Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (34)
Пошуковий запит: (<.>A=Алєксєєнко Т$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
Категорія:    
1.

Сушанко В. В. 
Актуальні проблеми інтелектуалізації професійної діяльності педагога вищої школи : Навч.-моногр. посіб. / В. В. Сушанко, Т. А. Алєксєєнко; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. - Чернівці : Рута, 2003. - 79 c. - укp.

Висвітлено проблеми інтелектуалізації педагогічної діяльності як основну умову вдосконалення підготовки педагогічних кадрів. Наведено системно-локальний підхід до інтелектуалізації професійної діяльності за умов нових технологій навчання у вищій школі. Розглянуто сутність і особливості сучасних педагогічних технологій, а також навчального процесу у вищій школі як цілісної системи.

Освещены проблемы интеллектуализации педагогической деятельности как основное условие усовершенствования подготовки педагогических кадров с новым мышлением. Приведен системно-логических подход к интеллектуализации профессиональной деятельности в условиях новых технологий обучения в высшей школе. Рассмотрены сущность и особенности современных педагогических технологий, а также учебного процесса в высшей школе как управляемой целосной системы.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА651836 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Алєксєєнко Т. Ф. 
Консультування сім'ї. Ч. 2. Методичні поради для консультування батьків: дитина в сім'ї / Т. Ф. Алєксєєнко, О. М. Докукіна, С. І. Жевага, К. О. Журба, Т. В. Кравченко; Держ. центр соц. служб для молоді Держ. ком. України у справах сім'ї та молоді, Ін-т пробл. виховання АПН України. - К. : ДЦССМ, 2003. - 303 c. - (Б-ка соц. працівника. Довіра і надія). - укp.

Розглянуто питання, пов'язані з сімейним вихованням дітей різного віку. Висвітлено проблеми, що постають перед батьками в даному аспекті сімейного буття, зокрема, ставлення до перших почуттів дітей, особливості прояву громадянськості у дітей. Проаналізовано найтиповіші життєві ситуації, які викликають утруднення та занепокоєння батьків. Наведено ефективні шляхи та рекомендації щодо їх конструктивного розв'язання.

Рассмотрены вопросы, связанные с семейным воспитанием детей различного возраста. В данном аспекте семейной жизни освещены проблемы, встающие перед родителями, в часности, отношение к первым чувствам детей, особенности проявления у них гражданственности. Проанализированы наиболее типовые жизненные ситуации, вызывающие затруднения и беспокойства родителей. Приведены эффективные пути и рекомендации их конструктивного решения.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*644

Рубрики:

Шифр НБУВ: В347245 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Алєксєєнко Т. Ф. 
Виховання особистості у Пласті : моногр. / Т. Ф. Алєксєєнко, Ю. М. Жданович; Ін-т пробл. виховання АПН України. - 2-ге вид. - К. : ПП "Проспект-А", 2006. - 262 c. - Бібліогр.: с. 236-262. - укp.

Розглянуто цілісну систему виховання особистості у молодіжній громадській організації Пласт. Розкрито теоретичні та методологічні засади виховного процесу, особливості його становлення та функціонування за сучасних умов. Охарактеризовано структуру, принципи, зміст і методику виховання особистості у цій організації.

Рассмотрена целостная система воспитания в молодежной общественной организации Пласт. Раскрыты теоретические и методологические основы воспитательного процесса, особенности его становления и функционирования в современных условиях. Охарактеризованы структура, принципы, содержание и методика воспитания личности в этой организации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.212 + Ч422(4УКР)8

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА695707 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Алєксєєнко Т. Ф. 
Соціальна педагогіка: теорія і технології : Підруч. / Т. Ф. Алєксєєнко, Т. П. Басюк, О. В. Безпалько, І. В. Братусь, Л. І. Буніна; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка, Ін-т пробл. виховання АПН України. - К. : Центр навч. л-ри, 2006. - 314 c. - укp.

Висвітлено проблеми соціальної педагогіки, сучасні концепції соціалізації, нормативно-правове забезпечення діяльності соціального педагога. Розглянуто соціально-педагогічну діяльність територіальних громад, центрів соціальних служб, волонтерських груп і неурядових організацій у вирішенні соціальних проблем сімей, дітей і молоді. Розкрито можливості використання рекламно-інформаційних технологій в даній сфері. Висвітлено форми та методи соціально-педагогічної роботи з юними матерями, а також особливості профілактичної роботи щодо попередження відмов від новонароджених дітей.

Освещены проблемы социальной педагогики, современные концепции социализации, нормативно-правовое обеспечение деятельности социального педагога. Рассмотрена социально-педагогическая деятельность территориальных общин, центров социальных служб, волонтерских групп и неправительственных организаций в решении социальных проблем семей, детей и молодежи. Раскрыты возможности использования рекламно-информационных технологий в данной сфере. Освещены формы и методы социально-педагогической работы с юными матерями, а также особенности профилактической работы по предупреждению отказов от новорожденных детей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312я7

Шифр НБУВ: ВА679536 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Енциклопедія для фахівців соціальної сфери / Т. Ф. Алєксєєнко, Т. П. Басюк, І. Д. Бех, С. І. Болтівець, І. В. Братусь; ред.: І. Д. Звєрєва; Ін-т пробл. виховання НАПН України, Луган. нац. пед. ун-т ім. Т. Шевченка, Укр. асоц. соц. педагогів і спеціалістів із соц. роботи, Укр. фонд "Благополуччя дітей". - К. : Універсум, 2012. - 535 с. - укp.

Систематизовано найпоширеніші поняття, терміни та категорії соціальної роботи та соціальної педагогіки, що відображають теоретико-методологічні основи, зміст і напрями соціальної/соціально-педагогічної роботи, її правові, психологічні, соціокультурні, політичні основи, технології й інновації, а також соціальні інститути та інституції. Зміст викладених термінів розкрито на основі новітніх досягнень соціальної педагогіки, психології, соціології, філософії. Знайшли своє відображення поняття, які ще не були висвітлені у виданнях подібного характеру, зокрема, "альтернативний догляд", "патронаж соціальний", "сімейні групові наради", "технологія соціальна", "фрайчайзинг" тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: С40(4УКР) я20 + Ч312 я20

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВС54427 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Алєксєєнко Т. Ф. 
Соціальні цінності малої групи школярів : монографія / Т. Ф. Алєксєєнко, Є. М. Бачинська, І. Д. Звєрєва, Т. Ю. Куниця, С. В. Кушнарьов; НАПН України, Ін-т пробл. виховання. - К. : Пед. думка, 2012. - 239 c. - Бібліогр.: с. 230-239 - укp.

Наведено малі групи школярів як соціально-педагогічний феномен. Розкрито мотиви та причини їх утворення, норми функціонування, соціальні статуси та соціальні ролі їх членів. Викладено особливості внутрішньогрупової та міжгрупових комунікацій, механізми формування соціальної поведінки особистості та групи. Обгрунтовано педагогічні умови формування толерантності, довіри, авторитету та солідарності як базових соціальних цінностей малої групи. Викладено методичні аспекти проведення соціально-педагогічного тренінгу з неповнолітніми засудженнями.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.350.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА766427 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Алєксєєнко Т. 
"Я-соціальне" та "Я-індивідуальне" в соціалізації особистості / Т. Алєксєєнко // Шлях освіти. - 2009. - № 4. - С. 7-9. - укp.

Охарактеризовано сутність процесу соціалізації людини, зміст якого формалізується у двох контекстах: Я у середовищі, тобто відбувається інтенсивний пошук свого місця в системі того середовища, де людина перебуває; Я і середовище, тобто відбувається усвідомлення себе як суб'єкта певних відносин, члена групи чи колективу. З'ясовано, що основною умовою гармонізації "Я-соціального" та "Я-індивідуального" в людині є створення в її найближчому середовищі єдиного соціодуховного простору. У ході дослідження доведено, що як інтегральні ознаки визначення ефективності процесу соціалізації дитини у виховному середовищі можна використати два критерії: адаптації й індивідуалізації. За результатами аналізу результатів проведеного дослідження зроблено висновок, що "Я-соціальне" в підростаючих особистостей потребує педагогічної підтримки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2 + С5*5*333.91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Алєксєєнко Т. А. 
Проблема розвитку творчого потенціалу майбутніх педагогів у навчальному процесі / Т. А. Алєксєєнко, Т. А. Равлюк // Наука і освіта. - 2007. - № 1/2. - С. 113-116. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Розкрито поняття "творчість", "творча особистість", "потенціал", "творчий потенціал", "професійний потенціал викладача". Виокремлено фактори, що зумовлюють ефективність розвитку творчого потенціалу студентів.

Раскрыты понятия "творчество", "творческая личность", "потенциал", "творческий потенциал", "профессиональный потенциал педагога". Выделены факторы, определяющие эффективность развития творческого потенциала студентов.

The article presents the concepts "creation", "creative personality", "potential", "creative potential", "professional potential of teacher". Points out some factors determining efficiency of development of student's creative potential.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Алєксєєнко Т. Ф. 
Роль концептуалізації в розвитку соціально-педагогічного знання / Т. Ф. Алєксєєнко // Соц. педагогіка: теорія та практика. - 2013. - № 4. - С. 66-71. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Зроблено спробу осмислення проблеми концептуалізації в її основних категоріях і сутнісних характеристиках з позиції різних наук та стратегічних завдань розвитку теорії й методології соціальної педагогіки як нової галузі інтегрованого знання, у якій уже відбулося накопичення емпіричної інформації з різних актуальних соціально-педагогічних проблем, що потребує більш високого рівня узагальнення.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312.0

Шифр НБУВ: Ж25100 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Алєксєєнко Т. А. 
Естетичні модифікації тілесності в мистецтві : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.08 / Т. А. Алєксєєнко; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. - Луганськ, 2013. - 18 c. - укp.

Досліджено художньо-естетичні модифікації тілесності відповідно до видової та стильової структури мистецтва. Розкрито смислову багаторівневість категорії "тілесність" у контексті естетичної теорії мистецтва, що дозволяє виявити окремі аспекти тілесності: в її відношенні до духовності; як спосіб вираження естетичного ставлення людини до власного тіла та навколишнього предметного світу; як художньо-естетичну трансформацію мови реального тіла в його природному та культурному бутті; як конструктивний принцип художнього твору. Розглянуто особливості художніх модифікацій тілесності в контексті співвідношення ідеалу та реальності, що знайшло своє відбиття в основних естетичних категоріях. Доведено, що пластичність є естетичною модифікацією тілесності, розкрито співвідношення понять "пластичність" та "скульптурність", "пластичність" та "живописність". Визначено специфіку тілесності в основних видах мистецтва, яка виявляє себе на рівнях змісту, внутрішньої та зовнішньої форми. Визначено особливості художньо-стильових модифікацій тілесності, що виявляють себе на рівні та композиційних, й ідейно-естетичних принципів (ідеалізації, деформації, символізації тощо).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.26 + Ю812.271.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА401350 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Алєксєєнко Т. Ф. 
Доброчинність як засіб формування соціально значущих якостей особистості: теоретико-методологічний аспект / Т. Ф. Алєксєєнко // Педагогіка і психологія. - 2014. - № 1. - С. 31-37. - Бібліогр.: 9 назв - укp.

Теоретично узагальнено науковий доробок у галузі гуманітарного знання про розуміння соціально-значущих якостей особистості і основних механізмів їх формування, а також про можливості формування альтруїзму, милосердя, особистісної гідності, ініціативності й відповідальності в доброчинній та груповій діяльності. Вироблено основні методологічні положення для обґрунтування соціально-педагогічного дослідження заявленої проблеми, актуалізованої загальним соціокультурним становищем в Україні, зокрема поширенням у суспільстві індивідуалізму, егоїстичних настроїв і девіацій, беззмістовного проведення дітьми і молоддю дозвілля, фактами ризикованої поведінки у складі малих груп, а отже, і потребою залучення дітей та молоді до соціально-ціннісної діяльності. Методологічний аспект соціально-педагогічного підходу в дослідженні соціально-значущих якостей особистості розкрито в системі соціальних групових відносин. Доброчинну діяльність розглянуто як вид умотивованої соціально схвальної діяльності і як засіб формування соціально-значущих якостей особистості. Запропоновано методологічні положення, на яких базується концептуальний підхід соціально-педагогічного дослідження проблеми формування соціально-значущих якостей підростаючої особистості.

Осуществлено теоретическое обобщение научных исследований в сфере гуманитарного знания относительно понимания социально значимых качеств личности и основных механизмов их формирования, а также возможностей формирования в процессе благотворительной деятельности альтруизма, милосердия, достоинства, инициативности и ответственности. Выведены основные методологические положения для осуществления и обоснования социально-педагогического исследования заявленной проблемы, актуализированного современной социокультурной ситуацией в Украине, в частности, распространением в обществе индивидуализма и эгоистических настроений, бессодержательного проведения детьми и молодежью свободного времени, фактами рискованного поведения в составе малых групп, а значит, и потребностью вовлечения детей в социально-ценностную деятельность. Методологический аспект социально-педагогического подхода раскрыт в исследовании социально-значимых качеств личности в системе социальных отношений. Благотворительность рассмотрена как мотивированная групповая социально-ценностная деятельность и как средство формирования социально значимых качеств личности в системах различных отношений. Предложены методологические положения, которые составляют основу концептуального подхода социально-педагогического исследования проблемы формирования социально- значимых качеств подрастающей личности.

The article attempts to summarize the theoretical scientific research in the field of human knowledge regarding the understanding of socially important personality’s traits and the basic mechanisms of their formation, as well as opportunities in the process of formation of virtue and virtuous activity such as altruism, compassion, dignity, initiative and responsibility; revelation the basic methodological guidelines for implementation and validation of socio-pedagogical study stated problem, the updated state of the contemporary socio-cultural situation in Ukraine and the need for the involvement of children in the social-evaluative activities. Virtuous activity is viewed within two perspectives: as the motivated group socially-valued activity and as means of forming socially significant qualities of the person in the systems of different relationships such as to ourselves, to the others, to the environment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в056.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Алєксєєнко Т. Ф. 
Сучасне сімейне виховання: концептуалізація ідей теорії та практики : монографія / Т. Ф. Алєксєєнко; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т проблем виховання. - Київ : Жовтий О. О., 2016. - 436 c. - Бібліогр.: с. 387-436 - укp.

З нових методологічних позицій у концептній формі осмислено та інтерпретовано соціально-педагогічні основи сучасного сімейного виховання у їх взаємозв’язку, розкрито та уточнено його категоріальне поле. Стан сімейного виховання у теорії і практиці розкрито як соціально-педагогічне явище та феномен, у вітчизняному та зарубіжному досвіді, у контексті різних парадигм, класифікацій, типологій та типологічних характеристик, особливостей батьківсько-дитячих взаємин, різних сімейних статусів і рольової поведінки. Відстежено динаміку нових тенденцій у розвитку сім’ї, сімейних форм влаштування дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, зміну стереотипів та вироблення нової філософії сімейного виховання. Охарактеризовано трансформацію умов здійснення сучасного сімейного виховання у контексті структурних, мотиваційних, ціннісно-орієнтаційних, міжособистісних, процесуальних, субкультурних змін виховної діяльності, сімейного середовища і соціальних змін у суспільстві.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА809630 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Алєксєєнко Т. Ф. 
Концептуалізація соціально-педагогічних основ сучасного сімейного виховання : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.05, 13.00.07 / Т. Ф. Алєксєєнко; НАПН України, Ін-т проблем виховання. - Київ, 2017. - 44, [1] c. - укp.

Запропоновано концептуальний підхід до розв’язання наукової проблеми концептуалізації соціально-педагогічних основ сучасного сімейного виховання у міждисциплінарному дослідженні. Обгрунтовано концептуалізацію як методологію цілісного дослідження сучасного сімейного виховання - соціально-педагогічного явища - у період з кінця 80-х років XX ст. і початку XXI ст. З'ясовано вихідні теоретичні позиції дослідження щодо сімейного виховання як видового до базового поняття "виховання", що має свою специфіку, яка відображає його інтимний, суб'єкт-суб'єктний, полісуб'єктний, полікультурний, субкультурний та поліфакторний характер, обумовлений способом життя сім'ї, типом сімейного середовища та сімейними цінностями. Визначено соціально-педагогічні основи сімейного виховання у сутнісних характеристиках та представлено їх у таких базових концептах: філософсько-антропологічному, аксіологічному, психолого-педагогічному, субкультурному, гендерному, соціально-економічному та соціально-правовому.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч491,0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА426560 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського