Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Бочаріна Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Бочаріна Н.  
Формування гуманістичної спрямованості особистості соціального педагога / Н. Бочаріна // Соц. психологія. - 2006. - № 4. - С. 120-128. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Проаналізовано проблему розвитку гуманістичної спрямованості особистості майбутніх соціальних педагогів. Охарактеризовано концептуальні підходи до формування у студентів гуманістичних якостей особистості.


Ключ. слова: соціальний педагог
Індекс рубрикатора НБУВ: С5*148:Ч30 + Ч312.511.352.16

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бочаріна Н. 
Особливості розвитку структурних компонентів гуманістичної спрямованості майбутнього соціального педагога / Н. Бочаріна // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2011. - Вип. 22. - С. 276-280. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто інтеграційні характеристики компонентів структури гуманістичної спрямованості та провідні аспекти її формування у майбутнього соціального педагога. Проведено аналіз теоретичних аспектів дослідження гуманістичної спрямованості як психологічного феномену. Окреслено розвиток гуманістичної спрямованості у майбутнього соціального педагога.

Рассмотрены интеграционные характеристики компонентов структуры гуманистической направленности и ведущие аспекты ее формирования у будущего социального педагога. Проведен анализ теоретических аспектов исследования гуманистической направленности как психологического феномена. Очерчено развитие гуманистической направленности у будущих социальных педагогов.

The integration characteristics of components a structure of a humanistic orientation and leading aspects of its formation at the future social teacher are considered. It is defined the basic approaches to definition of psychological concept of a direction and humanistic direction as its subspecies. Development of a humanistic direction in the future social teacher is outlined.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р30 + Ю949.241 + Ю702.22

Рубрики:
  

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Бочаріна Н. 
Теоретичний аналіз проблеми гуманізації особистості в наукових дослідженнях / Н. Бочаріна // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2010. - Вип. 19. - С. 282-287. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Здійснено науковий аналіз проблеми гуманізації особистості, її сутності на різних історичних етапах та особливостей розвитку. Досліджено проблему гуманізації особистості у наукових дослідженнях вітчизняних і зарубіжних вчених. Визначено вплив гуманізації особистості на формування гуманістичної спрямованості в майбутніх соціальних педагогів.

Осуществлен научный анализ проблемы гуманизации личности, ее сущности на разных исторических этапах и особенностей развития. Исследована проблема гуманизации личности в научных исследованиях отечественных и зарубежных ученых. Определено влияние гуманизации личности на формирование гуманистической направленности у будущих социальных педагогов.

The scientific analysis of a problem of humanity direction a personality, here essence in the various historical stages and peculiarity development from the scientific researches are implemented. The problem of the humanization of personality in scientific research of national and foreign scientists is examined. Taking a shape influence humanity of a personality for the forming a humanity direction of the future social teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Бочаріна Н. 
Особливості розвитку професійної компетентності майбутнього соціального педагога / Н. Бочаріна // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 25. - С. 227-231. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто сутність поняття «професійна компетентність педагога». Проведено аналіз психологічних особливостей розвитку професійної компетентності майбутнього соціального педагога. Виділено складові професійної компетентності фахівця соціально-педагогічної діяльності. Обгрунтовано важливість формування гуманістичної спрямованості в майбутніх соціальних педагогів як необхідної умови високої педагогічної майстерності.

Рассмотрена сущность понятия «профессиональная компетентность педагога». Проведен анализ психологических особенностей развития профессиональной компетентности будущего социального педагога. Выделены составляющие профессиональной компетентности специалиста социально-педагогической деятельности. Обоснована важность формирования гуманистической направленности у будущих социальных педагогов как необходимого условия высокого педагогического мастерства.

In the article analysis a psychological features of development a competence of the future social teacher is carried out. Components of professional competence of the expert of socially-pedagogical activity are allocated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 р30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Бочаріна Н. О. 
Психологічні особливості формування гуманістичної спрямованості майбутнього соціального педагога : автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / Н. О. Бочаріна; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2012. - 20 c. - укp.

Наведено узагальнені результати теоретичного аналізу наукової літератури з проблеми гуманістичної спрямованості особистості. Визначено її зміст, виділено структурні компоненти (соціально-когнітивний, мотиваційний, емоційно-ціннісний та конативний), критерії сформованості (культурні та професійні компетенції, професійне самовизначення та самореалізація, ціннісне ставлення до інших та до себе, позитивна соціально-комунікативна активність), показники та рівні (високий, середній, низький). Виявлено недостатній рівень сформованості структурних компонентів гуманістичної спрямованості. Обгрунтовано розвивальну програму, спрямовану на активізацію становлення складових гуманістичної спрямованості. Розроблено методичні рекомендації практичним психологам з підвищення сформованості гуманістичної спрямованості у майбутніх соціальних педагогів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23 + Ю941.1-7:Ч3 + Ч312

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА391091 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бочаріна Н. 
Соціально-психологічні особливості суїцидального ризику підлітків / Н. Бочаріна, А. Гріненко // Гуманітар. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Григорія Сковороди" : наук.-теор. зб. - 2014. - Вип. 33. - С. 183-191. - Бібліогр.: 9 назв - укp.

Розглянуто проблему підліткового суїциду, досліджено особливості суїцидального ризику у дітей підліткового віку, схильність до аутоагресивної поведінки та чинники суїцидальних намірів підлітків. Основні концепції, які пояснюють походження та сутність суїцидального ризику діляться на три групи: соціологічні, психопатологічні та соціально-психологічні. Дефекти соціалізації на стадії підліткового віку призводять до несприятливого розвитку особистості. Кінцевим результатом є схильність до девіантної поведінки, пошук відповідних ситуацій та поява суїцидальних ризиків. Виокремлено соціально-психологічні особливості суїцидального ризику: компоненти суїцидальної поведінки (мотиваційний, афектний, орієнтовний, виконавчий), механізми суїцидального ризику (егоцентризм, аутоагресія, песимістична установка, паранояльність), етапи суїцидальної активності (етап суїцидальних тенденцій, етап суїцидальних дій, етап постсуїцидальної кризи); види суїцидальної активності підлітків); соціально-психологічні детермінанти суїцидального ризику. Виявлено, що соціально-психологічні особливості суїцидального ризику підлітків зумовлені тим, що підлітковий вік – це особливий та найбільш вразливий період у житті дитини, що виявляється у зміні внутрішніх особистісних якостей, та зовнішніх факторах; кризах підліткового віку – ідентичності, залежності та незалежності; акцентуаціях характеру дітей підліткового віку; уявленнях про смерть, яке є несформованим та хибним. Сформульовано визначення суїцидальної поведінки як деструктивно-демонстративної, яка спрямована на тимчасове припинення свідомості, з метою усунення нестерпного гнітюче-болючого стану, з надією на спасіння.

Рассмотрена проблема подросткового суицида, исследованы особенности суицидального риска у детей подросткового возраста, предрасположенность к аутоагрессивному поведению и причины суицидальных намерений подростков. Основные концепции, которые объясняют происхождение и сущность суицидального риска, делятся на три группы: социологические, психопатологические и социально-психологические. Дефекты социализации на стадии подросткового возраста приводят к неблагоприятному развитию личности. Конечным результатом является склонность к девиантному поведению, поиск соответствующих ситуаций и появление суицидального риска. Выделены социально-психологические особенности суицидального риска: компоненты суицидального поведения (мотивационный, аффектный, ориентировочный, исполнительный), механизмы суицидального риска (эгоцентризм, аутоагрессия, пессимистическая установка, паранояльность), этапы суицидальной активности (этап суицидальных тенденций, этап суицидальных действий, этап постсуицидального кризиса); виды суицидальной активности подростков); социально-психологические детерминанты суицидального риска. Выявлено, что социально-психологические особенности суицидального риска подростков предопределены тем, что подростковый возраст − это особенный и наиболее уязвимый период в жизни ребенка, который проявляется в изменении внутренних личностных качеств и внешних факторах; кризисах подросткового возраста – идентичности, зависимости и независимости; акцентуациях характера детей подросткового возраста; представлениях о смерти, которое является не сформированным и ошибочным.

The article reveals the problem of juvenile suicide; the features of suicidal risk in children of teens are investigated; predisposition to autoaggression behavior and reasons of suicidal intentions of teenagers are studied. Basic conceptions that explain an origin and the essence of suicidal risk are divided into three groups: sociological, psychopathological and socially psychological. The defects of socialization on the stage of teens result in unfavorable development of personality. The end-point makes the propensity to deviative behavior, search of corresponding situations and appearance of suicidal risk. The author analyzed theoretical scientific sources on the issue of suicidal behavior of teenagers and distinguished the socio-psychological features of suicidal risk: the components of suicidal behavior (motivational, affect, orientation, executive), mechanisms of suicidal risk (egocentrism, self-aggression, pessimistic setting, paranoia), stages of suicidal activity (stage of suicidal tendencies, stage of suicidal actions, stage of post-suicidal crisis; types of suicidal activity of teenagers; socio-psychological determinates of suicidal risk.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*362 + С5*423.121

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Психолого-педагогічна допомога особистості засобами арттерапії : [колект.] монографія / О. С. Аліксійчук, Н. І. Бігун, Т. В. Борисова, Н. О. Бочаріна, С. В. Герасіна, О. В. Дацун, Т. І. Дучимінська, М. І. Замелюк, О. А. Ковтун, Л. Г. Кондратова, В. С. Крикун, Т. М. Кузьменко, Я. О. Лисенко, М. П. Ляшко, Л. І. Магдисюк, Д. О. Маковський, А. К. Мартинюк, Т. В. Мартинюк, І. Мірадж, В. В. Назаревич, С. С. Печенізька, Т. А. Ткачук, М. В. Федоренко, В. В. Федорчук, О. М. Хлівна; ред.: Т. А. Ткачук, Н. О. Бочаріна; Державний вищий навчальний заклад "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". - Переяслав : Домбровська Я. М., 2020. - 368 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp. - англ.

Окреслено актуальні проблеми надання психолого-педагогічної допомоги особистості засобами арттерапії. Висвітлено результати пошуку науково-методичних та практичних шляхів використання інноваційних арттерапевтичних технологій в освітній діяльності. Презентовано сучасні дослідження провідних вчених та молодих науковців у галузі арттерапії з урахуванням специфіки її використання у різних сферах життєдіяльності людини: супроводі психосоматичних порушень, корекції проявів девіантної та агресивної поведінки, фобій, стресових станів тощо. Продемонстровано ефективність використання арттерапевтичних технологій у роботі з людьми похилого віку, дітьми з особливими освітніми потребами та у підтримці фізичного, психічного і духовного здоров'я особистості загалом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.4-938 + Ю948.1-82 с5.45

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА849403 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського