчого мислення П. Торренса і тест "Прогресивні матриці Равена". Наведено результати дослідження.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102 с + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Кучерявенко В. И. 
Взаимосвязь общего и социального интеллекта у подростков с различною степенью увлеченности компьютерными играми / В. И. Кучерявенко // Наука і освіта. - 2007. - № 8/9. - С. 90-94. - Библиогр.: 13 назв. - рус.

Досліджено особливості інтелектуального розвитку підлітків з різним ступенем захопленості комп'ютерними іграми. Запропоновано результати експериментального дослідження із зазначеної проблеми. Визначено відмінність у зв'язку загального та соціального у інтелекті підлітків залежно від рівня захопленості комп'ютерними іграми. Констатовано необхідність вивчення емоційного інтелекту підлітків для більш досконалого дослідження зазначеної проблеми.

Исследованы особенности интеллектуального развития подростков с различным уровнем увлечения компьютерными играми. Представлены результаты экспериментального исследования по данной проблеме. Определено различие в связи общего и социального интеллекта у подростков зависимо от уровня увлеченности компьютерными играми. Констатирована необходимость изучения эмоционального интеллекта детей для более глубокого исследования данной проблемы.

The article deals with the features of intellectual development of teenagers with a various level of hobby for computer games. Results of an experimental research on the given problem are submitted. Distinction in communication(connection) of the common and social intelligence at teenagers is determined is dependent on a level of enthusiasm by computer games. Necessity of studying of emotional intelligence of children for more in-depth study of the given problem is ascertained.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Басанець Л. М. 
Розумова працездатність учнів середніх навчальних закладів різного типу / Л. М. Басанець, О. І. Іванова // Довкілля та здоров'я. - 2007. - № 3. - С. 45-48. - укp.

Проведено порівняльний аналіз показників розумової працездатності учнів середніх учбових закладів різного типу. Виявлено характерні особливості змін досліджуваних параметрів в динаміці адаптації учнів до навчання за різних умов організації учбово-виховного процесу в залежності від типу учбового закладу та профільної спеціалізації. Встановлено, що більш високі показники продуктивності розумової діяльності мають учні спеціальних учбових закладів інноваційного типу.

Проведен сравнительный анализ показателей умственной работоспособности учащихся средних учебных заведений различного типа. Выявлены характерные особенности изменений исследуемых параметров в динамике адаптации учащихся к обучению в разных условиях организации учебно-воспитательного процесса в зависимости от типа учебного заведения и профильной специализации. Установлено, что более высокие показатели продуктивности умственной деятельности имеют учащиеся специальных учебных заведений инновационного типа.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р128.38 + Ч421.220 + Ю983.513.102

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15205 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Булгакова О. Ю. 
До проблеми усвідомлення підлітками небезпечних ситуацій / О. Ю. Булгакова // Вісн. Житомир. держ. пед. ун-ту ім. І. Франка. - 2003. - Вип. 13. - С. 260-262. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто психологічні особливості усвідомлення підлітками небезпечних ситуацій, представлено результати їх експериментального дослідження.

Рассмотрены психологические особенности осознания подростками опасных ситуаций, представлены результаты их экспериментального исследования.

The psychological features of comprehension of the teenagers of dangerous situations are considered; the results of their experimental research are represented.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.2 + Ю983.513.102

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Пасічник Н. О. 
Особливості взаємозв'язку образного і понятійного мислення в учнів молодшого шкільного віку : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. О. Пасічник; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ, 2015. - 20, [1] c. - укp.

Досліджено психологічні особливості взаємозв'язку між образним і понятійним мисленням у дітей молодшого шкільного віку. Розроблено структурну модель образно-понятійної сфери молодших школярів, складовими якої виступають полімодальні образи, емпіричні та наукові поняття різного рівня узагальненості, образно-понятійні та понятійно-образні узагальнення. Обгрунтовано зміст поняття "образно-понятійна сфера молодшого школяра", визначено психологічні особливості взаємозв'язку між образним і понятійним мисленням, показано можливі шляхи двосторонніх переходів між образами та поняттями. Виявлено недостатній рівень розвитку образного та понятійного мислення в учнів I - IV класів і наявність міцного зв'язку між ними. Розроблено та доведено ефективність психолого-педагогічної програми оптимізації розвитку образно-понятійної сфери молодших школярів з урахуванням зв'язків між образним і понятійним мисленням та індивідуальних особливостей рухливості/інертності нервових процесів. Сформульовано рекомендації, спрямовані на розвиток образно-понятійної сфери молодших школярів і підвищення компетентності вчителів початкової школи стосовно індивідуальних і вікових особливостей розвитку мислення в учнів молодшого шкільного віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА413775 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Сергєєнкова О. П. 
Формування запитування у дітей 6-7 рокiв : Дис...канд.психол.наук:19.00.07 / О. П. Сергєєнкова; Харківський педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. - Х., 1994. - 174 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102 + Ю983.401.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС44167 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
11.

Сергєєнкова О. П. 
Формування запитування у дітей 6-7 рокiв : Дис...канд.психол.наук:19.00.07 / О. П. Сергєєнкова; Харківський педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. - Х., 1994. - 174 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102 + Ю983.401.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС44167 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
12.

Новікова О. А. 
Розвиток просторового мислення дітей молодшого шкільного віку : навч.-метод. посіб. / О. А. Новікова; Відкритий міжнародний університет розвитку людини "Україна". - Київ : Талком, 2021. - 132 c. - Бібліогр.: с. 96-98 - укp.

Наведено комплекс методів діагностування розвитку просторового мислення дітей молодшого шкільного віку. Розроблено корекційно-розвивальну програму розвитку просторового мислення дітей молодшого шкільного віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА852508 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Сергєєнкова О. П. 
Формування запитування у дітей 6-7 рокiв : Дис...канд.психол.наук:19.00.07 / О. П. Сергєєнкова; Харківський педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. - Х., 1994. - 174 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102 + Ю983.401.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС44167 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
14.

Сергєєнкова О. П. 
Формування запитування у дітей 6-7 рокiв : Дис...канд.психол.наук:19.00.07 / О. П. Сергєєнкова; Харківський педагогічний університет імені Г. С. Сковороди. - Х., 1994. - 174 c. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102 + Ю983.401.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ДС44167 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
15.

Хабірова Л. І. 
Формування творчої ініціативи підлітків у процесі розв'язання учбових задач : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Л. І. Хабірова; "Острозька академія", національний університет. - Острог, 2019. - 20 c. - укp.

Проведено теоретико-експериментальне дослідження, представлено теоретико-методологічний аналіз психологічного змісту поняття "творча ініціатива", визначено її структурну модель, психолого-педагогічні умови та засоби формування. Обґрунтовано на основі аналізу психологічних особливостей розвитку підлітків, визначених змістових компонентів творчої ініціативи та їх взаємозв'язку з виділеними процесуальними етапами розв'язання учбових задач, модель формуванні творчої ініціативи таких підлітків. Емпірично встановлено взаємозв'язок рівня розвитку творчого мислення з суб'єктивною оцінкою підлітками особистісних творчих характеристик та готовністю до зовнішньої реалізації творчого задуму. Визначено, що високий рівень розвитку кожного із виокремлених змістових компонентів у своїй інтегративній сукупності приводить до розвитку творчої ініціативи учня. Розроблено та апробовано тренінгову програму формування творчої ініціативи підлітків може бути використана практичними психологами закладів освіти, працівниками психологічних служб з метою розвитку творчості та ініціативності учнів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.102-231 + Ю984.030.2-513

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА440282 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського