Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (3)Книжкові видання та компакт-диски (51)Журнали та продовжувані видання (6)
Пошуковий запит: (<.>A=Деркач Т$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 47
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Чмиленко Ф. О. 
Якісний аналіз : Навч. посіб. / Ф. О. Чмиленко, Л. П. Сидорова, І. В. Коробова, Л. П. Жук, Т. М. Деркач, М. В. Харун, Ю. В. Бохан; Дніпропетр. нац. ун-т. - Д.; Кіровоград, 2002. - 49 c. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Наведено схеми аналізу суміші катіонів та аніонів за аміачно-фосфатною класифікацією. Вміщено опис практичних робіт для визначення якісного складу речовин з використанням фізико-хімічних методів дослідження.

Приведены схемы анализа смеси катионов и анионов за аммиачно-фосфатной классификацией. Представлены практические работы для определения качественного состава веществ с использованием физико-химических методов исследования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г441я73-1

Шифр НБУВ: ВА624601 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Чмиленко Ф. А. 
Атомно-абсорбционное определение золота в серосодержащих объектах после ультразвукового ускорения обжига проб / Ф. А. Чмиленко, В. А. Воропаев, Т. М. Деркач, А. В. Бильченко // Вопр. химии и хим. технологии. - 2002. - № 6. - С. 22-24. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Проведено порівняння кислотного розкладу сульфідних руд з попереднім випалом сірки та без нього для визначення золота атомно-абсорбційним методом. Запропоновано проводити випал під дією ультразвукових коливань низької частоти. Показано, що ультразвукові коливання прискорюють процес випалу в 6-8 разів.

Проведено сравнение кислотного разложения сульфидных руд с предварительным обжигом и без него для определения золота атомно-абсорбционным методом. Предложено проводить отжиг под действием ультразвуковых колебаний низкой частоты. Показано, что ультразвуковые колебания ускоряют процесс обжига в 6-8 раз.

Comparison of the acidic decomposition of sulfide ores with/without preliminary roasting to determine a gold availability by the atomic-absorption method has been carried out. It has been proposed to carry out the roasting under low-frequency ultrasound vibrations effect. It has been shown that ultrasound vibrations accelerate the roasting process by 6-8 times.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г121.33-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Чмиленко Ф. О. 
Колектування благородних металів на сульфіді нікелю під дією ультразвуку / Ф. О. Чмиленко, В. О. Воропаєв, Т. М. Деркач, О. М. Бакланов, Е. Г. Ковирєва // Вопр. химии и хим. технологии. - 2002. - № 1. - С. 7-10. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розроблено методику пробірної плавки на сульфіді нікелю з інтенсифікацією ультразвуком низької частоти. Визначено, що у разі навішення 5-10 г для колектування золота, паладію і платини досить 15-25 хв, за даних умов ступінь вилучення благородних металів у разі одноразової плавки досягає 98,0-99,9 %.

Разработана методика пробирной плавки с интенсификацией ультразвуком низкой частоты. Показано, что при навеске 5-10 г для коллектирования золота, палладия и платины достаточно 15-25 мин, при этом степень извлечения благородных металлов при однократной плавке достигает 98,0-99,9 %.

The method of test melting with low frequency ultrasound intensification has been developed. It has been shown that for gold, palladium and platinum collecting only 15-25minutes (sample weight 5-10g) is necessary. In this case the noble metals extraction degree reaches 98,0-99,9 % at a single melting.


Індекс рубрикатора НБУВ: К344

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Чмиленко Ф. О. 
Методи атомної спектроскопії: атомно-абсорбційний спектральний аналіз : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Ф. О. Чмиленко, Т. М. Деркач; Дніпропетр. нац. ун-т. - Д., 2002. - 118 c. - Бібліогр.: с. 116. - укp.

Висвітлено засади атомно-абсорбційного спектрального аналізу та сучасний стан апаратурного оформлення методу. Наведено методи кількісних розрахунків в атомній спектроскопії, зокрема, визначення натрію, калію та кальцію за градуювальним графіком. Обгрунтовано вибір умов атомно-абсорбційного визначення феруму під час прямого розпилення розчину в полум'я.

Освещены основы атомно-абсорбиционного спектрального анализа и современное состояние аппаратного оформления данного метода. Приведены методы количественных расчетов в атомной спектроскопии, в частности, определения натрия, калия и кальция по градуирующему графику. Обоснован выбор условий атомно-абсорбиционного определения феррума при распылении раствора в пламя.


Індекс рубрикатора НБУВ: В383я73-5

Шифр НБУВ: ВА633904 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Деркач Т.  
"Чужий" термін у сучасній літературознавчій метафорі / Т. Деркач // Культура слова. - 2005. - Вип. 65. - С. 72-75. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш1в2:Ш4

Шифр НБУВ: Ж60955 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
6.

Деркач Т. В. 
Метафора в літературознавчому тексті 90-х років XX ст.: семантика, структура, функції : автореф. дис... канд. філол. наук / Т. В. Деркач; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. - Сімф., 2007. - 20 c. - укp.

Проведено комплексне дослідження метафори як важливого структурно-змістового чинника літературознавчого текстотворення та дієвого засобу категоризації. Розкрито мотиваційні та логіко-семантичні механізми транспозиції та наступної контекстуально-ситуативної адаптації термінів інших концептуально-поняттєвих сфер (мово-, літературознавства, медицини, індустріально-промислової галузі). Визначено дискурсивну прагматику метафоричних інтерпарадигмальних новотворів. За критерієм формально-семантичної структури серед сучасних літературознавчих метафор виокремлено продуктивні типи іменникових (генітивних), прикметникових, дієслівних і розгорнених метафоричних структур. Детально розглянуто їх різновиди в контексті визначення семантики ядерного метафоротвірного компонента.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-712

Шифр НБУВ: РА352998 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Деркач Т. М. 
Нормування вітрового навантаження на будівельні конструкції для території України : Автореф. дис... канд. техн. наук : 05.23.01 / Т. М. Деркач; Полтав. нац. техн. ун-т ім. Ю.Кондратюка. - Полтава, 2002. - 20 c. - укp.

Розв'язано задачу статистичного дослідження та нормування середньої складової вітрового навантаження на території України. На базі загальної методології одержані конкретні робочі формули для обчислення граничних та експлуатаційних розрахункових значень вітрового навантаження. На підставі порівняльного аналізу ймовірнісних моделей з урахуванням випадкових і систематичних похибок доведено, що для нормування вітрового навантаження доцільно подавати швидкість вітру у формах диференційного випадкового процесу та послідовності місячних максимумів. Параметри моделей для 194-х метеостанцій України визначено за результатами строкових спостережень за вітром протягом двох десятиліть. Досліджено вплив напрямку вітру на величину вітрового навантаження та встановлено коефіцієнти напрямку для всіх областей України. Проведено граничні й експлуатаційні розрахунки вітрового навантаження, а також їх узагальнення та територіальне районування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н5-028.69

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА319299 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Деркач Т. М. 
Плазмохімічна пробопідготовка для атомно-абсорбційного аналізу : Автореф. дис... канд. хім. наук : 02.00.02 / Т. М. Деркач; Укр. держ. хім.-технол. ун-т. - Д., 2000. - 17 c. - укp.

Дисертацію присвячено питанням використання нерівноважного низькотемпературного плазмового розряду, що формується між електродом і поверхнею рідини, в яку занурено другий електрод, для інтенсифікації стадії пробопідготовки в аналітичному процесі. Досліджено реакції, що відбуваються під дією плазми в розчинах різних сполук і отримано параметри, що дозволяють керувати окислювально-відновними процесами. Реакції розглянуто як плазмово-електрохімічні у випадку, коли на твердому електроді відбуваються електрохімічні реакції, а в об'ємі рідини має місце хімічна взаємодія продуктів рекомбінації радикалів із компонентами розчину. Запропоновано методики атомно-абсорбційного визначення вмісту золота та срібла в технологічних ціанистих розчинах із застосуванням плазмохімічної пробопідготовки для усунення матричного ефекту ціанідів. Розроблено реактор для обробки плазмою геологічних порошкових зразків. Встановлено істотні зміни, які виникають під дією плазми в морфології та хімічному складі поверхні часток руди, що дозволило застосувати плазмову обробку для прискорення розчинення благородних металів перед атомно-абсорбційним аналізом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Г461.313

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА308206 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Варгалюк В. Ф. 
Загальна хімія : посіб. для студ.-технологів харч. вир-в / В. Ф. Варгалюк, Л. В. Борщевич, Т. М. Деркач; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. - Д., 2010. - 127 c. - укp.

Розглянуто основні поняття та закони загальної хімії. Увагу приділено атомно-молекулярній теорії, класам неорганічних сполук, будові атома, періодичному закону Д. І. Менделєєва, закономірностям перебігу хімічних реакцій, властивостям розчинів. Подано інформацію про атомні спектри, квантову теорію світла, принцип Паулі, ковалентний зв'язок, каталіз, хімічну рівновагу, теорію електролітичної дисоціації Арреніуса.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г1 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА741628 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Доброскок І. І. 
Інноваційні педагогічні технології: теорія та практика використання у вищій школі : монографія / І. І. Доброскок, В. П. Коцур, С. О. Нікітчина, О. І. Шапран, Л. М. Різник, Т. Л. Деркач; Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г.Сковороди, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. - Переяслав-Хмельниц. : Вид-во С.В.Карпук, 2008. - 284 c. - укp.

Висвітлено проблеми використання інноваційних навчальних, виховних, управлінських і соціально-педагогічних технологій. Розглянуто технологію проведення комп'ютерного тестування як підсумкової форми контролю у вищій школі. Висвітлено можливості використання оздоровчих технологій у процесі підготовки педагогічних кадрів. Увагу приділено формуванню готовності майбутніх учителів до впровадження в практику роботи інноваційних технологій фізичного виховання, психологічним механізмам професійного самовдосконалення майбутнього вчителя, використанню соціально-педагогічних технологій у роботі соціального педагога. Запропоновано модель студентського самоврядування в педагогічному університеті.

Освещены проблемы использования инновационных учебных, воспитательных, управленческих и социально-педагогических технологий. Рассмотрена технология проведения компьютерного тестирования как итоговой формы контроля в высшей школе. Освещены возможности использования оздоровительных технологий в процессе подготовки педагогических кадров. Уделено внимание формированию готовности будущих учителей к внедрению в практику работы инновационных технологий физического воспитания, психологическим механизмам профессионального самоусовершенствования будущего учителя, применению социально-педагогических технологий в работе социального педагога. Предложена модель студенческого самоуправления в педагогическом университете.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч484(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА723924 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Деркач Т. М. 
Інформація викладання хімії: від теорії до практики : монографія / Т. М. Деркач; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О. Гончара. - Д. : Вид-во ДНУ, 2011. - 244 c. - Бібліогр.: с. 200-216. - укp.

Наведено результати теоретичного й експериментального дослідження методів застосування інформаційних технологій у викладанні хімії. Розглянуто психолого-педагогічні аспекти створення та проведення мультимедійних занять, дидактичні вимоги, етапи проектування та конструювання навчального заняття. Описано технологічні прийоми, що сприяють підвищенню ефективності навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г.р21-353 + Г.р3-353

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА748069 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Деркач Т. М. 
Сучасні наукові напрями у харчуванні : навч. посіб. / Т. М. Деркач, Н. В. Кондратюк; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. - Д., 2009. - 212 c. - Бібліогр.: с. 204-206. - укp.

Розглянуто хімічні, біохімічні та фізико-хімічнні засади наукових теорій харчування. Сучасні концепції альтернативного харчування проаналізовано у порівнянні з положеннями теорій раціонального й адекватного харчування. Увагу приділено вегетаріанському та роздільному харчуванню, сиро- та сухоїдінню, лікувальному голодуванню, науково-практичним аспектам оздоровчого та профілактичного харчування. Розкрито особливості факторної розробки асортименту оздоровчих продуктів.

Рассмотрены химические, биохимические и физико-химические основы научных теорий питаний. Современные концепции альтернативного питания проанализированы в сравнении с положениями теорий рационального и адекватного питания. Уделено внимание вегетарианскому и оздоровительному питанию, сыро- и сухоедению, лечебному голоданию, научно-практическим аспектам оздоровительного и профилактического питания. Раскрыты особенности факторной разработки ассортимента оздоровительных продуктов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р123.0 я73 + Р351 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА720648 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Бечко П. К. 
Формування та ефективність використання оборотних засобів зернових складів : монографія / П. К. Бечко, Т. А. Деркач. - Умань : Сочінський, 2012. - 204 c. - Бібліогр.: с. 188-203 - укp.

Наведено результати комплексного теоретичного дослідження, формування оборотних засобів зернових складів і підвищення ефективності їх використання. Розглянуто генезис наукових підходів щодо дефініції категорії "оборотні засоби" й уточнено її економічну сутність. Досліджено склад, класифікацію, джерела формування оборотних засобів, узагальнено методичні підходи щодо оцінювання економічної ефективності їх використання. Визначено чинники, що впливають на особливості формування й ефективність використання оборотних засобів зернових складів. Проведено оцінювання забезпеченості зернових складів оборотними засобами, вдосконалено рекомендації щодо оптимізації їх структури. Розроблено методичний підхід щодо прогнозування тривалості обігу оборотних засобів зернових складів. Запропоновано систему управління оборотними засобами на основі нормування та внутрішньогосподарського контролю за їх використанням. Розроблено заходи з управління дебіторською заборгованістю зернових складів.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)411-571.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА758571 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Деркач Т. М. 
Запобігання когнітивного перенавантаження студентів під час навчання із застосуванням електронних ресурсів [Електронний ресурс] / Т. М. Деркач. // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2012. - № 3. - Бібліогр.: 32 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/677/502

Узагальнено результати аналізу наукової літератури, які стосуються можливостей запобігання когнітивному перенавантаженню студентів під час навчання з використанням електронних ресурсів. На їх основі сформульовано загальні принципи, яких треба дотримуватися під час проектування і застосування динамічних візуалізацій. Описано окремі прийоми, що дозволяють коригувати когнітивне навантаження студентів. Розглянуті принципи можуть слугувати орієнтиром для розроблення та перевірки ефективності методик викладання. Їх дотримання дозволить викладачам свідомо й ефективно використовувати можливості інформаційних технологій і адаптувати електронні ресурси до різних груп студентів з урахуванням педагогічних, фізіологічних і психологічних факторів.

Обобщены литературные данные, касающиеся возможностей предотвращения когнитивной перегрузки студентов во время обучения с использованием электронных ресурсов. На их основе сформулированы общие принципы, которых нужно придерживаться при проектировании и применении динамических визуализаций. Описаны отдельные приемы, позволяющие корректировать когнитивную нагрузку студентов. Рассмотренные принципы могут служить ориентиром для разработки и проверки эффективности методик преподавания. Их соблюдение позволит преподавателям сознательно и эффективно использовать возможности информационных технологий и адаптировать электронные ресурсы для разных групп студентов с учетом педагогических, физиологических и психологических факторов.

Literature data that describe some possibilities for prevention of students' cognitive overload during learning with the use of electronic resources have been generalized in the paper. On this basis, general principles to be used for the design and further utilization of dynamic visualization have been formulated. Some techniques allowing the adjustment of students' cognitive load have been described. The described principles can be used as a guiding line for the development and efficiency control ofteaching techniques. If teachers obey the above principles then they will be able to use opportunities of information technologies knowingly and effectively and to adapt electronic resources for various student groups taking into account pedagogical, physiological and psychological factors.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Деркач Т. М. 
Теоретичні та методичні основи підготовки майбутніх фахівців хімічних спеціальностей засобами інформаційних технологій : монографія / Т. М. Деркач; Нац. пед. ун-тет ім. М. П. Драгоманова. - Д. : АРТ-ПРЕС, 2013. - 318, [1] c. - Бібліогр.: с. 280-[319] - укp.

Розглянуто теорії, що стають базисом сучасних поглядів на мультимедійне навчання, та сформульовано на їх основі положення, що забезпечують організацію ефективного навчання хімії засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Досліджено проблему прогнозування та запобігання зайвого підвищення когнітивного навантаження за умов навчання студентів хімії із застосуванням електронних ресурсів. Запропоновано застосування спеціального програмного забезпечення для визначення сумарного когнітивного навантаження за методом вторинного завдання. Визначено фактори, які слід враховувати у процесі компонування навчальних матеріалів, представлених у різній формі. Основну увагу приділено визначенню найбільш дієвих психолого-педагогічних факторів, що впливають на ефективність застосування інформаційно-комунікаційних технологій у підготовці студентів хімічних спеціальностей. На грунті широкого експериментального матеріалу показано вплив на ефективність вивчення хімії інтелектуальних характеристик, рівня сформованості концептуальних структур хімічних знань, сформованих стилів навчання. Охарактеризовано зміни, що відбуваються у психічному стані студентів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р3-353

Шифр НБУВ: ВА774540 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Дмитренко Т. А. 
Створення електронного НМКД з дисципліни "Інформаційні технології" для студентів економічних спеціальностей / Т. А. Дмитренко, Т. М. Деркач, С. І. Волков, В. Т. Матевосян // Мат. машини і системи. - 2013. - № 3. - С. 186-190. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Викладено методику та способи створення навчально-методичного комплексу з використанням новітніх комп'ютерних технологій. Також представлено розроблені структурні компоненти та запропоновано ввести в навчальний процес навчально-методичний комплекс дисципліни, створений на платформі Moodle.


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.826-018

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23045 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Деркач Т. 
Вплив окремих аспектів стилів навчання на засвоєння студентами хімічних знань / Т. Деркач // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2011. - № 5. - С. 33-41. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто вплив окремих аспектів стилів навчання на засвоєння студентами першого курсу хімічного та біологічного факультетів університету в засвоєнні хімічних знань за умов викладання лекційного курсу за методикою Фелдера - Соломан із використанням мультимедійних презентацій. Вміщено таблицю індивідуальних стилів навчання за моделями стилів: активно-рефлективним, сенситивно-інтуїтивним та візуально-вербальним. Найбільший прогрес продемонстрували студенти з переважно активним та послідовним стилями, а також збалансованим візуально-вербальним стилем навчання.

Рассмотрено влияние отдельных аспектов стилей обучения на усвоение студентами первого курса химического и биологического факультетов университета в усвоении химических знаний в условиях преподавания по методике Фелдер - Соломан с использованием мультимедийных презентаций. Помещена таблица индивидуальных стилей обучения по моделям стилей: активно-рефлективный, сенситивно-интуитивный и визуально-вербальный. Наибольший прогресс продемонстрировали студенты с преобладающим активным и последовательным стилями, а также сбалансированным визуально вербальным стилем обучения.

The influence of certain aspects of learning styles to help students to understand the first year of chemical and biological faculties in the assimilation of chemical knowledge in teaching lecture on how to Felder-Soloman using multimedia presentations. Table placed on individual learning styles models shame: active-reflective, intuitive, sensory, and visual and verbal. The greatest progress students have demonstrated a dominant active and consistent styles, as well as a balanced visual verbal learning style


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р3-3

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Деркач Т. 
Вплив комбінації стилів на оволодіння студентами хімічними знаннями / Т. Деркач // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 2. - С. 59-66. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Експериментально досліджено вплив комбінації різних стилів навчання на ефективність вивчення курсу "Загальна і неорганічна хімія" студентами першого курсу хімічного та біологічного факультетів Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Висвітлено особливості викладання цього курсу, в процесі якого застосовувалися мультимедійні презентації. Зроблено компаративний аналіз показників прогресу в навчанні студентів-хіміків і біологів із різними типами стилів навчання, простежено кореляційні зв’язки для різних типів стилів навчання, зокрема, встановлено навчальні переваги успішних студентів, серед яких пріоритетними є активний, послідовний, збалансований візуально-вербальний стилі.

Экспериментально исследовано влияние комбинации различных стилей обучения на эффективность изучения курса "Общая и неорганическая химия" студентами первого курса химического и биологического факультетов Национального педагогического университета имени М.П. Драгоманова. Освещены особенности преподавания этого курса, в процессе которого применялись мультимедийные презентации. Сделан компаративный анализ показателей прогресса в обучении студентов-химиков и биологов с различными типами стилей обучения, прослежены корреляционные связи различных типов стилей обучения, в частности установлены учебные преимущества успешных студентов, в частности такие стили: активный, последовательный, сбалансированный визуально-вербальный.

The author investigates the influence of different learning styles’ combination on the acquirement progress of “General and Inorganic Chemistry” course by first-year students of Chemistry and Biology Departments. The course has been lectured with the use multimedia presentations. Students with one to three predominant learning styles have demonstrated the best results in success and progress. Active, sequential and well-balanced visual-verbal styles are typically observed among learning preferences of successful progressive students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р3-3

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Ярошенко О. Г. 
Порівняльний аналіз стилів навчання студентів різних спеціальностей / О. Г. Ярошенко, Т. М. Деркач // Педагогіка і психологія. - 2012. - № 1. - С. 43-48. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто актуальну проблему узгодженості стилів викладання і стилів навчання учасників освітнього процесу. На підставі результатів досліджень авторів, а також літературних даних (результати по 31-му ВНЗ з 16-ти країн) охарактеризовано загальні тенденції та відмінності навчальних переваг студентів технологічних, природничих, гуманітарних, економічних спеціальностей. Зіставлено стилі навчання викладачів і студентів. Визначено питання оптимального поєднання стилів навчання студентів і викладачів за умов інформатизації. Виявлено недостатню увагу до кореляції між ступенем переваги того чи іншого стилю навчання студентами і успішністю засвоєння ними предметних знань.

Рассмотрена актуальная проблема согласованности стилей преподавания и стилей обучения участников образовательного процесса. Исходя из результатов исследований авторов, а также литературных данных (результаты по 31-му ВУЗ из 16-ти стран) охарактеризованы общие тенденции и различия учебных преимуществ студентов технологических, естественных, гуманитарных, экономических специальностей. Освещены стили обучения преподавателей и студентов. Определены вопросы оптимального сочетания стилей обучения студентов и преподавателей в условиях информатизации. Выявлено недостаточное внимание к корреляции между степенью предпочтения того или иного стиля обучения студентами и успешностью усвоения ими предметных знаний.

The actual problem is the consistency of teaching styles and learning styles of participants in the educational process. Based on the results of research sponsors as well as literature data (results of 31 high schools from 16 countries), characterizedby common trends and differences in students' educational benefits of technology, natural sciences, humanities, economic specialties. Compared learning styles of teachers and students. Identified issues: the optimal combination of learning styles of students and teachers in the information. Revealed the lack of attention to the correlation between the degree of preference of a particular learning style and success of students learning their subject knowledge.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Деркач Т. 
Визначення когнітивного навантаження студентів під час навчання із застосуванням електронних ресурсів / Т. Деркач // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 5. - С. 91-99. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему прогнозування та запобігання зайвому підвищенню когнітивного навантаження під час навчання студентів хімії з використанням електронних ресурсів. Розроблено й апробовано спеціальне програмне забезпечення для визначення сумарного когнітивного навантаження за методом вторинної задачі. Встановлено фактори, які варто враховувати під час компоновки навчальних матеріалів, поданих у різних формах.

Рассмотрена проблема прогнозирования и предупреждения лишнего повышения когнитивной нагрузки при обучении студентов химии с использованием электронных ресурсов. Разработано и апробировано специальное программное обеспечение для определения суммарной когнитивной нагрузки по методу вторичной задачи. Установлены факторы, которые следует учитывать при компоновке учебных материалов, представленных в различных формах.

The problem of prediction and prevention of unnecessary increase cognitive load in the training of students of chemistry with the use of electronic resources. Developed and tested special software to determine the overall cognitive load by means of secondary tasks. The factors to be considered when building learning materials presented in different forms.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г. р(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського