Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (36)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч451.2$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 49
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Модульна система професійного навчання: концепція, методика, особливості впровадження : Навч.-метод. посіб. / упоряд.: А. В. Плохій, А. В. Казановський; Держ. центр зайнятості України. - К. : Вид. центр КТ "Київ. нот. фабрика", 2000. - 284 c. - укp.

Проаналізовано основні тенденції розвитку за умов глобалізації економіки та підходи до оптимізації системи професійного навчання робочої сили. Розкрито сутність модульної технології професійного навчання, подано її порівняльну характеристику з традиційною системою, а також методику розробки модульної навчальної документації. Особливу увагу приділено методиці впровадження модульної технології в сферу професійного навчання незайнятого населення, особливостям організації та управління навчальним процесом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.290 + Ч461.290 + Ч471.290 + Ч481.290

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА601689 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Жидецький Ю. Ц. 
Концептуальні засади наступності при викладанні професійно орієнтованих та спеціальних дисциплін у ступеневій освіті / Ю. Ц. Жидецький, В. М. Пострільоний, А. В. Литвин. - Л. : Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. Львів. наук.-практ. центр, 2001. - 35 c. - Бібліогр.: с. 33-34. - укp.

На підставі аналізу досягнень вітчизняної та зарубіжної педагогіки, психології, філософських, соціологічних, економічних досліджень у даній галузі, а також вивчення стану практичної реалізації ступеневої професійної освіти розроблено концептуальні засади наступності під час вивчення професійно орієнтованих і спеціальних дисциплін у ступеневій освіті. На прикладі підготовки фахівців машинобудівного профілю запропоновано методику забезпечення наступності у ступеневій освіті.

На основе анализа достижений отечественной и зарубежной педагогики, психологии, философских, социологических, экономических достижений в данной области, а также изучения состояния практической реализации ступенчатого профессионального образования сделана попытка разработки концептуальных положений преемственности во время изучения профессионально ориентировапнных и специальных дисциплин в ступенчатом образовании. На примере подготоки специалистов машиностроительного профиля предложена методика обеспечения преемственности в ступенчатом образовании.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Р94758 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Стечкевич О. О. 
Методичні засади інтегрованого уроку виробничого навчання у підготовці операторів комп'ютерного набору / О. О. Стечкевич; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 2003. - 20 c. - укp.

Виявлено методологічні, психологічні, загальнопедагогічні, цільові, організаційні, інтеграційні та методичні особливості інтегрованого уроку виробничого навчання в професійно-технічних навчальних закладах. Розроблено його методичні засади в підготовці операторів комп'ютерного набору: інтегрований урок є синергетичною системою, яку доцільно моделювати з виділенням логічно завершеного елемента уроку - чарунки - з опорою на існуючі системи виробничого навчання на підставі інноваційного підходу до інструктажу та специфічні методи навчання даних операторів з дотриманням визначених вимог до інтегрованого уроку виробничого навчання. Запропоновано модель даного уроку для підготовки операторів в професійно-технічних навчальних закладах, яка відображає основні компоненти та вплив на його ефективність інших зовнішніх і внутрішніх критеріїв.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.260.15 + Ч451.203 + з97 р(4УКР)1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА325709 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Коваленко О. Е. 
Дидактичні основи професійної освіти : навч. посіб. / О. Е. Коваленко, Н. О. Брюханова, З. І. Гирич, В. В. Кулешова, О. О. Прохорова; Укр. інж.-пед. акад. - Х. : Контраст, 2008. - 143 c. - Бібліогр.: с. 143. - укp.

Проаналізовано різні підходи до основних категорій дидактики залежно від типу навчального закладу. Висвітлено теоретичні основи процесу навчання, а також процеси теоретичної та практичної підготовки у закладах різного освітнього рівня. Розглянуто зміст освіти, методи, форми та засоби у сфері професійної освіти. Запропоновано класифікацію методів і форм навчання. Описано механізм формування навчального плану для підготовки у середніх, професійно-технічних і ВНЗ. Увагу приділено діагностиці та контролю професійного навчання.

Проанализированы различные подходы к основным категориям дидактики в зависимости от типа учебного заведения. Освещены теоретические основы процесса обучения, а также процессы теоретической и практической подготовки в заведениях разного образовательного уровня. Рассмотрены содержание образования, методы, формы и средства в сфере профессионального образования. Описан механизм формирования учебного плана для подготовки в средних, профессионально-технических и ВУЗ. Внимание уделено диагностике и контролю профессионального обучения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.2 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА712479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Шевченко Л. С. 
Формування професійних знань майбутніх кваліфікованих робітників засобами мультимедіа : Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л. С. Шевченко; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. - Вінниця, 2006. - 20 c. - укp.

Розглянуто можливості та методики застосування мультимедійних засобів для формування професійних знань майбутніх кваліфікованих робітників. Доведено, що педагогічно та методично вмотивоване впровадження засобів мультимедіа підвищує ефективність формування професійних знань учнів ПТНЗ, а застосування комп'ютерів у процесі викладання професійно орієнтованих дисциплін посилює інтерес учнів до майбутньої спеціальності. Наведено суттєво нову, теоретично обгрунтовану й експериментально апробовану методику застосування мультимедійних програм для формування професійних знань майбутніх кваліфікованих робітників у процесі вивчення курсу "Інформаційні технології", розроблено електронний навчально-методичний комплекс із даної дисципліни, створено програму та навчально-методичний комплекс курсу "Методика проведення уроків з використанням мультимедіа". Обгрунтовано потреби, умови та методи впровадження мультимедійних технологій та інтегрованих методик у педагогічну практику ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.203 + Ч451.253.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА346988 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Вайнтрауб М. А. 
Інтегроване розвивальне навчання у професійній школі : монографія / М. А. Вайнтрауб. - К. : Вид. Т. Клочко, 2009. - 180 c. - Бібліогр.: 81 назв. - укp.

Висвітлено засади інтегрованого розвивального навчання, що підвищує ефективність роботи професійної школи. Запропоновано методику систематизації політехнічних та економічних знань суб'єктів навчання, нові рівні знань, умінь, навичок і творчого мислення, а також систему контролю та корекції цих показників. На підставі аналізу чинників впливу на ефективність професійної освіти за сучасних умов, запропоновано економічну модель розвитку професійної школи. Удосконалено форми та методи організації навчання у професійній школі, зокрема, методику експрес-оцінки навчальних досягнень. Обгрунтовано доцільність формування знань на засадах викладання інтегрованих розвивальних дисциплін і курсів у професійній школі із застосуванням теорії розв'язання винахідницьких задач.

Освещены принципы интегрированного развивающего обучения, повышающего эффективность работы профессиональной школы. Предложены методика систематизации политехнических и экономических знаний субъектов обучения, новые уровни знаний, умений, навычек и творческого мышления, а также система контроля и коррекции этих показателей. На основании анализа факторов влияния на эффективность профессионального образования в современных условиях, предложена экономическая модель развития профессиональной школы. Усовершенствованы формы и методы организации обучения в профессиональной школе, в частности, методика экспресс-оценки учебных достижений. Обоснована целесообразность формирования знаний на принципах преподавания интегрированных развивающих дисциплин и курсов в профессиональной школе с применением теории решения изобретательских задач.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.223.0 + Ч451.211.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА726859 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Шведова В. В. 
Інформаційно-вимірювальне та алгоритмічне забезпечення моніторингу комп'ютеризованих систем тестування в професійній освіті : автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.05 / В. В. Шведова; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". - К., 2010. - 25 c. - укp.

Розроблено інформаційно-вимірювальне й алгоритмічне забезпечення моніторингу комп'ютеризованих систем тестування (КСТ). Обгрунтовано необхідність проведення моніторингу КСТ з малими контингентами користувачів у процесі дослідної експлуатації системи. Систематизовано методи та способи визначення показників якості КСТ та обрано ті їз них, що відповідають умовам тестування та режиму роботи реальних систем. Створено нові методи обробки емпіричної інформації у межах теорії моделювання та параметризації тестів, що забезпечують точність, інваріантність та стійкість показників якості КСТ та оцінок опитуваних за умов пілотного експерименту та дослідної експлуатації.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.826-018.1 + Ч451.288.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА373708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Сисоєва С. О. 
Проблеми неперервної професійної освіти: тезаурус наукового дослідження / С. О. Сисоєва, І. В. Соколова; НАПН України, Маріуп. держ. гуманіт. ун-т, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - К., 2010. - 361 c. - (Наук. шк. з пробл. творчості і технологій у неперерв. проф. освіті). - укp.

Обгрунтовано філософію формування тезаурусу неперервної професійної освіти (НПО). Розглянуто генезис наукових понять від епохи античності до новітнього періоду розвитку педагогічної думки. Виділено та класифіковано базові поняття дослідження проблем НПО. Подано методику формування наукового тезауруса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.207 + Ч311.207

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА736961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Лукьянова М. И. 
К вопросу о развитии прогностической компетентности специалистов / М. И. Лукьянова // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Пед. науки. - 2010. - Вип. 181, ч. 2. - С. 11-16. - Библиогр.: 8 назв. - рус.

Представлен анализ прогностической компетентности специалистов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Кадемія М. Ю. 
Здійснення інтерактивного навчання у професійно-технічних закладах / М. Ю. Кадемія // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи: зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 3, ч. 1. - С. 131-139. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

На основі використання ІКТ, розглянуто здійснення інтерактивного навчального процесу, який сприяє підготовці майбутніх фахівців у професійно-технічних навчальних закладах відповідно до вимог сучасного суспільства та ринку праці.

На основе использования ИКТ, рассматривается осуществление интерактивного учебного процесса, который способствует подготовке будущих специалистов в профессионально-технических учебных заведениях соответственно требованиям современного общества и рынка труда.

Realization of interactive educational process promoting future specialists training in vocational schools corresponding to modern society and labour market demands on the basis of information-communicational technologies has been considered in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.253.11

Шифр НБУВ: Ж73739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Кримчак Л.  
Фактори навчального становлення учнів-сиріт професійно-технічних навчальних закладів / Л. Кримчак // Зб. наук. пр. Уман. держ. пед. ун-ту ім. П. Тичини. - 2010. - № Ч. 1. - С. 127-136. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто основні фактори навчального становлення учнів-сиріт ПТНЗ. Акцентовано увагу на відсутності в наукових дослідженнях універсального погляду щодо тлумачення поняття "фактор" як одного із структурних компонентів процесу адаптації особистості. Встановлено існування об'єктивних і суб'єктивних факторів адаптації учнів-сиріт до навчання в ПТНЗ. Визначено основні фактори, які впливають на формування навчальних якостей та на психіку індивіда. Виявлено негативні та позитивні фактори адаптації до навчання, на які посилаються учні-сироти ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.22 + Ч451.342

Шифр НБУВ: Ж69898 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Федорова Н. Ф. 
Розвиток мислення обдарованих учнів у професійно-технічних навчальних закладах засобами інноваційних технологій : наук.-метод. посіб. / Н. Ф. Федорова. - К. : Ін-т обдар. дитини НАПН України, 2011. - 143 c. - Бібліогр.: с. 83-87 - укp.

Розкрито сутність підходів до організації навчальної діяльності у професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ), спрямованої на розвиток мислення обдарованої молоді. Обгрунтовано ретроспективу розвитку професійної освіти, зосереджено увагу на нормативній базі даної категорії НЗ, розкрито зміст навчального процесу з обдарованою молоддю. Висвітлено дидактичні основи професійного навчання обдарованої молоді. Викладено професіографічний підхід до формування обдарованих учнів у ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.220

Шифр НБУВ: ВА757625 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Дорошенко Н. І. 
Комп’ютерні графічно-інформаційні технології у системі графічної підготовки робітничих кадрів / Н. І. Дорошенко // Освіта дорослих: теорія, досвід, перспективи : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 4. - С. 114-125. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено підходи щодо реалізації комп’ютерних графічно-інформаційних технологій у ході графічної підготовки кваліфікованих робітників для технічної та будівельної галузі.

Очерчены подходы к реализации компьютерных графично-информационных технологий в графической подготовке квалифицированных рабочих для технической и строительной отрасли.

The article outlines the implementation approach dataprojektor graphically and information technology in the graphic training skilled workers for the technical and construction industry.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.253

Шифр НБУВ: Ж73739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Вознюк О. 
Інтегральний підхід до аналізу проблем професійної освіти / О. Вознюк // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 2. - С. 11-20. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Розглянуто головні проблемні аспекти розвитку професійної освіти спеціаліста в сучасній педагогічній науці: розробка інтегральних навчальних курсів, які б у єдиному навчально-професійному просторі поєднували досягнення багатьох наук; розвиток у майбутніх фахівців сфери чуттів; формування самосвідомості майбутнього фахівця, надання йому статусу творчої особистості; позитивна мотивація вихованців до навчальної та професійної діяльності; всебічний розвиток творчих здібностей.

Рассмотрены главные проблемные аспекты развития профессионального образования специалиста в современной педагогической науке: разработка интегральных учебных курсов, которые бы в едином учебно-профессиональном пространстве сочетали достижения многих наук; развитие у будущих специалистов сферы чувств; формирование самосознания будущего специалиста, предоставление ему статуса творческой личности; положительная мотивация воспитанников к учебной и профессиональной деятельности; всестороннее развитие творческих способностей.

are considered major problem areas of professional education specialist in modern pedagogical science: the development of integrated courses that would be in the same training and professional space combined achievement of many sciences, the development of future specialists of the senses is the formation of professional identity of the future, granting him the status of the creative personality, positive motivation of students to educational and professional activities; full development of creative abilities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.2/3

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Гузалова О. В. 
Передумови становлення майбутніх фахівців технічних навчальних закладів різних рівнів акредитації як творчих особистостей / О. В. Гузалова // Наука і освіта. - 2007. - № 1/2. - С. 125-128. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто передумови становлення майбутніх спеціалістів технічних учбових закладів різних рівнів акредитації як творчих особистостей. Звернено увагу на проблеми, з якими стикається професійна школа у зв'язку зі змінами у суспільстві та висуванням нових вимог до майбутніх спеціалістів, шляхи вирішення деяких з них.

Рассмотрены предпосылки становления будущих специалистов технических учебных заведений разных уровней аккредитации как творческих личностей. Освещены проблемы, с которыми сталкивается профессиональная школа в связи с изменениями в обществе и предъявлением новых требований к будущим специалистам, пути решения некоторых из них.

The article presents some preconditions of forming future specialists of technical educational institutions of various accreditation levels as creative personalities; some problems of professional school appearing due to changes in society and laying new claims to future specialists. The article suggests some means of solving a few of these problems.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.203 + Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Гладкова В. М. 
Оцінювання якості професійної підготовки майбутніх фахівців / В. М. Гладкова // Наука і освіта. - 2009. - № 7. - С. 42-45. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

За допомогою сучасних наукових підходів розглянуто творчу готовність майбутнього фахівця як критерій якості його професійної підготовки. Запропоновано інваріантну модель ідеалізованого результату, яка базується на акмеологічних принципах. Зроблено висновок, що цілісна підготовка сучасного фахівця можлива з впровадження акмеологічного підходу до професійного становлення майбутнього фахівця, який характеризується високим рівнем розвиненості творчої професійної готовності.

С помощью современных научных подходов рассмотрена творческая готовность будущего специалиста как критерий качества его профессиональной подготовки. Предложена инвариантная модель идеализированного результата, основанная на акмеологических принципах. Сделан вывод, что целостная подготовка современного специалиста возможна при внедрении акмеологического подхода при решении проблемы профессионального становления будущего специалиста, который характеризуется высоким уровнем развития творческой профессиональной готовности.

Using modern scientific approaches are considered creative willingness future specialist as a criterion for the quality of its training, as invariant model of an idealized result, based on acmeological principles. We conclude that the integrity of a modern specialist training is possible with the introduction acmeologic approach in dealing with the future of professional development specialist, which is characterized by a high level of development of creative professional readiness.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.203

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Радкевич В. 
Наукові ідеї академіка С. Я. Батишева у дослідженнях з професійної педагогіки / В. Радкевич // Проф.-техн. освіта. - 2010. - № 4. - С. 20-23. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено значення наукових ідей російського вченого С. Я. Батишева, які глибоко вивчаються та творчо використовуються українськими дослідниками проблем теорії та методики професійної освіти та педагогами-практиками. Відзначено, що учений викладав закони професійної педагогіки, теоретичні основи підготовки робітничих кадрів, педагогічні засади підготовки майбутніх кваліфікованих робітників у ПТНЗ, на виробництві, обгрунтовував дидактичні підходи до відбору та структурування змісту професійної освіти, проектування педагогічних систем, інноваційних технологій навчання та виховання. Перелічено виокремлені Батишевим недоліки, які впливають на зниження якості професійної підготовки у ПТНЗ, особливості наукової організації навчально-виховного процесу (НВП). Показано значення та творче використання на сучасному етапі в теорії організації ПТО України запропонованих Батишевим принципів наукової організації НВП.

Освещено значение научных идей русского ученого С. Я. Батышева, которые глубоко изучаются и творчески используются украинскими исследователями проблем теории и методики профессионального образования и педагогами-практиками. Отмечено, что ученый преподавал законы профессиональной педагогики, теоретические основы подготовки рабочих кадров, педагогические основы подготовки будущих квалифицированных рабочих в ПТУЗ, на производстве, обосновывал дидактические подходы к отбору и структурированию содержания профессионального образования, проектирования педагогических систем, инновационных технологий обучения и воспитания. Перечислены выделенные Батышевым недостатки, влияющие на снижение качества профессиональной подготовки в ПТУЗ, а также особенности научной организации учебно-воспитательного процесса (УВП). Показано значение и творческое использование сегодня в теории организации ПТО Украины предложенных Батышевым принципов научной организации УВП.

The approaches to the use of scientific ideas by academician S. Ya. Batishev to conduct research on theory and methodology of professional education is shown. Theoretical analysis of bases of the training of skilled workers in professional schools and the workplace, the block-modular technology, developed by academician S. Ya. Batishev is carried.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.21 + Ч33(4РОС)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Смоляна Н. 
Професійна підготовка робітників у контексті співпраці закладів профтехосвіти і базових підприємств УРСР (1959 - 1965 рр. ХХ ст.) / Н. Смоляна // Проф.-техн. освіта. - 2010. - № 4. - С. 37-39. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проведено історико-педагогічне дослідження проблеми поєднання професійного навчання з виробничою працею в Україні за періоду 1959 - 1965 рр. За результатами аналізу архівних матеріалів виявлено умови забезпечення результативності такого поєднання за вказаного періоду (зміцнення навчально-матеріальної бази, збільшення кількості підприємств для практики учнів, використання досвіду новаторів, ділова співпраця інженерно-педагогічних працівників і технічного персоналу базових підприємств (БП)), а також його недоліки (відсутність ритмічності у роботі деяких БП, серійне виробництво планової продукції, незадовільна організація виробничої праці). Підсумовано, що безперечним здобутком у галузі ПТО на початку 1960-х років в УРСР було посилення уваги органів державної влади та БП до питань модернізації виробничої бази ПТУ.

Проведено историко-педагогическое исследование проблемы сочетания профессионального обучения с производственным трудом в Украине в период 1959 - 1965 гг. По результатам анализа архивных материалов определены условия обеспечения результативности такого сочетания в этот период (укрепление учебно-материальной базы, увеличение количества предприятий для практики учащихся, использование опыта новаторов, деловое сотрудничество инженерно-педагогических работников и технического персонала базовых предприятий (БП)), а также его недостатки (отсутствие ритмичности в работе некоторых БП, серийное производство плановой продукции, неудовлетворительная организация производственного труда). Подытожено, что бесспорным достижением в области ПТО в начале 1960-х годов в УССР было усиление внимания органов государственной власти и БП к вопросам модернизации производственной базы ПТУ.

The peculiarities of employees' professional preparation have been characterized and analyzed, based on combination of professional education and productive labor with in cooperation of professional technical educational establishments and basic enterprises of USSR (1959 - 1965 years of the XX century).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6 + Ч451.266.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Злочевська Л. С. 
Арт-технології: активізація творчого та духовного потенціалу особистості у професійному самовизначенні учнівської молоді ПТНЗ / Л. С. Злочевська // Проф.-техн. освіта. - 2011. - № 3. - С. 27-29. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

На основі історичного екскурсу та аналізу творчих робіт учнів представлено діагностичну арт-методику "Цеховий знак", розкрито її зміст, експериментально досліджено та констатовано низький рівень обізнаності учнів зі світом професій, вміння знайти пріоритетні характеристики для професії і вміння їх презентувати. Охарактеризовано ознаки арт-технологій: економічність, глибина отриманої інформації, універсальність, відтворення невербальними засобами спілкування свого емоційного стану, виявлення ресурсних можливостей подальшого особистісного розвитку. Визначено можливості її використання в професійному самовизначенні молоді, через поєднання мистецтва та реальності в алегоріях, символах і знаках, що є сутнісною ознакою синтезу арт-методів і арт-технологій.

На основе исторического экскурса и анализа творческих работ учащихся представлена диагностическая арт-методика "Цеховый знак", раскрыто ее содержание, экспериментально исследован и констатирован низкий уровень осведомленности учащихся с профессиями, умение найти приоритетные характеристики для профессии и умение их презентовать. Охарактеризованы признаки арт-технологий: экономичность, глубина полученной информации, универсальность, воспроизведение невербальными средствами общения своего эмоционального состояния, выявление ресурсных возможностей дальнейшего личностного развития. Определены возможности их использования в профессиональном самоопределении молодежи, через сочетание искусства и реальности в аллегориях, символах и знаках, что является сущностным признаком синтеза арт-методов и арт-технологий.

The possibility of usage of art therapy in professional oriented work with senior pupils is studied in this article. The art method "Shop sign" is presented and its possibility of usage by senior pupils in the professional self-determination in the conditions of a modern labour-market.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.351.6 + Ч451.252.6

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Сушенцева Л. 
Педагогічна система формування професійно мобільного кваліфікованого робітника / Л. Сушенцева // Проф.-техн. освіта. - 2011. - № 1. - С. 7-9. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розкрито зміст авторської системи роботи професійно-технічного навчального закладу (ПТНЗ) щодо ставлення професійного мобільного кваліфікованого робітника. Визначено специфічні ознаки зазначеної системи. Проаналізовано особливості системи підготовки професійних мобільних кваліфікованих робітників. Зазначено, що нова педагогічна система - це не просто сукупність елементів, які входять до неї, а їх взаємозалежна сукупність. Подано систему роботи ПТНЗ щодо формування професійної мобільності учнів. Обгрунтовано основні функції маркетингової служби ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського