Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (22)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Помиткін Е$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
Категорія:    
1.

Балл Г. О. 
Психологія праці та професійної підготовки особистості : Навч. посіб. / Г. О. Балл, М. В. Бастун, В. І. Гордієнко, Г. В. Красильникова, С. Р. Красильников, Д. Ф. Крюкова, В. О. Кузнецов, В. І. Панченко, П. С. Перепелиця, Е. О. Помиткін; Акад. пед. наук України. Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. - Хмельниц. : "Універ", 2001. - 329 c. - укp.

Розглянуто методологічні засади гуманізації трудової діяльності та професійної освіти, що є необхідною передумовою їх особистісної орієнтації. Наведено психологічні засади особистісного підходу у професійній психології, який складається з наукових уявлень про особистість як суб'єкт продуктивної діяльності та її професійне становлення за умов ринкових перетворень. Висвітлено психолого-педагогічні засади професійного навчання та виховання учнівської молоді, професійної підготовки спеціалістів і рівні майстерності, актуалізації та розвитку творчого, особистісного потенціалу працівників. Акцентовано увагу на питаннях психологічного забезпечення підготовки та самореалізації особистості у різних видах професійної діяльності: науковій, управлінській, інженерно-технічній, торгово-економічній, науково-гуманітарній, педагогічній, релігійній, лінгвістичній.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941я7 + Ч45я7

Шифр НБУВ: ВА615479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Балл Г. О. 
Психологія особистісно орієнтованої професійної підготовки учнівської молоді : Наук.-метод. посіб. / Г. О. Балл, М. В. Бастун, А. В. Вихрущ, В. І. Гордієнко, Д. Ф. Крюкова, Л. В. Никоненко, В. І. Панченко, П. С. Перепелиця, Н. А. Побірченко, Е. О. Помиткін; АПН України. Ін-т педагогіки і психології проф. освіти. - К.; Т., 2002. - 388 c. - укp.

Розглянуто методологічні, методичні та технологічні питання побудови особистісно орієнтованої підготовки учнівської молоді в системі неперервної професійної освіти. Висвітлено психолого-педагогічні аспекти розробки концепції особистісно орієнтованої профільної, допрофесійної та професійної підготовки учнів загальноосвітніх шкіл та професійно-технічних училищ, студентів вищих навчальних закладів освіти.

Рассмотрены методологические, методические и технологические вопросы построения личностно ориентированной подготовки ученической молодежи в системе непрерывного профессионального образования. Освещены психолого-педагогические аспекты разработки концепции личностно ориентированной профильной, допрофессиональной и профессиональной подготовки учеников общеобразовательных школ и профессионально-технических училищ, студентов высших учебных заведений.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6я7 + Ю941.19-734я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА631360 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Помиткін Е. О. 
Психологія духовного розвитку особистості : Моногр. / Е. О. Помиткін. - К. : Наш час, 2005. - 280 c. - Бібліогр.: с. 252-278. - укp.

Розкрито зміст основних понять і проаналізовано психологічні закономірності духовного зростання особистості на різних вікових етапах. Запропоновано засоби психодіагностики рівнів сформованості показників духовності, наведено результати теоретичних та емпіричних досліджень духовного зростання та самореалізації особистості за сучасних соціокультурних умов. Висвітлено питання розробки та впровадження системи психолого-педагогічного забезпечення духовного зростання особистості. З'ясовано специфіку професійної підготовки педагогів і психологів до консультативної діяльності з використанням духовно орієнтованого підходу.

Раскрыто содержание основных понятий и проанализированы психологические закономерности духовного роста личности на различных возрастных этапах. Предложены средства психодиагностики уровней сформированности показателей духовности, приведены результаты теоретических и эмпирических исследований духовного роста и самореализации личности в современных социокультурных условиях. Освещены вопросы разработки и внедрения системы психолого-педагогического обеспечения духовного роста личности. Показана специфика профессиональной подготовки педагогов и психологов к консультативной деятельности с использованием духовно ориентированого подхода.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-8 + Ю952.2-734 с + Ю984.010.2-990,63 + Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА675774 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Помиткін Е.  
Соціально-психологічні умови процесу духовного розвитку особистості / Е. Помиткін // Соц. психологія. - 2007. - № 1. - С. 104-111. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Розглянуто проблеми духовного розвитку особистості. Одним із найважливіших завдань сучасної психології є психологічна підтримка особистості в процесі духовного зростання. Висвітлено результати дослідження соціально-психологічних умов, що сприяють процесові духовного розвитку особистості.


Ключ. слова: особистість, духовний розвиток
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.231 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Помиткін Е. О. 
Психологічні закономірності та механізми духовного розвитку дітей і молоді : автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Е. О. Помиткін; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2009. - 42 c. - укp.

Виявлено психологічні закономірності та механізми процесу духовного розвитку на підставі особистісного підходу. Вивчено специфіку духовного зростання дітей та молоді на різних вікових етапах. Виокремлено й обгрунтовано основні принципи зазначеного підходу (духовно-особистісної інтеграції, ієрархічності та ціннісно-смислової детермінації). Виявлено причини виникнення духовного дисонансу особистості. Визначено психологічні закономірності та соціокультурні умови її духовного розвитку. З'ясовано специфіку психологічних механізмів духовного розвитку дітей і молоді на різних вікових етапах. Розроблено психологічні моделі (дихотомічну модель духовної детермінації особистості та модель процесу духовного розвитку дітей і молоді). Обгрунтовано критерії та показники цього процесу. Уточнено принципи психологічного діагностування показників духовного розвитку особистості. Розроблено психодіагностичний інструментарій дослідження духовного потенціалу дітей і молоді. Обгрунтовано та впроваджено психолого-педагогічний супровід духовного розвитку дітей і молоді, що базується на виявлених психологічних закономірностях і механізмах, передбачає застосування сучасних засобів, спрямованих на активізацію духовного потенціалу учнів і студентів. Розроблено прийоми духовно-особистісного консультування дітей і молоді з урахуванням психологічних закономірностей і механізмів духовного розвитку. Визначено специфіку реалізації духовно-особистісного підходу у консультативній практиці й особливості професійної підготовки психологів до консультативної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ю984.010.2-990

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА363410 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Помиткін Е. О. 
Формування духовних цінностей старшокласників у діяльності шкільної психологічної служби : Автореф. дис... канд. психол. наук : 19.00.07 / Е. О. Помиткін; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. - К., 1998. - 21 c. - укp. - рус.

Уточнено психолого-педагогічні характеристики понять духовності, духовних цінностей, створено соціально-психологічну модель процесу ціннісної орієнтації особистості, теоретичну модель високодуховної особистості. Встановлено, що ефективність процесу формування духовних цінностей старшокласників досягається шляхом їх залучення до спеціально організованої духовно насиченої навчально-виховної та творчої діяльності. Розроблено систему методів шкільної психологічної служби, спрямованих на формування духовних цінностей старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723с + Ю984.010.2-990,63 + Ч421.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА302878 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Розвиток психологічної готовності педагогів до творчої професійної діяльності : наук.-метод. посіб. / ред.: Е. О. Помиткін; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих, Миколаїв. спец. шк. I - III ступенів мистец. і приклад. ремесел "Акад. дитяч. творчості". - К.; Миколаїв, 2010. - 288 c. - укp.

Розглянуто теоретико-методологічні підходи до розвитку психологічної готовності педагогів до творчої діяльності на різних етапах професійного становлення. Наведено результати історико-теоретичного дослідження проблеми готовності педагогів до педагогічної творчості. Висвітлено ціннісний потенціал професійних якостей вчителя, проаналізовано психологічні умови творчої самоактуалізації сучасного педагога. Розкрито творчий досвід реалізації педагогічної майстерності вчителя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.42 р + Ю945.1 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА740133 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Помиткін Е.  
Духовне подвижництво як вершинний соціально-психологічний феномен життєвого шляху особистості / Е. Помиткін // Соц. психологія. - 2010. - № 2. - С. 59-66. - Бібліогр.: 12 назв. - укp.

Зазначено, що майбутнє суспільства багато в чому залежить від орієнтирів, які в людській свідомості відіграють роль ідеальних взірців, регулюючи спрямування суспільного поступу. Порушено сакраментальне питання: а чи відповідають сучасні егоцентричні "герої", пропаговані засобами масової інформації, найвищим уявленням про особистість людини?


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю955.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Помиткін Е.  
Етико-психологічні аспекти проблеми впровадження сучасних інформаційних технологій / Е. Помиткін // Соц. психологія. - 2010. - № 1. - С. 161-165. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Зазначено, що важливою умовою впровадження сучасних інформаційних технологій є врахування етико-психологічних аспектів. Серед основних з них виокремлено аспект інформаційного перевантаження особистості, виникнення комп'ютерної залежності, віковий, гендерний і психофізіологічний аспекти.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.49 + Ю752.1:З81

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Помиткін Е.  
Психологічні механізми духовного розвитку сучасного професіонала / Е. Помиткін // Соц. психологія. - 2010. - № 4. - С. 47-54. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Зазначено, що сучасні уявлення про професіоналізм зазнають суттєвих змін. Якщо ще 3 - 5 років тому працедавці орієнтувалися на пошук, передусім, активної, амбіційної молоді, то нині все більше переконуються, що активність у поєднанні з амбіційністю створюють нестерпну психологічну атмосферу в колективі. Безвідповідальність, егоцентризм і "життя сьогоднішнім днем" як ознаки стилю життя деяких сучасних "професіоналів" завдає шкоди не тільки на рівні окремого колективу, але й у масштабах суспільства. Зважаючи на це, особливої актуальності набуває проблема духовного розвитку сучасного професіонала, активізації психологічних механізмів цього процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю752

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Булах І. С. 
Консультативна психологія : навч. посіб. / І. С. Булах, І. М. Бушай, В. У. Кузьменко, Е. О. Помиткін, Ю. А. Алєксєєва; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2012. - 458 c. - Бібліогр.: с. 446-458 - укp.

Висвітлено загальні питання консультативної психології, розкрито її поняття, цілі та завдання. Проаналізовано професійне психологічне консультування та його взаємозв'язок з психотерапією. Розглянуто історію становлення та загальні принципи консультативної психології. Надано відомості про консультування в контексті різних наукових підходів (в парадигмі психоаналітичного підходу, в екзистенційній психології, на засадах когнітивно-біхевіорального підходу тощо). Розглянуто питання психодіагностики в процесі консультативної діяльності. Розкрито специфіку консультативної діяльності психолога. Досліджено особистість консультанта, наведено психологічну схему його консультативної діяльності. Надано відомості про психологічне консультування дошкільників, молодших школярів, особистостей підліткового й юнацького віку, дорослих людей. Увагу приділено специфічним сферам психологічного консультування, а також сімейному консультуванню.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА758368 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Психологічні і педагогічні проблеми педагогічної дії : зб. наук. пр. : у 2 ч. Ч. 1 / ред.: В. В. Рибалка, Е. О. Помиткін; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих, Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". - Х., 2012. - 430 c. - укp.

Розкрито значення особистості у формуванні інноваційного стилю професійної діяльності. Зроблено спробу системного аналізу методологічних засад психологічних чиннників ефективної педагогічної дії. Проаналізовано психолого-педагогічну взаємодію майстра виробничого навчання з учнями ПТНЗ. Розглянуто психологічні аспекти педагогічної взаємодії вчителів та учнів у процесі профорієнтаційної роботи. Обгрунтовано використання особистісного підходу до формування цілісної творчої особистості майбутнього учителя образотворчого мистецтва. Висвітлено історичний аспект психологічних чинників мовленнєвої комунікації вчителя. Встановлено роль педагогічної дії в процесі розв'язання комунікативних задач. Акцентовано на характерологічних чинниках успішності педагогічної взаємодії між учителем та учнями. Проаналізовано психологічні чинники розвитку особистості у взаємодії "учитель - учень" за педагогічною спадщиною Г. С. Сковороди. Обгрунтовано вплив педагогічної дії вчитель - учень на професійне самовизначення старшокласників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю9 я431 + Ч314 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: В354099/1 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Психологічні засади розвитку духовної культури педагогічного персоналу : посібник / ред.: Е. О. Помиткін, З. Л. Становських; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - К. : Імекс, 2013. - 171 c. - Бібліогр.: с. 168-171 - укp.

Подано результати дослідження з проблеми розвитку духовної культури педагогічного персоналу за сучасних соціально-психологічних умов. Висвітлено теоретико-методологічні основи та методичні підходи до вивчення духовної культури педагогічного персоналу, історико-психологічні основи та раціогуманістичні засади розвитку духовної культури педагогів. Увагу приділено проблемам психологічної діагностики розвитку складових духовної культури педагогічного персоналу, зокрема презентовано новий дослідницький інструментарій - опитувальник з вивчення рівня розвитку духовної культури педагога, що є колективною розробкою. Наведено результати апробації опитувальника та розглянуто психолого-педагогічні засоби розвитку компонентів духовної культури педагога у формі консультативної, тренінгової взаємодії та інших форм психологічної роботи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю703.3я73 + Ю940.9я73

Шифр НБУВ: ВА775776 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Помиткін Е. 
Духовна самореалізація учнівської молоді в умовах профільного навчання / Е. Помиткін // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2007. - № 1. - С. 171-177. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Висвітлено специфіку духовної самореалізації учнівської молоді за умов профільного навчання. Охарактеризовано трирівневу модель забезпечення цього процесу: система знань, особистісні якості, духовна самореалізація. Зосереджено увагу на використанні методу проектів в організації психолого-педагогічних заходів на III рівні, зокрема, запровадження спеціальних творчих особистісних проектів духовного спрямування. наведено типовий приклад організації та здійснення проекту духовної самореалізації "Психологічна просвіта" у профільних гуманітарних класах київської гімназії № 135 ім. О. С. Пушкіна.

Описана трехуровневая модель процесса обеспечения духовного развития молодежи в условиях профильного образования. Акцентировано внимание на реализации модели на практике, которая обеспечивает учащимся возможность обогащать собственный духовный потенциал в процессе активного участия в творческих проектах духовной направленности. Для примера представлены основные этапы организации и реализации проекта духовной самореализации молодежи "Психологическое просвещение", в котором принимали участие учащиеся гуманитарных классов киевской гимназии № 153 им. А.С. Пушкина.

The spiritual self-realization of secondary school youth as an absolute must of a pupil's personal becoming in conditions of profile education is considered. In this connection the three level model of school youth's spiritual development process support in conditions of profile training is presented. The model realization grants pupils with an opportunity to enrich and realize their spiritual potential while participating actively in spiritual self-realization project "Psychological education" organization and realization are described.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.204 + Ю9р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Помиткін Е. 
Духовне зростання та самореалізація особистості в сучасних соціокультурних умовах / Е. Помиткін // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2007. - № 2. - С. 155-163. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

На основі результатів теоретичного й експериментального досліджень розкрито специфіку духовного розвитку та самореалізації особистості, висвітлено особливості її духовного становлення на сучасному історичному етапі.

На основании результатов теоретического и экспериментального исследований раскрыта специфика духовного развития и самореализации личности, освещены особенности ее духовного восхождения на современном историческом этапе.

The specifics of the spiritual development and self-realization of a personality is exposed on the basis of theoretical and experimental researches results. The peculiarities of its spiritual ascent are considered on the modern historical stage.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.352 + Ю952.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Булах І. С. 
Консультативна психологія : підручник / І. С. Булах, І. М. Бушай, В. У. Кузьменко, Е. О. Помиткін, Ю. А. Алексєєва; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, Ін-т соціології, психології та соц. комунікацій. - Вінниця : Нілан, 2014. - 483 c. - укp.

Висвітлено поняття консультативної психології, розкрито предмет, цілі та завдання консультативної психології. Розглянуто консультування в контексті різних наукових підходів. Досліджено питання особистості консультанта в процесі професійної діяльності. Проведено психологічну діагностику на різних етапах консультативної сесії. Проаналізовано консультування як стратегію психологічної допомоги людям. Розкрито питання психологічного консультування молодших школярів і членів їх родини. Висвітлено питання консультування у різних сферах професійної діяльності. Визначено особливості консультування подружніх пар і клієнтів різного віку з питань сексуальності.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА785125 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Консультативна психологія : підручник / І. С. Булах, В. У. Кузьменко, Е. О. Помиткін, І. М. Бушай, Ю. А. Алексєєва; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - 2-ге вид., допов. - Вінниця : Нілан, 2015. - 481, [1] c. - укp.

Висвітлено специфіку та структуру консультативної діяльності психолога, віково-психологічні аспекти консультування, роль психодіагностики в процесі консультативної взаємодії. Викладено особливості психотехнології консультування клієнтів зі специфічними проблемами, питання побудови консультативної взаємодії у різних сферах професійної діяльності. Розкрито найважливіші аспекти сімейного психоконсультування.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА797599 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Помиткін Е. О. 
Психологічна діагностика духовного потенціалу особистості : посібник / Е. О. Помиткін; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - К. : Імекс, 2013. - 143 c. - Бібліогр.: с. 138-143 - укp.

Розкрито основи цілісної психологічної теорії духовності та розвитку духовного потенціалу особистості. Висвітлено методичні підходи до вирішення проблеми психологічної діагностики показників духовного зростання людини. Розглянуто генезис уявлень про духовність та духовний потенціал особистості в історії світової психології. Запропоновано підхід до вивчення духовного потенціалу людини, виокремлено мотиви та психологічні механізми розвитку духовного потенціалу особистості, наведено узагальнену психологічну модель особистості з високим духовним потенціалом. Увагу приділено розробці психодіагностичного інструментарію, спрямованого на дослідження показників розвитку духовного потенціалу особистості, та результатам його впровадження.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.23я73 + Ю703.3я73

Шифр НБУВ: ВА775760 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Психологія людей літнього віку : навч. посіб. / О. Коваленко, Л. Лук'янова, Е. Помиткін, Л. Московець; Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна, Національний фонд досліджень України. - Київ : Геопринт, 2021. - 287 c. - Бібліогр. в кінці розд. - укp.

Висвітлено психологічні основи вікових змін, які настають у людей літнього віку, особливості фізіології, емоційних та інтелектуальних процесів, спілкування та самореалізації людини в суспільстві. Окрему увагу приділено психологічній і соціальній підтримці літніх людей, розмаїттю їхніх цінностей і смислових орієнтирів, гармонійному та повноцінному життю в сучасному світі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.433 я7

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА856788 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Помиткін Е. О. 
Геронтопсихологія навчання особистості похилого віку : посібник / Е. О. Помиткін, В. В. Рибалка ; Національна академія педагогічних наук України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна. - Київ : ТАЛКОМ, 2020. - 183 c. - укp.

Висвітлено теоретичні, методологічні та інноваційні засади геронтопсихологічного навчання як складової психологічного супроводу життя особистості похилого віку, спеціальні засоби оптимізації її життєдіяльності, серед яких виділяються науково обгрунтована геронтопсихологічна просвіта у вигляді спеціальної базової розвивальної доповіді, тренінг оптимізму та оптимізації життєдіяльності для дорослих. Наведено навчальні програми духовного та геронтопсихологічного навчання, що мають на меті покращення їхнього здоров’я та збільшення тривалості життя.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940.3-734.3 + Ю937.433

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА861324 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського