Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (5)Книжкові видання та компакт-диски (46)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>A=Радкевич В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 52
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Професійно-художня освіта України : Зб. наук. пр. Вип. 2 / ред.: І. А. Зязюн, В. О. Радкевич, Р. Т. Шмагало; Акад. пед. наук України, Ін-т педагогіки і психології проф. освіти, Черкас. обл. ін-т післядиплом. освіти пед. працівників. - К.; Черкаси, 2003. - 316 с. - укp.

Висвітлено теоретико-методологічні проблеми професійно-художньої освіти, її історичні та порівняльно-педагогічні аспекти, дидактику, методичні засади освітньо-художньої діяльності. Розглянуто проблему естетичного виховання української молоді у педагогічній спадщині визначного українського педагога Г.Ващенка. Описано соціально-педагогічні складові культурного розвитку особистості. Розкрито витоки і проаналізовано становлення морального виховання особистості в Україні, роль екологічного виховання у підготовці майбутніх фахівців художнього профілю, формування естетичних смаків учнів та студентів на заняттях з художньої обробки матеріалів.

Освещены теоретико-методологические проблемы профессионально-художественного образования, его исторические и сравнительно-педагогические аспекты, дидактика, методические основы образовательно-художественной деятельности. Рассмотрена проблема эстетического воспитания украинской молодежи в педагогическом наследии видного украинского педагога. Г.Ващенка. Описаны социально-педагогические составные культурного развития личности. Раскрыты истоки и проанализированы становление морального воспитания личности в Украине, роль экологического воспитания в подготовке будущих специалистов художественного профиля, формирование эстетических вкусов учеников и студентов на занятиях по художественной обработке материалов.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10р(4Укр) + Щ31р(4Укр) + Ч30я54(4Укр)

Шифр НБУВ: Ж72026 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Науково-методичне забезпечення професійної освіти і навчання : матеріали Всеукр. (звіт.) наук.-практ. конф. за 2010 р., 18 - 19 квіт., 2011 р., Київ / ред.: В. О. Радкевич; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - К., 2011. - 291 c. - укp.

Проаналізовано сучасний стан і перспективи розвитку професійно-технічної освіти (ПТО) в Україні. Визначено соціокультурні функції стандартизації освіти. Визначено соціально-економічні чинники впровадження інноваційних технологій навчання. Обгрунтовано нову парадигму оцінювання якості навчальних досягнень учнів ПТНЗ. Розкрито методологічні засади децентралізації управління ПТО. Запропоновано інноваційні підходи до підготовки кваліфікованих робітників металообробного профілю. Проаналізовано нормативно-правове забезпечення розвитку професійної майстерності практичного психолога ПТНЗ. Розкрито особливості використання компетентнісного підходу до професійної підготовки майбутніх операторів комп'ютерного набору. Висвітлено дидактичні аспекти використання Case Study технології у професійній підготовці кваліфікованих робітників аграрного профілю. Визначено критерії готовності майстрів виробничого навчання до професійного самовдосконалення. Охарактеризовано систему управління професійним навчанням у Великобританії. Увагу приділено сучасному інструментарію інформаційно-аналітичного забезпечення ПТО в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461 я431 + Ч464(4УКР) я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА740767 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Сучасні стандарти професійно-технічної освіти : зб. матеріалів конф., 2008 р., Київ / ред.: В. О. Радкевич; Акад. пед. наук України. - К. : Наук. світ, 2008. - 185 c. - укp.

Висвітлено теоретичні та методичні засади розробки стандартів професійно-технічної освіти в контексті інтеграційних процесів. Проаналізовано міжнародний досвід створення системи кваліфікацій і стандартів компетентності. Розглянуто результати апробації державних стандартів професійно-технічної освіти та наведено рекомендації щодо їх подальшого вдосконалення. Увагу приділено механізмам реалізації неперервної освіти, аналізу підходів до розробки стандартів робітничих професій, стандартизації екологічної освіти, розробці навчальних планів і програм для професійного навчання кваліфікованих робітників за сучасних умов.

Освещены теоретические и методические основы разработки стандартов профессионально-технического образования в контексте интеграционных процессов. Проанализирован международный опыт создания систем квалификаций и стандартов компетентности. Рассмотрены результаты апробации государственных стандартов профессионально-технического образования и даны рекомендации по их дальнейшему усовершенствованию. Уделено внимание механизмам реализации непрерывного образования, анализу подходов к разработке стандартов рабочих профессий, стандартизации экологического образования, разработке учебных планов и программ для профессионального обучения квалифицированных рабочих в современных условиях.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА724752 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Радкевич В. О. 
Теоретичні і методичні засади професійного навчання у закладах профтехосвіти художнього профілю : автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / В. О. Радкевич; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України. - К., 2010. - 44 c. - укp.

Обгрунтовано концепцію розвитку професійно-художньої освіти в Україні. Розкрито значення принципів гуманізації та фундаменталізації, відбору та структурування змісту навчального матеріалу. Запропоновано модель професійного навчання майбутніх фахівців художніх промислів і ремесел у системі "Педагогічна майстерня майстра художнього ремесла". Визначено ієрархію цілей, принципи та комплекс навчально-методичного забезпечення професійно-художнього навчання майбутніх фахівців художніх промислів і ремесел. Висвітлено методичні засади діяльності педагогів ПТНЗ художнього профілю, розвиток їх методологічної, технологічної та дослідницької культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.351.69 + Щ12 р(4УКР)2

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА373937 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Радкевич В. О. 
Теоретичні і методичні засади професійного навчання у закладах профтехосвіти художнього профілю : монографія / В. О. Радкевич; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. - К. : УкрІНТЕІ, 2010. - 424 c. - Бібліогр.: 560 назв. - укp.

Розглянуто етапи становлення і розвитку системи професійного навчання (ПН) майбутніх фахівців (МФ) художніх промисел і ремесел (ХПР) за умов цехового і мануфактурного виробництва (XVI - XVIII ст.), для кустарних промислів (ХІХ - початок ХХ ст.), народних ХПР (1920 - 1990 рр.). Викладено концепцію професійно-художньої освіти, моделі та методики ПН фахівців художнього профілю (ХП). Обгрунтовано дидактичні засади ПН МФ ХПР, розкрито методичні засади діяльності педагогів професійно-технічних навчальних закладів ХП.

Рассмотрены этапы становления и развития системы профессионального обучения (ПО) будущих специалистов (БС) художественных промыслов и ремесел (ХПР) в условиях цехового и мануфактурного производства (XVI - XVIII ст.), для кустарных промыслов (ХІХ - начало ХХ ст.), народных ХПР (1920 - 1990 гг.). Изложены концепция профессионально-художественного образования, модели и методики ПН специалистов художественного профиля (ХП). Обоснованы дидактические основы ПО БС ХПР, раскрыты методические основы деятельности педагогов профессионально-технических учебных заведений ХП.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч463(4УКР) + Щ12р(4УКР)34 + М77р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА725258 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Ничкало Н. Г. 
Теорія і практика професійного навчання дорослих у ПТНЗ і на виробництві : монографія / Н. Г. Ничкало, Л. Б. Лук'янова, В. М. Аніщенко, О. В. Аніщенко, Н. І. Дорошенко, С. В. Зінченко, І. М. Носаченко, В. О. Радкевич, В. Є. Скульська, О. І. Щербак; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - К. : Пед. думка, 2010. - 158 c. - укp.

Висвітлено особливості професійного навчання дорослих у професійно-технічних навчальних закладах і на виробництві як складової системи неперервної освіти. Проаналізовано проблеми та перспективи розвитку підготовки виробничого персоналу за ринкових умов праці, викладено критерії якості його підготовки (професійної компетентності), концептуальні засади формування екологічної компетентності майбутніх фахівців. Розкрито організаційно-педагогічні засади професійного навчання незайнятого населення на виробництві. Охарактеризовано сучасний стан підготовки педагога професійної школи за умов інформаційно-технологічного розвитку суспільства. Висвітлено методичні засади професійно-педагогічного вдосконалення викладачів і майстрів виробничого навчання професійно-художньої школи, психологічний аспект неформальної освіти дорослих, проблеми підготовки викладачів економічних дисциплін у ВПУ і коледжах, особливості розвитку графічної грамотності робітників машинобудівної галузі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.6 я43

Шифр НБУВ: ВА740596 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Педагогічна і психологічна науки в Україні : зб. наук. праць: в 5 т. Т. 4. Професійна освіта і освіта дорослих / ред.: Н. Г. Ничкало, В. О. Радкевич, І. А. Зязюн. - К. : Пед. думка, 2012. - 510 c. - укp.

Розкрито теоретичні засади професійної освіти. Сформульовано імперативні положення щодо сучасної парадигми розвитку трудових робітничих ресурсів і власне професійно-технічної освіти. Проаналізовано компетентісний підхід до визначення змісту професійної підготовки майбутніх фахівців у системі професійно-технічної освіти. Розглянуто сучасні підходи вітчизняних і зарубіжних науковців до розуміння явища міжнародного освітньо-педагогічного простору. З'ясовано підходи до формування громадянської відповідальності вчителя у педагогічних ВНЗ. Розкрито філософсько-педагогічні й андрагогічні аспекти розвитку професійної освіти. Висвітлено психологічний зміст духовної культури особистості, окреслено соціально-психологічні умови розвитку духовної культури молоді. Розглянуто проблеми освіти дорослих у контексті навчання впродовж життя, показано необхідність розробки нормативно-правової бази освіти дорослих. Проаналізовано сучасні проблеми реалізації гуманістичних принципів у вищій освіті. Розглянуто зарубіжний досвід організації професійної освіти дорослих за умов в'язничної ізоляції, її дидактичні особливості, проблеми становлення та функціонування в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч454(4УКР)я43 + Ч451 я43

Рубрики:

Шифр НБУВ: В353688/4 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Диюк В. Е. 
Новые низкотемпературные гетерогенно-каталитические системы на основе модифицированного активированного угля / В. Е. Диюк, Л. Н. Грищенко, В. К. Яцимирский, В. З. Радкевич, Т. В. Чернявская // Укр. хим. журн. - 2010. - 76, № 1/2. - С. 95-100. - Библиогр.: 8 назв. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: Г544.328

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21854 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
9.

Свистун В. І. 
Педагогічні засади організації професійного навчання на виробництві : монографія / В. І. Свистун, Л. Д. Герганов, А. М. Михайличенко, М. І. Михнюк, В. Б. Байдулін, В. М. Аніщенко, М. О. Мілохіна; ред.: В. О. Радкевич; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - К. : Пед. думка, 2012. - 255 c. - укp.

Розглянуто підприємство як об'єкт дослідження, його призначення у суспільстві й організацію виробництва. Наведено структуру виробництва та показано в ній місце трудових ресурсів та їх роль у ефективній діяльності підприємства. Сформульовано концепцію "життєвого циклу товару" та пов'язаного з ним життєвого циклу технології, професії та кваліфікації робітників. Ця концепція диктує необхідність своєчасного та безперервного підвищення кваліфікації робітничого персоналу, який зможе ефективно працювати за умов модернізованого виробництва. Проведено аналіз комплексної підготовки виробництва, у процесі якої формуються вимоги до робітничого персоналу. Висвітлено різні варіанти забезпечення виробництва робітничим персоналом. Визначено місце професійної та професійно-технічної освіти у загальній системі освіти України. Показано, що їх взаємоузгоджений розвиток впродовж більш, ніж століття, став тією рушійною силою, що змогла в свій час, за порівняно короткий термін, за складних умов досягнути значних успіхів в індустріалізації країни, у космічній галузі та інших галузях науки та техніки. Розглянуто основні компоненти дидактичних систем. Показано, що модульна система містить всі складові дидактичних систем. Визначено шляхи подолання некомпетентності виробничого персоналу. Запропоновано взаємодію підприємств і навчальних закладів за сучасних умов, спрямовану на підвищення якості підготовки кваліфікованих робітників. Розглянуто сучасні тенденції професійного навчання таких робітників за умов виробництва. Процес одержання визначеного рівня професійного навчання розглянуто як навчальний пр

оцес. Проведено аналіз різних підходів до управління навчальним процесом, наведених у педагогічній літературі та показано, що всі вони базуються на класичній теорії та практиці управління.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.266.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА761973 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Аніщенко В. М. 
Напрями реформування системи професійно-технічної освіти в умовах європейської інтеграції (досвід, аналіз, прогнози) : колект. моногр. / В. М. Аніщенко, Д. О. Закатнов, С. І. Здіорук, С. Ф. Клепко, В. О. Радкевич; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - К. : Пед. думка, 2012. - 187 c. - укp.

Розглянуто теоретичні основи модернізації та реформування системи професійно-технічної освіти (ПТО) України. Сформульовано практичні рекомендації щодо вдосконалення функціонування як системи ПТО в цілому, так і професійно-технічних НЗ. В основу запропонованої сукупності заходів щодо реформування та модернізації ПТО покладено особистісно орієнтовану парадигму освіти та компетентнісний підхід до підготовки кваліфікованих робітників. Висвітлено організаційно-педагогічні засоби підвищення ефективності процесу управління ПТО, запропоновано рекомендації щодо вдосконалення нормативно-правового забезпечення функціонування системи ПТО.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР)7 + Ч461.21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА762014 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Децентралізація управління професійно-технічною освітою: теорія і практика : матеріали наук.-практ. семінару, 17 трав. 2012 р., Київ / ред.: В. О. Радкевич, Г. В. Єльникова, В. І. Свистун; Нац. акад. пед. наук України, Ін-т проф.-техн. освіти. - К. : ІПТО НАПН України, 2012. - 92 c. - укp.

Розглянуто сучасні тенденції та проблеми децентралізації управління ПТНЗ. Виявлено сукупність вимог до індикаторів, які мають використовуватися в межах системи моніторингу готовності до введення профільного навчання. Проаналізовано сучасну проблему підготовки кваліфікованих працівників з обробки металів. Розкрито методичні засади правової готовності керівників ПТНЗ до здійснення управлінської діяльності. Визначено критерії оцінювання фахової компетентності техніків-механіків агропромислового виробництва. Показано особливості побудови інноваційного підручника. Розглянуто психологічні умови розвитку самоактуалізації керівників ПТНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.21 я431(4УКР)

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА768429 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Система підвищення функціональної компетентності керівників професійно-технічних навчальних закладів : всеукр. наук.-практ. семінар, 19 жовтн. 2011 р., Київ / ред.: В. О. Радкевич, Г. В. Єльникова, В. І. Свистун; НАПН України, Ін-т проф.-техн. освіти. - К. : ІПТО НАПН України, 2011. - 110 c. - укp.

Досліджено шляхи формування інноваційної діяльності керівника за сучасних умов. Проведено аналіз динаміки кількості учнів ПТНЗ за 1990 - 2009 рр. Висвітлено особливості інформаційно-аналітичної діяльності заступника директора ПТНЗ з навчальної роботи. Викладено основні аспекти підвищення рівня функціональної компетентності керівника ПТНЗ. Запропоновано інноваційні підходи до навчання фізики в системі професійно-технічної освіти як засіб формування професійної компетентності майбутніх робітників. Розкрито особливості управління інноваційно-зорієнтованим навчально-виробничим середовищем центру професійно-технічної освіти. Проведено характеристику професійно-педагогічної діяльності майстра виробничого навчання будівельного профілю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.411 я431

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА774079 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Ничкало Н. Г. 
Професійне навчання дорослого населення: теоретико-методологічні засади : монографія / Н. Г. Ничкало, В. О. Радкевич, О. І. Щербак, Н. І. Дорошенко, О. В. Василенко, В. Є. Скульська; НАПН України, Ін-т пед. освіти і освіти дорослих. - К. : Імекс, 2013. - 263 c. - укp.

Висвітлено особливості професійного навчання дорослих у ПТНЗ і на виробництві як складову систему неперервної освіти. Проаналізовано сучасні проблеми і перспективи розвитку підготовки виробничого персоналу за умов ринку праці. Обгрунтовано критерії якості підготовки робітничого персоналу на виробництві (на прикладі професійної компетентності), концептуальні засади формування екологічної компетентності майбутніх фахівців, а також організаційно-педагогічні засади професійного навчання незайнятого населення на виробництві. Охарактеризовано сучасний стан підготовки педагога професійної школи за умов інформаційно-технологічного розвитку суспільства. Висвітлено методичні засади професійно-педагогічного вдосконалення викладачів і майстрів виробничого навчання професійно-художньої школи, психологічні аспекти неформальної освіти дорослих, проблеми підготовки викладачів економічних дисциплін у ВПУ і коледжах, а також особливості розвитку графічної грамотності робітників машинобудівної галузі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч441.203

Шифр НБУВ: ВА775768 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Радкевич В. О. 
Гуманістичні засади професійного навчання у ПТНЗ / В. О. Радкевич // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 1. - С. 18-21. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Висвітлено теоретичні положення, розроблені сучасними науковцями, реалізація яких спрямована на забезпечення у професійно-технічних навчальних закладах позитивних результатів. Наголошено на важливості особистісного підходу до навчання учнівської молоді. Розглянуто гуманітарну складову змісту професійної освіти. Визначено суть, значущість і напрями забезпечення гуманітаризації освіти у професійно-технічних навчальних закладах. Акцентовано увагу на ідеях вчених щодо гуманістично спрямованої діяльності педагогічного колективу та реалізації навчально-виховного процесу на засадах гуманістичного принципу конструктивного діалогу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР)01

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Радкевич В. 
Інноваційна модель професійного навчання фахівців художніх промислів і ремесел / В. Радкевич // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 4. - С. 10-13. - Бібліогр.: 2 назв. - укp.

Представлено нормативно-правову базу з питань регулювання правових, організаційних і економічних відносин у галузі народних художніх промислів, їх охорони, відродження та подальшого розвитку. Особливу увагу приділено питанням підготовки майстрів декоративно-вжиткового мистецтва, які навчаються у професійних художніх навчальних закладах системи професійно-технічної освіти (ПТО). Наведено модель професійного навчання учнівської молоді в системі "Педагогічна майстерня майстра художнього ремесла". Обгрунтовано підхід до відбору й структурування змісту професійного навчання майбутніх фахівців художніх промислів і ремесел, який базується на засадах синтезу народного мистецтва й технологій художніх промислів, а також інтеграції змісту теоретичної та практичної складових ПТО.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР)717 + Щ123(4УКР) р2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Радкевич В. 
Інститут професійно-технічної освіти: перспективи розвитку / В. Радкевич // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 3. - С. 10-13. - укp.

Висвітлено перспективи розвитку Інституту професійно-технічної освіти АПН України. Розглянуто структурні зміни в Інституті, зокрема, створення лабораторій: змісту професійної освіти та навчання, методик професійної освіти та навчання, управління професійно-технічною освітою, професійного навчання на виробництві, професійної орієнтації та виховання, "Всеукраїнського інформаційно-аналітичного центру ПТО". Розкрито основні завдання їх науково-дослідної роботи. Окреслено роль експериментальних майданчиків у здійсненні наукових досліджень, особливо прикладного характеру. Ознайомлено з планами Інституту щодо розвитку таких питань, як співробітництво з ВНЗ, які готують інженерів-педагогів, а також здійснюють підвищення кваліфікації та стажування викладачів і майстрів виробничого навчання ПТНЗ; підручникотворення, що об'єднує навколо Інституту авторів навчально-методичної літератури із числа науковців, педагогів, роботодавців з метою формування політики підручникотворення на інноваційних засадах; міжнародна діяльність тощо. Висловлено сподівання, що реалізація заходів сприятиме здійсненню досліджень, наближених до реальних потреб профтехосвітянської практики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464 е (4УКР) л21

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Радкевич В. 
Системний підхід до підручникотворення для ПТО / В. Радкевич // Проф.-техн. освіта. - 2008. - № 2. - С. 10-12. - укp.

Виділено центральну ідею в різних підходах провідних дидактів на тлумачення поняття "підручник". Розкрито системний підхід до підручникотворення в галузі ПТО, а саме: визначення перспективних і найвагоміших напрямів професійної підготовки фахівців, для яких видання підручників є першочерговим; якісна експертиза рукописів підручників; обов'язкова апробація підручників в ПТНЗ і структурних навчальних підрозділах підприємств; дотримання розробниками підручників відповідних дидактичних вимог; дозвіл видавництвам видавати частину навчальної літератури російською мовою; створення підручників на електронних носіях; організація лабораторії підручникотворення для системи ПТО в Інституті професійно-технічної освіти АПН України. Запропоновано об'єднати зусилля науковців, практиків, роботодавців, видавців, провідних фахівців міністерств і відомств для вирішення означеної проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Радкевич В. О. 
Впровадження індикаторів ефективної діяльності ПТНЗ / В. О. Радкевич // Проф.-техн. освіта. - 2009. - № 2. - С. 14-17. - укp.

Розроблено інформаційно-аналітичну систему, сутність якої полягає у збиранні і аналітичній обробці даних, що стосуються стану розвитку професійно-технічної освіти (ПТО) в регіонах, з метою їх подальшого використання для прийняття ефективних рішень. Визначено індикатори ефективної діяльності професійно-технічного навчального закладу(ПТНЗ), зокрема, працевлаштування, зміст навчання та навчально-методичного забезпечення. Проаналізовано дані, одержані під час апробації індикаторів Всеукраїнським інформаційно-аналітичним центром ПТО, створеним у 2007 р. Розкрито поетапний план дій щодо запровадження інформаційно-аналітичної системи у 21 області України протягом 2009 - 2010 рр. Акцентовано увагу на структурі регіональних інформаційно-аналітичних центрів ПТО та ПТНЗ, їх матеріально-технічній базі.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР) ф

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Радкевич В. 
Енергоефективність в ПТО і на виробництві / В. Радкевич, Ю. Вайс // Проф.-техн. освіта. - 2009. - № 4. - С. 4-7. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Висвітлено розгорнутий на базі Інституту ПТО АПН України проект "Реформа професійно-технічної освіти з урахуванням енергоефективності" за фінансової підтримки Німецького товариства технічної співпраці. Доведено необхідність навчання громадян України, особливо учнівської молоді ПТНЗ, основам енергоощадження. Зазначено, що питання енергоефективності й досі недостатньо відображено у змісті професійної підготовки робітничих кадрів майже з усіх галузевих профілів, недостатньою є популяризація та пропагування економічних, екологічних і соціальних переваг енергоощадження серед учнів ПТНЗ і виробничого персоналу ПТНЗ. Наведено інноваційних навчальний курс "Основи енергоефективності" (ОЕ) та різні схеми інтеграції його з іншими предметами. Відзначено, що курс було апробовано на базі Краматорського центру ПТО, Ялтинського ВПУ будівельних і харчових технологій АР Крим, Харківського професійно-будівельного ліцею та ін. Для впровадження ОЕ викладачам запропоновано: відповідне підвищення кваліфікації на базі Центру енергоефективності Інституту ПТО АПН України, лекції і флеш-анімації для систем автоматизації, частину лекцій з теми "Монтаж стелі з використанням профілів КНАУФ".


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч464(4УКР) + З15

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Радкевич В. 
Наукові ідеї академіка С. Я. Батишева у дослідженнях з професійної педагогіки / В. Радкевич // Проф.-техн. освіта. - 2010. - № 4. - С. 20-23. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Висвітлено значення наукових ідей російського вченого С. Я. Батишева, які глибоко вивчаються та творчо використовуються українськими дослідниками проблем теорії та методики професійної освіти та педагогами-практиками. Відзначено, що учений викладав закони професійної педагогіки, теоретичні основи підготовки робітничих кадрів, педагогічні засади підготовки майбутніх кваліфікованих робітників у ПТНЗ, на виробництві, обгрунтовував дидактичні підходи до відбору та структурування змісту професійної освіти, проектування педагогічних систем, інноваційних технологій навчання та виховання. Перелічено виокремлені Батишевим недоліки, які впливають на зниження якості професійної підготовки у ПТНЗ, особливості наукової організації навчально-виховного процесу (НВП). Показано значення та творче використання на сучасному етапі в теорії організації ПТО України запропонованих Батишевим принципів наукової організації НВП.

Освещено значение научных идей русского ученого С. Я. Батышева, которые глубоко изучаются и творчески используются украинскими исследователями проблем теории и методики профессионального образования и педагогами-практиками. Отмечено, что ученый преподавал законы профессиональной педагогики, теоретические основы подготовки рабочих кадров, педагогические основы подготовки будущих квалифицированных рабочих в ПТУЗ, на производстве, обосновывал дидактические подходы к отбору и структурированию содержания профессионального образования, проектирования педагогических систем, инновационных технологий обучения и воспитания. Перечислены выделенные Батышевым недостатки, влияющие на снижение качества профессиональной подготовки в ПТУЗ, а также особенности научной организации учебно-воспитательного процесса (УВП). Показано значение и творческое использование сегодня в теории организации ПТО Украины предложенных Батышевым принципов научной организации УВП.

The approaches to the use of scientific ideas by academician S. Ya. Batishev to conduct research on theory and methodology of professional education is shown. Theoretical analysis of bases of the training of skilled workers in professional schools and the workplace, the block-modular technology, developed by academician S. Ya. Batishev is carried.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч451.21 + Ч33(4РОС)6-8

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16367 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського