Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (30)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Большакова А$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 24
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Большакова А. М. 
"Державні діти": проблеми готовності до школи / А. М. Большакова // Вісн. Харк. держ. акад. культури. - 2001. - Вип. 8. - С. 171-177. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто особливості психологічної готовності до шкільного навчання вихованців інтернату ("державних дітей"). На підставі порівняльного аналізу даних, отриманих під час діагностики рівня готовності до школи "державних дітей" та їх однолітків, що виростають у родинах, доведено значне відставання вихованців інтернатів за всіма показниками, що зумовлює виникнення труднощів у їх навчанні та подальшому психічному розвитку в цілому.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.389 + Ч414(4Укр)715

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70200 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Большакова А. Н. 
Патопсихология с основами дефектологии : Конспект лекций / А. Н. Большакова; Харьк. гос. акад. культуры. Каф. соц. психологии. - Х. : ХГАК, 2002. - 77 c. - Библиогр.: с. 75 - 76 - рус.

Рассмотрены понятия общего и психического здоровья, его критерии. Освещены вопросы расстройства ощущений, восприятия и внимания, расстройства памяти и мышления. Приведена общая характеристика различных групп расстройств сознания и их классификация. Описаны невротические расстройства, психопатии различных клинических типов, а также шизофрения и маниакально-депрессивный психоз.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.4 я73-2 + Р64 я73-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА623412 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Большакова А. Н. 
Социальная психология : Конспект лекций / А. Н. Большакова; Харьк. гос. акад. культуры. Каф. соц. психологии. - Х., 2001. - 120 c. - Библиогр.: с. 115-117 - рус.

Рассмотрены проблемы социальной психологии, определен ее предмет, прослежена история развития. Показано влияние малых и больших групп на развитие, поведение и характеристики социальной психологии общества, предложена классификация данных групп, описаны динамические процессы в малой группе. Освещены проблемы активности личности в социуме, а также факторы, направляющие ее поведение. Охарактеризовано межличностное коммуникативное, перцептивное, интерактивное общение, рассмотрены особенности межличностных конфликтов и отношений в группе.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю95я73-2

Шифр НБУВ: ВА616736 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Большакова А. Н. 
Социальная психология менеджмента : Учеб. пособие / А. Н. Большакова; Харьк. гос. акад. культуры. - Х., 2003. - 189 c. - (Культура та освіта). - Библиогр.: 52 назв. - рус.

Рассмотрена социальная психология организации. Изложены социально-психологические основы управления персоналом, лидерства в организации, концепция организационной культуры, описаны её модели, проанализировано влияние на деятельность организации и поведение сотрудников.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.18я73 + У010.321я73

Шифр НБУВ: ВА645286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Большакова А. М. 
Соціальна психологія для менеджерів : навч. посіб. / А. М. Большакова; Харк. держ. акад. культури. - Х., 2006. - 264 c. - Бібліогр.: с. 230-235. - укp.

Наведено відомості з питань соціальної психології (СП), а також проблем, пов'язаних із застосуванням соціально-психологічних знань у практичній діяльності менеджера. Запропоновано стандартизовані психодіагностичні методики. Проаналізовано вплив групи на особистість і особистості на групу. Висвітлено соціально-психологічні проблеми гендеру, проблеми групи у СП. Викладено психологічну характеристику міжособистісного спілкування. Розкрито місце альтруїзму й агресії у міжособистісних відносинах.

Приведены сведения по вопросам социальной психологии (СП), а также проблемам, связанных с социально-психологическими знаниями в практической деятельности менеджера. Предложены стандартизованные психодиагностические методики. Проанализировано влияние группы на личность и личности на группу. Освещены социально-психологические проблемы гендера, проблемы группы в СП. Изложена психологическая характеристика межличностного общения. Раскрыто место альтруизма и агрессии в межличностных отношениях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю95 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА691703 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Большакова А. М. 
Фрустраційна толерантність як складова психологічної готовності пожежних до професійної діяльності в екстремальних умовах : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.09 / А. М. Большакова; Харк. військ. ун-т. - Х., 2000. - 20 c. - укp.

Встановлено, що фрустраційна толерантність є одним із факторів, які впливають на ступінь психологічної готовності пожежних до професійної діяльності за екстремальних умов. З'ясовано, що ця толерантність входить до структури професійно важливих якостей та є складовою тривалої психологічної готовності пожежних до професійної діяльності. Доведено, що розвиток фрустраційної толерантності позитивно впливає на ступінь психологічної готовності до професійної діяльності та рівень розвитку професійно важливих якостей пожежних.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.1-09

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА309679 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Большакова А. М. 
Особистісна реалізованість людини в онтогенезі : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / А. М. Большакова; Класич. приват. ун-т. - Запоріжжя, 2011. - 36 c. - укp.

Висвітлено результати теоретико-методологічного обгрунтування й емпіричного вивчення феномену особистісної реалізованості - психічного образу, в якому відображено суб'єктивно незадовільну оцінку результатів, перебігу та перспектив реалізації особистісного потенціалу людини. Досліджено онтогенетичну динаміку, гендерні особливості та типологію показників особистісної реалізованості. Показано, що її низький рівень пов'язаний з характеристиками успішності суб'єктивного самоздійснення людини в онтогенезі та психічними особливостями, що забезпечують подолання життєвих труднощів. Обгрунтовано методологічні основи, форми та методи психічної корекції та запобігання особистісній реалізованості через розвиток життєвих здібностей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.234 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА385978 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Большакова А. М. 
Психологія особистісної реалізованості суб'єкта життєвого шляху : монографія / А. М. Большакова; Класич. приват. ун-т. - Запоріжжя, 2011. - 311 c. - Бібліогр.: 457 назв. - укp.

Наведено теоретичне та практичне обгрунтування концепції особистісної реалізованості суб'єкта життєвого шляху. Визначено особистісну реалізованість як психічний образ, у якому відображено суб'єктивно-незадовільну оцінку результатів, перебігу та перспектив реалізації особистісного потенціалу людини. Доведено існування даного феномену як психічної реальності, висвітлено ряд його емпіричних індикаторів і особистісних корелятів, вікову динаміку, описано надійну та валідну методику психологічної діагностики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.234 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА738963 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Большакова А. М. 
Суб'єктивна картина життєвого шляху та соціальна фрустрованість особистості / А. М. Большакова // Наук. зап. Харк. ун-ту Повітр. сил. Соц. філос., психологія. - 2008. - Вип. 2. - С. 133-143. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Досліджено фактори, що впливають на формування суб'єктивної картини життєвого шляху (СКЖШ), яка є психічним образом, що поєднує уявлення про минуле, теперішнє і майбутнє та регулює діяльність протягом усього життя людини. Показано, що одним із факторів, що деформують СКЖШ, є соціальна фрустрованість. Високий рівень соціальної фрустрованості пов'язаний з ідеалізовано позитивним уявленням про минуле у поєднанні з украй негативними оцінками теперішнього та майбутнього.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.234

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69887 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Бойчук М. П. 
Психолого-педагогічні проблеми в освітньому процесі : зб. наук. ст. / М. П. Бойчук, А. М. Большакова, Л. В. Брусінська, І. В. Владленова, М. В. Вовк; ред.: І. Ф. Прокопенко; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С. Сковороди. - Х. : ХОГОКЗ, 2012. - 313 c. - укp. - рус.

Наведено кращі статті з науково-теоретичних питань психології та педагогіки, які подано до участі в II міжнародній науково-практичній конференції " Психолого-педагогічні проблеми в освітньому процесі" (26 - 28 жовтня 2012 р., Харків). Розкрито теоретичні основи проблеми формування здорового способу життя в учнів основної школи. Надано відомості про сучасні психолого-педагогічні техніки управління конфліктними станами особистості. Проаналізовано чинники та умови розвитку креативного мислення за фахової підготовки кримінальних аналітиків. Визначено структурні компоненти професійної самосвідомості студентів економічного ВНЗ. Розглянуто аксіологічні аспекти соціальної адаптації студентів педагогічного університету. Проаналізовано компаративність як складову властивість багатовимірної характеристики творчого мислителя. Наведено соціально-психологічні фактори емоційного вигоряння медичних працівників. Висвітлено теоретичні та методологічні засади медично-психологічного супроводу. Показано гендерні особливості професійного самовизначення студентів ВНЗ, особливості взаємозв'язку вольового та мовленнєвого розвитку старших дошкільників. Розкрито методичні аспекти організації та проведення ігор-занять у логопедичній групі. Визначено психолого-педагогічні особливості профорієнтаційної роботи за умов інтернатних закладів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314.0 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА758641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Психолого-педагогічні проблеми становлення сучасного фахівця : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (Україна, Харків, 15-16 трав. 2013 р.) : зб. наук. ст. / ред.: Т. В. Колбіна, А.М. Большакова, В. В. Гриценко; Харк. нац. екон. ун-т. - Х. : ХОГОКЗ, 2013. - 494 c. - укp. - рус.

Досліджено теоретичні основи професійного становлення сучасного фахівця за умов інноваційного розвитку суспільства. Розглянуто основи сучасної педагогіки: парадигмальний аспект. Обговорено аналітичний погляд на проблему професійного самовизначення особистості. Висвітлено сучасні методи формування досвіду міжкультурної комунікації. Розглянуто методологічні основи проектування адаптивних соціально-педагогічних систем. Наведено модель професійної компетентності фахівця як творчої особистості. Розглянуто дидактичні засоби формування здатності студентів до самостійної роботи. Висвітлено сучасні педагогічні технології як засіб підготовки компетентних фахівців. Визначено практичні аспекти інноваційних технологій управління якістю освітніх послуг та їх вплив на професійний розвиток викладачів. Досліджено Інтернет як засіб для вивчення іноземних мов. Розглянуто інтерактивні технології навчання як засіб становлення сучасного фахівця. Обговорено особливості підготовки майбутніх вчителів біології у США.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА765794 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Актуальні питання освіти і науки : зб. наук. ст. : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. 23 - 24 жовт. 2013 р., Харків / ред.: А. М. Большакова, Ю. Б. Мельник, Ю. Д. Бойчук; Акад. внутр. військ МВС України. - Х. : ХОГОКЗ, 2013. - 385 c. - укp. - рус.

Висвітлено проблему визначення структури лінгводидактичної діяльності. Проаналізовано психологічну характеристику вчителя. Розглянуто перспективи розвитку інклюзивної освіти в Україні. Вивчено особливості навчання іноземної мови в 1 класі. Викладено психолого-педагогічні засади виховання військовослужбовців за умов переходу внутрішніх військ на контрактну форму комплектування. Визначено роль фізичних вправ під час напруженої розумової діяльності. Увагу приділено формуванню мотиваційно-ціннісної сфери учнів у здоров'яформувальному освітньому середовищі. Проаналізовано педагогічні умови використання комп'ютерно-орієнтованих комплексів у навчальному процесі. Висвітлено психолого-педагогічні проблеми підготовки майбутніх фахівців у сфері міжнародних відносин. На конкретних прикладах обгрунтовано застосування ігрових технологій у навчальному процесі гімназії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я431 + Ч21 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА771915 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Большакова А. М. 
Інноваційний потенціал та система самосприйняття і самоставлення студентів у професійній сфері / А. М. Большакова // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2012. - 17, Вип. 8. - С. 347-353. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Проведено дослідження взаємозвязків особистісних ресурсів, що є складовими інноваційного потенціалу студентів, та їх самосприйняття і самоставлення у професійній сфері. Визначено, що більшість складових адаптаційного рівня інноваційного потенціалу (готовності до змін) є особистісними корелятами позитивного самосприйняття у професійній сфері. Показано, що значну кількість прямих інтеркореляцій з особливостями самоставлення студентів у професійній сфері утворюють також особистісні ресурси нададаптивного рівня інноваційного потенціалу (особистісного динамізму як прагнення до змін).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю951.103 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Большакова А. М. 
Діагностика життєтворчих здібностей як фактора попередження повної життєвої реалізованості особистості / А. М. Большакова // Наука і освіта. - 2010. - Спец. вип.: проект "Когніт. процеси та творчість". - С. 307-313. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

На підставі аналізу концепції життєтворчості і життєдіяльності описано систему життєтворчих здібностей особистості. З метою діагностики життєтворчих здібностей підібрано психодіагностичні методики, що дозволяють вивчити їх опосередковано; проведено аналіз доцільності використання цих методик. Показано, що вибрані психодіагностичні методики дозволяють не тільки оцінити життєтворчі здібності людини, але й прогнозувати розвиток повної життєвої реалізованості як відчуття спустошеності і безперспективності.

На основе анализа концепции жизнетворчества и жизнедеятельности описана система жизнетворческих способностей личности. С целью диагностики жизнетворческих способностей подобраны психодиагностические методики, позволяющие изучить их опосредовано, проведен анализ целесообразности использования этих методик. Показано, что выбранные психодиагностические методики позволяют не только оценить жизнетворческие способности человека, но и прогнозировать развитие полной жизненной реализованности как ощущения опустошенности и бесперспективности.

It's described the system of personal life-creating abilities via analyzing the concept of life creation and life realization. For diagnosing life-creating abilities selected some psychodiagnostic methods that allow investigating them indirectly; analyzed expediency of using these methods. It's shown that the selected psychodiagnostic methods are appropriative for diagnosing life-creating abilities as well as predicting development of absolute-self realization as a sense of emptiness and lack of prospects.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.24 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Большакова А. М. 
Психобіографічні характеристики в контексті психологічного благополуччя особистості / А. М. Большакова // Наука і освіта. - 2009. - № 10. - С. 12-17. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Проаналізовано взаємозв'язок рівня психологічного благополуччя з психобіографічними характеристиками особистості. Для діагностики психологічного благополуччя досліджуваних використано методику К. Рифф "Шкали психологічного благополуччя", а для вивчення психобіографічних характеристик особистості дві методики: "Оцінювання п'ятирічних інтервалів" (ОПІ) (Є. І. Головаха, О. О. Кронік, Р. А. Ахмеров) і "Психологічна автобіографія" (О. Ю. Коржова). Наголошено, що психобіографічні характеристики особистості, одержані за вказаними методиками, корелюють з усіма показниками психологічного благополуччя людини. Встановлено, що найбільше значення для виникнення та розвитку відчуття психологічного благополуччя мають показники потенційності життєвого шляху (відсутність відчуття повної життєвої реалізованості) - "психологічна молодість", оптимізм, орієнтація на майбутнє, активність у побудові планів тощо.

Проанализирована взаимосвязь уровня психологического благополучия с психобиографическими характеристиками личности. Для диагностики психологического благополучия исследуемых использована методика К. Рифф "Шкалы психологического благополучия", а для изучения психобиографических характеристик личности две методики: "Оценивание пятилетних интервалов (ОПИ)" (Е. И. Головаха, А. А. Кроник, Р. А. Ахмеров) и "Психологическая автобиография" (О. Ю. Коржова). Отмечено, что психобиографические характеристики личности, полученные по указанным методикам, коррелируют со всеми показателями психологического благополучия человека. Установлено, что наибольшее значение для возникновения и развития ощущения психологического благополучия имеют показатели потенциальности жизненного пути (отсутствие чувства полной жизненной реализованности) - "психологическая молодость", оптимизм, ориентация на будущее, активность в построении планов.

An analysis of the relationship with the level of psychological well-being psycho-biographical traits. For the diagnosis of psychological well-researched methods used by K. Rieff, "The scales of psychological well-being" and to study the personality characteristics psycho-biographical two methods: "Assessing the five-year intervals (PGI) (EI Golovakha, AA Kronik, R. A. Akhmerov ) and "psychological biography" (O. Korzhova). Noted that psycho-biographical personality characteristics obtained on these methods, correlate with all measures of psychological well-being. Established that the greatest value for the emergence and development of feelings of psychological well-being are indicators of potential life path (lack of feeling full of life Completed)- Psychological youth, optimism, orientation towards the future, the activity in the construction plans developed by the life prospects, significant expectations realistic life forecasts. Indicated that the theoretical value of the results is to increaseunderstanding of the factors of psychological sense of well-being and practical - to establish appropriate accounting psihobiograficheskih characteristics in the process of providing psychological help to people who are unhappy with their lives.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.234

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Большакова А. М. 
Психодіагностичний інструментарій вивчення суб'єктивної картини життєвого шляху / А. М. Большакова // Наука і освіта. - 2009. - № 8. - С. 101-105. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Досліджено специфіку показників суб'єктивної картини життєвого шляху (СКЖШ) людини, що вивчалися за допомогою різних психодіагностичних методик. Виконано оцінювання ступеня взаємозв'язку та/або незалежності цих показників. У результаті проведеного дослідження різних аспектів СКЖШ визначено співвідношення досліджуваних характеристик: більшість близьких за психологічним змістом компонентів СКЖШ утворює прямі кореляційні зв'язки, протилежних - зворотні.

Исследована специфика показателей субъективной картины жизненного пути (СКЖП) человека, которые изучались с помощью разных психодиагностических методик. Выполнена оценка степени взаимосвязи и/или независимости этих показателей. В результате проведенного исследования разных аспектов СКЖП определено соотношение исследуемых характеристик: большинство близких по психологическому содержанию компонентов СКЖП образуют прямые корреляционные связи, противоположных - обратные.

The article analyzes correlation / independence of characteristics of the subjective picture of life course. It is established that most psychologically related characteristics are directly correlated; psychologically opposite ones are inversely correlated. Some characteristics turned out to be independent.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.234 с

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Большакова А. М. 
Роль емоційного інтелекту в побудові життєвих програм особистості / А. М. Большакова // Наука і освіта. - 2009. - № 9. - С. 3-7. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Вивчено зв'язок рівня емоційного інтелекту (ЕІ) та окремих його складових з особливостями побудови життєвих програм в юнацькому віці (ПЖПЮВ). Розкрито концепцію ЕІ як здібностей до розуміння своїх та чужих емоцій та управління ними, його компоненти (когнітивні здібності, уявлення про емоції, особливості емоційності) та види (внутрішньо- та міжособистісний). Висвітлено статистичні результати дослідження ЕІ у 87-ми осіб віком від 19-ти до 22-х років за методикою "Психологічна автобіографія" (О. О. Коржова, 1994) та за допомогою опитувальника Д. В. Люсіна, за якими встановлено наявність зв'язку загального рівня розвитку внутрішньоособистісного ЕІ з усіма показниками продуктивності відтворення образів минулого та створення уявлень про майбутнє. Підсумовано, що як фактор ПЖПЮВ слід розглядати, насамперед, внутрішньоособистісний компонент ЕІ, а міжособистісний не має суттєвого значення, проте дані вказують на певний позитивний вплив емпатичних здібностей та вміння управляти емоційними станами інших людей на побудову життєвих планів, розвиток орієнтації на майбутнє та появу значущих життєвих очікувань.

Изучена связь уровня эмоционального интеллекта (ЭИ) и отдельных его составляющих с особенностями построения жизненных программ в юношеском возрасте (ПЖПЮВ). Раскрыта концепция ЭИ как способности к пониманию своих и чужих эмоций и управлению ими, его компоненты (когнитивные способности, представления об эмоциях, особенности эмоциональности) и виды (внутри- и межличностный). Освещены статистические результаты исследования ЭИ у 87-ми человек в возрасте от 19-ти до 22-х лет по методике "Психологическая автобиография" (А. А. Коржова, 1994) и с помощью опросника Д. В. Люсина, по которым установлено наличие связи общего уровня развития внутриличностного ЭИ со всеми показателями производительности воспроизведения образов прошлого и создания представлений о будущем. Подытожено, что как фактор ПЖПЮВ следует рассматривать прежде всего внутриличностный компонент эмоционального интеллекта, а межличностный не имеет существенного значения, однако данные указывают на определенное позитивное влияние эмпатических способностей и умение управлять эмоциональными состояниями других людей на построение жизненных планов, развитие ориентации на будущее и появление значимых жизненных ожиданий.

The author analyzes correlation between emotional intelligence and peculiarities of building up youthТs life programs. It shows that the factor of building up life programs is an intrapersonal component of emotional intelligence, whereas interpersonalone is of much less importance. High level of intrapersonal emotional intelligence is connected with the best elaboration of life program: orientation at the future, less life realization, more potentiality, and presence of important life expectations.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю935.21-513.1 + Ю937.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Большакова А. М. 
Часові перспективи та життєтворчий потенціал особистості / А. М. Большакова // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2013. - 18, Вип. 22, ч. 1. - С. 38-44. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Встановлено, що життєтворчий потенціал (рівень розвитку життєтворчих здібностей особистості) можна вважати особистісним корелятом часових перспектив в осіб юнацького віку. Показано, що здатність до життєтворчості пов'язана з орієнтацією "майбутнє". Визначено, що низький рівень розвитку життєтворчих здібностей пов'язаний із часовими перспективами "негативне минуле" та "фаталістичне теперішнє". Виявлено, що часова перспектива "гедоністичне теперішнє" виражена в осіб юнацького віку незалежно від рівня розвитку їх життєтворчих здібностей.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*137 + Ю937.42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Большакова А. М. 
Життєтворчі здібності як детермінанта мотивації досягнення і оптимістичності атрибутивного стилю / А. М. Большакова // Наука і освіта. - 2012. - № 6. - С. 29-33. - Бібліогр.: 6 назв. - укp. - рус.

Проаналізовано розробки українських дослідників з проблеми побудови наукової концепції життєтворчості. Визначено основні положення психології життєтворчості: спрямованість життєтворчості на побудову власного життя, самоствердження особистості, розробка стратегії життя, створення цілісної картини світу, життєві орієнтації та життєві цінності, життєва програма та життєві плани, усвідомлений смисл життя, гуманістична спрямованість, формування життєвої компетентності, розкриття життєвого потенціалу. Наведено визначення понять «життєтворчість» та «атрибутивний стиль». Запропоновано вважати детермінантою загального рівня оптимізму каузального стилю здатність особистості до ефективної поведінки у складних життєвих обставинах. Встановлено, що в осіб юнацького віку мотивація на досягнення та оптимізм детерміновані рівнем розвитку життєтворчих здібностей.

Проанализированы разработки украинских исследователей по проблеме построения научной концепции жизнетворчества. Определены основные положения психологии жизнетворчества: направленность жизнетворчества на построение собственной жизни, самоутверждение личности, разработка стратегии жизни, создание целостной картины мира, жизненные ориентации и жизненные ценности, жизненная программа и жизненные планы, осознанный смысл жизни, гуманистическая направленность, формирование жизненной компетентности, раскрытие жизненного потенциала. Приведены определения понятий «жизнетворчество» и «атрибутивный стиль». Предложено считать детерминантой общего уровня оптимизма каузального стиля способность личности к эффективному поведению в сложных жизненных обстоятельствах. Установлено, что у лиц юношеского возраста мотивация на достижение и оптимизм детерминированы уровнем развития животворных способностей.

Analyzed the development of Ukrainian researchers on the issue of building the scientific concept of life creation. The main provisions of psychology of life-creation: life-creation focus on building of his own, self-identity, the development strategy of life, creating a complete picture of the world, life orientation and values of life, life program and life planning program, an informed sense of life, humanistic orientation, forming life competence, the disclosure of life potential. Showed are the definitions of "life-creation" and "attributive style". Proposed to consider determinant of the overall level of optimism causal style individual's the ability to conduct effective in difficult circumstances. Established that patients adolescence motivation to achieve and optimism determined level of life-giving abilities. Elucidated are prospects for further research life-creation.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Большакова А. 
Життєтворчі здібності особистості як фактор розвитку готовності до прийняття вікових змін / А. Большакова // Наука і освіта. - 2012. - № 3. - С. 11-16. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Досліджено взаємозв'язок життєтворчих здібностей юнаків та їх готовності до вікових змін. Доведено, що сформованість психологічної готовності до вікових змін пов'язана з рівнем розвитку життєтворчих здібностей – здібностей до творчого планування та здійснення життєвого проекту. З'ясовано, що найбільший вплив на психологічну готовність до вікових змін має цілеспрямованість, менше значення мають осмисленість життя, життєстійкість, прагнення до особистісного зростання та креативність; майже не впливають рефлексивні здібності та пластичність. Подано таблицю взаємозв'язку життєтворчих здібностей та структурних компонентів готовності до засвоєння віково-часових змін.

Исследована взаимосвязь способностей юношей и их готовности к возрастным изменениям. Доказано, что сформированность психологической готовности к возрастным изменениям связана с уровнем развития способностей к творческому планированию и осуществлению жизненного проекта. Выяснено, что наибольшее влияние на психологическую готовность к возрастным изменениям имеет целеустремленность, меньшее значение имеют осмысленность жизни, жизнестойкость, стремление к личностному росту и креативность, почти не влияют рефлексивные способности и пластичность. Представлена таблица взаимосвязи способностей и структурных компонентов готовности к усвоению возрастно-временных изменений.

The interrelation abilities of boys and their readiness for aging. It is proved that the formation of the psychological readiness of aging is associated with the level of abilities – abilities for creative planning and implementation of the life of the project. Found that the greatest influence on the psychological readiness to age-related changes have commitment, less important are the meaningfulness of life, vitality, desire for personal growth and creativity, have almost no influence reflexive abilities and flexibility. Table presents the relationship abilities and structural components ready to assimilate the age and time changes.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.26-42

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського