Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (15)
Пошуковий запит: (<.>A=Компанець Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 9
Представлено документи з 1 до 9

      
Категорія:    
1.

Компанець Н. М. 
Формування довільної поведінки у молодших школярів із затримкою психічного розвитку : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / Н. М. Компанець; Ін-т спец. педагогіки АПН України. - К., 2004. - 20 c. - укp.

Розроблено графічну модель довільного поведінкового акту молодших школярів з затримкою психічного розвитку. Доведено залежність перебігу цілісного поведінкового акту від формуючого впливу на структурні компоненти (усвідомлення задачі, мотивацію та самостимуляцію, вироблення плану дій, оперативне контролювання за ходом виконання завдання, кінцевий самоконтроль). Психологічно обгрунтовано використання системи комплексних вправ для формування довільної поведінки досліджених школярів під час навчального процесу. Розвинуто системно-структурний підхід щодо аналізу довільного поведінкового акту.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.25 + Ч435.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА332663 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Компанець Н. М. 
Новий зміст трудового навчання молодших школярів із затримкою психічного розвитку / Н. М. Компанець // Дефектологія. - 2006. - № 1. - С. 5-7. - Бібліогр.: 1 назв. - укp.

Зазначено, що реформа спеціальної освіти передбачає у дітей з затримкою психічного розвитку формування здатності після школи адаптуватися до життя у соціумі. Підкреслено, що розвиток здатності дитини працювати з різними за тактильними характеристиками матеріалами, пов'язаний з поліпшенням мисленнєвої діяльності, є основою для корекційно-розвивальної роботи. Розкрито значення внеску у розвиток дітей: введення у словник дитини термінів, що позначають техніку виготовлення виробів; мовлєнневого супроводу дитиною своїх трудових операцій; робіт заданого і творчого характеру; індивідуальних операцій та колективної діяльності. Визначено завдання, призначення, очікувані результати уроків трудового навчання. Проаналізовано за розділами програму трудового навчання, наголошено на її новизні та можливостях, які вона відкриває творчому вчителю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221-266

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Компанець Н. 
Готовність до навчання читання: індивідуальний підхід. Системи допоміжної альтернативної комунікації для дітей з аутизмом / Н. Компанець, Т. Куценко // Дефектологія. - 2011. - № 2. - С. 20-24. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Зазначено, що здатність до осмисленого читання передбачає певний загальний рівень психофізичного та духовного розвитку, тому процес навчання читання буде дуже утрудненим, якщо в дитини є недоліки розвитку уваги, пам'яті, мислення, уяви. Визначено умови готовності дитини до читання: достатній рівень словникового розвитку, активний розвиток мовлення, спонукання дитини до аналізу, порівняння, розвиток просторових уявлень та зорових процесів. Охарактеризовано особливості комунікативно-мовленнєвих проявів дітей з аутизмом: порушення у сфері соціальної взаємодії, вербальної та невербальної комунікації, обмежена, повторювальна, стереотипна поведінка, інтереси та активність. Подано огляд систем допоміжної альтернативної комунікації, які розроблені зарубіжними авторами: комунікативна система обміну картинками (Picture Exchange Communication System; жестова мова (American Sign Language), наведено їх переваги та недоліки. Висвітлено можливість і доцільність застосування систем допоміжної альтернативної комунікації у навчанні зазначеної групи дітей.

Отмечено, что способность к осмысленному чтению предполагает определенный общий уровень психофизического и духовного развития, поэтому процесс обучения чтению будет очень затруднён, если у ребенка есть пороки развития внимания, памяти, мышления, воображения. Определены условия готовности ребенка к чтению: достаточный уровень словарного развития; активное развитие речи, побуждение ребенка к анализу, сравнению, развитие пространственных представлений и зрительных процессов. Охарактеризованы особенности коммуникативно-речевых проявлений детей с аутизмом: нарушения в сфере социального взаимодействия, вербальной и невербальной коммуникации; ограниченное, повторяющееся, стереотипное поведение, интересы и активность. Представлен обзор систем вспомогательной альтернативной коммуникации, разработанных зарубежными авторами: коммуникативная система обмена картинками (Picture Exchange Communication System; жестовый язык (American Sign Language), приведены их сильные и слабые стороны. Освещены возможности и целесообразности применения систем вспомогательной альтернативной коммуникации в обучении указанной группы детей.

Noted that the capacity for meaningful reading requires a certain overall level of psycho-physical and spiritual development, so the process of learning to read will be very difficult if the child has a malformation of attention, memory, thinking and imagination. The conditions of the child's readiness for reading: vocabulary sufficient level of development, the active development of speech, prompting the child to the analysis, comparison, development of spatial representations, the development of viWe consider this little-researched issue in Ukraine as a violation of speech and communication of children with autistic spectrum disorders. We characterize the features of communication-verbal manifestations of autistic children: disturbances in social interaction; breach of verbal and nonverbal communication, restricted, repetitive, stereotyped behavior, interests and activities. An overview of alternative communication systems, satellite, developed by foreign authors: the communicative exchange system picture (Picture Exchange Communication System;; sign language (American Sign Language). We give them the strengths and weaknesses.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч439.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Компанець Н. 
Кому і чому математика дається важко / Н. Компанець // Дефектологія. - 2011. - № 4. - С. 30-34. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто психологічні особливості засвоєння та подолання труднощів з вивчення математики в початковій школі у дітей з проблемами у навчанні, зокрема відзначено недоліки просторових уявлень, неуважність, недостатність мисленнєвих операцій, недоліки емоційно-вольового розвитку. Наведено психолого-педагогічний аналіз проблеми і поради для вчителів щодо дотримання п'яти етапів відпрацьовування алгоритму, особливістю використання якого є вивчення алгоритму "з голосу" і коментування за постійного контролю вчителя. Стверджено, що в навчанні дітей необхідно спиратися на чуттєві та раціональні форми пізнання, поєднувати сприймання і мислення, адже розвиток мислення з постійною опорою на зоровий образ (так зване "візуальне мислення"), з активізацією просторово-колірного сприймання інформації полегшує мислення і психічну діяльність.

Рассмотрены психологические особенности усвоения и преодоления трудностей в изучении математики в начальной школе у детей с проблемами в обучении, в частности отмечены недостатки пространственных представлений, невнимательность, недостаточность мыслительных операций, недостатки эмоционально-волевого развития. Представлен психолого-педагогический анализ проблемы и советы для учителей по соблюдению пяти этапов отработки алгоритма, особенностью использования которого является изучение алгоритма "с голоса" и комментирование при постоянном контроле учителя. Утверждается, что в обучении детей необходимо опираться на чувственные и рациональные формы познания, сочетать восприятие и мышление, ведь развитие мышления с постоянной опорой на зрительный образ (так называемое "визуальное мышление"), с активизацией пространственно-цветового восприятия информации облегчает мышление и психическую деятельность.

The article examines the features of learning and overcoming difficulties with math in elementary school children with problems in education. Presented by psychological and pedagogical analysis of the problem and advice for teachers.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.223.9 + Ю984.030.2-81 + В1 р1-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Компанець Н. М. 
Дидактичні ігри на дочисловому етапі у навчанні математики дітей з особливими освітніми потребами / Н. М. Компанець // Дефектологія. - 2012. - № 4. - С. 6-10. - укp.

Висвітлено необхідність ретельної пропедевтики і формування передумов в навчанні математики дітей з особливими потребами на дочисловому етапі. Подано ігри, які формують поняття "один", "багато", "більше", "менше" тощо. Порівняння груп предметів проведено на основі методів "без перерахунку". Вміщено приклади завдань для проведення операцій додавання і віднімання, використовуючи оперування елементами множин. Констатовано, що ігри зменшують напруження дитини під час переходу власне до цифр і кількостей, а зменшення напруження сприяє підвищенню ефективності навчання.

Освещена необходимость тщательной пропедевтики и формирования предпосылок в обучении математике у детей с особыми потребностями на дочисловом этапе. Приведены игры, которые формируют понятия "один", "много", "больше", "меньше" и т.п. Сравнение групп предметов проводится на основе методов "без пересчета". Даны примеры заданий для проведения операций сложения и вычитания, используя оперирования элементами множеств. Констатировано, что игры уменьшают напряжение ребенка при переходе собственно к цифрам и количествам, а уменьшение напряжения способствует повышению эффективности обучения.

Article deals with the nessesity of careful helping in forming of pre-conditions jf educating to mathematics for children with special needs to pre-numerical stage. Filed games that form the concept of "one", "many", "more", "less", etc. Comparison of groups of subjects is based on methods "without conversion". Placed examples of tasks the operations of addition and subtraction using the operating elements of the sets. Determined that the child's game relieve stress during the transition to the actual numbers and quantities, and the reduction of stress leads to more effective learning.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.624/29

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Компанець Н. 
Технологія навчання читання: поєднання аналітичного і синтетичного способів / Н. Компанець // Дефектологія. - 2010. - № 4. - С. 27-31. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито прийоми навчання читання, не вдаючись до письма, через підсвідоме запам'ятовування звуків і пов'язування їх з буквами за принципом звуконаслідування. Висвітлено традиційну методику послідовного вивчення звуків і букв, залучення звукового аналізу, коли дитина починає розрізняти у слові - на початку, в кінці, в середині. Розглянуто методику навчання читання цілими словами, яка була запропонована Гленом Доманом. Досліджено популярну ігрову технологію для дворічних дітей "Кубики Зайцева", або навчання читання "за Зайцевим". Зроблено висновок про впровадження нових технологій для молодших дошкільників та для дітей з особливостями психофізичного розвитку, а також у випадках, коли потрібно швидко надолужити програму.

Раскрыты приемы обучения чтению не прибегая к письму, через подсознательное запоминание звуков и увязывание их с буквами по принципу звукоподражания. Освещено традиционную методику последовательного изучения звуков и букв, привлечение звукового анализа, который ребенок начинает различать в слове - в начале, в конце, в середине. Рассмотрена методика обучения чтению целыми словами, предложенная Гленом Доманом. Исследована популярная игровая технология для двухлетних детей "Кубики Зайцева", или обучение чтению "по Зайцевым". Сделан вывод о внедрении новых технологий для младших дошкольников и для детей с особенностями психофизического развития, а также в случаях, когда нужно быстро наверстать программу.

Discloses methods of teaching reading without resorting to the letter by the subconscious memorization of sounds and linking them with the letters on the principle of onomatopoeia. Lighted the traditional method of serial learning sounds and letters, bringing a sound analysis, when the child begins to distinguish the word - in the beginning, in the end, in the middle. The method of teaching reading whole words, sentences, Glenn Doman. Studied popular gaming technology to two children "Cubes Zaitseva,or learning to read», according to Zaitsev. Concluded that the introduction of new technologies for younger preschoolers, and children with special needs, as well as in cases where you need to quickly make up for the program.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Компанець Н. 
Організація роботи асистента педагога в інклюзивному середовищі за допомогою програмово-методичного комплексу / Н. Компанець // Дефектологія. Особлива дитина: навчання і виховання. - 2013. - № 3. - С. 21-25. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Акцентовано увагу на важливості інклюзивної моделі навчання дітей з особливими освітніми потребами, яка передбачає рівний доступ до повноцінної освіти усім дітям незалежно від стану здоров’я. Приділено увагу створенню індивідуальної програми за допомогою програмно-методичного комплексу (ПМК), яка надає можливість організувати збір даних про дитину. Висвітлено етапи використання ПМК. Вміщено схему превентивного етапу. Наведено приклади складання програм з вивчення математики, розвитку мовлення, ігрової, зображувальної, конструктивної діяльності.

Акцентировано внимание на важности инклюзивной модели обучения детей с особыми образовательными потребностями, которая предусматривает равный доступ к полноценному образованию всех детей независимо от состояния здоровья. Уделено внимание созданию индивидуальной программы с помощью программно-методического комплекса (ПМК ), которая дает возможность организовать сбор данных о ребенке. Освещены этапы использования ПМК. Помещено схему превентивного этапа . Приведены примеры составления программ по изучению математики, развития речи, игровой, изобразительной, конструктивной деятельности .

Emphasize the importance of an inclusive model of teaching children with special educational needs , which provides for equal access to a full education for all children regardless of health status . Attention is paid to the creation of individual programs with the program - complex ( PMC ), which gives you the opportunity to organize the collection of data about a child . Illuminated steps in using PMC. Placed scheme preventive steps. Are examples of programming for the study of mathematics, language development, game , graphic , constructive activities .


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Компанець Н. М. 
Моделювання індивідуального розвитку дитини з особливими потребами в умовах інклюзивного ДНЗ : навч.-метод. посіб. / Н. М. Компанець, І. В. Луценко; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - Київ : Симоненко О.І., 2018. - 67 c. - укp.

Представлено модель індивідуального розвитку дітей з особливими освітніми потребами (ООП) в умовах інклюзивного освітнього простору закладу дошкільної освіти (ЗДО). Розглянуто загальні підходи й основні поняття "індивідуальний освітній маршрут", основні підходи до моделювання психолого-педагогічного супроводу в умовах реалізації інклюзивної практики в ЗДО. Запропоновано технологію створення індивідуального освітнього маршруту дитини з ООП дошкільного віку в умовах інклюзивної групи ЗДО.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.91 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА833054 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Коваль Л. В. 
Організаційно-методичний супровід дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного ДНЗ : навч.-метод. посіб. / Л. В. Коваль, Н. М. Компанець, І. В. Луценко; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. - Київ : Симоненко О.І., 2018. - 95 c. - укp.

Розглянуто організацію психолого-педагогічного супроводу (ППС) дитини з особливими освітніми потребами (ООП) в інклюзивному закладі дошкільної освіти. Зазначено, що із запровадженням інклюзивного навчання в Україні розробка моделей ППС дітей з ООП в умовах інклюзивного навчання визначена як один із пріоритетних напрямів. Висвітлено основні аспекти діяльності спеціалістів у рамках участі в команді ППС (практичних психологів, дефектологів, логопедів, соціальних педагогів тощо) щодо соціального та психологічного супроводу освітнього процесу дитини дошкільного віку з ООП.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.91 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА833053 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського