Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (15)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Корсак К$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 29
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Корсак К. В. 
Основи екології : Навч. посіб. / К. В. Корсак, О. В. Плахотнік; Міжрегіон. акад. упр. персоналом. - 2-ге вид., стер. - К., 2000. - 237 c. - Бібліогр.: 26 назв. - укp.

Викладено основи сучасних уявлень про цілі та методи екології, її найголовніші теоретичні положення й закони, локальні, глобальні проблеми, які вона має вирішити з метою забезпечення виживання людства та його стійкого розвитку. Розглянуто причини екологічних негараздів в Україні та можливості їх подолання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА595936 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Корсак К. В. 
Освіта, суспільство, людина в ХХІ столітті: інтегрально-філософський аналіз : Моногр. / К. В. Корсак; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К. : Вид-во НДПУ ім. М.Гоголя; Ніжин, 2004. - 221 c. - Бібліогр.: 505 назв. - укp.

Проаналізовано світові явища і тенденції розвитку тріади "людина - суспільство - освіта". Висвітлено теорію і практику освітніх реформ з урахуванням впливу світових процесів, проблеми освітньої компаративістики, роль точних наук і зміст вищої освіти у другій половині ХХ ст. Визначено шляхи удосконалення вивчення фізики у школах України ХХІ ст.

Проанализированы мировые явления и тенденции развития триады "человек - общество - образование". Освещены теория и практика образовательных реформ с учётом влияния мировых процессов, проблемы образовательной компаративистики, роль точных наук и содержание высшего образования во второй половине ХХ ст. Определены пути усовершенствования изучения физики в школах Украины ХХІ ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30,0 + Ю252:Ч30 + Ч210.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО26103 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Корсак К. В. 
Основи сучасної екології : Навч. посіб. / К. В. Корсак, О. В. Плахотнік; Міжрегіон. акад. упр. персоналом. - 4. вид., перероб. і доповн. - К. : МАУП, 2004. - 340 c. - укp.

Запропоновано стислий, послідовний і нестандартний огляд еволюційного розвитку людства та його сучасної стадії. Доведено необхідність використання нових принципів життєзабезпечення людської цивілізації. Висвітлено сучасні теоретичні засади екологічної науки. Проаналізовано існуючі уявлення про основну мету та методи екології, охарактеризовано її найголовніші положення та закони. Розглянуто локальні та глобальні екологічні та соціальні проблеми сучасного суспільства - енергетичного забезпечення у біо- і техносфері, раціонального використання природних ресурсів, демографічного стану та забруднення навколишнього середовища. Розглянуто причини екологічних негараздів в Україні та обгрунтовано можливі шляхи їх подолання.

Предложен краткий, последовательный и нестандартный обзор эволюционного развития человечества и его современной стадии. Доказана необходимость использования новых принципов жизнеобеспечения человеческой цивилизации. Освещены современные теоретические положения экологической науки. Проанализированы существующие представления об основной цели и методах экологии, охарактеризованы ее основные законы. Рассмотрены локальные и глобальные экологические и социальные проблемы современного общества - энергетичевского обеспечения в био- и техносфере, рационального использования естественных ресурсов, демографического состояния и загрязнения окружающей среды. Рассмотрены причини возникновения экологических проблем в Украине и обоснованы возможные пути их преодоления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА659322 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Василюк А.  
Нариси з порівняльної педагогіки : Посіб. з порівнял. педагогіки для студ. вищ. пед. закл. освіти / А. Василюк, К. Корсак, Н. Яковець; Ніжин. держ. пед. ун-т ім. М.Гоголя. - Ніжин, 2002. - 119 c. - Бібліогр.: с. 111-119. - укp.

Висвітлено питання порівняння та оцінювання вітчизняного та зарубіжного педагогічного досвіду, а також пошуки на даній підставі шляхів прискорення розвитку національної економіки й освіти. Визначено елементи історії розвитку системи дошкільного виховання. Висвітлено еволюцію взаємодії у сфері освіти. Проаналізовано стан освіти в Україні, а також особливості змін у сфері законодавства з даного питання.

Освещены вопросы сравнения и оценивания отечественного опыта с зарубежным, а также поиски на данной основе путей ускорения развития национальной экономики и образования. Определены элементы истории развития системы дошкольного воспитания. Освещена эволюция взаимодействия в сфере образования. Проанализировано состояние образования на Украине, а также особенности изменений в сфере законодательства по данному вопросу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА634154 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Корсак К. В. 
Вища освіта і Болонський процес : навч. посіб. / К. В. Корсак, I. О. Ластовченко; Міжрегіон. акад. упр. персоналом. - К., 2007. - 352 c. - Бібліогр.: с. 342-346. - укp.

Проаналізовано еволюцію, досягнення та перспективи розвитку системи вищої освіти України та країн Європи. Розкрито причини добровільного об'єднання держав навколо ідеї гармонізації її структури та змісту, підписання Болонської декларації, яка визначає заходи та кроки, сприятливі для створення вільного європейського простору вищої освіти та науки, ліквідації бар'єрів щодо мобільності студентів, викладачів і наукових працівників, формування вигідних умов для співробітництва у сфері фундаментальних природничих і гуманітарних наук, підвищення якості та привабливості європейської вищої освіти.

Проанализированы эволюция, достижения и перспективы развития системы высшего образования Украины и стран Европы. Раскрыты причины добровольного объединения государств вокруг идеи гармонизации его структуры и содержания, подписания Болонской декларации, определяющей меры и шаги, содействующие созданию свободного европейского пространства высшего образования и науки, преодолению барьеров к свободному передвижению студентов, преподавателей и научных работников, формированию выгодных условий сотрудничества в сфере фундаментальных естественных и гуманитарных наук, повышению качества и привлекательности европейского высшего образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4)я7 + Ч484(4УКР)я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА690204 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Корсак К. В. 
Основи сучасної екології : навч. посіб. / К. В. Корсак, О. В. Плахотнік; Міжрегіон. акад. упр. персоналом. - 5-е вид., переробл. і доповн. - К., 2007. - 340 c. - Бібліогр.: с. 332-336. - укp.

Розглянуто особливості сучасної стадії еволюції людства. Висвітлено сутність, цілі, методи екології, її найголовнішні теоретичні положення, локальні та глобальні проблеми. Наведено інформацію про основні закони аутоекології, демекології, синекології. Викладено теорію динаміки популяцій. Охарактеризовано енергетичні, земельні, водні та мінеральні ресурси Землі. Розкрито проблеми техногенного перегрівання та глобального забруднення атмосфери, вплив пестицидів на екосистеми та людину, біологічну дію іонізувального випромінювання. Проаналізовано причини екологічних проблем в Україні та шляхи їх подолання.

Рассмотрены особенности современной стадии эволюции человечества. Освещены сущность, цели, методы экологии, ее главные теоретические положения, локальные и глобальные проблемы. Приведена информация об основных законах аутоэкологии, демекологии, синекологии. Изложена теория динамики популяций. Охарактеризованы энергетические, земельные, водные и минеральные ресурсы Земли. Раскрыты проблемы техногенного перегрева и глобального загрязнения атмосферы, влияние пестицидов на экосистему и человека, биологическое действие ионизирующего излучения. Проанализированы причины экологических проблем в Украине и пути их преодоления.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1я7

Шифр НБУВ: ВА689848 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Корсак К.  
Проблеми якості вищої освіти : монографія / К. Корсак, Г. Козлакова, А. Похресник, В. Паламарчук, Ю. Терещенко; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К. : Пед. думка, 2007. - 231 c. - укp.

Розглянуто загальні теоретичні питання визначення, оцінювання та забезпечення якості вищої освіти в Україні, зокрема природничо-математичної. Висвітлено сучасний стан і перспективи розвитку вітчизняної освітньої системи в аспектах використання й удосконалення різних засобів забезпечення якості навчального процесу. Описано систему оцінювання ВНЗ, зокрема, процедури їх ліцензування, атестації, акредитації. Розглянуто систему забезпечення якості освіти в Україні та країнах Центральної й Східної Європи, визначено тенденції її розвитку. Проаналізовано європейський досвід підвищення якості природничої й інженерної освіти, розкрито перспективи його використання в Україні. Обгрунтовано шляхи вирішення проблем спільного розвитку освіти та суспільства у XXI ст. у контексті формування нової культури забезпечення якості освіти з використанням досвіду Європи та Болонського процесу. Висвітлено два фундаментальні відкриття, що стосуються цілковитої зміни змісту понять "освіта" та "якість вищої освіти", а також причин переходу людства від алхімічно-індустріальних технологій виробництва до надвисоких, що є продуктом нано-, піко- та фемтонаук.

Рассмотрены общие теоретические вопросы определения, оценивания и обеспечения качества высшего образования в Украине, в частности естественно-математического. Охарактеризовано современное состояние и определены перспективы развития отечественной образовательной системы в аспектах использования и усовершенствования различных способов обеспечения качества учебного процесса. Описана система оценивания ВУЗ, в частности, процедуры их лицензирования, аттестации, аккредитации. Рассмотрена система обеспечения качества образования в Украине и странах Центральной и Восточной Европы, определены тенденции ее развития. Проанализирован европейский опыт повышения качества естественного и инженерного образования, раскрыты перспективы его использования в Украине. Обоснованы пути решения проблем общего развития образования и общества в XXI ст. в контексте формирования новой культуры обеспечения качества образования с использованием опыта Европы и Болонского процесса. Освещены два фундаментальных открытия, изменившие содержание понятий "образование" и "качество высшего образования", которые определяют причины перехода человечества от алхимико-индустриальных технологий производства к сверхвысоким, которые являются продуктом нано-, пико- и фемтонаук.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР) к8 + Ч311.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА704311 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Корсак К. В. 
Соціально-філософський аналіз тенденцій розвитку тріади "людина - суспільство - освіта" на початку XXI століття : Автореф. дис... д-ра філософ. наук / К. В. Корсак; АПН України; Ін-т вищ. освіти. - К., 2006. - 36 c. - укp.

Проаналізовано стан, тенденції змін і перспективи розвитку тріади "людина - суспільство - освіта" (ЛСО) з метою створення нових загальних філософських, соціальних та освітніх підходів до формування світобачення, наносвідомості, продуктивної компетентності громадян України XXI ст. Виявлено і досліджено понад 60 визначних явищ у сучасній еволюції ЛСО, зокрема, людина "природна", людина в соціально-суспільному вимірі, організація й умови стійкого розвитку соціуму, модернізація засад виробництва і життєдіяльності, оборона і національна безпека, розвиток науково-виробничого комплексу, освіта і культура та зміни діяльності навчально-виховного комплексу під час побудови суспільства знань. Доведено, що за сучасних умов в Україні успішною може бути лише законодавчо-демократична модель освітніх реформ. Розвинуто теорію освітньо-компаративістських досліджень і запропоновано авторський курс з порівняльної педагогіки. Створено Світову енциклопедію освіти і розпочато роботу над україномовною версією Європейського освітнього тезаурусу. Досліджено стан і тенденції змін у викладанні точних наук. Викладено концепцію програми фізики у 12-річній школі з урахуванням розвитку нано- піко- і фемтонаук. Представлено авторську інноваційну й інтегральну дисципліну "Природознавство - XXI".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*134 + Ю6*148:Ч30 + Ч30 в05

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА342709 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Теоретичні засади моніторингу якості вищої природничої та інженерної освіти : монографія / К. В. Корсак, Ю. К. Корсак, З. Є. Тарутіна, А. К. Похресник, Г. О. Козлакова; НАПН України, Ін-т вищ. освіти. - К. : Пед. думка, 2012. - 207 c. - Бібліогр.: с. 175-188 - укp.

Розглянуто загальні теоретичні питання моніторингу та забезпечення якості сучасної вищої освіти (зокрема Ч природничо-математичної). Висвітлено систему концептуальних понять і термінів сучасної освітньої сфери, стан і перспективи змін освітньої системи України в аспектах використання та вдосконалення різних засобів забезпечення якості навчального процесу та заключних освітніх кваліфікацій, особливості наявної системи підтримки якості природничо-математичної й інженерно-технологічної освіти, можливі шляхи вирішення проблем спільного розвитку освіти і суспільств в XXI ст. в контексті формування нової культури забезпечення якості освіти (Лісабонський проект, Болонський і Брюгге-Копенгагенський процеси та ін.). Акцентовано на кількох фундаментальних відкриттях, що стосуються цілковитої зміни змісту понять "освіта" та "якість вищої освіти", а також причин і важливості переходу людства від алхімічно-індустріальних технологій виробництва до надвисоких, що є продуктом нано-, піко- та фемтонаук, від індустріального до наносуспільства, що втілюватиме ідею ноосферного співжитгя людини та біосфери.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.208 к8

Шифр НБУВ: ВА762474 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Корсак К. В. 
Модернізація змісту вищої природничої і технічної освіти в умовах переходу до нанотехнологій : [монографія] / К. В. Корсак, Ю. К. Корсак, З. Є. Тарутіна, А. К. Похресник, Г. О. Козлакова; ред.: В. Кремень, В. Андрущенко, В. Луговий; НАПН України, Ін-т вищ. освіти. - К. : Пед. думка, 2012. - 157 c. - Бібліогр.: с. 151-157 - укp.

Увагу приділено аналізу світової освітньо-наукової еволюції початку XXI ст. з висвітленням найбільш імовірної картини майбутнього, яка детермінуватиме основні риси модернізації вищої освіти. Акцентовано увагу на природничо-математичній складовій вищої освіти, оскільки порятунок людства станеться тільки в тому разі, якщо воно докладе достатніх зусиль до прогресу у виробничих і гуманітарних технологіях. Доведено, що розпочалося змагання між деструктивними процесами, які полягають у продовженні індустріального розвитку та рухові до екологічного колапсу, та конструктивними - створенням, застосуванням і поширенням ноотехнологій, що ліквідують потребу в індустріальних засобах виробництва та гарантують сталий розвиток у формі ноопрогресу. Наведено стислий форсайтний прогноз майбутнього, викладено головні освітньо-філософські принципи позитивної еволюції людства у XXI ст. з урахуванням факту поширення нанотехнологій і появи серед них ноотехнологій. Викладено еволюцію вищих рівнів освіти, причини множинності моделей університетів і постійного ускладнення всього сектора вищої освіти. Наведено деталізовані приклади сучасних систем вищої освіти Японії, США, Німеччини, Китаю та Росії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)3,021 + Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА771024 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Корсак К. 
Небезпека міфів для стратегічного планування освіти і науки в XXI столітті / К. Корсак // Рідна шк.. - 2007. - № 9. - С. 44-46. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено проблему міфотворчості у сфері освіти. Досліджено феномен формування викривленого уявлення про фундаментальні поняття, явища та події. Особливу увагу звернено на міфологізацію терміна "університет", понять "вища освіта" та "суспільство майбутнього". Обгрунтовано існування в Європі кількох моделей університетів. Розглянуто й охарактеризовано сфери вищої освіти розвинених країн. Розкрито значення "нанонауки" та "нанотехнологій" у подальшому розвитку світових суспільно-економічних інновацій, їх вплив на оновлення цілей і змісту діяльності системи освіти України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в2:Ю2 + Ч30в05

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Корсак К. 
"Ринковізація" освіти - хибний шлях у майбутнє / К. Корсак // Рідна шк.. - 2006. - № 2. - С. 68-70. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Висвітлено проблему поширення у сфері навчання й виховання норм, законів і правил так званого "ринку". Акцентовано увагу на взаємозв'язку між поширенням платного навчання в державних ВНЗ та спотворенням фундаментальних принципів діяльності педагогічних працівників. Викладено міжнародний досвід з питань альтернативи "ринковізації" освіти. Спрогнозовано подальші наслідки перетворення навчання й виховання на "товар".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в2:У

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Корсак К. 
Труднощі прогнозування системних змін в освіті й науці Європи та світу / К. Корсак // Шлях освіти. - 2008. - № 1. - С. 23-26. - укp.

Висловлено заперечення упередженої та критичної оцінки нанотехнологій відповідальним працівником ЮНЕСКО С.Шольце у статті "Нанотехнології: тверезий погляд". Розкрито забезпеченість трьох великих ворогів аналітиків (прогнозистів та глобалістів). Обгрунтовано перевагу нових технологій (нано-, піко- та фемтотехнологій), що значно ефективніші у порівнянні з високими та створюють дуже сприятливі перспективи для досягнень бажаних результатів ринку товарів і послуг, а також для ліквідації більшої частини великих екологічних загроз, які індустріалізм створив для провідних промислових держав і всього людства. Наведено приклад останніх досягнень нанотехнологів. Значну увагу приділено освітньо-науковій політиці ЄС, завданням "Ліссабонського проекту" (2000 р.), питанням переорієнтації Болонського процесу з будівництва "освітнього простору" на розширення "науково-технологічного простору Європи".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4) + Ч210.9

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Корсак К. 
ХХІ століття: перспективи шляху до наносуспільства / К. Корсак // Шлях освіти. - 2008. - № 4. - С. 19-23. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

За відсутності узгодженої міжнародної назви важливої для виживання людства чергової революції щодо його зв'язків з природним середовищем і використанням ресурсів біосфери запропоновано варіанти: нанореволюція, четверта хвиля, квантова ноосферна. Акцентовано увагу на інформації, яка може бути корисною освітянам для поступової зміни свого світогляду, сформованого в індустріальну епоху. Закликано до виваженого та об'єктивного ставлення до інформації, яка включає терміни, що містять префікси нано-, піко-, фемто-. На прикладі аналізу публікацій журналу "Світогляд" за 2008 р. обгрунтовано твердження, що нанотема в Україні майже не звучить. З метою запобігти некритичному запозиченню зарубіжних уявлень і висловлювань про нанотехнології розглянуто головні помилки та міфологізовані прогнози щодо нанотехнологий, взяті з зарубіжних джерел.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в05 + А6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15685 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Корсак К. 
Наносуспільство - найбільш обгрунтована назва суспільства ХХІ століття / К. Корсак // Вища шк.. - 2008. - № 12. - С. 90-99. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Доведено, що соціально-економічні передбачення можливі лише за умови врахування розвитку нанотехнологій. Запропоновано соціум середини ХХІ ст. називати "наносуспільством".

Обосновано, что возможные социально-экономические прогнозы вероятны только при условии обращения к развитию нанотехнологий. Предложено социум середины XXI столетия называть лнанообществом».

It is proved that the reliable social-economic suppositions are only possible on condition that the development of nanotechnologies be taken into account. The mid-21st century socium is proposed to be called УnanosocietyФ.


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-55

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Корсак К. 
Ноотехнології як засіб побудови ноосфери В. Вернадського / К. Корсак // Вища шк.. - 2011. - № 3. - С. 27-35. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Критично проаналізовано прогнози розвитку суспільств і світової економіки у ХХІ ст. Зосереджено увагу на повному прогнозі найбільш імовірних шляхів розвитку людства наприкінці ХХ і впродовж усього ХХІ ст., виконаний на замовлення організаторів Римського клубу і відомий як книга "Межі зростання". Подано порівняння суспільств і чотирьох суспільно-еволюційних хвиль. Запропоновано цілком реальні дії, які не тільки відвернуть загрозу колапсу людства, але й дадуть змогу здійснити мрію В. Вернадського - перетворити біосферу в ноосферу. Обгрунтовано необхідність уведення поняття "ноотехнології" (мудрі технології). Виокремлено перші чотири ноотехнології як такі способи життєзабезпечення людей, які виявляються нешкідливими ні для біосфери, ні для самої людини. Доведено, що стійкий розвиток людства можливий в одному випадку - повній заміні індустріальних технологій квантовими ноотехнологіями. Зазначено, що доцільно суспільство майбутнього називати "ноосуспільством", використавши аналогію з поняттям "індустріальне суспільство".

Критически проанализированы прогнозы развития общества и мировой экономики в XXI в. Сосредоточено внимание на полном прогнозе наиболее вероятных путей развития человечества в конце ХХ и в течение всего ХХ в, выполненным по заказу организаторов Римского клуба и известные как книга "Пределы роста". Дано сравнение обществ и четырех общественно-эволюционных волн. Предложены вполне реальные действия, которые не только отвлекут угрозу коллапса человечества, но и дадут возможность осуществить мечту В. Вернадского - превратить биосферу в ноосферу. Обоснованна необходимость введения понятия "ноотехнологии" (мудрые технологии). Выделены первые четыре ноотехнологии как способы жизнеобеспечения людей, которые оказываются безвредными ни для биосферы, ни для самого человека. Доказано, что устойчивое развитие человечества возможно в одном случае - полной замены индустриальных технологий квантовыми ноотехнологиямы. Отмечено, что целесообразно общество будущего называть "ноообществом", использовав аналогию с понятием "индустриальное общество".

Сritically analyze forecasts for the global economy and society in the XXI century. Focus on full forecast the most probable path of human development in the late twentieth and throughout the twentieth century, commissioned by the organizers of the Club of Rome and known as the book "Limits to Growth". Filed compare companies and four public and evolutionary waves. Suggested a very real actions that threaten not only distract the collapse of humanity, but also will provide an opportunity to realize adream Vernadsky - to turn the biosphere into the noosphere. The necessity of introducing the concept of "nootehnologii" (wise technology). Marked the first four such methods as nootehnologii livelihoods of people who are not friendly to the biosphere, nor to the man himself. We prove that sustainable human development is possible in one case - the complete replacement of the industrial technology of quantum nootehnologiyamy. It was noted that it is appropriate to call the future society "noosociety", using an analogy with the concept of "industrial society".


Індекс рубрикатора НБУВ: А733 + У010

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Корсак К. В. 
Освітньо-науковий комплекс України і четверта хвиля ноотехнологій / К. В. Корсак // Постметодика. - 2010. - № 5. - С. 2-7. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

За допомогою опису головних змін у засобах і методах життєзабезпечення населення Землі, названих "хвилями", розглянуто процес еволюції людства, його майбутнє та стратегію розвитку освітньо-наукового комплексу України. Наведено схему доісторичної й історичної еволюції людства та перспективної побудови вищих рівнів освіти України, що враховує досягнення європейських та інших держав. Указано на початок "Четвертої хвилі" (ноохвилі) та доведено, що катастрофи людство уникне через створення нешкідливих для біосфери ноотехнологій. Саме на це, за думкою автора, має бути скерований потенціал освіти та науки України.

С помощью описания главных изменений в средствах и методах жизнеобеспечения населения Земли, названных "волнами", рассмотрен процесс эволюции человечества, его будущее и стратегия развития научно-образовательного комплекса Украины. Приведена схема доисторической и исторической эволюции человечества, а также перспективного построения высших уровней образования Украины, учитывающая достижения европейских и других государств. Указано на начало "Четвертой волны" (нооволны) и доказано, что катастрофы человечество избежит через создание безвредных для биосферы ноотехнологий. Именно на это, по мнению автора, должен быть направлен потенциал образования и науки Украины.

For by describing the major changes in the means and methods for population of the Earth, called "waves", discussed the evolution of mankind, and its future development strategy for scientific and educational complex of Ukraine. It's considered a scheme of the prehistoric and historical evolution of mankind and future construction of higher levels of education in Ukraine, taking into account the achievements of European and Other States. Indicated at the beginning of "The Fourth Wave" (noowave) and prove that humanity will avoid catastrophe by creating a friendly nootehnology biosphere. That is what, in athor opinion, should be directed to the potential of education and science.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.210 + Ч34(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Корсак К. 
Нові технології - новий образ світу - нові філософсько-гуманістичні основи педагогіки / К. Корсак // Вища освіта України. - 2006. - № 3. - С. 10-15. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Звернено увагу на рівень гарантування точності передбачень нового образу світу суспільними і природничими науками. Розглянуто перспективи впливу нано-, піко- і фемтонаук на виробництво. Проаналізовано причини ігнорування ролі формування альтруїзму в педагогічних системах минулого. Обгрунтовано необхідність звернення педагогіки ХХІ ст. до нових виховних орієнтацій для перетворення альтруїзму в масове цивілізаційне явище.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в2:Ю2 + Ю252:Ч30

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Корсак К. 
Прогрес України у світлі можливої конкуренції між поняттями "інтелекту нації" та "людського капіталу" / К. Корсак // Вища освіта України. - 2009. - № 1. - С. 37-42. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто питання термінологічного забезпечення соціально- економічного прогресу України. Наведено формулу визначення терміна "інтелект нації". Визначено найважливіші загальносвітові явища, які впливають на мету та перебіг діяльності системи освіти. Запропоновано широко використовувати в Україні міжнародний термін "людський капітал" і замінити нечітке поняття "інтелект нації" двома іншими - "освіченість населення" та його "продуктивна компетентність", які можна виміряти з достатньою точністю.

Рассмотрен вопрос терминологического обеспечения социально- экономического прогресса Украины. Приведена формула определения термина линтеллект нации». Определены важнейшие общемировые явления, которые влияют на цели и направления деятельности системы образования. Предложено шире использовать в Украине международный термин лчеловеческий капитал» и заменить нечеткое понятие линтеллект нации» двумя другими Ч лобразованность населения» и его лпродуктивная компетентность», каждое из которых можно измерить с достаточной точностью.

In is offered to use more widely in Ukraine the international term лhuman capital and to replace indistinct concept лintelligence of the nation» with two others Ч лerudition of the population» and it лproductive competence», because it is possible to measure each of which with sufficient accuracy.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в05

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Корсак К. 
До питання сучасної оцінки геніїв і геніальності / К. Корсак // Вища освіта України. - 2011. - № 1. - С. 79-85. - Бібліогр.: 18 назв. - укp.

Актуалізовано питання феномену геніальності у зв'язку з можливістю прискорення матеріального й культурного прогресу усього людства за допомогою геніїв, які б могли безперешкодно досягати вершин свого професіоналізму. Указано на помилковість критично-нігілістичної оцінки геніїв і геніальності в наукових публікаціях і ЗМІ. Висловлено гіпотезу про причини такого відношення (інтелектуальна перевага геніальної людини над своїм оточенням викликає в більшості зрозумілу заздрість, перешкоди в трансляції думок іншим людям з оточення, нерозуміння, байдужість, що разом призводить до ескалації взаємного нерозуміння, до розриву взаємодії). Проаналізовано наукові здобутки дослідження геніальності та наведено деякі статистичні характеристики цього явища. Стверджено, що найбільш продуктивним буде індивідуально акцентована освіта з використанням новітніх досягнень кількох молодих наук, які поглиблено вивчають ментальні та інші спроможності людини.

Актуализирована проблема гениальности в связи с возможностью ускорения материального и культурного прогресса всего человечества посредством гениев, имеющих возможность достигать вершин своего профессионализма. Указано на ошибочность критично-нигилистичной оценки гениев и гениальности в научных публикациях и СМИ. Высказана гипотеза о причинах такого отношения (интеллектуальное преимущество гениального человека над своим окружением вызывает у большинства понятную зависть, помехи в трансляции мыслей другим людей из окружения, непонимание, безразличие, что вместе приводит к эскалации взаимного непонимания, к разрыву взаимодействия). Проанализированы научные достижения исследования гениальности и приведены статистические характеристики этого явления. Утверждается, что наиболее продуктивным будет индивидуально акцентированное образование с использованием новейших достижений нескольких молодых наук, которые углубленно изучают ментальные и другие способности человека.

The inaccuracy of a critically-nihilistic estimation of geniuses and genies in scientific publications and mass-media is proved, and also the hypothesis about the reasons of this phenomenon is stated. Higher prevalence of genius among men is explainedand new approaches to work with gifted youth are offered.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.220

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж23569 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського