Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Гофрон Б$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 3
Представлено документи з 1 до 3

      
Категорія:    
1.

Гофрон Б.  
Процеси суспільних селекцій в шкільництві як предмет філософії освіти : Автореф. дис... д-ра філософ. наук : 09.00.10 / Б. Гофрон; АПН України. Ін-т вищ. освіти. - К., 2005. - 32 c. - укp.

Вперше створено цілісну теорію нерівності в освіті та проаналізовано прояви соціальних нерівностей в освітній галузі Польщі, які виникли внаслідок суспільних селекцій у період системної трансформації. Визначено характер залежності між змінами у політичному, суспільному та економічному житті та збільшенням суспільних нерівностей в освіті. З'ясовано характер змін селекційних процесів в результаті формаційного перелому (зокрема, застосування правила вільного ринку). Розкрито суттєву роль економічних, просторових, культурних та освітніх бар'єрів авансу, які блокують освітні шанси та є провідними причинами освітніх нерівностей. Виявлено існування даних бар'єрів в окремих типах суспільних і територіальних середовищ та їх вплив на шкільні селекції. Обгрунтовано сутність освітньої нерівності та проаналізовано найрізноманітніші форми її прояву (шансу, участі, старту, умов та ефектів навчання) внаслідок дії соціокультурного механізму їх зародження - цілісної системи мотивів, потреб, інтересів, цінностей, мови та засобів життєдіяльності різних суспільних груп. Вперше дослідження особливостей виникнення нерівностей в освіті зосереджено одночасно на різних формах їх прояву. Уточнено уявлення про причини та наслідки відсутності егалітаризму в освітній системі. Доведено, що застосування механізмів ринкової конкуренції в освіті і тлумачення даного соціального інституту як товару стверджує та поглиблює нерівності шансів і зумовлює репродукцію суспільного розшарування. Обгрунтовано методологічні засади дослідження селекційних процесів у філософії освіти, розроблено й апробовано методику аналізу освітніх нерівностей. Охарактеризовано основні етапи

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*341.1:Ч30 + Ч33(4ПОЛ)

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336842 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гофрон Б. 
Головні пріоритети освітньої політики початку ХХІ ст. / Б. Гофрон // Філос. освіти. - 2006. - № 1. - С. 173-180. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.

Визначено якість і рівність як пріоритети сучасної освіти. Акцентовано увагу на ролі освіти в досягненні соціальної справедливості. Показано важливість таких проблем як рівний доступ до дошкільної і початкової освіти, профорієнтації, запобігання суспільної маргіналізації і допомога суспільно незахищеним, навчання упродовж цілого життя, для встановлення нової моделі суспільної інтеграції.

Определено качество и равенство как основные приоритеты современного образования. Акцентировано внимание на роли образования в достижении социальной справедливости. Показана важность таких проблем как равный доступ к дошкольному и начальному образованию, профориентация, предотвращение общественной маргинализации и помощь общественно незащищенным, обучение на протяжении всей жизни для установлення новой модели общественной интеграции.

The quality and equality are determined as the main priorities of the contemporary education. The role of education in the achievement of social justice is emphasized by the author. It is underlined the importance of such problems as: equal access to preschool and primary school education, professional orientation, prevention of social marginalization and assistance to socially excluded persons, life-long learning for the establishment of a new pattern of social integration.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в01

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Гофрон Б. 
Нерівність освітніх шансів у період трансформації суспільного ладу в Польщі / Б. Гофрон // Філос. освіти. - 2007. - № 1. - С. 118-130. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Висвітлено сутність процесу трансформації суспільного ладу в Польщі як еволюційного переходу від планової економіки до ринкової, від авторитаризму до демократії. Проаналізовано зміни, що відбулися у професійній структурі та на ринку праці, а також вивчено диференціацію соціальних шансів на навчання. Наведено таблицю результатів дослідження шансів спадковості та руху вибраних суспільно-професійних категорій. Підкреслено, що проблема нерівних освітніх шансів не тільки не зменшилась, а утримується на відносно високому рівні. Констатовано, що нерівність шансів на навчання пов'язана з фактом соціального диференціювання дітей з боку суспільних і територіальних середовищ, у яких існують певні бар'єри (регіональний, економічний, демографічний, психологічний, ідеологічний, культурний, шкільно-освітній, статевий).

Освещена сущность процесса трансформации общественного строя в Польше как эволюционного перехода от плановой экономики к рыночной, от авторитаризма к демократии. Проанализированы изменения, произошедшие в профессиональной структуре и на рынке труда, а также изучена дифференциация социальных шансов на обучение. Представлена таблица результатов исследования шансов наследственности и движения выбранных общественно-профессиональных категорий. Подчеркнуто, что проблема неравных образовательных шансов не только не уменьшилась, а удерживается на относительно высоком уровне. Констатировано, что неравенство шансов на обучение связано с фактом социального дифференцирования детей со стороны общественных и территориальных сред, в которых существуют определенные барьеры (региональный, экономический, демографический, психологический, идеологический, культурный, школьно-образовательной, половой).

During the transformation of social order in Poland the problem of long odds becomes very topical. The problem of long odds in education is caused by increasing the differentiation of youth's statuses due to social and territorial differences. Those differences are based on regional, economical, demographic, psychological, ideological, cultural, educational, and gender peculiarities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4ПОЛ) + У9(4ПОЛ)0-151 + С5*25(4ПОЛ) + С5*674

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73034 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського