Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (22)Журнали та продовжувані видання (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Кікінежді О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія:    
1.

Говорун Т. В. 
Стать та сексуальність: психологічний ракурс : Навч. посіб. / Т. В. Говорун, О. М. Кікінежді. - Т. : Навч. кн.-Богдан, 1999. - 384 c. - укp.

Розглянуто питання сексуальної поведінки людини та освоєння нею статевих ролей жінки та чоловіка, прояви сексуальності в дитячому і дорослому віці, гармонії інтимності та кохання, норми та патології сексуальної поведінки, а також впливу батьків і соціального оточення на статеве виховання особистості.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.3 я73 + Р120.45 я73 + Р64-328 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА598646 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Кравець В. П. 
Збереження репродуктивного здоров'я вихованців інтернатних закладів : Навч.-метод. посіб. для студ. вузів / В. П. Кравець, О. М. Кікінежді, О. Б. Кізь. - Т. : Навч. кн.-Богдан, 2002. - 179 c. - (Основи здоров'я). - Бібліогр.: с. 150-151. - укp.

Висвітлено проблему збереження сексуального та репродуктивного здоров'я вихованців інтернатних закладів. Наведено альтернативні моделі підготовки дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, до самостійного життя. На підставі практичного досвіду медико-психологічної служби для дітей-сиріт у Західному регіоні запропоновано комплекс різноманітних вправ для тренінгових занять з даними дітьми, а також активні методи педагогічного впливу на розвиток їх статевої самосвідомості. Визначено основні правила контрацептивної культури та запобігання венеричним захворюванням.

Освещена проблема сохранения сексуального и репродуктивного здоровья воспитанников интернатных заведений. Приведены альтернативные модели подготовки детей-сирот и детей, лишенных родительской заботы к самостоятельной жизни. На основе практического опыта медико-психологической службы для детей-сирот Восточного региона предложены комплекс различных упражнений для тренинговых занятий с данными детьми, а также активные методы педагогического влияния на развитие их сексуального самосознания. Определены основные правила контрацептивной культуры и предупреждения венерических заболеваний.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.71 + Р733.645 + Р11(4УКР)025.4

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА625531 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Говорун Т. В. 
Гендерні аспекти усвідомленого батьківства : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Т. В. Говорун, В. П. Кравець, О. М. Кікінежді, О. Б. Кізь. - Т. : Навч. кн. - Богдан, 2004. - 143 c. - (Гендер. психологія). - Бібліогр.: 100 назв. - укp.

Висвітлено гендерні аспекти підготовки юнацтва до усвідомленого батьківства, розкрито його соціально-психологічні детермінанти. Наведено теоретичний аналіз психологічної готовності юнацтва до створення сім'ї. Визначено провідний напрямок гендерної соціалізації - підготовку молоді до материнства та батьківства.

Освещены гендерные аспекты подготовки юношества к осознанию отцовства, раскрыты его социально-психологические детерминанты. Приведен теоретический анализ психологической готовности юношества к созданию семьи. Определено ведущее направление гендерной социализации - подготовка молодежи к материнству и отцовству.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*423.2*344я7 + С5*644.1я7 + Ч312я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА655480 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Кікінежді О. М. 
Особливості гендерної соціалізації депривованого юнацтва : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О. М. Кікінежді, О. Б. Кізь. - Т. : Навч. кн. - Богдан, 2004. - 174 c. - (Гендер. психологія). - Бібліогр.: 85 назв. - укp.

Розкрито психологічні засади гендерної соціалізації депривованого юнацтва. Проаналізовано гендерний розвиток дитини, зокрема за депривації. Наведено результати дослідження гендерної ідентичності юнацтва за різних умов соціалізації. Висвітлено особливості структури гендерних образів в уявленнях юнаків і дівчат, специфіку гендерної поведінки старшокласників загальноосвітніх шкіл та шкіл-інтернатів.

Раскрыты психологические основы гендерной социализации депривированного юношества. Проанализировано гендерное развитие ребенка, в частности при депривации. Приведены результаты исследования гендерной идентичности юношества в разных условиях социализации. Освещены особенности структуры гендерных образов в представлениях юношей и девушек, специфика гендерного поведения старшеклассников с общеобразовательных школ и школ-интернатов.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*423.2*344я7 + С5*644.123я7 + Ч312я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА655479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кравець В. П. 
Педагогіка та психологія: гендерний аспект : Навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / В. П. Кравець, О. М. Кікінежді. - Т. : Навч. кн.- Богдан, 2004. - 123 c. - (Гендер. психологія). - Бібліогр.: 97 назв. - укp.

Розглянуто питання гендерної соціалізації дитини, описано механізми засвоєння гендерних ролей в контексті психологічних теорій. Висвітлено гендерні тенденції в історії освіти та педагогіки, проблеми гендерного виховання в освітніх закладах, проаналізовано формування гендерної культури молоді.

Рассмотрены вопросы гендерной социализации ребенка, описаны механизмы усвоения гендерных ролей в контексте психологических теорий. Освещены гендерные тенденции в истории образования и педагогики, проблемы гендерного воспитания в учебных заведениях, проанализировано формирование гендерной культуры молодежи.


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*423.2*344я7 + Ч312я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА655478 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Гендерна освіта - ресурс розвитку паритетної демократії : зб. матеріалів міжнар. наук.-практ. конф., 27 - 29 квіт. 2011 р., Тернопіль / ред.: В. П. Кравець, Т. В. Говорун, О. М. Кікінежді; НАПН України, Ін-т психології ім. Г.С. Костюка, Терноп. облдержадмін., Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. - Т., 2011. - 796 c. - (Гендер. освіта). - укp. - рус. - пол.

Наведено результати досліджень з актуальних проблем гендерної освіти в контексті розвитку громадянського суспільства в Україні. Розглянуто феномен гендера в світовій історії та культурі. Проаналізовано зарубіжний досвід гендерної освіти та виховання. Розкрито можливості формування гендерної компетентності майбутніх соціальних педагогів засобами програми дистанційної форми навчання. Досліджено особливості ціннісно-мотиваційної структури чоловіків і жінок у сфері праці та зайнятості. Розглянуто жіноче підприємництво як засіб подолання гендерної сегрегації. Визначено гендерні особливості поведінкових характеристик жінки-керівника. Проведено порівняльний аналіз розвитку гендерної освіти в країнах пострадянського простору. Охарактеризовано кіберфеміністський дискурс за умов інформаційного суспільства. Показано особливості реалізації гендерного підходу в системі професійної освіти Німеччини. Визначено соціальні функції гендерних стереотипів. Розкрито особливості гендерного виховання молодших школярів за умов полікультурного регіону. Запропоновано методику дослідження гендерних проявів емоційних переживань професійних труднощів керівниками освітніх організацій. Проаналізовано особливості гендерної соціалізації дітей в неповних сім'ях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 в05

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА749773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Кікінежді О. М. 
Гендерна ідентичність в онтогенезі особистості : монографія / О. М. Кікінежді. - Т. : Навч. книга - Богдан, 2011. - 399 c. - (Гендер. психологія). - Бібліогр.: с. 304-332 - укp.

Викладено результати багаторічного дослідження теоретико-методологічних і прикладних аспектів гендерної ідентифікації в онтогенезі особистості як соціально-психологічного феномену. Розкрито диференціацію психології статі як результат соціалізації. Наведено вікову динаміку гендерної ідентифікації. Встановлено основні чинники гендерної соціалізації дошкільнят. Висвітлено соціально-психологічні детермінанти гендерної соціалізації підлітків. Розглянуто статеві відмінності у рівнях суб'єктивного контролю та мотивації досягнень підлітка. Охарактеризовано формування гендерно-паритетної взаємодії підлітків та юнацтва. Увагу приділено гендерній компетенції психологів і педагогів освітніх закладів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.3 + Ю983.73 + Ю952.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА761099 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Кікінежді О. М. 
Гендерне виховання дошкільнят : навч.-метод. посіб / О. М. Кікінежді, Т. В. Говорун, О. О. Міщенко. - Т. : Навч. кн. - Богдан, 2011. - 191 c. - (Гендер. психологія). - Бібліогр.: с. 183-185 - укp.

Наведено типи гендерної поведінки, розглянуто, як вона формується. Проаналізовано методичне забезпечення впровадження гендерного підходу до дошкільної освіти. Висвітлено уявлення батьків про гендерне виховання дітей. Розкрито методичні засади створення гендерно-освітнього розвивального середовища в ДНЗ. Наведено психодіагностичний інструментарій для виявленя гендерної поведінки дитини. Показано, що гендерний підхід у дошкільній освіті передбачає створення умов для максимальної самореалізації та розкриття здібностей дівчаток і хлопчиків у процесі педагогічної та батьківсько-дитячої взаємодії. Егалітарна модель гендерної поведінки стає поширеною в тих соціумах, де ідеологія рівноправ'я статей, їх взаємозамінності, гендерної чуйності та толерантності конструюється та пропагується на всіх рівнях соціалізації особистості - від виховання в сім'ї до ідеології держави.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.336 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762274 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Жирська Г. Я. 
Концептуальні засади змісту предмета «Основи здоров’я» для загальноосвітніх навчальних закладів / Г. Я. Жирська, О. М. Кікінежді, Н. О. Будна // Наук. зап. Терноп. нац. пед. ун-ту. Сер. Педагогіка. - 2012. - № 3. - С. 111-117. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Наведено концепцію побудови курсу «Основи здоров’я» для загальноосвітніх навчальних закладів на основі впровадження здоров’язберігальної технології навчання. Розкрито особливості гуманістичного, особистісно орієнтованого та гендерного підходів до її реалізації. Обгрунтовано роль оздоровчої функції загальноосвітньої школи, що передбачає створення екологічно безпечного, творчо розвивального, емоційно сприятливого середовища за умови суб’єкт-суб’єктної взаємодії вчителів, учнів і батьків.

Представлена концепция построения курса «Основы здоровья» для общеобразовательных учебных заведений на основе внедрения здоровьесберегающей технологии обучения. Раскрыты особенности гуманистического, личностно ориентированного и гендерного подходов к ее реализации. Обоснована роль оздоровительной функции общеобразовательной школы, которая предусматривает создание экологически безопасной, творчески развивающей, эмоционально благоприятной среды при условии субъект-субъектного взаимодействия учителей, учеников и родителей.

A concept for construction of the course «Fundamentals of health» for general educational establishments through the introduction of health saving training technology has been introduced. The features of humanistic, learner-centered and gender-based approaches for its implementation have been revealed. The role of health-improvement function of a secondary school that provides formation of the ecologically safe, creative developing, emotionally supportive environment provided subject-to-subject interaction of teachers, students and parents has been substantiated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж68937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Кікінежді О. М. 
Психосемантика гендерної свідомості особистості молодшого школяра / О. М. Кікінежді // Наука і освіта. - 2007. - № 4/5. - С. 85-88. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Обговорено питання становлення статевої свідомості та власного усвідомлення молодших школярів. Досліджено особливості гендерної диференціації та формування гендерної ідентичності. Доведено, що розвиток гендерно-паритетної структури взаємодії хлопчиків і дівчаток сприяє формуванню андрогенної ідентичності в обох статей.

Обсужден вопрос становления полового сознания и собственного осознания младших школьников. Исследованы особенности половой дифференциации и формирование половой идентичности. Доказано, что развитие гендерно-паритетной структуры взаимодействия мальчиков и девочек оказывает содействие формированию андрогенной идентичности полов.

The article deals with the question of becoming of sexual consciousness and own comprehension of younger schoolboys. Features of sexual differentiation and formation of sexual identity are investigated. It is proved, that development of sexual-parity structure of interaction of boys and girls assists formation андрогинной to identity in both sex.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.73 + Ю983.402.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Кікінежді О. 
Гендерний розвиток молодшого школяра: соціалізаційний аспект / О. Кікінежді // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 25. - С. 343-348. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розглянуто чинники гендерної соціалізації молодших школярів. Проаналізовано прихований соціалізаційний план підручників початкової школи на основі проведеної гендерної експертизи. Показано шляхи інтегрування гендерного підходу в систему початкової освіти в контексті егалітарної парадигми та особистісно орієнтованого навчання та виховання.

Рассмотрены факторы гендерной социализации младших школьников. Проанализирован скрытый социализационный план учебников начальной школы на основе проведенной гендерной экспертизы. Показаны пути интегрирования гендерного подхода в систему начального образования в контексте эгалитарной парадигмы и личностно ориентированного обучения и воспитания.

The aspects of gender socialization of pupils of primary school are discussed. The higgen socializing plan of the textbooks of primary school the gender expertiese is analized. The ways of integration og the gender approach to system of of primary-school education in the context of the egalitarian paradigm, personality-oriented education and upbringing are displayed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.332

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Кікінежді О. М. 
Ідентифікація як соціально-психологічний феномен диференціації статі : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.07 / О. М. Кікінежді; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2012. - 44 с. - укp.

Вперше проведено системне теоретико-експериментальне дослідження генези та психологічних закономірностей статеворольової ідентифікації особистості у період дорослішання. Запропоновано й апробовано багаторівневу структурно-функціональну модель гендерної ідентичності особистості на різних вікових етапах її розвитку. Обгрунтовано особистісно-егалітарний підхід як базовий щодо вивчення розвитку гендерної ідентичності, розроблено вихідні положення (соціалізація-індивідуалізація, персоналізація) розвитку гендерного образу Я. Проаналізовано психологічні механізми (самокатегоризацію, саморефлексію, саморегуляцію) диференціації й інтеграції статеворольової поведінки, їх зміст і форми (дихотомічну, амбівалентну, андрогінну) у системі патріархальних та егалітарних орієнтацій. Виявлено характер міжстатевих взаємин представників обох статей на основі рівності-нерівності, домінування-підлеглості шляхом наративу. Обгрунтовано критерії (домінаторність, ситуативність, паритетність) гендерної ідентичності у контексті складових (когнітивної, емоційної та поведінкової) як мотиваційного "ядра" реального та ідеального Я чоловіків і жінок. Визначено психодіагностичний інструментарій вивчення гендерної ідентичності як показника вибору статеворольової поведінки особистості, виявлено вікову динаміку та специфіку розвитку гендерної ідентичності особистості у період її дорослішання як міри інтеграції "чоловічого" та "жіночого". Показано стереотипізованість педагогічних настановлень дорослих (батьків, вихователів і вчителів) та шляхи її подолання як умови вільного статеворольового самовизначення дітей та юнацтва.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.3 + С5*423.2*344

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА395241 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Дитинство без насилля: суспільство, школа і сім'я на захисті прав дітей : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф., 29 - 30 квіт. 2014 р., Рівне / ред.: О. М. Кікінежді; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка, Н.-д. центр з проблем гендер. освіти і виховання учнів. та студент. молоді НАПН України, Проект Ради Європи "Зміцнення та захист прав дітей в Україні". - Тернопіль : Стереоарт, 2014. - 802 c. - укp. - рус. - англ.

Досліджено соціальні, професійні та сімейні чинники розвитку насильства над дітьми. Проаналізовано ставлення до неповнолітніх дітей. Вивчено правові засади опіки дітей-сиріт у Польщі. Узагальнено досвід Великої Британії щодо подолання булінгу в середній школі. Розглянуто примус і покарання як методи виховання характеру дитини в інтерпретації вітчизняних педагогів. Показано вплив батьківського стилю виховання на становлення самооцінки підлітків. З'ясовано фактори латентного насильства над дітьми в сім'ї. Охарактеризовано насильство у сім'ї як наслідок викривлення інформації в інформаційному суспільстві. Визначено вплив агресивного середовища на свідомість дитини. Приділено увагу маніпуляції свідомістю дитини в Інтернет-просторі та шляхи вирішення проблеми Інтернет-насилля. Проаналізовано особливості кримінальної відповідальності за злочини, скоєні проти неповнолітніх. Запропоновано шляхи запобігання насиллю та жорстокому поводженню з неповнолітніми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4УКР)46 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: СО33051 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Кікінежді О. М. 
Ґендерне виховання дошкільнят : навч.-метод. посіб. / О. М. Кікінежді, Т. В. Говорун, І. М. Шульга. - 2-ге вид., допов., перероб. - Тернопіль : Навч. кн. - Богдан, 2015. - 191 c. - (Гендер. психологія). - Бібліогр.: 68 назв. - укp.

Розглянуто питання гендерної соціалізації дитини, методологічного забезпечення впровадження гендерного підходу у дошкільну освіту, методичні засади створення гендерно-освітнього розвивального середовища у ДНЗ. Висвітлено уявлення батьків про гендерне виховання дітей. Наголошено, що розвиток у дошкільників умінь підтримувати рівноправні стосунки з особами іншої статі в майбутньому стане добрим фундаментом побудови гармонійних міжстатевих стосунків та успішного виконання сімейних та соціальних ролей - професійних, економічних, політичних, громадянських.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.332

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА802143 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Підготовка майбутніх фахівців початкової та дошкільної освіти: стратегії реформування : колект. монографія / К. М. Біницька, М. М. Бойко, Н. А. Васильківська, С. Т. Вихор, Т. В. Гладюк, М. М. Гладюк, О. П. Демченко, О. Є. Дем'яненко, І. І. Жаркова, Л. В. Зданевич, О. Б. Кізь, О. М. Кікінежді, К. Л. Крутій, І. І. Кузьма, В. В. Матіяш, Г. С. Одинцова, З. М. Онишків, О. Т. Писарчук, Т. А. Рожко-Павлишин, О. В. Турко, В. М. Чайка, Г. Б. Чайковська, О. І. Янкович; ред.: В. М. Чайка, О. І. Янкович; Тернопіл. нац. пед. ун-т ім. Володимира Гнатюка. - Тернопіль : Осадца Ю. В., 2019. - 232 c. - укp. - англ.

Обгрунтовано стратегії реформування підготовки майбутніх фахівців початкової та дошкільної освіти у контексті реалізації концепцій Нової української школи, розвитку педагогічної освіти. Висвітлено інноваційні підходи до організації освітнього процесу в університетах України та зарубіжних країн. Розглянуто модернізацію професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи в Україні. Охарактеризовано формування мовної особистості майбутніх фахівців початкової освіти в умовах нової української школи. Визначено екологічну підготовку майбутніх фахівців початкової освіти у контексті освітніх реформ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1 + Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА840769 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Сучасні стратегії ґендерної освіти в умовах євроінтеграції : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф., 10-11 верес. 2020 р. / ред.: В. П. Кравець, О. М. Кікінежді, І. Гевко, Т. Говорун, О. Кізь, О. Масалітіна, С. Сисоєва, М. Скорик, І. Шульга; Національна академія педагогічних наук України, громадська організація "ЕдКемп Україна", благодійне товариство, благодійна організація "Київський інститут гендерних досліджень", Jindal Institute of Behavioural Sciences of O. P. Jindal Global University, Тернопільська обласна державна адміністрація, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка. - Тернопіль : ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2020. - 287 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp. - англ.

Обговорено зміст сучасних гендерно-освітніх стратегій, шляхи формування гендерних компетенцій як ключових життєвих компетенцій майбутніх педагогів і вчителів-практиків в умовах Нової української школи, методи активізації самовизначення молоді в питаннях гендерної культури, способи протидії гендернозумовленому насильству; напрямки впровадження дискримінаційного підходу та політики академічної доброчесності у заклади освіти. Окреслено перспективи створення егалітарного середовища для дітей і молоді як системотвірної складової гуманізації освітнього простору національної школи задля прогностики вирівнювання можливостей самореалізації нової української генерації, її демократичного світобачення, щоб «жити разом у рівності та гідності» в об’єднаній Європі. Ідеї, положення, висновки та рекомендації, викладені у матеріалах конференції, є реальним підгрунтям для розроблення Дорожньої мапи політики гендерної рівності у сфері освіти, становлять основу для консолідації та об’єднання зусиль щодо трансформації та прийняття європейських цінностей як керівних; принципів мирного співіснування у вільному суспільстві людей різних рас і культур на шляху побудови відкритого суспільства паритетної демократії в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30 я431 + Ч34(4) я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА848038 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського