1. |
Оржеховська О. Холістична концепція здоров'я у британській школі: перспективи для України / О. Оржеховська // Порівнял.-пед. студії. - 2013. - № 1. - С. 41-48. - Бібліогр.: 19 назв. - укp.Висвітлено холістичну концепцію здоров'я, яка покладена в основу цілісного підходу до формування здорового способу життя учнів у Школах сприяння здоров'ю Великої Британії. Розкрито напрями та критерії цілісного підходу до формування здорового способу життя, яким має відповідати робота школи сприяння здоров'ю. Зазначено, що в Україні зроблені певні кроки у напрямі розвитку фізично здорового способу життя школярів. Освещена холистическая концепция здоровья, которая положена в основу целостного подхода к формированию здорового образа жизни учащихся в Школах содействия здоровью в Великобритании. Представлены направления и критерии целостного подхода к формированию здорового образа жизни, которым должна соответствовать работа школы содействия здоровью. Отмечено, что в Украине сделаны определенные шаги в направлении развития физически здорового способа жизни школьников. Lighted holistic concept of health , which is the basis for a holistic approach to a healthy lifestyle to schools to promote the health of the UK. Directions and criteria presented a holistic approach to a healthy lifestyle , which should correspond to the work of the school health promotion . Noted that Ukraine has made some steps towards the development of a physically healthy lifestyle schoolchildren. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354.5 + Ч424(4ВЕЛ)
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж100365 Пошук видання у каталогах НБУВ
|
3. |
Оржеховська О. Механізми забезпечення якості шкільної освіти в Норвегії / О. Оржеховська // Порівнял.-пед. студії. - 2013. - № 4. - С. 102-108. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.Розглянуто деякі механізми забезпечення якості шкільної освіти в Норвегії. Висвітлено наступність і безперервність системи забезпечення якості освіти. Досліджено етапи запровадження Національного курикулуму, модернізацією якого став "Національний курикулум для підтримки знань". Висвітлено напрями підвищення якості середньої освіти, зокрема: запровадження навчання, заснованого на результаті (outcome-based learning), компетентнісно-зорієнтованого. Викладено чотири головні елементи: основний курикулум (The Core Curriculum); рамка для забезпечення якості освіти (The Quality Framework); предметний курикулум (The subject curricula) та рамка розподілу кількості годин на опанування певного предмета. Зазначено, що наступність навчального матеріалу регулюється загальною частиною основного Курикулуму (Core Curriculum) Національного Курикулуму; другим напрямом загальної частини курикулуму є розвиток "Творчих початків", до якого входять духовний і фізичний розвиток дитини Норвегії, "Робота" - третій напрям курикулуму, який предбачає закладання основ виробничої та громадської діяльності; останній напрям – "Природа і середовище" – вимагає від учнів усвідомлення екологічних проблем. На основі узагальнення результатів дослідження, констатовано, що освітня політика в Україні щодо забезпечення якості освіти та технологій її реалізації корелюються з європейськими реаліями та норвезькими, зокрема. Виокремлено перспективні складові у "Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти": наступність між ступенями шкільної освіти та забезпечення перспективності змісту освіти та вимог щодо його засвоєння учнями. Проаналізовано систему підготовки та оцінювання роботи вчителів Норвегії та Україні, а саме: в Україні існує розвинена система оцінювання якості роботи вчителів – атестація педагогічних працівників, положення якої затверджено Постановою Кабінету Міністрів України; особливістю Норвегії є потужна фінансова підтримка з боку держави, яка спрямовується на підвищення професійного рівня вчителів, ключовими ідеями якої є неперервність та міжгалузева співпраця. Рассмотрены некоторые механизмы обеспечения качества школьного образования в Норвегии. Освещена преемственность и непрерывность системы обеспечения качества образования. Исследованы этапы внедрения Национального куррикулума, модернизацией которого стал "Национальный курикулум для поддержания знаний". Выделены направления повышения качества среднего образования, в частности: введение обучения, основанного на компетентно-ориентированном принципе. Изложены четыре главных элемента этой программы: основной куррикулум (The Core Curriculum); рамка для обеспечения качества образования (The Quality Framework); предметный куррикулум (The subject curricula) и рамка распределения количества часов на овладение определенным предметом. Указано, что преемственность учебного материала регулируется общей частью основного Куррикулума (Core Curriculum) Национального Куррикулума; вторым направлением является развитие "Творческих начал", в которое входят духовное и физическое развитие ребенка Норвегии, "Работа" – третье направление куррикулума, который предполагает знание основ производственной и общественной деятельности; последнее направление - "Природа и среда" - требует от учеников осознания экологических проблем. На основании обобщения результатов исследования, констатировано, что образовательная политика в Украине по обеспечению качества образования и технологий реализации коррелируется с европейскими реалиями и норвежскими, в частности. Выделены перспективные составляющие в "Государственном стандарте базового и полного общего среднего образования": преемственность между уровнями школьного образования и обеспечения перспективности содержания образования и требований для его усвоения учащимися. Проанализирована система подготовки и оценки работы учителей Норвегии и Украины, а именно: в Украине существует развитая система оценки качества работы учителей – аттестация педагогических работников, положения которой утверждены Постановлением Кабинета Министров Украины; особенность Норвегии - мощная финансовая поддержка со стороны государства, которая направляется на повышение профессионального уровня учителей, ключевыми идеями которой являются непрерывность и межотраслевое сотрудничество. The article highlights some of the mechanisms for quality school education provision in Norway: the National Quality Assessment System components and non-system ones. At the state school level there has been an introduction of a national program for after-school activities, lowering the school starting age to six years, three-year upper secondary education for all and a pedagogically more coherent educational system. The article analyzes the consistency and continuity of quality assurance provision – the general part of the curriculum and the respective legislation, the systems for preparing and assessing teachers. Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4НОР)
Рубрики:
Шифр НБУВ: Ж100365 Пошук видання у каталогах НБУВ
|