Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (18)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Брюханова Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 30
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Коваленко О. Е. 
Логічні основи формування навчального матеріалу : Навч. посіб. для студ. інж.-пед. навч. закл. / О. Е. Коваленко, Н. О. Брюханова; Укр. інж.-пед. акад. - Х., 1998. - 140 c. - укp.

Рассматривается актуальная проблема, связанная с повышением качества подготовки преподавательских кадров для системы профессионального образования, в частности, вопрос конструирования таких дидактических материалов, как логическая структура, текст, план, опорный конспект. Дается понятие логико-содержательных материалов, описываются методы поиска и обработки информации. Поясняются логические правила, формы мышления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА589467 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Коваленко О. Е. 
Дидактичні основи професійної освіти : навч. посіб. / О. Е. Коваленко, Н. О. Брюханова, З. І. Гирич, В. В. Кулешова, О. О. Прохорова; Укр. інж.-пед. акад. - Х. : Контраст, 2008. - 143 c. - Бібліогр.: с. 143. - укp.

Проаналізовано різні підходи до основних категорій дидактики залежно від типу навчального закладу. Висвітлено теоретичні основи процесу навчання, а також процеси теоретичної та практичної підготовки у закладах різного освітнього рівня. Розглянуто зміст освіти, методи, форми та засоби у сфері професійної освіти. Запропоновано класифікацію методів і форм навчання. Описано механізм формування навчального плану для підготовки у середніх, професійно-технічних і ВНЗ. Увагу приділено діагностиці та контролю професійного навчання.

Проанализированы различные подходы к основным категориям дидактики в зависимости от типа учебного заведения. Освещены теоретические основы процесса обучения, а также процессы теоретической и практической подготовки в заведениях разного образовательного уровня. Рассмотрены содержание образования, методы, формы и средства в сфере профессионального образования. Описан механизм формирования учебного плана для подготовки в средних, профессионально-технических и ВУЗ. Внимание уделено диагностике и контролю профессионального обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.2 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА712479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Коваленко О. Е. 
Комунікативні процеси в педагогічній діяльності : навч. посіб. / О. Е. Коваленко, Н. О. Брюханова, Т. В. Калініченко; Укр. інж.-пед. акад. - Х. : Контраст, 2008. - 112 c. - укp.

Розглянуто проблеми здійснення комунікативної діяльності викладачами технічних дисциплін у процесі реалізації дидактичних проектів у закладах системи професійно-технічної освіти. Охарактеризовано етапи, стилі, невербальні та вербальні засоби педагогічного спілкування. Увагу приділено педагогічним конфліктам і шляхам їх вирішення.

Рассмотрены проблемы осуществления коммуникативной деятельности преподавателями технических дисциплин при реализации дидактических проектов в заведениях системы профессионально-технического образования. Охарактеризованы этапы, стили, невербальные и вербальные средства педагогического общения. Уделено внимание педагогическим конфликтам и путям их решения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч314я73 + Ч461.2я73 + Ю953я73

Шифр НБУВ: ВА711043 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Коваленко О. Е. 
Методика професійного навчання : навч. посіб. / О. Е. Коваленко, Н. О. Брюханова, Н. В. Корольова, Є. В. Шматков; Укр. інж.-пед. акад. - Х. : Контраст, 2008. - 488 c. - Бібліогр.: с. 479-483. - укp.

Розглянуто методику професійного навчання як науку та навчальний предмет. Висвітлено особливості формування програми професійної підготовки студентів технічних спеціальностей. Увагу приділено методиці аналізу, конструювання та прогнозування змісту та мети навчання, діагностиці стану навчального процесу. Наведено інформацію про мотиваційні технології навчання, технологію нових знань і професійних дій. Охарактеризовано основні типи систем організації теоретичного навчання.

Рассмотрена методика профессионального обучения как наука и учебный предмет. Освещены особенности формирования программы профессиональной подготовки студентов технических специальностей. Уделено внимание методике анализа, конструирования и прогнозирования содержания и цели обучения, диагностики состояния учебного процесса. Дана информация о мотивационных технологиях обучения, технологии новых знаний и профессиональных действий. Охарактеризованы основные типы систем организации теоретического обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203я73 + Ж.р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА712794 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Белова Е. К. 
Методологические основы дидактических технологий : монография / Е. К. Белова, Н. А. Брюханова, Е. Э. Коваленко. - Х., 2008. - 132 c. - Библиогр.: с. 129-132 - рус.

Освещены теоретико-методологические основы современной педагогики, в частности дидактические технологии. Раскрыты особенности системного, деятельностного и технологического подходов к их проектированию. Рассмотрены педагогические системы и система педагогических наук. Охарактеризованы субъект, предмет, результат, виды учебной деятельности. Уделено внимание постановке и мотивации целей в технологии обучения, особенностям изложения содержания учебного материала в педагогических технологиях, анализу межпредметных связей, проблемам проектирования самостоятельной работы студентов.

Освещены теоретико-методологические основы современной педагогики, в частности дидактические технологии обучения. Раскрыты особенности системного, деятельностного и технологического подходов к их проектированию. Рассмотрены педагогические системы и система педагогических наук. Охарактеризованы субъект, предмет, результат, виды учебной деятельности. Уделено внимание постановке и мотивации целей в технологии обучения, особенностям изложения содержания учебного материала в педагогических технологиях, анализу межпредметных связей, проблемам проектирования самостоятельной работы студентов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.2в

Шифр НБУВ: ВА706160 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Безруков М. В. 
О моделировании слабоструктурированных проблем в сфере малого бизнеса / М. В. Безруков, Н. В. Брюханова // Искусств. интеллект. - 2007. - № 4. - С. 504-512. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

Рассмотрена возможность когнитивного моделирования проблем взаимодействия малого бизнеса с социально-экономической средой. Примененные когнитивные информационные технологии позволили проанализировать тенденции развития малого предпринимательства под воздействием различных внутренних и внешних возмущений (сценарный анализ). Математические модели предназначены для блоков поддержки управленческих решений в интеллектуальных системах.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)291.9ф121

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15477 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Брюханова Н. О. 
Методика навчання майбутніх викладачів технічних дисциплін проектуванню дидактичного матеріалу : Автореф. дис...канд. пед. наук : 13.00.02 / Н. О. Брюханова; Укр. інж.-пед. акад. - Х., 2002. - 19 c. - укp.

Розглянуто проблему навчання майбутніх викладачів технічних дисциплін проектуванню дидактичного матеріалу, який повністю враховуватиме умови організації певного навчального процесу та побудовано за правилами текстоутворення. Встановлено види дидактичного матеріалу й особливості їх проектування у педагогічній діяльності інженерно-педагогічного працівника. Обгрунтовано структуру діяльності з проектування даних матеріалів та розроблено алгоритм її здійснення. Визначено мету та розкрито зміст навчання майбутніх викладачів технічних дисциплін проектувальній діяльності. Запропоновано багаторівневу методику навчання проектуванню даного матеріалу, що безупинно функціонує протягом усієї підготовки фахівців. Доведено, що застосування зазначеної методики навчання сприяє покращанню якості методичної підготовки майбутніх викладачів технічних дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА321075 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Коваленко О. Е. 
Методика професійного навчання : навч. посіб. Ч. 1. Дидактичне проектування / О. Е. Коваленко, Н. О. Брюханова, Н. В. Корольова, Є. В. Шматков; Укр. інж.-пед. акад. - Х., 2010. - 263 c. - Библиогр.: 55 назв. - укp.

Викладено основні теоретичні положення та системний підхід у методиці професійного навчання, загальну характеристику дидактичного проектування. Описано методики аналізу і конструювання змісту освіти, прогнозування мети навчання, діагностики стану навчального процесу, проектування дидактичних матеріалів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.202я75

Шифр НБУВ: В352788/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Коваленко О. Е. 
Методика професійного навчання : навч. посіб. Ч. 2. Основні технології навчання / О. Е. Коваленко, Н. О. Брюханова, Н. В. Корольова, Є. В. Шматков; Укр. інж.-пед. акад. - Х., 2010. - 254 с. - Бібліогр.: 61 назв. - укp.

Розкрито засади проектування технологій навчання (ТН), мотиваційних технологій, формування нових знань (ФНЗ), професійних дій, проблемного навчання (ПН), контролю діяльності студентів (КНД), а також організацію навчального процесу за різних ТН. Наведено основні положення теорії поетапного формування розумових дій та їх реалізації під час розробки ТН. Висвітлено особливості мотивації та мотиваційної поведінки, мотиву, стимулу, мотивування, зовнішньої та внутрішньої мотивації, її взаємозв'язок з навчальною діяльністю. Визначено завдання проектування технологій ФНЗ, наведено критерії вибору різних типів навчання. Описано методику формування діяльності в практичному навчанні та структуру діяльності викладача під час проектування технологій формування дій. Подано загальну характеристику ПН у контексті сучасних педагогічних теорій, дидактичні характеристики ПН. Особливу увагу приділено проблемному викладу навчального матеріалу. Наведено вимоги до технологій КНД студентів і способів їх реалізації, дидактичні характеристики контролю й алгоритм діяльності викладача під час проектування системи контролю. Висвітлено основні типи систем організації теоретичного навчання, зокрема, індивідуальна, індивідуально-групова, класно-урочна.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.203я73


      
Категорія:    
10.

Брюханова Н. О. 
Основи педагогічного проектування в інженерно-педагогічній освіті : монографія / Н. О. Брюханова; Укр. інж.-пед. акад. - Х. : НТМТ, 2010. - 437 c. - укp.

Визначено умови становлення та розвитку інженерно-педагогічної освіти. Проаналізовано чинну педагогічну підготовку майбутніх інженерів-педагогів, виявлено її невідповідність вимогам сьогодення. На підставі парадигми особистісно-орієнтованої освіти запропоновано концепції вдосконалення педагогічної підготовки фахівців. З використанням системного, діяльнісного, особистісно-орієнтованого та компетентнісного підходів до навчання та визначеного способу їх інтеграції наведено моделі інженера-педагога та його педагогічної підготовки.

Определены условия становления и развития инженерно-педагогического образования. Проанализирована действующая педагогическая подготовка будущих инженеров-педагогов, выявлено ее несоответствие требованиям современного периода. На основе парадигмы личностно-ориентированного образования предложены концепции усовершенствования педагогической подготовки специалистов. С учетом системного, деятельностного, личностно-ориентированного и компетентносного подходов к обучению и определенного способа их интеграции приведены модели инженера-педагога и его педагогической подготовки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311 + Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА724690 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Брюханова Н. О. 
Теорія і методика проектування системи педагогічної підготовки майбутніх інженерів-педагогів : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Н. О. Брюханова; ДЗ "Луган. нац. ун-т ім. Т. Шевченка". - Луганськ, 2011. - 40 c. - укp.

Визначено сутнісні характеристики системної інтеграції діяльнісного, особистісно орієнтованого та компетентного підходів до проектування системи педагогічної підготовки майбутніх інженерів-педагогів. Розроблено концепцію проектування системи педагогічної підготовки майбутніх інженерів-педагогів, стрижнем якої є принципи та модель проектувальної діяльності. Обгрунтовано модель професійної педагогічної компетентності інженерів-педагогів і відповідну модель системи педагогічної підготовки викладачів ПТНЗ і ВНЗ I - II рівнів акредитації. Розроблено систему педагогічної підготовки майбутніх інженерів-педагогів, навчальне забезпечення та методичний супровід формування педагогічних компетенцій студентів інженерно-педагогічних спеціальностей. Експериментально перевірено ефективність системи педагогічної підготовки майбутніх інженерів-педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5 + Ж.р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА384889 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Коваленко О. Е. 
Інформаційно-комунікаційні технології педагогічної освіти інженерно-педагогічних кадрів / О. Е. Коваленко, Н. О. Брюханова, Н. В. Корольова // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 15, ч. 3. - С. 138-145. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Відзначено велике значення інформаційно-комунікаційних технологій у педагогічній підготовці інженерно-педагогічних кадрів. Висвітлено особливості їх застосування та перспективи розвитку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.253 + Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Арпентьев Б. М. 
Групповое обучение на основе компьютерных технологий / Б. М. Арпентьев, Н. А. Брюханова, А. К. Дука, Е. Э. Коваленко // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2007. - № 16. - С. 86-92. - Библиогр.: 3 назв. - рус.

Рассмотрены принципы обучения группы студентов в режиме коллективно-группового конструирования с ранжированием базовых понятий и самостоятельной формулировкой вопросов самопроверки.

Розглянуто принципи навчання групи студентів у режимі колективно-групового конструювання з ранжуванням базових понять та самостійним формулюванням питань самоперевірки.

The article deals with the principles of teaching groups of students through collective-group designing with ranging principal concepts and independent formulation of self-control questions.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Брюханова Н. О. 
До питання удосконалення педагогічної підготовки майбутніх інженерів-педагогів / Н. О. Брюханова // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2008. - № 20. - С. 157-167. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Наведено сучасні завдання вищої освіти, розкрито традиційну систему професійної педагогічної підготовки майбутніх інженерів-педагогів, запропоновано анкетування як один з методів дослідження якості підготовки фахівців. Оброблено результати дослідження і одержано висновки стосовно удосконалення діючої підготовки.

Приведены современные задачи высшего образования, раскрыта традиционная система профессиональной педагогической подготовки будущих инженеров-педагогов, предложено анкетирование як один из методов исследования качества подготовки специалистов. Обработаны результаты исследования и получены выводы относительно усовершенствования действующей подготовки.

The article gives modern objectives of the higher education, the traditional system of professional pedagogical training of future teachers-engineers is being revealed, questionnaire poll is suggested as one of the methods of specialist training quality research, the research results have been processed and conclusions drawn concerning the operating training improvement.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Брюханова Н. О. 
Зміст освіти: аспекти вивчення / Н. О. Брюханова // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2007. - № 18/19. - С. 57-68. - Бібліогр.: 24 назв. - укp.

Доведено актуальність дослідження змісту освіти, визначено його сутність, аспекти вивчення, зазначено недоліки сучасного змісту інженерно-педагогічної освіти та способи їх усунення.

Обоснована актуальность исследования содержания образования, определена его сущность, установлены аспекты изучения, указаны недостатки современного содержания инженерно-педагогического образования и способы их устранения.

The urgency of education content research is being proved in the article, its essence has been defined, aspects of study established, drawbacks of modern engineering pedagogical education contents shown, as well as ways of their elimination.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.21 + Ж.р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Брюханова Н. О. 
Про діяльнісний підхід до формування змісту підготовки інженерно-педагогічних кадрів / Н. О. Брюханова // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2007. - № 17. - С. 148-162. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Обгрунтовано актуальність аналізу застосування діяльнісного підходу в освіті, висвітлено умови його виникнення та розуміння. Розглянуто способи застосування діяльнісного підходу на всіх рівнях формування змісту підготовки інженерно-педагогічних кадрів. Зроблено висновки щодо вдосконалення застосування діяльнісного підходу.

Обоснована актуальность анализа применения деятельностного подхода в образовании, указаны условия его возникновения и понимания. Рассмотрены способы применения деятельностного подхода на всех уровнях формирования содержания подготовки инженерно-педагогических кадров. Сделан вывод относительно усовершенствования применения деятельностного подхода.

In the article the urgency of the analysis of the activity approach application in education is proved. The conditions of its origin and understanding are spesified. Activity approach application methods are considered at all levels of content formation by training engineering pedagogical staff. Conclusions are made concerning perfecting the use of the activity approach.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.223.3 + Ж.р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Брюханова Н. О. 
Структура діяльності з проектування педагогічної підготовки викладачів технічних дисциплін. Властивості проекту / Н. О. Брюханова // Проблеми інж.-пед. освіти. - 2008. - № 21. - С. 33-46. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Встановлено структурні елементи діяльності з проектування педагогічної підготовки викладачів технічних дисциплін, визначено їх зміст, а також здійснено більш ретельне дослідження проекту як продукту цієї діяльності.

Установлены структурные элементы деятельности по проектированию педагогической подготовки преподавателей технических дисциплин, определено их содержание, а также осуществлено более тщательное исследование проекта как продукта этой деятельности.

In the article structural elements of activity on designing pedagogical preparation of teachers of technical disciplines are installed, their contents is certain, and also more careful research of the project as product of this activity is carried out.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71542 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Брюханова Н. 
Підходи до розуміння компетентності та компетенції в освіті / Н. Брюханова // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2007. - № 4. - С. 40-51. - Бібліогр.: 34 назв. - укp.

Показано актуальність аналізу змісту понять "компетентність" і "компетенція". Обгрунтовано шляхи одержання необхідної інформації. Наведено результати роботи зі словниками, енциклопедіями, науковими працями у сфері середньої, професійно-технічної, вищої та післядипломної освіти.

Показана актуальность анализа содержания понятий "компетентность" и "компетенция". Указаны пути получения необходимой информации. Приведены результаты работы со словарями, энциклопедиями, научными работами в сфере среднего, профессионально-технического, высшего и последипломного образования.

The actuality of the contents analysis of concepts "competence" and "competency" is shown. The ways of receiving the necessary information are specified. The results of work with dictionaries, encyclopedias, scientific works in the sphere of secondary, vocational, higher and post-graduated education are exemplified.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.252.2

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Брюханова Н. О. 
Визначення структурних елементів професійної педагогічної діяльності / Н. О. Брюханова // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2007. - № 2. - С. 40-47. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Проаналізовано зміст поняття "діяльність" у філософському, психологічному та педагогічному контекстах. Визначено елементи педагогічної діяльності зі сторони її макроструктури та внутрішньої структури, статичності та динамічності, функціонування та розвитку.

Проанализировано содержание и объем понятия "деятельность" в философском, психологическом и педагогическом контекстах. Определены элементы педагогической деятельности со стороны ее макроструктуры и внутренней структуры, статичности и динамичности, функционирования и развития.

The article deals with the maintenance and volume of concept "activity" in philosophical, psychological and pedagogical contexts. Elements of pedagogical activity are determined on the part of its macrostructure and internal structure, static character of dynamism, functioning and developments. Corresponding conclusions by results of research are made.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.421 + Ю936.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Брюханова Н. О. 
Застосування діяльнісного підходу до навчання у вищій школі / Н. О. Брюханова // Теорія і практика упр. соц. системами: філос., психологія, педагогіка, соціол.. - 2007. - № 4. - С. 80-87. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Визначено особливості та методи реалізації діяльністного підходу до навчання у вищій школі. Проведено порівняльний аналіз ефективності даного та традиційного підходів щодо організації навчального процесу. Показано перспективи й актуальність дослідження діяльнісного підходу у навчанні.

Определены особенности и методы реализации деятельного подхода к обучению в высшей школе. Проведен сравнительный анализ эффективности деятельного и традиционных подходов к организации учебного процесса. Показаны перспективы и актуальность исследования деятельного подхода в обучении.

The article deals with the features and methods of realization of the active approach to training in the higher school. The comparative analysis of the active approach in comparison with other approaches in training is carried out. The urgency of research of the active approach in training is established.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.223.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23113 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського