Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (6)Автореферати дисертацій (94)Книжкові видання та компакт-диски (520)Журнали та продовжувані видання (192)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю983.7$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 358
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Васецька Т. М. 
Врахування особливостей темпераменту у навчанні та вихованні дітей молодшого шкільного віку (на допомогу вчителям початкових класів, вихователям, батькам) / Т. М. Васецька; АПН України. Ін-т пробл. виховання. - К., 1998. - 54 c. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Характеризуються типологічні особливості та їх прояв у поведінці та навчанні дитини. Розкрито значення врахування особливостей темпераменту у вихованні та учбовій діяльності молодших школярів. Підкреслена необхідність застосування вчителями індивідуального підходу у виховній роботі та учбовій діяльності з метою запобігання негативних проявів темпераменту, а також формування індивідуального стилю учбової діяльності школярів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.402.1 + Ю983.701.725 + Ч421.331.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА588397 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Наукові записки Тернопільського державного педагогічного університету ім. В.Гнатюка. Сер. Педагогіка. Вип. 4 / ред.: Г. Терещук. - Т., 2000. - 80 с. - рус.

Розглянуто ключові аспекти статевого виховання і сексуальної просвіти дітей та юнацтва, зокрема, психолого-педагогічні аспекти сексуально-інтимної підготовки молоді до сімейного життя. Проаналізовано проблеми гендерної рівності в українському суспільстві, статеві установки емоційно депривованих дітей, статеві відмінності в музичних уподобаннях молоді, психологію статевих відмінностей у проявах дитячих пустощів, а також проблеми реалізації прав жінки в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.358 + Ю983.73 + Ю703.82

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937/пед. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Кондратюк О. М. 
Проблема формування дії контролю молодших школярів в умовах організації навчального діалогу (Актуальність вивчення) / О. М. Кондратюк, І. М. Толмачова // Вч. зап. Харк. гуманіт. ін-ту "Нар. укр. акад.". - 2000. - Т. 6. - С. 196-201. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проналізовано проблему формування дії контролю молодших школярів за умов організації навчального діалогу. Висвітлено основні підходи до формування дії контролю в традиційній системі та в системі Д.Б. Ельконіна - В.В.Давидова. Доведено, що ефективність різних видів контролю в учнів залежить від організації їх спільної діяльності. Це зумовило необхідність викладення проблеми організації навчальної взаємодії молодших школярів. Переміщення акцентів у формуванні навчальної взаємодії з підліткового на молодший шкільний вік є необхідним для становлення підлітка як суб'єкта спілкування. Цілеспрямоване формування здатності до навчальної взаємодії у молодших школярів можливе за умов організації навчання, заснованого на змістовному узагальненні навчального матеріалу. Висунуто тезу про необхідність подальшої розробки цих проблем з боку психологів і педагогів. Показано, що вчителі стикаються з серйозними труднощами під час формування дії контролю та пов'язаної з цим організації навчального діалогу. Зроблено висновок про актуальність розробки повноцінного дидактичного забезпечення цих проблем.


Ключ. слова: молодші школярі, дія контролю, самоконтроль, взаємоконтроль, навчальна взаємодія, навчальний діалог
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ю983.702

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кукуруза Г. В. 
Проблеми психологічного здоров'я школярів та підходи щодо його оцінки / Г. В. Кукуруза, Н. М. Колотій // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 107-109. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Рассмотрены основные теоретические аспекты проблемы психологического здоровья детей и подростков в условиях учебного заведения. Предложены подходы к разработке системы мониторинга психологического здоровья в школе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.720.2 + Ч30в2:ю9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Яблонко В. Я. 
Психолого-педагогічні основи формування особистості : Навч. посіб. / В. Я. Яблонко; Одес. держ. ун-т ім. І.І.Мечникова. Миколаїв. навч.-наук. центр. - Миколаїв : Тетра, 2000. - 352 c. - Бібліогр.: 128 назв. - укp.

Розглянуто важливі психолого-педагогічні проблеми формування особистості у процесі навчання і виховання. Значну увагу приділено теоретико-методологічному аналізу основних концепцій психології та типології особистості вітчизняних і зарубіжних психологів. Обгрунтовано необхідність розробки комплексної методології викладання предметів психолого-педагогічного циклу: загальної психології, психології особистості, психодіагностики, педагогіки, педагогічної та вікової психології з урахуванням концептуальних поглядів вітчизняних (С.Л.Рубінштейна, К.К.Платонова, О.В.Петровського, Р.С.Нємова, Б.С.Братуся) і зарубіжних (З.Фрейда, К.Юнга, Е.Берна, А.Адлера, А.Маслоу, Р.Ассаджолі та ін.) вчених. Узагальнено експериментальні дослідження у галузі формування творчих здібностей учнів, розкриття закономірностей і шляхів оптимізації адаптації студентів у вузі. Зроблено психологічний і порівняльний аналіз основних концепцій навчання, а також розкрито психологічний зміст процесу професійного навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.7 я73 + Ч311.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА602100 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Кочарян А. С. 
Психотерапевтическая коррекция нарушений полоролевой структуры подростков / А. С. Кочарян, Т. Г. Журавлева // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 2000. - № 483. - С. 87-93. - Библиогр.: 5 назв. - рус.

Викладено програму циклу психотерапевтичних занять для подолання порушень статеворольової структури підлітків і гармонізації чоловічого та жіночого начал.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.73-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Журавлева Т. Г. 
Структурные и функциональные особенности симптомокомплекса маскулинности-фемининности у девочек-подростков / Т. Г. Журавлева // Вісн. Харк. ун-ту. Сер. Психологія. - 1999. - № 432. - С. 103-109. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Розкрито структурні та функціональні особливості симптомокомплексу маскулінності-фемінінності у підлітків жіночої статі, які виховуються в родинах з різною структурою. Зроблено висновок, що у підлітків з функціональних неповних родин характерною є наявність деформації структури симптомокомплексу маскулінності-фемінінності у бік прояву невротичних рис.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.73 + Р733.64

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29137 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Тимощук Н. С. 
Особистісно орієнтоване виховання старшокласників у процесі позакласної роботи : Навч.-метод. посіб. / Н. С. Тимощук; Наук.-метод. центр серед. освіти. - Рівне, 2004. - 281 c. - Бібліогр.: с. 144-164. - укp.

На підставі аналізу психолого-педагогічних досліджень і досвіду роботи загальноосвітніх навчальних закладів Волинщини, Рівненщини та Хмельниччини розкрито теоретичні засади особистісно орієнтованого виховання (ООВ). Наведено структурно-логічну модель та організаційно-функціональну структуру процесу ООВ старшокласників у позакласній роботі.

На основании анализа психолого-педагогических исследований и опыта работы общеобразовательных учебных заведений Волынской, Ровенской и Хмельницкой областей раскрыты теоретические основы личностно-ориентированного обучения (ЛОО). Приведены структурно-логическая модель и организационно-функциональная структура процесса ЛОО старшеклассников при внеклассной работе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.331.3 я7 + Ч421.328 я7 + Ю983.72 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА662758 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Чабан Н. І. 
Формування морально-вольових якостей ділової людини у старшокласників : Моногр. / Н. І. Чабан. - Херсон : ХДУ, 2004. - 100 c. - Бібліогр.: 226 назв. - укp.

Розглянуто проблему формування у старшокласників відповідальності, організованості й практичності як морально-вольових якостей ділової людини. Обгрунтовано педагогічні умови, структурно-функціональну модель та організаційно-методичне забезпечення цього процесу.

Рассмотрена проблема формирования у старшеклассников ответственности, организованности и практичности как морально-волевых качеств делового человека. Обоснованы педагогические условия, структурно-функциональная модель и организационно-методическое обеспечение этого процесса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ю983.723 + Ю983.402.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА657250 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Актуальні проблеми генези особистості в контексті навчання і виховання : Зб. наук. ст. / ред.: С. Д. Максименко. - К. : Нора-Прінт, 2001. - 189 с. - (Акт. пробл. психології; Т. 4). - укp.

Висвітлено актуальні питання розвитку особистості на різних етапах онтогенезу. Проаналізовано сучасний стан генетичних досліджень у психології стосовно розвитку особистості у навчальній діяльності. Розглянуто психологічні чинники морального становлення дитини дошкільного та молодшого шкільного віку. Визначено взаємозв'язок навчання, виховання та розвитку когнітивних, емоційних та вольових компонентів структури особистості. Обговорено психолого-педагогічні проблеми у роботі дитячого садка та школи. Охарактеризовано внесок В.К.Котирло щодо вивчення дитячої психології, зокрема в теорію розвитку вольової поведінки у дошкільників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.7я43+4311.3я43

Шифр НБУВ: Ж71144 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Максимчук Н. П. 
Основи психолого-педагогічної діагностики (Конспект лекцій) : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Н. П. Максимчук; Кам'янець-Поділ. держ. пед. ун-т. - Кам'янець-Поділ., 2002. - 51 c. - Бібліогр.: 32 назв. - укp.

Висвітлено основні категорії, методики, принципи, закономірності психолого-педагогічної діагностики, зважаючи на потребу навчально-виховного процесу в загальноосвітній школі. Проаналізовано психолого-педагогічну діагностику як область науки та практичну діяльність. Наведено загальну характеристику психодіагностичних методик. Акцентовано увагу на діагностиці окремих психологічних якостей особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.72ся73 + Ч489.511.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА620284 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Власюк Г. І. 
Психолого-педагогічний механізм залучення школярів до оздоровчої діяльності / Г. І. Власюк // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2002. - № 9. - С. 24-29. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Зазначено, що необхідною умовою залучення школярів до оздоровчої діяльності є мотивація. Зроблено висновок, що в процесі мотиваційної роботи в учнів формується усвідомлене, стійке прагнення до здорового способу життя, яке активно проявляється у повсякденному житті, позитивне ставлення до виконання відповідних вимог.

Показано, что необходимым условием приобщения школьников к оздоровительной деятельности является мотивация. Сделан вывод о том, что в процессе мотивационной роботы у учеников формируется стремление к здоровому образу жизни, как сознательное, устойчивое, активно проявляемое в повседневной жизни, а также положительное отношение к выполнению его требований.

Motivation is necessary condition for junction of pupils to the health activity. Striving for a health life style, as deliberate,stable, active shown in everyday life positive attitude to execution of it's demands at the process of motivation work with pupils is to be developed.


Ключ. слова: мотивація, мотиви, прагнення до оздоровчої діяльності
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5 + Ю983.723.02

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Максименко С. Д. 
Розвиток психіки в онтогенезі : [В 2 т.]. Т. 2. Моделювання психологічних новоутворень: генетичний аспект / С. Д. Максименко. - К. : Форум, 2002. - 335 c. - Бібліогр.: с. 304-318. - укp.

Розглянуто механізми перетворення змісту та форм відображення в психіці, свідомості та діяльності людини для створення передумов перетворень трансформації та природної чутливості у новоутворення - здібності до творчості. Висвітлено засади взаємозв'язку навчання та розвитку особистості. Наведено емпіричні методи вивчення розвитку особистості, зокрема, обстеження, анкетування, узагальнення незалежних характеристик, а також додаткові (тести здібностей, успішності), аналізу продуктів діяльності особистості. Розглянуто історію розвитку навчального експерименту. Вміщено схему задаток - здібність - механізм для оперативних перетворень зовнішніх впливів у психічні явища.

Рассмотрен механизм преобразования содержания и форм отображения в психике, сознании и деятельности человека для создания предпосылок преобразования трансформации и природной чувствительности в новообразовании - способности к творчеству. Освещены принципы взаимосвязи обучения и развития личности. Приведены эмпирические методы изучения развития личности, в частности, обследования, анкетирования, обобщения независимых характеристик, а также дополнительные (тесты способностей, успешности), анализа продуктов деятельности личности. Рассмотрена история развития учебноого эксперимента. Помещена схема задатки - способность - механизм для оперативных преобразований внешних влияний в психические явления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24-8в605 + Ю983.724-8в605 + Ч30в2:Ю9

Рубрики:

Шифр НБУВ: В345850 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Говорун Т. В. 
Соціалізація статі та сексуальності / Т. В. Говорун. - Т. : Навч. кн. - Богдан, 2001. - 240 c. - укp.

Розглянуто шляхи гендерної соціалізації людини й освоєння нею нормативів статеворольової та сексуальної поведінки в дитячому віці. Показано значення категорії статі у диференціації психології чоловіків і жінок, в організації виховного процесу, у психокорекційній роботі у разі порушення статевої ідентичності, інверсії потягу та сексуального насилля. Проаналізовано соціокультурні фактори, запропоновано механізми соціалізації індивіда. Визначено причини гомосексуальності (біологічні, генетичні, гормональні, нейроанатомічні, психологічні), а також ставлення до людей з нетрадиційними сексуальними орієнтаціями. Встановлено причини згвалтування, їх наслідки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.3 + Ю983.73 + С5*423.2*344 + Р120.45 + Ч311.358

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА619635 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Пашукова Т. И. 
Эгоцентризм: феноменология, закономерности формирования и коррекции / Т. И. Пашукова. - Кировоград : Центр.-Укр. изд-во, 2001. - 338 c. - Библиогр.: с. 290-312 - рус.

Рассмотрен эгоцентризм как многомерное социально-психологическое явление, выражающееся в функционировании психических механизмов, экоцентрических качеств личности и свойств познавательных и эмоционально-волевых процессов. Предложены пути вывода из эгоцентрических состояний лиц, переживающих жизненный кризис, а также методики исследования эгоцентризма. Рассмотрены особенности преодоления эгоцентризма в теориях духовного развития. Определены социально-психологические факторы формирования эгоцентрической направленности в подростковом и юношеском возрасте, а также пути профилактики и коррекции эгоцентризма.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.726-43

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА617326 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Калиниченко І. О. 
Особливості психофізіологічних властивостей та особистісних якостей учнів старших класів загальноосвітніх навчальних закладів різного типу / І. О. Калиниченко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2003. - № 4. - С. 76-83. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Досліджено психофізіологічні властивості та особистісні якості 182-х випускників загальноосвітніх навчальних закладів різного типу. З метою розробки критеріальних показників для оцінки процесів психофізіологічної адаптації до умов навчання та своєчасного виявлення факторів ризику соціальної дезадаптації використано метод інтегральних оцінок. Зазначено, що у керуванні процесом формування соціальної зрілості одне з провідних місць належить первинній психогігієнічній профілактиці, спрямованій на запобігання невротичним станам, підвищення розумової працездатності.

Изучены психофизиологические свойства и личностные качества 182-х выпускников общеобразовательных учебных заведений разного типа. Для оценки процессов психофизиологической адаптации к условиям обучения и своевременного выявления факторов риска социальной дезадаптации использован метод интегральных оценок. Отмечено, что в управлении процессом формирования социальной зрелости одно из ведущих мест принадлежит первичной психогигиенической профилактике, которая направлена на предупреждение невротических состояний и повышение умственной работоспособности.

The question considered are connected with the contribution of A.S. Makarenko in a modern tendency of native professional education and manager education of foreign countries.


Ключ. слова: підлітки, соціальна дієздатність, узагальнений показник рівня психофізіологічного стану, узагальнений показник рівня особистісних якостей
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314 + Ю983.21-214 + Ю983.720.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Психологічна підтримка творчості учня / упоряд.: О. Главник. - К. : Ред. загальнопед. газ., 2003. - 128 c. - (Б-ка Шк. світу). - укp.

Розглянуто розвиток інтелектуально-евристичних здібностей учня. Запропоновано методику оцінювання інтелекту та критерії творчої особистості. Здійснено моделювання процесу предметних олімпіад. Розкрито суть понять геніальності, здібностей, таланту, творчої обдарованості. Проаналізовано особливості поетапного формування творчих здібностей школярів.

Рассмотрено развитие интеллектуально-эвристических способностей ученика. Предложены методика оценивания интеллекта и критерии творческой личности. Осуществлено моделирование процесса предметных олимпиад. Раскрыто содержание понятий гениальности, способностей, таланта, творческой одаренности. Проанализированы особенности поэтапного формирования творческих способностей школьников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.51 + Ю983.724 + Ч421.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА636575 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Федоров В. Д. 
Психологічний тезаурус і стиль педагогічної діяльності / В. Д. Федоров; Хмельниц. обл. ін-т післядиплом. пед. освіти. Каф. психології та упр. освітою. - Кам'янець-Поділ. : Абекта-НОВА, 2002. - 280 c. - укp.

Висвітлено особливості інтелектуальної та культурологічної складових педагогічної діяльності. Розглянуто стиль як сукупність характерних рис індивіда. Висвітлено психологічні та культурологічні аспекти освіти, а також психологічні чинники діалогу вчителя з дитиною, діяльності школи, афективно-когнітивного процесу розуміння вчителем внутрішнього світу дитини. Розглянуто проблеми розвитку інтелектуально обдарованих дітей, а також етапи розумового розвитку дитини. Запропоновано критерії ефективності уроку, розглянуто закони формування навичок. Проаналізовано вікові особливості розвитку особистості, визначено психологічні ознаки відстаючих учнів. Розглянуто проблему безперервного самовдосконалення педагогів як підгрунтя професійної компетентності, а також як розвиток психологічної організації особистості педагога в системі удосконалення професійної кваліфікації.

Освещены особенности интеллектуальной и культурологической составляющих педагогической деятельности. Рассмотрен стиль как совокупность характерных черт индивида. Освещены психологические и культурологические аспекты образования, а также психологические факторы диалога учителя с ребенком, деятельности школы, аффективно-когнитивного процесса понимания учителем внутреннего мира ребенка. Рассмотрены проблемы развития интеллектуально талантливых детей, а также этапы умственного развития ребенка. Предложены критерии эффективности урока. Проанализированы возрастные особенности развития личности, определены психологические признаки отстающих учеников. Рассмотрена проблема непрерывного самоусовершенствования педагогов как основа профессиональной компетентности, а также как развитие психологической организации личности педагога в системе совершенствования профессиональной квалификации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3 + Ю983.7в01 + Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА632640 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Москаленко В. В. 
Виховання підлітків: скаутський рух (соціально-психологічний аспект) : Навч. посіб. / В. В. Москаленко, О. В. Лавренко, Н. О. Никифоренко; Донец. ін-т упр. - Донецьк: Комп'ютер Норд, 2003. - 186 c. - укp.

З використанням досвіду роботи українських скаутських організацій висвітлено виховний вплив ігрових груп скаутського типу, а також особливості становлення особистості підлітків. Наведено соціально-психологічну характеристику даних груп, розглянутих як необхідну форму включення підлітків у "світ людини" в процесі його соціалізації.

С учетом опыта работы украинских скаутских организаций освещены воспитательное влияние игровых групп скаутского типа, а также особенности становления личности подростков. Приведена социально-психологическая характеристика данных групп, которые рассматриваются как необходимая форма включения подростков в "мир человека" в процессе его социализации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.72 я73 + Ю983.402.2 я73 + Ч421.331.2 я73 + Ч422(4УКР)3 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА654415 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Пісоцький В. П. 
Закономірності та динаміка психічного розвитку. Формування особистості в онтогенезі : Навч.-метод. посіб. для студ. пед. вузів / В. П. Пісоцький, А. М. Горянська; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин, 2003. - 58 c. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Розкрито сутність психічного розвитку людини, описано його теорії, висвітлено основні закономірності вікової динаміки. Розглянуто етапи розвитку особистості в онтогенезі. Наведено загальну схему вікового розвитку від народження до юнацького віку.

Раскрыта сущность психического развития человека, описаны его теории, освещены основные закономерности возрастной динамики. Рассмотрены этапы развития личности в онтогенезе. Приведена общая схема возрастного развития от рождения до юношеского возраста.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.7я73

Шифр НБУВ: ВА653289 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського